Aral

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Να πώ λοιπόν Θεόδωρε οτι και με 200 εχω πάει επι πολύ ώρα και σε 10 λεπτά με κίνηση χωρίς καύσωνα η θερμοκρασία ανέβηκε αρκετά (μήν ξεχνάς οτι η RT είναι πολύ προστατευμένη και δεν ψύχεται εύκολα) και όργανο θερμοκρασίας λαδιού εχω βάλει για κάποιο διάστημα και οι μηχανολόγοι υποστηρίζουν αυτό που υποστηρίζω τόση ώρα. Σίγουρα έχεις κι εσύ τις δικές σου απόψεις και θεωρίες που κάπου τις βασίζεις αλλά για να μήν το συνεχίσουμε μα και για να αλλάξουμε διάθεση πάντα χαριτολογώντας και χωρίς να βάλλομαι προσωπικά, υπάρχει ενα γνωμικό που λέει οτι οι γνώμες είναι σάν τις κ@λοτρυπίδες...ο καθένας έχει απο μία..Αν ρωτήσεις δε τα μαστόρια, εκεί να δείς διχογνωμίες...Νάμαστε καλά και όλα αυτά λύνονται !!
Στράτο ΟΚ.
Ειδικά τα μαστόρια, με ή χωρίς εισαγωγικά, δεν τα ρωτάω ποτέ για θεωρητικά θέματα μηχανολογίας! (έχεις δει πτυχίο τους από τη σχολή? κανείς δεν έχει πάνω από 15...)
Μόνο μηχανολόγους!
Εκεί που διαφωνούμε, είναι πότε και υπό ποιες συνθήκες καταστρέφεται το λάδι. Αυτό που υποστηρίζω είναι ότι δεν καταστρέφεται από θερμοκρασίες 120 κι 130°, ακόμα κι από τους 160° που είδες μια φορά. Αυτό βέβαια όταν συμβαίνει για σύντομα χρονικά διαστήματα!!! Αντίθετα, το λάδι καταπονείται και καταστρέφεται (μειώνεται η διάρκεια ζωής του) με την παρατεταμένη λειτουργία σε υψηλές στροφές!
Αυτό δεν είναι άποψη, είναι γνώση.
Κι αν θες ψάξτο.
Έτερος παράγοντας είναι ο χρόνος. Όλοι , κατασκευαστές οχημάτων/μηχανημάτων και οι "λαδάδες" συνιστούν αλλαγή ανά 6μηνο!!! Αυτό λογω έκθεσης του λιπαντικού στα κατάλοιπα της καύσης και στην υγρασία της ατμόσφαιρας.

Οι θερμοκρασίες λειτουργίας, δεν παίζουν κανένα ρόλο, εφόσον μιλάμε για θερμοκρασίες που δεν υπερβαίνουν το flash point!
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Ολοι μιλαμε σαν χρηστες και απο διαφορα που διαβάζουμε ή μας λενε αλλοι.
ολοι...νομιζω εχουμε δικιο.
απλα επιλεγουμε αυτο που μας κανει καλυτερα, κατα την αποψη μας
Kωστή, εγώ δε λειτουργώ έτσι, ειδικά σε θέματα μηχανολογίας!
Αν δε γνωρίζω, θα πω δε γνωρίζω, άσε να το ψάξουμε.Αν το γνωρίζω, το έμαθα μέσα από μελέτη και ερώτηση σε αρμόδια πρόσωπα κι όχι από ότι ακούω.
 

Koive k9

Μέλος
Περιοχή
Kavala
Όνομα
Panos
Μοτό
Bmw , vespa
Παιδες την καλησπέρα μου!Το λαδι είναι θεμα τι βολεθει στον καθενα ,στην τσεπη και στο πως το ακουει το μοτερ του.Σηγουρα υπαρχει ενας μπουσουλας αναλογα με το τι προτεινει ο κατασκευαστης ,αλλα και παλι όλα παιζουν γιατι υπαρχει ταραστιο συμφέρον και κερδος από πισω!Το θεμα λαδια είναι τεραστιο και εχει μηνες που διαβαζω τα απειρα γιαυτο..πιστεψτε με θα μηλαμε για μηνες συνεχωμενα!!!Γιαυτο μην στεναχωριεστε και χαλιεστε μεταξυ σας,αλλοι τα τρωνε χοντρα,βαλτε ο,τι νομιζετε και απλα πειτε τις εντυπώσεις σας στους υπολοιπους,γιατι η δικη σας αποψη για μενα μετραει πιο πολύ από των εμπορων!
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Kωστή, εγώ δε λειτουργώ έτσι, ειδικά σε θέματα μηχανολογίας!
Αν δε γνωρίζω, θα πω δε γνωρίζω, άσε να το ψάξουμε.Αν το γνωρίζω, το έμαθα μέσα από μελέτη και ερώτηση σε αρμόδια πρόσωπα κι όχι από ότι ακούω.
Αποψη σου φιλε.....
η εμπειρια για εμενα μετραει πιο πολύ απο την θεωρια και την μελετη.
ισως γιατι ειμαι εμπειρικος.....γενικα.
ο συνδυασμος όλων, μας κανει σοφοτερους.
 

ironMANos®

Μέλος
Όνομα
Μανος
Μοτό
BANDIT 1250
Στράτο ΟΚ.
Αντίθετα, το λάδι καταπονείται και καταστρέφεται (μειώνεται η διάρκεια ζωής του) με την παρατεταμένη λειτουργία σε υψηλές στροφές!

Κι αν θες ψάξτο.
Έτερος παράγοντας είναι ο χρόνος. Όλοι , κατασκευαστές οχημάτων/μηχανημάτων και οι "λαδάδες" συνιστούν αλλαγή ανά 6μηνο!!! Αυτό λογω έκθεσης του λιπαντικού στα κατάλοιπα της καύσης και στην υγρασία της ατμόσφαιρας.
1, Εαν ο παραγωντας στροφες κινητηρα ηταν ζωτικος για την μακροζωια ενος λαδιου,τοτε θα υπηρχαν στην αγορα λαδια με προτεινωμενη χρηση στροφων,πχ Μοτουλ 10/40 -10.οοο σαλ μαξ.
2, Αφου λες οτι το εχεις ψαξει,τοτε γιατι δεν το ποσταρεις να μην χανουμε χρονο ψαχνωντας.
3,Οι εταιριες λιπαντικων δεν μιλανε για 6 μηνο αλλα για ετος ή χιλιομετρα.
4,Και τελος,στις λαδοθεωριες δογματικες αποψεις δεν ειναι βασιμες.Αυτο που για εσενα ειναι σωστο για εμενα ειναι λαθος ............ατερμωνες συζητησεις διχως αρχη και τελος.
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
1, Εαν ο παραγωντας στροφες κινητηρα ηταν ζωτικος για την μακροζωια ενος λαδιου,τοτε θα υπηρχαν στην αγορα λαδια με προτεινωμενη χρηση στροφων,πχ Μοτουλ 10/40 -10.οοο σαλ μαξ.
2, Αφου λες οτι το εχεις ψαξει,τοτε γιατι δεν το ποσταρεις να μην χανουμε χρονο ψαχνωντας.
3,Οι εταιριες λιπαντικων δεν μιλανε για 6 μηνο αλλα για ετος ή χιλιομετρα.
4,Και τελος,στις λαδοθεωριες δογματικες αποψεις δεν ειναι βασιμες.Αυτο που για εσενα ειναι σωστο για εμενα ειναι λαθος ............ατερμωνες συζητησεις διχως αρχη και τελος.
1. Στους αγώνες γενικώς (όπου κυριαρχεί η πολύστροφη λειτουργία) χρησιμοποιούνται λάδια fully synthetic. Αυτό που λέω θα το δεις να αναγράφεται παντού στα συνθετικά λάδια. Στα ταμπελάκια τους, στα site των εταιρειών κλπ. Αντίθετα κανείς δεν προτείνει λάδια ειδικά, σε όσους κινούνται στην πόλη μονίμως (πχ taxi, πωλητές κλπ...).
2. Δεν το έψαξα "σήμερα" ούτε "χθες".... είναι γνώση από τα χρόνια που φοιτούσα. Αφού όμως θέλεις τις πηγές, άσε με να ψάξω και στο ποστάρω.
3. Σωστός στο χρόνο που λες, εδώ έκανα λάθος. 1 έτος είναι το max κι όχι 6 μήνες. Εκ παραδρομής ήταν και δε χρειάστηκε να το ψάξω.
4. Θα συμφωνούσα, αν επρόκειτω για άποψη σε ένα θεωρητικό θέμα. Κοινωνικό, πολιτικο, οικονομικό κλπ. Εδώ έχουμε να κάνουμε με φυσική, χημεία και λοιπές θετικές επιστήμες!!! Όσα έγραψα είναι θεωρία επιβεβαιωμένη στην πράξη, τόσο στο εργαστήριο, όσο και στην καθημερινότητα. Επαναλαμβάνω ότι πρόκειται για γνώση κι όχι για άποψη


Για να συνοψίσω και να διευκρινήσω αυτό που είπα και διαφώνησε ο Στράτος.

Η αύξηση της θερμοκρασίας που είδε ο Στράτος εντός πόλης, δεν οφέιλεται σε αίτια εσωτερικά του κινητήρα, αλλά σε έλλειψη ροής του ψυκτικού μέσου (αέρας εν προκειμένω). Σε εξωτερικά αίτια λοιπόν. Αν ήταν υδρόψυκτο το μοτέρ του, δε θα έβλεπε τέτοια θερμοκρασία λαδιού σε καμιά περίπτωση!!! Όσες ώρες και να δούλευε ακόμα και εν στάση. Και σε κάθε περίπτωση το λάδι του δεν έπαθε τίποτα(μη μου πείτε πού το ξέρω, το έγραψα ήδη.... flash point 220°)!, ακόμα και σ' αυτή τη θερμοκρασία, αν υποθέσουμε ότι την έφτασε....
Αυτό που έγραψα πιο πάνω για την αύξηση της θερμοκρασίας του λαδιού, όταν πιέζουμε το μοτέρ σε παρατεταμένη πολύστροφη λειτουργία, συμβαίνει κάθε φορά που το κάνουμε κι όταν πέσουν οι στροφές, πέφτει και η θερμοκρασία. Αυτή η αύξηση οφείλεται σε εσωτερικά αίτια του κινητήρα!!! Και εν προκειμένω στην πολυστροφία!!!!!!!
Μην πει κάποιος γιατί δεν ανεβαίνει η θερμοκρασία λαδιού (σε μπάρες στο όργανο ....)!
Αλίμονο....
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Αποψη σου φιλε.....
η εμπειρια για εμενα μετραει πιο πολύ απο την θεωρια και την μελετη.
ισως γιατι ειμαι εμπειρικος.....γενικα.
ο συνδυασμος όλων, μας κανει σοφοτερους.

Μα σε ότι έχω γράψει πάνω στο θέμα, η θεωρία έχει επιβεβαιωθεί στην πράξη, γι αυτό και ισχύει:cool:
 

malco

Μέλος
Περιοχή
περιστερι
Όνομα
Κωνσταντινος Μαλλιος
Μοτό
Bmw r1200gs ADVENTURE
Γι αυτο λοιπον παιδια απο εδω και περα σε καποιο θεμα υγειας δεν χρειαζεται να ρωτησουμε γιατρο που εχει φαει καποια χρονια για να μαθει...αρχιζουμε τα μαντζουνια και τις εμπειρικες δοκιμες ωστε να βρουμε ακρη...τι να μας πει ο γιατρος.....;);)
 

ironMANos®

Μέλος
Όνομα
Μανος
Μοτό
BANDIT 1250
Εδώ έχουμε να κάνουμε με φυσική, χημεία και λοιπές θετικές επιστήμες!!! Όσα έγραψα είναι θεωρία επιβεβαιωμένη στην πράξη, τόσο στο εργαστήριο, όσο και στην καθημερινότητα. Επαναλαμβάνω ότι πρόκειται για γνώση κι όχι για άποψη
Θελω την απαντηση των θετικων επιστημων στο ερωτημα μου αυτο..................γιατι στο Φαντομ δεν αλλαζαμε ποτέ λαδια...........αλλαγη γινωνταν μονο οποτε πηγαινε υποστεγο για ολικη επιθεωρηση,δηλαδη μετα απο 100αδες ωρες πτησεων.
Δεν λεω οτι δεν πρεπει να αλλαζουμε λαδια,αλλα λεω οτι δεν πρεπει να μας πιανει υστερια.......

Για το θεμα των σαλ που λες.
Θυμασε κατι μηχανακια τελη 80's τυπου Gsxr/Fzr 250?
Ξερεις σε ποιες σαλ ειχαν κοκινο?
Στις 19,000 Θοδωρα.........και δουλευαν και με ημισυνθετικο λαδι!!!!!!!
 
Τελευταία επεξεργασία:

malco

Μέλος
Περιοχή
περιστερι
Όνομα
Κωνσταντινος Μαλλιος
Μοτό
Bmw r1200gs ADVENTURE
Εαν αρχισουμε να μιλαμε τωρα και για αεροστροβιλους κινητηρες και οχι για εσωτερικης καυσεως....πρεπει να ανοιξουμε ενα αλλο forum και οχι θεμα...
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Θελω την απαντηση των θετικων επιστημων στο ερωτημα μου αυτο..................γιατι στο Φαντομ δεν αλλαζαμε ποτέ λαδια...........αλλαγη γινωνταν μονο οποτε πηγαινε υποστεγο για ολικη επιθεωρηση,δηλαδη μετα απο 100αδες ωρες πτησεων.
Δεν λεω οτι δεν πρεπει να αλλαζουμε λαδια,αλλα λεω οτι δεν πρεπει να μας πιανει υστερια.......

Για το θεμα των σαλ που λες.
Θυμασε κατι μηχανακια τελη 80's τυπου Gsxr/Fzr 250?
Ξερεις σε ποιες σαλ ειχαν κοκινο?
Στις 19,000 Θοδωρα.........και δουλευαν και με ημισυνθετικο λαδι!!!!!!!

Άσχετο φίλος... στο απάντησε ο Κωνσταντίνος, ο malco. Άλλο πράγμα τελείως.
Σαφώς και δόυλευαν με ημισυνθετικό λάδι στις 19000σαλ. Αφού το ιξώδες ξεκινάει από 10W....Νο πρόμπλεμ;). Και όχι αυτοκινητάδικο....:cool: Μοτό-λαδο!!!
Καμία υστερία δεν έχω με τα λάδια.
Και γίνεται λάθος απομονώντας μια πρόταση από ένα κείμενο γιατί οδηγείται η κουβέντα αλλού. Όπως εδώ:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
 

jmar

''Κουζουλό κοπέλι''
Περιοχή
ΧΑΝΙΑ
Όνομα
ΓΙΑΝΝΗΣ
Μοτό
BMW R 1200 GS '09
Εγω χρησιμοποιω τα Τotal quartz 5000 15w50 ημισυνθετικα, καθε 5-7500 αλλαγη (αν παω ταξιδι και κανω μαζεμενα χιλιομετρα τα κραταω 7500) μεχρι τοτε δεν συμπληρωνω ΠΟΤΕ!! 22 ευρα το 4λιτρο απ του Λαμπριανιδη υπερευχαριστημενος, παλιοτερα εβαζα κι εγω Aral 20-50 και στην εγγυηση τα castrol που ηταν μαπα!
 

ironMANos®

Μέλος
Όνομα
Μανος
Μοτό
BANDIT 1250
Άσχετο φίλος... στο απάντησε ο Κωνσταντίνος, ο malco. Άλλο πράγμα τελείως.
Σαφώς και δόυλευαν με ημισυνθετικό λάδι στις 19000σαλ. Αφού το ιξώδες ξεκινάει από 10W....Νο πρόμπλεμ;). Και όχι αυτοκινητάδικο....:cool: Μοτό-λαδο!!!
Καμία υστερία δεν έχω με τα λάδια.
Και γίνεται λάθος απομονώντας μια πρόταση από ένα κείμενο γιατί οδηγείται η κουβέντα αλλού. Όπως εδώ:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Ο Κωνσταντινος Θοδωρη δεν απαντησε στο ερωτημα και δεν επιμενω επι τουτου γιατι θα βγω εκτος θεματος............................

Λοιπον επι του θρματος και συμφωνα με το τι λεει η Χοντα και οχι εσυ,εγω,ο αγνωστος Χ.......

1 Το λαδι αυτο ειναι ημι για νορμαλ καθημερινη χρηση
Pro Honda GN4 - Black bottle/red label. Intended as an all around 4-stroke
oil motorcycle for normal everyday riding; low heat applications.
GN4 is a petroleum-based motorcycle 4-stroke oil recommended for scooters, ATV's and
motorcycles used for light duty and low heat usage. Commuting, normal street
rides, casual trail use and low engine stress situations do not cause as much heat
to build up in the engine therefore a less expensive additive package can be
utilized.

2, Και αυτο ειναι ημι για οδηγηση γρηγορη,αλλα οχι σε παρατεταμενη παραμονη σε υψηλες σαλ.
Pro Honda HP4 - Gold bottle/black and gold label. This is the top of the line
premium 4-stroke synthetic "blend" motorcycle oil and is recommended for
all "normal" riding situations. Normal riding situations are when the
motorcycle or ATV is used as designed and is not "lugged" or run near redline
for extended periods of time.
HP4 is a blend of synthetic and petroleum base
stocks for excellent oxidization reduction, less evaporation, shear stability for
smoother shifting and less viscosity loss.

3, Και αυτο ημι για παρατεταμενη χρηση σε υψηλες σαλ..........!!!!!!!!!!!!
Pro Honda HP4M - Silver bottle/black and gold label. Formulated for
high heat; 4-stroke motorcycle racing applications only. If the bike is
used for high performance riding and it will be operating at or near redline
for extended periods of time, this is your oil.


4, Το μονο συνθετικο για αγωνιστικη χρηση
Pro Honda HP4S - Red bottle / silver foil label. This is the "Crown Jewel"
of the Pro Honda Oils line, our very 1st Full Synthetic 4-stroke motorcycle
oil. Pro Honda HP4S is a full synthetic 4 stroke motorcycle oil designed to bring
maximum performance to the Pro Honda line of oils. Because it is a full
synthetic, you get the following benefits:

Σημειωσε οτι τα λαδια αυτα κανουν για ταπεινα μηχανακια των 125 κυβικων,αλλα και για cbr1000..............
Λοιπον?
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Όλα έχουν να κάνουν με το χρήστη!
Κάποιοι λένε και βάζουν , "αυτοκινητάδικο" απλό ορυκτέλαιο στους σύγχρονους μπόξερ.....
Πάμε λοιπόν να δούμε για ποιους κινητήρες φτιάχτηκε το απλό αυτοκινητάδικο ορυκτέλαιο! Μήπως απευθύνεται σε μοτέρ που στροφάριζαν στις 5500σαλ μέγιστης ιπποδύναμης, με κόφτης στις 5800???? Διότι και οι μπόξερ του 1980 εκεί στροφάριζαν, αλλά ο δικός μου ανεβάζει 8500!!! Πιο πολύ σχέση έχει λοιπόν μ' έναν κινητήρα Honda Civic, παρά μ έναν μπόξερ του R80....:cool:
Και μπλέκουμε με το "αυτοκινητάδικο" λάδι, απλά και μόνο από την έλλειψη υγρού πολύδισκου συμπλέκτη στις R μοτοσυκλέτες έως το 2013.:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Καλό ε?

Πάμε τώρα στο χρήστη!

Αν οδηγεί κανείς μέχρι τις 6000σαλ, ας βάλει και λάδι φαγητού, που λέει ο λόγος!
Αν στροφάρει όμως στις 7 και στις 8000σαλ, δεν κάνει το ορυκτέλαιο 20-50!
Πάρτε το είδηση!!! Το λάδι καταπονείται και καταστρέφεται με το στροφάρισμα! Όσο μεγαλύτερη η γραμμική ταχύτητα του πιστονιού,τόσο "σπάει" το λάδι!
Επίσης ο κινητήρας την "ακούει" κατά κύριο λόγο, μέχρι το λάδι να ζεσταθεί. Στην πρώτη μιζιά και στα πρώτα 5' λειτουργίας!!!
Εγώ λοιπόν επιλέγω συνθετικό, ή ημισυνθετικό 10-40, ή 15- 50 (ιξώδη που συνιστά η BMW για τον κινητήρα μου και τις θερμοκρασίες περιβάλλοντος που ζω) και το αλλάζω στις 5000χλμ ( το ημισυνθετικό). Θα μπορούσα και στις 10000χλμ, όπως λέει το εργοστάσιο, αλλά αυτό είναι κ@υλα δική μου και δε με νοιάζουν τα 40€ το τρίμηνο, ή το εξάμηνο..... Πρακτικά είναι το ίδιο στην τσέπη μου!

Τα liqui moly που λέεικι ο Κώστας (gsmaniac), τα ίδια βάζω κι εγώ κι έχω την ίδια καλή άποψη. Τυχαίο? Όποιος δεν πιστεύει ας δοκιμάσει κι αν δε του αρέσουν τα πληρώνω εγώ. Δεν είναι σχήμα λόγου αυτό που λέω. Του τα πληρώνω και παίρνω τα χρησιμοποιημένα του λάδια για την επόμενη αλλαγή μου!
Ο Κωνσταντινος Θοδωρη δεν απαντησε στο ερωτημα και δεν επιμενω επι τουτου γιατι θα βγω εκτος θεματος............................

Λοιπον επι του θρματος και συμφωνα με το τι λεει η Χοντα και οχι εσυ,εγω,ο αγνωστος Χ.......

1 Το λαδι αυτο ειναι ημι για νορμαλ καθημερινη χρηση
Pro Honda GN4 - Black bottle/red label. Intended as an all around 4-stroke
oil motorcycle for normal everyday riding; low heat applications.
GN4 is a petroleum-based motorcycle 4-stroke oil recommended for scooters, ATV's and
motorcycles used for light duty and low heat usage. Commuting, normal street
rides, casual trail use and low engine stress situations do not cause as much heat
to build up in the engine therefore a less expensive additive package can be
utilized.

2, Και αυτο ειναι ημι για οδηγηση γρηγορη,αλλα οχι σε παρατεταμενη παραμονη σε υψηλες σαλ.
Pro Honda HP4 - Gold bottle/black and gold label. This is the top of the line
premium 4-stroke synthetic "blend" motorcycle oil and is recommended for
all "normal" riding situations. Normal riding situations are when the
motorcycle or ATV is used as designed and is not "lugged" or run near redline
for extended periods of time.
HP4 is a blend of synthetic and petroleum base
stocks for excellent oxidization reduction, less evaporation, shear stability for
smoother shifting and less viscosity loss.

3, Και αυτο ημι για παρατεταμενη χρηση σε υψηλες σαλ..........!!!!!!!!!!!!
Pro Honda HP4M - Silver bottle/black and gold label. Formulated for
high heat; 4-stroke motorcycle racing applications only. If the bike is
used for high performance riding and it will be operating at or near redline
for extended periods of time, this is your oil.


4, Το μονο συνθετικο για αγωνιστικη χρηση
Pro Honda HP4S - Red bottle / silver foil label. This is the "Crown Jewel"
of the Pro Honda Oils line, our very 1st Full Synthetic 4-stroke motorcycle
oil. Pro Honda HP4S is a full synthetic 4 stroke motorcycle oil designed to bring
maximum performance to the Pro Honda line of oils. Because it is a full
synthetic, you get the following benefits:

Σημειωσε οτι τα λαδια αυτα κανουν για ταπεινα μηχανακια των 125 κυβικων,αλλα και για cbr1000..............
Λοιπον?


Πες μου πού διαφωνούμε...????

Εξ αρχής μίλησα για "το χρήστη" και φυσικά για τη χρήση....
Αν λοιπόν (για να ενσωματώσω και την ένσταση του Στράτου) οδηγούμε στις χαμηλομεσαίες (ήτοι 2500-5500 σαλ) βάλτε και λάδι φαγητού , βάλτε και μουρουνόλαδο, κοινώς μια χαρά είναι τα απλά ορυκτέλαια (παλιά αυτοκινητάδικα...) 20W-50!!!
Και στην πόλη (όπου μπορεί και να ανέβουν οι θερμοκρασίες λόγω ανεπαρκούς ψύξεως στους αερόψυκτους) και στους ανοικτούς δρόμους, μια χαρά δουλειά θα κάνει.
Αν όμως κάποιος εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες ενός σύγχρονου κινητήρα, που μπορεί να ανεβάζει έως τις 8500σαλ ή και στις 10000 σ' ένα ΚΤΜ, Vstrom, Ducati, τότε δεν μπορεί να χρησιμοποιεί ορυκτέλαιο 20W-50.
Eκεί ψηλά λοιπόν, στα όρια των 10000σαλ (περιορίζομαι στα on/off δικύλινδρα που επικρατούν στο φόρουμ μας), οι διατμητικές δυνάμεις που ασκούνται στο λιπαντικό είναι αυτές που του προκαλούν τη "γήρανση" κι όχι η λειτουργία στις χαμηλομεσαίες, έστω και μέσα στην πόλη....



Στην ερώτηση του Στέριου τώρα, για να καλύψουμε και τον Κώστα:D, βάσει προδιαγραφών στο ταμπελάκι ασφαλώς είναι κατάλληλο λάδι. Αφού έχει το ιξώδες που συστήνει η BMW και προδιαγραφή κατά ΑΡΙ SL, τη στιγμή που απαιτείται SF ή SG.
Όμως, οπως είπε κι ο Κων/νος ( malco) και είδε κι ο Κώστας κι εγώ κι ο Αιμίλιος, υπάρχουν λάδια ειδικά για αερόψυκτα μοτέρ. Ένα από αυτά είναι το Liqui moli που δοκιμάσαμε κι ευχαριστηθήκαμε όλοι οι προαναφερθέντες και υπάρχει και η Amsoil που είμαι βέβαιος ότι το λάδι της για αερόψυκτους είναι εξίσου καλό, αν όχι καλύτερο....
Αυτά:happy:
 
A

aeriko

Επισκέπτης
Εγω χρησιμοποιω τα Τotal quartz 5000 15w50 ημισυνθετικα, καθε 5-7500 αλλαγη (αν παω ταξιδι και κανω μαζεμενα χιλιομετρα τα κραταω 7500) μεχρι τοτε δεν συμπληρωνω ΠΟΤΕ!! 22 ευρα το 4λιτρο απ του Λαμπριανιδη υπερευχαριστημενος, παλιοτερα εβαζα κι εγω Aral 20-50 και στην εγγυηση τα castrol που ηταν μαπα!
Και τώρα γιατί μου ρίχνεις το ηθικό, γιατί τσαλαπατάς το ιξώδες και το flash point μου, επι 81.000χλμ βάζω τα castrol και μου τα βγάζεις μάπα. Αν είναι δυνατόν!
 
Top Bottom