Δεν ειναι μονο θεμα λιπανσης, ειναι και σχεδιαστικο, ο αξονας ειναι οριακος για την ροπη του μοτερ, ο λογος που οι περισσοτεροι κανιβαλοι αναβατες τον κουρευουν.
Του yamaha είναι πιο σωστά μελετημένος και δεν χαμπαριάζει τίποτα και επίσης δεν έχει μονόμπρατσο ψαλίδι.
Των bmw θέλουν φροντίδα και προδερμ γιατί ο Γερμανός που τον σχεδίασε είχε έρθει τοτε διακοπές Ελλάδα και έμαθε το ούζο και το "έλα μωρέ, έχει ο Θεός", "έτσι κι αλλιώς για τη μούρη τα αγοραζουνε αυτά".
Να κάνω μια μικρή διευκρίνηση σε αυτό το σημείο.
Το πρόβλημα που θίγω, δεν είναι ότι το σύστημα μετάδοσης στις συγκεκριμένες μηχανές είναι ελλατωματικό. Κάθε άλλο. Αντέχει για πολλές χιλιάδες χλμ, αναλόγως της χρήσης, και λειτουργεί κανονικά. Αυτό που θίγω είναι ότι η ίδια η BMW δεν έχει εντάξει στο πρόγραμμά της μια τακτική συντήρηση για τον συγκεκριμένο σκοπό που θα μείωνε στο ελάχιστο εώς θα εκμηδένιζε την πιθανότητα να συμβούν τέτοιου είδους αβαρίες υπό κανονική χρήση. Αντ'αυτού μπορεί να ασχοληθεί με αυτά τυχαία αν προκύψει άλλος λόγος να δουλέψει στην περιοχή (βλέπε π.χ. αλλαγή φισούνας γιατί τρύπησε) Τηρουμένων των αναλογιών λοιπόν, μια χαρά αντέχουν κι όταν ένα τμήμα του συστήματος μετάδοσης, είτε το καρέ μπροστά, είτε οι σταυροί του άξονα, είτε του καρέ του διαφορικού, χαλάσουν ύστερα από 100.000χλμ, αυτό συμβαίνει συνήθως γιατί κανείς δεν φρόντισε γι αυτά, ούτως ώστε να τα προλάβεί. Κι εδώ έρχεται η ευθύνη της BMW με την εμμονή της, συνχά πυκνά να παρουσιάζει ότι έχει βρει μαγικά ματζούνια που δε χαλάνε ποτέ και δε χρήζουν συντήρησης.
Να θυμήσω το λόγο που τα πρώτα 1200αρια GS του 2004-2006 δεν έχουν καν από κάτω τάπα αποστράγιξης και πάνω τάπα πλήρωσης της βαλβολίνης, παρά μόνο μια στην μέση που είναι άβολη και για τα δύο, γιατί πίστευαν ότι το διαφορικό που φτιάξανε ήταν "άθραυστο";
Να θυμήσω ότι τα ίδια λένε και για τα υγρά συμπλέκτη; Τα άνοιξε κανείς μετά από 100.000-150.000χλμ να δει πώς είναι όλο το υδραυλικό κύκλωμα και να δει τη διαφορά αν τα αλλάξει και το καθαρίσει;
Είναι ο ίδιος λόγος που είμαι πάρα πολύ επιφυλακτικός με τη νέα αλυσίδα μετάδοσης για παράδειγμα, που ανακοίνωσε και παρουσίασε η BMW, που λένε ότι δε χρειάζεται συντήρηση, ούτε λίπανση, ούτε καν καθάρισμα για πάντα.
Αν κάποιος γνωρίζει την προϊστορία της BMW σε αυτά τα θέματα, αυτομάτως γίνεται πολύ επιφυλακτικός με τέτοιες ανακοινώσεις.
Και θα επαναλάβω πως το μόνο πράγμα που είναι για πάντα είναι ο θάνατος! Kι αυτό δεν είναι απόλυτο.