BMW GS 1200 Διαφορικό και άξονας. Δε φτάνουν μόνο οι βαλβολίνες(;;;)

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Μέχρι πριν από λίγο καιρό, νόμιζα ότι το να αλλάζω τη βαλβολίνη στο διαφορικό της μηχανής μου, ήταν αυτό που χρειαζόταν για τη συντήρησή του και τη μακροζωία του. Επειδή όμως το όλο σύστημα μετάδοσης της συγκεκριμένης μηχανής, αποτελείται κι από άλλα κομμάτια, καλό είναι να δούμε τι προβλέπεται γι αυτά.

Θα ξεκινήσω με την ιστορία που μου προκάλεσε το ενδιαφέρον να το ψάξω λίγο.
Το 2017, στην προηγούμενη μηχανή μου, μια πολύ προσεγμένη όπως νόμιζα εγώ, GS του 2004, κάπου στα 95000χλμ ένα βράδυ, γυρνώντας στο σπίτι, σε ένα φανάρι που σταμάτησα, δεν ξαναξεκίνησα ποτέ. Η επαφή από τον άξονα του κινητήρα στον άξονα μετάδοσης προς το διαφορικό, χάθηκε και τα "δόντια από τον άξονα του κινητήρα, είχαν παραδώσει το πνεύμα τους.
Όταν πήγα στο συνεργείο (BMW Γερμανία) η διάγνωση ήταν η χειρότερη.









Φαγώθηκαν τα δόντια από τον άξονα μετάδοσης που βγαίνει από τον κινητήρα. Τους ρώτησα γιατί συνέβη αυτό και η απάντηση δεν με κάλυψε καθόλου:
"Σε αυτά τα χλμ. μπορεί να συμβεί, δεν είναι όμως απραίτητο ότι θα συμβεί"
Αυτή η απάντηση με έβαλε σε σκέψεις κι άρχισα να ψάχνω.
Στα πρώτα μοντέλα, επειδή η αλλαγή βαλβολίνων προϋπέθετε το "κρέμασμα" του διαφορικού, λύναμε τον άξονα απο το διαφορικό κι έτσι βλέπαμε τουλάχιστον πίσω την κατάσταση του άξονα και του σταυρού και πριν το ξανακλείσουμε, πασαλείβαμε ένα γράσο κι έτσι κάπως συντηρούσαμε η κατάσταση.
Από την άλλη, στην BMW απ'όσο γνωρίζω, αν κάνω λάθος ας με διαψεύσει κάποιος, δεν προβλέπεται κάποια προληπτική εργασία είτε πίσω είτε μπροστά στις συνδέσεις του άξονα ειδικά μπροστά με τον κινητήρα, παρα μόνο εάν χρειαστεί να ανοιχτεί η περιοχή για κάποιον λόγο, όπως π.χ αλλαγή ελαστικών φισούνων, οι οποίες παρεπιπτώντος παίζουν σημαντικότατο ρόλο στο εν λόγω πρόβλημα. Σύμφωνα πάντα με την BMW το γράσο/στεγανοποιητικό που χρησημοποιεί για εκεί, είναι για πάντα και δε χρειάζεται ανανέωση. Όπως ξέρουμε όμως από τη ζωή, το μόνο πράγμα που είναι για πάντα είναι ο θάνατος κι αυτό δεν είναι απόλυτο.

Στα μεταγενέστερα μοντέλα, επειδή η αλλαγή βαλβολίνης, δεν προϋπέθετε πλέον το "κρέμασμα" του διαφορικού, εκείνη η περιοχή έμενε ανέγγιχτη εάν δεν υπήρχε άλλος λόγος να ανοιχτεί. Και ναί! Αντέχει! για πολλά χλμ. Τόσα πολλά, που όταν συμβεί κάτι, δεν μπορείς να πεις οτιδήποτε, διότι ύστερα από 100.000 και πάνω από μια δεκαετία, πρώτον δεν υπάρχει καμμιά εγγύηση και δεύτερον, κάλλιστα "χωράει" στο πλαίσιο της φυσιολογικής φθοράς όπου κανείς δεν φταίει.

Συνεχίζεται....
 
