Bmw R1200 Gs LC

Taksidiotis

Μέλος
Περιοχή
Crete
Όνομα
Γιάννης


Υπάρχει μια ανεξήγητη - σχεδόν μεταφυσική – έλξη της αγοράς απέναντι στη σειρά GS της BMW. Πως αλλιώς να εξηγήσουμε το γεγονός ότι από το 1999, που παρουσιάστηκε η πρώτη τη σειρά R 1150 GS, οι πωλήσεις συνεχώς αυξάνονται (έχουν ξεπεράσει τις 170.000) και η έλξη έγινε για πολλούς έξη, με το μύθο της BMW στα μεγάλα On-Off να έχει πλέον θεμελιώσει γερές βάσεις.

Αλήθεια, τι ήταν αυτό που έφερε αθρόα του πελάτες στη ΒΜW αποζητώντας μια μοτοσυκλέτα σαν την GS; Σίγουρα δεν ήταν η εμφάνιση, τουλάχιστον τον πρώτο καιρό (ή μήπως ήταν;). Με ρύγχος γύπα, αναρτήσεις με συνδεσμολογία από άλλο πλανήτη και ένα ογκώδες αερόψυκτο μοτέρ κρεμασμένο από σωληνωτό σκελετό, τα GS των πρώτων ημερών φάνταζαν ως ένα συνοθήλευμα επιμέρους μερών, ατάκτως ερριμένων.

Μερικώς, δεν ήταν και η τεχνολογία. Αερόψυκτος κινητήρας Boxer που πρωτοεμφανίστηκε την περίοδο του μεσοπολέμου -στη σύγχρονη εκδοχή του- δεν ήταν ότι πιο ντελικάτο μπορούσες να προτάξεις απέναντι στη γιαπωνέζικη ελίτ. Τέλος, ήταν και παραμένει μια μοτοσυκλέτα στα ανώτερα κλιμάκια τιμής της κατηγορίας, δημιουργώντας αποτρεπτικούς συνειρμούς για τους περισσότερους.

Είναι εντυπωσιακό λοιπόν το πώς η BMW κατάφερε να αντιστρέψει την εικόνα της σειράς GS και να την αναδείξει τόσο εύστοχα ως τις μέρες μας και σίγουρα σε αυτή χρωστάμε το “ξύπνημα” του ανταγωνισμού και τις εντυπωσιακές παρεμφερείς προτάσεις του (ΚΤΜ Adventure, Triumph Explorer).

Σημεία κλειδιά, ο άξονας στη μετάδοση, το σύστημα αντιβύθισης της ιδιότυπης ανάρτησής της, τo πρώτo ABS στα φρένα και ο μεγαλύτερος κινητήρας που είχε ποτέ παρουσιαστεί σε μοτοσυκλέτα On-Off. Αυτά, σε μια εποχή όπου όλα τα παραπάνω φάνταζαν εκτός πραγματικότητας!

Σήμερα, η εταιρεία επανέρχεται στο ίδιο τερέν για να παρουσιάσει τη νέα GS. Η μεγάλη τομή στην καινούργια σειρά δεν είναι τόσο σχεδιαστική – όπως άλλωστε αναμενόταν - όσο δομική και τεχνολογική.

Για πρώτη φορά ο επίπεδος κινητήρας της απέκτησε ψυγεία! Σίγουρα η υγρόψυξη σε έναν κινητήρα που έχει φθάσει στο απόγειο της εξέλιξής του είναι καλοδεχούμενη, εξασφαλίζοντας το αξιόμαχο της λειτουργίας του σε βάθος χρόνου. Το μπλοκ των κυλίνδρων ανέβηκε πιο ψηλά, με τις μάζες να είναι τώρα πιο συγκεντρωμένες. Τα δε ψυγεία, ευρισκόμενα υπό κλίση, έχουν βολευτεί ιδανικά κάτω από τα επιμηκυμένα καπάκια του ρεζερβουάρ.

Ο κινητήρας παρέμεινε στα 1.170 κ.εκ., όμως η ισχύς ανέβηκε στους 125 ίππους με τη μέγιστη ροπή να φθάνει τα 13 χλγμ. Οι Βαυαροί τον αποκαλούν αερο-υγρόψυκτο, εννοώντας εμμέσως πλην σαφώς πως οι ψύκτρες στους κυλίνδρους δεν έχουν απλά διακοσμητικό ρόλο αλλά συμβάλλουν αποφασιστικά στη διατήρηση της θερμοκρασίας σε χαμηλά επίπεδα. Έτσι εκτεθιμένοι που είναι στο φρέσκο αεράκι γιατί να το αφήσουν να πάει χαμένο;

Το δεξί γκριπ διαθέτει πλέον τεχνολογία ride-by-wire (ηλεκτρονικό γκάζι) ενώ λίγο παραδίπλα υπάρχει το ανάλογο μπουτόν διαχείρισης των λειτουργιών του κινητήρα με έξι προεπιλεγμένα mode χαρτογράφησης (Rain, Road, Dynamic, Enduro - Enduro Pro και ASC).

Το πλαίσιο παρέμεινε σωληνωτό, αλλά με αφαιρούμενο το υποπλαίσιο (χρησιμότατο σε βάθος χρόνου) και ενισχύθηκε στα σημεία δείχνοντας ακόμα πιο στιβαρό. Βελτιώσεις έγιναν επίσης στις αναρτήσεις, Telelever εμπρός και EVO Paralevel πίσω, ενώ έχουν αλλάξει και τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας. Το σύστημα πέδησης απέκτησε μπροστά δαγκάνες Brembo με ακτινική στήριξη και πίσω μεγάλωσε ο δίσκος έχοντας στις υπηρεσίες του μια πλευστή δαγκάνα με δύο έμβολα.

Αλλαγών ανάγνωσμα και στον άξονα μετάδοσης, που είναι τελείως καινούργιος και τοποθετήθηκε στην αριστερή πλευρά της μοτοσυκλέτας, αλλάζοντας θέση με το τελικό της εξάτμισης (επίσης νέας σχεδίασης). Μαζί και ένας βελτιωμένος ως προς τη λειτουργία, υγρός πολύδισκος πλέον, συμπλέκτης ολίσθησης (slipper), που μετριάζει τις αναπηδήσεις του πίσω τροχού κατά τη διαδικασία του απανωτού κατεβάσματος ταχυτήτων (άκρως χρήσιμο στην επιθετική οδήγηση).

Στον προαιρετικό εξοπλισμό θα συναντήσουμε από traction control μέχρι και τις έξυπνες αναρτήσεις ESA II με τις πέντε διαφορετικές ρυθμίσεις, ενώ οι ήρωες της περιπέτειας δεν θα αντισταθούν στον προβολέα τεχνολογίας LED. Κατά την πάγια τακτική της BMW Motorrad, η σέλα, το τιμόνι και ο ανεμοθώρακας ρυθμίζονται ως προς το ύψος και την κλίση. Τα τελευταία έχουν επανασχεδιαστεί μαζί με αρκετά τμήματα πάνω στην καινούργια GS, όπως ο πίνακας οργάνων με συνδυασμό αναλογικών και ψηφιακών ενδείξεων σε μια τεράστια οθόνη LCD, οι τελείως νέας φιλοσοφίας διακόπτες (ξεχάστε τους ογκώδεις δύσχρηστους των προηγούμενων γενεών), το δοχείο καυσίμου, το μπροστινό φτερό, η τεράστια σχάρα και πάει λέγοντας.

Η GS τελευταίας εσοδείας στέκεται πιο ψηλά από το έδαφος κατά 8 χιλ. σε σχέση με τους προκατόχους της και έχει επιβαρυνθεί με επιπλέον 9 κιλά καθώς φέρει περισσότερα επιμέρους τεχνολογικά καλούδια.

Θα προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού (Touring, Dynamic και Offroad) με εκτενή λίστα προαιρετικών αξεσουάρ και σε τέσσερις χρωματισμούς (λευκό-μπλε-κόκκινο-γκρι)

Πηγή
http://caranddriver.e-go.gr

Στάλθηκε από το Nexus 5 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 
Top Bottom