“Η αναγέννηση της Μόνικα”

Bandit

Μέλος
Περιοχή
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
Moto Guzzi v11 Le Mans, Honda xl250s ,Honda xl500r Paris Dakar
Λένε ότι τα παλαιά οχήματα , είτε είναι αυτά τετράτροχα ή στην δική μας περίπτωση δίτροχα , συνήθως συνοδεύονται από μία ή και πολλές ιστορίες και μύθους και λένε ότι εάν ο ιδιοκτήτης , όπως και στην περίπτωση της «Μόνικα» έχει αφήσει τούτο τον μάταιο κόσμο, τότε το πνεύμα του και η αύρα του συνοδεύουν το όχημα………

Η ιστορία μας ξεκινάει πίσω στο μακρινό 1956, όπου ο κυρ. Μιχάλης , φωτογράφος στο επάγγελμα, αγοράζει μια βέσπα της εποχής , καινούργια, με γραμμάτια όπως γνωρίζουμε από την άδεια κυκλοφορίας της , μια και είχε γίνει η παρακράτηση κυριότητας από τον πωλητή και λόγο και του επαγγέλματος αλλά και του ότι μάλλον δεν υπήρχε άλλο ιδιωτικό μέσο , την χάρηκε και ταξίδεψε μαζί της πολύ και σε πολλά μέρη της Ελλάδας.





Τα χρόνια πέρασαν , ο κυρ Μιχάλης μεγάλωσε , γέρασε , έφυγε και όπως ήταν αναμενόμενο μαζί του μεγάλωσε και γέρασε και η βέσπα που τόσα χρόνια τον υπηρετούσε πιστά και αφέθηκε στην μοίρα της, μια μοίρα που εάν δεν υπάρχει κάποιος από την οικογένεια ή κάποιος γνωστός να ασχοληθεί , η κατάληξη είναι προδιαγεγραμμένη………….
Ο κυρ. Μιχάλης είχε δύο παιδιά , ένα υιό και μια κόρη, ο υιός μετανάστευσε στο εξωτερικό, η κόρη παντρεύτηκε και κανένας δεν ενδιαφέρθηκε για την βέσπα.
Μέχρι που ξαφνικά ο υιός αποφασίζει , προς τιμή του πατέρα του να φτιάξει την βέσπα και να την δει και η μητέρα του που είναι πια μεγάλη σε ηλικία και να χαρεί , προτού φύγει και εκείνη να πάει να βρει τον κυρ. Μιχάλη..........
 

Bandit

Μέλος
Περιοχή
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
Moto Guzzi v11 Le Mans, Honda xl250s ,Honda xl500r Paris Dakar
Και εδώ μπαίνω εγώ στην ιστορία, όπου γνωρίζω τυχαία σε φιλική συνάντηση τον ξάδελφο του υιού , που λόγο ότι αυτός λείπει στο εξωτερικό, ο ξάδελφος έχει αναλάβει να βρει άνθρωπο να του αναπαλαιώσει την βέσπα. Μετά από συζήτηση και δείχνοντας του εγώ φωτογραφίες από ένα Honda XL250 S που είχα φτιάξει , μου ζητά την βοήθεια μου για να προχωρήσει η αναπαλαίωση. Κλείνουμε ένα ραντεβού για να μου φέρει την βέσπα …...

………..και μου φέρνει αυτό……………!!!!!!!!!!




















 

Bandit

Μέλος
Περιοχή
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
Moto Guzzi v11 Le Mans, Honda xl250s ,Honda xl500r Paris Dakar
…………….παθαίνω το πρώτο σοκ……….

Άλλο να το βλέπεις από δύο τρεις φωτό στο κινητό και άλλο να το βλέπεις ζωντανό…………εεε…….. νεκρό…….. θα έλεγα…………..

Δεν πτοούμαι όμως και ξεκινάω πρώτα βγάζοντας φωτογραφίες , από όλες τις μεριές ,κάθε πιθανό σημείο τις βέσπας και από κάθε πιθανή γωνία. Όταν ξεκινώ μια αναπαλαίωση θέλω να έχω κάθε λεπτομέρεια του “πριν ” γιατί πολλές φορές σε βοηθάει να συνεχίσεις στο “μετά ”…..
Επόμενη κίνηση ήταν να ψάξω να βρω πληροφορίες για το συγκεκριμένο μοντέλο , και φυσικά να δω τί μπορώ να βρω από ανταλλακτικά . Σημειωτέο ότι ποτέ έως τώρα δεν είχα ασχοληθεί με την PIAGGIO και κυρίως με βέσπες , οπότε δεν γνώριζα τίποτα για αυτές………..

Εδώ παθαίνω το δεύτερο σοκ………!!!!!!!!

Το συγκεκριμένο μοντέλο είναι σχεδιαστικά το τρίτο κατά σειρά, φυσικά στην Ιταλία κυκλοφορούν άπειρα , από τέλεια συντηρημένα μέχρι και κακομεταχειρισμένα , αλλά και στην Γερμανία τα έβρισκα σε sites πωλήσεων κλασσικών με τιμές ουάου……. Το φθηνότερο ξεκίναγε από τα 6500 euros και έφταναν τα τελείως μαμά με χαρτιά και πιστοποιητικά ακόμα και με το χρώμα και τον αέρα στα λάστιχα του εργοστασίου που λέμε…….. στα 12000-13000 euros……..

Το άλλο που μου έκανε εντύπωση ήταν ότι έβρισκα και την παραμικρή βιδούλα, το παραμικρό λαστιχάκι , τσιμουχάκι …….παπαράκι……. με το αντίστοιχο τίμημα φυσικά.

Ένας φίλος αργότερα μου είπε …….”να ξέρεις, όσο πιο παλαιά η βέσπα , τόσο πιο πολύ στοιχίζει να τη φτιάξεις”…… και είχε δίκιο………

Βλέποντας την κατάσταση της βέσπας εγώ και αφού είχα κάνει μια γρήγορη αναζήτηση και ας πούμε έρευνα αγοράς για το τί φαινόταν ότι θέλει ξήλωμα και άλλαγμα, προετοίμασα τον ξάδελφο χονδρικά για το ποσό που θα χρειαζόταν για να φτιαχτεί ώστε να πάρουμε το οκ από τον υιό που στην τελική εκείνος πλήρωνε…..

Το οκ το πήραμε αλλά υπήρχε το πρώτο πρόβλημα……….

Είχαμε χρονικό όριο ,“dead line”…….. που λένε και στο χωριό……………

Το μηχανάκι το παρέλαβα 9 Γενάρη και έπρεπε αρχές Μαΐου να είναι έτοιμο γιατί θα ερχόταν ο υιός από το εξωτερικό και την ήθελε έτοιμη για να την δείξει στην μητέρα του…………
Οκ λέω , έχω μπροστά μου 4 μήνες , θα πλακωθώ να το ετοιμάσω. Στην ουσία η δική μου δουλειά περιοριζόταν στο να λύσω –αποσυναρμολογήσω την βέσπα , να καταγράψω τις ελλείψεις που είχε και αυτά που έπρεπε να φτιαχτούν ή να αλλαχτούν, να παραγγείλω τα ανταλλακτικά, να βρω μάστορα για την φαναρτζοδουλεία, βαφέα για τα βαψίματα , να ανοίξω κινητήρα με ότι συνεπάγετε αυτό…… και στο τέλος να την μοντάρω – συναρμολογήσω και να την δοκιμάσω στον δρόμο ………τίποτα δηλαδή…… χαχαχαχα……
 

Bandit

Μέλος
Περιοχή
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
Moto Guzzi v11 Le Mans, Honda xl250s ,Honda xl500r Paris Dakar
Κεφ. 1ο - Το λύσιμο.

........και ξεκινάω το λύσιμο..........

............εδώ να πω πως δούλεψε πολύ καμινέτο , W40 και σφυροκατσάβιδο, γιατί η σκουριά στις βίδες βασίλευε και δεν έλεγαν να μου κάνουν την χάρη να ξεβιδώσουν...........

.........πρώτα βγήκε η σχάρα με την ρεζέρβα, η οποία δεν σωζόταν με τίποτα ,μια και είχε πλέον σαπίσει η ζάντα από τα πολλά νερά που είχε φάει, βλέπετε βοηθούσε και η θέση της στο να κατακρατά το νερό













 
Τελευταία επεξεργασία:

Bandit

Μέλος
Περιοχή
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
Moto Guzzi v11 Le Mans, Honda xl250s ,Honda xl500r Paris Dakar
...........να σημειώσω εδώ ότι μαζί με την σχάρα έβγαινε και το σελάκι του συνεπιβάτη και λέω να "σημειώσω" γιατί αποδείχθηκε μετά ,στο μοντάρισμα ,όλα έπρεπε να μπούν με συγκεκριμένη σειρά .......









..........και φυσικά άρχισαν να φαίνονται οι διαχρονικές επεμβάσεις που είχαν γίνει στα διάφορα σημεία είτε για επισκευή , είτε για ενίσχυση των αδύναμων σημείων , με παντέτες των διαφόρων μαστόρων που είχαν βάλει το χεράκι τους..............
 

Bandit

Μέλος
Περιοχή
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
Moto Guzzi v11 Le Mans, Honda xl250s ,Honda xl500r Paris Dakar
..........όσο προχωρούσα , άρχισαν να εμφανίζονται και η πρώτες σημαντικές ελλείψεις..........
........έλλειπε το φίλτρο αέρα, που στο συγκεκριμένο μοντέλο, είναι στην ουσία ένα μεταλλικό κουτί , με ένα κομμάτι μεταλλικό σύρμα μέσα , σαν αυτό που καθαρίζουν τις κατσαρόλες , το ανοξείδωτο και το οποίο βίδωνε κατευθείαν επάνω στο καρμπυρατέρ...........



