Αιγαιοπλόος
Μέλος
Σύρος - Κως - Σύρος (2010). Ένα μοτολατρικό και καραβολατρικό ταξίδι διάρκειας 36ωρών. Κάτι σαν το προσωπικό μου ... 36ωρο.
Τα ωραιότερα ταξίδια είναι αυτά που γίνονται χωρίς "αφορμή".
Με "αιτία" μεν αλλά χωρίς "αφορμή".
Και εξηγούμαι εξαρχής. Η αιτία υπάρχει πάντα μέσα σου. Είναι αυτό που σε "καίει", ρε παιδί μου, κινητοποιώντας σε. Είναι το βαθύ "θέλω" σου. Είναι ο εαυτός σου.
Αντίθετα, η αφορμή δεν είναι παρά ένα ξεσήκωμα. Με αφορμή έναν γάμο π.χ. μπαίνω στο πλοίο και πάω στο τάδε νησί.
Θα έχετε ακούσει πολλούς που λένε "μωρέ θέλω να πάω στο τάδε μέρος αλλά δεν έχει κάτσει ως τώρα". Ψάχνουν μια αφορμή για να ικανοποιήσουν την Αιτία.
Και αν το καλοσκεφτείς, η αφορμή λειτουργεί στη ζωή σαν δικαιολογία. Σου λέει ο άλλος, "τι να κάνω, πρέπει να πάω εκεί για το γάμο, για τη βάφτιση, για το συνέδριο κλπ".
Δεν είναι κακό πράγμα οι "αφορμές" στη ζωή. Εξυπηρετούν κι αυτές το σκοπό τους. Σε μια εποχή που το ταξιδεύειν άνευ σκοπού είναι - για πολλούς - κοινωνικώς κατακριτέο, οι αφορμές δίνουν ένα "άλλοθι" στον καταπιεσμένο από τους ανέραστους "τριγύρω" λάτρη των δίχως εμφανή λόγο ταξιδιών. Θυμηθείτε όμως ότι δεν ήταν πάντοτε έτσι τα πράγματα. Παλιά υπήρχε η έννοια του περιηγητή. Και έχαιρε σεβασμού ο περιπλανώμενος. Η περιήγηση σήμαινε γνώση.
Το Transalp εδώ και πολύ καιρό έχει βαρεθεί να ... φρενάρει λίγο πριν πέσει στη θάλασσα. Όπερ σημαίνει ότι ο αναβάτης του έχει ανάγκη από μια σύντομη περιήγηση.
Σύρος - Κως - Σύρος, λοιπόν.
Με το αγαπημένο και συνεπέστατο εδώ και πολλά χρόνια στη γραμμή BLUE STAR 2.
Δύσκολα θα πω καλά λόγια για ένα βαπόρι αλλά όταν μια εταιρία εξυπηρετεί το νησί σου σχεδόν 365 μέρες το χρόνο επί σειρά ετών και δε σε "θυμάται" μόνο το καλοκαιράκι για να βγάλει "φράγκα", αυτό κάτι λέει. Με το πλοίο αυτό θα ταξιδέψεις και το καταχείμωνο. Κι αν προσθέσεις και την ευγένεια του πληρώματος που σου δένει τη μοτοσυκλέτα σου με ωραίο τρόπο, είναι σημαντικό.
Διευθέτησα τις οικογενειακές και επαγγελματικές υποχρεώσεις (που δεν είναι και λίγες) και το χωρίς "εμφανή" λόγο ταξίδι (βλ. αφορμή) θα γινόταν μοναχά για έναν λόγο: Την Αιτία. Την επιθυμία για ένα σύντομο καραβολατρικό ταξίδι μαζί με τη μοτοσυκλέτα.
Τα των εισιτηρίων τα κανόνισε, όπως πάντα, ο φίλος ναυτικός πράκτορας Βασιλικός. Ένα άτομο και μια μοτοσυκλέτα Σύρος - Κως και επιστροφή την επόμενη μέρα. Δεν είχα σκοπό να πάρω καμπίνα, παρά μόνο αν βρισκόταν χωρίς άλλο άτομο μέσα (δε γουστάρω "στρατιωτικές" καταστάσεις και ποδαρίλα). Η "ατομική" καμπίνα ευρέθη, σε τιμή απλού κρεβατιού, βεβαίως και με το εισιτήριο ανά χείρας σταματώ τη μοτοσυκλέτα στα κάγκελα του λιμανιού.
Ώρα 22.20 και ο βάπορας της Δωδεκανήσου μπαίνει στο λιμάνι της Ερμούπολης.
Είναι "βαρύ" αυτό το βαπόρι στο μάτι, λόγω μεγέθους και "χτισίματος". Παρά το μέγεθος "ελέφαντα" όμως, έχει άψογη μανούβρα και φαίνεται να "ακούει" καλά. Πέφτει στη θέση 3 και 4, διότι τα 25 μέτρα του πλάτους του χρειάζονται 2 θέσεις. Για να καταλάβετε το πλάτος του πλοίου, σας λέω ότι ο Ισθμός έχει πλάτος 24 μέτρα, δηλ. το Blue Star 2 δε χωράει.
