ΤΕΧΝΙΚΟ-Χαρτογραφηση ECU σε F800GS κ οχι μονο...

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Ενδεικτικά έβαλε αυτό ο Κώστας:





Προφανώς δεν είχε δυναμομετρήσει πριν στο ίδιο δυναμόμετρο.
Αυτό βέβαια θα είχε να κάνει με τις απόλυτες τιμές κι όχι με τη μορφή των καμπυλών ροπής και ιπποδύναμης.
Το σοβαρό σ' αυτή τη βελτίωση, είναι η μορφή της καμπύλης!!!!
Οντως !!!
Ροπή τραπέζι ,κοντά στην μέγιστη τιμή ,κ μάλλιστα από πολύ χαμηλά !!!
και +10 αλόγατα ταυτόχρονα !!!
Αν όντως είναι έτσι ,και δεν τις "ζωγραφίσατε"* τις καμπύλες :p,ο τύπος κάνει εξαιρετική δουλειά !!!
Συνυπολογίζοντας δε ότι ,δεν έχει το συγκεκριμένο μηχανάκι που πουσάρει μπροστά του για δοκιμές σε δυναμόμετρο ,αυτό τον κάνει ακόμα πιό "μάγο".:yew:



* Μου φαίνεται πολύ ιδανική αυτή η καμπύλη ροπής ,για να'ναι αληθινή ,γι'αυτό το λέω.(χωρίς να την αμφισβητώ ,εννοείται)
Ειδικά ,τα 7 κιλά ροπής ,στις μόλις 2750 στρ/λ ,κ με μόλις το 35% του γκαζιού ,κόντεψαν να μου δημιουργήσουν αποκόλληση αμφιβληστροειδούς απο το γούρλωμα. :Watching:
Αν αναλογιστεί κάποιος ότι ,η μέγιστη ροπή είναι μόλις 0,9 κιλά πάνω ,στις 6,150 στρ/λ ,τότε η εργασία του τύπου ,άνετα μπορεί να σταθεί σαν διδακτορικό ηλεκτρομηχανολογίας. :ok:
 

mAthosalas

I love my GS
Περιοχή
ΧώμαSweetHome
Όνομα
Κώστας
Μοτό
F800GS 30 years
Κωστα...ιδιες σκεψεις κανουμε...και ακομα δεν μπορω να πιστεψω αυτο που βλεπω και στον δρομο...:Watching::woot:.Εκανα ΠΟΛΛΕΣ συζητησεις με τον Γιαννη και πραγματικα εχει κανει ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ δουλεια...κι αυτο που λες,χωρις δυναμομετρο διπλα του.;)
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Οντως !!!
Ροπή τραπέζι ,κοντά στην μέγιστη τιμή ,κ μάλλιστα από πολύ χαμηλά !!!
και +10 αλόγατα ταυτόχρονα !!!
Αν όντως είναι έτσι ,και δεν τις "ζωγραφίσατε"* τις καμπύλες :p,ο τύπος κάνει εξαιρετική δουλειά !!!
Συνυπολογίζοντας δε ότι ,δεν έχει το συγκεκριμένο μηχανάκι που πουσάρει μπροστά του για δοκιμές σε δυναμόμετρο ,αυτό τον κάνει ακόμα πιό "μάγο".:yew:



* Μου φαίνεται πολύ ιδανική αυτή η καμπύλη ροπής ,για να'ναι αληθινή ,γι'αυτό το λέω.(χωρίς να την αμφισβητώ ,εννοείται)
Ειδικά ,τα 7 κιλά ροπής ,στις μόλις 2750 στρ/λ ,κ με μόλις το 35% του γκαζιού ,κόντεψαν να μου δημιουργήσουν αποκόλληση αμφιβληστροειδούς απο το γούρλωμα. :Watching:
Αν αναλογιστεί κάποιος ότι ,η μέγιστη ροπή είναι μόλις 0,9 κιλά πάνω ,στις 6,150 στρ/λ ,τότε η εργασία του τύπου ,άνετα μπορεί να σταθεί σαν διδακτορικό ηλεκτρομηχανολογίας. :ok:


