Φωτογραφικά σώματα και φακοί.

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
Οσον αφορά το panning πάντως νομίζω ότι εξαρτάται λίγο από το μοντέλο της φωτογραφικής και το πόσο γρήγορο είναι το θέμα σου.
 

tattoopanther

★Zavarakatranemia
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδική
Όνομα
ΚρίστοΠαντέρα
Μοτό
R1200GS
Διάφορες απορίες "μαζεμένες", αφού έχω αφήσει το "άθλημα" καιρό.
α. Χρησιμοποιώ μια μίρορλες τελευταία,
όλα καλά και όλα ωραία, αλλά "πάνιγκ" πως κάνεις με την μίρορλες, ούτε μια στις 5 δεν το πετυχαίνω...
Υπάρχει κάποια τεχνική;;; ή/και κάποια "πατέντα" προσθήκης οφθαλμοσκοπίου;;;
β. Μπορούν να αξιοποιηθούν παλιοί φακοί στις μίρορλες;;; πως/ ποιοί;;; συγκεκριμένα αναφέρομαι σε ολύμπους πεν.
Ευχαριστώ και θα επανέλθω.
/// Β
Πολλές και ωραίες ερωτήσεις φίλος που μπορούμε να μιλάμε ατελείωτα για αυτά!
Panning παίζει το ίδιο σε όλες τις κάμερες είτε mirror είτε μη
Όπως αναφέρθηκε και ποιο πάνω κλειδώνεις με το focus το αντικείμενο που θέλεις και ακολουθείς την φορά του -αναλογος το φως που έχεις παίζεις και με τις υπόλοιπες ρυθμίσεις.
Διάφραγμα ανάλογος τον φακό που έχεις και την οξύτητα που θέλεις να αποδόσεις και
αργή ταχύτητα -shuter- για να πιάσεις την κίνηση πίσω και σταθερότητα στην κίνηση σου για να μη χάσεις το focus.> Καλύτερα η κίνηση να γίνεται από όλο το σώμα .
Προτείνετε shutter priority προτιμώ manual.


Οι περισσότεροι παλιοί φακοί τελευταίας γενιάς dslr δουλεύει και το autofocus οι παλιοί μόνο manual.πανω στις miroles.
Θα σε πρότεινα να πάρεις φακούς για miroles γιατί τα διαβάζουν όλα καλύτερα εχουν λιγότερο βάρος λιγότερο βινιεταρισμα και γενικά κουμπονουν καλύτερα .
Εκτός αν θες να παίξεις σε manual με ποιο vintage εικόνα .με τους ποιο παλιούς - με έναν ανταπτορα δουλεύουν --- .
.ο πειραματισμός σε λύνει πολλές απορίες και κάπου εκεί μπορεί να δεις τι σε αρέσει τελικά και τι όχι στο αποτέλεσμα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

vassat

Μέλος
Περιοχή
Χαλάνδρι
Όνομα
Βασίλης
Μοτό
F650 GS Dakar MY '03
Sprint ST 1050 MY '06
Με dslr, άντε να "έχανα" μια στις πέντε προσπάθειες για πάνινγκ, τώρα με τη μίρορλες το ανάποδο.
Θέμα κλασσικό: αγώνες μότο-αυτο σε πίστα.
Δοκίμασα διάφορα σε ρυθμίσεις/σταθεροποιήσεις αλλά και πάλι δεν ήμουν ικανοποιημένος,
δηλαδή τα γράμματα των χορηγών σπάνια διαβάζονταν.
Τελικά κατέληξα να τραβάω πιο μακρυνό πλάνο και με πιο γρήγορη ταχύτητα, με αποτέλεσμα το "θόλωμα " να μην είναι αρκετό και βέβαια μετά να απαιτείται κροπάρισμα.
Δοκίμασα από περιέργεια με τη dslr ενός φίλου και δεν είχα κανένα "θέμα".
Δεν ξέρω κατά πόσο θα βοηθούσε ένα μονόποδο ή τρίποδο;;;
/// Β
 

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
Δεν ξέρω κατά πόσο θα βοηθούσε ένα μονόποδο ή τρίποδο;;;
/// Β
Μπορεις να δοκιμάσεις με μια κεφαλή pan and tilt. Αλλα νομιζω οτι οπως εγραψε ο tattoopanther μαλλον κατι δεν παει καλα με τις ρυθμίσεις σου.
Αναλογα το μοντελο η olympus εχει άλλες ρυθμισεις για image stabilization οταν η καμερα έιναι οριζόντια η κάθετη ή σε τριποδο.
 
