Φορτωμένη μοτο κ ασφαλείς οδήγηση

ΛΕΩΝΙΔΑΣ.

Μέλος
Περιοχή
Πλαταιές Κιθαιρωνας
Όνομα
ΛΕΩΝΙΔΑΣ.
Μοτό
GS 1150 ADV
Ανοίγω αυτο το θέμα βασιζόμενος στο πέσιμο που είχαμε το Σάββατο.
Οχι γιατί ψάχνω το γιατί εγω?
Ψάχνω το γιατί για να μην ξανασυμβεί το ιδιο λάθος.
Σκέφτηκα πολλά ενδεχόμενα που έπαιξαν τον ρόλο τους,ναι είχα χωμάτινα λάστιχα τα οποία δεν με ειχαν πουλήσει ποτέ σε όλες τις συνθήκες οδοστρώματος χωρίς να κάνω υπερβολές στο βρεγμένο εννοείτε.
Ναι ενστικτωδώς πάτησα ισως λανθασμένα λιιιιγο μπροστινό φρένο.
Ολα αυτά όμως δεν θα ειχαν συμβάλλει στο να πέσουμε γιατί εχω δοκιμάσει κ το μπροστινό μου φρένο σε βροχή για να ξέρω πως λειτουργεί η μηχανή μου κ πιστεύω οτι δεν ηταν εκεί ο λόγος.
Ψάχνω τον λόγο που στην στροφή η μηχανή μου ανοίχτηκε ίσα που να πάω λίγο εκτός πορείας έτσι που αναγκάστηκα να πατήσω εστω κ λανθασμένα για κάποιους μπροστινό φρένο κ σαν αποτέλεσμα να χάσω το μπροστινό της μηχανής κ να χτυπήσω με διερχόμενο οχημα.
Ο λόγος ηταν εμφανείς απο την ώρα που ξεκινήσαμε κ το είχα αναφέρει κ στην Γεωργία,συνεχίζουμε το βολτακι μας για Πενταγιους κ θα πάμε σιγά της είπα λόγο του βάρους που έχουμε βάλει στην ουρά της GS.
Όμως κ σιγά το κακό μπορεί να γίνει.
Ο κατασκευαστής ήξερα οτι δίνει MAX 5kg φορτίο στην ουρά της μοτο μου(λογικα το ίδιο ισχύει κ για άλλες μότο)σήμερα ζυγισα τις αποσκευές κ ειδα ότι ειχα11.5kg,
Συν διβαλιτσο συν δικαβαλο.
Ο μπροστά τροχός πιο πολύ πέταγε παρα παταγε στο δρόμο
Απλά το λέω γιατί νομίζω ότι έπαιξε ανασταλτικό παράγοντα κ να αποφευχθεί απο κάποιον αλλο συντροχο μια τέτοια κίνηση.




Να σημειώσω ότι η πίσω ανάρτηση ηταν στο τέρμα σκληρή.
Να προσθέσω οτι ο εξοπλισμός έπαιξε το ρολο του καθώς χωρίς μπότες θα είχα γερό χτύπημα ισως κ σπάσιμο.
Πέσαμε σηκωθηκαμε κοιταχτήκαμε......ολα οκ!!!!! μετά απο λίγο τσιγαράκι κ χαμόγελα.
 

k0k0s

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Αφου εσεις ειστε καλα τοτε ολα καλα! Για το 1150 δεν ρωταω καν, ο δρομος μπορει να επαθε ζημια, εκεινο οχι...

Το τερμα προφορτιση δεν σημαινει τιποτα δυστυχως. Πρεπει παντα να βλεπεις οτι το sag σου ειναι εντος οριων, ασχετως ποσο εχεις φορτωσει τη μηχανη. Και αν δεν πιανεις πισω το σωστο sag, πχ αν εχεις 7εκ. βυθιση ενω επρεπε να εχεις 5εκ, τοτε αντιστοιχα ξεκουρδιζεις το μπροστινο ωστε να πεσει κι αυτο στα 7εκ, ωστε να μην σηκωνει το μπροστα μερος. Δεν ειναι οτι καλυτερο, αλλα στην αναγκη ειναι αυτο που πρεπει να γινει, να "εξισορροπησεις" το ποσο καθεται η μηχανη απο το βαρος.

