Τριήμερο στη Βόρεια Ταϊλάνδη

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Εισαγωγή


Λοιπόν, μέχρις ώρας όλο repost από παλαιότερες εκδρομές κάνω στο advride, καιρός να ανεβάσω… πρωτότυπο περιεχόμενο, OG content που λένε και οι youtuberz.

Θα προσπαθήσω να είμαι συνοπτικός, αλλά ξέροντας με, δεν μπορώ επ’ ουδενί να το υποσχεθώ!



Η ιστορία ξεκινά με το γεγονός πώς η εταιρεία για την οποία δουλεύω, έχει τη γραμμή παραγωγής της στη Lamphun της Ταϋλάνδης. Το αφεντικό προσφάτως μου ανακοίνωσε ότι θα έπρεπε να επισκεφτώ το εργοστάσιο για την κατασκευή της πρώτης παρτίδας ενός προϊόντος για το οποίο είμαι υπεύθυνος. Τραβάτε με και ας κλαίω εγώ, ρωτάω το HR αν τους πειράζει να κολλήσω δυο μέρες άδεια συν το ΣΚ, ‘κανένα πρόβλημα’ μου λένε, οπότε να ‘μαι μέσα Μάη στο πρώην Σιαμ.

Από την περασμένη μου επίσκεψη έχει μεσολαβήσει μια πανδημία που έχει αλλάξει ριζικά το τουριστικό κομμάτι της πόλης της Chiang Mai. Αλλά η άλλη αλλαγή σε σχέση με εκείνον τον ηλιόλουστο Νοέμβρη του ’19, είναι πώς η περίοδος των βροχών έχει ξεκινήσει από τον Μάη φέτος, νωρίτερα του αναμενόμενου.

Και όταν λένε rainy season εδώ, δεν εννοούν το ακατάπαυστο ψιλόβροχο που με μούλιασε το καλοκαίρι του ’17 στην Αγγλία, αλλά καντάρια βροχής, το windy δίνει κάτι σαν 40mm νερού. Τα οποία αποτυπώνονται στον δρόμο: Την εβδομάδα πριν την έναρξη της εκδρομής η λεωφόρος έξω από το ξενοδοχείο είναι προσπελάσιμη με Stand Up Puddle μόνο. Αν και μάλλον θες κάτι με καρίνα!




Περιμένοντας πάντα το ενδεχόμενο βροχής, έχω φέρει από Ευρώπη τα αδιάβροχα, αλλά αυτό παραπάει.
Συν 35+ βαθμοί Κελσίου με την υγρασία να βαράει κόκκινο, καλά θα πάει αυτό!
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Ημέρα 1η, 28/05/22
Chiang Mai – Pai – Phu Pha Mok – Pai, 240km





Το πρωινό με βρίσκει με λίγες ώρες ύπνου και μάλλον αρκετό αλκοόλ ακόμη στις φλέβες, αλλά το σημαντικό είναι πως ο καιρός δείχνει να κρατάει. Βουρ για ενοικίαση μοτό!

Από τις περασμένες ημέρες έχω σταμπάρει καταστήματα ενοικιάσεως, μιας και η επιλογή του ‘σωστού’ μοντέλου με έχει απασχολήσει. Το περασμένο ΣΚ νοίκιασα παπί, αλλά για τη συγκεκριμένη εκδρομή χρειάζομαι κάτι μεγαλύτερο. Ιδανικά με ικανή διαδρομή αναρτήσεων, γιατί δεν ξέρω τι ποιότητα δρόμων θα συναντήσω. Κατά το δυνατόν ελαφρύ. Με όσο λιγότερα πλαστικά γίνεται, αφού ανεμοκάλυψη δεν χρειάζεται, γιατί να προσθέτω εύθραυστα μέρη; Α ναι, μιας και είμαι μόλις 1.72 κάτι που να το πατάω με μια άλφα αυτοπεποίθηση. Τι τικάρει αυτά τα κουτάκια και είναι διαθέσιμο προς ενοικίαση; Το –τοπικής παραγωγής- Honda CRF300. Μάλιστα, ένα κατάστημα έχει μερικά 300L τροποποιημένα με 17ρηδες (κάτι σαν το 300Μ που έχουμε στην Ευρώπη)

Κανονίζουμε τα διαδικαστικά, κουμπώνω το GPS και έφυγα.
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Στην αρχή επιφυλακτικά κυρίως ώσπου να ξανασυνηθίσω την οδήγηση στην αριστερή πλευρά του δρόμου. Επίσης, σ’ αυτή τη χώρα η άκρη του δρόμου δεν είναι ΛΕΑ, αλλά λωρίδα δικύκλων, τα άπειρα 125άρια την καταλαμβάνουν αποκλειστικά: Τα αυτοκίνητα δεν μπαίνουν εκεί, τα παπάκια δεν βγαίνουν από εκεί.

