Το Δαλματικό μου!

socrates

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Σωκράτης
Μοτό
dl650
Το ταξίδι δεν είναι ποτέ θέμα χρημάτων αλλά κουράγιου. P. C.

Πρόσφατα είδα ξανά μια απο αυτές τις κοινότυπες εκφράσεις που δεσπόζουν στο διαδίκτυο. Χωρίς να ξέρω καν αν είναι πραγματική έκφραση ή όχι του Paulo Coelhio και από πoιο βιβλίο του ( Αλχημιστής; ) μου έκανε εντύπωση και σας την μεταφέρω με αφορμή αυτό το ταξιδιωτικό. Μάλιστα την επεκτείνω και λέω ότι δεν είναι θέμα χρόνου, χρήματος ή παρέας αλλα καθαρά θέμα κουράγιου και μιας σχετικής αποφασιστικότητας.

Όταν είπα στον στενό μου κύκλο ότι τελικά φέτος θα πάω ταξίδι γιατί πολύ απλά το χρωστάω στον εαυτό μου, όλοι μου είπαν αρχικά μπράβο και καλά κάνεις κλπ. Η επόμενη ερώτηση ήταν με ποιους θα πάω. Η απάντηση μου ήταν “Δεν έχω κανέναν γνωστό μου κατά νου που μπορεί να έρθει, θα αφήσω την πρόσκληση ανοιχτή. Το ταξίδι θα το κάνω όμως είτε με τον ένα είτε με τον άλλο τρόπο”. Εκεί είναι που αρχίζουν όλα τα αποθαρρυντικά σχόλια του στυλ, “αλλο είναι να έχεις κάποιον δίπλα αλλο να πας μόνος”, “σε περίπτωση που συμβεί κάτι”, “εγώ δεν θα πήγαινα έτσι” κλπ κλπ Δεν λέω ότι έχουν απαραίτητα άδικο ή ότι τα σχόλια είναι κακοπροαίρετα (περισσότερο το αντίθετο) αλλά αγνοούν μια σημαντική παράμετρο του τρόπου σκέψης μου. Αν περίμενα να έχω τις ιδανικές συνθήκες για να κάνω κάτι που θέλω, τότε ίσως να μην το έκανα ποτέ. Δεν περιμένω να ευθυγραμιστούν οι πλανήτες Χρήμα, Χρόνος, Παρέα. Αρκεί το θέλω μου να είναι ισχυρό και όλα τα υπόλοιπα θα συνηγορήσουν. Έχω αποδεχτεί ότι ο χρόνος και το χρήμα έχουν διαφορετική τροχιά που σχεδόν ποτέ μα ποτέ δεν συγκλίνουν και όσον αφορά την παρέα… ναι καλή και άγια είναι αλλά δεν πρέπει να αποτελεί μοναδικό αποτρεπτικό παράγοντα. Προτάσεις ωστόσο έγιναν απο φίλους για να ακολουθήσουν μερικώς ή σε όλο το ταξίδι αλλά για διάφορους δικούς τους λόγους δεν κατέστη δυνατό. Στο κάτω κάτω της γραφής δεν πάω κάπου μακριά, δεν κάνω κάτι το ιδιαίτερο. Απλά θα κάνω το “δαλματικό” μου όπως το έχουν κάνει πολλοί άλλοι πριν από μένα. Τα Βαλκάνια δεν είναι όπως ήταν κάποτε ή όπως αρκετοί “γνώστες” λένε και το διαπίστωσα με τα ίδια μου τα μάτια. Μαλιστα τολμώ να πω ότι συγκλίνουν ολοένα και περισσότερο στην ελληνική μας πραγματικότητα.

Φώτο που τράβηξα κατά την διάρκεια του ταξιδιού και δύσκολα θα μπορούσε κανείς να μου πει σε ποια από τις χώρες που πέρασα ανήκει.


Ένα πρώτο πλάνο προϋπήρχε και πληροφορίες είχα πολλές από άλλα ταξιδιωτικά αλλά και φίλους που είχαν τσουλίσει τις ρόδες τους στα ίδια μέρη. Η εποχή ήταν ένα ρίσκο από θέμα καιρού αλλά από την μία ήθελα να γλυτώσω τις ορδές κόσμου στα τουριστικά μέρη και από την άλλη δεν μπορώ την αφόρητη ζέστη. Προτιμώ να ταξιδεύω υπό βρόχη (νορμάλ καταστάσεις, όχι να ρίχνει καρέκλες και τραπέζια μαζί) παρά με ντάλα καλοκαιριάτικο ήλιο φορώντας την απαραίτητη και αναγκαία προστατευτική πανοπλία ενός μοτοσυκλετιστή που σέβεται τον εαυτό του. Τα χρήματα συγκεντρώθηκαν με κάποιο μαγικό τρόπο, το ιερό δικαίωμα της άδειας από την εργασία δόθηκε, η μηχανή ετοιμοπόλεμη και η διάθεση στο φουλ.

Το λοιπόν είχα το Που, το Πότε και το Πως….

- Δυτικά Βαλκάνια (Δαλματικές Ακτές, Λίμνες Πλίτβιτσε, Βελιγράδι και πίσω)
- 6 Χώρες: Σκόπια, Αλβανία, Μαυροβούνιο, Βοζνία, Κροατία, Σερβία
- Χάρτης Western Balkans Sep. 2018

Αυτή είναι η διαδρομή που ακολουθησα για 10 μέρες, στο περίπου 4000 χλμ.