Αν πισω καθεται και μπροστα σηκωνεται, εχεις ακομη μεγαλυτερη μεταφορα βαρους πισω, με αποτελεσμα την απωλεια προσφυσης μπροστα. Επισης, οταν καθεται το πισω μερος μεγαλωνει πολυ το μεταξονιο και γενικα η γεωμετρια αλλοιώνεται με τετοιο τροπο που η τροχια της μηχανης στις στροφες ανοιγει πολυ.

Τελος (ισως να βοηθησει κι αυτο) στο δικο μου 1150 ο υδραυλικος ρυθμιστης της προφορτισης ειχε χασει λαδι με τον καιρο και δεν εδινε οση προφορτιση χρειαζοταν. Ανοιγει πολυ ευκολα αφαιροντας το ρυθμιστη του, αδειαζεις οτι λαδι εχει μεσα, γεμιζεις με λαδι μηχανης ή καλαμιων και εχεις ξανα προφορτιση...
 

George_M.

..ο Βαρθολομαίος..!
Περιοχή
Ανατολικα της Αττικης...
Όνομα
George.
Μοτό
XL650V
Ας εινσι μονο υλικες οι ζημιες παντοτε Λεω!
Μου δινεις ομως καλη πασά για κατι που καιρο τωρα παρατηρώ γενικα κ το θεωρω υπερβολη με οποιες (ενδεχομενως) συνεπειες...

Βλεπω λοιπον φορτωμενες,3βαλιτσες μότο,με σακους κ μπαγκαζια τα οποια θα νομιζες πανε στα Σταν κ ακομα παραπερα..
Αμ δε! Εδω διπλα πανε,σε κοντινα ΣΚ,σε οδοιπορικα ιστοριας κ μονοημερες στην Στεμνιτσα...
Πως λοιπον να διαχειριστεις μοτο που ζυγιζει 1/2 τονο συνολο σε Ελληνικο οδόστρωμα...κτλ...
Νομιζω καταλαβαίνετε τι θελω να πω...
Ψυχραιμια κ συνεση λοιπον.
 

kordix

Εντουράς
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
GS 1150, CCM 404 E, GASGAS 300
Λεωνίδα επιβεβαιώνω, ένα καλοκαίρι με το κορίτσι κάναμε ελεύθερο κάμπινγκ και είχα καραφορτωσει πίσω το 1150. Είχα βάλει βαλιτσα, σκηνή και στρωματακια πάνω από τη βαλίτσα, πράγματα πάνω από τις πλαϊνές, το είχα παρακάνει λίγο.

Δεν είχα καλή αίσθηση της μηχανής. Θυμάμαι πως ειδικά στο χώμα στις ανηφορικές φουρκέτες είχα θέμα.

Ευτυχώς που είστε καλά, αυτό είναι το πιο σημαντικό. Μπορεί να έφταιγε κι ο δρόμος, να πατήσατε λάδια ή κάτι άλλο, αλλά και η λάθος κατανομή του βάρους παίζει σημαντικό ρόλο ακόμα και στο gs που το τελελεβερ φορτίζει καλά το μπροστινό.
 

k0k0s

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
ακόμα και στο gs που το τελελεβερ φορτίζει καλά το μπροστινό.
Αυτο ακριβως ειναι το θεμα στα GS, το τελελεβερ καθεται ελαχιστα παρ'ολο το βαρος , με αποτελεσμα να μεταφερει ακομη περισσοτερο το κεντρο βαρους προς τα πισω. Η εντυπωση οτι ενα φορτισμενο μπροστινο θα κρατησει τον τροχο μιας βαρυφορτωμενης μηχανης καλυτερα κατω ειναι λαθος, εχει ακριβως το αντιθετο αποτελεσμα.
 

gsmaniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
R1200adv-NX 650-HRC Gandhi!!
Λαστιχα.... Πάντα φρέσκα με σωστές πιέσεις και σωστή χρήση.
Φωναζω χρόνια ότι τα χωμάτινα είναι για χώμα... Και τα ασφάλτινα για άσφαλτο.

Εχω κάνει χιλιάδες χλμ φορτωμένος για κάμπινγκ Δικαβαλος κλπ.
Είχα πρόβλημα μόνο όταν δεν είχα κατάλληλα ελαστικά για χώμα.

