Λοιπόν σήμερα βρήκα την ευκαιρία και πήγα στο motorex στον Πειραιά να δοκιμάσω το 800mt.. Ας κάνω λοιπόν ένα mini review..
Καταρχήν η μοτοσυκλέτα είναι αρκετά εντυπωσιακή στο μάτι με αρκετό όγκο. Η πρώτη αίσθηση ποιότητας εντάξει όχι Premium αλλά μέσο όρο και πάνω. Καλή αρχή. Καλής ποιότητας πλαστικά με ογκο, Καλές βαφές, φαίνεται να έχει καλή συναρμογή στον δρομο δεν ετριξε δεν κοπανήσε τίποτα απολύτως.
Καβαλημα και πρώτη αίσθηση μια μοτοσυκλέτα φιλική σε βάρος και ζύγισμα. Άνετη πλατιά σέλα αλλά χωρίς να δυσκολεύει τόσο το πάτημα. Δεν ειναι προφανώς για κοντους αλλά εγώ στο 1.75 ήμουν αρκετά άνετα. Αναβάτες από 1.75 ως 1.85 είναι μπαμ επάνω, πιο ψηλοί θα χρειαστούν ένα φούσκωματακι στη σέλα να ειναι πιο άνετες οι γωνίες.
Και μιας και λέω για γωνίες τα πόδια βολευονται σε σωστές τουριστικές γωνίες. Το τιμόνι σε σωστό ύψος και ιδανικό πλάτος. Μέχρι εδώ άριστα!!
Η μηχανή παίρνει μπρος και οκ το μοτέρ ktm έχει κάποιους μικρούς μηχανικούς θορύβους κυρίως στο ρελαντί αλλά εγώ δεν είμαι γερό παράξενος σαν τον Doc.DD και δεν με ενοχλεί καθόλου!! Χάχα
Κούμπωμα πρώτη σε ένα αρκετά σαφές σασμάν το οποίο όμως φαίνεται λίγο σφιχτό ακόμα καθώς η μηχανή είναι και αστρωτη. Ξεκινάμε και συμπλέκτης ΠΑΝΑΛΑΦΡΟΣ και σαφής, από τους καλύτερους που έχω δοκιμάσει σε αίσθηση και βάρος.
Η θέση οδήγησης όχι πάνω στη μηχανή όχι όμως και χωμενος μέσα. Νομίζω ιδανική υλοποίηση να έχεις έλεγχο χωρίς να νιώθεις χωμενος στο τεποζιτο.
Στο δρόμο οι αναρτήσεις της kayaba δουλεύουν αρκετά ποιοτικά αν και η ρύθμιση ήταν λίγο προς το σφιχτό για τις Ελληνικές λακκούβες. Βέβαια μιλάμε για πλήρεις ρυθμίσεις συνεπώς αυτό θα μπορεί να βελτιωθεί σε ένα βαθμό συνεπώς κανένα θέμα. Στη θετική πλευρά του νομίσματος ο συνδιασμος καλού πλαισίου στιβαρου με τις αναρτήσεις κάνουν τη μοτοσυκλέτα πολυ σταθερή σε στροφές και φρένα και δίνει σιγουριά.
Και μιας και μίλησα για φρένα. Εκπληκτικά!! Εξαιρετική αίσθηση και απόδοση. Καλό δάγκωμα και δύναμη στη πίεση. Από τα καλύτερα πακέτα που έχω δοκιμάσει σε on off. Θα τα συγκρινα σε αίσθηση με vstrom 1000.
Το μοτέρ τώρα.. Αν και άστρωτο και στη ρύθμιση rain από το μαγαζί για να μην το μακελεψουν οι πελάτες έδειχνε χαρακτήρα. Δεν δίνει την αίσθηση ροπής ενός δυνατού 1000-1200 αλλά είναι πολύ πολύ ευστροφο και αγαπάει τις ψηλές στροφές. Και βγάζει και λόγω χρονισμού και έναν αρκετά συμπαθητικό ήχο.
Πάμε τώρα στην ανεμοκαλυψη. Η ζελατίνα ρυθμίζεται και έχει καλό ύψος. Η ανεμοκαλυψη είναι μεν καλή αλλά όπως και σε άλλες μοτοσυκλέτες το έχουμε παρατηρήσει η ζελατίνα έχει αρκετά μεγάλη απόσταση από τον οδηγό. Αυτό μου έδειξε όταν το έβγαλα λίγο εθνική πως υπάρχει υποψία buffeting. Φόραγα το SHOEI GT AIR 2 ένα πολύ καλό κράνος αεροδυναμικα και καθάριζε το κράνος αλλά ένιωθα ένα στροβιλισμο. Ένα μέτριο κράνος με ψηλό αναβάτη θα δημιουργήσει θέμα. Εδώ ίσως κάποιος να χρειαστεί να ψαχτεί στα aftermarket.
Ζύγισμα.. Περίμενα τη μοτοσυκλέτα πιο ψηλόβαρη και αγαρμπη. Δεν επαληθεύτηκε κάτι τέτοιο. Καλή ευελιξία ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Δεν ένιωσα κάτι χειρότερο από το 800gs μου, μπορεί και λίγο καλύτερο λόγω του 19 τροχού.
Άρα λοιπόν μέχρι εδώ πολλά θετικά. Πλαίσιο, αναρτήσεις, φρένα. ΠΆΡΑ πολύ καλά. Μοτέρ πολύ καλό. Θέση οδήγησης τουριστική άνετη, ζύγισμα καλό και ευστάθεια στις στροφές πολύ καλή. Να αναφέρω εδώ πως το μοτέρ όταν ζεστάθηκε καλά έβγαλε ζέστη προς τις γάμπες και από τις 2 μεριές χαμηλά. Η θερμοκρασία στην δοκιμη ήταν 24 βαθμοί. Κανένα ιδιαίτερο θέμα, όπως οι πιο πολλές μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού όταν ζεσταίνει ο καιρός αρχίζει η σάουνα στη κίνηση. Δεν είδα όμως κάτι σοβαρό θερμοκρασία σε κάποιο σημείο αυξημένη. Απλά μια ροή ζέστης προς τις γάμπες όταν ζεστάθηκε κυρίως στη κίνηση.
Πάμε τώρα στην αχίλλειο πτέρνα της μοτοσυκλέτας. Τα ηλεκτρονικά!! Και δεν αναφέρομαι στην πολύ όμορφη και εντυπωσιακή οθόνη με πλήρη πληροφόρηση και δύσκολο μενού!! Αλλά στον ψεκασμό και το ride by wire..
Δυστυχώς η χαρτογράφηση της ECU σε συνδιασμο με το ride by wire έδιναν την εντύπωση μοτοσυκλέτας προπαραγωγης. Σκαμπανεβασματα στο ανέβασμα των στροφών, απότομη στο κλείσιμο του γκαζιού και νευρικη στο σταθερό γκάζι. Σαν μοτοσυκλέτα παλιά με αρρυθμιστο CARB η αίσθηση και δυστυχώς σου αφαιρουσε όλη τη χαρά της οδήγησης.
Επιπλέον το quickshifter δεν έδινε καμία ωραία αίσθηση στην λειτουργία του και φ ένιωθες σαν να τις έβαζες απλά καρφωτές. Έχετε οδηγήσει bmw με shifter? Καμία σχέση!!! Περιττό σύστημα έτσι κι αλλιώς για μένα καθώς η λειτουργία του συμπλέκτη είναι και απολαυστική και πολυ εύκολη.
Η έλλειψη traction control στον άπειρο αναβάτη ίσως προκαλέσει προβλήματα στο καρυδωμα του γκαζιού, η ουρά ξεκολλάει αλλά το καλό στήσιμο και το πλατυ τιμονι δίνουν εμπιστοσύνη για power slides. Το φάρδος του τιμονιού κι εδώ ιδανικό χωρίς να εμποδίζει την κίνηση ανάμεσα στα αυτοκίνητα.
Στο δια ταύτα.. Συμπέρασμα. Μια πολύ καλή προσπάθεια, μια μοτοσυκλέτα καλό φτιαγμένη, δεν δίνει σε καμία περίπτωση αίσθηση 'Κινεζικης' μοτοσυκλέτας. Ποιοτικά στέκεται σε φινίρισμα και κατασκευή δίπλα σε Ιαπωνία και Ευρώπη τουλάχιστον στη μεσαία κατηγορία είπαμε δεν ειναι Premium είναι όμως πάνω από τίμιο.. Δεν έχει να ζηλέψει κάτι από μάλλον όλα τα τρέχοντα μεσαία ευρωπαϊκά και Γιαπωνέζικα μέχρι 10-12 χιλιάρικα.
Δυστυχώς όμως λόγω ηλεκτρονικών δεν θα μπορούσα να την προτείνω την μοτοσυκλέτα σε κανέναν η να την αγοράσω αυτή τη στιγμή μοντέλο 2022 καθώς σε διαχείριση καυσίμου, shifter, ευκολία μενού, ride by wire φαινεται σαν απλα να κουμπωσαν τις φυσες να το βγάλουν στην παραγωγή. Χάνει πολύ σε αίσθηση οδήγησης και προκαλεί εκνευρισμό.
Αν φτιάξουν τα ηλεκτρονικά όπως πρέπει και βάλουν ένα καλά ρυθμισμένο traction control και μείνει η τιμή κοντά στα 10 χιλιάρικα τότε θα μιλάμε για ένα πραγματικο Game Changer από την CFMOTO. Προς το παρόν μένει αυτό το ερωτηματικό.. Αναμένουμε τη εξέλιξη του Concept και πιθανές αναβαθμίσεις στο τρέχον μοντέλο στο firmware..
Καταρχήν η μοτοσυκλέτα είναι αρκετά εντυπωσιακή στο μάτι με αρκετό όγκο. Η πρώτη αίσθηση ποιότητας εντάξει όχι Premium αλλά μέσο όρο και πάνω. Καλή αρχή. Καλής ποιότητας πλαστικά με ογκο, Καλές βαφές, φαίνεται να έχει καλή συναρμογή στον δρομο δεν ετριξε δεν κοπανήσε τίποτα απολύτως.
Καβαλημα και πρώτη αίσθηση μια μοτοσυκλέτα φιλική σε βάρος και ζύγισμα. Άνετη πλατιά σέλα αλλά χωρίς να δυσκολεύει τόσο το πάτημα. Δεν ειναι προφανώς για κοντους αλλά εγώ στο 1.75 ήμουν αρκετά άνετα. Αναβάτες από 1.75 ως 1.85 είναι μπαμ επάνω, πιο ψηλοί θα χρειαστούν ένα φούσκωματακι στη σέλα να ειναι πιο άνετες οι γωνίες.
Και μιας και λέω για γωνίες τα πόδια βολευονται σε σωστές τουριστικές γωνίες. Το τιμόνι σε σωστό ύψος και ιδανικό πλάτος. Μέχρι εδώ άριστα!!
Η μηχανή παίρνει μπρος και οκ το μοτέρ ktm έχει κάποιους μικρούς μηχανικούς θορύβους κυρίως στο ρελαντί αλλά εγώ δεν είμαι γερό παράξενος σαν τον Doc.DD και δεν με ενοχλεί καθόλου!! Χάχα
Κούμπωμα πρώτη σε ένα αρκετά σαφές σασμάν το οποίο όμως φαίνεται λίγο σφιχτό ακόμα καθώς η μηχανή είναι και αστρωτη. Ξεκινάμε και συμπλέκτης ΠΑΝΑΛΑΦΡΟΣ και σαφής, από τους καλύτερους που έχω δοκιμάσει σε αίσθηση και βάρος.
Η θέση οδήγησης όχι πάνω στη μηχανή όχι όμως και χωμενος μέσα. Νομίζω ιδανική υλοποίηση να έχεις έλεγχο χωρίς να νιώθεις χωμενος στο τεποζιτο.
Στο δρόμο οι αναρτήσεις της kayaba δουλεύουν αρκετά ποιοτικά αν και η ρύθμιση ήταν λίγο προς το σφιχτό για τις Ελληνικές λακκούβες. Βέβαια μιλάμε για πλήρεις ρυθμίσεις συνεπώς αυτό θα μπορεί να βελτιωθεί σε ένα βαθμό συνεπώς κανένα θέμα. Στη θετική πλευρά του νομίσματος ο συνδιασμος καλού πλαισίου στιβαρου με τις αναρτήσεις κάνουν τη μοτοσυκλέτα πολυ σταθερή σε στροφές και φρένα και δίνει σιγουριά.
Και μιας και μίλησα για φρένα. Εκπληκτικά!! Εξαιρετική αίσθηση και απόδοση. Καλό δάγκωμα και δύναμη στη πίεση. Από τα καλύτερα πακέτα που έχω δοκιμάσει σε on off. Θα τα συγκρινα σε αίσθηση με vstrom 1000.
Το μοτέρ τώρα.. Αν και άστρωτο και στη ρύθμιση rain από το μαγαζί για να μην το μακελεψουν οι πελάτες έδειχνε χαρακτήρα. Δεν δίνει την αίσθηση ροπής ενός δυνατού 1000-1200 αλλά είναι πολύ πολύ ευστροφο και αγαπάει τις ψηλές στροφές. Και βγάζει και λόγω χρονισμού και έναν αρκετά συμπαθητικό ήχο.
Πάμε τώρα στην ανεμοκαλυψη. Η ζελατίνα ρυθμίζεται και έχει καλό ύψος. Η ανεμοκαλυψη είναι μεν καλή αλλά όπως και σε άλλες μοτοσυκλέτες το έχουμε παρατηρήσει η ζελατίνα έχει αρκετά μεγάλη απόσταση από τον οδηγό. Αυτό μου έδειξε όταν το έβγαλα λίγο εθνική πως υπάρχει υποψία buffeting. Φόραγα το SHOEI GT AIR 2 ένα πολύ καλό κράνος αεροδυναμικα και καθάριζε το κράνος αλλά ένιωθα ένα στροβιλισμο. Ένα μέτριο κράνος με ψηλό αναβάτη θα δημιουργήσει θέμα. Εδώ ίσως κάποιος να χρειαστεί να ψαχτεί στα aftermarket.
Ζύγισμα.. Περίμενα τη μοτοσυκλέτα πιο ψηλόβαρη και αγαρμπη. Δεν επαληθεύτηκε κάτι τέτοιο. Καλή ευελιξία ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Δεν ένιωσα κάτι χειρότερο από το 800gs μου, μπορεί και λίγο καλύτερο λόγω του 19 τροχού.
Άρα λοιπόν μέχρι εδώ πολλά θετικά. Πλαίσιο, αναρτήσεις, φρένα. ΠΆΡΑ πολύ καλά. Μοτέρ πολύ καλό. Θέση οδήγησης τουριστική άνετη, ζύγισμα καλό και ευστάθεια στις στροφές πολύ καλή. Να αναφέρω εδώ πως το μοτέρ όταν ζεστάθηκε καλά έβγαλε ζέστη προς τις γάμπες και από τις 2 μεριές χαμηλά. Η θερμοκρασία στην δοκιμη ήταν 24 βαθμοί. Κανένα ιδιαίτερο θέμα, όπως οι πιο πολλές μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού όταν ζεσταίνει ο καιρός αρχίζει η σάουνα στη κίνηση. Δεν είδα όμως κάτι σοβαρό θερμοκρασία σε κάποιο σημείο αυξημένη. Απλά μια ροή ζέστης προς τις γάμπες όταν ζεστάθηκε κυρίως στη κίνηση.
Πάμε τώρα στην αχίλλειο πτέρνα της μοτοσυκλέτας. Τα ηλεκτρονικά!! Και δεν αναφέρομαι στην πολύ όμορφη και εντυπωσιακή οθόνη με πλήρη πληροφόρηση και δύσκολο μενού!! Αλλά στον ψεκασμό και το ride by wire..
Δυστυχώς η χαρτογράφηση της ECU σε συνδιασμο με το ride by wire έδιναν την εντύπωση μοτοσυκλέτας προπαραγωγης. Σκαμπανεβασματα στο ανέβασμα των στροφών, απότομη στο κλείσιμο του γκαζιού και νευρικη στο σταθερό γκάζι. Σαν μοτοσυκλέτα παλιά με αρρυθμιστο CARB η αίσθηση και δυστυχώς σου αφαιρουσε όλη τη χαρά της οδήγησης.
Επιπλέον το quickshifter δεν έδινε καμία ωραία αίσθηση στην λειτουργία του και φ ένιωθες σαν να τις έβαζες απλά καρφωτές. Έχετε οδηγήσει bmw με shifter? Καμία σχέση!!! Περιττό σύστημα έτσι κι αλλιώς για μένα καθώς η λειτουργία του συμπλέκτη είναι και απολαυστική και πολυ εύκολη.
Η έλλειψη traction control στον άπειρο αναβάτη ίσως προκαλέσει προβλήματα στο καρυδωμα του γκαζιού, η ουρά ξεκολλάει αλλά το καλό στήσιμο και το πλατυ τιμονι δίνουν εμπιστοσύνη για power slides. Το φάρδος του τιμονιού κι εδώ ιδανικό χωρίς να εμποδίζει την κίνηση ανάμεσα στα αυτοκίνητα.
Στο δια ταύτα.. Συμπέρασμα. Μια πολύ καλή προσπάθεια, μια μοτοσυκλέτα καλό φτιαγμένη, δεν δίνει σε καμία περίπτωση αίσθηση 'Κινεζικης' μοτοσυκλέτας. Ποιοτικά στέκεται σε φινίρισμα και κατασκευή δίπλα σε Ιαπωνία και Ευρώπη τουλάχιστον στη μεσαία κατηγορία είπαμε δεν ειναι Premium είναι όμως πάνω από τίμιο.. Δεν έχει να ζηλέψει κάτι από μάλλον όλα τα τρέχοντα μεσαία ευρωπαϊκά και Γιαπωνέζικα μέχρι 10-12 χιλιάρικα.
Δυστυχώς όμως λόγω ηλεκτρονικών δεν θα μπορούσα να την προτείνω την μοτοσυκλέτα σε κανέναν η να την αγοράσω αυτή τη στιγμή μοντέλο 2022 καθώς σε διαχείριση καυσίμου, shifter, ευκολία μενού, ride by wire φαινεται σαν απλα να κουμπωσαν τις φυσες να το βγάλουν στην παραγωγή. Χάνει πολύ σε αίσθηση οδήγησης και προκαλεί εκνευρισμό.
Αν φτιάξουν τα ηλεκτρονικά όπως πρέπει και βάλουν ένα καλά ρυθμισμένο traction control και μείνει η τιμή κοντά στα 10 χιλιάρικα τότε θα μιλάμε για ένα πραγματικο Game Changer από την CFMOTO. Προς το παρόν μένει αυτό το ερωτηματικό.. Αναμένουμε τη εξέλιξη του Concept και πιθανές αναβαθμίσεις στο τρέχον μοντέλο στο firmware..
Τελευταία επεξεργασία: