αλλαγη ελατηριων xt660z tenere με πιρουνια απο wr426f

mallllias

Μέλος
Όνομα
κωστας
Μοτό
Yamaha Tenere 700
καλησπερα σε ολους!!
εχω αυτο το μηχανακι , ενα xt660z tenere 2008
αλλα προσφατως εβαλα wr426f πιρυνια μπροστα.. δεν ειναι οπως το βιντεακι πλεον!
το θεμα ειναι οτι πρεπει να αλλαξω και ελατηρια λογο βαρους, το τενερε ειναι σαφως ποιο βαρυ οπως και γω ειμαι στα 98 κιλα.
τι επιλογες εχω?
τι να κοιταξω στα χαρακτηρηστηκα του εκαστοτε προιοντος για να με καλυψει? spring rate και τετοια δηλαδη...
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
κατσε να μιλησουν οι ειδικοι
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
καλησπερα σε ολους!!
εχω αυτο το μηχανακι , ενα xt660z tenere 2008
αλλα προσφατως εβαλα wr426f πιρυνια μπροστα.. δεν ειναι οπως το βιντεακι πλεον!
το θεμα ειναι οτι πρεπει να αλλαξω και ελατηρια λογο βαρους, το τενερε ειναι σαφως ποιο βαρυ οπως και γω ειμαι στα 98 κιλα.
τι επιλογες εχω?
τι να κοιταξω στα χαρακτηρηστηκα του εκαστοτε προιοντος για να με καλυψει? spring rate και τετοια δηλαδη...
Βάζοντας ένα μπροστινό από μιά ελαφριά enduro μοτ/τα ,σε μιά βαρύτερη OnOff ,είναι αρκετά αυτά που αλλάζουν ,έχοντας επίδραση στην γεωμετρία ,άρα κ στην συμπεριφορά της.
Offset - Trail - Caster - WheelBase - Διαδρομή ανάρτησης - Σκληρότητα ελατηρίων.



Σε μιά τέτοια μόντα ,δεν υπάρχει έτοιμη συνταγή ,εκτός αν κάποιος τοχει κάνει/ψάξει ,κι εχει έτοιμη τη συνταγή.
Θέλει λοιπόν ψάξιμο με δοκιμές ,εφαρμόζοντας βέβαια έναν κάποιον γενικό "μπούσουλα".


Ο κανόνας λέει ,οτι θα χρειαστείς σκληρότερα ελατήρια.
Πόσο ;
Οσο χρειάζεται για να μετρήσεις σωστό sag κατ'αρχήν
αλλά και τόσο/όσο ,θα μπορεί να διαχειριστεί η ανάρτηση ,βάσει του σεταρισματος αποσβέσεων του cartrige που ήδη διαθέτει.

Προσεγγίσεις υπάρχουν πολλές
οικονομικές (μεταχ.ελατήρια-αποστάτες-παχύτερο λάδι-μικρότερο air-gap)
ακριβές (revalving - ή ακόμα και ολική αντικατάσταση cartrige κ ελατηρίων με κάποια καταλληλότερα)

Συγκεκριμένη συνταγή ,δεν εχω να σου δώσω ,γιατί δεν έχω κάνει προσωπικά την συγκεκριμένη μόντα.
Συμβουλή: Οδήγησέ την ,δες πως συμπεριφέρεται ,τι δεν σου αρέσει ,κ αναλόγως ψάχνεις για εφαρμογή λύσεων βελτίωσης.
 
Τελευταία επεξεργασία:

mallllias

Μέλος
Όνομα
κωστας
Μοτό
Yamaha Tenere 700
ok .. το μηκος ειναι 460mm...
οποτε
που μπορω να βρω ενα καταλογο η site η γενικα που μπορω να ψαξω ελατηρια σε 46mm διαμετρο και 460mm μηκος??
ε και μεσα απο αυτα να διαλεξω ...
απλα να αναγραφονται και τα χαρακτηρηστικα τους διπλα
n/μμ , kg/mm κτλ..
 

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
Τι σκληροτητα εχουν τα ελατηρια τα στοκ του wr? Μη θεωρεις βεβαιο οτι χρεαζεσαι πιο σκληρα, πολλα χωματινα μηχανακια εχουν θεοσκληρα ελατηρια γιατι προοριζονται για προσγειωσεις απο υψος. Σταθμη λαδιου εχεις μετρησει; Και αν ναι, ποση ειναι;

Επισης, προκειμενου να κανεις τις δοκιμες σου ενδεχεται τα εργοστασιακα ελατηρια του τενεκε να σου κανουν στο πιρουνι που εχεις τωρα
 

mallllias

Μέλος
Όνομα
κωστας
Μοτό
Yamaha Tenere 700
Τι σκληροτητα εχουν τα ελατηρια τα στοκ του wr? Μη θεωρεις βεβαιο οτι χρεαζεσαι πιο σκληρα, πολλα χωματινα μηχανακια εχουν θεοσκληρα ελατηρια γιατι προοριζονται για προσγειωσεις απο υψος. Σταθμη λαδιου εχεις μετρησει; Και αν ναι, ποση ειναι;

Επισης, προκειμενου να κανεις τις δοκιμες σου ενδεχεται τα εργοστασιακα ελατηρια του τενεκε να σου κανουν στο πιρουνι που εχεις τωρα
η μανησια σκληροτητα ειναι 0.46 kg/mm
με καποια σχετικη ερευνα που κανω βλεπω πως
για 46mm διαμετρο ελατηρια το max ειναι 0.48kg/mm απο μαρκες οπως racetech,eibach.
εκτος απο ohlins αλλα σε παλιοτερα προιοντα 2010 που εβγαζε:

ohlins:
02390-53 Spring,Fr.fork 41.5/436/5.3
02390-56 Spring,Fr.fork 41.5/436/5.6

Σταθμη λαδιου δε θυμαμαι ,παντως ειναι κομπλε οταν την ειδαμε κ φυσικα τα αλλαξαμε με καινουργια στην ιδια ποσοτητα,θυμαμαι πως ηταν κομπλε.

τα ελατηρια του τενερε δε ταχω γιατι τα εδωσα πακετο μαζι με τα πιρουνια ενοειται.. εκεινα ειχαν 43mm διαμετρο.

Μιας που λες για σκληροτητα...
η διαδρομη του καλαμιου οταν καθεται η μοτο στο διπλο το σταντ ειναι 28 ποντοι.
οταν ανεβαινω (100 κιλα) παει στους 24 ποντους.
και οταν παταω φρενο ,σε σταση που ειμαι δηλαδη, και το βουλιαζω μπροστα με δυναμη το κατεβαζω στους 19 ποντους.

τωρα δε ξερω αν καταλαβες τιποτα απο τα τελευται νουμερα που σε ειπα .
καποιος παντως ειπε πως οταν καθεσαι πανω κ δε βουλιαζει πανω απο το 1/3 της διαδρομης τοτε εισαι κομπλε.
ισχυει???

επισης το wr426f 2002 φοραει τα ΙΔΙΑ ελατηρια με τα παρακατω μοντελα
YZ450F : 2003 only

YZ250F : 2001-2003

YZ426F : 2001-2002

WR450F : 2003-2004

κ ισως σε βοηθησει κ αυτο:
http://www.technicaltouchusa.com/fileadmin/sitecontent/pdf-files/2018_KYB_Genuine_Parts_Catalog_compressed.pdf
ειναι απο ΚΥΒ που κ εδω ταβανι ειναι τα 0.48kg/mm σε 46mm διαμετρο παντα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Θεωρητικα το sag με αναβατη πανω, ειναι το 1/3 της διαδρομης. Στα 4 εκατοστα, μαλλον λιγο ειναι (σκληρο ελατηριο).
 

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
Φιλε μου τα ελατηρια απο αποψη σκληροτητας (rate) ακουγονται μια χαρα...προσωπικα υπολογιζα οτι θα ηθελες κατι μαξ γυρω στο .50kg/mm οποτε δεν υπαρχει κανενας λογος για να αλλαξεις ελατηρια. Με εσενα πανω μαλιστα το σαγκ που μετρας ειναι τρομερα λιγο οποτε αυτο σημαινει πως τα εχεις και πολυ προφορτισμενα (χοντρικα θα επρεπε να "καθοταν" γυρω στους 8 κατι ποντους), δηλαδη στο 30% και αυτο για να εισαι καο "σφιχτος" απο προφορτιση.

Ρυθμισε την προφορτιση και αν νιωθεις οτι ειναι μαλακο το πιρουνι, δοκιμασε να αυξησεις την αποσβεση συμπιεσης, αλλα και την σταθμη του λαδιου. Ξεκινα με 2εκ/μπουλακα παραπανω λαδι και βλεπεις. Επισης, θα πρεπει να ξερεις οτι με 30εκ αναρτηση θα πρεπει να περιμενεις μια σεβαστη κινηση. Η αναρτηση ειναι χωματινη και πρεπει να δουλευει σε ολο της το μηκος και οχι στη μιση της διαδρομη.