Κάτι γίνεται με τις τιμές του δυναμόμετρου Κώστα. Αυτό "30 HP @ 2750 rpm" και η αντίστοιχη 7κιλη ροπή....., κάτι δε μ' αρέσει.
Συνήθως όμως για ένα όχημα καθημερινής βόλτας δε στέκομαι καθόλου στις ακρότατες τιμές. Η μορφή της καμπύλης και που υπάρχουν τα μέγιστα, η διάρκειά τους κλπ (που δίνουν το φάσμα λειτουργείας) είναι αυτά που έχουν σημασία.
Η καμπύλες αυτές, είναι για διδακτορικό, όντως!!!
Τώρα ο Κωστής @mAthosalas , αμα έχει αμφιβολίες/κέφι ... οτιδήποτε..., κάνει άλλη μια δυανμομέτρηση σε άλλο δυναμόμετρο και το βλέπει.
Επίσης σημαντικό είναι, ότι το ένιωσε αυτό στο δρόμο και πήγε για επαλήθευση. Οπότε η βελτίωση σίγουρα αξίζει!
Τώρα ασχολούμαστε με το "πόσο" κλπ.... ΜΨΜ δηλαδή:D
 

JOHNGS1100

Μέλος
Επαγγελματίας
Περιοχή
..
Όνομα
John
Μοτό
R1100GS
Οντως !!!........................


* Μου φαίνεται πολύ ιδανική αυτή η καμπύλη ροπής ,για να'ναι αληθινή ,γι'αυτό το λέω.(χωρίς να την αμφισβητώ ,εννοείται)
Ειδικά ,τα 7 κιλά ροπής ,στις μόλις 2750 στρ/λ ,κ με μόλις το 35% του γκαζιού ,κόντεψαν να μου δημιουργήσουν αποκόλληση αμφιβληστροειδούς απο το γούρλωμα. :Watching:
..............................
.............
Εμένα να δεις. Ακόμα δε το πιστεύω. Το είδα σε όλα τα F800GS και ακόμα προσπαθώ να καταλάβω πως γίνεται..

Κώστα ευχαριστώ που ανέβασες το θέμα, είναι μεγάλη τιμή για μένα.

Η αλήθεια είναι ότι στην δική σου χαρτογράφηση εφάρμοσα νέες μεθόδους με ζητούμενο να πάρει παντού το μηχανάκι αυτό που μπορεί να δώσει ώστε να έχεις σε όλες τις στροφές ροπές για να πηγαίνεις στο χώμα χωρίς να ψάχνεις τι ταχύτητα έχεις στο κιβώτιο.

Παρ' όλα αυτά το μηχανάκι πήγε κοντά 90 ίππους γεγονός που με εξέπληξε θετικά.

Αυτό σημαίνει ότι έχεις ένα μηχανάκι που μπορεί να συμπεριφερθεί σαν ντράξτερ, σαν χωμάτινο, ακόμα και σαν street μιας και η αναλογία κιλό ανα ίππο ξεπερνάει και ορισμένα 1000άρια να μη πω και 1200άρια.

Προσωπικά στοιχιματίζω ότι σε κόντρα και με R1200GS θα τον αφήσεις πίσω πολλά μέτρα πίσω..

Να πω 2 λόγια για τον κινητήρα Rotax που φοράνε τα μικρά GS της BMW.

Είναι μεν 2κύλινδρος σε σειρά, αλλά η διαφορά του με άλλα 2κύλινδρα πχ. της Yamaha tdm, tmax κλπ, είναι ότι η κίνηση των πιστονιών γίνεται και στα 2 το ίδιο, δηλ. ανεβοκατεβαίνουν μαζί και όχι εναλλαξ, οπότε ουσιαστικά συμπεριφέρεται σαν μονοκύλινδρο.