Μέχρι να απαλλαγώ από την μεγαλούτσικη πόλη με τα άπειρα φανάρια διαπιστώνω ότι η εξάτμιση περνάει πολύ κοντά από τη δεξιά μου γάμπα. Με χοντρό παντελόνι μηχανής είναι απλά ενοχλητικό, με οτιδήποτε άλλο φαντάζομαι θα τσουρουφλάει.

Στο σημείο που παραστρατίζεις από τον πηγμένο κεντρικό δρόμο, με περιμένει μια έκπληξη: Ένα airbus που το έχουν μετατρέψει σε καφετέρια. Με το αεροδρόμιο μια ολόκληρη πόλη μακριά ΠΩΣ στο καλό το έφεραν ως εδώ πέρα;



Όπως και να έχει, από εδώ και πέρα ξεκινάει το ‘καλό’ κομμάτι, η ανάβαση ως το Pai. Ατελείωτο στροφιλίκι, κατά κανόνα ανηφορικό για ώρες μέσα στη ζούγκλα. Ξαναδιαβάζω την προηγούμενη πρόταση, είναι κάτι που δεν περίμενα να έχω ως μοτοσυκλετιστική εμπειρία.

Το CRF είναι στο στοιχείο του, γεμίζει ταχύτητες από στροφή σε στροφή, δεν απαιτεί καθόλου κόπο στα διαδοχικά εσάκια και έχει αρκετό γκάζι για να προσπερνάει τα άπειρα φορτηγά που σέρνονται στην ανηφόρα. Πολύ ωραίος κυβισμός, μου θυμίζει την πρώτη μου μοτοσυκλέτα, ένα επίσης μονοκύλινδρο CBF 250. Μόνο παράπονο τα φρένα, κάπως ξύλινα και αδύναμα για άσφαλτο, αλλά μάλλον σχεδιάστηκαν με γνώμονα το χώμα.

Sharp curve, παντού αυτή η πινακίδα, η χαρά του παιδιού.

Και με zoom out για το πού βρισκόμαστε.


 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Πετυχαίνω και κηδεία μάλιστα. Μπροστά κάποιος ένστολος με την φωτό από το γεροντάκι.
Και ακολουθεί ο μοναχός με την άκρη ενός σκοινιού που φτάνει ως την παγόδα-τρέιλερ με τον μακαρίτη. Όλο το χωριό κρατάει το σκοινί, πέρα από έναν που κουβαλάει ένα τεράστιο μπαμπού για κάποιον λόγο.

Από φίλη μου ντόπια ξέρω πώς οι κηδείες είναι μεγάλο γεγονός με την τελετή να κρατάει βδομάδα. Τυπώνονται billboards με τον εκλιπόντα και μαζεύεται κόσμος από χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά. Μάλιστα η όλη διαδικασία είναι εξαιρετικά επικερδής για την οικογένεια επειδή όλοι υποχρεούνται να αφήσουν χρήματα.

Καμία σχέση με το δικό μας έθιμο για ελληνικό καφέ στα καφενεία του χωριού. Αλλά ευτυχώς στον καφέ έχουμε μια σημαντική για έμενα πολιτιστική ομοιότητα: Σε αντίθεση με τους βορειοευρωπαίους που χρόνια με ταλαιπωρούν, εδώ έχει καφέδες με πάγο. Και τα καφέ τους είναι κατά κανόνα περιποιημένοι, μοντέρνοι χώροι, άπειρα ανώτεροι των ελβετικών.

Λίγη δροσιά λοιπόν!
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Έχω μια ‘κακιά’ συνήθεια που ξαναχτυπά, πολλές φορές με απορροφά τόσο η οδήγηση, το να θαυμάζω το τοπίο που δεν σταματάω για φωτογραφίες. Καλό αυτό όταν θες να χαρείς τη βόλτα, κακό όταν θες να μοιραστείς την εμπειρία.

Αφηγούμαι λοιπόν το επόμενο κομμάτι που αφορά το… πιστάκι στη ζούγκλα: Η διαδρομή είναι σε εξαιρετική κατάσταση, η άσφαλτος δεν γλιστράει, δεν έχει λακούβες, υπάρχουν διαγραμμίσεις, άριστα. Στις πολύ αργές φουρκέτες κάποια διάνοια έχει την εξαιρετική ιδέα να βάψουν με κόκκινο το δρόμο με μια μπογιά που έχει αρνητικό συντελεστή τριβής.