Επισης, αφου αυξησες τη διαδρομη μπροστα, καλο θα ηταν να κανεις τις το ιδιο και πισω, αλλιως η μοτο θα πηγαινει σαν καρναβαλος, ειτε θα αναγκαστεις να κλεψεις διαδρομη απο μπροστα, οποτε κανενα οφελος απο την αλλαγη του πιρουνιου πλην του αισθητικου

Απο αυτα που περιγραφεις παντως τα ελατηρια σιγουρα δεν ειναι προβλημα.
 

mallllias

Μέλος
Όνομα
κωστας
Μοτό
Yamaha Tenere 700
ok.. για να δω λιγο με την προφορτιση πως θα τα ρυθμησει ο παιχτης μου μαστορας κ βλεπουμε
 

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Δεν μας ειπες το πιο σημαντικο. Πως ενιωσες εσυ το μηχανακι με την αλλαγη των μπροστινων. Ενιωσες κατι περιεργο; καποια ασαφεια; Τα φρενα του πως ειναι; Θελω να πιστευω πως κατι δεν σου αρεσει μετα την αλλαγη γιαυτο ψαχνεσαι. Δοκιμασε το επισης στριβοντας με 140-150 σε ανοιχτες εκει οπου το τενερε με το εργοστασιακο πηρουνι κουναει αισθητα.
 

paraligo

Μέλος
Όνομα
Giannis
Μοτό
gs1200
WR450F 09
WR450F 17
honda wave 110
θυμάσαι πόσα εκατοστά είναι το λάδι από την κορυφή τής μπουκάλας, με το αμοστισερ κλειστό?
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Δεν μας ειπες το πιο σημαντικο. Πως ενιωσες εσυ το μηχανακι με την αλλαγη των μπροστινων. Ενιωσες κατι περιεργο; καποια ασαφεια; Τα φρενα του πως ειναι; Θελω να πιστευω πως κατι δεν σου αρεσει μετα την αλλαγη γιαυτο ψαχνεσαι. Δοκιμασε το επισης στριβοντας με 140-150 σε ανοιχτες εκει οπου το τενερε με το εργοστασιακο πηρουνι κουναει αισθητα.
Εμμμμ, και με το μπαρδον δηλαδης
Προτεινεις σε καποιον που εκανε μια τοσο σημαντικη μετατροπη να οδηγησει το τενεκε στο οριο την στιγμη μαλιστα που πιθανολογω πως δεν γνωριζεις ποσο εμπειρος ή οχι οδηγος ειναι?
 

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Δεν ειπαμε να το οδηγησει στο οριο. Ειπαμε να παρει ελαφρια στροφουλα με χιλιομετρακια να δει πως συμπεριφερεται αν κανει πλευσεις κτλ.
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Δεν ειπαμε να το οδηγησει στο οριο. Ειπαμε να παρει ελαφρια στροφουλα με χιλιομετρακια να δει πως συμπεριφερεται αν κανει πλευσεις κτλ.
Ψηλο ον οφ ειναι μην το ξεχναμε! Ποσο βγαζει στο κοντερ? 170-180? Το τενερε με 140-150 ειναι λοιπον σχεδον τελικιασμενο Κοντα στο οριο Δεν ειναι αυτα απλως ...χιλιομετρακια
Ασε που σε ελαφριες στροφουλες οπως λες (στην εθνικη ας πουμε? ) με αυτα τα χλμ μαλλον περισσοτερο ορθιο παρα πλαγιασμενο θα ειναι το μηχανακι ωστε να καταλαβει αν υπαρχουν ταλαντωσεις
 

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Επειδη το εχω το μηχανακι θα σου πω οτι 140-150 κοντερισια τα βλεπεις ευκολα (κλεβει αρκετα). Οι ταλαντωσεις φαινονται ακομα και σε ευθεια καποιες φορες σε αυτες τις ταχυτητες...
 
Τελευταία επεξεργασία:

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Επειδη το εχω το μηχανακι θα σου πω οτι 140-150 κοντερισια τα βλεπεις ευκολα (κλεβει αρκετα). Οι ταλαντωσεις φαινονται ακομα και σε ευθεια καποιες φορες σε αυτες τις ταχυτητες...
Τα βλεπεις ευκολα τα κοντερισια χλμ που λες, δεν αντιλεγω Και γω για κοντερισια χλμ ρωτησα ποσα βγαζει
Αλλο ομως αυτο και αλλο οτι απο κει και περα αρχιζεις να πλησιαζεις τα ορια του τενερε

Για τις ταλαντωσεις εσυ μιλησες αρχικα για στροφες των 140-150 Και οχι για ευθειες των 140-150 οπου κααααποιες φορες καααποιος μπορει να αντιληφθει καααποιες ταλαντωσεις
...Nα λεμε για να λεμε λοιπον?

