Back from the dead:DR650F (Frankenstein)

bmx

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Λάμπρος
Μοτό
DR650
Τι συμβαίνει όταν είσαι παντρεμένος με μία μηχανή 13 χρόνια;
Τι γίνεται όταν έχεις κάνει 90.000χλμ εκδρομών - κυρίως χωμάτινων;
Τι μπορεί να αντιμετωπίσεις όταν έχεις να τη πλύνεις 6 χρόνια με σαπούνι;

Αυτά και άλλα φριχτά ερωτήματα θα μας βασανίσουν στο εικονογραφημένο
μυθιστόρημα με τίτλο: DR650F (Frankenstein).

 

bmx

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Λάμπρος
Μοτό
DR650


Οι λόγοι που με οδήγησαν σε μια ολοκληρωτική ανακατασκευή είναι μία σειρά
από επιμέρους ζητήματα τα οποία δεν συνέφερε να τα αντιμετωπίσω μεμονωμένα:
-Βελτίωση των σουμιέδων του DR που θέλουν να λέγονται αναρτήσεις.
-Έλεγχος της πλεξούδας
-Φθορές και οξειδώσεις στο πλαίσιο.
-Αντικατάσταση ρουλεμάν μοχλικού και ψαλιδιού.
-Αντιμετώπιση των κιτρινισμένων πλαστικών και του τεπόζιτου.
-κλπ..
-κλπ....

Επίσης είχα σκοπό να ποστάρω το πρότζεκτ στο τέλος του, για να είναι πιο δομημένο,
αλλά επειδή το βλέπω να πηγαίνει μακριά η βαλίτσα και λόγω χρόνου αλλά και χρημάτων
θα το κάνω παράλληλα με τις εξελίξεις των εργασιών.

Τέλος θα ήθελα να μοιραστώ αυτή την εμπειρία αλλά και την τεχνογνωσία που
θα αποκομίσω μαζί σας, όπως και εγώ άντλησα πληροφορίες από άλλα φόρουμ.
 

kipling

Μέλος
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
XRV 750 Africa Twin '99
Τιμημένο DR! Εκεί που έχει πάει και με αυτά που έχει κάνει, του αξίζει ένα ολικό come back!

Ποπκόρν και σε αναμονή!
 

sugariasgeorge

οδηγος της γλυκοΓιωργαινας
Περιοχή
ΝΑΥΠΛΙΟ
Όνομα
ΓΙΩΡΓΟΣ
Μοτό
AFRICA TWIN XRV750

BETA 300 RR (se)


Οι λόγοι που με οδήγησαν σε μια ολοκληρωτική ανακατασκευή είναι μία σειρά
από επιμέρους ζητήματα τα οποία δεν συνέφερε να τα αντιμετωπίσω μεμονωμένα:
-Βελτίωση των σουμιέδων του DR που θέλουν να λέγονται αναρτήσεις.
-Έλεγχος της πλεξούδας
-Φθορές και οξειδώσεις στο πλαίσιο.
-Αντικατάσταση ρουλεμάν μοχλικού και ψαλιδιού.
-Αντιμετώπιση των κιτρινισμένων πλαστικών και του τεπόζιτου.
-κλπ..
-κλπ....

Επίσης είχα σκοπό να ποστάρω το πρότζεκτ στο τέλος του, για να είναι πιο δομημένο,
αλλά επειδή το βλέπω να πηγαίνει μακριά η βαλίτσα και λόγω χρόνου αλλά και χρημάτων
θα το κάνω παράλληλα με τις εξελίξεις των εργασιών.

Τέλος θα ήθελα να μοιραστώ αυτή την εμπειρία αλλά και την τεχνογνωσία που
θα αποκομίσω μαζί σας, όπως και εγώ άντλησα πληροφορίες από άλλα φόρουμ.
ελα τωραααα...ασε τα σαπια....παραδεξου το....
δεν ξερεις που σου παν τα τεσσερα....οτι εισαι ασε ασχετος κλπ κλπ...:p
οποτε οι εργασιες θα προχωρουν παραλληλα με τις πληροφοριες...:D
:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:
:friend::friendship::friendship::friendship:
λαμπρο, αξιζει η αποφαση σου....
στην αναμονη λοιπον....
:wtng::brs::brs::brs:
 

mitch

Μέλος
Περιοχή
Πιτσουνι Σιτυ
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
BMW R1150GS ADV
Suzuki drz400s
Honda VT250Z
Τιμημένο DR! Εκεί που έχει πάει και με αυτά που έχει κάνει, του αξίζει ένα ολικό come back!

Ποπκόρν και σε αναμονή!

Αυτό ακριβώς!!!!!!!

Καλή διασκέδαση φιλαράκι, ξέρω ότι θα απολαύσεις την κάθε λεπτομέρεια.

Ότι βοήθεια χρειαστείς σφύρα.
Και άμα δεις ότι σε τραβάει πολύ και σαλταρεις για μια βολτα, το μικρό του αδερφάκι (το drz) σε περιμένει για να σε ξεχαρμανιασει.
 

bmx

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Λάμπρος
Μοτό
DR650
Τι έγινε ρε παιδιά; Ο λαός ψοφάει για δράμα....Οκ..Πάμε....

Πρόλογος:
Πολυμπάγκ και καφάσι.
Για να κάνεις το μηχανάκι σου βίδες, τρία είναι τα βασικά που χρειάζεσαι:
-Φωτογραφική μηχανή
-Σημειωματάρειο
-Πολυμπάγκ .Αυτά που είναι για την κατάψυξη.Είναι πιο χοντρά, έχουν κλείσημο και
έχουν και ένα ταμπελάκι για να γράφεις τι βάζεις μέσα. Όσο καλύτερα τα κατηγοριοποιήσεις,
τόσο λιγότερο θα ψάχνεσαι στο δέσιμο.

Ά, και κανα καφάσι για να βάλεις τα εντόσθια μέσα. Τα εργαλεία δεν τα αναφέρω. Ο καθένας
δουλεύει με ότι γουστάρει. Εγώ πάντως με μία καστάνια και ένα παλμικό κατσαβίδι έκανα έξι ώρες
στο χαλαρό. Βολεύει και το αερόκλειδο ή απλό κατσαβίδι μπαταρίας.


____________:yew:__________:yew:_________:yew:__________

Άλλη μία δουλειά που θα κάνω είναι να δώσω κάποιες βίδες για γαλβάνισμα.
Σε αυτή τη περίπτωση πρέπει να τις σημειώσεις γιατί μετά κλάφτα...



Αφού τελείωσα και καθώς σήκωσα τον σκελετό όρθιο για να βγάλω κάτι τελευταία βιδακια...η ουρά του
άρχισε να κατουράει!!!:eek:
Είχε εγκλοβιστεί νερό από μια άτυχη στιγμή που είχα πριν κανα δυο μήνες....



Το πλάκωσα στο WD40 και άναψα και ένα κεράκι....Θα δείξει...

Τέλος τα περιεχόμενα από όλα τα πολυμπάγκ θα πρέπει να καθαριστούν και να ελεγχθούν σχολαστικά.
Η ευγενής τέχνη του restoration είναι για κάποιον με χρόνο και οχι για μένα...:(

 

bmx

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Λάμπρος
Μοτό
DR650
Εντωμεταξύ...

Όσο δεν προχωράνε οι βασικές εργασίες είτε λόγω χρόνου είτε λόγω χρημάτων
(όπως τώρα), θα καταπιάνομαι με άλλες εργασίες. Ξεκίνησα λοιπόν την αναζοωγόνηση
των πλαστικών και του τεπόζιτου. Την ιδέα την πήρα από αυτό το βίντεο: (αξίζει)

https://www.youtube.com/watch?v=yWPwCXLSIdA
Μην περιμένετε να τελειώσετε σε 3 λεπτά που κρατάει το βίντεο...
Ξεκίνησα με γυαλόχαρτα νερού 180 (ελαφρά), 400, 800, 1200 και 1500.
Τα δύο πρώτα χέρια σου φαίνονται ατελείωτα αλλά τα υπόλοιπα φεύγουν γρήγορα,
Αν τώρα τα πλαστικά έχουν μεγάλες εκδορές τα "ξυρίζεις" με μία λάμα φαλτσέτας.
Όπως εδω: https://www.youtube.com/watch?v=kU8A3y_Lm4U

Το τελευταίο στάδιο του γυαλίσματος δεν το έκανα ακόμη αλλά το αποτέλεσμα είναι καλό.
Όταν τα γυαλίσω θα σας πω εντυπώσεις...


Πριν.....
.....................και μετά.


Τέλος να πω ότι το γυαλοχαρτάρισμα μπορεί να γίνει ΜΟΝΟ με το χέρι. Με δισκάκι μπορεί να έχεις εύκολα ατυχήματα
στην επιφάνεια.
Μην απλπίζεστε...Μου πήρε 4 ώρες στο χαλαρό και το τεπόζιτο είναι 19 λίτρα!!
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Εντωμεταξύ...

Όσο δεν προχωράνε οι βασικές εργασίες είτε λόγω χρόνου είτε λόγω χρημάτων
(όπως τώρα), θα καταπιάνομαι με άλλες εργασίες. Ξεκίνησα λοιπόν την αναζοωγόνηση
των πλαστικών και του τεπόζιτου. Την ιδέα την πήρα από αυτό το βίντεο: (αξίζει)

Μην περιμένετε να τελειώσετε σε 3 λεπτά που κρατάει το βίντεο...
Ξεκίνησα με γυαλόχαρτα νερού 180 (ελαφρά), 400, 800, 1200 και 1500.
Τα δύο πρώτα χέρια σου φαίνονται ατελείωτα αλλά τα υπόλοιπα φεύγουν γρήγορα,
Αν τώρα τα πλαστικά έχουν μεγάλες εκδορές τα "ξυρίζεις" με μία λάμα φαλτσέτας.
Όπως εδω: https://www.youtube.com/watch?v=kU8A3y_Lm4U

Το τελευταίο στάδιο του γυαλίσματος δεν το έκανα ακόμη αλλά το αποτέλεσμα είναι καλό.
Όταν τα γυαλίσω θα σας πω εντυπώσεις...


Πριν.....
.....................και μετά.


Τέλος να πω ότι το γυαλοχαρτάρισμα μπορεί να γίνει ΜΟΝΟ με το χέρι. Με δισκάκι μπορεί να έχεις εύκολα ατυχήματα
στην επιφάνεια.
Μην απλπίζεστε...Μου πήρε 4 ώρες στο χαλαρό και το τεπόζιτο είναι 19 λίτρα!!
Αντι για χέρι....υπάρχει αλοιφαδορος με ελάχιστες στροφές που δεν κάνει ζημιά.
 

bmx

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Λάμπρος
Μοτό
DR650
Αντι για χέρι....υπάρχει αλοιφαδορος με ελάχιστες στροφές που δεν κάνει ζημιά.
Είτε αλοιφαδόρος, είτε δισκάκι με βέλκρο για δράπανο, είναι για μεγάλες επιφάνειες. Μπορείς να κάνεις συνδιασμό αλλά το χέρι δεν το
γλυτώνεις...Το γυάλισμα θέλει απαραίτητα κάποιο μηχάνημα. Όπως στο βίντεο στο τέλος.
 

Λευκάδιος

Μέλος
Περιοχή
West Side Athens
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
BRP
Το ξυράφι στο ντεπόζιτο θέλει ιδιαίτερη προσοχή γιατί λίγο να ξεφύγει μπορεί να κάνει βαθιά χαρακιά.Τα πλαστικά μέρη (φτερά,καπάκια) είναι σχετικά φτηνά και αλλάζονται εύκολα σε περίπτωση στραβής κάτι που δεν ισχύει για το ντεπόζιτο.
Ωραίο θέμα,καλή συνέχεια :friendship:
 

bmx

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Λάμπρος
Μοτό
DR650
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ: ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Οι αναρτήσεις του DR δεν είναι κακές. Είναι τρισάθλιες. Και το πιο τραγικό είναι οτι
ενώ το DR συνεχίζεται να παράγεται εν έτη 2017, φοράει ακόμα αναρτήσεις του 80'.

Οι λύσεις που παίζουνε είναι οι εξής:

Α)Τις βελτιώνεις με μία σειρά από προϊόντα που παίζουν στην αγορά (ελατήρια, emulators κ.α.)
και στα οποία πρέπει να έχει μετοχές η suzuki γιατί δεν υπάρχει άλλη εξήγηση. Έχω αλλάξει ελατήρια,
έχω πειραματιστεί με ύψος και ιξώδες λαδιού, έχω βάλει ροδέλες και αποστάτες και έχω πέσει κανα
δυο φορές εξετίας αυτών των πειραματισμών.

Β)Τις αντικαθιστάς με καινούργιες aftermarket. Η πίσω παίζει από 600 εως 1000Ε και για μπροστά από 1500Ε...
Θα έχεις δώσει για αναρτήσεις 2 φορές την αξία της μηχανής.

Γ)Τις αντικαθιστάς με μεταχειρισμένες από άλλο μηχανάκι. :thinking: (θα επανέλθω...)

Δ)Του βάζεις φωτιά και ζεστένεσαι μια κρύα νύχτα του χειμώνα.

Αμφιταλαντεβόμουνα αρκετό καιρό μεταξύ Γ και Δ και κλείνω προς το Γ.....

Για την αντικατάσταση, καλό θα είναι:
1)οι αναρτήσεις που θα βάλεις να μπορούν να κουμπώσουν χωρίς ένα σωρό πατέντες.
2)να προέρχονται από μηχανή αντίστοιχου βάρους και χρήσης για να μην χρειάζεται επέμβαση
σε ελατήρια και μηχανισμούς συμπίεσης/επαναφοράς.

 

bmx

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Λάμπρος
Μοτό
DR650
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ

Την πίσω ανάρτηση την έχω ήδη αλλάξει από το καλοκαίρι και την έχω δοκιμάσει(χωρίς να πέσω).
Είναι OHLINS και την φοράγανε τα ΚΤΜ EXC/SX του 1997 με μοχλικό.
Έχει το ίδιο μήκος (είναι 6χιλ. πιο μακρυά) και μπαίνει στο DR άνετα.
Στο σημείο έδρασης με το σκελετό είναι πιο στενή οπότε με δυο ροδέλες είναι οκ.
Και στο σημείο σύνδεσης με το μοχλικό είναι πιο φαρδιά οπότε πάλι θες δύο ροδελίτσες.
Φυσικά θέλει άλλο ελατήριο γιατί το EXC είναι 100κιλά. Όπως διαπίστωσα όμως θα ήθελε και
λίγο λιγότερη συμπίεση.

(Η φωτο είναι από άλλο ιδιοκτήτη DR)


Η ανάρηση μου πλάι στην OHLINS


Και εδώ είναι το μοτοσακό μου με την ανάρτηση φορεμένη


Το μόνο πρόβλημα είναι ότι για να ρυθμίσω τη βίδα της συμπίεσης πρέπει να βγάλω τη σέλα. Επίσης το ρεζερβουάρ
του αζώτου απέχει 2χιλ από το λαιμό της εξάτμισης αλλά δεν έχει γίνει καμιά αναφορά για έκρηξη από
άλλους πατεντιάριδες.

Συμπεράσματά: καμία σχέση. Έβαλα το δικό μου ελατήριο (ένα WP 7,5Κgr) το οποίο χωρίς μπαγκάζια είναι
σκληρό. Με σάκο 15 κιλά είναι ΟΚ. Επίσης η συμπίεση απόδείχθηκε οριακά πολύ. Δηλαδή την έχω τέρμα ανοιχτή για να είμαι οκ.
Αν θέλω πιο μαλακή δεν έχει. Η επαναφορά στα 8 κλικ είναι όνειρο.
Κόστος; 50Ε αγορά και 110Ε service (και κόντημα 5χιλ) = 160E για ανάρτηση OHLINS!!
 

bmx

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Λάμπρος
Μοτό
DR650

bmx

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Λάμπρος
Μοτό
DR650
Έχω καιρό να ποστάρω αλλά από εργασίες είμαστε σε καλό δρόμο...

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΠΡΟΣΤΑ: ΘΕΩΡΙΑ

Επέλεξα να αντικαταστήσω τη μπροστινή ανάρτηση με κάποια από μοτοσυκλέτα αντοίστιχου
βάρους και χρήσης. Επέλεξα λοιπόν WP 43mm από LC4. Επίσης διάλεξα τα 43άρια για να
κερδίσω στο κόψιμο του τιμονιού.

Σε αυτά τα καλάμια μπορεί να μπει τιμονόπλακα από EXC/SX με offset 20mm και χωρίς
σινεμπλόκ ή τιμονόπλακα από LC4 με 18mm offset και σινεμπλόκ στο τιμόνι. Το DR έχει
offset 22mm....
Το offset της τιμονόπλακας ευθύνεται για το ίχνος της ρόδας, το οποίο με
τη σειρά του ευθύνεται για τη τάση της ρόδας να επανέρχεται στην ευθεία.
Όσο μικρότερο offset, τόσο μεγαλύτερο ίχνος (αντιστρόφως ανάλογα) και τόσο μεγαλύτερη
ευστάθεια. Όσο μεγαλύτερο offset, τόσο μικρότερο ίχνος και τόσο πιο ευέλικτο (αλλά και ασταθές).

(φωτό από το γουέμπ)

Επέλεξα λοιπόν να βάλω τιμονόπλακα από LC4 με 18χιλ offset και σινεμπλόκ στο τιμόνι
γιατί πρώτον το DR είναι ήδη αρκετά στριφτερό οπότε λίγη παραπάνω ευστάθεια δεν βλάπτει.
Δεύτερον επειδή το μηχανάκι το θέλω για εκδρομές, λέω ότι καλό είναι το σινεμπλόκ να μειώνει
κανα κραδασμό.
Όλα αυτά βέβαια στη θεωρία...Η νεκροψία θα δείξει τα αποτελέσματα :ha

Για περισσότερες λεπτομέρειες γύρω απο τη γεομετρία διαβάστε εδώ:
http://bikearama.com/theory/motorcycle-rake-trail-explained/

Για το πόσο το offset επηρεάζει το ίχνος υπάρχει υπολογιστής εδώ:
https://www.rbracing-rsr.com/rakeandtrail.html
 
Top Bottom