black_hawk
Μέλος
Aν θέλουμε να αποδώσουμε τα του καίσαρως τω Καίσαρι,μεταπολεμικά ένας από τους βασικούς πυλώνες διάδοσης του μοτοσυκλετισμού(βέβαια όχι όπως τον εννούμε σήμερα) στην Ελλάδα είναι τα φουρκόνια για λόγους που δεν είχαν να κάνουν με τη ψυχαγωγία αλλά την επιβίωση!
Πώς ξεκίνησε η ιστορία;Ένας βασικός λόγος ήταν η έλλειψη φορτηγών δημοσίας χρήσεως!Οι μόλις 1817 άδεις που δόθηκαν ως το 1950 αδυνατούσαν να καλύψουν της ανάγκες μιας χώρας που έβγαινε από λαβωμένη από έναν παγκόσμιο πόλεμο και ήταν στη φάση της ανοικοδόμησης.Εκτός αυτού,ένα φορτηγό δημοσίας χρήσης κόστιζε αρκετά χρήματα,που ένας μέσος μεροκαματιάρης μικροεπαγγελματίας δεν είχε να διαθέσει,ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις δε το χρειάζοταν κιόλας!Τι να το έκανε κοτζάμ φορτηγό ένας αγωγιάτης,ή ένας γαλατάς;
Όχι πώς ήταν εύκολο να βρεθούν χρήματα και για αγορά μηχανής.Πάντως,όπως λένε και παλαιότεροι,όποιος είχε
μηχανή ή φορτηγό,ζούσε άνετα γιατι του εξασφάλιζε τα πρός το ζήν.
Προκειμένου να καλυφθούν αυτές οι ανάγκες,στράφηκαν στη μόνη πηγή που
ήταν διαθέσιμη και με μικρό κόστος: Πρώην στρατιωτικές μοτοσυκλέτες!Τουλάχιστον έτσι ξεκίνησε η ιστορία.Για αυτή τη ρημάδα την ιστορία,ο μύθος λέει πώς η λέξη προέρχεται από την ιταλική furgone,
που μεταφράζεται ως <<σκευοφόρος>>.Έτσι μάλιστα ονόμαζαν οι Ιταλοί στο Β' ΠΠ τρίκυκλες μοτ/τες,αλλά και τετράτροχα μικρά αυτ/τα με πλατφόρμα πίσω που μετέφεραν στρατιώτες και πολεμικό υλικό.Φουρκόνια κατασκεύαζε η Moto Guzzi ήδη από το 1928,που στη μορφή ήταν πολύ κοντά σε αυτά της μεταπολεμικής Ελλάδας...