Φωτογραφικά σώματα και φακοί.

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Εγώ θα υπερασπιστώ τη γνώμη του gsmaniac . Ανάθεμα αμά βάλουμε τα μαθηματικά και στη φωτογραφία. Δουλειά πολύ θέλει, μέχρι να γνωρίσεις τον εξοπλισμό σου με σκοπό να παράγεις τη τέχνη της φωτογραφίας.
Δεν αμφισβητώ τις τεχνικές γνώσεις, καλό είναι να τις γνωρίζουμε. Αν τις εφαρμόζουμε πάντα όμως, χάνεται η μαγεία της τέχνης. Αριστουργήματα έχουν δημιουργηθεί και μέσα από λάθη.
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Εγώ πάλι υποστηρίζω ότι όταν έχουμε κάποιες γνώσεις πάνω σε ένα αντικείμενο καλό είναι να τις μοιράζουμε...
Φυσικά και δεν μας υποχρεώνει κανείς να τις εφαρμόσουμε.
Όταν όμως σε φέρνουν κοντά στο επιθυμητό αποτέλεσμα δεν βλέπω το λόγο να τις αγνοήσεις...
 

skaios

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Κώστας
Μοτό
R1150 GS
Φυσικά μπορείς να κανείς ότι θέλεις. Η επιστήμη όμως μας δίνει την γνώση των προγενέστερων και βάζοντας το λιθαράκι μας πηγαίνουμε ένα βήμα πιο μπροστά.
Αλίμονο αν κάθε φορά χρειαζόταν να αποδεικνύουμε ότι η γη δεν είναι επίπεδη ακόμα στις σπηλιές θα είμασταν.
 

KTiNoS

Μέλος
Όνομα
Athanassiou Nikos
Μοτό
XT 600 sm TDM 900
Εγώ θα υπερασπιστώ τη γνώμη του gsmaniac . Ανάθεμα αμά βάλουμε τα μαθηματικά και στη φωτογραφία. Δουλειά πολύ θέλει, μέχρι να γνωρίσεις τον εξοπλισμό σου με σκοπό να παράγεις τη τέχνη της φωτογραφίας.
Δεν αμφισβητώ τις τεχνικές γνώσεις, καλό είναι να τις γνωρίζουμε. Αν τις εφαρμόζουμε πάντα όμως, χάνεται η μαγεία της τέχνης. Αριστουργήματα έχουν δημιουργηθεί και μέσα από λάθη.
Άλλο η τέχνη άλλο η τεχνική.
Μην τα μπερδεύεις.
Οι ζωγράφοι έχουν τεχνικές με διάφορα πινέλα και χρόνους στα χρώματα
και οι γλύπτες έχουν διάφορα καλεμάκια ξέρω γω
και πιο παλιά με το φιλμ ήταν 50 50 η φωτογραφία και η εμφάνιση
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Άλλο η τέχνη άλλο η τεχνική.
Μην τα μπερδεύεις.
Οι ζωγράφοι έχουν τεχνικές με διάφορα πινέλα και χρόνους στα χρώματα
και οι γλύπτες έχουν διάφορα καλεμάκια ξέρω γω
και πιο παλιά με το φιλμ ήταν 50 50 η φωτογραφία και η εμφάνιση
Δεν τα μπερδεύω. Κάπως κακοδιατυπωμένο το σχόλιο εκ μέρους μου.
Παρ' όλα αυτά... έγραψα, καλό είναι να τις γνωρίζουμε (τις τεχνικές). Από εκεί ξεκινούν όλα, από τη γνώση.
Αυτό που εννοούσα είναι πως παρά τις όποιες γνώσεις έχουμε, αποκτήσουμε κ.τ.λ., ο ατομικός πειραματισμός είναι σπουδαίο εφόδιο.
 
Τελευταία επεξεργασία:

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II

To Grand Golliat οπως φαινεται απο το πέρασμα Grand Saint Bernard

Toyo 45, Apo-Sironar-N 150mm f5.6, τραβηγμένη στα f22 και κατι, με Ilford HP5
 
Τελευταία επεξεργασία:

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
:hungover: μπορουμε να γραφουμε ελληνικα ;;;;;; :p
Η toyo 45 είναι μια φωτογραφική μηχανή για φιλμ μεγάλου φόρμα. Είναι απλά ένα κουτι που στην μια άκρη έχει το φιλμ και στην άλλη ένα φακό ( apo - sironar-n ). O συγκεκριμένος φακός έχει Φιξ εστιακή απόσταση 150mm. H φωτό τραβήχτηκε με διάφραγμα περιπου f22 διότι ο φακός δεν έχει κλιμάκωτο διάφραγμα και μπορείς να διαλέξεις όλες τις τιμές. Συγκεκριμένα το διάφραγμα εδώ ήταν κάπου ανάμεσα στο 22 και το 36. Το ilford hp5 είναι ο τύπος του φιλμ . Είναι ασπρόμαυρο με ταχύτητα 400 ( κάτι σαν iso400 σε μια ψηφιακή φωτογραφική)
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Ευχαριστούμε για την διευκρίνιση, πλάκα έκανε ο μπόξερ όμως.

Η φωτογραφία δεν βγαίνει (στο δικό μου pc τουλάχιστον).
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450


To Grand Golliat οπως φαινεται απο το πέρασμα Grand Saint Bernard

Toyo 45, Apo-Sironar-N 150mm f5.6, τραβηγμένη στα f22 και κατι, με Ilford HP5
Δυστυχώς δεν την βλέπω ούτε εγώ.
 

antsoar

Μέλος
Όνομα
Αντώνης
Μοτό
SWM RS300R
Εχθές την είδα από κινητό, τώρα δεν την βλέπω ούτε εγώ. Επίσης είχα ξεχάσει ότι υπάρχει και το φιλμ πόσο μάλλον το ασπρόμαυρο.
Πες μου ότι εμφανίζεις και μόνος σου!
 

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
Ευχαριστούμε για την διευκρίνιση, πλάκα έκανε ο μπόξερ όμως.
Στη μία το βράδυ και μένα κινέζικα μου φανηκαν.

Η φωτογραφία δεν βγαίνει (στο δικό μου pc τουλάχιστον).
Έβαλα το λινκ του dropbox απευθείας στο αρχικό post γιατί για κάποιο λόγο δεν το δέχεται σαν φωτό.

Εχθές την είδα από κινητό, τώρα δεν την βλέπω ούτε εγώ. Επίσης είχα ξεχάσει ότι υπάρχει και το φιλμ πόσο μάλλον το ασπρόμαυρο.
Πες μου ότι εμφανίζεις και μόνος σου!
Τα ασπρόμαυρα σπίτι. Τα έγχρωμα τα δίνω σε εργαστήριο.
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Εγω, παρα το οτι προσπαθω να καταλαβω τις ορολογιες (η εξηγηση ηταν οντως διαφωτιστικη ;), αν και υπολειπονται παρα παρα πολυ οι γνωσεις μου επι του αντικειμενου), την φωτογραφια την εβλεπα και την βλεπω κανονικα :happy:!!!

Το οτι εμφανιζεις εστω και ασπρομαυρες φωτογραφιες, δεν εχω λογια.... :ok:
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450

To Grand Golliat οπως φαινεται απο το πέρασμα Grand Saint Bernard

Toyo 45, Apo-Sironar-N 150mm f5.6, τραβηγμένη στα f22 και κατι, με Ilford HP5
Εξαιρετικό αποτέλεσμα...! :ok:
Έχω την εντύπωση (ίσως να κάνω και λάθος) ότι καμία ψηφιακή μηχανή δεν μπορεί να φτάσει τον ρεαλισμό της εικόνας του φιλμ...
 

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
Νομίζω πολλα εξαρτώνται αν έχεις αναμνήσεις απο τον τρόπο που το φιλμ αποτυπώνει τις εικόνες η όχι. (Δλδ αν είσαι γύρω στα 40 :D ) Αν έχεις συνηθήσει το πως φαίνεται το ψηφιακό με την οξύτητά του, την αναπαραγωγή των χρωμάτων και την δυνατότητα για ψηφιακή επεξεργασία δύσκολα μπαίνεις στη λογική του φιλμ.
(ασε που το αρνητικό είναι σκαναρισμένο με ψηφιακή φωτογραφική... :secret:)

Τα οπτικά και το βάθος πεδίου στο μεγάλο φορμάτ κάνουν διαφορά στο πως απεικονίζονται οι εικονες στο φιλμ, αλλα είναι ορατό μόνο σε σκηνές που φαίνεται το βαθος πεδίου. Πχ σε ένα πορτρετο με εστίαση στο πρόσωπο, η μεγένθυση των αντικειμένων εκτός εστίασης στο background στο μεγάλο φορμα είναι κάτι που είναι ορατό και έχει μεγάλη διαφόρα σε σχέση με οποιαδήποτε φωτογραφικη με oπτικά και αισθητηρα στο μεγεθος του full frame.

Στο συγκεκριμένη φωτό όμως επειδή ήθελα να είναι όλο το κάδρο σε φοκους και το διάφραγμα είναι στο 22φευγα το βάθος πεδίου είναι μεγάλο και δεν φάινονται σημεια εκτός φοκους. Οποιοδήποτε ψηφιακή με το ίδιο οπτικό πεδίο (σε αντιστοιχια ενός φακού 45mm για μια full frame και περιπου 68mm για νικον όχι full frame) θα έδινε το ίδιο αποτελέσματα.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom