Χρήση πολυμέτρου για εντοπισμό ηλεκτρικής βλάβης.

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Αυτό με την αντίσταση πάντως σαν διαγνωστικό τιπ είναι ωραίο. Όχι απλά να ξέρεις ότι εκεί είναι το πρόβλημα αλλά να έχεις και μιά ιδέα σε πιθανή αιτία. Θένκγου!
 

Μητσάρας

Μέλος
Περιοχή
Αιτωλικό
Όνομα
Μητσος
Μοτό
Ténéré XT660z

piaggio PX200
Γιά να μην ανοίγω νέο θέμα.

Έκλασε η μπαταρία μου ενώ είχα να κινήσω τη μηχανή κάνα εικοσαημερο και συνέπεσε η ακινησία με τότε με τα πολλά κρύα.
Δλδ δεν έδινε καθόλου μιζαρισμα,μόνο ακουγόταν το ρελέ.
Η μπαταρία είναι μια gs 3 ετών.
Έχω συντηρητή έναν optimate 3.
Τον οποίον δεν τον είχα βάλει ως τώρα.
Αλλά πλέον τη δείχνει φουλ φορτισμένη και εκκινεί τη μηχανη κανονικα
Κανονικά θα πήγαινα απλά για καινούρια μπαταρία και θα έληγε η ιστορία.
Απλά επειδή μου κάνει κάτι περίεργα ο συντηρητής με τις ενδείξεις του και τις λίγο μπερδεμένες στα αγγλικά οδηγίες του,με έβαλε σε σκέψεις μήπως έχει κανένα θέμα η μηχανη.
Κάποια διαροη πχ.

Είναι εύκολο να το ελέγξω με πολύμετρο;
Έχω τις πολύ βασικές ελάχιστες γνωσεις πάνω στα ηλεκτρολογικά της μηχανής.
Μπορεί να με κατατοπίσει κάποιος στο τι να κάνω και τι να μετρήσω,να μου φύγει κ αυτό το άγχος;
 
Τελευταία επεξεργασία:

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
Γιά να μην ανοίγω νέο θέμα.

Έκλασε η μπαταρία μου ενώ είχα να κινήσω τη μηχανή κάνα εικοσαημερο και συνέπεσε η ακινησία με τότε με τα πολλά κρύα.
Δλδ δεν έδινε καθόλου μιζαρισμα,μόνο ακουγόταν το ρελέ.
Η μπαταρία είναι μια gs 3 ετών.
Έχω συντηρητή έναν optimate 3.
Τον οποίον δεν τον είχα βάλει ως τώρα.
Αλλά πλέον τη δείχνει φουλ φορτισμένη και εκκινεί τη μηχανη κανονικα
Κανονικά θα πήγαινα απλά για καινούρια μπαταρία και θα έληγε η ιστορία.
Απλά επειδή μου κάνει κάτι περίεργα ο συντηρητής με τις ενδείξεις του και τις λίγο μπερδεμένες στα αγγλικά οδηγίες του,με έβαλε σε σκέψεις μήπως έχει κανένα θέμα η μηχανη.
Κάποια διαροη πχ.

Είναι εύκολο να το ελέγξω με πολύμετρο;
Έχω τις πολύ βασικές ελάχιστες γνωσεις πάνω στα ηλεκτρολογικά της μηχανής.
Μπορεί να με κατατοπίσει κάποιος στο τι να κάνω και τι να μετρήσω,να μου φύγει κ αυτό το άγχος;
Μια φωτο το πολυμετρο για αρχή.
 

Pan-dvs

Μέλος
Περιοχή
Ιωαννινα
Όνομα
Παναγιωτης
Μοτό
Gs 1200
Γιά να μην ανοίγω νέο θέμα.

Έκλασε η μπαταρία μου ενώ είχα να κινήσω τη μηχανή κάνα εικοσαημερο και συνέπεσε η ακινησία με τότε με τα πολλά κρύα.
Δλδ δεν έδινε καθόλου μιζαρισμα,μόνο ακουγόταν το ρελέ.
Η μπαταρία είναι μια gs 3 ετών.
Έχω συντηρητή έναν optimate 3.
Τον οποίον δεν τον είχα βάλει ως τώρα.
Αλλά πλέον τη δείχνει φουλ φορτισμένη και εκκινεί τη μηχανη κανονικα
Κανονικά θα πήγαινα απλά για καινούρια μπαταρία και θα έληγε η ιστορία.
Απλά επειδή μου κάνει κάτι περίεργα ο συντηρητής με τις ενδείξεις του και τις λίγο μπερδεμένες στα αγγλικά οδηγίες του,με έβαλε σε σκέψεις μήπως έχει κανένα θέμα η μηχανη.
Κάποια διαροη πχ.

Είναι εύκολο να το ελέγξω με πολύμετρο;
Έχω τις πολύ βασικές ελάχιστες γνωσεις πάνω στα ηλεκτρολογικά της μηχανής.
Μπορεί να με κατατοπίσει κάποιος στο τι να κάνω και τι να μετρήσω,να μου φύγει κ αυτό το άγχος;
Ο ανορθωτης σου λειτουργει κανονικα,μηπως εχει θεμα και δεν την ειχε φορτισει κανονικα την τελευταια φορα που το εβαλες μπροστα?

Αν εισαι οκ απο εκει ο πιο απλος τροπος ειναι να βγαλεις τους πολους και να την μετρησεις και αμεσως μετα να ξαναμετρησεις με τους πολους βαλμενους χωρις να γυρισεις το κλειδι.Αυτο θα σε βοηθησει μονο αν ειναι σχετικα μεγαλη η διαροη.

Εχεις συναγερμο?
 

Μητσάρας

Μέλος
Περιοχή
Αιτωλικό
Όνομα
Μητσος
Μοτό
Ténéré XT660z

piaggio PX200
Έχω ξεκινήσει και μετράω από χθες κατά διαστήματα και το σημειώνω.
Τη μετράω τώρα με σβηστή τη μηχανή αλλά συνδεδεμένη στο κύκλωμα.
Το απόγευμα θα την αποσύνδεσω και θα κάνω το ίδιο να δω τι γίνεται και αν είναι όντως κλασμενη η μπαταρία.
Συναγερμό δεν έχω.
Φορτίζει κανονικά που τη μετρήσαμε με τη μηχανή σε λειτουργία.
Και ο συντηρητής δουλεύει κανονικά γιατί την έιχε φορτίσει πλήρως τη μπαταρια
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Εγω δεν εχω καταλαβει, η μπαταρια τωρα ειναι οκ? Το μηχανακι παιρνει μπρος?
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Αν η μπαταρία είναι "παιγμένη" είναι λογικό ο φορτιστής να σου κάνει τρελά με τις ενδείξεις του. Βέβαια μπορεί να πρόλαβες να τη σώσεις και πλέον όλα να είναι ΟΚ (και με τη μπαταρία και με τις ενδείξεις του Optimate). Σε μπαταρίες που βρίσκονται προς τη δύση της καριέρας τους θα συμβούλευα πιο συχνή χρήση του συντηρητή, για αυτό τον αγοράζουμε Μητσάρα!
:friendship:
 
Τελευταία επεξεργασία:

Μητσάρας

Μέλος
Περιοχή
Αιτωλικό
Όνομα
Μητσος
Μοτό
Ténéré XT660z

piaggio PX200
Εγω δεν εχω καταλαβει, η μπαταρια τωρα ειναι οκ? Το μηχανακι παιρνει μπρος?
Ναι κανονικά.αλλα δεν ξέρω μέχρι πότε.
Χθες την έβγαλα από το συντηρητή,στην αρχή έδειξε να πέφτει σιγά σιγά αλλά τώρα έχει σταθεροποιηθεί.
Θα παραθέσω και τις τιμές όταν τελειωσω
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Ναι κανονικά.αλλα δεν ξέρω μέχρι πότε.
Χθες την έβγαλα από το συντηρητή,στην αρχή έδειξε να πέφτει σιγά σιγά αλλά τώρα έχει σταθεροποιηθεί.
Θα παραθέσω και τις τιμές όταν τελειωσω
Παντα μετα τον συντηρητη η μπαταρια πεφτει. Ο οπτιμειτ 3 εχει αρκετα μπλιμπλικα πανω του για να σου δειξει την κατασταση της μπαταριας σου. Εσενα τι ενδειξεις σου εδειχνε, αυτη με το θαυμαστικο ή/και την αλλη με τον σταυρο?
 

Μητσάρας

Μέλος
Περιοχή
Αιτωλικό
Όνομα
Μητσος
Μοτό
Ténéré XT660z

piaggio PX200
Δεν έχει σταυρο.
Έχει λαμπάκια.
Έδειχνε στην αρχή ότι φορτίζει,μετά άναβαν τα δύο πράσινα και έμεναν αναμενα.
Αν πχ κάνει διακοπή το ρεύμα ξαναρχίζει από την αρχή,η αν τον έβγαζα εγώ πχ.
Και τότε,ενώ έκανε πάλι τον κύκλο και άναβαν τα πράσινα,μετά από λίγο μου το κοκκίνιζε το ένα.
Μετά πάλι απ' την αρχή.
Άλλες φορές έμενε πράσινο,άλλες κοκκίνιζε.
Εκτός μηχανής η μπαταρία για όσο την άφησα,έδειχνε πράσινα και τα δυο.
Το κόκκινο σημαίνει ή ανάποδη πολικότητα,ή βραχυκυκλωμενη μπαταρία ή μπαταρία που δε σώζεται αλλά λέει το μανουαλ ότι μπορεί και να είναι διαροη στο όχημα.
Γι'αυτό και ασχολουμαι
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Το μηχανακι ειναι το τενερε 660? Εχει συναγερμο?

Ο τροπος να μετρησεις μικρη διαρροη ρευματος με πολυμετρο ειναι αυτος παρακατω. Αρκει να εισαι σιγουρος οτι ειναι μικρη η διαρροη και με διακοπτες κλειστους/κλειδι μακρια απο κλειδαρια κτλ, αλλιως θα καψεις ακριβα πραματα μαζι με το πολυμετρο. Βασικα βγαζεις τον αρνητικο πολο της μπαταριας, βαζεις το πολυμετρο στη μετρηση αμπερ (αν εχεις ενα απλο πολυμετρο σαν το 1ο ποστ βαζεις στη θεση 10Α) αφηνεις το μαυρο καλωδιο του πολυμετρου στη θεση COMMON και μετακινεις το κοκκινο στο αλλο κενο βυσματακι που εχει , αυτο που εχει και ασφαλεια μεσα και γραφει και αυτο 10Α. Επαναλαμβανω, αφου σιγουρεψεις 100% οτι δεν εχεις φωτα αναμμενα και οι διακοπτες ειναι ολοι κλειστοι, παρεμβαλεις το πολυμετρο μεταξυ του αρνητικου πολου της μπαταριας και του αρνητικου βυσματος της πλεξουδας , αυτου που κανονικα κουμπωνει στον πολο. Διαβαζεις τι λεει το πολυμετρο. Αν λεει κατι πολυ μικρο φαση 0.030Α και κατω εισαι οκ, ειδικα αν εχεις συναγερμο. Αν δεις μεταξυ 0.030 και 0,100 θελει περισσοτερο ψαξιμο επαναφεροντας το πολυμετρο στο αρχικο του σεταπ και βαζοντας τον επιλογεα στα mA, αν ομως δεις πανω απο 0.100Α το πας οπως εισαι σε ηλεκτρολογο.

Αποψη μου παντως ειναι οτι η μπαταρια μαλλον θελει αποθειωση και μαλλον ειναι για αλλαγη.
 

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
Έχω ξεκινήσει και μετράω από χθες κατά διαστήματα και το σημειώνω.
Τη μετράω τώρα με σβηστή τη μηχανή αλλά συνδεδεμένη στο κύκλωμα.
Το απόγευμα θα την αποσύνδεσω και θα κάνω το ίδιο να δω τι γίνεται και αν είναι όντως κλασμενη η μπαταρία.
Συναγερμό δεν έχω.
Φορτίζει κανονικά που τη μετρήσαμε με τη μηχανή σε λειτουργία.
Και ο συντηρητής δουλεύει κανονικά γιατί την έιχε φορτίσει πλήρως τη μπαταρια
Την μπαταρία μέτρα τη εκτός κυκλώματος όχι συνδεδεμένη στο μηχανακι. Το μηχανάκι πάντα καταναλώνει λίγο ρεύμα ακόμα και με το διακόπτη κλειστό. Αλλα επειδη δεν ξέρεις το stanby current απο immobilizer , ecu κλπ δεν θα ξέρεις τι μετρας.
 

Μητσάρας

Μέλος
Περιοχή
Αιτωλικό
Όνομα
Μητσος
Μοτό
Ténéré XT660z

piaggio PX200
οκ.
καταλαβα.
ευχαριστω για τις απαντησεις.

τη διαροη δν προκειται να τη μετρουσα ποτε των ποτων ετσι οπως λεει ο k0k0s
ειπαμε...

για την ιστορια,ο συντηρητης ειναι αυτος...



και το πολυμετρο,δωρο απο τον τενερισιο αγιοβασιλη Kardabix

 

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
Χωρίς απολύτως καμία πρόθεση να θίξω τον Kardabix καθώς μεταξύ "καθόλου πολύμετρο" και "generic πολύμετρο των 10ε" θα προτιμήσω το generic. Αλλά σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση δώσε λίγα χρήματα και πάρε ένα σωστό πολύμετρο. θα σε γλιτώσει χρόνο, χρηματα κοπο και εκνευρισμό. Το πιο φτηνό amprobe πχ το am-500 ακομα και χωρίς calibration κάνει μια χαρά δουλεια.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
τη διαροη δν προκειται να τη μετρουσα ποτε των ποτων ετσι οπως λεει ο @k0k0s
ειπαμε...
Σεταρε το πολυμετρο σου οπως στην παρακατω φωτο.
Σβησε τα παντα απο μηχανη, βγαλε το κλειδι, λυσε αρνητικο πολο και βαλε τον κοκκινο ακροδεκτη στον αρνητικο πολο της μπαταριας και τον μαυρο στον αρνητικο πολο της πλεξουδας.
Γραψε εδω το νουμερο που θα δεις στην οθονη.

 

Μητσάρας

Μέλος
Περιοχή
Αιτωλικό
Όνομα
Μητσος
Μοτό
Ténéré XT660z

piaggio PX200
Ποιος είναι ο αρνητικός πόλος της πλεξούδας;

Να παραθέσω κάποια έξτρα δεδομένα.
Από εχθές που έβγαλα το φορτιστή έδειχνε η μπαταρία συνδεδεμένη στη μηχανή,13.00.
Μετρούσα κάθε τόσο και αρχικά η τιμή έπεφτε με Ρυθμό του τύπου 0.02 κάθε 2 ώρες.
Σήμερα το πρωί μέτρησα πριν πάω για δουλειά και έδειξε 12.73.
Έκτοτε,μέχρι και τώρα δείχνει τόσο και δεν έχει πέσει παρακάτω.
Με το κλειδι πάνω και το kill switch στο off.
Η λογική μου,μου λέει ότι δεν έχει διαρροη η μηχανή μου σωστά;
Δε θα έπρεπε να πέφτει με σταθερό Ρυθμό αν υπήρχε κάποιο βραχυκύκλωμα η διαρροή;
Αφού έχει σταθεροποιηθεί πλέον.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom