140/80-18 αντί για 150/70-18 πίσω λάστιχο

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Σκεφτομαι να βαλω 140αρι για χωματινο πισω στο CRF1000 και παραθετω μερικα στοιχεια.

Αρχικα το υψος του sidewall απο 150 * 70% = 105mm θα γινει 140 * 80% = 112mm, το οποιο σημαινει οτι η μηχανη θα ψηλωσει στο σημειο του πισω αξονα κατα 112-105 = 7mm. Και το οποιο επισης σημαινει οτι στο υψος της σελας η μηχανη θα ψηλωσει κατα 3.5-4mm, υποθετοντας οτι η σελα του οδηγου ειναι στη μεση του μεταξονιου και λιγο προς τον πισω τροχο.

Επισης η περιφερεια του τροχου 2πR θα αυξηθει αναλογα με την αυξηση της διαμετρου 2R, η οποια ειναι 18x25.4+2x105 = 667mm για το 150 και 18x25.4+2x112 = 681mm για το 150. Αρα η τελικη σχεση μεταδοσης θα γινει 667/681= 97.9% ή 2.1% μακρυτερη. Στο δικο μου μηχανακι που εχει τελικη σχεση μεταδοσης 16/42 ενα λιγοτερο δοντι πισω μακραινει τη σχεση κατα 2.3%, οποτε το 140 λαστιχο θα εχει πανω-κατω την επιπτωση ενος δοντιου λιγοτερου πισω. Αρα για να εξισοροπηθει θα χρειαστω γραναζι ενα δοντι μεγαλυτερο πισω.

Το 140 θα ειναι καλυτερο στο χωμα και στις λασπες και ελπιζω να μην παραγινει γρηγορη η γεωμετρια του πισω στην ασφαλτο. Το 150 ειναι καλυτερο στην ασφαλτο, στο πολυ φορτωμα, στο δικαβαλο κλπ. Μια δοκιμη θα δειξει.
 

stefos

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
T7
Γιώργο αυτά που λες ισχύουν. Έβαλα το 140 σε TKC80 και ήταν όπως το περιγράφεις, ενώ για τις ασφάλτινες έβαλα ένα 150 πισω. Μικρές διαφορές στο δρόμο (για εμένα). Και τα δυο δουλεύουν πολυ καλά.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Γιώργο αυτά που λες ισχύουν. Έβαλα το 140 σε TKC80 και ήταν όπως το περιγράφεις, ενώ για τις ασφάλτινες έβαλα ένα 150 πισω. Μικρές διαφορές στο δρόμο (για εμένα). Και τα δυο δουλεύουν πολυ καλά.
Σκεφτομαι να βαλω ακριβως το ιδιο TKC80 σε 140 πισω αλλα σε δευτερο τροχο, μονο για χωματαδες. Τωρα εχω ενα 150αρι που εχει κανει 4800χμ σε χωματαδες και εχει μεινει το 1/3 του τακουνιου στο κεντρο, οποτε μεχρι το τελος του καλοκαιριου θαχει τελειωσει.

Ποσα χμ εβγαλε το δικο σου 140αρι? Αλλα αν καταλαβα καλα, τοχες μονιμα πανω και εκανες και μακρινα ασφαλτινα ταξιδια.
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Ομοίως στο Olympus madness είχα βάλει 140 πίσω (TKC-80) με ελάχιστες έως μηδαμινές διάφορες στην άσφαλτο αλλά με ποιο μεγάλη ευελιξία γενικότερα και πιο καλό control στα χώματα.
Αν συνυπολογίσουμε και τη διαφορά της τιμής ανάμεσα στα δύο νούμερα θα μπορούσε πιστεύω άνετα να βρίσκεται μόνιμα πάνω στην ζάντα...
 

Srider

Βόρειο Μέλος
Περιοχή
Gothenburg - Sweden
Όνομα
Giorgos
Μοτό
Ténéré 700 World Raid | 2022
XLGeorge ποιο λαστιχό θα βάλεις Γιώργο?

EDIT: έγινε refresh στη σελίδα μετά την ερώτησή μου και φάνηκε το παραπάνω ποστ σου
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
XLGeorge ποιο λαστιχό θα βάλεις Γιώργο?

EDIT: έγινε refresh στη σελίδα μετά την ερώτησή μου και φάνηκε το παραπάνω ποστ σου
Γιωργο, σκεφτηκα επισης και το MITAS E12 αλλα ειναι αρκετα ακριβο στα 155€. To TKC80 σε 140-18 το βρισκει κανείς στα 120€ ενω το 150-18 εχει κατι κουλες τιμες δηλ 180-185€. Αυτα με το λιγο ψαξιμο που εκανα.
 

stefos

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
T7
Σκεφτομαι να βαλω ακριβως το ιδιο TKC80 σε 140 πισω αλλα σε δευτερο τροχο, μονο για χωματαδες. Τωρα εχω ενα 150αρι που εχει κανει 4800χμ σε χωματαδες και εχει μεινει το 1/3 του τακουνιου στο κεντρο, οποτε μεχρι το τελος του καλοκαιριου θαχει τελειωσει.