Φυσικά και παίζει ρόλο το φόρτωμα, αλλά πρώτο ρόλο παίζουν τα ελαστικά.

Ευτυχως που δεν χτυπήσατε και είμαι σίγουρος ότι αυτη η εμπειρία θα σε κάνει καλύτερο.
 

thenos

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Στα ριζά του Κόζιακα..
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Συνδυασμός πολλών παραγόντων όπως το βάρος η ολισθηρότητα το φρενάρισμα πανικού και φυσικά τα χωμάτινα λάστιχα...
Αφού δεν πάθατε κάτι σοβαρό αρκεί...
Εσείς να είστε καλά... :)
 

LARRY

ADVENTURA ADRENALINA
Περιοχή
Χαλάνδρι
Όνομα
Dimitris
Μοτό
XT660Z Tenere, πατίνι
Το είδος του φορτίου είναι αυτό που ορίζει σε μεγαλύτερο βαθμό τη θέση όπου θα τοποθετηθεί στη μοτοσυκλέτα.
Στόχος είναι να τοποθετούνται τα φορτία όσο γίνεται πιο κοντά στο κέντρο βάρους (ΚΒ) της μοτοσυκλέτας, ώστε να μην επηρεάζεται η κατανομή των φορτίων στον εμπρός και τον πίσω τροχό και κατά συνέπεια η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας.
Το ΚΒ βρίσκεται συνήθως περίπου στο ύψος των κυλίνδρων του κινητήρα, ανάμεσα στα γόνατα του οδηγού.
Δεύτερος στόχος είναι να τοποθετούνται στο ίδιο επίπεδο (ως προς τον δρόμο) με το ΚΒ. Είτε τοποθετηθούν ψηλότερα είτε χαμηλότερα από αυτό το επίπεδο, η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας επηρεάζεται το ίδιο.
Στην τοποθέτηση ψηλά δημιουργούνται προβλήματα αεροδυναμικής, ειδικά αν υπάρχει και όγκος, όμως υπάρχει το πλεονέκτημα ότι χρειάζονται μικρότερες κλίσεις στις στροφές σε σχέση με τη χωρίς φορτίο συνθήκη.
Στην τοποθέτηση των αποσκευών χαμηλά, απαιτούνται μεγαλύτερες κλίσεις για τις ίδιες συνθήκες στις στροφές, στοιχείο που ενδέχεται να δημιουργήσει και θέματα πρόσφυσης.
Αν υπάρχει συνεπιβάτης, το βάρος που μπορεί να μεταφερθεί με ασφάλεια στη σχάρα είναι πολύ μεγαλύτερο από το αναγραφόμενο: στα όρια αντοχής της σχάρας.
Το πρόβλημα που δημιουργεί το φορτίο στη σχάρα, το εξισορροπεί, άρα το «διορθώνει», το βάρος του συνεπιβάτη.
Αυτα ισως λιγο-πολυ να τα γνωριζουμε αλλα καβαλαμε χρονια μηχανες και τα περισσοτερα λαθη γινονται απο υπερβολικη σιγουρια.
Φιλαρακι Λεωνιδα χαιρομαι που ειστε καλα και προς τιμην σου το που "τσαλακωνεσαι" εξιστορωντας παθημα σου..

Στάλθηκε από το E5533 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

ΛΕΩΝΙΔΑΣ.

Μέλος
Περιοχή
Πλαταιές Κιθαιρωνας
Όνομα
ΛΕΩΝΙΔΑΣ.
Μοτό
GS 1150 ADV
Λαστιχα.... Πάντα φρέσκα με σωστές πιέσεις και σωστή χρήση.
Φωναζω χρόνια ότι τα χωμάτινα είναι για χώμα... Και τα ασφάλτινα για άσφαλτο.

Εχω κάνει χιλιάδες χλμ φορτωμένος για κάμπινγκ Δικαβαλος κλπ.
Είχα πρόβλημα μόνο όταν δεν είχα κατάλληλα ελαστικά για χώμα.

Φυσικά και παίζει ρόλο το φόρτωμα, αλλά πρώτο ρόλο παίζουν τα ελαστικά.

Ευτυχως που δεν χτυπήσατε και είμαι σίγουρος ότι αυτη η εμπειρία θα σε κάνει καλύτερο.
Φίλε σίγουρα τα λάστιχα είναι το Α κ το Ω αλλα είχα ασάφεια απο την πρώτη μιζια που πάτησα.

Η ουρά λέει max 5kg Ίσως δεν πρέπει να το διπλασιαζουμε κ τριπλασιαζουμε.
Μιλάω για το συγκεκριμένο σημείο σε μια μότο είτε GS είτε KTM ειτε οτιδήποτε.
Πιστεύω οτι κάτι χάνεται απο την ισορροπία,ίσως κ οχι πάλι.
 

Aldebaran

Λασπωμένο μέλος.
Περιοχή
Στο νησί του Αίαντα.
Όνομα
ex-giannis1070
Μοτό
ΚΤΜ 990 ADV 2007
Yamaha Tracer 900 GT
Λεωνίδα χάρηκα πολύ που ήταν ανώδυνη η πτώση και δεν χτυπήσατε.
2 ρόδες καβαλαμε και η πτώση πάντα καραδοκεί.

Και εγώ θα έλεγα για τα λάστιχα, γιατί το τακούνι πολλές φορές μας δίνει καλή πρόσφυση, αλλά δυστηχως έχει νευρική συμπεριφορά στο βρεγμενο, πόσο μάλλον με το τελελεβερ που δε σου δίνει και την καλύτερη πληροφόρηση.
 

ΛΕΩΝΙΔΑΣ.

Μέλος
Περιοχή
Πλαταιές Κιθαιρωνας
Όνομα
ΛΕΩΝΙΔΑΣ.
Μοτό
GS 1150 ADV
Το είδος του φορτίου είναι αυτό που ορίζει σε μεγαλύτερο βαθμό τη θέση όπου θα τοποθετηθεί στη μοτοσυκλέτα.
Στόχος είναι να τοποθετούνται τα φορτία όσο γίνεται πιο κοντά στο κέντρο βάρους (ΚΒ) της μοτοσυκλέτας, ώστε να μην επηρεάζεται η κατανομή των φορτίων στον εμπρός και τον πίσω τροχό και κατά συνέπεια η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας.
Το ΚΒ βρίσκεται συνήθως περίπου στο ύψος των κυλίνδρων του κινητήρα, ανάμεσα στα γόνατα του οδηγού.
Δεύτερος στόχος είναι να τοποθετούνται στο ίδιο επίπεδο (ως προς τον δρόμο) με το ΚΒ. Είτε τοποθετηθούν ψηλότερα είτε χαμηλότερα από αυτό το επίπεδο, η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας επηρεάζεται το ίδιο.
Στην τοποθέτηση ψηλά δημιουργούνται προβλήματα αεροδυναμικής, ειδικά αν υπάρχει και όγκος, όμως υπάρχει το πλεονέκτημα ότι χρειάζονται μικρότερες κλίσεις στις στροφές σε σχέση με τη χωρίς φορτίο συνθήκη.
Στην τοποθέτηση των αποσκευών χαμηλά, απαιτούνται μεγαλύτερες κλίσεις για τις ίδιες συνθήκες στις στροφές, στοιχείο που ενδέχεται να δημιουργήσει και θέματα πρόσφυσης.
Αν υπάρχει συνεπιβάτης, το βάρος που μπορεί να μεταφερθεί με ασφάλεια στη σχάρα είναι πολύ μεγαλύτερο από το αναγραφόμενο: στα όρια αντοχής της σχάρας.
Το πρόβλημα που δημιουργεί το φορτίο στη σχάρα, το εξισορροπεί, άρα το «διορθώνει», το βάρος του συνεπιβάτη.
Αυτα ισως λιγο-πολυ να τα γνωριζουμε αλλα καβαλαμε χρονια μηχανες και τα περισσοτερα λαθη γινονται απο υπερβολικη σιγουρια.
Φιλαρακι Λεωνιδα χαιρομαι που ειστε καλα και προς τιμην σου το που "τσαλακωνεσαι" εξιστορωντας παθημα σου..

Στάλθηκε από το E5533 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Διαβάζω με προσοχή τα γραφόμενα σου.

Το σκέφτηκα λιγάκι να πω την αλήθεια να τσαλακωθω αλλα μεταξύ φίλων είπα δεν βαριέσαι ;):)
 

k0k0s

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Αν υπάρχει συνεπιβάτης, το βάρος που μπορεί να μεταφερθεί με ασφάλεια στη σχάρα είναι πολύ μεγαλύτερο από το αναγραφόμενο: στα όρια αντοχής της σχάρας.
Το πρόβλημα που δημιουργεί το φορτίο στη σχάρα, το εξισορροπεί, άρα το «διορθώνει», το βάρος του συνεπιβάτη.
Αυτο ισως ισχυει σε πολυ παλιοτερα μοντελα ή σε μηχανες τυπου κρουζερ που τα αμορτισερ ειναι κατω απο τη σελα του συνεπιβατη.

Σε ολες τις υπολοιπες μοτο , οτιδηποτε ειναι πισω απο τη βαση του αμορτισερ στο πλαισιο επιβαρυνει την κατασταση. Κι οσο πιο πισω, τοσο χειροτερα. Και συνήθως η εδραση του αμορτισερ ειναι κατω απο τη σελα του αναβάτη.
 

ΛΕΩΝΙΔΑΣ.

Μέλος
Περιοχή
Πλαταιές Κιθαιρωνας
Όνομα
ΛΕΩΝΙΔΑΣ.
Μοτό
GS 1150 ADV
Αφου εσεις ειστε καλα τοτε ολα καλα! Για το 1150 δεν ρωταω καν, ο δρομος μπορει να επαθε ζημια, εκεινο οχι...

Το τερμα προφορτιση δεν σημαινει τιποτα δυστυχως. Πρεπει παντα να βλεπεις οτι το sag σου ειναι εντος οριων, ασχετως ποσο εχεις φορτωσει τη μηχανη. Και αν δεν πιανεις πισω το σωστο sag, πχ αν εχεις 7εκ. βυθιση ενω επρεπε να εχεις 5εκ, τοτε αντιστοιχα ξεκουρδιζεις το μπροστινο ωστε να πεσει κι αυτο στα 7εκ, ωστε να μην σηκωνει το μπροστα μερος. Δεν ειναι οτι καλυτερο, αλλα στην αναγκη ειναι αυτο που πρεπει να γινει, να "εξισορροπησεις" το ποσο καθεται η μηχανη απο το βαρος.

Αν πισω καθεται και μπροστα σηκωνεται, εχεις ακομη μεγαλυτερη μεταφορα βαρους πισω, με αποτελεσμα την απωλεια προσφυσης μπροστα. Επισης, οταν καθεται το πισω μερος μεγαλωνει πολυ το μεταξονιο και γενικα η γεωμετρια αλλοιώνεται με τετοιο τροπο που η τροχια της μηχανης στις στροφες ανοιγει πολυ.

Τελος (ισως να βοηθησει κι αυτο) στο δικο μου 1150 ο υδραυλικος ρυθμιστης της προφορτισης ειχε χασει λαδι με τον καιρο και δεν εδινε οση προφορτιση χρειαζοταν. Ανοιγει πολυ ευκολα αφαιροντας το ρυθμιστη του, αδειαζεις οτι λαδι εχει μεσα, γεμιζεις με λαδι μηχανης ή καλαμιων και εχεις ξανα προφορτιση...
Καλη δουλειά κάναμε στο αυτοκίνητο....
 

kordix

Εντουράς
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
GS 1150, CCM 404 E, GASGAS 300
Τελος (ισως να βοηθησει κι αυτο) στο δικο μου 1150 ο υδραυλικος ρυθμιστης της προφορτισης ειχε χασει λαδι με τον καιρο και δεν εδινε οση προφορτιση χρειαζοταν. Ανοιγει πολυ ευκολα αφαιροντας το ρυθμιστη του, αδειαζεις οτι λαδι εχει μεσα, γεμιζεις με λαδι μηχανης ή καλαμιων και εχεις ξανα προφορτιση...
Ενδιαφέρον αυτό, να ρωτήσω κάτι, θέλει λάδι για αμορτισέρ συνήθως 2,5 sae ή κάνει και λαδακι πιρουνιού πχ 5 ή 7 sae?