 

Bandit

Μέλος
Περιοχή
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
Moto Guzzi v11 Le Mans, Honda xl250s ,Honda xl500r Paris Dakar
.........και φυσικά έλλειπε το πορτάκι του καρμπυρατέρ..........



...............και ένα μεταλλικό ταψάκι που μπαίνει κάτω απο το καρμπυρατέρ για να μαζεύει τυχόν ποσότητα καυσίμου από υπερχείλιση ............

 

Bandit

Μέλος
Περιοχή
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
Moto Guzzi v11 Le Mans, Honda xl250s ,Honda xl500r Paris Dakar
.........η αλήθεια είναι ότι βγάζοντας τα "περιττά" φάνηκαν και οι όμορφες πλην ταλαιπωρημένες καμπύλες της .................



............γι'αυτές και μόνο τις καμπύλες την ονόμασα Μόνικα..........



............απ'τη Bellucci.............
 

Bandit

Μέλος
Περιοχή
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
Moto Guzzi v11 Le Mans, Honda xl250s ,Honda xl500r Paris Dakar
..................ώρα να μπούμε και και στα ενδότερα.........

..........ανοίγοντας το καπάκι του αριστερού αποθηκευτικού χώρου ( άκα, πορτ μπακάζ - ντουλαπάκι) βλέπω αυτό............





..........χαλίκι ιδανικό για χαρμάνι πρώτης ποιότητας............

...........σε ποσότητα που όταν το άδειασα γέμισα μισό 15κιλο χρώματος.............

.........απόρρησα, γιατί να έχουν βάλει τόσο χαλίκι εκεί μέσα, προσπαθούσα να καταλάβω το γιατί............

...........κάτι που το κατάλαβα πολύ αργότερα , όταν τελείωσε όλη η αναπαλαίωση και βγήκα την πρώτη βόλτα..........

............βλέπετε , οι βέσπες , έχοντας τον κινητήρα από την δεξιά μεριά και έχοντας αυτός ένα σημαντικό βάρος , ο οδηγός θα πρέπει να
υπολογίσει στο πως θα την χειριστεί και πως θα την ισορροπήσει. Έτσι η ποσότητα του χαλικιού στην ουσία έπαιζε το ρόλο του αντίβαρου......

............γειά σου Έλληνα με τις πατέντες σου ........
 

Bandit

Μέλος
Περιοχή
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
Moto Guzzi v11 Le Mans, Honda xl250s ,Honda xl500r Paris Dakar
.........στην δεξιά μεριά ο κινητήρας ήταν και αυτός σε κακό χάλι ...........

............και τί δεν είχε επάνω του .............











..........και εδώ υπήρχαν ελλείψεις ή κομμάτια από άλλα μοντέλα, πρόχειρα τροποποιημένα για να μας κάνουν την δουλειά μας ,
όπως το προστατευτικό καπάκι της φτερωτής.............
 

Bandit

Μέλος
Περιοχή
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
Moto Guzzi v11 Le Mans, Honda xl250s ,Honda xl500r Paris Dakar
Αν μου επιτρέπεις, δεν είναι χαλίκι, αλλα σπασμένο τσιμέντο, συγνώμη για την διακοπή
Αναμένω με ενδιαφέρον τη συνέχεια :)
Παρακαλώ.........
Χαλίκι ήταν , με κάποια κομματάκια σπασμένου τσιμέντου.........
Τα έχω κρατήσει για ενθύμιο.............χαχαχαχα.........
 

Bandit

Μέλος
Περιοχή
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
Moto Guzzi v11 Le Mans, Honda xl250s ,Honda xl500r Paris Dakar
...........και μετά το πίσω γδύσιμο της "Μόνικα" πάμε στο εμπρός τμήμα.............



..............στο τιμόνι , είχε μπει τιμονόπλακα από το επόμενο μοντέλο , που είχε το φανάρι επάνω και φυσικά είχε και κοντέρ, σε αντίθεση με το πραγματικό μοντέλο που ήταν η βέσπα και εκτός ότι το φανάρι το είχε κανονικά επάνω στο εμπρός φτερό , δεν είχε καθόλου κοντέρ............









 

Bandit

Μέλος
Περιοχή
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
Moto Guzzi v11 Le Mans, Honda xl250s ,Honda xl500r Paris Dakar
.............αριστερά στο τιμόνι , έχουμε τον επιλογέα των ταχυτήτων ..........











.............ταλαιπωρημένος και αυτός.............

και δεξιά υπήρχε ένα κομμάτι , απομεινάρι απο τους διακόπτες φώτων , κόρνας και το σβηστήρι του κινητήρα, που τελικά αποδείχθηκε ότι και αυτό ήταν από άλλο μοντέλο και όχι το δικό της............

 
Top Bottom