Τεστ αντοχής σε δεματικά, ιμάντες, πόρπες, σχοινιά, λάστιχα και γενικά υλικά συγκράτησης

Γιώργος 1

Μέλος
Περιοχή
Καλαμάτα
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
YAMAHA XT 600e 02
BMW R80 GS 88
Επειδή θέλω να είμαι σίγουρος για τα δεματικά που θα έχω μαζί μου σε περίπτωση που μείνω από λάστιχο και θα χρειαστεί να το δέσω για να μην ξεζαντάρει, έκανα ένα τεστάκι αντοχής στα δεματικά που είχα στο σπίτι.
Η διάταξη της δοκιμής είναι όπως φαίνεται στην πρώτη φωτογραφία.



Το δεματικό περνά μέσα από μία τροχαλία και η αγκράφα του βρίσκεται πάντα στο πάνω μέρος της τροχαλίας.
Το καντάρι το κρέμασα από ένα σταθερό σημείο και εφάρμοσα την δύναμη στον ιμάντα με το βάρος μου μέχρι να σπάσει το δεματικό.
Μέγιστη δύναμη που μπορούσα να εφαρμόσω ήταν περίπου 85 κιλά. Ζυγίζω 95 αλλά έπρεπε να κρατιέμαι συγχρόνως.

Στην δεύτερη φωτογραφία έχω τα δεματικά που δοκίμασα με την σειρά αντοχής τους.



Τα αποτελέσματα.
  1. Ανοξείδωτο με επικάλυψη PVC πλάτους 4,7 χιλ Άντεξε τα 85 κιλά που μπόρεσα να εφαρμόσω. Παλιά αγορά από Κίνα.
  2. Ανοξείδωτο πλάτους 4,5 χιλ Άντεξε τα 85 κιλά που μπόρεσα να εφαρμόσω. Παλιά αγορά από Κίνα.
  3. Πλαστικό πλάτους 12 χιλ, έσπασε ή αγκράφα στα 84 κιλά. Πρόσφατη αγορά από Κίνα.
  4. Πλαστικό πλάτους 8,5 χιλ, έσπασε ή αγκράφα και συγχρόνως κόπηκε στα 65 κιλά. Πρόσφατη αγορά από Κίνα.
  5. Πλαστικό πλάτους 4,8 χιλ, έσπασε ή αγκράφα στα 33 κιλά. Παλιά αγορά από Κίνα.
  6. Πλαστικό πλάτους 3,5 χιλ, λευκό, κόπηκε στα 25 κιλά. Παλιά αγορά από Κίνα.
  7. Πλαστικό πλάτους 7,2 χιλ, έσπασε ή αγκράφα στα 18 κιλά. Πρόσφατη αγορά από Κίνα.
  8. Πλαστικό πλάτους 7,5 χιλ, έσπασε ή αγκράφα στα 17 κιλά. Παλιά αγορά από Λίντλ.
Παρατηρήσεις.
Τα 7), 8) έχουν την αγκράφα που ανοίγει εύκολα με το χέρι. Πολύ βολική να ανοιγοκλείνεις το δεματικό αλλά και πολύ μειωμένης αντοχής.
Τα μεταλλικά ανοξείδωτα αποδεικνύεται ότι έχουν τεράστια αντοχή σε σχέση με τα πλαστικά και επειδή είναι πολύ λεπτά (0,2 με 0,3 χιλ) έχουν μικρό όγκο και μεταφέρονται πιο εύκολα.
Δοκίμασα 3 από το καθένα και έγραψα την μικρότερη αντοχή.
Θα φτιάξω και διάταξη που η δύναμη θα εφαρμόζεται με κάποια βίδα και θα μετράω μέχρι τα 200 κιλά που έχει δυνατότητα το καντάρι. Θα δοκιμάσω πάλι τα ανοξείδωτα δεματικά και μερικά ανοξείδωτα φαρδύτερα που περιμένω από Κίνα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Ωραίο τεστ Γιώργο...!
Να προσθέσω πώς πρέπει να υπολογίζεις και άλλους παράγοντες όπως εάν θα κινηθείς σε άσφαλτο ή χώμα καθώς και το λάστιχο που φοράς.
Έχει τύχει περίπτωση με michelin anakee wild σε μηχανάκι 200 κιλών μόλις βγήκαμε άσφαλτο ανέβασε θερμοκρασία και ότι δέσιμο να είχαμε κάνει με τα δεματικά αποδείχθηκε μάταιο.
 

Γιώργος 1

Μέλος
Περιοχή
Καλαμάτα
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
YAMAHA XT 600e 02
BMW R80 GS 88
Ωραίο τεστ Γιώργο...!
Να προσθέσω πώς πρέπει να υπολογίζεις και άλλους παράγοντες όπως εάν θα κινηθείς σε άσφαλτο ή χώμα καθώς και το λάστιχο που φοράς.
Έχει τύχει περίπτωση με michelin anakee wild σε μηχανάκι 200 κιλών μόλις βγήκαμε άσφαλτο ανέβασε θερμοκρασία και ότι δέσιμο να είχαμε κάνει με τα δεματικά αποδείχθηκε μάταιο.
Πιστεύω ότι με μεταλλικά ανοξείδωτα πηγαίνεις Αθήνα Λαμία. :D
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Πιστεύω ότι με μεταλλικά ανοξείδωτα πηγαίνεις Αθήνα Λαμία. :D
Το πρόβλημα δεν ήταν στα δεματικά αλλά στο ότι το λάστιχο ζεστάθηκε στην άσφαλτο και μαλάκωσε υπερβολικά.
 

Γιώργος 1

Μέλος
Περιοχή
Καλαμάτα
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
YAMAHA XT 600e 02
BMW R80 GS 88
Το πρόβλημα δεν ήταν στα δεματικά αλλά στο ότι το λάστιχο ζεστάθηκε στην άσφαλτο και μαλάκωσε υπερβολικά.
Δεν το είχα σκεφτεί.
Μου έδωσες ιδέα. Μήπως για να βγεί πιο εύκολα το λάστιχο για αλλαγή σαμπρέλας, να το ζεστάνω με το καμινέτο που έχω μαζί μου όταν πάω για διανυκτέρευση στο ύπαιθρο; :D
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Δεν το είχα σκεφτεί.
Μου έδωσες ιδέα. Μήπως για να βγεί πιο εύκολα το λάστιχο για αλλαγή σαμπρέλας, να το ζεστάνω με το καμινέτο που έχω μαζί μου όταν πάω για διανυκτέρευση στο ύπαιθρο; :D
Εννοείται πως όταν είναι ζεστό το λάστιχο μπορείς να το βάλεις ή να το βγάλεις πιο εύκολα.
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
ενδιαφέρουσα μελέτη!!!

αλλά πες μας, μεταξύ μας.... χορηγός ο δικός μας Βαγγέλης tc-drift ???
Σιγουράκι :p!!!
Και για το ξεκάρφωμα, έβαλε το Νο8, το οποίο είναι το μοναδικό εκτός Κίνας :laugh: (τουλάχιστον στα.... χαρτιά :roflmao:)!!!
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Τα μεταλικα δεματικα δεν θελουν ειδικο εργαλειο για να σφιξουν;
Δεν εχω ιδεα, δεν εχει τυχει να εχω πιασει κανενα στα χερια μου ποτε για αυτο ρωταω
 

Kardabix

Μέλος
Περιοχή
Αγρίνιο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Yamaha XTZ 690
Δεν το είχα σκεφτεί.
Μου έδωσες ιδέα. Μήπως για να βγεί πιο εύκολα το λάστιχο για αλλαγή σαμπρέλας, να το ζεστάνω με το καμινέτο που έχω μαζί μου όταν πάω για διανυκτέρευση στο ύπαιθρο; :D
Αν το κάνεις, τράβηξε το βίντεο παρακαλώ πολύ. Θα το χρειαστώ για την δουλειά...:p
 

Γιώργος 1

Μέλος
Περιοχή
Καλαμάτα
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
YAMAHA XT 600e 02
BMW R80 GS 88
Τα μεταλικα δεματικα δεν θελουν ειδικο εργαλειο για να σφιξουν;
Δεν εχω ιδεα, δεν εχει τυχει να εχω πιασει κανενα στα χερια μου ποτε για αυτο ρωταω
Όχι δεν χρειάζονται ειδικό εργαλείο, απλά περνάς την άκρη από την αγκράφα.

Κάποια πληροφορίες για όσους δεν ξέρουν τα μεταλλικά δεματικά. Υπάρχουν ανοξείδωτα, ανοξείδωτα επικολλημένα με πλαστικό και σιδηρά ψευδαργυρωμένα.
Ενώ στα πλαστικά δεματικά το ελευθερο άκρο μπαίνει κάθετα στην αγκράφα και στο άλλο άκρο, στο μεταλλικό μπαίνει παράλληλα με το άλλο άκρο και κάνει σχεδόν τέλειο κύκλο. Επίσης η αγκράφα του μεταλλικού έχει μικρότερο όγκο. Αποτέλεσμα τα μεταλλικά κάνουν πολύ πιό όμορφη σύνδεση.
Επίσης τα μεταλλικά δεν επηρεάζονται από τον ήλιο που κόβει με τον χρόνο τα πλαστικά όταν είναι σε εξωτερικό χώρο.
Γι αυτό εδώ και χρόνια χρησιμοποιώ σε μόνιμες συνδέσεις σε διάφορες κατασκευές τα μεταλλικά ανοξείδωτα.



Επίσης υπάρχουν ειδικά εργαλεία για να σφίγγεις γερά τα δεματικά, πιό πολύ από όσο μπορείς με το χέρι.
Στα κινέζικα που ξέρω, είναι διαφορετικό το εργαλείο για τα πλαστικά από αυτό που χρειάζεται για τα μεταλλικά.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Noe

Μέλος
Όνομα
Νίκος
Μοτό
CRF 300L
Ωραίο και χρήσιμη η ανάρτηση μιας και είμαι σε φάση που μαζεύω αυτά που πρέπει για την εργαλειοθήκη
και ψάχνομαι για την περίπτωση κλαταρίσματος τί να κάνω,γιατί να αλλάξω σαμπρέλα θα είναι
η έσχατη λύση:wacky:
Αφελής ερώτηση:οι σφικτήρες-κολλιέδες δεν θα κάνουν δουλειά;
και πάχος έχουν και αντοχή και σφίγγουν όσο θέλουμε με κλειδάκι ή κατσαβίδι.
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Αφελής ερώτηση:οι σφικτήρες-κολλιέδες δεν θα κάνουν δουλειά;
και πάχος έχουν και αντοχή και σφίγγουν όσο θέλουμε με κλειδάκι ή κατσαβίδι.
...και γ@μανε τη ζάντα πολύ ωραία και άμεσα :laugh:!!!
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
...και γ@μανε τη ζάντα πολύ ωραία και άμεσα :laugh:!!!
Και όχι μόνο...
Θα κοπεί σχετικά σύντομα υποθέτω λόγω του ότι μια θα μαζεύεται (στο πάτημα του λάστιχου) και μια θα ανοίγει.
 
Reactions: Noe

IoannisB

Μέλος
Όνομα
Ιωάννης
Μοτό
AfricaTwin
Ωραίο και χρήσιμη η ανάρτηση μιας και είμαι σε φάση που μαζεύω αυτά που πρέπει για την εργαλειοθήκη
και ψάχνομαι για την περίπτωση κλαταρίσματος τί να κάνω,γιατί να αλλάξω σαμπρέλα θα είναι
η έσχατη λύση:wacky:
Αφελής ερώτηση:οι σφικτήρες-κολλιέδες δεν θα κάνουν δουλειά;
και πάχος έχουν και αντοχή και σφίγγουν όσο θέλουμε με κλειδάκι ή κατσαβίδι.

Δεν είναι κακή ιδέα αρκεί να κουβαλάς και κανα κομμάτι λάστιχο 2-3 mm(αυτά που φτιάχνεις τσόντες ) για να αποφύγεις αυτό που είπε ο Boxer. δεν θα γλυστράει κιόλας!
 
Reactions: Noe

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Και όχι μόνο...
Θα κοπεί σχετικά σύντομα υποθέτω λόγω του ότι μια θα μαζεύεται (στο πάτημα του λάστιχου) και μια θα ανοίγει.
Τωρα που το λες, με την κινηση που περιφραφεις, θα ζεσταθει γρηγορα και μαλλον θα κοπει γρηγορα! :ok:
 

Noe

Μέλος
Όνομα
Νίκος
Μοτό
CRF 300L
Δεν είναι κακή ιδέα αρκεί να κουβαλάς και κανα κομμάτι λάστιχο 2-3 mm(αυτά που φτιάχνεις τσόντες ) για να αποφύγεις αυτό που είπε ο Boxer. δεν θα γλυστράει κιόλας!
Δεν ξέρω πως φτιάχνεις εσύ τσόντες:laugh:
εγώ λωρίδα από σαμπρέλα σκέφτηκα.
 

Noe

Μέλος
Όνομα
Νίκος
Μοτό
CRF 300L
...και γ@μανε τη ζάντα πολύ ωραία και άμεσα :laugh:!!!
Υποθέτω πως και για τα μεταλλικά δεματικά θα ισχύει κάτι τέτοιο.
Εννοείτε με ένα κομμάτι λάστιχοσαμπρέλα εσωτερικά ή ένα πανάκι.

Και όχι μόνο...
Θα κοπεί σχετικά σύντομα υποθέτω λόγω του ότι μια θα μαζεύεται (στο πάτημα του λάστιχου) και μια θα ανοίγει.
Δεν ισχύει το ίδιο και με τα πλαστικά και με τα μεταλλικά δεματικά;
Τί μου διαφεύγει;
Το πλαστικό μπορεί όχι,λόγο ελαστικότητας,αλλά το μεταλλικό;
 
Top Bottom