Kαι ποσότητα έτσι χύμα?
 

k0k0s

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Ενδιαφέρον αυτό, να ρωτήσω κάτι, θέλει λάδι για αμορτισέρ συνήθως 2,5 sae ή κάνει και λαδακι πιρουνιού πχ 5 ή 7 sae?

Kαι ποσότητα έτσι χύμα?
Ειναι ευκολο να τσεκαρεις καταρχην εαν θελει συμπληρωμα. Κουρδιζεις τερμα προφορτιση και αρχιζεις να ξεσφιγγεις. Αν απο καποιο σημειο και μετα ο ρυθμιστης γυριζει πολυ πιο ανετα τοτε εκει σημαινει οτι η σταθμη ειναι χαμηλα και το πιστονακι ειναι στον αερα.

Εγω συμπληρωσα με ΑΤF (υδραυλικου τιμονιου) αλλα μου ειχαν πει οτι οποιοδηποτε λαδι και να βαλεις θα κανεις δουλεια, καθως ειναι κλειστο κυκλωμα οπως των φρενων αλλα δεν δεχεται θερμοκρασιες κτλ ωστε να θελει κατι ιδιαιτερο. Που λεει ο λογος θα μπορουσες να βαλεις και νερο αν δεν σκουριαζε ή και DOT4 αν δεν ετρωγε τα ορινγκ... Βαλε ο,τι εχεις προχειρο απο υδραυλικο λαδι.

Η διαδικασια απλη:
  • Γυρνας τον ρυθμιστη τερμα αριστερα οσο παει, αφαιροντας ολη την προφορτιση
  • Λυνεις τον ρυθμιστη απο τη βαση του
  • Τον γυρνας τουμπα
  • Στο κατω μερος του ειναι το ρακορακι, λυνεις τελειως τη βιδα του ρακορ.
  • Η σωστη διαδικασια ειναι να αφαιρεσεις το αμορτισερ και να το βαλεις αναποδα να σταξει ολο το παλιο υγρο απο μεσα απο το σωληνακι. Αν βαριεσαι ομως να το κανεις απλα κρεμασε χαμηλα το σωληνακι και ασ'το να τρεξει.
  • Παιρνεις τον ρυθμιστη στο χερι, παντα αναποδα, και με ενα μακρυ κλειδακι αλεν/τορξ (οχι κατσαβιδι για να μην κανεις ζημια στο εμβολακι) το βαζεις στην τρυπα του ρακορ και πιεζεις μεσα σιγα σιγα το εμβολο μεχρι να τερματισει. Θυμιζω ο ρυθμιστης πρεπει να ειναι ξεκουρδιστος τελειως, μηδενικη προφορτιση.
  • Οταν τερματισει το εμβολο, γεμιζεις με το λαδι που θα χρησιμοποιησεις τον κυλινδρο του ρυθμιστη εως επανω.
  • Συνδεεις με το σωληνακι της προφορτισης και σφιγγεις το ρακορ με το χερι και οχι τερμα. Αρχιζεις και δινεις προφορτιση να γεμισει το σωληνακι και το ποτηροεμβολο πανω στο αμορτισερ. Μολις δεις οτι αρχιζει και ζοριζει και δεις λαδι να τρεχει απο το χαλαρο ρακορ, σταματας.
  • Σηκωνεις ψηλα το σωληνακι και αφαιρεις το ρακορ και τον ρυθμιστη. Απο εκει και περα το σωληνακι πρεπει να το κρατας ψηλα για να μην αδειασει το λαδι που ηδη εχει μεσα.
  • Επαναλαμβανεις τη διαδικασια (ξεσφιγγεις προφορτιση, πατας πιστονακι, γεμιζεις λαδι) και αυτη τη φορα σφιγγεις το σωληνακι με το ρακορ οσο περισσοτερο μπορεις.
  • Βιδωνεις ρυθμιστη στη βαση του για να σε βοηθησει και σφιγγεις τελειως το ρακορ
  • Ετοιμος
Σιγουρα θα μεινουν μια-δυο φισαλιδες αερα μεσα αλλα δεν σε νοιαζει. Πριν το κανω δεν επιανα το sag μου μονος ουτε καν με τερμα προφορτιση. Μετα την επισκευη το επιανα στα μισα του ρυθμιστη.
 
