All about CRF1000 Africa Twin

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Το θεμα του advrider.com που εχει την περισοτερη πληροφορια (μαλλον too much) για τις αναρτησεις του CRF1000, συμπεριλαμβανομενου και του θεματος φθορας του πηρουνιου, ειναι το Africa Twin CRF1000L suspension. Αν το διαβασει κανεις ολο (ειναι τεραστιο) θα δει τι ακριβως παιζει και οτι θεμα stiction εχουν συνηθως καποια μηχανακια του 2016 και η προτεινομενη λυση ειναι ν'αλλαξει κανεις το σταθερο πανω μερος του πηρουνιου απο τα Adventure Sports (AS) του 2018-19 - καποιοι τοχουν κανει. Το θεμα αυτο δεν εχει ακουστει σχεδον καθολου σε μηχανακια του 2017, ουτε σε απλα (δηλ. μη-AS) του 2018 ή 2019. Πληροφοριακα, τα τελευταια εχουν αλλη επιστρωση του πηρουνιου που υποτιθεται ειναι πιο ανθεκτικη, αν και αυτη τρωγεται στο σημειο της κατω τιμονοπλακας. Αυτο το φαγωμα ομως δεν προκαλει φαινομενο "stiction". Τετοιο φαγωμα συμβαινει και σε αλλα πηρουνια, οπως προειπα.

Αξιζει επισης να δει κανεις το θεμα Hot for the Ohlins on the AT? Read on...
 
Τελευταία επεξεργασία:

BlackArrow

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι Αττικής
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
Honda Africa CRF1000 DCT ( Η πρώην )
KTM 1190 Adventure
Επανερχομαι στο θεμα, εμπλουτιζοντας και επαυξανοντας τα οσα ειπε ο Γιαννης παραπανω. Αρχικα οι διαφορες των μοντελων ειναι ως εξης:

- 2016: Euro 3, μη ανοξειδωτες ακτινες.

- 2017: νεο λογισμικο ECU, Euro 4, παλι μη ανοξειδωτες ακτινες αλλα με διπλη επιστρωση (double dipped).

- 2018 και 2019: καινουργια σχεδιαση με τελειως νεο λογισμικο ECU, ηλεκτρογκαζο και rider modes, καλυτερο traction control με 7 θεσεις αντι για 3 των 2016-17, επανασχεδιασμενη εξατμιση, πιο γεματες μεσαιες, καινουργια οθονη semi-tablet, φουλ ανοξειδωτες ακτινες, επανασχεδιασμος της βασης του δεξιου μαρσπιε που εσπαγε
(επισης Adventure Sports εκδοση με μεγαλυτερο ρεζερβουαρ, ψηλοτερη ζελατινα, αυξημενο υψος σελας).

Για ολα τα παραπανω μηχανακια η Χονδα δινει 94 αλογα στο στροφαλο. Τα 2016/2017 βγαζουν 87-88 αλογα τροχο ενω τα 2018/2018 βγαζουν 80-81 αλογα τροχο. Η διαφορα δεν ειναι το Euro 4, γιατι ΚΑΙ τα 2017 ειναι Euro 4, αλλα μαλλον το ηλεκτρογαζο και το διαφορετικο λογισμικο ECU το οποιο εχει κυριο στοχο καλυτερες μεσαιες.

Θα σε συμβουλευα να αποφυγεις μηχανακι του 2016 και να κοιταξεις μηχανακι του 2017 ή, ακομα καλυτερα, των 2018-2019 αν το φτανεις οικονομικα. Παρα το χασιμο ιππων ψηλα, ολοι λενε οτι ο κινητηρας των 2018-2019 (που ειναι ιδιος μηχανικα μ'αυτον των 2016-2017) εχει καλυτερη "διαχειρηση" και μεγαλυτερο fun factor. Πληροφοριακα εγω εχω μηχανακι του 2017.


Σχετικα με προβληματα, εχει γινει πολυς ντορος για την εσωτερικη φθορα του πηρουνιου στο σημειο της κατω τιμονοπλακας, και ειναι σχεδον για το τιποτα - με εξαιρεση καποια κομματια του 2016 που παρουσιασανε φαινομενο "stiction". Τετοια φθορα συμβαινει σε πολλα upside-down πηρουνια, ακομη και σε Ohlins οπως διαπιστωσε ενας Καναδος που εβαλε φουλ Ohlins μπροστινο. Το μονο θεμα ειναι οτι αν δεν αλλαξει κανεις το λαδι του πηρουνιου στην ωρα του (ανα 24000χμ), την ακουνε οι τσιμουχες απο τα μεταλλικα ρινισματα που υπαρχουν στο λαδι.

Πιο σημαντικα θεματα ειναι τα εξης. Για οσους πανε χωμα, η προστασια του κινητηρα αριστερα-δεξια ειναι εγκληματικα ελλειπης, ακομα και με μαμα καγκελα: χρειαζεται αρχικα πιο ανθεκτικη ποδια για κοπανηματα σε βραχια και οπωσδηποτε χαμηλα καγκελα (ή all-encompassing ποδιά) για προστασια των πλαϊνων καπακιων. Επισης η βαση του δεξιου μαρσπιε ειναι αλουμινενια στα 2016-2017 και σπαει σε ασχημα πεσιματα, δες ΕΔΩ. Αυτο διορθωνεται με μια προσθηκη της Camel Adventures και εχει εκλειψει στα 2018-2019 τα οποια εχουν επανασχεδιασμενη σιδερενια βαση. Και επισης τα μαρσπιε ειναι μικρα για σοβαρη χωματινη χρηση, χρειαζονται οπωσδηποτε μεγαλυτερα.

Κατι αλλο: το πισω ελατηριο δε φτανει για βαρυ επιβατη-συνεπιβατη, οπως εγραψα και στο αλλο ποστ που σε παρεπεμψα, και πιθανα θα χρειαστει αλλαγη: για μενα και τη συμβια (150 κιλα μαζι) και δυο βαλιτσες / βαρια πισω τσαντα, επρεπε να προφορτισω το ελατηριο στο τερμα για να ειναι οριακα ok.


Κατα τα αλλα το μηχανακι ειναι αθραυστο, δε χρειαζεται πολλα απο συντηρηση, αλλαζει κανεις λαδια και φευγει για 10000χμ χωρις εγνοιες. Πληροφοριακα, η Χονδα δινει 12000χμ για αλλαγη λαδιων και 24000χμ για αλλαγη φιλτρου, εγω αρχικα τα αλλαζα καθε 6000χμ και φιλτρο καθε 12000χμ αλλα θα το γυρισω στα 10000 και 20000 αντιστοιχα καθως τα λαδια που εβγαζα στα 6000χμ ειχανε αισθηση σχεδον καινουργιων.