Και για να μην ξεφευγουμε
Προτεινεις σε καποιον που εκανε μια τοσο σημαντικη μετατροπη να οδηγησει το τενεκε σχεδον στο οριο την στιγμη μαλιστα που πιθανολογω πως δεν γνωριζεις ποσο εμπειρος ή οχι οδηγος ειναι? Αυτο με ξενισε
 

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Τα βλεπεις ευκολα τα κοντερισια χλμ που λες, δεν αντιλεγω Και γω για κοντερισια χλμ ρωτησα ποσα βγαζει
Αλλο ομως αυτο και αλλο οτι απο κει και περα αρχιζεις να πλησιαζεις τα ορια του τενερε

Για τις ταλαντωσεις εσυ μιλησες αρχικα για στροφες των 140-150 Και οχι για ευθειες των 140-150 οπου κααααποιες φορες καααποιος μπορει να αντιληφθει καααποιες ταλαντωσεις
...Nα λεμε για να λεμε λοιπον?

Και για να μην ξεφευγουμε
Προτεινεις σε καποιον που εκανε μια τοσο σημαντικη μετατροπη να οδηγησει το τενεκε σχεδον στο οριο την στιγμη μαλιστα που πιθανολογω πως δεν γνωριζεις ποσο εμπειρος ή οχι οδηγος ειναι? Αυτο με ξενισε
Προτεινω σε καποιον να κανει αυτην την δοκιμη επειδη εχω το ιδιο μηχανακι το οποιο κουναει λιγο στα πολλα και με αερα καμια φορα. Κουναει λιγο λεμε και δεν ειναι τοσο εντονο ωστε να δημιουργησει σοβαρο προβλημα.
Δεν του προτεινα να βρει τα μαρσπιε στην ασφαλτο μια δοκιμη σε ανοιχτες στροφες ειπα να κανει.
Δεν ξερω ποσο εμπειρος οδηγος ειναι αλλα ξερω οτι ο καθενας εχει την ευθυνη για αυτο που κανει.


Θα φερω ενα απλο παραδειγμα...

Σε μια ομαδικη βολτα ακολουθει πολυς κοσμος ο οποιος ερχεται να ακουλουθησει μια δυσκολη ας πουμε διαδρομη η οποια ειναι αυτη που προτεινει καποιος. Αν λοιπον καποιος πεσει στον γκρεμο θα φταιει αυτος που προτεινε την διαδρομη η αυτος που επεσε στον γκρεμο; Ειναι υποχρεωμενος ο σχεδιαστης να ξερει τις οδηγικες ικανοτητες του καθενος και να εχει την ευθυνη για ολους; Yπαρχουν πολλοι τροποι στην ζωη για να παρασυρθει κανεις αν δεν ειναι ικανος να προστατευσει τον εαυτο του γνωριζοντας τα ορια του και κανοντας αυτο που νομιζει σωστο για αυτον.


Εξακολουθω να πιστευω οτι η δοκιμη που προτεινα να κανει δεν ειναι τοσο υπερβολικη και ουτε στα ορια της μοτοσυκλετας.
 
Τελευταία επεξεργασία:

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Προτεινω σε καποιον να κανει αυτην την δοκιμη επειδη εχω το ιδιο μηχανακι το οποιο κουναει λιγο στα πολλα και με αερα καμια φορα. Κουναει λιγο λεμε και δεν ειναι τοσο εντονο ωστε να δημιουργησει σοβαρο προβλημα.
Δεν του προτεινα να βρει τα μαρσπιε στην ασφαλτο μια δοκιμη σε ανοιχτες στροφες ειπα να κανει.
Δεν ξερω ποσο εμπειρος οδηγος ειναι αλλα ξερω οτι ο καθενας εχει την ευθυνη για αυτο που κανει.


Θα φερω ενα απλο παραδειγμα...

Σε μια ομαδικη βολτα ακολουθει πολυς κοσμος ο οποιος ερχεται να ακουλουθησει μια δυσκολη ας πουμε διαδρομη η οποια ειναι αυτη που προτεινει καποιος. Αν λοιπον καποιος πεσει στον γκρεμο θα φταιει αυτος που προτεινε την διαδρομη η ο αυτος που επεσε στον γκρεμο; Ειναι υποχρεωμενος ο σχεδιαστης να ξερει τις οδηγικες ικανοτητες του καθενος και να εχει την ευθυνη για ολους; Yπαρχουν πολλοι τροποι ζωη για να παρασυρθει κανεις αν δεν ειναι ικανος να προστατευσει τον εαυτο του γνωριζοντας τα ορια του και κανοντας αυτο που νομιζει σωστο για αυτον.


Εξακολουθω να πιστευω οτι η δοκιμη που προτεινα να κανει δεν ειναι τοσο υπερβολικη και ουτε στα ορια της μοτοσυκλετας.
Ετσι!
 
Top Bottom