Οι ντόπιοι οδηγούν κατά κανόνα πράα, αλλά μπορώ να πω πώς η γενική εικόνα είναι πώς πρόκειται για κακούς οδηγούς. Συχνά αυτοκίνητα βρίσκονται στο ρεύμα μου χωρίς λόγο και αν και όλοι έχουν παπάκια δείχνουν ελάχιστα εξοικειωμένοι με αυτά, καμία σχέση με έφηβους στη μέση ελληνική επαρχία.

Αυτό που θα ζήλευαν οι ντόπιοι στα μέρη που μεγάλωσα ωστόσο θα ήταν τα αγροτικά. Πολλά μοντέλα της Mitsubishi, της Isuzu και της Toyota που δεν βλέπουμε στα μέρη μας φορτωμένα μέχρι τα μπούνια. Τα περισσότερα έχουν μια ανοξείδωτη κιγκαλερία 1.5 μέτρο πάνω από την οροφή για να σχηματίζεται ένας κλωβός φόρτωσης πολλών κυβικών, μιλάμε θα έμπαιναν πολλές μπάλες τρυφύλλι. Επίσης πολλές φορές βλέπω aftermarket θηριώδεις αναρτήσεις σε κόκκινο και κίτρινο, πιο πολύ για αντοχή στο φόρτωμα παρά για ψήλωμα. Και το κυριότερο φτιαγμένα μοτέρ με την τουρμπίνα να ακούγεται σα Scania. Με τέτοιο εργαλείο στον θεσσαλικό κάμπο θα είσαι ο πρώτος του χωριού!
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Συνεχίζω λοιπόν, στάση σε σιδηροδρομική γέφυρα του Β’ Παγκοσμίου. Πολύ κακή ιδέα να την περπατήσω με μπότες και χειμερινό παντελόνι ενώ έχει 32 βαθμούς, για καμιά ώρα θα κολυμπάω στον ιδρώτα.






Κάτι σαν καφέ, δεν κατάλαβα ακριβώς.







Και παντού αψίδες με τον βασιλιά. Παντού όμως.

 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Επόμενη αφορμή για στάση, άλλος ένας πολύχρωμος βουδιστικός ναός. Τόσες παραστάσεις, τόσα χρώματα, είναι πραγματικά αξιοθέατο οι ναοί. Αν τους έβλεπε βυζαντινός εικονομάχος θα φρίκαρε.




 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Το Pai είναι ο προορισμός μου γι’ απόψε, φοβούμενος κακοκαιρία και κλειστούς δρόμους ήμουν πολύ επιφυλακτικός με τις αποστάσεις κατά τον προγραμματισμό. Σ’ ένα βαθμό με έχουν τρομάξει και συνάδελφοι που μου λένε πόσο ‘αδύνατη’ είναι η διαδρομή και πόσο οι περισσότεροι δεν έχουν διανοηθεί καν να ανέβουν ποτέ ως ‘εκεί πάνω’.

Ωστόσο νωρίς το μεσημεράκι έχω φτάσει ήδη. Εδώ νυχτώνει λίγο μετά τις επτά, οπότε με παίρνει για αρκετή βόλτα ακόμη. Φύγαμε για Phu Pha Mok που μου είπαν ότι αξίζει.


Η διαδρομή δείχνει να ανοίγει κάπως από ορατότητα, οδηγώ πλέον στις κορυφές λόφων και όχι χωμένος σε πυκνή ζούγκλα.



Τα τοπία, η βλάστηση, τα πάντα απόκοσμα για έναν Ευρωπαίο, μέρη που δεν περίμενα πως θα δω. Καλυβάκια χωμένα σε φοίνικες σε μια φυτεία. Μαγεία!








Touratech και φούμαρα! Είδα πάπιο φορτωμένο με πέντε τέτοια καφάσια. Μπόλικα παπιά έχουν sidecar που κουβαλάει μια μικρή επιχείρηση, κάτι σαν πάγκο λαϊκής. Επίσης, εδώ το παπί είναι οικογενειακό όχημα, άπειρα τετρακάβαλα πέτυχα. Το αποκορύφωμα γυναίκα που οδηγούσε και (δεν κάνω πλάκα!) θήλαζε. Να γιατί ημιαυτόματο κιβώτιο.



Βλέποντας τα εκατομμύρια Honda Wave που κυκλοφορούν, δεν απορεί κανείς που της Honda (και τις όποιας Honda) δεν τις καίγεται καρφάκι για την ελιτιστική ευρωπαϊκή αγορά που τολμά να θέλει και πλήρεις ρυθμίσεις στο μπροστινό του NT. Αλλού είναι τα λεφτά!
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Με την αυτονομία του μικρού τεποζίτου να μου είναι άγνωστη και τα βενζινάδικα να μην είναι ακριβώς πυκνά, ένα άγχος για να μην ξεμείνω το έχω. Πςςςςς προνόμια Tesla το CRFακι! Οι ντόπιοι έχουν τη λύση, ‘sale gasoline’, ευτυχώς δεν χρειάζεται να καταφύγω στα παγουρίνο τους.


Κάτι που θα παρατηρήσετε πως χαλάει πολλές φωτογραφίες είναι τα καλώδια που βρίσκονται παντού. Μιας και μάλλον είναι πολύ ακριβό να χαράξουν μια ευθεία στο χάρτη και να περάσουν γραμμή μες στη ζούγκλα, αναγκαστικά περνάνε τα καλώδια παράλληλα με τον δρόμο και όπου υπάρχει πλαγιά, από την εξωτερική μεριά του δρόμου. Και επειδή άκουσαν για τα καρέ των Transalp όταν το sag είναι μικρό, έτσι αφήνουν τα καλώδια ΠΟΛΥ λάσκα, μερικές φορές ίσως και στα 2 μέτρα από το έδαφος.



Εντός πόλεως δεν είναι πολύ δυνατότεροι στο cable management επίσης.


Μιλώντας για sag (αναρτήσεων, όχι αλυσίδας transalp αυτή τη φορά!), προερχόμενος από πιο street μοτοσυκλέτες, το Honda με προβληματίζει. Είμαι μόνο 1.72 και στο ξεπέζεμα που οι αναρτήσεις αποσυμπιέζονται με παιδεύει αρκετά αφού το στάντ το κρατάει πολύ κατακόρυφο, με αποτέλεσμα να παίρνει επικίνδυνες κλίσεις προς τα δεξιά. Προβλήματα ενός κοντού!
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Βόλτας συνέχεια. Αυτό το κόκκινο νομίζω γράφει πολύ ωραία στο φακό!




Άλλο που συναντώ συχνά πυκνά είναι οι βραχόκηποι. Δεν είμαι πολύ σίγουρος αν είναι φυσικοί ή όχι, αλλά ανά σημεία τους βλέπεις στις ερημιές.



Η καλύβα του μπαρμπα Θωμά





Ναι και κάτι που το είχα άχτι να δω, πλημμυρισμένα ρυζοχώραφα. Μυτερά βουνά στο βάθος.





 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Κατά τόπους υπάρχουν checkpoints του στρατού μιας και μέχρι πριν λίγες εβδομάδες απαγορεύονταν η μετακίνηση από επαρχία σε επαρχία λόγω Covid. Γενικά, η στάση απέναντι στον κορωνοϊό είναι πολύ διαφορετική σε σχέση με την Ελβετία: Ο κόσμος φοράει παντού και πάντα μάσκα και παρά την ζέστη δεν βλέπεις ημίμετρα τύπου η μύτη έξω. Στο γραφείο οι περισσότεροι φορούν διπλή μάσκα, αλλά το εντυπωσιακό είναι ότι ακόμη και απολύτως μόνοι την φορούν, πέτυχα τύπους σε παπάκι φορώντας μόνο κάτι σαν βρακί και μάσκα. Παπούτσι τσου, κράνος τσου, αλλά η μάσκα εκεί.

Ένα τέτοιο checkpoint συναντώ δίπλα στο ναό με τα φίδια.


Ένα παιδάκι-μοναχός προσπαθεί να δροσιστεί από την κουφόβραση του μεσημεριού.



Και ένα σκυλάκι με ρίζες από Ινδία;



Ο προορισμό μου, η Phu Pha Mok υποτίθεται ότι είναι κάπως έτσι, βράχια αλα Μετέωρα που ξετρυπάνε την ομίχλη.



Χμμμμ η πραγματικότητα διαφέρει κάπως, το χωριό είναι προς το άσχημο και το μοναδικό εστιατόριο έκλεισε στις 16:00, πέντε λεπτά πριν.





Ξενερωμένος και θεονήστικος, παίρνω το δρόμο της επιστροφής για Pai.

 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Με τη διαδρομή πλέον γνωστή και… φωτογραφημένη, κλειδώνω το γκάζι, τελικά έχουν πλάκα τα motard, ακόμη και εντός εισαγωγικών. Το ότι υπάρχουν παντού καλώδια το είπα έτσι;




Με κόστος γύρω στο 30άρι, το ξενοδοχείο είναι πολυτελείας πραγματικά!



Όσο όμορφη και αν είναι η κόκκινη σέλα, αποφασίζω πώς αρκετά την καβάλησα, πηγαίνω με τα πόδια να χαζέψω την πόλη.

Το φαγητό εξαιρετικό, νομίζω αυτές τις εβδομάδες κατανάλωσα περισσότερες γαρίδες απ’ ότι την τελευταία δεκαετία.



Προς μεγάλη μου έκπληξη, το Pai είναι δημοφιλής προορισμός για κάποιους παλιούς γνώριμους, τους Άγγλους. Ο κεντρικός δρόμος βρύθει από δαύτους με μπόλικα κίτς σουβενιράδικα και πάμπς. Μέχρι και ξενοδοχείο απομίμηση Σαντορίνης υπάρχει, σοκ!

Βολτάρω προς το ποτάμι, χαζεύω τα δρομάκια, πίνω και δυο μπύρες για ενυδάτωση και ώρα για απόσυρση στο ξενοδοχείο.






 

Juve_750

Μέλος
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
CapoNord 2006 Abs a.k.a το ιταλικό διαμάντι!
Ω ρε μια εβδομάδα Καμπ muay thai που θα έκανα.......

Υ.γ δώσε πονο- φωτό στο λαό.
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Πολυ ωραια εμπειρια, ωραια τοπια, ωραιοι ανθρωποι πολυ διαφορετικοι, με αλλη τελειως κουλτουρα!!!
Τέλεια!!!!!!!!!!
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Διαφορετικό....πρεπει να πέρασες πολύ όμορφα και ευχαριστούμε για το μοίρασμα.

Λίγες πληροφορίες για την ενοικίαση αν θέλεις.
Τι μηχανάκια νοικιάζουν, τιμές κλπ
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Ω ρε μια εβδομάδα Καμπ muay thai που θα έκανα.......
Μάλλον εννοείς την πυγμαχία, αλλά παίζει και το σχετικό κοκτέιλ, πίστεψε με, δεν θα ξεκολλάς από τα μπαράκια, αμα με νοάς ;)

Πολυ ωραια εμπειρια, ωραια τοπια, ωραιοι ανθρωποι πολυ διαφορετικοι, με αλλη τελειως κουλτουρα!!!
Τέλεια!!!!!!!!!!
Λοιπόν αυτό που μου έκανε μεγάλη εντύπωση είναι ότι ναι μεν έχουμε μεγάλες διαφορές, αλλά έχουμε και τεράστιες ομοιότητες σε σχέση με τη διασκέδαση, την κοινωνικότητα. Συχνά ένιωθα λες και είμαι στην Ελλάδα προ κρίσης που όλοι είναι έξω και βγαίνουν κάθε μέρα.

Ωραίος ρε πατρίδα! Να δω πότε θα έρθεις προς τα δω να περιπλανηθουμε στ Άγραφα...
Α ρε γαμώτο, όλο πίσω πάει αυτό. Να δούμε για το παγκύρ' φέτος :cool:

Τι μηχανάκια νοικιάζουν, τιμές κλπ
Λοιπόν για την ενοικίαση πρέπει είτε να αφήσεις ένα ποσό ως εγγύηση, είτε το διαβατήριο σου.
Νοικιάζουν παπιά και σκουτεράκια (ειδικά το γλυκούλικο Honda Scoopy που μακάρι να είχαμε Ελλάδα!) προς 200 Baht/ ημέρα (5.4 ευρώ)
Το CRF το πήρα με 21€/ ημέρα, με παζάρι πιστεύω θα έπεφτε.
Από μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες, νοικιάζουν κατά κανόνα Honda και Kawasaki τοπικής παραγωγής. Είδα CB300, CRF250/300/Rallye, Africa 1000, CB500X, Rebel 500, Vstrom 650XT, Yamaha MT03.


Σε περίπτωση που σας μπέρδεψα, το ταξιδιωτικό δεν τέλειωσε, έχει δύο ημέρες ακόμη. Πρέπει μόνο να βρίσκω χρόνο με τη δουλειά να το προχωράω, παίρνει μπόλικη ώρα!
 

estebahn

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
CBR 600F4i
Ωραία μέρη και διαφορετικά!!!
Αυτό το μπαχαλο με τα καλώδια στο περίπου το συνάντησα σε χωριά της Αλβανίας.
Το κουλό είναι ότι όση καλούμπα καλώδιο περισσέψει, την αφήνουν να κρέμεται τυλιγμένη. Και επίσης όταν υπάρχει βλάβη, μιας και δεν μπορούν να ξέρουν πιο καλώδιο κόπηκε, απλά περνάνε μια γραμμή ακόμηo_O
 
Top Bottom