Τελευταία επεξεργασία:

vassat

Μέλος
Περιοχή
Χαλάνδρι
Όνομα
Βασίλης
Μοτό
F650 GS Dakar MY '03
Sprint ST 1050 MY '06
...μια ακόμα ερώτηξη:
αφορά δίλημμα αγοράς φακού, δλδ 25mm 1:1.8 ή 17mm 1:2.8 pancake ;;;
Ο πανκέικ μετατρέπει τη μίρορλες σε "τσέπης" και προς αυτόν κλίνω,
αλλά θα ήθελα τον αντίλογο...
/// Β
 

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
...μια ακόμα ερώτηξη:
αφορά δίλημμα αγοράς φακού, δλδ 25mm 1:1.8 ή 17mm 1:2.8 pancake ;;;
Ο πανκέικ μετατρέπει τη μίρορλες σε "τσέπης" και προς αυτόν κλίνω,
αλλά θα ήθελα τον αντίλογο...
/// Β
Θες μεγάλες τσέπες...
Κατα τα άλλα εξαρτάται από την γωνία θέασης που προτιμάς.
 

Mariner

Everflowed
Περιοχή
Ν.Σμύρνη
Όνομα
Μαρίνος
Μοτό
ΚΤΜ 690 Enduro / BMW R1200GS Adv
...μια ακόμα ερώτηξη:
αφορά δίλημμα αγοράς φακού, δλδ 25mm 1:1.8 ή 17mm 1:2.8 pancake ;;;
Όπως είπε και ο snpl εξαρτάται απο το τι θες να βγάζεις. Με το x2 crop factor της olympus (αν καταλαβα καλα απο τα προηγούμενα) έχεις να διαλέξεις ανάμεσα σε εναν "standard" φακο και σε εναν καπως πιο ευρυγώνιο. Για να δείς τις διαφορές ψάξε για "focal length comparison" σε καποιο online tool και συγκρινε 50mm k 34mm σε full frame

πχ:
 
Τελευταία επεξεργασία:

vassat

Μέλος
Περιοχή
Χαλάνδρι
Όνομα
Βασίλης
Μοτό
F650 GS Dakar MY '03
Sprint ST 1050 MY '06
Θες μεγάλες τσέπες...
Κατα τα άλλα εξαρτάται από την γωνία θέασης που προτιμάς.
…όχι και τόσο,
αναφέρομαι σε μτχρ, όπερ από 120 ως 200 ευρώ.
/// Β

ΥΓ …όχι ότι τα 200 ευρώ είναι λίγα χρήματα,
το «όχι και τόσο» είναι συγκριτική αναφορά.
 

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
…όχι και τόσο,
αναφέρομαι σε μτχρ, όπερ από 120 ως 200 ευρώ.
/// Β

ΥΓ …όχι ότι τα 200 ευρώ είναι λίγα χρήματα,
το «όχι και τόσο» είναι συγκριτική αναφορά.
Αναφερθηκα στις μεγάλες τσεπες κυριολεκτικά , καθώς ο 17mm αν και μικρός σε διαστάσεις δεν θεωρώ ότι το σώμα με αυτόν το φακό χωράει σε νορμάλ τσεπες.
 

vassat

Μέλος
Περιοχή
Χαλάνδρι
Όνομα
Βασίλης
Μοτό
F650 GS Dakar MY '03
Sprint ST 1050 MY '06
Όπως είπε και ο snpl εξαρτάται απο το τι θες να βγάζεις. Με το x2 crop factor της olympus (αν καταλαβα καλα απο τα προηγούμενα) έχεις να διαλέξεις ανάμεσα σε εναν "standard" φακο και σε εναν σχετικά ευρυγώνιο. Για να δείς τις διαφορές ψάξε για "focal length comparison" σε καποιο online tool και συγκρινε 50mm k 24mm σε full frame

πχ:
Κατατοπιστική φωτό όσον αφορά το FL.
Περισσότερο αναφέρομαι στη διαφορά F-Stop των 2 επιλογών.
/// Β
 

vassat

Μέλος
Περιοχή
Χαλάνδρι
Όνομα
Βασίλης
Μοτό
F650 GS Dakar MY '03
Sprint ST 1050 MY '06
Αναφερθηκα στις μεγάλες τσεπες κυριολεκτικά , καθώς ο 17mm αν και μικρός σε διαστάσεις δεν θεωρώ ότι το σώμα με αυτόν το φακό χωράει σε νορμάλ τσεπες.
ααα… ΟΚ τότε!
Μιλάμε για τσέπη μπουφάν* και όχι παντελονιού (κοινώς κ@λότσεπη).
Εννοείται βέβαια ότι καμία μηχανή δεν θα πρέπει να μένει εκτός προστατευτικής θήκης.
*σχετικά μεγάλου
/// Β
 