Τελευταία επεξεργασία:

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Αφού λοιπόν έσκασα κοντά στα 2000€ για την επισκευή, η οποία μιας και έφτασε τόσο βαθειά, περιελάμβανε και το δίσκο συμπλέκτη κι ότι άλλο ανοίχτηκε και μπορούσε κι έπρεπε ή καλό ήταν να αλλαχτεί, άρχισαν να με ζώνουν φίδια.
Ζήσαμε μαζί άλλα δύο χρόνια και ύστερα από κάτι άλλα νέα "κέρατα" με το ABS, στο 2019 τον Ιούνιο, πήραμε διαζύγιο.
Είχα ήδη αρχίσει να ζαχαρώνω τη νεότερη αδερφή της για να την κάνω να πονέσει και να πληγώσω και να εκδικηθώ την πρώην.

Το Σεπτέμβριο του 2019 την βρήκα και την πήρα. Είχε έναν προηγούμενο γάμο μόνο με έναν πλούσιο ηλικιωμένο και δεν πρόλαβε να της κάνει παιδιά. Μόνο 50.000χλμ. κι όλα τα σέρβις στην BMW.

Νάτη λοιπόν.





Σύμφωνα όμως με την προηγούμενη εμπειρία μου με τη μεγαλύτερη αδερφή, δεν ήμουν σίγουρος εάν ήταν καλό ότι όλα τα σέβις έγιναν στην BMW διότι όπως ήδη έιπαμε, "Μπορεί να συμβεί, αλλά δεν είναι απαραίτητο"


Συνεχίζεται...
 
Τελευταία επεξεργασία:

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Ύστερα από 1 χρόνο και 2 μήνες είχα προσθέσει άλλα 16.000χλμ και εφόσον είχε λήξει η εγγύηση από το μαγαζί που την πήρα, και αφού είδα πολλούς στο διαδίκτυο να λένε το ίδιο πράγμα ειδικά για αυτό το μοντέλο, ότι δηλαδή δεν το βλέπει ήλιος εκείνο το κομμάτι της μετάδοσης, ακόμη κι αν το πηγαίνει κάποιος στην BMW για σέρβις, σκέφτηκα να το διαπιστώσω ιδίοις όμασι κι ας είχα αλλάξει βαλβολίνες 3-4 μήνες πριν. Αλλά όπως είπαμε, σε αυτό το μοντέλο, από τη μια βίδα τα στράγγιξα, από την άλλη τα ξανα γέμισα. Δεν άνοιξε τίποτα.

Έτσι, την περασμένη βδομάδα το άνοιξα να δω.
Κι όπως ακριβώς το φοβόμουνα, δεν είχε μείνει ίχνος από το ειδικό γράσο στις περιοχές που έπρεπε στα 66.000χλμ που έχει η σηγκεκριμένη. Ο χρόνος είχε αρχίσει να μετράει αντίστροφα. (Μπορεί να συμβεί, αλλά δεν είναι απαραίτητο)
Τα σημάδια οξείδωσης σε κάποια σημεία, υποδηλώνουν ότι το νερό και η υγρασία πρώτον περνάει μέσα και δεύτερον μπορούν να "δουλέψουν" στα μέταλλα.
Όπως είπα και πριν, οι φισούνες παίζουν καθοριστικό ρόλο εδώ. Πρέπει να είναι όσο το δυνατόν στεγανές και καλά λιπασμένες με αυτό το ειδικό γράσο (Castrol Molub-Alloy Paste White T) που έχει πολύ μεγάλο βαθμό αδιαβροχοποίησης και αντοχή στις υψηλές θερμοκρασίες.
Δεν είναι φτηνό. 100γρ. κοστίζουν 16€.

Αυτή ήταν η εικόνα του διαφορικού. Ευτυχώς δεν υπήρχε κάποια σοβαρή βλάβη ή φθορά, αλλά από δώ και πέρα ήταν στο έλεος των στοιχείων της φύσης. Αρχές οξείδωσης, ίχνος από ειδικό γράσο και αδιαβροχοποίηση μηδέν.




κι έτσι έγινε μετά το σχετικό καθάρισμα.



και έτσι έπρεπε να είναι κανονικά



Συνεχίζεται....
 
Τελευταία επεξεργασία:

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Ο άξονας μια από τα ίδια. Στο τσάκ τον προλάβαμε. Ιχνος λιπανσης στους σταυρούς και στα δόντια όπου συνδέεται, με αρχές οξείδωσης.


Κι εδώ ο ίδιος άξονας καθαρισμένος, έτοιμος για λίπανση/αδιαβροχοποίηση



Κι εδώ με τα γράσα του όπως θα έπρεπε να είναι.



Το μόνο καθυσηχαστικό ήταν οτι ο άξονας μετάδοσης μπροστά που έρχεται από τον κινητήρα, δε χρειάστηκε πολύ καθάρισμα και απλά λιπάνθηκε και ξαναστεγανοποιήθηκε με νέο γράσο στις φισούνες.



Συνεχίζεται...
 
Τελευταία επεξεργασία:

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Κλείνοντας θα ήθελα να ρωτήσω έαν κάποιος είχε παρόμοια εμπειρία, ή εάν έχει ακούσει, δει, διαβάσει κάτι επί του θέματος, γιατί η αλήθεια είναι ότι μετά από την έκπληξή μου για μια τέτοια παράληψη σε επίπεδο επίσημου σέρβις, έπλεα λίγο σε αχαρτογράφητα νερά και προχωρούσα με τη λογική και την προηγούμενη κακή εμπειρία μου.

Να συμπληρώσω εδώ ότι όσο ήμουν ακόμη στην Ελλάδα, με την προηγούμενη GS του 04, χρειάστηκε να πάω στην αντιπροσωπεία της BMW για κάποιον άλλον λόγο κι έκεί μου είχε προτείνει ο μάστορας να αλλαχτούν τα ρουλεμάν του διαφορικού γιατί είδε κάποιες "ξεχειλωμένες" ανοχές, το οποίο και επιδιορθώθηκε και κατ'επέκτασιν έγινε και όλη η άλλη εργασία της λίπανσης και στεγανοποίησης τουλάχιστον για το πίσω τμήμα του άξονα και του διαφορικού. Έγινε δηλαδή με αφορμή κάποια άλλη εργασία σε εκείνη την περιοχή. Στο μπροστινό κομμάτι όπου έγινε κι η μεγάλη ζημιά, δεν είχε φτάσει ποτέ κανείς για κανέναν λόγο. Έτσι, λίγο πρίν τα 100.000χλμ. το είπε το ποιήμα.
Αυτό επιβεβαίωσε την υποψία μου ότι η BMW βασίζεται ότι για τον έναν η τον άλλον λόγο, θα κάνει κάποια εργασία εκεί και επι της ευκαιρίας θα ανανεώσει το "Αθάνατό" της γράσο και τις φισούνες. Άρα είναι θέμα τύχης να σε προλάβει κάποια άλλη μικρότερη βλάβη εκεί στην περιοχή για να γλυτώσεις τη μεγαλύτερη που έτυχε σε μένα.
Υποθέσεις κάνω, στοιχεία μελετάω. Μπορεί και να λανθάνω:)


Αυτά....
 
Τελευταία επεξεργασία:

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Αυτό με το γράσο ισχύει ακόμα και σήμερα στα LC, στην Αμερική τα ανοίγουν (χρήστες) μετά το πρώτο σέρβις και είναι στεγνά όπως το δικό σου.
 

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Αυτό με το γράσο ισχύει ακόμα και σήμερα στα LC, στην Αμερική τα ανοίγουν (χρήστες) μετά το πρώτο σέρβις και είναι στεγνά όπως το δικό σου.
Ένας από αυτούς με έβαλε σε σκέψεις και μετά άρχισα να συνδέω το "παζλ"
Νομίζω ότι τα ίδια ισχύουν και για το παλιότερο μοντέλο.
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Ένας από αυτούς με έβαλε σε σκέψεις και μετά άρχισα να συνδέω το "παζλ"
Νομίζω ότι τα ίδια ισχύουν και για το παλιότερο μοντέλο.
Στα αεροελαιοψυκτα δεν έχω ακούσει τέτοιο πρόβλημα στο μπροστά καρέ.
Ο άξονας χαλάει από χλμ, σχεδόν πάντοτε.
 

jliordos

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Ιωάννης
Μοτό
BMW R1250GS ADVENTURE 40th YEARS
Το θέμα συνεχίζει να υπάρχει ακόμα μέχρι σήμερα με τα 1250 GS. Μεγάλο και σοβαρό πρόβλημα αλλά η BMW, σφυρίζει κινεζικά !!!
 