Τελευταία επεξεργασία:

kordix

Εντουράς
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
GS 1150, CCM 404 E, GASGAS 300
Ειναι ευκολο να τσεκαρεις καταρχην εαν θελει συμπληρωμα. Κουρδιζεις τερμα προφορτιση και αρχιζεις να ξεσφιγγεις. Αν απο καποιο σημειο και μετα ο ρυθμιστης γυριζει πολυ πιο ανετα τοτε εκει σημαινει οτι η σταθμη ειναι χαμηλα και το πιστονακι ειναι στον αερα.

Εγω συμπληρωσα με ΑΤF (υδραυλικου τιμονιου) αλλα μου ειχαν πει οτι οποιοδηποτε λαδι και να βαλεις θα κανεις δουλεια, καθως ειναι κλειστο κυκλωμα οπως των φρενων αλλα δεν δεχεται θερμοκρασιες κτλ ωστε να θελει κατι ιδιαιτερο. Που λεει ο λογος θα μπορουσες να βαλεις και νερο αν δεν σκουριαζε ή και DOT4 αν δεν ετρωγε τα ορινγκ... Βαλε ο,τι εχεις προχειρο απο υδραυλικο λαδι.

Η διαδικασια απλη:
  • Γυρνας τον ρυθμιστη τερμα αριστερα οσο παει, αφαιροντας ολη την προφορτιση
  • Λυνεις τον ρυθμιστη απο τη βαση του
  • Τον γυρνας τουμπα
  • Στο κατω μερος του ειναι το ρακορακι, λυνεις τελειως τη βιδα του ρακορ.
  • Η σωστη διαδικασια ειναι να αφαιρεσεις το αμορτισερ και να το βαλεις αναποδα να σταξει ολο το παλιο υγρο απο μεσα απο το σωληνακι. Αν βαριεσαι ομως να το κανεις απλα κρεμασε χαμηλα το σωληνακι και ασ'το να τρεξει.
  • Παιρνεις τον ρυθμιστη στο χερι, παντα αναποδα, και με ενα μακρυ κλειδακι αλεν/τορξ (οχι κατσαβιδι για να μην κανεις ζημια στο εμβολακι) το βαζεις στην τρυπα του ρακορ και πιεζεις μεσα σιγα σιγα το εμβολο μεχρι να τερματισει. Θυμιζω ο ρυθμιστης πρεπει να ειναι ξεκουρδιστος τελειως, μηδενικη προφορτιση.
  • Οταν τερματισει το εμβολο, γεμιζεις με το λαδι που θα χρησιμοποιησεις τον κυλινδρο του ρυθμιστη εως επανω.
  • Συνδεεις με το σωληνακι της προφορτισης και σφιγγεις το ρακορ με το χερι και οχι τερμα. Αρχιζεις και δινεις προφορτιση να γεμισει το σωληνακι και το ποτηροεμβολο πανω στο αμορτισερ. Μολις δεις οτι αρχιζει και ζοριζει και δεις λαδι να τρεχει απο το χαλαρο ρακορ, σταματας.
  • Σηκωνεις ψηλα το σωληνακι και αφαιρεις το ρακορ και τον ρυθμιστη. Απο εκει και περα το σωληνακι πρεπει να το κρατας ψηλα για να μην αδειασει το λαδι που ηδη εχει μεσα.
  • Επαναλαμβανεις τη διαδικασια (ξεσφιγγεις προφορτιση, πατας πιστονακι, γεμιζεις λαδι) και αυτη τη φορα σφιγγεις το σωληνακι με το ρακορ οσο περισσοτερο μπορεις.
  • Βιδωνεις ρυθμιστη στη βαση του για να σε βοηθησει και σφιγγεις τελειως το ρακορ
  • Ετοιμος
Σιγουρα θα μεινουν μια-δυο φισαλιδες αερα μεσα αλλα δεν σε νοιαζει. Πριν το κανω δεν επιανα το sag μου μονος ουτε καν με τερμα προφορτιση. Μετα την επισκευη το επιανα στα μισα του ρυθμιστη.
:like:να είσαι καλά. Εύκολο φαίνεται να' ναι και δεν είχα ιδέα ότι μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο.
 
Top Bottom