Μπορεις να εχει ακριβως ιδιο δυναμικο σαγκ ενα πολυ μαλακο ελατηριο και παρα πολυ προφορτιση, με ενα σκληρο ελατηριο χωρις καθολου προφορτιση. Ποια ειναι η διαφορα τους λοιπον;
Το μαλακό ελατήριο παραμένει μαλακό όση προφόρτηση κι εάν του βάλεις , η αρχική αίσθηση μόνο σκληραίνει χωρίς να διορθώνει κάτι, αντιθέτως η ανάρτηση συμπεριφέρεται πιο απότομα στην αρχική διαδρομή της και αδυνατεί να διαβάσει τα
ψιλά δηλ μικρο ανωμαλίες σε σχετικά χαμηλές ταχύτητες.
Τα ελατήρια είναι το σημαντικότερο πρώτο βήμα ώστε να ξεκινήσεις να στήνει κάποιος σωστά την ανάρτησή του και ο ρόλος τους είναι την κρατήσουν στο σωστό ύψος ώστε να λειτουργήσει με την σειρά της σωστά. Δεν ξέρω εάν οι ρυθμίσεις στις συγκεκριμένες αναρτήσεις έχουν πειραχτεί από κάποιον στην προσπάθειά του να βελτιώσει την συμπεριφορά τους αλλά αυτή είναι συνήθως η παγίδα που πέφτουν οι περισσότεροι καταλήγοντας με μια δυσλειτουργική ανάρτηση. Εάν πρόκειται να ασχοληθείς με την βοήθεια κάποιου φίλου που μπορεί να βοηθήσει θα σου έλεγα να ξεκινήσεις με όλες τις ρυθμίσεις απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς στα default. Οι συγκεκριμένες θέσεις δεν είναι τυχαίες αλλά ο κάθε κατασκευαστής έχει ξοδέψει χρόνο και δοκιμές για να καταλήξει εκεί. Συμβουλέψου το manual της μηχανής σου για να βεβαιωθείς ότι το std ελατήριο του αμορτισέρ είναι εντάξει για τα κιλά σου και εάν όντως ισχύει έλεγξε και ρύθμισε το sag όσο πιο κοντά στα νούμερα που προτείνει. Μπορείς να παίξεις με μισή στροφή πάνω ή κάτω στην προφόρτιση ώστε να βελτιώσεις την αίσθηση εκεί που θέλεις.
Στο μπροστινό τα πράγματα δεν είναι τόσο εύκολα ώστε να ληφθούν σωστές μετρήσεις sag οπότε θα έλεγα να μην το προσπαθήσεις . Ξεκίνα κι εδώ με τις ρυθμίσεις στα default και ιδανικά τσέκαρε ότι τα std ελατήρια του πιρουνιού είναι εντάξει για τα κιλά σου.
Εάν πρόκειται να το πάς σε τεχνίτη προτίμησε αυτός να εξειδικεύεται σε αναρτήσεις ώστε να ξέρει τι πρέπει να κάνει συγκεκριμένα για το μηχανάκι σου αλλά να σε συμβουλέψει επίσης στην σωστή επιλογή ελατηρίων εάν και εφόσον χρειαστεί.