Τοποθέτηση αερόκορνας (Ναυτίλος)

Περιοχή
ΚΑΒΑΛΑ
Όνομα
Παναγιώτης
Μοτό
XRV 650 - XRV 750 - Varadero - VFR 800 - CB 750 F Bol d' Or
Σας έχουν τρομοκρατήσει οι ταρίφες; Φοβάστε τις ενζενί με τα Smart και το κινητό μόνιμα στο χέρι; Νοιώθετε αόρατοι από τους κάγκουρες με τα super sub-woofer στα Χιουντάι, τους «μηχανόβιους» χωρίς καθρέφτες, και γενικά τους κάθε λογής επικίνδυνους που λυμαίνονται τους δρόμους μας; Το ίδιο και εγώ και για το λόγο αυτό πήρα την απόφαση να ενισχύσω το ακουστικό ίχνος της μηχανής. Και επειδή δεν μου αρέσουν τα ημίμετρα, προτιμήθηκε η δοκιμασμένη σε πολλά Βαραντέρια λύση του Ναυτίλου της Stebel (ευγενική προσφορά από kakos). Προμήθειες λοιπόν σε καλώδια, «μακαρόνι», ασφαλειοθήκη κλπ αναλώσιμα, ο βροχερός καιρός σήμερα είναι ό,τι πρέπει, και πάμε.

Βήμα πρώτο: Φτιάχνουμε έναν φραπέαν,
, διαβάζουμε τις οδηγίες εγκατάστασης, και ανοίγουμε τον υπολογιστή. Αναζητούμε στα Varadero fora, και βλέπουμε πως υπάρχουν πολλοί που το έχουν κάνει και μάλιστα έχει και οδηγίες εγκατάστασης……. Καλά πάμε. Μέχρι να διαβαστούν οι οδηγίες και τα ηλεκτρικά διαγράμματα, πάει ο μισός καφές.



Ώρα για δουλειά.

Βήμα Δεύτερο: Προετοιμασία του χειρουργείου.



Καλή στήριξη της μηχανής (ελλείψη κεντρικού σταντ) και αρχίζουμε.



Πρώτα αφαιρούμε την μαμά κόρνα.



Αποσυνδέουμε τα δύο φις που φαίνονται πάνω από την κόρνα, μαρκάροντας ποιο είναι το ρεύμα και ποιο το σώμα (γείωση). Στις περισσότερες μηχανές βγάζοντας το σώμα, η κόρνα, (επειδή κάνει γείωση στο σημείο που βιδώνει) εξακολουθεί να λειτουργεί.

Κάνουμε μια δοκιμή να βάλουμε τον Ναυτίλο και διαπιστώνουμε πως το λαμάκι της μαμά κόρνας είναι πολύ κοντό και ο Ναυτίλος δεν μπαίνει με τίποτα (μας το είχαν πει κιόλας, οπότε έχουμε λάβει τα μέτρα μας). Τοποθετούμε λοιπόν στον ναυτίλο το σωστό λαμάκι που βρήκαμε στη κούτα με τα διάφορα περισσεύματα παλαιοτέρων εφαρμογών. Το λαμάκι πρέπει να είναι κατά τι μεγαλύτερο σε μήκος από τον ναυτίλο. Επίσης, στην εισαγωγή του αέρα, τοποθετούμε και ένα πλαστικό σωληνάκι (από πιτσιλιστήρια αυτ/του) ώστε, σε περίπτωση βροχής, να μην τραβάει αέρα από το σπρέι του μπροστινού ελαστικού αλλά από κάπου πιο στεγνά.



Αφήνουμε τώρα το ναυτίλο κατά μέρος και πιάνουμε τα καλώδια. Έχουμε προμηθευθεί διπολικό καλώδιο (μαύρο-κόκκινο), αρσενικά-θηλυκά φισσάκια, ακροδέκτες, μονωτική ταινία κλπ. Τα καλώδια θα μας χρειαστούν ώστε να πάμε από τα (θηλυκά) φισσάκια της μαμά κόρνας στο ρελέ (περιλαμβάνεται στη συσκευασία), από το ρελέ πίσω στο Ναυτίλο και από το ρελέ στην μπαταρία μας, οπότε ανάλογα με τη μηχανή υπολογίζουμε και τα μέτρα. Στο Ντέρο χρειάστηκα περίπου 1 μέτρο μαύρο-κόκκινο και 1.20 κόκκινο.

Πιάνουμε λοιπόν το διπολικό καλώδιο, κόβουμε τόσο ώστε να φτάνουμε άνετα από τα φις της κόρνας στο σημείο που θα τοποθετήσουμε το ρελέ, του περνάμε μακαρόνι, και στην μία του άκρη βάζουμε δύο αρσενικά φις και στην άλλη δύο θηλυκά. Συνδέουμε το μαύρο αρσενικό δικό μας στο (θηλυκό)σώμα των καλωδίων της «μαμά» κόρνας και το κόκκινο αρσενικό στο ρεύμα της. Τα θηλυκά της άλλης άκρης τα βάζουμε το μεν μαύρο στη θέση 86 του ρελέ και το κόκκινο στη θέση 85.

Φτιάχνουμε τώρα το καλώδιο που θα μας πάει από το ρελέ πίσω στο Ναυτίλο ως εξής: Πάλι πιάνουμε ένα κομμάτι διπολικό, λίγο μεγαλύτερο από το προηγούμενο και στην μία του άκρη βάζουμε δύο θηλυκά φις, περνάμε μακαρόνι, και στην άλλη, στο μεν μαύρο βάζουμε στρόγγυλο ακροδέκτη, στο δε κόκκινο θηλυκό φις. Τοποθετούμε την άκρη με τα δύο θηλυκά στους ακροδέκτες του Ναυτίλου, το κόκκινο στο + και το μαύρο στο -. Τώρα ήρθε η ώρα να βάλουμε τον Ναυτίλο στη θέση του. Υποτίθεται βέβαια πως έχουμε ήδη δοκιμάσει πώς μπαίνει και πως κάθεται, έτσι ώστε να μην βρίσκει πουθενά. Λόγω μεγέθους του τα πράγματα μπορεί να είναι στριμόκωλα και ίσως να χρειαστούν μερικές δοκιμές ώστε να μην ακουμπάει ούτε σε κινητήρα, ούτε σε ψυγείο, αλλά ούτε να εμποδίζει τιμόνι και ανάρτηση.



Περνάμε λοιπόν τα καλώδια προς το ρελέ και σφίγγουμε καλά τον Ναυτίλο.



Ελέγχουμε πάλι την σωστή τοποθέτηση και καλό θα ήταν να πιάσουμε τον Ναυτίλο και με ένα tie-wrap στον σκελετό, ώστε να «παίρνει» τους κραδασμούς. Από το καλώδιο μας τώρα, τον μεν στρόγγυλο ακροδέκτη (μαύρο καλώδιο) τον πιάνουμε κάπου στο σκελετό (κίτρινος κύκλος), και το θηλυκό φισσάκι (κόκκινο καλώδιο) το βάζουμε στη θέση 87 του ρελέ (πράσινος κύκλος).



Εδώ είναι μια καλή στιγμή για
και λίγο καφέ.

Συνεχίζουμε τώρα. Αυτό που μας μένει είναι να φέρουμε ρεύμα από το + της μπαταρίας στη θέση 30 του ρελέ. ΠΡΟΣΟΧΗ: η εύκολη λύση είναι να πάρουμε ρεύμα από τα φώτα, φλάς κλπ, που τα καλώδια τους είναι κάπου εκεί δίπλα. ΜΗΝ το κάνετε. Ο Ναυτίλος είναι αερόκορνα, τραβάει ρεύμα, όχι αστεία. Θα καίει ασφάλεια συνέχεια. Παίρνουμε λοιπόν ένα μακρύ κομμάτι κόκκινο καλώδιο, στην μια του άκρη βάζουμε θηλυκό φις και το βάζουμε στην επαφή 30 του ρελέ. Το ντύνουμε με μακαρόνι και το φέρνουμε μέχρι την μπαταρία, φροντίζοντας στη διαδρομή του να μην έχει στενές επαφές τρίτου τύπου με θερμά σημεία (κινητήρα, ψυγεία κλπ). Εδώ, πριν την μπαταρία (κίτρινος κύκλος) του βάζουμε ασφαλειοθήκη (χωρίς ασφάλεια ακόμα), και μετά την ασφαλειοθήκη το συνδέουμε με στρόγγυλο ακροδέκτη στο + της μπαταρίας μας.



Τα κροκοδειλάκια στους πόλους είναι από τον φορτιστή της μπαταρίας και άσχετα με το παρόν εγχείρημα.

Είμαστε σχεδόν έτοιμοι. Πριν βάλουμε την ασφάλεια πατάμε την κόρνα μας. Αν ακούσουμε ένα χαρακτηριστικό ήχο (τσακ) από το ρελέ, σημαίνει πως όλα γίνανε καλά. Βάζουμε 30άρα ασφάλεια στην ασφαλειοθήκη, απομακρύνουμε τον άμαχο πληθυσμό (παιδιά, σκυλιά, γατιά) και δοκιμάζουμε τον Ναυτίλο. ΠΡΟΣΟΧΗ (και δεν κάνω πλάκα). Μην τολμήσετε παρατεταμένο κορνάρισμα και μην διανοηθείτε να το δοκιμάσετε σε κλειστό χώρο, θα σπάσουν τζάμια και θα πέσουν σοβάδες. Μία ιδέα του πώς ακούγεται μπορείτε να πάρετε από ΕΔΩ.


Ανάβουμε τσιγάρο
και τελειώνουμε τον καφέ με το μειδίαμα της επιτυχίας ζωγραφισμένο στα χείλη μας.

Συμμαζεύουμε τα καλώδια με tie-wraps και πιάνουμε το ρελέ ή με tie-wrap ή με σιλικόνη (στην οποία βεβαίως πρέπει να δώσουμε χρόνο να στεγνώσει).

Αφού συμμαζέψουμε τα εργαλεία μας, είμαστε έτοιμοι να βγούμε και να μοιράσουμε εγκεφαλικά στην συμπαθεί τάξη των πτωχών πλην τίμιων βιοπαλαιστών που χαϊδευτικά αποκαλούνται ταρίφες……..
 

kalen

Μέλος
Περιοχή
Serres
Όνομα
nikos
Μοτό
varadero
Αξεσουαρ που δεν μετανιωσα ποτε που το εβαλα...



ευγε για το ποστ :friendship:
 
Top Bottom