Αυτός είναι ο λόγος που μπορεί να δώσει 7 κιλά ροπής από τις πολύ χαμηλές στροφές.

Δηλ. από στάση με χούφτωμα του γκαζιού ο κινητήρας ανταποκρίνεται άμεσα γιατί έχει 850 κυβικά να ξεκινούν μαζί από το ρελαντί να τραβήξουν φορτίο και ξεκινάει μπαμ το μηχανάκι.

Αυτό που δε μπορώ να καταλάβω είναι πως μπορεί και δίνει τόση ιπποδύναμη και πάει 9500 στροφές.(?)
Εντάξει είναι υδρόψυκτο, αυτό βοηθάει πολύ.

Η αλήθεια είναι ότι παλιά τουλάχιστον το φοβόμουν να πειράξω τον κόφτη, αλλά μετά από 10 μηχανάκια που έχω φτιάξει και αρκετό χρόνο λειτουργίας τους είδα ότι δε παθαίνουν τίποτα. Το μόνο που ζήτησα από τα παιδιά είναι να βάζουν φουλ συνθετικά λιπαντικά.

Η μαμά χαρτογράφηση έχει τον κόφτη στις 8000 στροφές, κάπου εκεί τον άφηνα και εγώ αλλά μόλις είδα το νέο F700GS ότι βάλανε από την μαμά τον κόφτη στις 9.000, εκεί συμπέρανα ότι αντέχει ο κινητήρας και μάλλιστα μπορεί να δώσει κ άλλη ιπποδύναμη μετά τις 8.000 στροφές όπως και έγινε στο μηχανάκι του Κώστα.

Αν παρατηρήσετε το διάγραμμα η ιπποδύναμη συνεχίζει να ανεβαίνει όχι μόνο μετά τις 8000 αλλά και μετά τις 9000 στροφές που σημαίνει ότι και να μπει ο κόφτης στις 10.500 η ιπποδύναμη θα συνεχίζει να ανεβαίνει.

Εκτιμώ ότι μπορεί να δώσει στο μέγιστο 93-95 άλογα στις 10.000 παρά κάτι στροφές.. όχι και άσχημα θα λεγα!

Τελικό συμπέρασμα είναι ότι ερωτεύτηκα τον κινητήρα. Ήμουν παλιά ερωτευμένος με το TDM αλλά μάλλον τείνω στο να αποκτήσω και εγώ ένα F800GS το θεωρώ το μηχανάκι "ΟΛΑ" για τα γούστα μου, παιχνιδιάρικο, ελαφρύ και από κατανάλωση.. παπί !!

Παρακάτω έχει βίντεο, δείτε πως ξεκινάει "μπαμ" ένα ίδιο F800GS με του Κωστή :



Εδώ δείτε αρπάγματα :

 

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
Ντάξει... 990 ΔΕΝ είναι αλλά όπως είπες δεν ήταν αυτό το ζητούμενο... ;)
Το ερώτημα είναι γιατί η "μαμά" με το τμήμα R&D της δεν έκανε αυτό το πράγμα. Ποιο είναι δηλαδή το τίμημα που έχει μια τέτοια μετατροπή στο μηχανάκι. Έχει να κάνει με ρύπους; Έχει να κάνει με περισσότερη συντήρηση; Έχει να κάνει με λιγότερη αξιοπιστία;
Όπως και να'χει, να την χαίρεσαι Κωστή με την ανανέωσή της!
 

mAthosalas

I love my GS
Περιοχή
ΧώμαSweetHome
Όνομα
Κώστας
Μοτό
F800GS 30 years
Μήπως Γιάννη με τέτοιο κινητήρα θα έκλεβε πωλήσεις κ από τα-πολυ ακριβοτερα-R1200GS?Θα έμπαινε σε χωράφια άλλων πελατών;... Σκέφτομαι...
Όπως κ αυτό που λες.Οτι 990 δεν είναι κ θα συμφωνησω.Το οποίο το είχα επίσης...αλλά κραταω μία επιφύλαξη συγκριτικά,στο δούλεμα του χαμηλά ως μεσαία κ στην κατανάλωση...και για χρήση χώμα...σαφώς σε απόλυτα νούμερα υπερτερεί το 990 αλλά όχι μακράν,μού δείχνει το δούλεμα του 800 μου πλεον...έχει πολύ καλή συμπεριφορά πλέον το 800 σαν κινητήρας κ του πάει ακόμα πιο γάντι ως μοτοσυκλέτα.Ομως το ζητούμενο είναι να βελτιωσω το 800 κ όχι να φτιάξω ένα F900adv...ψάχνοντας για αντι-ΚΤΜ...προσωπικά ξεπερνώντας μέρα με τη μέρα τις όποιες επιφυλάξεις μου ειχα πριν, δίνω χώρο στο F8 για να δω τι κάνει... άλλωστε ή μακράν συμβίωση μαζί από τη μία μου δίνει σαφή αίσθηση της αλλαγής κ από την άλλη ενίσχυσε την ακόμα μακροβιοτερη συμβίωση μας...
 
Τελευταία επεξεργασία:

yns

Today is life, tomorrow never comes
Περιοχή
Ηράκλειο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 990 Adventure
Honda NX650 Dominator
Συμφωνώ για το 990, σίγουρα δεν είναι για χαμηλό δούλεμα και για καθημερινή χρήση και έχει και μια κατανάλωση να σε πιάνει ίλιγγος. Σε αυτά το 800 υπερτερεί και το ξέρω προσωπικά πολύ καλά! ;)

Η άποψη όμως ότι επίτηδες οι Βαυαροί δεν τελειοποίησαν το 800 για να μην κόψουν πωλήσεις από την αερόψυκτη μπετονιέρα δεν με καλύπτει. Όσοι θέλουν να πάρουν R1200 GS θα το πάρουν αλλά σίγουρα όχι για τις... επιδόσεις του (γελάω). Το αγοραστικό target group του 800 είναι (θεωρητικά) όσοι θέλουν ένα μικρότερο, πιο ευέλικτο μηχανάκι με καλύτερες χωμάτινες δυνατότητες αλλά που παράλληλα φορτώνεται και ταξιδεύει δικάβαλο και τριβάλιτσο σταθερά στα 170. Με λίγα λόγια δηλαδή, το "μικρό" δεν είναι μια μικρογραφία της ναυαρχίδας της σειράς GS αλλά μια εντελώς διαφορετική μοτοσυκλέτα.
Όπως και να'χει... όπως έγραψα και πριν, να την χαρείς την κούκλα και να χαιρόμαστε κι εμείς να σε βλέπουμε στα εκδρομικά σου και σύντομα και δια ζώσης (live που λένε και στο χωριό μου).
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Συμφωνώ για το 990, σίγουρα δεν είναι για χαμηλό δούλεμα και για καθημερινή χρήση και έχει και μια κατανάλωση να σε πιάνει ίλιγγος. Σε αυτά το 800 υπερτερεί και το ξέρω προσωπικά πολύ καλά! ;)

Η άποψη όμως ότι επίτηδες οι Βαυαροί δεν τελειοποίησαν το 800 για να μην κόψουν πωλήσεις από την αερόψυκτη μπετονιέρα δεν με καλύπτει. Όσοι θέλουν να πάρουν R1200 GS θα το πάρουν αλλά σίγουρα όχι για τις... επιδόσεις του (γελάω). Το αγοραστικό target group του 800 είναι (θεωρητικά) όσοι θέλουν ένα μικρότερο, πιο ευέλικτο μηχανάκι με καλύτερες χωμάτινες δυνατότητες αλλά που παράλληλα φορτώνεται και ταξιδεύει δικάβαλο και τριβάλιτσο σταθερά στα 170. Με λίγα λόγια δηλαδή, το "μικρό" δεν είναι μια μικρογραφία της ναυαρχίδας της σειράς GS αλλά μια εντελώς διαφορετική μοτοσυκλέτα.
Όπως και να'χει... όπως έγραψα και πριν, να την χαρείς την κούκλα και να χαιρόμαστε κι εμείς να σε βλέπουμε στα εκδρομικά σου και σύντομα και δια ζώσης (live που λένε και στο χωριό μου).
Η εντύπωση που υπάρχει ότι το 990 είναι πιο γληγορο από την μπετονιέρα. .......είναι λιγουλάκι μυθος;)
Και δεν το αναφέρω για να ξεκινήσουμε τις κόντρες και το μέτρημα, γιατί είναι γνωστός ο έρωτας μου με το 990.
Αλλά πιο γληγορο.....δεν είναι.
Πιο κ@υλωτικο . .....σίγουρα.
 

JOHNGS1100

Μέλος
Επαγγελματίας
Περιοχή
..
Όνομα
John
Μοτό
R1100GS
Για το KTM990 που λέτε χαμηλά είναι ψόφιο, προσωπικά βάζω στοίχημα ότι το F800GS του Κωστή με ροπές από το ρελαντί σχεδόν θα τον αφήσει πολλά μέτρα πίσω από εκκίνηση, και το πολύ πολύ να τον "μαζέψει" μετά τα 180, ώπου εκεί σίγουρα υπερέχει η μεγαλύτερη ιπποδύναμη του 990. Αλλά εντός πόλης, από φανάρι σε φανάρι το F800 μπορεί να κλείσει πολλά σπίτια :p

Εδώ είναι οι χάρτες της πολλαπλής χαρτογράφησης που έχει το F800GS.. σπαζοκεφαλιές ένα πράμα..

 

chaosm

Μέλος
Για το KTM990 που λέτε χαμηλά είναι ψόφιο, προσωπικά βάζω στοίχημα ότι το F800GS του Κωστή με ροπές από το ρελαντί σχεδόν θα τον αφήσει πολλά μέτρα πίσω από εκκίνηση, και το πολύ πολύ να τον "μαζέψει" μετά τα 180, ώπου εκεί σίγουρα υπερέχει η μεγαλύτερη ιπποδύναμη του 990. Αλλά εντός πόλης, από φανάρι σε φανάρι το F800 μπορεί να κλείσει πολλά σπίτια :p

Εδώ είναι οι χάρτες της πολλαπλής χαρτογράφησης που έχει το F800GS.. σπαζοκεφαλιές ένα πράμα..

Κρύβε λόγια γέροντα γιατί αν τον πετύχω στη Πάτρα θα τον δικασω... Χαχαχα

Στάλθηκε από το HTC One M9 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

JOHNGS1100

Μέλος
Επαγγελματίας
Περιοχή
..
Όνομα
John
Μοτό
R1100GS
Κρύβε λόγια γέροντα γιατί αν τον πετύχω στη Πάτρα θα τον δικασω... Χαχαχα

Στάλθηκε από το HTC One M9 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Φτιάχνω και ΚΤΜ ξέρεις..
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Το σετάρισμα ,το χεις συνδιάσει με απενεργοποίηση των Λ;
Φαντάζομαι οτι έχεις "πειράξει" κ την προπορεία...;
 