Τα ωραιότερα ταξίδια είναι αυτά που γίνονται χωρίς "αφορμή".
Με "αιτία" μεν αλλά χωρίς "αφορμή".
Και εξηγούμαι εξαρχής. Η αιτία υπάρχει πάντα μέσα σου. Είναι αυτό που σε "καίει", ρε παιδί μου, κινητοποιώντας σε. Είναι το βαθύ "θέλω" σου. Είναι ο εαυτός σου.
Αντίθετα, η αφορμή δεν είναι παρά ένα ξεσήκωμα. Με αφορμή έναν γάμο π.χ. μπαίνω στο πλοίο και πάω στο τάδε νησί.
Θα έχετε ακούσει πολλούς που λένε "μωρέ θέλω να πάω στο τάδε μέρος αλλά δεν έχει κάτσει ως τώρα". Ψάχνουν μια αφορμή για να ικανοποιήσουν την Αιτία.
Και αν το καλοσκεφτείς, η αφορμή λειτουργεί στη ζωή σαν δικαιολογία. Σου λέει ο άλλος, "τι να κάνω, πρέπει να πάω εκεί για το γάμο, για τη βάφτιση, για το συνέδριο κλπ".
Δεν είναι κακό πράγμα οι "αφορμές" στη ζωή. Εξυπηρετούν κι αυτές το σκοπό τους. Σε μια εποχή που το ταξιδεύειν άνευ σκοπού είναι - για πολλούς - κοινωνικώς κατακριτέο, οι αφορμές δίνουν ένα "άλλοθι" στον καταπιεσμένο από τους ανέραστους "τριγύρω" λάτρη των δίχως εμφανή λόγο ταξιδιών. Θυμηθείτε όμως ότι δεν ήταν πάντοτε έτσι τα πράγματα. Παλιά υπήρχε η έννοια του περιηγητή. Και έχαιρε σεβασμού ο περιπλανώμενος. Η περιήγηση σήμαινε γνώση.
Το Transalp εδώ και πολύ καιρό έχει βαρεθεί να ... φρενάρει λίγο πριν πέσει στη θάλασσα. Όπερ σημαίνει ότι ο αναβάτης του έχει ανάγκη από μια σύντομη περιήγηση.
Σύρος - Κως - Σύρος, λοιπόν.
Με το αγαπημένο και συνεπέστατο εδώ και πολλά χρόνια στη γραμμή BLUE STAR 2.
Δύσκολα θα πω καλά λόγια για ένα βαπόρι αλλά όταν μια εταιρία εξυπηρετεί το νησί σου σχεδόν 365 μέρες το χρόνο επί σειρά ετών και δε σε "θυμάται" μόνο το καλοκαιράκι για να βγάλει "φράγκα", αυτό κάτι λέει. Με το πλοίο αυτό θα ταξιδέψεις και το καταχείμωνο. Κι αν προσθέσεις και την ευγένεια του πληρώματος που σου δένει τη μοτοσυκλέτα σου με ωραίο τρόπο, είναι σημαντικό.
Διευθέτησα τις οικογενειακές και επαγγελματικές υποχρεώσεις (που δεν είναι και λίγες) και το χωρίς "εμφανή" λόγο ταξίδι (βλ. αφορμή) θα γινόταν μοναχά για έναν λόγο: Την Αιτία. Την επιθυμία για ένα σύντομο καραβολατρικό ταξίδι μαζί με τη μοτοσυκλέτα.
Τα των εισιτηρίων τα κανόνισε, όπως πάντα, ο φίλος ναυτικός πράκτορας Βασιλικός. Ένα άτομο και μια μοτοσυκλέτα Σύρος - Κως και επιστροφή την επόμενη μέρα. Δεν είχα σκοπό να πάρω καμπίνα, παρά μόνο αν βρισκόταν χωρίς άλλο άτομο μέσα (δε γουστάρω "στρατιωτικές" καταστάσεις και ποδαρίλα). Η "ατομική" καμπίνα ευρέθη, σε τιμή απλού κρεβατιού, βεβαίως και με το εισιτήριο ανά χείρας σταματώ τη μοτοσυκλέτα στα κάγκελα του λιμανιού.
Ώρα 22.20 και ο βάπορας της Δωδεκανήσου μπαίνει στο λιμάνι της Ερμούπολης.
Είναι "βαρύ" αυτό το βαπόρι στο μάτι, λόγω μεγέθους και "χτισίματος". Παρά το μέγεθος "ελέφαντα" όμως, έχει άψογη μανούβρα και φαίνεται να "ακούει" καλά. Πέφτει στη θέση 3 και 4, διότι τα 25 μέτρα του πλάτους του χρειάζονται 2 θέσεις. Για να καταλάβετε το πλάτος του πλοίου, σας λέω ότι ο Ισθμός έχει πλάτος 24 μέτρα, δηλ. το Blue Star 2 δε χωράει.