Το θεμα με τις παλιές μπαταρίες ,δεν είναι μονον η τάση σε ηρεμία + τα στιγμιαία Α που μπορούν να προσφέρουν ,αλλά η διάρκεια παροχής συγκεκριμένων Α + συγκεκριμένης τάσης ,υπό φορτίο.
Η "Αποθήκη" της μπαταρίας δηλαδή.
Μια παλιά μπαταρία ,λόγω θειϊκωσης των στοιχείων ,υστερεί σε "Αποθήκη"
Υπαρχει ειδικό εργαλείο μέτρησης "βύθισης" ,το οποίο έχουν συνήθως μπαταριάδες κ κάποιοι σοβαροί ηλεκ/γοι ,με το οποίο μετρας την δύναμη της μπαταρίας υπό φορτίο έργου ,ισοδύναμο με 5-10 ταυτοχρονες μιζιές.
Εκεί φαίνεται αν η μπαταρία έχει κλ@σει ,κ θέλει αλλαγή.
Ενας πρόχειρος τρόπος να την μετρήσεις ,με τα πενιχρά μεσα που διαθέτεις ,είναι ο εξής:
Τράβα τη μπουζό-πιπα (εύκολο στο ΧΤΖ) ώστε να μην παίρνει μπρος ο κινητήρας
Βγάλε τη σέλα.
Βάλε το πολύμετρο στην ένδειξη 20 V συνεχές
Ακούμπα κ Κράτα τους ακροδεκτες του πολύμετρου σταθερά στους πόλους της μπαταρίας (αν μπορείς με ένα χέρι ,αλλιώς βρές παρέα γι 3ο χερι)
Και πάτα σταθερά κ συνεχόμενα μίζα ,για τουλάχιστον 5-6 δευτερόλεπτα ελέγχοντας συνεχώς την ένδειξη του πολυμετρου.
ΑΝ (κατα τη διάρκεια του παρατεταμένου μιζαρίσματος) πέσει κάτω από 9 V ,τότε δρομολόγησε αγορά νέας μπαταρίας.