Η κύρια διαφορά με την αρχική διαδρομή που είχα φτιάξει είναι ότι την δευτερη μέρα δεν μπήκα τελικά στα ενδώτερα του Μαυροβουνίου (βλ. Ντούρμιτορ και άλλες ομορφιές). Ο καιρός είχε άλλη γνώμη αφού είχε σχηματίσει μαυρα σύννεφα τύπου Mordor (hard core αστραπόβροντα) και ήμουν σε πορεία να βρεθώ στο κέντρο του κακού χαμού. Το προηγούμενο βράδυ στην διανυκτέρευση μου στην Μπούντβα αυτός ο χαμός έκανε το πέρασμά του και ήξερα τι με μέλλει αν αγνοήσω τα φαινόμενα και πάω προς τα εκεί. Η άλλη αλλαγή στο πλάνο είναι ότι δεν μπήκα Βουλγαρία στην επιστροφή αλλά συνέχισα μετά την Νις προς Σκόπια για διανυκτέρευση στην Μπίτολα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

socrates

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Σωκράτης
Μοτό
dl650
Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή…

Αν κάτι έχω μάθει από παλιότερα ταξίδια είναι να φροντίζω να έχω την μηχανή στην πένα πριν ξεκινήσω. Λαστιχα, αλυσίδα, μπαταρία, φρένα, υγρά φαινομενικά όλα ΟΚ μονο που…. Λιγες μέρες πριν φύγω και μετά το πλύσιμο της “κυράς”, άρχισε να μου κάνει νερά ο διακόπτης τη μίζας. Μία δεν έπαιρνε μπρος, μία κολούσε, μία δεν άναβαν τα φώτα. Το σπρέι επαφών δεν έσωσε την κατάσταση. Ο διακόπτης αυτός είναι ένα από τα γνωστά θέματα στα VStrom και τον είχα ήδη επισκευάσει στο παρελθον κανά δυο φορές. Αυτή την φορά όμως όταν τον άνοιξα η πλακέτα με τις επαφές έγινε 1000 κομμάτια και απόρρησα πως δούλευε τόσο καιρό. Χωρίς δευτερη σκέψη καινούργιος διακόπτης. 142€ από BMW εεεεε σόρυ λάθος από Suzuki. Προτίμησα όμως την πιο λογική τιμή των 100€ από αγγελία που βρήκα στο car.gr (καινούργιος διακόπτης του κουτιού). Η μηχανή έτοιμη μια μέρα πριν το ταξίδι.

Ετοιμοπόλεμη...


Από Αθήνα Λάρισα

Ταξίδι σόλο δεν σημαίνει ότι δεν θα δω κανέναν γνωστό και φίλο. Ίσα ίσα είναι μια ευκαιρία να βρεις φίλους στον δρόμο σου και έτσι σχεδίασα και το ταξίδι μου. Η πρώτη διανυκτέρευση έγινε στον Αγιόκαμπο της Λάρισας γιατί εκεί είχε την ετήσια πανελλήνια συνάντηση το vstrom hellas forum. Αρκετοί γνωστοί και φίλοι, καλή διάθεση χαβαλές και μια δόση νοσταλγίας για παλαιότερες συναντήσεις μας. Εκεί είναι η πρώτη και η τελευταια μέρα που έκανα χρήση σκηνής για την διανυκτέρευση μου. Η σκηνή πακεταρίστηκε και δόθηκε σε φίλο να την επιστρέψει Αθήνα. Ο Μάρκος (Markos-V) μου έλεγε να την κρατήσω για παν ενδεχόμενο αλλά επειδή δεν ήθελα να έχω το άγχος αν θα μου την φάνε, άφησα αυτό το έξτρα βάρος πίσω.



Δανεικές φώτο της συνάντησης. (Εγώ ήμουν απασχολημένος στο socializing)





Ειδική μνεία για μια ιστορία που μας άγγιξε (όσοι την ξέρουν θα καταλάβουν). Για έναν άνθρωπο από εμάς που κατάφερε να νικήσει την πιο σημαντική μαχή, ώστε να είναι εδώ με τους δικούς του ανθρώπους. V-tolis κουράγιο είσαι μαχητής!


Από Λάρισα - Budva

Πρωί Κυριακής και ήμουν έτοιμος από νωρίς για την αναχώριση μου. Ηταν το πιο απαιτητικό κομμάτι του ταξιδιού αφού είχα να διανύσω πολλά και ιδιαίτερα χιλιόμετρα μέχρι να φτάσω στην Μπούτβα στο Μαυροβούνιο περνόντας τα Σκόπια και την Αλβανία. Μικρές στάσεις για καφέ, φωτογραφίες και μια στάση στα ενδότερα της πόλης Οχρίδας μου έκλεψαν πολύτιμο χρόνο. Σαν GPS σε όλο το ταξίδι χρησιμοποιούσα το κινητό μου σε σύνδεση με offline χάρτες Google Maps. Το πρόβλημα με αυτό είναι ότι αν για κάποιο λόγο αποκλείνεις αρκετα από την πορεία σου (όπως όταν αποφάσισα να μπω μέσα στην Οχρίδα) το GoogloGPS σταματάει να βοηθάει. Εκεί έχεις δύο επιλογές είτε ψαχνεις στα τυφλά να βρεις μέρος που να έχει Wifi προς χρήση για να κατεβάσεις χάρτες νέας διαδρομής ή χρησιμοποιείς μια δευτερη εφαρμογή (εγώ είχα το Sygic) με κατεβασμένους τους χάρτες για τις χώρες που είναι να πας. Θα μπορούσα εξαρχής να χρησιμοποιήσω το Sygic αλλά με βολεύει καλύτερα το Google Maps. Δεν το συζητώ ότι η καλύτερη επιλογή είναι να έχεις μια καλή συσκευή GPS.

Ακόμα στο ελληνικό έδαφος αλλά αυτή η γέφυρα με παρακαλάει κάθε φορά που την περνώ να την φωτογραφίζω.


Στην γειτονική Οχρίδα


O Άγιος Κλήμης της Αχρίδας, ένας από τους εξέχοντες μαθητές των Αγίων Κυρίλλου και Μεθόδιου. Σαν προστάτης της πόλης την έχει στα χέρια του.


Ιδιαίτερο Boutique Hotel


Δρομάκια στην Οχρίδα

Έχοντας δει προγνωστικά για τον καιρό περίμενα ότι θα συναντήσω βροχή κάπου δυτικά της Αλβανίας. Το θέμα μου όμως δεν ήταν τόσο αυτό αλλά το τι θα συναντήσω Κυριακάτικα στους δρόμους της χώρας. Ναι είμαστε και εμείς άναρχοι στην οδήγηση μας αλλά εκεί έχουν της δικιά τους διαφορετική αναρχία. Μια συμβουλη που μου είχαν δώσει και την μεταφέρω, για όσους δεν έχουν κυκλοφορήσει στην γείτονα χώρα, είναι να ελέγχετε ευλαβικά τους καθρέπτες. Σε περιπτωσεις που υπήρχε μποτιλιάρισμα έβλεπες αυτοκίνητα να πηγαίνουν με πατημένο το γκάζι στο αντίθετο ρευμα κυκλοφορίας αναβοσβήνοντας απλά τα φωτα. Επίσης ναι μεν είδα πάρα πολλούς αστυνομικούς στους δρόμους αλλά την συγκεκριμένη μέρα ήταν περισσότερο για να ρυθμίζουν την αυξημένη κυκλοφορία σε δρόμους οπου δεν υπάρχουν ανισόπεδοι/κυκλικοί κόμβοι, φανάρια κλπ. Ευτυχώς για μένα δεν είχα πορεία από τα παράλια προς τα Τίρανα αλλά είχα αντίθετη κατεύθυνση. Διαφορετικά ακόμα εκεί θα ήμουν αφού οι ουρές απο τα μποτιλιαρσμένα - ακινητοποιημένα αυτοκίνητα ήταν αρκετών χιλιομέτρων.

Βράδυ πλέον είχα περάσει στο Μαυροβούνιο (σε χρόνους Google Maps αλλά χωρίς στάση ούτε για βενζίνη) από τον δρόμο που οδηγεί στο Ούλτσιν (όπως μου είπε κάποιος τέρμα αριστερά περνάνε οι μηχανές για έλεγχο ακόμα και αν δεν υπάρχει σχετική ταμπέλα). Βροχή πουθενά. Ο δρόμος με το που περνάς στο Μαυροβούνιο γίνεται στενός, σκοτεινός και έχεις την αίσθηση ότι είσαι σε πλαγιά βουνού. Εκεί χρειάζεσαι ότι έξτρα φωτισμό έχεις στην μηχανή.

Πρώτη ατυχία του ταξιδιου είναι ότι φτάνοντας στο προορισμό μου (θεωρώ 10’ περίπου πριν την ώρα που είχα πει) δεν βρήκα κάποιον να μου ανοίξει, να μου δώσει κλειδιά κλπ. Την λύση την βρήκα σε ένα cafe της γειτονιάς όπου έκλεισα αλλο δωμάτιο. Να σημειώσω ότι όλες τις κρατήσεις τις έκανα μέσα στην ίδια μέρα μέσω booking εκτός από μια περίπτωση που απλά χρησιμοποίησα το booking για την επιλογή και έκλεισα την διαμονή μέσω της σελίδας τους στο facebook.



Από Μπούτβα - Κοτόρ

Πέντε η ώρα το πρωί και ξυπνάω ακούγοντας έναν μικρό πανικό λες και γίνεται πόλεμος. Μια ωραιότατη καταιγίδα πέρναγε από πάνω. Από το παράθυρο βλέπω τους δρόμους στεγνούς αλλά ήξερα ότι σε λίγο θα αρχίσει η νεροποντή. Κατεβαίνω να σκεπάσω την μηχανή (φοβία που απέκτησα μετά το τελευταίο πλύσιμο) και μέσα σε δευτερόλεπτα ανοίγουν οι ουρανοί και γίνομαι μούσκεμα. Έντονη βροχόπτωση από αυτές που δεν θέλεις να συναντήσεις στο ταξίδι σου. Στο δωμάτιο ήδη αρχίζω και σκέπτομαι εναλλακτικές με κύριο μέλημα μου να μην είναι βρεγμένοι οι δρόμοι γιατί το κατάλυμμα που είχα βρεί τελευταία στιγμή ήταν σε ανηφορικό τσιμεντόδρομο με μεγάλη κλήση που ούτε για αστείο δεν θα ήθελα να κατέβω με μηχανή φορτωμένη σε βρεγμένο. Ο θεός του ταξιδιού έκανε το θαύμα του και οι δρόμοι το πρωί που ξύπνησα ήταν σχεδόν στεγνοί, οπότε ντύνομαι και ξεκινάω μια γρήγορη γύρα στην πόλη.

Μπούτβα







Η τεράστια καμπάνα - αντίγραφο δίπλα στην άγκυρα στα τείχη της παλιά πόλης. Αποτελούσαν σκηνικά για ταινία και παρέμειναν εκεί μέχρι σήμερα.

Στόχος μου ήταν να πάω στο διπλανό Κοτόρ, κάνοντας όμως πρώτα μια διαδρομή 500 χιλιομέτρων μέσα στο Μαυροβούνιο. Πρώτο σημείο ενδιαφέροντος το Pavlova Strana (που σημαίνει αν δεν κάνω λάθος στο πλάϊ του Pavle). Ειναι εκεί που ο ποταμός Rijeka Crnojevica δημιουργεί ένα εντυπωσιακό φυσικό πέταλο και προσφέρει μια αξιομνημόνευτη εικόνα που χάνει στον φακό γιατί δεν φαίνεται ευκολα το μέγεθός του. Μόνο με τον ευρυγώνιο που είχα μαζί μου μπόρεσα να το αποτυπώσω (διαφορετικά θέλει καλό τρίποδο και σύνθεση πανοραμικής). Θέλει προσοχή γιατί το σημείο δεν είναι σε κεντρικό δρόμο και μιλάμε για στενά δρομάκια που με το ζόρι χωράει ένα αμάξι.


Γέφυρα του ποταμού Rijeka Crnojevica




Το πέταλο Pavlova Strana


Ξεκίνησα μετά για Podgoritsa. Όσο όμως πήγαινα προς τα μέσα τόσο έβλεπα να πυκνώνουν τα σύνεφα και στο βάθος το γκρι ανοιχτό ήταν γκρί βαθύ σκούρο (welcome to Mordor). Επομένως πήρα την απόφαση και έκοψα πριν την Podgoritsa προς Cetinje την παλιά πρωτεύουσα.


Λεπτομέρεια στο μουσείο τέχνης και ιστορίας της Cetinje.

Στην συνέχεια μια απολαυστική διαδρομή μέσα από το εθνικό πάρκο Lovcen σε έναν νέο στριφτερο δρόμο (P1).


Στάση να απολαύσω την θέα.


To προσούτο και άλλα παραδοσιακά προϊόντα είχαν την τιμητική τους εκεί.

Το κακό με το ωραίο στροφιλίκι είναι ότι ξέχασα έναν must προορισμό της περιοχής, το Μαυσωλείο του Njego που ήθελα να πάω (%^&@#%&##). Όταν το θυμήθηκα πλέον ήμουν μακρία. Στην κορυφή είχε ομίχλη από σύννεφο που λες ότι κατοικεί μόνιμα εκεί και στην άλλη μεριά αρχίζει ένα ωραιότατο φουρκετοειδές κατέβασμα με θέα τον φημισμένο κόλπο του Κοτόρ. Κάποιοι λένε ότι είναι το νοτιότερο φιόρντ της Ευρώπης, κάποιοι άλλοι λένε ότι δεν είναι φιόρντ αλλά RIA πλημυρισμένη δηλαδή κοιλάδα ποταμού (Τα γνωστά φιόρντ έχουν σχηματιστει από παγετώνες). Λίγη σημασία έχει όμως πως θα το πεις και φυσικά δεν αλλάζει το γεγονός ότι το μέρος είναι απαράμιλης ομορφιάς. Και για το λόγου το αληθές...


Kotor Bay

Διανυκτέρευση μέσα στην παλιά πόλη του Κοτόρ. Με βόλεψε για τις βόλτες που έκανα εκεί αλλά με παίδεψε γιατί έπρεπε να κουβαλήσω τα μπαγκάζια της μηχανής αφού το parking ήταν φυσικά εκτός της παλιάς πόλης.

















 
Τελευταία επεξεργασία:

socrates

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Σωκράτης
Μοτό
dl650
Από Κοτόρ - Σπλιτ

Η επόμενη μέρα με βρήκε με καλή διάθεση και σχετικά ξεκούραστο. Πριν αφήσω όμως το Μαυροβούνιο και τον κόλπο του Κοτόρ πέρασα από το Perast. Πρώτος καφές της ημέρας σε ένα από τα παραλιακά του cafe απολαμβάνοντας την πρωινή αύρα της θάλασσας πριν αρχίσει να καταφθάνει και εδώ ο γνωστός τυπικός τουριστόκοσμος. Δεν έχω έρθει ποτέ ξανά στην περιοχή καλοκαίρι αλλά φαντάζομαι το αδιαχώρητο που μπορεί να υπάρξει στα στενά δρομάκια των παλαιών πόλεων. Αυτή την εποχή υπάρχει μεν ζωή αλλά σε υποφερτά επίπεδα και σε μέρη όπως το Perast αν θέλεις μπορείς να απολαυσεις και στιγμές γαλήνης και ηρεμίας.

Η απόλυτη γαλήνη



Το Perast με τις δύο χαρακτηριστικές του νησίδες. Το St. George και το Our Lady of the Rocks (Αυτό αν ήταν on the rocks θα μπορούσε να ήταν και διάσημο κοκτέηλ της περιοχής).

Αφήνω λοιπόν και το Μαυροβούνιο πίσω και περνάω πλέον στην Κροατία και το διαμάντι της Αδριατικής το Ντουμπρόβνικ. Μόνο και μόνο το μέγεθος της παλιάς πολής σε κάνει να καταλάβεις την σημαντικότητα που είχε σαν λιμάνι για αιώνες πριν. Τωρα βέβαια αποτελεί δημοφιλές τουριστικό θέρετρο και παρόλο που έχει μια σχετική άπλα, ο κόσμος είναι παντού. Διαθέτει όλες τις υποδομές, αεροδρόμιο και μπορεί φυσικά να υποδεχτεί τα θεώρατα κρουαζιερόπλοια που επισκέπτονται τις δαλματικές ακτές. Αυτό ίσως είναι και η ιδιαιτερότητα του μιας και ο κόσμος έρχεται κατα κύμματα. Την μία μέρα μπορεί να είναι σχετικά χαλαρά και την άλλη να γίνεται πανικός. Η τουριστική σαιζόν εδώ κρατάει αρκετά. Μην ξεχνάμε ότι έχει διαφημιστεί και ως ένα από τα set up γυρισμάτων της τηλεοπτικής υπερπαραγωγής Game of Thrones. Κανά δράκο πάντως δεν είδα να πετάει τριγύρω ή μπορεί να πέρασε αλλά εγώ να μην πήρα χαμπάρι γιατί θα είχα κολλήσει στην ομορφιά του γυναικείου φύλλου της περιοχής.


Το αρχοντικό Dubrovnik


Εντός της παλιάς πόλης







Για λίγες ώρες δεν μπόρεσα να συναντήσω έναν φίλο που θα έφτανε εδω με αεροπλάνο (μιλήσαμε μόνο τηλεφωνικά) οπότε συνέχισα με κατεύθυνση αυτή την φορά τα ενδότερα της Βοσνίας Ερζεγοβίνης και το πολύπαθο Μόσταρ. Αλλαγή σκηνικού. Πλέον το μουσουλμανικό στοιχείο ήταν εμφανές. Σταμάτησα σε ένα χωριουδάκι για τις απαραίτητες προμήθειες σε ένα από τα πολλά Pekara που υπάρχουν σε όλες τις χώρες τις πρώην Γιουκοσλαβίας. Φούρνοι με ενδιαφέροντα εδέσματα για εμάς που θέλουμε κάτι γρήγορο και γευστικό να γεμίσουμε το στομάχι μας. Στον δρόμο για το Μόσταρ υπάρχει και ένα συμπαθητικό μουσουλμανικό μοναστήρι που από ότι διαπίστωσα προσελκύει πλήθος θρησκευόμενου κόσμου. Έβγαλα της φωτογραφίες μου και συνέχισα για άλλα 15 χιλιόμετρα περίπου μέρχρι να φτάσω Μόσταρ.


Το τοπίο στο μοναστήρι Blagaj

Στο Μόσταρ έκανα μια βόλτα στην τούρκικη αγορά, αποδεκάτησα της προμήθειες που είχα πάρει από το Pekara και φυσικά έβγαλα φωτογραφία την διάσιμη “παλαιά” γέφυρα Stari Most, που παρότι είναι σχετικά νέα, προς τιμήν τους την έκαναν πιστό αντίγραφο της γέφυρας του 16ου αιώνα που προυπήρχε πριν καταστραφεί από τους Κροάτες το 1993. Τι γίνεται άραγε με τις εργασίες αναστήλωσης του δικού μας γεφυριου της Πλάκας;


Stari Most

Επιστροφή πάλι στην Κροατία με κατευθυνση το Σπλιτ όπου θα ήταν η επόμενη μου στάση για διανυκτέρευση. Ενα σημείο που είχα κατα νου αν προλάβω να το επισκευτώ ήταν οι καταρράκτες Kravice 40 χιλιόμετρα από Mostar. Μικρή παράκαμψη από τον δρόμο μου αλλά ή ώρα είχε περάσει και ήθελα να είμαι νωρίς Σπλιτ. Έφτασα μόλις είχε νυχτώσει και ευτυχώς γιατί δεν είχα κλήσει ακόμα την διανυκτέρευση και μου συνέβει -ας το πούμε έτσι- η δεύτερη ατυχία στο ταξίδι αφού για κάποιο λόγο δεν δεχόντουσαν την χρεωστική κάρτα μου σε μηχάνημα και απο χρήματα είχα μόνο Ευρώ τα οπόία φυσικά επίσης δεν δέχονται στην Κροατία. Σε αυτή την περίπτωση είτε πας σε ένα ανταλλακτήριο και μετατρέπεις Ευρώ σε Κούνα με την όποια επιπλέον έξτρα ποσοστιαία χρέωση (σε μικρά ποσά το κάνεις σε μεγαλύτερα ποσα το σκέφτεσαι δύο φορές), είτε όπως εγώ έχεις μια δευτερη κάρτα πρόχειρη. Η οποία όμως ήταν άδεια και έπρεπε να κάνω ένα τηλέφωνο Ελλάδα να προστεθούν κάποια χρήματα εκεί. Η Κροατία είναι επίσημο μέλος της Ε.Ε. και ήταν η μόνη χώρα που μπορούσα να χρησιμοποιήσω δωρεάν περιαγωγή (roaming). Τσάμπα το άγχος βέβαια γιατί στο διαμέρισμα που έκλεισα διανυκτέρευση ο ιδιοκτήτης δεν ήθελε κάρτα και δεν είχε επίσης πρόβλημα να του δώσω Ευρώ (go figure). Για την ιστορία η κάρτα μου την επόμενη μέρα είχε ας το πούμε έτσι ξεμπλοκαριστεί αυτόματα χωρίς να κάνω κάποια κλήση στην τράπεζα. Σαν να λύνεις προβλημα στα μαθηματικά ήταν η κατάσταση και αν είσαι κουρασμένος από το ταξίδι άντε να βάλεις τα δεδομένα κάτω, όχι τίποτα άλλο αλλά έχασα χρόνο και την διάθεση μου να κάνω νυχτερινή βόλτα στο μέρος.


To παλάτι του Διοκλητιανού









Μετά την πρωινή βόλτα στο Split στο παλάτι του Διοκλητιανού, επέστρεψα να πάρω τα πράγματα από το διαμέρισμά και να φτιάξω το πρωινό μου. Εκεί τα είπαμε με δύο κοπέλες από Πορτογαλία που ακολουθούσαν κάπως αντίθετο δρομολόγιο από μένα. Ανταλάξαμε πληροφορίες είπαμε τα δικά μας σαν ταξιδευτές και ο καθένας πήρε τον δρόμο του. Επόμενος για μένα προορισμός το κοντινό Trogir με την πολύ ωραία περατζάδα του και την παλιά του ιστορία. Όσο φωτογράφιζα ένα τυχαίο δρομάκι άκουγα από πίσω μου μια ξεναγό να λέει ότι ο δρόμος αυτός χώριζε τους πλούσιους από τους φτωχούς για αυτό βλέπετε ότι η δεξια πλευρά έχει ψηλά μεγάλα κτήρια ένω η δεξια μικρότερα και για αυτό αυτός ο δρόμος έχει μια διαχωριστική γραμμή στο κέντρο. Από μέσα μου λέω ότι όλο τον κόσμο να γυρίσω κάποια πράγματα παραμένουν ίδια. Η ώρα όμως περνούσε κι η Κροατία είχε να μου δείξει άλλο ένα ενδιαφέρον πρόσωπο της, πέρα από τις παραλιακές καστρούπολεις και την παλιά της ιστορία.


To όμορφο Trogir



Το άλλο πρόσωπο της Κροατίας δεν είναι άλλο πέρα από τις φυσικές ομορφιές της που οι Κροάτες ξέρουν να αναδεικνύουν καλά και οργανωμένα. Τα φυσικά πάρκα της Κροατίας προσελκύουν πολύ κόσμο και όχι άδικα. Πρώτος σταθμός για μένα το πάρκο Krka (προφέρεται κάπως “κίρκα”) όπου μέσα από μια όμορφη διαδρομή της μισης περίπου ώρας (ίσως και περισσότερο αν τύχετε σε πολύ κόμσο) φτάνεται στο highlight που είναι ένα άνοιγμα που ο κόσμος αράζει, κάνει μπάνιο και απολαμβάνει το μαγευτικό φυσικό τοπίο κάτω από τους καταρράκτες. Κανα δίωρο το θέλετε εκεί και αν είστε λιγο περισσότερο τολμηροί/χαλαροί κάνετε και το μπάνιο σας. Εγώ είχα δρόμο μπροστά μου και αρκέστηκα στο να βγάλω κάποιες φωτογραφίες. Και το Krka αλλά και το πάρκο των λιμνών Plitvice που πήγα την επόμενη μέρα είναι με είσοδο αλλά τον Σεπτέμβριο το κόστος πέφτει στα 2/3 περίπου της αρχικής τιμής.


Το highlight του πάρκου Krka

Το σημείο διανυκτέρευσης μου ήταν μόλις 15 λεπτά μακριά από το πάρκο των λιμνών Plitvice οπότε αφού πήρα ένα καλό πρωινό έφυγα για το πάρκο. Το πάρκο δέχεται κόσμο από τις επτά το πρωί αλλά είχε ομίχλη και υπερβολική υγρασία και δεν υπηρχε λόγος εχω πάει τόσο νωρίς. Ωστόσο ενώ όταν πήγα (είσοδο 2) ήμουν μόνος μου στο κισέ όταν γύρισα να πάρω την μηχανή μετα από κανα 4ώρο περίπου η ουρά ήταν ήδη καμια 200ριά άτομα. Το πάρκο μεγάλο αλλά τα ξυλινα δρομάκια που θα κινηθείτε στενά και εύκολα “μποτιλιάρονται” αν υπάρχει κόσμος. Επίσης μετακινείστε με καραβάκια και με “τραινάκι” από δρόμο που ενώνει τις τρεις εισόδους του πάρκου. Καλό είναι να έχετε μελετήσει από πριν πως θα κινηθείτε και να έχετε άνετα περιπατικά ρουχα… στον οδηγό που σας δίνουν αναφέρει και για περιπατικά παπούτσια αλλά αν δεν έχει βρέξει κάνετε την δουλειά σας και με αθλητικά. Υπάρχουν ωστόσο και διαδρομές να κάνετε hiking, όπως αυτή που βγάζει σε σημείο να φωτογραφίσετε από ψηλά τον μεγάλο καταρράκτη αλλά είπαμε θέλει μελέτη. Ελεγχος εισητηρίου μου έγινε μόνο μια φορά όταν μπήκα στο καραβάκι (από το P2 στο P1).






Εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης στις λίμνες. Αυτούς εγώ πολύ τους ζήλεψα.

Το πάρκο των λιμνών Plitvice στην ουσία σηματοδοτούσε και το ξεκίνημα της επιστροφής μου αφού ήταν και το πιο βορεινό σημείο επίσκεψης που είχα στο πλάνο μου. Φυσικά η επιστροφή (κύκλος) θα μου έδινε την δυνατότητα να δω και άλλα σημεια ενδιαφέροντος και να ταξιδέψω σε δρόμους που δεν είχα πάει ποτέ ξανά στο παρελθόν. Αντί επομένως να πάρω τον γρήγορο κεντρικό δρόμο συνεχίζοντας μέσω της καμπύλης που κάνει η Κροατία προς Σερβία και Βελιγράδι, αποφάσισα να μπω ξανά μεσα στην Βοσνία Ερζεγοβίνη. Το Βελιγράδι δεν μπορούσα να το παρακάμψω γιατί είχα κανονίσει πριν το ταξίδι να συναντηθώ με φίλους και να κάνω εκεί δύο διανυκτερεύσεις.

Στην Βοζνία Ερζεγοβίνη δυο πράγματα μου έκαναν εντύπωση την δευτερη φορά που την πέρασα. Πρώτο η διαφορά που έχει αυτό το κομμάτι (Βοζνία) συγκριτικά με το πρώτο (Ερζεγοβίνη βλ. πηγαινέλα στο Μόσταρ). Σαφώς πιο πυκνοκατοικημένο το κομμάτι της Βοζνίας παρότι πιο ορεινό και με πολύ όμορφα σκηνικά και διαδρομές που ακολουθούσαν ροή ποταμού. Σκηνικό που ήθελες ή μη το απολάμβανες γιατί τα όρια ταχύτητας ήταν εξωφρενικά χαμηλά και δεν σε έπαιρνε να τα αγνοήσεις. Αυτό ήταν το δεύτερο που μου έκανε εντύπωση, δηλαδή η αστυνόμευση στους δρόμους. Τέτοιο μπλόκο και κακό δεν έχω ξαναδεί σε άλλο μέρος. Παρότι ήμουν διαβασμένος και πήγαινα κυρία, το ότι δεν με σταμάτησαν το θεωρώ καθαρά τύχη. Κάθε κατοικημένη περιοχή, κάθε γέφυρα, καθε τρεις και λίγο τσουπ να σου και τα γιουσουφάκια. Γενικά δεν έχω θέμα με την αστυνόμευση όχι όμως όταν γίνεται απλά για να πάρουν το χαρτζιλίκι τους. Μπορεί να έπεσα στην ώρα, στον καλό καιρό στον δρόμο δεν ξέρω, πάντως θα είναι κάτι που θα έχω να to λέω.

Σε ένα από τα χωριά πόλεις που συνάντησα το Kljuc, χτύπησε το καμπανάκι του ταξιδευτή. Δεν είχα πολλές πληροφορίες για αυτό το κομμάτι της διαδρομής αλλά βλέποντας ταμπέλα UNESCO και σήμανση για Stari Grad άφησα το GPS να λεει τα δικά του και ακολούθησα τον εκεί ανηφορικό δρόμο. Μετά από κανά 10’ ίσως και λιγότερο σε μια καταπράσινη διαδρομή είχα φτασει στην κορυφή όπου ήμουν μόνος μου και υπήρχαν κάποια δείγματα ενός παλιού αλλά προσεγμένου κάστρου. Απόλαυσα την θέα, έβγαλα σαν κύριος τις φωτογραφίες μου και επέστρεψα στην διαδρομή μου. Ενα ιδιότυπο κυνήγι θησαυρού που πολλές φορές μπορεί να σε αποζημειώσει και να σου χαρίσει κάτι να θυμάσε.


Kljuc Stari Grad (κυνήγι θυσαυρού)

Το ωραιότερο όμως μέρος της διαδρομής ήταν αναμφίβολα το Jajce, που αργότερα στην Σερβία οι φίλοι μου μου είπαν ότι σημαίνει αυγό (συμβολίζει την γέννηση κλπ). Το μέρος είχε όλα τα συστατικά επιτυχίας. Αξιοθέατο highlight τους καταράκτες του Pliva, γραφικό χωριό χτισμένο αμφιθεατρικά με ένα παλιό κάστρο στην κορυφή του, τουρκικη αγορά με μπρούντζινα και άλλα σουβενίρ που του έδινε χαρακτήρα, γεφυράκια στον ποταμό που το διέσχιζαν με παράκτια σημεία για καφέ κα αναψυχή κλπ.


Ο εντυπωσιακός καταρράκτης του Pliva

Jajce

Αρχικά είχα επιλέξει to Jajce για διανυκτέρευση αλλά επειδή με έπαιρνε χρονικά διανυκτέρευσα μισή ώρα δρόμο από εκεί (Donji Vakuf) με κατευθύνση το Σαράγιεβο. Το μέρος συμπαθητικό χωρίς να είναι κάτι το ιδιαίτερο αλλά έκανα εκεί το καλύτερο γευμα του ταξιδιού διπλα από έναν σε λειτουργία μεν αλλά διακοσμητικό νερόμυλο.



Την επόμενη μέρα κατευθύνθηκα προς Σαράγιεβο. Όσο πλησίαζα τόσο χανόταν η γραφικότητα. Ακολουθώντας πιστά αυτή την φορά το GPS πέρασα από το Σαράγιεβο χωρίς να κάνω στάση. Ο συνδυασμός κίνηση στους δρόμους με κτήρια από μπετόν έκανε την απόφαση μου ευκολη. Δεν θα ξεχάσω την εικόνα όταν έφτασα σε ένα σημείο ψηλά και είχα αμφιθεατρική θέα την πόλη: Οι αμέτρητοι μιναρέδες της τσιμεντένιας πόλης ξεχώριζαν σαν καρφιά στον ουρανό.

Το τοπίο επανέκτησε γρήγορα ξανά την γραφικότητα του. Εκεί έδωσα και τα τελευτάια BAM που μου είχαν δώσει σαν ρέστα στα ευρώ μου στο ξενοδοχείο (τίμια χωρίς απατεωνιές παρακαλώ) για να βάλω, τι άλλο, Βενζίνη και να πάρω την φιλοφρόνιση από τον ιδιοκτήτη όταν άκουσε ότι είμαι Ελληνας… “Greeks… Brothers” ακουμπόντας το χέρι του στην καρδιά. Η μικρή εμπειρία μου με τους Βόσνιους μου άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις λόγω φιλικότητας και εξυπηρετικότητας που μου έδειξαν. Φιδίσιοι δρόμοι με κατευθυνση το Visegrad και την διάσιμη γέφυρα του μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO.


Η απόλαυση του μοτοταξιδευτή.


Η γεφυρα του Μεχμέτ Πασά Σοκολοβιτς στο Βίσεγκραντ.


Στην συνέχεια είχα πέρασμα στην έκτη χώρα κατά σειρά του οδοιπορικού την Σερβία, από την μεριά του χωριου Mokra Gora.
 
Τελευταία επεξεργασία:

socrates

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Σωκράτης
Μοτό
dl650
Mokra Gora σημαίνει το βρεγμένο βουνό και αποτελεί έναν δημοφιλή τουριστικό προορισμό ειδικά χάρη στην δημιουργία μιας γραφικής σιδηροδρομικής διαδρομής με τραίνο που διαρκεί περίπου τρεις ώρες. Η διαδρομή αυτή από ψηλά φαινεται σαν “8” και διασχίζει.ένα εκπληκτικό φυσικό τοπίο Δυστυχώς δεν με έπαιρνε χρονικά να κάνω την διαδρομη και έτσι συνέχισα την πορεία μου προς το Βελιγράδι όπου θα έμενα τα επόμενα δύο βράδια. Στο Βελιγράδι με υποδέχτηκε ένα φιλικό ζευγάρι και η μηχανή ασφαλίστηκε σε κλειστό γκαράζ για το διάστημα αυτό. Ένα καλοδεχούμενο διάλειμμα από το κυνήγι του χρόνου στους δρόμους, αφιερωμένο σε χαλαρές βόλτες στην πρωτεύουσα της Σερβίας. Το πρωινό του Σαββάτου περιλάμβανε βόλτα στο κάστρο-πάρκο Kalemegdan, καφεδάκι στην Μιχαϊλοβα , και περπάτημα στην Rakija (Skadarska str.) που είναι κάτι σαν την δικιά μας Πλάκα. Απογευματάκι - βραδάκι πήγαμε λίγο πιο έξω στο Zemun για δείπνο με καλόγουστη σέρβικη ζωντανή μουσική και γευστικότατο φαγητό.


Παιχνίδια μυαλού στο πάρκο Kalemegdan, Βελιγράδι


Εντυπωσιακό wall art στην Rakija (Skadarska str.) κατι σαν την δικιά μας Πλάκα



Ο ορθόδοξος καθεδρικός ναός του Αγίου Σάββα στο Βελιγράδι



Λεπτομέρεια του ναού


Gardosh tower στο τωρινό προάστιο Zenum του Βελιγραδίου (παλαιότερα ήταν ξεχωριστή πόλη)

Την Κυριακή το πρωί αποχαιρέτησα τους φίλους και τους ευχαρίστησα για την φιλοξενία και συνέχισα την πορεία της επιστροφής μου, με τελευταία στάση για διανυκτέρευση την Μπίτολα, FYROM μια ανάσα πριν μπω στην Ελλάδα. Χωρίς ιδιαίτερες στάσεις έφτασα νωρίς και ξεναγήθηκα στην πόλη η οποία ήταν μια ευχάριστη έκπληξη αφού είχε πάρα πολύ καλή περαντζάδα στο Shirok Sokak το οποίο ήταν 5’ με τα πόδια από το Hotel Theatre όπου έμεινα. Από όλες τις διαμονές που έκανα αυτή είναι μία που την συστήνω ανεπιφύλακτα ως value for money.


Περαντζάδα στο Shirok Sokak, Bitola FYROM





Ο άγγελος και ο πύργος του Ρολογιού της Μπίτολα

Φευγοντας από Hotel Teatar (Theatre)

Παρά τις φήμες, είναι αλήθεια ότι ήμουν και εγώ εκεί... (the man behind the camera)


…και όχι μόνο η μοτό.

Επιστροφή Ελλάδα με το GPS να θέλει να με πάει απεγνωσμένα από έναν κλειστό λόγω έργων δρόμο. Εδώ όμως είναι όλα πιο εύκολα λίγο πιο πέρα σταματάω μόνος μου σε ένα μπλόκο αστυνομικών και τους ρωτάω πως να βγω προς Λάρισσα αποφεύγοντας την Εγνατία. Οδηγίες κομπλέ και μετά από κάποια χιλιόμετρα μια επιβεβαίωση από κάποιον περαστικό (για να σιγουρέψω ότι δεν θα με βάλει Εγνατία) και ήμουν πάλι εντός πορείας. Λάρισα στάση για cafe με φίλη που κανονίστηκε την προηγούμενη και με την ευκαιρία πέρασα και από ένα συνεργείο να μου μαζέψει την αλυσίδα η οποία όμως είχε τον αμάζευτο. Πέντε μηνων αλυσίδα (10000χλμ) και είχε φτάσει στα τελευταία της (!!!). Την είχα μαζέψει πριν φύγω, το ξανάκανα στο Dubrovnik και τρίτη φόρα στην Λάρισα κατά την επιστροφή, μόνο που τερμάτισε και η αλυσίδα δεν είχε σφίξει σωστά με αποτέλεσμα να γυρίσω με την ψυχή στο στόμα Αθήνα. Ο θεός του ταξιδιού όμως μου έκανε την χάρη. Για την ιστορία βγήκε μόλις την επόμενη μέρα αφού είχα ξεφορτώσει τα πράγματα και πήγα να βάλω βενζίνη στην μηχανή. Με 0 όμως χιλιόμετρα, χωρίς να μαγκώσει και έξω από το συνεργείο μου. Πας μετά και παίζεις λαχείο και ας μην πιστεύεις στην τύχη σου.
 
Τελευταία επεξεργασία:

socrates

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Σωκράτης
Μοτό
dl650
Επίλογος

Συνολική διαδρομή: Western Balkans Sep. 2018

Απολογισμός γύρω στα 4000χλμ σε 10 μέρες περνώντας από 6 χώρες. Για να το κάνω πιο απλό ακόμα, με ένα 1000€ έχεις φύγει για budget ταξίδι σόλο ή προσθέτεις λίγα ευρώ ακόμη και πας διπλός. Συμπεριλαμβάνω και έναν αέρα 200€ αν τύχει κάτι, ένα 80άρι την μέρα είναι πιστεύω αρκετό-εφικτό. Σχεδόν παντού κάρτα και όπου ήταν να δώσω μετρητά Ευρώ φρόντιζα να έχω το ακριβές αντίτιμο (Να έχετε μικρής αξίας χαρτονομίσματα αλλά και κέρματα). Μια σπάνια περίπτωση είναι όταν πληρώνεις με Ευρώ στα Σέρβικα διόδια σου έρχεται πιο φθηνά από ότι αν πλήρωνες στο δικό τους νόμισμα. Η μοναδική χώρα που απέφυγα να πάω από της χώρες της πρώην Γιουκοσλαβίας ήταν το Κόσσοβο. Η μοναδική χώρα που απαιτείται να έχεις διαβατήριο αν δεν θες να μπεις σε περιπέτειες.

Τα Βαλκάνια δεν είναι πλέον όπως ήταν στο παρελθόν και μπορεί να κινηθείς εύκολα με κάποια προσοχή στις όποιες τοπικές ιδιαιτερότητες. Κάθε φορά που περνούσα τα σύνορα μιας χώρας ωστόσο ένιωθα την διαφορά. Μεγαλύτερη διαφορά πιστεύω αισθάνθηκα όταν πέρναγα στην Κροατία. Δεν θεωρείται άδικα γέφυρα των Βαλκανίων με την Ευρώπη και δεν ξέρω αν νιώθουν και οι ίδιοι πλέον Βαλκάνιοι. Με υποδομές που θυμίζουν χώρα Δυτικής Ευρώπης (αλλά μια εμμονή να μην δέχονται τα Ευρώ) είναι σίγουρα από τις πιο αναπτυγμένες χώρες του οδοιπορικού. Σύγχρονη οδοποιία με δρόμους απαλαγμένους από λακούβες, σκασίματα, σαμαράκια, πολύ καλή σήμανση και αρκετούς κυκλικούς κόμβους τούνελ κλπ.. Εμπειρία θεωρώ το πέρασμα από την Αλβανία που είναι και η μοναδική χώρα που η πανευρωπαϊκή οδική βοήθεια που είχα απλά δεν ισχύει. Εκεί λείπουν ακόμα κάποιες υποδομές και στην προχειρότητα του οδικού δίκτυου προστίθεται η άναρχη τους οδήγηση (όχι ότι εμείς είμαστε καλύτεροι οδηγοί αλλά έχουμε άλλου είδους αναρχία). Από θέμα ασφάλειας θα πρέπει να φροντίσετε το κατάλυμμα που θα αφήσετε την μηχανή να σας παρέχει ασφαλές κλειστό πάρκινγκ. Ενδεικτικά αναφέρω ότι οι Σέρβοι φίλοι μου ήταν ιδιαίτερα προσεχτικοί πχ σε ποιον θα δώσουν την φωτογραφική για να βγάλει φωτογραφία ή που θα αφήσουμε την μηχανή έστω και για 5 λεπτα καθώς και το αυτοκίνητο είχε μόνιμα κλειδαριά στο τιμόνι σε κάθε στάση. Υπερβολή; Δεν ξέρω.

Η περιοδός που επέλεξα να κάνω το ταξίδι (Αρχές Σεπτέμβρη) ήταν αρκετά καλή. Υπάρχει ένα αυξημένο ρίσκο να φας βρόχα αλλά εγώ μπορώ να πω ότι την έβγαλα στεγνός (με κρυφτο-κυνηγητό του καιρού). Σίγουρα γλύτωσα την πολύ ζέστη, τον πολύ κόσμο, και το μποτιλιάρισμα στους δρόμους, με λίγο καλύτερες τιμές στα τουριστικά μέρη.
 
Τελευταία επεξεργασία:

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Αγαπημένα Βαλκάνια με τρομερές φώτο....
Βάλε και ένα λινκ με την διαδρομη, να δέσει το γλυκό.
Να είσαι καλά να τριγυρνάς φίλε μου.
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
ωραιος και χαλκιδαιος!!!!!!!!!
 

socrates

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Σωκράτης
Μοτό
dl650
Αγαπημένα Βαλκάνια με τρομερές φώτο....
Βάλε και ένα λινκ με την διαδρομη, να δέσει το γλυκό.
Να είσαι καλά να τριγυρνάς φίλε μου.
Με το που τελειώνει το ένα σκεφτόμαστε ποιο θα είναι το επόμενο! Ευχαριστώ για τα καλά λόγια για τις φωτογραφίες κλπ... το παλεύουμε.
Η διαδρομή υπήρχε στο πρώτο post, τώρα υπάρχει και στον επίλογο για όποιον θέλει να δει σε χάρτη πως κινήθηκα.
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Εξαιρετικος, σε αγαπημενα μερη των Βαλκανιων! :ok::cool: Σκεφτομουνα κατι παρομοιο φετος το φθινοπωρο με Μαυροβουνι, Dubrovnic, Mostar, Σεραγεβο και επιστροφη απο Σερβια αλλα δεν καθησε. Ο γυρος ομως που εκανες βορεια του Mostar μου βαζει πλεον αλλες ιδεες, αλλα για περισοτερες μερες ;)

Με το καλο και στο επομενο ταξιδι σου! :friendship:
 

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
Ωραια τοπια!! Ευχαριστουμε για την παρουσιαση καθως και για τις πληροφοριες!!
Στο επομενο τωρα!!!
 

socrates

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Σωκράτης
Μοτό
dl650
Ωραια τοπια!! Ευχαριστουμε για την παρουσιαση καθως και για τις πληροφοριες!!
Στο επομενο τωρα!!!
Το επόμενο ταξίδι θα είναι καλύτερο... αλλά δεν ξέρω καν προς τα που θα πάω. :cool:
 

kostasra

Ncλάτρης
Όνομα
Κώστας
Μοτό
Nc750x
Μπραβο φιλε μου.
Ευχαριστουμε για τις φωτο κ τις πληροφοριες που μοιραστηκες μαζι μας!

:friendship:
 
Top Bottom