jliordos

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Όνομα
Ιωάννης
Μοτό
BMW R1250GS ADVENTURE 40th YEARS
Ένας από αυτούς με έβαλε σε σκέψεις και μετά άρχισα να συνδέω το "παζλ"
Νομίζω ότι τα ίδια ισχύουν και για το παλιότερο μοντέλο.
Στα μοντέλα πριν το lc σαφως ήταν πολύ μικρότερη η εμφάνιση του προβλήματος. Τώρα έχει ξεπεράσει κάθε ανέκδοτο. Που στην τελική δεν είναι κακοδιαχείριση της BMW αλλά επιλογη της να πουλάει ένα μηχανημα 25000 ευρώ με χαμηλής ποιότητας υλικά.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
To ιδιο ακριβως θεμα ειχαν και τα 1150. Χειροτερο μαλιστα γιατι τα δοντια στην πλακα του συμπλεκτη δεν αγκαλιαζαν πληρως τον αξονα μεταδοσης απο το διαφορικο, με αποτελεσμα να ασκειται η ιδια πιεση αλλα σε μικροτερη επιφανεια. Αυτο , σε συνδυασμο με την ελλειψη λιπανσης, εχει οδηγησει σε παρα πολλα τετοια παραδειγματα:




 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Πόσο χρόνο χρειάζεται για να γίνει αυτή η εργασία λίπανσης απ' το κάθε συνεργείο ως έκτακτη και όχι προγραμματισμένη συντήρηση...?
 

al800

Μέλος
Περιοχή
Νέα Πέραμος Καβάλας
Όνομα
Al
Μοτό
?
Το θέμα συνεχίζει να υπάρχει ακόμα μέχρι σήμερα με τα 1250 GS. Μεγάλο και σοβαρό πρόβλημα αλλά η BMW, σφυρίζει κινεζικά !!!
Μην τα γράφετε έτσι απότομα και τα δει ξαφνικά ο gsmaniac είναι μεγάλος άνθρωπος μπορεί να πάθει τίποτα.
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
M
Πόσο χρόνο χρειάζεται για να γίνει αυτή η εργασία λίπανσης απ' το κάθε συνεργείο ως έκτακτη και όχι προγραμματισμένη συντήρηση...?
Μισή ωρίτσα και κάτι ψιλά
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Μην τα γράφετε έτσι απότομα και τα δει ξαφνικά ο gsmaniac είναι μεγάλος άνθρωπος μπορεί να πάθει τίποτα.
Ο Μανιακ τα ξέρει.. Μη φοβου
Άσε που έχει το καλό gs των 30 χρόνων και όχι των 40
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
M

Μισή ωρίτσα και κάτι ψιλά
Mπορει να ειναι τοσο για τον αξονα μεταδοσης, αλλα για τον αξονα διαφορικου που ποσταρα παραπανω ειναι κανα 3ωρο, τουλαχιστον στα 1150.
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Mπορει να ειναι τοσο για τον αξονα μεταδοσης, αλλα για τον αξονα διαφορικου που ποσταρα παραπανω ειναι κανα 3ωρο, τουλαχιστον στα 1150.
Στα 1200 αλλάζουν δίσκο παλτό στο 3ωρο
 

MEG@

Μέλος
Όνομα
Τελης
Μοτό
KTM 390 ADV
Πόσο χρόνο χρειάζεται για να γίνει αυτή η εργασία λίπανσης απ' το κάθε συνεργείο ως έκτακτη και όχι προγραμματισμένη συντήρηση...?
Η δουλειά από τη "σωστή δουλειά" απέχει 10 λεπτά
 

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Στα μοντέλα πριν το lc σαφως ήταν πολύ μικρότερη η εμφάνιση του προβλήματος. Τώρα έχει ξεπεράσει κάθε ανέκδοτο. Που στην τελική δεν είναι κακοδιαχείριση της BMW αλλά επιλογη της να πουλάει ένα μηχανημα 25000 ευρώ με χαμηλής ποιότητας υλικά.
Δε νομίζω ότι είναι θέμα υλικών. Μόνο τιτάνιο θα μπορούσε να μην οξειδωθεί εκεί πέρα. Έχει να κάνει με την επιλογή της BMW να μην δώσει την απαραίτητη προσοχή σε αυτό το κομμάτι στο service schedule της.
 
Top Bottom