Savvas62
Μοτοβόλτα = ΙΕΡΗ - ΑΠΑΡΑΒΙΑΣΤΗ και ΑΙΤΙΑ ΠΟΛΕΜΟΥ
- Όνομα
- Σάββας
- Μοτό
- HONDA RC 90, HONDA HF-05, HONDA PCX 125+150, YAMAHA CYGNUS
ΟΚ μπορεί να γίνει κάποιος έλεγχος όπως βλέπω.στα πλαίσια των δοκιμών και της αναζήτησης του τι δεν πάει καλά έγινε αυτό. Μήπως κάτι δεν έκανε επαφή υποθέτω. Θα μιλήσω σημερα-αυριο μαζί τους και θα του πω για αντικατάσταση. Απλά προβληματίζομαι στο κατά πόσο μπορεί ενα συνεργείο να παραγγείλει εξάρτημα προς αντικατάσταση αν δεν είναι σίγουροι οτι αυτό φταίει.
Ρίξε μια ματιά σε ένα απόσπασμα από το εγχειρίδιο συνεργείου του NC :
<<3. Shift Control Motor Condition Inspection
Remove the shift control motor (page 12-73). Connect a fully charged 12 V battery [1) to the shift control motor [2) 2P connector terminals to check the motor operation. Change the battery connection to check the reverse operation.
Does the shift control motor turn in both directions?
YES - GO TO STEP 4.
NO - Faulty shift control motor
4. Shift Spindle Angle Sensor System Inspection
Remove the shift spindle angle sensor with the connector connected (page 12-80). Turn the ignition switch ON. While turning the shift spindle angle sensor shaft, check the shift spindle angle sensor voltage with the MCS. When turning the sensor shaft clockwise: Voltage increase When turning the sensor shaft counterclockwise: Voltage decrease
Does the voltage vary properly?
YES - GO TO STEP 5.
NO - Faulty shift spindle angle sensor
5. Shift Spindle Angle Sensor Condition Inspection
Check that the shift spindle angle sensor is installed properly.
Is the shift spindle angle sensor in normal condition?
YES - GO TO STEP 6.
NO - Install the shift spindle angle sensor properly.
6. OTC Recheck
Recheck the OTC with the MCS.
Is DTC 22-1 indicated?
YES - Replace the PCM with a known good one and recheck.
NO - Intermittent failure
OTC 23-1 (SHIFT SPINDLE OPERATION MALFUNCTION: WHILE OPERA TING GEARSHIFT MECHANISM)
Refer to OTC 22-1 (page 12-25) κλπ κλπ να μη μιλήσω για δύο τόμους, δεν είναι δουλειά δική σου ή δική μου να το βρούμε αλλά του συνεργείου να το βρει και ότι φταίει να αντικατασταθεί στα πλαίσια της εγγύησης. Έχει δουλειά βέβαια ο έλεγχος αισθητήρων κλπ.