JOHNGS1100

Μέλος
Επαγγελματίας
Περιοχή
..
Όνομα
John
Μοτό
R1100GS
Το σετάρισμα ,το χεις συνδιάσει με απενεργοποίηση των Λ;
Φαντάζομαι οτι έχεις "πειράξει" κ την προπορεία...;
Δεν κατήργησα "λ" γιατί αλλιώς αντίο οικονομία.
Προπορεία πείραξα και πολύ μάλλιστα από τις 1750 στροφές μέχρι τις 9000+ από +12 μοίρες χαμηλομεσαίες μέχρι +5 μοίρες ψηλά. Εξ' ου και το οροπέδιο της ροπής που ήρθε στα ίσα του. Επιπλέον είναι χάρτες ροπής, χάρτες φορτίου, τελική κλπ κλπ.. προσπαθησα να το κάνω να δουλεύει σα καρπυρατέρ δηλ. να ακούει το γκάζι με τη μία χωρίς κομπιάσματα καθυστερήσεις και κοψίματα.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Δεν κατήργησα "λ" γιατί αλλιώς αντίο οικονομία.
Προπορεία πείραξα και πολύ μάλλιστα από τις 1750 στροφές μέχρι τις 9000+ από +12 μοίρες χαμηλομεσαίες μέχρι +5 μοίρες ψηλά. Εξ' ου και το οροπέδιο της ροπής που ήρθε στα ίσα του. Επιπλέον είναι χάρτες ροπής, χάρτες φορτίου, τελική κλπ κλπ.. προσπαθησα να το κάνω να δουλεύει σα καρπυρατέρ δηλ. να ακούει το γκάζι με τη μία χωρίς κομπιάσματα καθυστερήσεις και κοψίματα.
λ κ οικονομία πάνε πακέτο ,σωστόν εν μέρει.
Αλλά ,για να "τραπεζωθεί" έτσι η ροπή απο τόσο χαμηλά ,και παράλληλα να μην υπάρχουν τρύπες ισχύος κ αυξομειώσεις στην καμπύλη κατά τις εναλλαγές από κλειστό σε ανοιχτό βρόγχο ,
αυτό (με τις φτωχές μου γνώσεις) λογικά σημαίνει ,σχεδόν σταθερό AFR κοντά στις φτωχές τιμές που ορίζουν οι λ.(τουλάχιστον στις περιοχές μετάβασης close to open loop)
Απο κεί κ πέρα την δουλειά την κάνει η προπορεία που ανέφερες ,σε συνδιασμό με την εκάστοτε "ιδανική' ρύθμιση του AFR.(φαντάζομαι ,κ πάλι προς το φτωχότερο σε σχέση με την ΟΕΜ χαρτογράφηση πάντα)

Αλήθεια ,για λύσε μου κ μιάν άλλη απορία.
Δεδομένου ότι το F800 έχει ρυθμιστεί από μαμά με έμφαση στην οικονομία (τουλάχιστον μέχρι το 60-70 % της ισχύος του μοτέρ του)
σε τί επίπεδα κυμαίνεται το OEM AFR ,κ πού το φέρνεις (περίπου) με την δική σου χαρτογράφηση ;

(αν δεν σε ζαλίζω ,κι αν δεν σου κάνει κόπο βέβαια) :friendship:
 

JOHNGS1100

Μέλος
Επαγγελματίας
Περιοχή
..
Όνομα
John
Μοτό
R1100GS
Για τον "λ" είναι 3 χάρτες που από μαμά σε όλες τις κυψέλες το έχει 1. Δηλ. πάντα το AFR ζητά να είναι στο 14,7:1. Αυτούς τους χάρτες τους κατεβάζω στο 0,97 στις αρχές του γκαζιού, 0,94-0,91 στις μεσαίες και 0,904 στο τέρμα άνοιγμα γκαζιού.

Συν τοις άλλοις , αυξάνω το μίγμα επιτάχυνσης, οπότε σε απότομα ανοίγματα να "ακούει" το γκάζι και να μην κάνει τυχόν ατροφίες.

Αυτά σε συνδυασμό με άυξηση των χαρτών ροπής και φορτίου φέρνουν το μίγμα (AFR) ακριβώς εκεί που θέλω για την τέλεια θερμοδυναμική απόδοση του καυσίμου.

Δηλ.
Από ρελαντί μέχρι 3600 : 14,4:1
Από 3.600-5.000 : 14,1:1
Από 5-6.500 13,8:1
Και από 6.500-κόφτη στο 13,2-12,8:1 ενώ όσο πλησιάζει κόφτες κατεβαίνει και στο 12,5:1.

Έτσι βγάζει την μέγιστη ροπή που μπορεί να βγάλει ανα στροφές και παράλληλα προστατεύει τον κινητήρα από τυχόν πειράκια, φτωχά μίγματα και υπερθερμάνσεις.
 

mAthosalas

I love my GS
Περιοχή
ΧώμαSweetHome
Όνομα
Κώστας
Μοτό
F800GS 30 years
Αν και δεν καταλαβα Χριστό απ'οσα γραφεις Γιαννη και ρωταει κ ο Γατος...συμφωνω και επαυξανω...εκ του αποτελεσματος βλεποντας και αποκομιζοντας πώς κινειται το GS :) Πειτε τα εσεις ελευθερα και θα καταληξετε καπου ειμαι σιγουρος...:p εγω θα βολταρω;)
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Αν και δεν καταλαβα Χριστό απ'οσα γραφεις Γιαννη και ρωταει κ ο Γατος...συμφωνω και επαυξανω...εκ του αποτελεσματος βλεποντας και αποκομιζοντας πώς κινειται το GS :) Πειτε τα εσεις ελευθερα και θα καταληξετε καπου ειμαι σιγουρος...:p εγω θα βολταρω;)
Καλά κάνεις ;)
Εγώ δεν είχα άποψη για τις τιμές σε κάθε παράμετρο, όμως όπως τις βλέπω και με την αιτιολόγηση του Γιάννη, συμφωνώ 1000%!!! (ακόμα και να μην ήξερα το αποτέλεσμα, θα περίμενα να είναι εντυπωσιακό ;) )
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Για τον "λ" είναι 3 χάρτες που από μαμά σε όλες τις κυψέλες το έχει 1. Δηλ. πάντα το AFR ζητά να είναι στο 14,7:1. Αυτούς τους χάρτες τους κατεβάζω στο 0,97 στις αρχές του γκαζιού, 0,94-0,91 στις μεσαίες και 0,904 στο τέρμα άνοιγμα γκαζιού.

Συν τοις άλλοις , αυξάνω το μίγμα επιτάχυνσης, οπότε σε απότομα ανοίγματα να "ακούει" το γκάζι και να μην κάνει τυχόν ατροφίες.

Αυτά σε συνδυασμό με άυξηση των χαρτών ροπής και φορτίου φέρνουν το μίγμα (AFR) ακριβώς εκεί που θέλω για την τέλεια θερμοδυναμική απόδοση του καυσίμου.

Δηλ.
Από ρελαντί μέχρι 3600 : 14,4:1
Από 3.600-5.000 : 14,1:1
Από 5-6.500 13,8:1
Και από 6.500-κόφτη στο 13,2-12,8:1 ενώ όσο πλησιάζει κόφτες κατεβαίνει και στο 12,5:1.

Έτσι βγάζει την μέγιστη ροπή που μπορεί να βγάλει ανα στροφές και παράλληλα προστατεύει τον κινητήρα από τυχόν πειράκια, φτωχά μίγματα και υπερθερμάνσεις.
Αυτά ακριβώς φανταζόμουν.
Και..
Με αυτόν ακριβώς τον συλλογισμό ,κ με παρεμφερείς (για να μην πώ πανομοιότυπες) τιμές ,έχω σετάρει το Τενερέ μου.
Με την διαφορά ότι ,επειδή δεν μπορώ να παραμετροποιήσω Λ ,τον έχω βγάλει εκτός.(δινοντας μιά σταθερή τιμή στην ECU)
Χαίρομαι που επιβεβαιώνομαι (και θεωρητικά) για τις επιλογές μου ,μέσω του δικού σου -επιτυχώς εφαρμοσμένου- σκεπτικού.

Επίσης ,μένω εντυπωσιασμένος ,με το πλήθος προεγκατεστημένων υποενοτήτων χαρτογράφησης ,αλλά κ με το εύρος δυνατοτήτων παραμετροποίησης ,της ECU του F800.

Τα συγχαρητήριά μου για το επιτυχές "ξεκλείδωμα" και κυρίως για την δουλειά σου στον προγραμματισμό της.:ok:


Σ'ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις Γιάννη. :friendship:
 
Top Bottom