XLGeorge
Μέλος
- Όνομα
- George
- Μοτό
- αργά τζαμπανέζικα
Σκεφτομαι να βαλω 140αρι για χωματινο πισω στο CRF1000 και παραθετω μερικα στοιχεια.
Αρχικα το υψος του sidewall απο 150 * 70% = 105mm θα γινει 140 * 80% = 112mm, το οποιο σημαινει οτι η μηχανη θα ψηλωσει στο σημειο του πισω αξονα κατα 112-105 = 7mm. Και το οποιο επισης σημαινει οτι στο υψος της σελας η μηχανη θα ψηλωσει κατα 3.5-4mm, υποθετοντας οτι η σελα του οδηγου ειναι στη μεση του μεταξονιου και λιγο προς τον πισω τροχο.
Επισης η περιφερεια του τροχου 2πR θα αυξηθει αναλογα με την αυξηση της διαμετρου 2R, η οποια ειναι 18x25.4+2x105 = 667mm για το 150 και 18x25.4+2x112 = 681mm για το 150. Αρα η τελικη σχεση μεταδοσης θα γινει 667/681= 97.9% ή 2.1% μακρυτερη. Στο δικο μου μηχανακι που εχει τελικη σχεση μεταδοσης 16/42 ενα λιγοτερο δοντι πισω μακραινει τη σχεση κατα 2.3%, οποτε το 140 λαστιχο θα εχει πανω-κατω την επιπτωση ενος δοντιου λιγοτερου πισω. Αρα για να εξισοροπηθει θα χρειαστω γραναζι ενα δοντι μεγαλυτερο πισω.
Το 140 θα ειναι καλυτερο στο χωμα και στις λασπες και ελπιζω να μην παραγινει γρηγορη η γεωμετρια του πισω στην ασφαλτο. Το 150 ειναι καλυτερο στην ασφαλτο, στο πολυ φορτωμα, στο δικαβαλο κλπ. Μια δοκιμη θα δειξει.
Αρχικα το υψος του sidewall απο 150 * 70% = 105mm θα γινει 140 * 80% = 112mm, το οποιο σημαινει οτι η μηχανη θα ψηλωσει στο σημειο του πισω αξονα κατα 112-105 = 7mm. Και το οποιο επισης σημαινει οτι στο υψος της σελας η μηχανη θα ψηλωσει κατα 3.5-4mm, υποθετοντας οτι η σελα του οδηγου ειναι στη μεση του μεταξονιου και λιγο προς τον πισω τροχο.
Επισης η περιφερεια του τροχου 2πR θα αυξηθει αναλογα με την αυξηση της διαμετρου 2R, η οποια ειναι 18x25.4+2x105 = 667mm για το 150 και 18x25.4+2x112 = 681mm για το 150. Αρα η τελικη σχεση μεταδοσης θα γινει 667/681= 97.9% ή 2.1% μακρυτερη. Στο δικο μου μηχανακι που εχει τελικη σχεση μεταδοσης 16/42 ενα λιγοτερο δοντι πισω μακραινει τη σχεση κατα 2.3%, οποτε το 140 λαστιχο θα εχει πανω-κατω την επιπτωση ενος δοντιου λιγοτερου πισω. Αρα για να εξισοροπηθει θα χρειαστω γραναζι ενα δοντι μεγαλυτερο πισω.
Το 140 θα ειναι καλυτερο στο χωμα και στις λασπες και ελπιζω να μην παραγινει γρηγορη η γεωμετρια του πισω στην ασφαλτο. Το 150 ειναι καλυτερο στην ασφαλτο, στο πολυ φορτωμα, στο δικαβαλο κλπ. Μια δοκιμη θα δειξει.