Ποσα χμ εβγαλε το δικο σου 140αρι? Αλλα αν καταλαβα καλα, τοχες μονιμα πανω και εκανες και μακρινα ασφαλτινα ταξιδια.
Δεν εχει τελειώσει ακόμα Γιώργο, το εχω βγαλει για το χειμώνα. Είναι στη μέση και πρέπει να έχει 2.000-2.500 χλμ.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Σκεφτηκα επισης και το MITAS E12 αλλα ειναι αρκετα ακριβο στα 155€. To TKC80 σε 140-18 το βρισκει κανείς στα 120€ ενω το 150-18 εχει κατι κουλες τιμες δηλ 180-185€. Αυτα με το λιγο ψαξιμο που εκανα.
Γιωργο Srider, τελικα βρηκα το Ε12 στα 128€ και παρηγγειλα αυτο αντι για το TKC80, θα το συνδυασω με ΜΤ21 μπροστινο για τις χωματαδες του φθινοπώρου. Μεχρι τοτε, TKC80 μπρος-πισω - με ενα μισoφαγωμενο 150αρι που εχω για πισω.

Πληροφοριακα, βρηκα το Ε12 σ'αυτη την τιμη στο tyrepro στη Θεσσαλονικη.
 
Τελευταία επεξεργασία:

mousitsas

Μέλος
Όνομα
Αγις
Μοτό
KTM 950SE
2005 HAYABUSA
XR400R
CRF1100
Σκεφτομαι να βαλω 140αρι για χωματινο πισω στο CRF1000 και παραθετω μερικα στοιχεια.

Αρχικα το υψος του sidewall απο 150 * 70% = 105mm θα γινει 140 * 80% = 112mm, το οποιο σημαινει οτι η μηχανη θα ψηλωσει στο σημειο του πισω αξονα κατα 112-105 = 7mm. Και το οποιο επισης σημαινει οτι στο υψος της σελας η μηχανη θα ψηλωσει κατα 3.5-4mm, υποθετοντας οτι η σελα του οδηγου ειναι στη μεση του μεταξονιου και λιγο προς τον πισω τροχο.

Επισης η περιφερεια του τροχου 2πR θα αυξηθει αναλογα με την αυξηση της διαμετρου 2R, η οποια ειναι 18x25.4+2x105 = 667mm για το 150 και 18x25.4+2x112 = 681mm για το 150. Αρα η τελικη σχεση μεταδοσης θα γινει 667/681= 97.9% ή 2.1% μακρυτερη. Στο δικο μου μηχανακι που εχει τελικη σχεση μεταδοσης 16/42 ενα λιγοτερο δοντι πισω μακραινει τη σχεση κατα 2.3%, οποτε το 140 λαστιχο θα εχει πανω-κατω την επιπτωση ενος δοντιου λιγοτερου πισω. Αρα για να εξισοροπηθει θα χρειαστω γραναζι ενα δοντι μεγαλυτερο πισω.

Το 140 θα ειναι καλυτερο στο χωμα και στις λασπες και ελπιζω να μην παραγινει γρηγορη η γεωμετρια του πισω στην ασφαλτο. Το 150 ειναι καλυτερο στην ασφαλτο, στο πολυ φορτωμα, στο δικαβαλο κλπ. Μια δοκιμη θα δειξει.
Σε ζαντα για 150 ελαστικο, το 140 θα ειναι χειροτερο και σε δρομο και σε χωμα γιατι θα εχει πολυ τετραγωνισμενο προφιλ. Εξαιρουνται ισως λαστιχα με ιδιαζοντως αποτομη κορωνα, αν υπαρχουν.
 

Padis

ven pasa ...
Περιοχή
Άγ.Στέφανος Αττικής
Όνομα
Παντελής
Μοτό
®1200 adv
Drz400E
XLGeorge νομίζω η λύση στο προβληματισμό σου είναι απλή και λύνεται ως εξής :


Όλα τα άλλα, κουραφέξαλα !


Εμπειρικά μιλώντας δεν νομίζω με 1 δόντι λιγότερο να δεις τρομερές διαφορές. Άντε σε κάποιο σφιχτό κομμάτι να σου λείπει λίγο η ροπή στα χαμηλά, αλλά 1000cc είναι ρε πστη μου...
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Σε ζαντα για 150 ελαστικο, το 140 θα ειναι χειροτερο και σε δρομο και σε χωμα γιατι θα εχει πολυ τετραγωνισμενο προφιλ. Εξαιρουνται ισως λαστιχα με ιδιαζοντως αποτομη κορωνα, αν υπαρχουν.
Δεν είναι απόλυτο αυτό...
Το συγκεκριμένο πισω στεφάνι των KTM 950 μπαίνει σε δύο διαφορετικά μοντέλα στο Adventure και στο Super Enduro με διάσταση 4.25x18.
Το πρώτο φοράει 150/70r18 και το δεύτερο 140/80r18...
Θεωρώ απίθανο να μην προνόησε ο κατασκευαστής της μοτοσικλέτας την κίνηση και στα δύο τερέν...
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Εμπειρικά μιλώντας δεν νομίζω με 1 δόντι λιγότερο να δεις τρομερές διαφορές. Άντε σε κάποιο σφιχτό κομμάτι να σου λείπει λίγο η ροπή στα χαμηλά, αλλά 1000cc είναι ρε πστη μου...
Οχι τρομερες αλλα σημαντικες Παντελη. Φοραω ηδη 1 δοντι μεγαλυτερο πισω γραναζι δηλ 43αρι, ειδικα για το χωμα, και δε θαθελα με τιποτα ενα πισω λαστιχο μεγαλυτερης διαμετρου να με ξαναγυρισει στο μαμα γραναζωμα. Μαζι με το 140αρι λαστιχο παραγγειλα και JTR 1332.44 γραναζι για πισω ;)
Οι πολυπλοκες διαφορικες εξισωσεις που ελυσα δωσανε λυση! :pointu:
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Σε ζαντα για 150 ελαστικο, το 140 θα ειναι χειροτερο και σε δρομο και σε χωμα γιατι θα εχει πολυ τετραγωνισμενο προφιλ. Εξαιρουνται ισως λαστιχα με ιδιαζοντως αποτομη κορωνα, αν υπαρχουν.
Παντως οι εμπειρικες αναφορες αναβατων που εχουν βαλει 140αρι πισω σε CRF1000 και Τ700 λενε οτι ειναι καλυτερο στο χωμα.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
To Tenere 700 εχει ζαντα 4.50 πισω ενω το Αφρικα 4.00, εκτος αν διαβαζω λαθος στοιχεια. Αν ισχυουν τοτε το 140/80 ισως και να ειναι καλυτερη επιλογη για το Αφρικα απο το 150/70, ενω σιγουρα στο Τενερε το 140/80 θα ειναι πλατυ.
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
To Tenere 700 εχει ζαντα 4.50 πισω ενω το Αφρικα 4.00, εκτος αν διαβαζω λαθος στοιχεια. Αν ισχυουν τοτε το 140/80 ισως και να ειναι καλυτερη επιλογη για το Αφρικα απο το 150/70, ενω σιγουρα στο Τενερε το 140/80 θα ειναι πλατυ.
Και τα δυο εχουν ζαντα 4.00 ιντσων πισω ενω το Αφρικα εχει μπροστα λιγο φαρδυτερη ζαντα 2.15 σε σχεση με την 1.85 του Τενερε.

Καπου πρεπει να υπαρχει ενα chart για το ποιο ειναι το πεδιο φαρδους / ιδανικο φαρδος ενος λαστιχου σε σχεση με συγκεκριμενο φαρδος ζαντας. Ψαχνοντας λιγο βρηκα πολλα τετοια chart για αυτοκινητα αλλα οχι για μηχανες.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Και τα δυο εχουν ζαντα 4.00 ιντσων πισω ενω το Αφρικα εχει μπροστα λιγο φαρδυτερη ζαντα 2.15 σε σχεση με την 1.85 του Τενερε.

Καπου πρεπει να υπαρχει ενα chart για το ποιο ειναι το πεδιο φαρδους / ιδανικο φαρδος ενος λαστιχου σε σχεση με συγκεκριμενο φαρδος ζαντας. Ψαχνοντας λιγο βρηκα πολλα τετοια chart για αυτοκινητα αλλα οχι για μηχανες.
Oκ, αρα οντως διαβαζα λαθος στοιχεια, καποιος ανεφερε σε ξενο φορουμ οτι η πισω ζαντα στο Τ7 ειναι 4.50. Περιεργο παντως που σε ολοκληρο το ιντερνετ δεν βρισκω επισημα στοιχεια για τις διαστασεις των ζαντων του Τ7.

Τεσπα, μερικα πινακακια για ζαντα/λαστιχο μοτο:



https://www.blogotive.com/wp-content/uploads/2017/07/Motorcycle-Wheel-Rim-Width-for-Tires-Size.pdf <<<PDF
 

Srider

Βόρειο Μέλος
Περιοχή
Gothenburg - Sweden
Όνομα
Giorgos
Μοτό
Ténéré 700 World Raid | 2022
Γιωργο Srider, τελικα βρηκα το Ε12 στα 128€ και παρηγγειλα αυτο αντι για το TKC80, θα το συνδυασω με ΜΤ21 μπροστινο για τις χωματαδες του φθινοπώρου.
Νομίζω πως θα μείνεις ικανοποιημένος από το Ε12 και από τον συνδυασμό που αναφέρεις.
Έκανα ένα διήμερο 750 χλμ με το Ε12 πίσω και το ΤΚC80 μπροστά. Και βροχή πέτυχα, και λάσπη και στεγνό χώμα και πολυ πετρώδες.
400 χλμ χώμα, 200 επαρχιακό με πολύ στροφιλίκι και 150 χλμ εθνική (στο περίπου τα νούμερα). Βασικά ήμουν πάνω στη μηχανή για 2 μέρες, το ευχαριστήθηκα!

Απλά είναι ξεκάθαρο πως Ε12 πίσω και ΤΚC80 μπροστά δεν είναι καλός συνδυασμός στο χώμα. Δεν ενέπνεε καθόλου εμπιστοσύνη το μπροστά TKC80 σε σχέση με το Ε12.
Κατάφερα και βρήκα το Ε13 για μπροστά και θα αλλαχθεί την ερχόμενη εβδομάδα.
Ε12 μου κόστισε 110 ευρώ και το Ε13 στα 90 ευρώ.

Μετά τα 550 χλμ άρχισα να νιώθω λίγες δονήσεις στα μαρσπιέ και είμαι σίγουρος ότι είναι από το Ε12. Πρέπει να παίξω με την πίεση γιατί το είχα ψηλά στα 2.2 bar (32 psi).

Δεν είναι δική μου η φωτο, αλλά έτσι δείχνει το πέλμα τους:



Όταν γράψεις μερικά χιλιόμετρα το φθινόπωρο γράψε κάνα σπέσιαλ review.
 

mousitsas

Μέλος
Όνομα
Αγις
Μοτό
KTM 950SE
2005 HAYABUSA
XR400R
CRF1100
Δεν είναι απόλυτο αυτό...
Το συγκεκριμένο πισω στεφάνι των KTM 950 μπαίνει σε δύο διαφορετικά μοντέλα στο Adventure και στο Super Enduro με διάσταση 4.25x18.
Το πρώτο φοράει 150/70r18 και το δεύτερο 140/80r18...
Θεωρώ απίθανο να μην προνόησε ο κατασκευαστής της μοτοσικλέτας την κίνηση και στα δύο τερέν...
Το super enduro εχει πισω ζαντα 2.5αρα και μαλιστα did dirtstar (εχω 950se), τα μεταγενεστερα adv εχουν 4.25 και νομιζω 4.0 τα πρωτα.
Αν βαλεις 140/80 λαστιχο στο adv ειναι απλα αισχος!
Η μονη ζαντα που μπορει να παρει και 140 και 150 ειναι 3.0-3.5, απο κει και πανω ξεχνας το 140.
 
Τελευταία επεξεργασία:

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Το super enduro εχει πισω ζαντα 2.5αρα και μαλιστα did dirtstar (εχω 950se), τα μεταγενεστερα adv εχουν 4.25 και νομιζω 4.0 τα πρωτα.
Αν βαλεις 140/80 λαστιχο στο adv ειναι απλα αισχος!
Η μονη ζαντα που μπορει να παρει και 140 και 150 ειναι 3.0-3.5, απο κει και πανω ξεχνας το 140.
Άρα τα δικά μου στοιχεία μάλλον ήταν λάθος.
Το ADV 2004 πάντως φοράει 4.25.
 

bmw320is

Μέλος
Όνομα
ALEX
Μοτό
XLV650
990 ADVENTURE
TENERE 700
HUSKY 701 ENDURO
Το super enduro εχει πισω ζαντα 2.5αρα και μαλιστα did dirtstar (εχω 950se), τα μεταγενεστερα adv εχουν 4.25 και νομιζω 4.0 τα πρωτα.
Αν βαλεις 140/80 λαστιχο στο adv ειναι απλα αισχος!
Η μονη ζαντα που μπορει να παρει και 140 και 150 ειναι 3.0-3.5, απο κει και πανω ξεχνας το 140.
Η ΚΤΜ το 990 Baja, το τελευταιο, το εδινε απο το εργοστασιο με dunlop 908 που τοτε εβγαινε μονο 140. Βεβαια να ξεστοκαρουν θελανε οποτε πουλαγανε μονο το look….παντως το 140 σε 4αρα ζαντα οντως τεραγωνιζει, φανταζομαι σε 4,25 θα ειναι ακομα χειροτερο. Αλλα αμα θες χωματινο λαστιχο δεν υπαρχει σε 150 κατι της προκοπης, μονο τα 50/50 δυστυχως….
 
Top Bottom