Δεν γραφω για τα οδηγικα χαρακτηριστικα γιατι αυτα ειναι υποκειμενικα. Αυτα για την ωρα, αν θες κατι αλλο, πες.
Με υπερκάλυψες και σε ευχαριστώ πάρα πολύ! Θα επανέλθω για συζήτηση όταν προχωρήσω στην αγορά. :D
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Σεπτεμβριος του 17 ηταν που ψαχνομουν για Αφρικα και το νημα που παραθεσα ειναι γεματο απο μοντελα του 17 που ειχαν το θεμα. Τα νεοτερα μοντελα με επιστρωση kashima βελτίωσαν αλλα δεν ελυσαν το θεμα. Διαβαζω οτι τη διαφορα την εκαναν τα νεοτερα καλαμια που εχουν τα θρος στην ακρη τους, αρα οταν καμπτωνται δεν τρωνε το εσωτερικο της μποτας.

Φουλ αναλυση εδω: Honda CRF 1000 Africa Twin fork inspection, including disassembly and reassembly videos
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Θεμα εσωτερικης φθορας της επιστρωσης της μποτας του καλαμιου στο σημειο της κατω τιμονοπλακας παρουσιαζουν ολα τα Αφρικα 2016-2019 λογω καμψης οπως ειπωθηκε, εκτος απο τα Adventure Sports 2018-2019 - για τα 2020 και εντευθεν 1100 δεν εχει ακουστει κατι καθως ειναι πολυ καινουργια. Τα 2018-2019 εχουν διαφορετικη εσωτερικη επιστρωση (Kashima coating) και σ'αυτα τετοια φθορα αργει περισοτερο να συμβει, αλλα σε βαθος χρονου και παλι συμβαινει. Και οπως εγραψα και προηγουμενως, τετοια φθορα συμβαινει και σε αλλα πηρουνια, οπως πχ στα Showa που φορανε τα Tiger800 XC και στο aftermarket πηρουνι της Ohlins για το CRF1000.

Η ουσια ειναι οτι αυτη η φθορα ΔΕΝ δημιουργει θεμα λειτουργιας του καλαμιου στην μεγαλυτερη πλειοψηφια CRF1000 2016-2019. Αυτο που δημιουργει θεμα λειτουργιας ειναι αλλου ειδους φαγωμα του εσωτερικου της μποτας, συνηθως γραμμωσεις, που δημιουργει stiction - δηλ το πηρουνι "κολλαει" λιγο στην αρχη της κινησης του. Αυτο εχει συμβει κυριως σε μηχανακια του 2016, οπως πχ των Motociclo και Greg the pole που ειναι οι κυριοι συνεισφεροντες στα νηματα του advrider.com που αναφερθηκαν ή του Γιωργου GGS που εγραφε παλιοτερα εδω - το stiction του τελευταιου το ενοιωσα καβαλωντας το μηχανακι και ειδα την μποτα με τις γραμμωσεις που αλλαχτηκε απο τη Χονδα.

Summary: το θεμα εσωτερικου φαγωματος του πηρουνιου δεν ειναι προβλημα για την μεγαλη πλειοψηφια των CRF1000. Το μονο side effect αυτου του φαγωματος ειναι οτι υπαρχουν ρινισματα στο λαδι τα οποια σε βαθος χρονου καταστρεφουν τις τσιμουχες, οποτε ειναι καλο το λαδι να αλλαζεται στην ωρα του. Επισης σε καθε αλλαγη λαδιων, το πηρουνι ειναι καλο να γυρναει 90 ή 120 μοιρες για να φαγωθει αλλο σημειο, μεχρι τελικα να φαγωθει η επιστρωση γυρω-γυρω και να μην υπαρχουν πια ρινισματα. Δεν ειναι ιδανικο, και η σχεδιαση της μποτας που επιτρεπει αυτη την καμψη ειναι φαουλ της Χονδα, αλλα σιγουρα οχι deal breaker.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Syramo

Μέλος
Όνομα
Μιχαλης
Μοτό
CRF 1000D DCT 2017
Τον Ιουλη του 2019 εκανα με την CRF1000DCT του 2017 ενα ταξίδι 12.000 χλμ διαρκείας 25 ημερών στο NORDKAPP .
Ημουν μονοκαβαλος αλλα υπερφορτωμένος με σκηνή , χειμερινό ρουχισμό , εξοπλισμό φαγητού , με τριβαλιτσο και τανκ μπαγκ .
Τουλάχιστον 50 κιλά πρόσθετο βάρος στα 95 δικά μου και με τον δεύτερο πίσω σάκο στο ύψος των ώμων μου !
Με ύψος 1,83 οι επιτόπιοι χειρισμοί ήθελαν μεγάλη προσοχή .
Με δυο λόγια η μηχανή έπρεπε να ηταν πάντα κατακόρυφη .
Βοηθούσε βέβαια πολυ το DCT διοτι τα δυο πόδια ηταν ισοδύναμα χωρις να ψάχνεις τον λεβιέ ταχυτήτων για την πρώτη.
Το ταξιδι ομως στη συνέχεια σε αποζημίωνε πληρως .
Με αυτο το φορτωμα η μηχανη πήγαινε σαν τραινο με ταχύτητες συνηθως 20% πανω απο τα ορια αφου ετσι πήγαιναν ολοι σχεδόν παντού.. Εφτασα μεχρι και τα 170 χλμ/ωρα και ειδικα αν ειχε απνοια αυτο το μαρτυρούσε μονο το καντραν .
Στους πλάγιους ομως ανέμους της Δανιας - έντασης 6 με 7 μπωφορ - έριχνα ταχύτητα γιατι ειχα την αισθηση οτι ο μπροστινός τροχος δεν παταγε πολυ καλα. Τις αναρτησεις τις ειχα ρυθμίσει οπως τις βρηκα σε ενα ταξιδιωτικο προς ανατολας -στο advride.gr - γιατι ειχα τα ιδια σχεδον κιλα με τον αναβατη . Χρονο και γνωσεις για κατι ενδεχομενως καλυτερο δεν ειχα.
Αυτη η συμπεριφορα της μηχανης ηταν νομιζω δικαιολογημενη αφου ηταν φορτωμενη σαν καρναβαλος και ο αερας της Δανιας συναγωνιζεται επαξια τα Κυκλαδιτικα μελτεμια .
Η αλλη δυσκολια που θυμαμαι ηταν η αναγκη -μετα ομως απο 90 λεπτα συνεχους οδηγησης - να ανασηκωνομαι ποτε ποτε στους μαρσπιεδες για ξεμουδιασμα .Ομως το ιδιο γινοτανε και στην διπλανη μηχανη παροτι ηταν η Varadero με τη γνωστη σελαρα της .
Τιποτα αλλο αρνητικο δεν εχω να θυμαμαι .Οταν ξεφορτώθηκε στην Ελλαδα και πηγα σολο βολτα νομιζα οτι οδηγω 250αρα , τοσο αναλαφρη και ευελικτη μου φαινοτανε.
Η ποιοτητα κυλισης της ηταν πολύ καλη αν και φοραγε σκληρα λαστιχα BRIDGESTONE για διαρκεια στα αγρια οδοστρωματα της Βορειας Ευρωπης. Οικονομικη μηχανη με μεση καταναλωση του ταξιδιου κατω απο 5 λιτρα παρα τις συχνα εκτός οριων ταχυτητες ..
Σε αλλο ταξιδι παρεα με BMW 1200 GS του 2005 εκαιγε σταθερα 10% λιγοτερο με ιδιο φορτωμα και ταχυτητες .
Την αγορασα με 15.000χλμ και ενω εχω ξεπερασει τα 40.000 μονο λαδια και φιλτρα εχω αλλαξει. Καλως κακως δεν εχω κανει ουτε το σερβις των 36.000χλμ για τις βαλβιδες αφου ολα λειτουργουν οπως την πρωτη μερα .
Σε χωμα δεν εχω μπει με αξιωσεις και δεν εχω αποψη. Εξ αλλου και την λυπαμαι και την φοβαμαι ..60αρης γαρ !
Η θεση οδηγησης λιγο "υπερ-οπτικη" ειναι απολαυστικη σε καθε ειδους διαδρομη και σου δινει την βεβαιοτητα οτι ελεγχεις τα παντα .
Η ιπποδυναμη και κυριως η ροπη της οπως παρεχεται στις χαμηλομεσαιες εμενα με υπερκαλυπτουν .Ας μη ξεχναμε βεβαια και την ηλικια μου..
Τελος με το DCT αρχικα ενοιωσα αμηχανος και "ελλειματικος " στο αριστερο χερι αφου δεν ειχα τον συμπλεκτη σε περιπτωση αναγκης αλλά ηταν θεμα χρονου η εξοικείωση μαζι του. Ετσι μετα απο δυο βδομαδες εγινε σιγουρο , ξεκουραστο κι απολαυστικο . Θυμαμαι ομως οτι με τρομαξε δυο τρεις φορες στην αρχη οταν ανοιγα παραδοσιακα το γκαζι - χωρις βεβαια συμπλεκτη- μεσα σε στροφες . Αν ειχε κατεβει στην πρωτη σχεση αρπαζε λιγο αποτομα η μηχανη και με αιφνιδιαζε αλλα χωρις απωλεια του ελέγχου της . Ειναι το μονο σημειο που νομιζω ότι θελει λιγη προσοχη το DCT μεχρι να το συνηθισει κανείς .

Λιγο η καραντινα λιγο η νοσταλγια του μεγαλου ταξιδιου ειπα να γραψω τα παραπανω - μετα απο την διετη παρεα μου με την CRF1000DCT - για καθε ενδιαφερομενο .
 
Τελευταία επεξεργασία:

BlackArrow

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι Αττικής
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
Honda Africa CRF1000 DCT ( Η πρώην )
KTM 1190 Adventure
Τον Ιουλη του 2019 , έκανα με την CRF1000DCT του 2017 ενα ταξίδι 12.000 χλμ , διαρκείας 25 ημερών στο NORDKAPP .
Ημουν μονοκαβαλος αλλα υπερφορτωμένος με σκηνή ,χειμερινό ρουχισμό , εξοπλισμό φαγητού , με τριβαλιτσο και τανκ μπαγκ .
Τουλάχιστον 50 κιλά πρόσθετο βάρος στα 95 δικά μου και με τον δεύτερο πίσω σάκο στο ύψος των ώμων μου !
Με ύψος 1,83 οι επιτόπιοι χειρισμοί ήθελαν μεγάλη προσοχή .
Με δυο λόγια η μηχανή έπρεπε να ηταν πάντα κατακόρυφη .
Βοηθούσε βέβαια πολυ το DCT, διοτι τα δυο πόδια ηταν ισοδύναμα χωρις να ψάχνεις τον λεβιέ ταχυτήτων για την πρώτη.
Το ταξιδι ομως στη συνέχεια σε αποζημίωνε πληρως .
Με αυτο το φορτωμα η μηχανη πήγαινε σαν τραινο με ταχύτητες συνηθως 20% πανω απο τα ορια αφου ετσι πήγαιναν ολοι σχεδόν παντού.. Εφτασα μεχρι και τα 170 χλμ/ωρα και ειδικα αν ειχε απνοια αυτο το μαρτυρούσε μονο το καντραν .
Στους πλάγιους ομως ανέμους της Δανιας , έντασης 6 με 7 μπωφορ, έριχνα ταχύτητα γιατι ειχα την αισθηση οτι ο μπροστινός τροχος δεν παταγε πολυ καλα. Τις αναρτησεις τις ειχα ρυθμίσει οπως τις βρηκα σε ενα ταξιδιωτικο προς ανατολας -στο advride.gr - γιατι ειχα τα ιδια σχεδον κιλα με τον αναβατη . Χρονο και γνωσεις για κατι ενδεχομενως καλυτερο δεν ειχα.
Αυτη η συμπεριφορα της μηχανης ηταν νομιζω δικαιολογημενη αφου ηταν φορτωμενη σαν καρναβαλος και ο αερας της Δανιας συναγωνιζεται επαξια τα Κυκλαδιτικα μελτεμια .
Η αλλη δυσκολια που θυμαμαι ηταν η αναγκη -μετα ομως απο 90 λεπτα συνεχους οδηγησης - να ανασηκωνομαι ποτε ποτε στους μαρσπιεδες για ξεμουδιασμα .Ομως το ιδιο γινοτανε και στην διπλανη μηχανη , αν και Varadero με τη γνωστη σελαρα της .
Τιποτα αλλο αρνητικο δεν εχω να θυμαμαι .Οταν ξεφορτώθηκε στην Ελλαδα και πηγα σολο βολτα νομιζα οτι οδηγω 250αρα, τοσο αναλαφρη και ευελικτη μου φαινοτανε.
Η ποιοτητα κυλισης της ηταν πολύ καλη , αν και φοραγε σκληρα λαστιχα BRIDGESTONE για διαρκεια στα αγρια οδοστρωματα της Βορειας Ευρωπης. Οικονομικη μηχανη , η μεση καταναλωση του ταξιδιου ηταν κατω απο 5 λιτρα παρα τις συχνα εκτός οριων ταχυτητες ..
Σε αλλο ταξιδι ,παρεα με BMW 1200 GS του 2005 εκαιγε σταθερα 10% λιγοτερο με ιδιο φορτωμα και ταχυτητες .
Την αγορασα με 15.000χλμ ,εχω ξεπερασει τα 40.000 και μονο λαδια και φιλτρα εχω αλλαξει. Καλως κακως δεν εχω κανει ουτε το σερβις των 36.000χλμ για τις βαλβιδες , αφου ολα λειτουργουν οπως την πρωτη μερα .
Σε χωμα δεν εχω μπει με αξιωσεις και δεν εχω αποψη. Εξ αλλου και την λυπαμαι και την φοβαμαι ..60αρης γαρ !
Η θεση οδηγησης λιγο "υπερ-οπτικη" , ειναι απολαυστικη σε καθε ειδους διαδρομη και σου δινει την βεβαιοτητα οτι ελεγχεις τα παντα .
Η ιπποδυναμη και κυριως η ροπη της οπως παρεχεται στις χαμηλομεσαιες εμενα με υπερκαλυπτουν .Ας μη ξεχναμε βεβαια και την ηλικια μου..
Τελος , με το DCT αρχικα ενοιωσα αμηχανος και "ελλειματικος" στο αριστερο χερι αφου δεν ειχα τον συμπλεκτη σε περιπτωση αναγκης , αλλά ηταν θεμα χρονου η εξοικείωση μαζι του. Ετσι μετα απο δυο βδομαδες εγινε σιγουρο , ξεκουραστο κι απολαυστικο . Θυμαμαι ομως οτι με τρομαξε δυο τρεις φορες στην αρχη , οταν ανοιγα παραδοσιακα το γκαζι - χωρις βεβαια συμπλεκτη- μεσα σε στροφες . Αν ειχε κατεβει στην πρωτη σχεση , γκαζωνε λιγο αποτομα η μηχανη αιφνιδιαζοντας με , χωρις ομως να χανω τον ελεγχο . Ειναι το μονο σημειο που νομιζω ότι θελει λιγη προσοχη το DCT , μεχρι να το συνηθισει κανείς .

Λιγο η καραντινα , λιγο η νοσταλγια του μεγαλου ταξιδιου ειπα να γραψω τα παραπανω μετα απο την διετη παρεα μου με την CRF1000DCT , για καθε ενδιαφερομενο .

Άψογος! έχω όλες τις απαντήσεις που χρειαζόμουνα!
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Κατι αλλο, εχουν γινει πολλα reviews του CRF1000, άλλα καλα, άλλα ετσι κι'ετσι κι'αλλα οτι ναναι. Κατα τη γνωμη μου, το πιο σχετικα συντομο και περιεκτικο review που εχω δει ειναι του Θαναση Μουρικη στο Moto in Action με το οποιο, εχοντας κανει πανω απο 50000χμ με το μηχανακι, συμφωνω 100% καθως ειναι ..to the point. Το βαζω εδω για πληροτητα.


 
Τελευταία επεξεργασία:

Syramo

Μέλος
Όνομα
Μιχαλης
Μοτό
CRF 1000D DCT 2017
Τον Ιουλη του 2019 εκανα με την CRF1000DCT του 2017 ενα ταξίδι 12.000 χλμ διαρκείας 25 ημερών στο NORDKAPP .
Ημουν μονοκαβαλος αλλα υπερφορτωμένος με σκηνή , χειμερινό ρουχισμό , εξοπλισμό φαγητού , με τριβαλιτσο και τανκ μπαγκ .
Τουλάχιστον 50 κιλά πρόσθετο βάρος στα 95 δικά μου και με τον δεύτερο πίσω σάκο στο ύψος των ώμων μου !
Με ύψος 1,83 οι επιτόπιοι χειρισμοί ήθελαν μεγάλη προσοχή .
Με δυο λόγια η μηχανή έπρεπε να ηταν πάντα κατακόρυφη .
Βοηθούσε βέβαια πολυ το DCT διοτι τα δυο πόδια ηταν ισοδύναμα χωρις να ψάχνεις τον λεβιέ ταχυτήτων για την πρώτη.
Το ταξιδι ομως στη συνέχεια σε αποζημίωνε πληρως .
Με αυτο το φορτωμα η μηχανη πήγαινε σαν τραινο με ταχύτητες συνηθως 20% πανω απο τα ορια αφου ετσι πήγαιναν ολοι σχεδόν παντού.. Εφτασα μεχρι και τα 170 χλμ/ωρα και ειδικα αν ειχε απνοια αυτο το μαρτυρούσε μονο το καντραν .
Στους πλάγιους ομως ανέμους της Δανιας - έντασης 6 με 7 μπωφορ - έριχνα ταχύτητα γιατι ειχα την αισθηση οτι ο μπροστινός τροχος δεν παταγε πολυ καλα. Τις αναρτησεις τις ειχα ρυθμίσει οπως τις βρηκα σε ενα ταξιδιωτικο προς ανατολας -στο advride.gr - γιατι ειχα τα ιδια σχεδον κιλα με τον αναβατη . Χρονο και γνωσεις για κατι ενδεχομενως καλυτερο δεν ειχα.
Αυτη η συμπεριφορα της μηχανης ηταν νομιζω δικαιολογημενη αφου ηταν φορτωμενη σαν καρναβαλος .......
Και επειδη μια φωτογραφια ισοδυναμει με χιλιες λεξεις ιδου το εν λογω δικυκλο εξω απο το NORDKAPP .
Για οσους αναρωτηθουν " καλα , τι πηρε ο τυπος μαζι του ? " διευκρινιζω οτι η μεταφορα του δευτερου σακου ηταν ευγενικη χορηγια
της CRF προς την δικαβαλη VARADERO κατα το Ευαγγελικο "αλληλων τα βαρη βασταζετε .." .
 

Savvas62

Μοτοβόλτα = ΙΕΡΗ - ΑΠΑΡΑΒΙΑΣΤΗ και ΑΙΤΙΑ ΠΟΛΕΜΟΥ
Όνομα
Σάββας
Μοτό
HONDA RC 90, HONDA HF-05, HONDA PCX 125+150, YAMAHA CYGNUS
Και επειδη μια φωτογραφια ισοδυναμει με χιλιες λεξεις ιδου το εν λογω δικυκλο εξω απο το NORDKAPP .
Για οσους αναρωτηθουν " καλα , τι πηρε ο τυπος μαζι του ? " διευκρινιζω οτι η μεταφορα του δευτερου σακου ηταν ευγενικη χορηγια
της CRF προς την δικαβαλη VARADERO κατα το Ευαγγελικο "αλληλων τα βαρη βασταζετε .." .
Έχει γραφεί αναμετάδοση του ταξιδιού να το διαβάσουμε ?
Να την χαίρεσαι, υπέροχη !
 

giamar

Ming lee fu
Περιοχή
Πιερία
Όνομα
Γιαννης
Μοτό
Vstroma -astrea c100 - voge 300 rally
Σε ευχαριστω πολυ . Οχι , δεν εχει γραφτει κατι σχετικο μεχρι τωρα .
Καλησπέρα ,
κάνε κουμάντο ,Βάλτα σε σειρά .
Πολύ γουστάρουμε τα ταξιδιωτικά .


Το χρωματακι αυτο νομίζω είναι το πιο πετυχημένο στο crf 1..0L
Το λευκό έχει γίνει σούπα πλεον
 

Syramo

Μέλος
Όνομα
Μιχαλης
Μοτό
CRF 1000D DCT 2017
Καλησπέρα ,
κάνε κουμάντο ,Βάλτα σε σειρά .
Πολύ γουστάρουμε τα ταξιδιωτικά .


Το χρωματακι αυτο νομίζω είναι το πιο πετυχημένο στο crf 1..0L
Το λευκό έχει γίνει σούπα πλεον
Για ενα ταξιδιωτικό δυστυχως δεν κρατησα σημειωσεις , στοιχεια κλπ οπότε δεν νομιζω οτι εχω αξιολογο υλικο για να βγει κατι ενδιαφερον .
Για τα καλα λογια ομως για το χρωμα της CRF1000D , εβαλα τρεις φωτογραφίες της απο Αμοργο στο ADVride Gallery .
Δεν ξερω αν ο παρακάτω συνδεσμος θα παραπέμπει ευκολα εκει . Ελπιζω πως το εχω καταφερει .

 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Εχοντας δει το τι θελει το Τ700 για ν'αλλαξουν τα μπουζι, που ειναι παρομοια κατασταστη στο CRF1000, γραφω εδω τι χρειαστηκα στο μηχανακι σε 50000χμ που εκανα στα 3 πρωτα χρονια της ζωης του και την ευκολια προσβασης και σερβις.

Αρχικα, τα διαστηματα που δινει ο κατασκευαστης για τις κυριες δουλειες σερβις ειναι τα εξης:
Λαδια ημισυνθετικα - 12000χμ
Φιλτρο λαδιου - 24000χμ
Φιλτρο λαδιου συμπλεκτη DCT - 24000χμ (αυτο φυσικα μονο για τα DCT)
Φιλτρα αερα (εχει 2) - 24000χμ
Μπουζι (εχει 4, 2 ανα κυλινδρο) - 48000χμ
Βαλβιδες - ελεγχος ανα 24000χμ
Ψυκτικο - καθε 3 χρονια

Αρχικα, η προσβαση στις ταπες αδειασματος λαδιου στο καρτερ (εχει 2) και στο φιλτρο λαδιου ειναι πανευκολη, μαλιστα για απλο αδειασμα λαδιου χωρις φιλτρο δεν χρειαζεται καν να βγει η μαμισια ποδια. Αν εχει κανεις αφτερ-μαρκετ ποδια, που ειναι απολυτως απαραιτητη αν παει κανεις σοβαρο χωμα (εγω εχω της κατουρατεκ), τοτε πρεπει να βγει για αλλαγη λαδιου/φιλτρου, που ειναι και παλι πανευκολο.

Για αλλαγη φιλτρων αερα, εχει ενα αριστερα και ενα δεξια, πρεπει να βγουν τα πλαϊνα πλαστικα. Δεν ειναι δυσκολη δουλεια αλλα θελει προσοχη, την πρωτη φορα παιρνει αρκετη ωρα αλλα αφου μαθει κανεις τη διαδικασια τα βγαζει σε 10'. Οσο και να προσεξει παντως καποιος, τα κομματια των πλαστικων που κουμπωνουν μπροστα εχουν απο ενα καβλιτζεκι που αργα ή γρηγορα θα σπασει - εγω ταχω σπασει και τα δυο δικα μου και τωρα πια το βγαλισμο/βαλσιμο ειναι πιο ευκολο. Υπαρχει το εξης βιδεο στον σωληνα το οποιο ειναι συνοπτικο και πολυ καλο, αυτο χρησιμοποιησα τις δυο πρωτες φορες που ταβγαλα:


Ερχομενοι στα μπουζι, εχει ιριδιου και 4 - 2 ανα κυλινδρο. Τα δυο εξωτερικα αριστερα-δεξια εχουν σχετικα ευκολη προσβαση αλλα τα δυο κεντρικα εχουν μεγαλη φασαρια να τα φτασει κανεις, σχεδον ιδια με τις βαλβιδες. Αν ειναι καποιος σε adventure ταξιδι μεγαλυτερο των 48000χμ (πραγμα σπανιο), μπορει πιθανα ν'αλλαξει μονο τα δυο εξωτερικα και να περιμενει να γυρισει για ν'αλλαξει μπουζι και να κοιταξει βαλβιδες.

Και ερχομενοι στις βαλβιδες, πρεπει να βγουν ενα σωρο πραγματα που ειναι στριμωγμενα κατω απο το ρεζερβουαρ για να φτασει κανεις στο καπακι των κυλινδρων. Το δυσκολο δε ειναι να βγουν ενα σωρο φισες που καποιες απ'αυτες ειναι πολυ tricky να αποσυνδεθουν. Γενικα δεν ειναι δουλεια ευκολη για τον DIY enthusiast, θελει ικανοτητες επιπεδου Γατου el-Gatto, ειδικα για να βγουνε/μπουνε προσεκτικα ολα αυτα που χρειαζονται για προσβαση. Ειναι η μονη δουλεια που δεν εκανα μονος μου, ξεκινησα και εβγαλα τα πλαϊνα πλαστικα και το ρεζερβουαρ (που ακομα κι'αυτο ειναι tricky), αλλα οταν αρχισα να παλευω με τις φισες ειπα "ασε καλυτερα", εβαλα πανω το ρεζερβουαρ και το πηγα σε μαστορα που εμπιστευομαι οπου καναμε τη δουλεια με μενα μπροστα (δετε επομενο ποστ).

Τελικα το ψυκτικο καθε 3 χρονια. Το βγαλσιμο ειναι πανευκολο, γινεται απο μια βιδα στο πλαϊ, αλλα για να βγει/πλυθει το δοχειο υπερχειλισης θεωρητικα πρεπει να βγει το αμορτισερ! Δεν υπαρχει λογος, τραβαει κανεις το υγρο με συριγκα απο το σημειο πληρωσης του ψυγειου, βαζει απιονισμενο νερο και κουναει το μηχανακι αριστερα-δεξια να πλυθει το δοχειο μεχρι να "σηκωθει" η μακα (αν υπαρχει) και το τραβαει με τον ιδιο τροπο, εχω γραψει σχετικα στο παρακατω ποστ. Για να γινει η ολη δουλεια πρεπει φυσικα να βγει το δεξι πλαστικο.

Αλλαγη ψυκτικου σε CRF1000


Συνολικα, το μηχανακι εχει ευκολη και σχετικα αραιη συντηρηση, εκτος απο μπουζι/βαλβιδες τα οποια εχουν πολυ δυσκολη προσβαση και ειναι δουλεια που ειναι καλυτερα να γινει σε σωστο συνεργειο. Στο επομενο ποστ θα γραψω τι χρειαστηκα / εχω κανει εγω στο μηχανακι μου απο πλευρας συντηρησης.
 
Τελευταία επεξεργασία:

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Αυτα ειναι, τετοια ποστς χρειαζομαστε, πολυ με αρεσουν και ειναι χρησιμοτατα για τους ιδιοκτητες.

Μια μικρη σημειωση, νομιζω οτι το 2ο μπουζι , το πιο πλαινο, εχει απλα ρολο βελτιωσης καυσης /μειωσης ρυπων , εμφανιστηκε νομιζω με τον euro3, οποτε δεν επειγει η αλλαγη του αν δεν μπορει κάποιος να αλλαξει τα κυρια. Θα μας διαφωτισει ο κος Γατος καλυτερα.
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Επανερχομαι στο τι εκανα / χρειαστηκα εγω στο μηχανακι μου σε 50000χμ.

Ξεκιναω απο αλλαγες λαδιων / φιλτρου. Η πρωτη αλλαγη εγινε φυσικα στα 1000χμ στο εξουσιοδοτημενο στο Νησι απο το οποιο πηρα το μηχανακι. Το σερβις κοστισε 120 λιρες με τα λαδια αγορασμενα απο μενα (παντα Motul 5100, που παιζει πολυ στο Νησι, οπως και Castrol), ετσι για να δειτε τι παιζει απο τιμες στις βορειες χωρες. Απο κει και περα, αλλαγες λαδιων καθε 6000χμ και φιλτρου καθε 12000, δηλ. στα μισα απ'οσα λεει η Χονδα, και παντα μονος μου εκτος απο μια φορα, οταν εκανα και αλλες δουλειες σε εξουσιοδοτημενο (δετε παρακατω). Βεβαια οταν πηγα στο Μαροκο, αλλαξα λαδια στα 9000χμ και φιλτρο στα 15000χμ, δηλ. οταν γυρισα στο Νησι.

Την τελευταια αλλαγη λαδιων την εκανα σε 8000χμ και στο μελλον, αν συνεχισω να κανω πολλα χμ, που μαλλον δεν προβλεπεται συντομα λογω covid, θα αλλαζω λαδια σε 8-9000χμ και φιλτρο σε 16-18000χμ. Ο λογος ειναι οτι τα λαδια που εβγαζα στις 6000χμ ειχανε αισθηση σχεδον καινουργιων, ουτε καλα-καλα μαυρισμενα δεν ητανε. Την μια και μοναδικη φορα που αλλαξα λαδια σε εξουσιοδοτημενο, στα 42000χμ οταν εκανα και βαλβιδες/μπουζι, ο εξαιρετικος μαστορας του συνεργειου μου ειπε κι'αυτος οτι ειναι σαν καινουργια και καλυτερα να ταφηνα περισοτερο.

Και μια φωτο απο αλλαγη λαδιων, παιρνει 4.2lt οταν αλλαζει και το φιλτρο και 4lt χωρις φιλτρο, προσεξτε τις δυο ταπες λαδιου καθως το καρτερ εχει δυο θαλαμους.




Αλλαγη φιλτρων αερα. Αλλαξα τα δικα μου με DNA στα 22000χμ αντι για 24000χμ (τοτε βολεψε) και ταβγαλα και ταπλυνα/λαδωσα παλι μετα απο 12000χμ γιατι το μηχανακι ειχε παει αρκετο χωμα, μαλιστα εκανα αυτη τη δουλεια λιγο μετα που γυρισα απο το Μαροκο καθως ειχα πεσει κανα δυο φορες σε αμμοθυελες. Οταν ομως ηρθε η ωρα να ξανακανω τη δουλεια, προτιμησα να ξαναπαρω και να βαλω τα χαρτινα/μαμισια παρα την ακριβη τους τιμη (βεβαια στο Νησι ειναι φτηνοτερα και εχω και 10% εκπτωση). Οπως ειναι γνωστο, ειναι καλυτερα χαρτινο φλιτρο για αρκετο χωμα, και αν ειναι να παω μεγαλα ασφαλτινα ταξιδια στην Ευρωπη με ελαχιστο χωμα τοτε θα ξαναβαλω τα DNA.


Ρυθμιση βαλβιδων / αλλαγη μπουζι. Η μαμα λεει ελεγχο και πιθανα ρυθμιση βαλβιδων καθε 24000χμ. Σε ολα τα CRF, οι βαλβιδες εισαγωγης ειναι με καπελοτα και εξαγωγης με κοκκορακια - ειδικο σχεδιαστικο κολπο για να κρατηθει το υψος του κινητηρα χαμηλο. Οι εισαγωγης με καπελοτα σιγουρα δε θελουν ελεγχο τοσο νωρις, οι δε εξαγωγης συνηθως ανοιγουν αντι να κλεινουν. Εχοντας δει σε ξενα φορουμ οτι σχεδον κανενας δεν ητανε εκτος οριων στα 24000χμ, αφησα τις δικες μου να τις κανω μαζι με τα μπουζι στα 48000χμ αλλα τα εκανα αυτα λιγο νωριτερα στα 42000χμ, γιατι τοτε βολεψε ελεω ταξιδιων.

Τι βρηκαμε λοιπον? Οι 4 εισαγωγης που ειναι με καπελοτα βρεθηκανε ολες ακριβως ιδιες στο 0.17 οταν η Χονδα δινει 0.16+-0.3, μαλλον η Χονδα τις εχει ετσι απο μαμα (ελαχιστα ανοιχτες) καθως οι εισαγωγης συνηθως κλεινουνε. Φυσικα δεν τις πειραξαμε. Οι 4 εξαγωγης που ειναι με κοκορακια βρεθηκανε ολες διαφορετικες. H Χονδα δινει 0.23+-0.2 και βρηκαμε τις εξης τιμες: 0.22, 0.25, 0.27, 0.22. Οι τρεις ητανε εντος οριων και μονο μια ειχε ανοιξει στο 0.27 δηλ. 0.2 πιο ανοιχτη απο το οριο. Και παλι no problem, καθως ειχε ανοιξει, οχι κλεισει. Τις βαλαμε ολες στο 0.25 δηλ. λιγο ανοιχτες μηπως και κλεισουνε. Και οσο ειχανε βγει τα σχετικα για τις βαλβιδες, βαλαμε και ενα speedohealer, που πρεπει να ξηλωθει το μισο μηχανακι για να μπει, γιατι το κοντερ κλεβει 10% απο μαμα και το δικο μου εκλεβε ακομη περισοτερο (12.5% δηλ. ασυστολα) καθως ειχα βαλει 1 δοντι μεγαλυτερο πισω γραναζι.

Βαζω και δυο φωτο απο τη δουλεια που εγινε με μενα παροντα και επιβλεποντα, μαλιστα εγω μετρησα τις ανοχες των βαλβιδων.







Τα μπουζι αλλαχτηκανε κι'αυτα, οπως ειπα στο προηγουμενο ποστ τα δυο μεσαια εχουν φοβερα δυσκολη προσβαση, ουσιαστικα πρεπει να βγαλει κανεις οτι χρειαζεται για να φτασει στο καπακι του κινητηρα για βαλβιδες για να τα αλλαξει, γι'αυτο και πρεπει να συνδυαζονται με βαλβιδες. Η μια απο τις μπουζοπιπες, η εσωτερικη του αριστερα κυλινδρου βρεθηκε σε ΠΟΛΥ ταλαιπωρημενη κατασταση λογω φαινομενου arc. Παρ'ολη την ταλαιπωρια, δειτε την επομενη φωτο, εδινε κανονικα σπινθηρα (τεσταριστηκε) και γι'αυτο δεν ειχα δει καμιά διαφορα στην αποδοση. Αλλαχτηκε ομως στην εγγυηση, ο εξουσιοδοτημενος εξηγηθηκε σωστα. Αν δεν την περναγε στην εγγυηση, η τιμη της ειναι γυρω στα 50€.




Αλλαγη υγρων φρενων. Κανονικα πρεπει να αλλαζονται καθε 2 χρονια, εγω τα αλλαξα στα 2.5 τον Αυγουστο του 2019. Ειναι ευκολη δουλεια, βεβαια ειναι καλο ναχει κανεις εναν βοηθο, δηλ. αλλα δυο χερια, για την εξαερωση. Σε τετοιες δουλειες με βοηθαει παντα η εξαιρετικη συνοδοιπορος, thanks and love κι'απο δω.


Αλλαγη ψυκτικου: εγινε περσι τον Ιουλη, σχεδον στα 3.5 χρονια, γιατι τοτε μπορεσα να ξαναρθω Ελλαδα ελεω covid. Ειχα αφησει εκει το μηχανακι γιατι ειχα σκοπο να ξαναπαω απο κει στο Μαροκο περσι το Πασχα αλλα φυσικα το ταξιδι ματαιωθηκε - ευτυχως πηρα πισω το εισιτηριο πλοιου Ηγουμενιτσα-Ανκωνα που ειχα ηδη βγαλει. Εγραψα σχετικα πιο πανω, δεν ειναι δυσκολη δουλεια απλα θελει τροπο και οχι κοπο για να πλυθει το δοχειο υπερχειλισης απο τη μακα (που το δικο μου, σαν σχετικα καινουργιο, δεν ειχε σχεδον καθολου).


Αλλαγη λαδιων πηρουνιου. Πρωτη αλλαγη στα 28000χμ που βολεψε, η Χονδα δεν δινει διαστημα αλλα γενικα ειναι καλο να αλλαζονται καθε 24000χμ. Τοτε ειδα για πρωτη φορα και το εσωτερικο φαγωμα του πηρουνιου στο σημειο της κατω τιμονοπλακας. Δευτερη αλλαγη στα 42000χμ που το μηχανακι ητανε μεσα για βαλβιδες/μπουζι, τοτε μου αλλαξε η Χονδα και τις μποτες του πηρουνιου στην εγγυηση. Αλλα μπηκανε παλι οι ιδιες, οχι αυτες των μοντελων 2018-2019 με επιστρωση Kashima (αν κι'αυτες θα φαγωθουν σε βαθος χρονου), οποτε θα μπορουσα και να μην τις εχω αλλαξει. Τουλαχιστο εγινε η αλλαγη λαδιων τζαμπα και σε συνεργειο, αντι να την κανω μονος μου.


Ρουλεμαν πισω τροχου. Στα 42000 που το μηνανακι ητανε σε συνεργειο για βαλβιδες, αλλαξαμε προληπτικα και τα ρουλεμαν του πισω τροχου με C3 spec, τα οποια αντεχουν ψηλοτερες θερμοκρασιες, καθως εχουν αναφερθει καποιες αστοχιες σε αναβατες που περνανε συχνα ποταμια (αποτομη αλλαγη θερμοκρασιας). Τοξερα αυτο και ταχα παρει και τα κουβαλαγα μαζι μου στα ταξιδια σε Ασια και Μαροκο.


Μπροστινο γραναζι. Αυτο ειναι ενα τελευταιο που θελω να αναφερω. Η αλυσιδα κρατησε σχεδον 50000χμ παρα την καθολου ευγενικη χρηση που κανω στο μηχανακι, ισως και λογω Tutoro. Στα 22000χμ ειχα αλλαξει το πισω γραναζι με 1 δοντι μεγαλυτερο, δηλ. 43αρι, που πιστευω ειναι απαραιτητη αλλαγη για οσους πανε σοβαρο χωμα. Ενοσω το μηχανακι ητανε στη Χονδα για βαλβιδες, βγαλαμε και το καπακι του μπροστινου γραναζιου, ετσι απο περιεργεια να δουμε σε τι κατασταση ητανε. Και ευτυχως που το βγαλαμε, καθως το γραναζι ειχε φαγωθει πολυ και ειχε κανει μυτες, κατι που δεν εχω δει σε αλλο μηχανακι μου στο παρελθον. Καθως δεν ειχε στοκαρισμενο μπροστινο γραναζι ουτε ο Σακαρακης και επρεπε να περιμενω, το αφησαμε ετσι και το αλλαξαμε μετα απο 2000χμ στα 44000χμ στη μοτο-γιαφκα του Γατου, πινοντας καφεδακι. Δετε στην επομενη φωτο ποσο ειχανε φαγωθει τα δοντια του μπροστινου γραναζιου, οποτε κοιταξτε το οπωσδηποτε μετα απο 35-40000χμ αν δεν εχει αλλαχτει ακομη η αλυσιδα.




Αυτ(ι)α, συνολικο κοστος εργατικων σε 3 χρονια και 50000χμ τα 120€ που μου κοστισε η ρυθμιση βαλβιδων / αλλαγη μπουζι / βαλσιμο speedohealer / αλλαγη ρουλεμαν πισω τροχου, ολα αυτα γινανε στα 44000χμ, συν αλλο ενα 10αρικο στα 48000χμ για κοψιμο και περασμα/πριτσινωμα καινουργιας αλυσιδας.

Το μηχανακι εχει βγει σκληρο καρυδι και, αν δει κανεις και τι (δεν) χρειαζεται, ειναι σιγουρα καταλληλο για μακρινα adventure ταξιδια.
 
Τελευταία επεξεργασία:

giamar

Ming lee fu
Περιοχή
Πιερία
Όνομα
Γιαννης
Μοτό
Vstroma -astrea c100 - voge 300 rally
Καταπληκτικο μηχανακι για οσους θελουν 21'τροχο,ειδικα το 1100 πλεον.
Η τιμη των 120 απλα δεν υπαρχει.
Ευχαριστουμε Γιωργο.
Εχουμε αντιστοιχη εικονα απο το vfr1200x;
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Θεωρώ πολύ χρήσιμες τις πληροφορίες και τις εμπειρίες που καταθέτεται στο παρόν νήμα! Μπράβο!
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Εχουμε αντιστοιχη εικονα απο το vfr1200x;
Γιαννη, τοχει ο φιλος και συντροχος Τασος airmav με τον οποιο γυρναμε Βαλκανια και κεντρικη Ευρωπη. Eχει κανει κι'αυτος αρκετα χιλιομετρα, θα το δει και ισως γραψει στο σχετικο νημα. Ταχουμε μαλιστα αλλαξει πολλες φορες στα ταξιδια και ειναι τελειως, μα τελειως διαφορετικα μηχανακια - το CRF on-OFF και το VFR1200X On-off:D
 

airmav

air
Περιοχή
Αττικη
Όνομα
tassos
Μοτό
honda vfr 1200x crosstourer, honda c50
Γιαννη, τοχει ο φιλος και συντροχος Τασος airmav με τον οποιο γυρναμε Βαλκανια και κεντρικη Ευρωπη. Eχει κανει κι'αυτος αρκετα χιλιομετρα, θα το δει και ισως γραψει στο σχετικο νημα. Ταχουμε μαλιστα αλλαξει πολλες φορες στα ταξιδια και ειναι τελειως, μα τελειως διαφορετικα μηχανακια - το CRF on-OFF και το VFR1200X On-off:D
Καταπληκτικο μηχανακι για οσους θελουν 21'τροχο,ειδικα το 1100 πλεον.
Η τιμη των 120 απλα δεν υπαρχει.
Ευχαριστουμε Γιωργο.
Εχουμε αντιστοιχη εικονα απο το vfr1200x;
παιδες καλησπερα κ απο εμενα. Γιωργο ενημερωτικοτατο ολο το ιστορικο του CRF, νομιζω ειναι δυσκολο να σε αντιμετωπισω. θα μαζεψω και τις δικες μου πληροφοριες και θα τις ανεβασω καποια στιγμη στο αντιστοιχο νημα. η αληθεια ειναι οτι τα 1α 3 σερβις εγιναν σε αντιπροσωπο δεν ηταν και ιδιαιτερα επεξηγηματικος και εγω τον ειχα αφησει και λιγο εν λευκω οποτε δεν μπορω να μπω σε λεπτομεριες. τεσπα θα τα μαζεψω και θα τα αναρτησω. για την ιστορια εχω περιποθ 52000χλμ στο Honda απο τον Μάιο του 2014
 

jon t

Μέλος
Όνομα
ΓΙΑΝΝΗΣ
Μοτό
Honda CRF1100L
Ρουλεμαν πισω τροχου. Στα 44000 που το μηνανακι ητανε σε συνεργειο για βαλβιδες, αλλαξαμε προληπτικα και τα ρουλεμαν του πισω τροχου με C3 spec, τα οποια αντεχουν ψηλοτερες θερμοκρασιες, καθως εχουν αναφερθει καποιες αστοχιες σε αναβατες που περνανε συχνα ποταμια (αποτομη αλλαγη θερμοκρασιας). Τοξερα αυτο και ταχα παρει και τα κουβαλαγα μαζι μου στα ταξιδια σε Ασια και Μαροκο.


Μπροστινο γραναζι. Αυτο ειναι ενα τελευταιο που θελω να αναφερω. Η αλυσιδα κρατησε σχεδον 50000χμ παρα την καθολου ευγενικη χρηση που κανω στο μηχανακι, ισως και λογω Tutoro. Στα 22000χμ ειχα αλλαξει το πισω γραναζι με 1 δοντι μεγαλυτερο, δηλ. 43αρι, που πιστευω ειναι απαραιτητη αλλαγη για οσους πανε σοβαρο χωμα. Ενοσω το μηχανακι ητανε στη Χονδα για βαλβιδες, βγαλαμε και το καπακι του μπροστινου γραναζιου, ετσι απο περιεργεια να δουμε σε τι κατασταση ητανε. Και ευτυχως που το βγαλαμε, καθως το γραναζι ειχε φαγωθει πολυ και ειχε κανει μυτες, κατι που δεν εχω δει σε αλλο μηχανακι μου στο παρελθον. Καθως δεν ειχε στοκαρισμενο μπροστινο γραναζι ουτε ο Σακαρακης και επρεπε να περιμενω, το αφησαμε ετσι και το αλλαξαμε μετα απο 2000χμ στα 46000χμ στη μοτο-γιαφκα του Γατου, πινοντας καφεδακι. Δετε στην επομενη φωτο ποσο ειχανε φαγωθει τα δοντια του μπροστινου γραναζιου, οποτε κοιταξτε το οπωσδηποτε μετα απο 35-40000χμ αν δεν εχει αλλαχτει ακομη η αλυσιδα.

Να συμπληρώσω και εγώ για το δικό μου του 2017 που έφτασε στα χέρια μου τα 46000χλμ για να υπάρχει μια εικόνα.

Επειδή ο Γιώργος XLGeorge είχε γράψει για τα συγκεκριμένα θέματα του ρουλεμάν πίσω τροχού και του εμπρός γραναζιού, έλεγξα το ρουλεμάν στην τελευταία αλλαγή ελαστικών στα 40000χλμ και ήταν οκ και το εμπρός γρανάζι επίσης που ήταν σε άριστη κατάσταση. Γρανάζια και αλυσίδα αυτά της πρώτης τοποθέτησης και θα 'εβγαζαν λογικά αρκετά χλμ ακόμα. Λίπανση με βουρτσάκι και βαλβολινούλα ... :)
Επίσης σε αυτά τα χλμ το εσωτερικό των καλαμιών δεν είχε φθορά.

Η οδήγησή μου θεωρώ αρκετά ηπιότερη του Γιώργου και τα χώματά μου σίγουρα λιγότερα και πολύ ευκολότερα.
Για το εμπρός γρανάζι Γιώργο δεν ξέρω μήπως η αλλαγή του πίσω επηρέασε την φθορά του εμπρός.
Υπάρχει νομίζω ένας "κανόνας" για το πηλίκο των δοντιών των γραναζιών, που πρέπει να τηρείται για να μην υπάρχει μεγάλη φθορά.

Βαλβίδες έκανα στα 24000χλμ σε εξουσιοδοτημένο και ο τεχνικός "απέφυγε" να μου πει λεπτομέρειες για τα διάκενα. Απλά αόριστα ότι ήθελαν ρύθμισμα...
Εκεί άλλαξα και παραφλού, πολύ νωρίτερα από τα 3 χρόνια του πίνακα συντήρησης για να μην μπλέκω να ξαναλύνω αργότερα.

Να γράψω και ότι στο σέρβις αυτό μου αλλάξανε στα πλαίσια της εγγύησης δύο μπουζόπιπες που είχαν θεματάκια, χωρίς αυτό να έχει επηρεάσει την λειτουργία της μοτοσυκλέτας (όπως και στου Γιώργου - ξέχασε να το γράψει εδώ :) ).

Κατά τα άλλα απροβλημάτιστο !!!
 
Top Bottom