ΤΕΧΝΙΚΟ-Χαρτογραφηση ECU σε F800GS κ οχι μονο...

chaosm

Μέλος
Επιπλέον :

Η διαδικασία είναι απλή. Στέλνω τσιπ το οποίο περνιέται στην ΕCU των παλιών boxer R850-1100-1150 1993-2005. Αν πρόκειται για τα R1200GS-RT-S-RS-S kai K1200GT 2005 και μετά και R1000RR, μου στελνετε απλά την ECU (εγκέφαλο) είναι κάτω από το ρεζερβουρά και το περνάω το πρόγραμμα.

Οι τιμές είναι οι κατώτερες της αγοράς (ελέω κρίσης) τόσο που μπορεί να φάω ξύλο από άλλους συναδέλφους, πληροφορίες όπως είπαμε με pm ή στο λέφωνο 698 703 8352

Η δουλεία είναι εγγυημένη (έχω άδεια για αυτό "Δραστηριότητες προγραμματισμού ηλεκτρονικών συστημάτων"
από τη διεύθυνση εμπορίου με κωδικό ΚΑ 62.01), δίνω εγγύηση εφ' όρου ζωής, το μηχανάκι ζωντανεύει, ζωηρεύει και νιώθετε τα 1000+ κυβικά που έχει, κάνει οικονομία αποδεδηγμένα γιατί πατε με 1 ταχύτητα πάνω ελέω αύξησης της ροπής και με μικρότερο άνοιγμα του γκριπ γκαζιού σε ταξίδι, αξίζει δηλ.

Μιλάμε για ΑΣΦΑΛΗ βελτίωση ροπής της τάξης του 15-20% από τις χαμηλές στροφές, και 8-10% στην ιπποδύναμη ψηλά.

Αυτά προς ενημέρωση..

Εδώ οι κωδικοί και η άδεια από τη διεύθυνση εμπορίου, (μάτωσα για να τη βγάλω..)
http://www.sepe.gr/files/1/pdf/Epileksimoi_kad_Alpha.pdf
Γιάννη έδωσα το τηλ στον μάστορα μου και τα είπατε. Με τη περίπτωση του 950 τι γίνεται; Τσιπαρει η ηλεκτρονική; πρέπει να έχεις τη μηχανή εκεί;
 

p@nos

Μέλος
Όνομα
Panos
Γιάννη έδωσα το τηλ στον μάστορα μου και τα είπατε. Με τη περίπτωση του 950 τι γίνεται; Τσιπαρει η ηλεκτρονική; πρέπει να έχεις τη μηχανή εκεί;
δεν εχει νοημα να ασχοληθεις με ηλεκτρονικη στο 950
μια ignitec κοστιζει γυρω στα 150ε αν θυμαμαι καλα, αλλα αν ειναι να παρεις κατι, θα το παρεις απο σωστα ρυθμισμενο καρμπυρατερ




Δηλ.
Από ρελαντί μέχρι 3600 : 14,4:1
Από 3.600-5.000 : 14,1:1
Από 5-6.500 13,8:1
Και από 6.500-κόφτη στο 13,2-12,8:1 ενώ όσο πλησιάζει κόφτες κατεβαίνει και στο 12,5:1.

Έτσι βγάζει την μέγιστη ροπή που μπορεί να βγάλει ανα στροφές και παράλληλα προστατεύει τον κινητήρα από τυχόν πειράκια, φτωχά μίγματα και υπερθερμάνσεις.
αυτα ειναι τα target afr σου στο τερμα γκαζι?
 

JOHNGS1100

Μέλος
Επαγγελματίας
Περιοχή
..
Όνομα
John
Μοτό
R1100GS
Αυτά είναι τα target στο νορμαλ γκαζι στις χαμηλομεσαίες και στο τέρμα στις ψηλές.
ΕΚεί δηλ. που δουλεύει σωστά και ροπίάζει το μηχανάκι.
Δηλ. μιλάμε για target AFR σε ομοιόμορφο άνοιγμα γκαζιού.. δηλ. λίγο στην αρχή, αρκετά στις μεσαίες και τέρμα στις ψηλές.
 

p@nos

Μέλος
Όνομα
Panos
ναι αλλο πραγμα ρωτησα, αν αυτο ειναι το ταργκετ σου στο τερμα γκαζι, το μειγμα που θα ψεκαζει ο εγκεγαλος ειναι συναρτηση των στροφων του κινητηρα και του ανοιγματος του γκαζιου

ας πουμε 2-6σαλ ποιο ειναι το target afr με τερμα γκαζι?
και το προγραμμα που χρησιμοποιεις ειναι το ecm titanium?
 

JOHNGS1100

Μέλος
Επαγγελματίας
Περιοχή
..
Όνομα
John
Μοτό
R1100GS
To Target AFR σε τέρμα γκάζι είναι 13,2-12,8:1 σε όλες τις στροφές κ όσο πάει κόφτη το κατεβάζω στο 12,5:1 για προστασία του κινητήρα.
Χρησιμοποιώ διάφορα προγράμματα για να ανοίξω όλους τους χάρτες. Winols, Rage, Ecm, 2d software κλπ΅.
 

p@nos

Μέλος
Όνομα
Panos
στο τερμα γκαζι μια χαρα ειναι παντως αλλα καποιες τιμες που ειδα που προφανως ειναι στα ενδιαμεσα ηταν λαθος οποτε σιγουρα θα υπαρχει περιθοριο βελτιωσης στην αποκριση του γκαζιου
 

p@nos

Μέλος
Όνομα
Panos
εσυ ειπες οτι σεταρες τον lamda, αν καταλαβα καλα, να δουλευει πχ γυρω στο 13,5 στα ενδιαμεσα γκαζια/στροφες, πολυ πλουσιο δηλαδη
επισης ρελαντι 14,7 που ειπες οτι ρυθμισες το ρελαντι, ειναι πολυ φτωχο
και γενικα προσεξα διαφορα τετοια λαθη τα οποια δημιουργουν προβλημα ως προς τον τροπο που συμπεριφερεται το γκαζι

και ολα αυτα με την προυποθεση οτι η ρυθμιση στο τερμα γκαζι εγινε σε δυναμομετρο πεδης και σωστα ρυθμισμενο (μπακαλιστικα, αυτο που ειπε ο μπρος οτι σημασια εχει σε ''ποσο'' χρονο βγαινουν τα αλογα)
 

JOHNGS1100

Μέλος
Επαγγελματίας
Περιοχή
..
Όνομα
John
Μοτό
R1100GS
Δεν είναι τόσο τραγικά τα πράγματα με τις ρυθμίσεις "λ", τα μίγματα βγαίνουν σωστά και αυτό φαίνεται και στην κατανάλωση η οποία παρόλη την θεαματική βελτίωση της ροπής είναι ίδια και καλύτερη αναλόγως πως το ογηγείς το μηχανάκι.
Έχω κάνει και data logging επάνω σε μηχανάκι για να καλιμπράρω τις τιμές σε κάθε κυψέλη του χάρτη και είδα ότι είναι ανώφελο, ψηρίζουμε τη μαιμού δηλ. Αυτό θα είχε νόημα αν καταργήσεις τελείως το λ και το δουλεύεις σε open loop ώπου οι τιμές στον πίνακα injection θα πρέπει να ρυθμιστούν με ακρίβεια. Τέτοιες δουλείες ομως γίνονται μόνο σε αγωνιστικά μηχανάκια, εκεί που και το 1 άλογο παίζει ρολο στους χρόνους και δε σε νοιάζει στην τελική πόσο καύσιμο θα καταναλώνει.
Σε wideband που εχω συνδέσει σε επαναπρογραμματισμό R1200GS τα μίγματα συμπεριφέρονταν στο φάσμα 13,5-15,2 και με λίγο κατέβασμα το έφερα στο επιθμητό 12,8-14,4 που εκιμώ ότι είναι η τέλεια θερμοδυναμική απόδοση καυσίμου -άρα και δύναμης και σε συνδυασμό με την βέλτιση κατανάλωση. To ρελαντί το αφήνω στο 14,7:1 για να μη βγάζει κάπνα το μηχανάκι σε στάσεις μέσα στην πόλη.

Ο λάμβδα παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στο μηχανάκι και δεν αφήνει τα μίγματα να ξεφύγουν πολύ..

Τέλος στο τέρμα γκάζι το αγαπημένο μου είναι το μίγμα κοντά στο κόφτη να πηγαίνει στο 12,5 :1 για ασφάλεια, δύναμη, ψύξη και όλα τα καλά που μπορεί να κάνει, σημειωτέον έχω παρατηρήσει σε όλα τα R1200GS από μαμά το μίγμα κοντά στον κόφτη το έχουν στο 14,5:1 οι αθεόφοβοι.

ΑΛλά εκεί επηρεάζει και το ηλεκτρονικό μέρος της αντλίας που μετά τις 7,500 στροφές αναγκάζει την αντλία να δουλεύει στο 80 % για προστασία της, γεγονός που προσωπικά το θεωρώ λάθος..
 
Τελευταία επεξεργασία:

JOHNGS1100

Μέλος
Επαγγελματίας
Περιοχή
..
Όνομα
John
Μοτό
R1100GS
Κοίτα εδώ το afr σε ένα R1200GS, μετά τις 7500 στρoφές για να καταλάβεις τι κάνει το κόψιμο της αντλίας βενζίνης.
Οσα μίγματα και να δώσεις από τον εγκέφαλο το πάει στο φτωχό :

Από μαμά το είχαν στο 14,26 και το πήγα στο 13,2 με το ζόρι..
Από εκεί και πέρα για να το φτάσεις στο επιθμητό 12,5 :1 πρέπει να κάνει ένα bypass στην αντλία βενζίνης για να την αναγκάσεις να δουλέψει επιτέλους στο 100% της.

Εδώ περιγράφεται ο τρόπος και το έχω κάνει σε ένα μηχανάκι με πολύ καλά αποτελέσματα :

http://www.motorcycleinfo.co.uk/index074c.html?fa=contentGeneric.nvxszdkebklxuaer&pageId=428065

 
Τελευταία επεξεργασία:

p@nos

Μέλος
Όνομα
Panos
δυστυχως η εικονα που εβαλες δε μεγαλωνει οποτε δε μπορω να δω τι λεει αν και υποθετω οι κατω καμπυλες ειναι του αφρ
το να εισαι στο 13-12,5 στο τερμα γκαζι σιγουρα θα σου αποδοσει τη μεγιστη αποδοση (ειπαμε ομως σε σωστο δυναμομετρο η δρομο)
αυτο που λεω ειναι οτι σε μεταβατικες συνθηκες, η αποκριση του κινητηρα θα ηταν καλυτερη με διαφορετικα και πιο φτωχα αφρ και αυτο ειναι που θα δωσει σστον αναβατη την τελικη αισθηση του ''ροπατου'' μοτερ...
αν ο κινητηρας ειναι κομμενος 10+ μοιρες απο το εργοστασιο σε αναφλεξη, μονο αυτο να αλλαξει η διαφορα θα ειναι μεγαλη, αυτο που λεω ειναι πως υπαρχει και περιθοριο για καλυτερη αποκριση και απο μειγμα
 

bros400pgm

Μέλος
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
Όνομα
Kosmas
Μοτό
Aprilia
Καλύτερη απόκριση πετυχαίνεται από την σωστή στιγμή ψεκασμού (γωνία ψεκασμού). Αβανς κ καύσιμο έρχονται μετά.
Πάντως, ο mathosalas λέει τα καλύτερα, οπότε εφόσον το afr παραμένει σε ασφαλείς τιμές στο μηχανάκι του, μετά ψειριζεται την μαϊμού :p
 

p@nos

Μέλος
Όνομα
Panos
μια χαρα βελτιωνεται απο σωστο χαρτη, καθως αποδιδει παραπανω ο κινητηρας στο ιδιο γκαζι, οποτε το εργο που παραγει ο κινητηρας στην ιδια θεση του γκαζιου ειναι παραπανω

τωρα ειδικα στους συγχρονους ατμοσφαιρικους κινητηρες ειναι πολυ δυσκολο να καταφερεις να κανεις ζημια απο χαρτογραφιση...για να κινδυνεψει ο κινητηρας θα πρεπει να δουλευει παρα πολυ σκατα και οποιοσδηποτε χωρις καποιο σοβαρο προβλημα αντιληψης θα το καταλαβει αμεσα
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
@JOHNGS1100 Γιάννη, κάποτε είχαμε μιλήσει και για τα 1200 2010+ μοντέλα με 2πλούς εκκεντροφόρους. Τότε μου είχες πει ότι έχουν γενικά καλύτερο πρόγραμμα , αλλά παίρνουν κάποια βελτίωση κυρίως στη μορφή της καμπύλης απόδοσης ιπποδύναμης και ροπής κι όχι τόσο στις απόλυτες/μέγιστες τιμές.
Μετά από 2+ χρόνια σίγουρα τα έχεις ψάξει πιο καλά, ποια άποψη έχεις τώρα?
 

bros400pgm

Μέλος
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
Όνομα
Kosmas
Μοτό
Aprilia
μια χαρα βελτιωνεται απο σωστο χαρτη, καθως αποδιδει παραπανω ο κινητηρας στο ιδιο γκαζι, οποτε το εργο που παραγει ο κινητηρας στην ιδια θεση του γκαζιου ειναι παραπανω

τωρα ειδικα στους συγχρονους ατμοσφαιρικους κινητηρες ειναι πολυ δυσκολο να καταφερεις να κανεις ζημια απο χαρτογραφιση...για να κινδυνεψει ο κινητηρας θα πρεπει να δουλευει παρα πολυ σκατα και οποιοσδηποτε χωρις καποιο σοβαρο προβλημα αντιληψης θα το καταλαβει αμεσα
Σου διαφεύγει το γεγονός της καλύτερης ατμοποίησης, κ ενας τρόπος να γίνει αυτό είναι στη σωστή χρονική στιγμή του ψεκασμού πάνω σε όσο το δυνατόν περισσοτερα "ζεστά" μέρη.
 

skaios

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Κώστας
Μοτό
R1150 GS
Την έκανα τελικά κι εγώ την αναβαθμισούλα μου :yew:

Τώρα απο εντυπώσεις εχω να πώ τα εξής:
1. πολύ καλή επικοινωνία με τον Γιάννη και ακόμα πιο γρήγορη εξυπηρέτηση. Την μια μέρα του τον έστειλα και την επομένη τον είχε στείλει.
2. τοποθέτηση και μπρος ο κινητήρας κι ολα δουλεύουν! :happy: φευγει το μικρό άγχος που είχα.
3. καβαλάω και αμέσως συνειδητοποιώ ότι όντως τραβάει από πιο χαμηλά. Από τις 1700σαλ
4. τωρα στον δρόμο επιβεβαιώνω την ροπή να έχει βελτιωθεί απο χαμηλά με συνεχη ροή μέχρι ψηλά.
5. ψηλά!! :happy: πρωτη φορά ακούω την μηχανή μου να στροφάρει +1000σαλ και να βγάζει την δυναμή της με τέτοια προθυμία δίχως κομπιάσματα και γουστάρω τρελά!!! :woot: Εχουν κλείσει όλες οι τρύπες στην απόδοση που είχε πριν.
6. Εκανα καμια 300αριά χλμ στην κατανάλωση δεν είδα σε καμια περίπτωση αύξηση κι αν μπορώ να πώ ίσως να είναι και λίγο μειωμένη.

Συμπέρασμα: Σε δυναμόμετρο δεν πήγα ούτε πριν ούτε μετά. Η μηχανή είναι με μαμά φίλτρο και εξάτμιση. +10 άλογα δεν ένιωσα αλλά σίγουρα ένιωσα το μοτέρ πιο ζωντανό να δουλεύει υποδειγματικά έτσι όπως έπρεπε να είναι από το εργοστάσιο. Σε πρώτη εικόνα είμαι απόλυτα ικανοποιημένος και επιφυλασσομαι μελλοντικά για αναλυτικότερες εντυπώσεις. Ευχαριστώ Γιάννη!
 
Τελευταία επεξεργασία:

JOHNGS1100

Μέλος
Επαγγελματίας
Περιοχή
..
Όνομα
John
Μοτό
R1100GS
@JOHNGS1100 Γιάννη, κάποτε είχαμε μιλήσει και για τα 1200 2010+ μοντέλα με 2πλούς εκκεντροφόρους. Τότε μου είχες πει ότι έχουν γενικά καλύτερο πρόγραμμα , αλλά παίρνουν κάποια βελτίωση κυρίως στη μορφή της καμπύλης απόδοσης ιπποδύναμης και ροπής κι όχι τόσο στις απόλυτες/μέγιστες τιμές.
Μετά από 2+ χρόνια σίγουρα τα έχεις ψάξει πιο καλά, ποια άποψη έχεις τώρα?
Μπορεί να πάρει αρκετή ροπή στις χαμηλές και μεσαίες και μία μικρή ιπποδύναμη στις ψηλες.
 
Top Bottom