Mariner

Everflowed
Περιοχή
Ν.Σμύρνη
Όνομα
Μαρίνος
Μοτό
ΚΤΜ 690 Enduro / BMW R1200GS Adv
Περισσότερο αναφέρομαι στη διαφορά F-Stop των 2 επιλογών.
/// Β
Είναι λιγότερο απο 2 στοπ διαφορά, αν δουλεύεις πολύ πορτραίτο η άλλη χρήση που να σου ειναι απαραίτητο το 1.8 τοτε είναι μονόδρομος, αν οχι τότε η δυνατότητα των νέων αισθητήρων να ανεβάζουν iso με χαμηλό θόρυβο θα σου καλύψει την ταχύτητα που "χάνεις" με το 2.8
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R

vassat

Μέλος
Περιοχή
Χαλάνδρι
Όνομα
Βασίλης
Μοτό
F650 GS Dakar MY '03
Sprint ST 1050 MY '06
...όχι πάντα...
"κουλομαρίας" με το fat-bar, "κουλομαρίας" και με το shutter-button...
/// B
 

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
Νομίζω το βίντεο δεν ειναι ενδεικτικό. Δεν μπορείς να συγκρίνεις ένα συστημα 4 χιλιάδων με τις επιλογές που έχει ένας ερασιτέχνης. Κάποια high end σωματα έχουν τεχνολογικές δυνατότητες που δεν τις βρίσκεις αλλού.
 

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
Ένα πολύ ενδιαφέρον παιχνίδι για το καλοκαίρι στην ελλάδα είναι η φωτογραφία στο φάσμα του υπερύθρου. Με ένα φίλτρο μπορούμε να απομονώσουμε το φάσμα του ορατού φωτός και να αποτυπώσουμε ένα τοπίο σε ένα φάσμα που δεν είναι αντιληπτό εξ αρχής από το μάτι.
Έτσι λοιπόν οι επιφάνειες και τα σώματα που μπορούν να ανακλούν την υπέρυθρη ακτινοβολία όπως είναι το φύλλωμα και η βλάστηση εμφανίζονται πιο ζωηρά ενώ η επιφάνειες που απορροφούν το υπέρυθρο φάσμα όπως το νερό και ο ουρανός εμφανίζονται πολύ σκοτεινά.
Οι παρακάτω φωτογραφίες είναι τραβηγμένες με τέτοιο φίλτρο αλλά σε τελείως διαφορετικές συνθήκες φωτισμού.



Η λίμνη Δόξα και φαίνονται η κορυφές Ντουρντουβάνα, Νησί, Μαδερό και Γαιδουρόραχη. Η συγκεκριμένη φωτογραφία τραβήχτηκε με συννεφιασμένο ουρανό με πολύ μικρά ανοίγματα ήλιου που αποτυπώνονται στην φωτογραφία στα σημεία που φαίνεται πιο ανοιχτή η βλάστηση. Η έκθεση ήταν περίπου 3 λεπτά.



H δεύτερη φωτογραφία είναι τραβηγμένη στις όχθες του Πηνειού δίπλα στο πάρκο αλκαζάρ. Είναι τραβηγμένη μεσημέρι καλοκαιριού χωρίς σύννεφα. Η φωτογραφική είναι τοποθετημένη στο έδαφος στην σκιά του δέντρου στα δεξιά της φωτογραφίας προκειμένου να βγει ο ήλιος από το πλάνο. Εδώ το χαρακτηριστικό εφέ του υπέρυθρου φωτός είναι πιο έντονο και διακρίνεται από τα λευκά φυλλώματα των δέντρων και της βλάστησης στις περιοχές που λούζονται από το μεσημεριανό φως σε αντίθεση με τις περιοχές στις σκιές που είναι σκοτεινές.

Τα ίδια αποτελέσματα μπορούμε να πάρουμε και με ψηφιακή φωτογραφική ή και με κινητό. Η διαφορά είναι στην ψηφιακή επεξεργασία που χρειάζεται για να διατηρήσουμε κάποιους χρωματισμούς καθώς το φίλτρο σε έγχρωμο αισθητήρα δίνει πολύ έντονο κόκκινο χρώμα.

Ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο καθώς και πληροφορίες σχετικά με την επιλογή φίλτρου και τα αποτελέσματα στην ψηφιακή φωτογραφία υπάρχει εδώ :

 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom