Clutch balancing marks...

giannis_transalp

Μέλος
Περιοχή
ATHENS
Όνομα
giannis
Μοτό
transalp 650 model 2001
Καλησπέρα.
Πρίν από λιγο καιρό είχα γράψει στο ποστ "transalp ανανεωση δισκων συμπλεκτη" για την εμπειρία μου σχετικά με την αλλαγή δίσκων συμπλέκτη honda , σε transalp 650.
Μετά την Αλλαγή, παρατήρησα αυξημένους κραδασμούς του κινητήρα μετά τις 4000 στροφές. Αυτό παρατηρείται , είτε κατά την κίνηση της μοτοσυκλέτας, είτε σε στάση με νεκρά, είτε σε στάση με ταχύτητα μέσα και πατημένο συμπλέκτη.
Ίδια ακριβώς ποσότητα και συχνότητα κραδασμών. Έψαξα παντού στο Haynes manual και δεν αναφέρει κάτι. Επίσης έψαξα στο internet, όπου οι απόψεις είναι συγκεχυμένες, και οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν κάτι γιαυτό.
Την πρώτη φορά τοποθέτησα τους δίσκους με τυχαίο προσανατολισμό σε σχέση με τα σημάδια που έχουν οι δίσκοι με το φελλό (έχουν μια εγκοπή στο ένα τους νύχι). Επειδή η καδένα της τρόμπας λαδιού ήταν χαλαρή και δεν είχα ανταλλακτικό, συναρμολόγησα τη μοτο και παρήγγειλα το ανταλλακτικό.
Κατά τη χρήση παρατήρησα πρωτη φορά τους κραδασμούς. Έτσι έψαξα στο ιντερνετ, (είχα γράψει και εδώ) , και κάπου είδα σε ένα video, ότι τα σημάδια που ανέφερα πριν, πρέπει να είναι προσανατολισμένα στην ίδια κατεύθυνση και όχι τυχαία όπως τα είχα βάλει. Όμως δεν ήταν ξεκάθαρο (γερμανική γλώσσα στο video) προς τα πού, και σε σχέση με τι.
Τη δεύτερη φορά πριν από μια εβδομάδα που ξανάνοιξα τον κινητήρα για να περάσω την καινούρια καδένα, παρατήρησα πολύ προσεκτικά για σημάδια στην καμπάνα , και το μόνο που είδα ήταν ένα κύκλο με μια διαγώνια γραμμή . Αυτή τη φορά τοποθέτησα τους δίσκους με το φελλό προσσανατολισμένους με τα σημάδια τους, με το σημάδι της καμπάνας. Δυστυχώς το αποτέλεσμα το ίδιο.
Ξέρει κανείς κάτι για αυτό το θέμα?
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450

KORAX

Γερολυκος
Περιοχή
Μεσσηνια
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
Κουλουρι 650 ,2004
KTM exc300 '06
Ελαφινα 700 '23
βγαλε παλι την καμπανα και κοιτα τον πρωτευοντα αξονα για τζογο,αν εχεις το παραμικρο ανοιγεις καρτερ για ρουλμαν ,επισης κοιτα και για παιξιμο μεσα-εξω με την καμπανα σφιγμενη,αν εχεις ,τοτε ξεχασες καποια ροδελα-αποστατη,επισης υπαρχουν μοτερ που εχουν ποντα(σημαδι) στην καμπανα ,δεν ξερω αν το δικο σου εχει,ελεγξε το
 

George_M.

..ο Βαρθολομαίος..!
Περιοχή
Ανατολικα της Αττικης...
Όνομα
George.
Μοτό
R1100GS 75th Aniversary Edition.

giannis_transalp

Μέλος
Περιοχή
ATHENS
Όνομα
giannis
Μοτό
transalp 650 model 2001
βγαλε παλι την καμπανα και κοιτα τον πρωτευοντα αξονα για τζογο,αν εχεις το παραμικρο ανοιγεις καρτερ για ρουλμαν ,επισης κοιτα και για παιξιμο μεσα-εξω με την καμπανα σφιγμενη,αν εχεις ,τοτε ξεχασες καποια ροδελα-αποστατη,επισης υπαρχουν μοτερ που εχουν ποντα(σημαδι) στην καμπανα ,δεν ξερω αν το δικο σου εχει,ελεγξε το
 

giannis_transalp

Μέλος
Περιοχή
ATHENS
Όνομα
giannis
Μοτό
transalp 650 model 2001
βγαλε παλι την καμπανα και κοιτα τον πρωτευοντα αξονα για τζογο,αν εχεις το παραμικρο ανοιγεις καρτερ για ρουλμαν ,επισης κοιτα και για παιξιμο μεσα-εξω με την καμπανα σφιγμενη,αν εχεις ,τοτε ξεχασες καποια ροδελα-αποστατη,επισης υπαρχουν μοτερ που εχουν ποντα(σημαδι) στην καμπανα ,δεν ξερω αν το δικο σου εχει,ελεγξε το
Η καμπάνα δεν εχει τον παραμικρό τζόγο , και ολες οι ροδέλες έχουν μπει σωστά. Μάλιστα η λειτουργία μέχρι τις 4000 στροφες είναι βελούδινη. Τωρα για την πόντα που λες, τη δεύτερη φορά παρατήρησα εξονυχιστικά την καμπάνα και στον πάτο εσωτερικα, έχει σε ένα σημείο , το "ο" με μια διαγώνια γραμμή / απο πάνω. Εκεί στοίχισα τα σημάδια από τους δίσκους της καμπάνας με το φελλό. Αυτη η πόντα που λές, τι σημαίνει , άν υπάρχει? είναι το βαρύτερο ή ελαφρύτερο σημείο?
 

christof40

Μέλος
Όνομα
χριστοφορος
Μοτό
cbr r1 gsxr το γνωστο ninja
τα σημαδια στα δισκακια πανε ολα μαζι εκτος το τελευταιο που παει ενα δοντι δεξια
αν δεν τα βαλεις ετσι,εχεις κραδασμους
το πιο πιθανον ειναι οτι κατι δεν εβαλες σωστα αλλα δυστυχως διαγνωση χωρις να δω δεν μπορω να κανω
 

giannis_transalp

Μέλος
Περιοχή
ATHENS
Όνομα
giannis
Μοτό
transalp 650 model 2001
τα σημαδια στα δισκακια πανε ολα μαζι εκτος το τελευταιο που παει ενα δοντι δεξια
αν δεν τα βαλεις ετσι,εχεις κραδασμους
το πιο πιθανον ειναι οτι κατι δεν εβαλες σωστα αλλα δυστυχως διαγνωση χωρις να δω δεν μπορω να κανω
Τα σημάδια στα δισκάκια τα έβαλα όλα μαζί, εκτός από το τελευταίο προς τα έξω και πιο λεπτό δισκάκι που πατάει σταθερά στις ρηχές εγκοπές της καμπάνας. Αυτό εννοείς? Και ο προσανατολισμός των σημαδιών σε σχέση με την καμπάνα ποιος είναι ? έχει η καμπάνα κάποιο σημάδι ταύτισης?
 

George_M.

..ο Βαρθολομαίος..!
Περιοχή
Ανατολικα της Αττικης...
Όνομα
George.
Μοτό
R1100GS 75th Aniversary Edition.
Ρε συ Γιαννη με το μπαρδον κιολας... αλλα τραβα σε κανενα μάστορη να σε αγανταρει. μαλλον το θεμα σου δεν μπορει να λυθει μεσα απο καποιο φορουμ.κριμα ειναι να περιμένεις κ βεβαιως να δημιουργησεις προβλημα στην μοτοσυκλέτα σου.
Φιλικα παντα.
 

giannis_transalp

Μέλος
Περιοχή
ATHENS
Όνομα
giannis
Μοτό
transalp 650 model 2001
Δεν έχεις άδικο Γιώργο, αλλά θα πρέπει να βρω κάποιον που θα θέλει να μοιραστεί τα μυστικά του επαγγέλματος, και επιπλέον χάνεται και ο ενθουσιασμός του DIY. Η μοτοσυκλετα μέχρι τις 4000 στροφές πάει ρολόι και στην πόλη δεν έχω θέμα. Μετά τις 4000 στροφές είναι αισθητοί οι κραδασμοί.
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Σε όλες τις ταχύτητες στο κάνει...?
 

giannis_transalp

Μέλος
Περιοχή
ATHENS
Όνομα
giannis
Μοτό
transalp 650 model 2001
ναι σε όλες, και στη νεκρά και με συμπλέκτη πατημένο. Ξεκάθαρα έλλειψη ζυγοστάθμησης στους δίσκους που έβαλα και η οποία προκαλεί κραδασμούς σε υψηλές περιστροφές του κινητήρα
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Νομίζω πως αν κάνεις λίγο υπομονή θα βρεθούν άτομα να βοηθήσουν.
Στο μεταξύ θα ήταν χρήσιμο αν είχες φωτό από τις εργασίες.
 

giannis_transalp

Μέλος
Περιοχή
ATHENS
Όνομα
giannis
Μοτό
transalp 650 model 2001
Φωτο δεν εβγαλα δυστυχως, διοτι φορούσα ελαστικά γαντια εργασιας, τα οποια επρεπε να βαζω βγαζω καθε φορα και δεν ειχα καποιον για βοηθεια μαζι μου.
 

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Τα σημάδια στα δισκάκια τα έβαλα όλα μαζί, εκτός από το τελευταίο προς τα έξω και πιο λεπτό δισκάκι που πατάει σταθερά στις ρηχές εγκοπές της καμπάνας. Αυτό εννοείς? Και ο προσανατολισμός των σημαδιών σε σχέση με την καμπάνα ποιος είναι ? έχει η καμπάνα κάποιο σημάδι ταύτισης?
Δεν εχω ακουσει ποτε για ''χρονισμο'' δισκων συμπλεκτη και δεν νομιζω οτι υπαρχει. Αν παρατηρησεις μια καμπανα μοτοσυκλετας θα δεις οτι ειναι συμμετρικη στα περιστρεφομενα βαρη της. Το ιδιο συμβαινει και με τους δισκους. Για να χρειαζοταν να μπουν οι δισκοι σε συγκεκριμενη θεση θα επρεπε να ηταν και αυτοι ασυμμετροι.

Κατι αλλο φταιει εδω.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Aυτο θα εγραφα κι εγω. Η Haynes στο μανιουαλ της δεν αναφερει τιποτα για ευθυγραμμιση σημαδιων δισκων κτλ, το μονο που λεει ειναι προσοχη στο εξωτερικο δισκακι που ειναι λιγο διαφορετικο απο τα αλλα (μεγαλυτερη διαμετρο στο κεντρο) για να κραταει το αντικραδασμικο ελατηριο. Ουτε εγω εχω ξαναδει σημαδια ευθυγραμμισης δισκων σε υγρο συμπλεκτη.

Edit: Τωρα που ξαναδιαβασα το μανιουαλ του ΧΤΖ ειδα οτι ουτε αυτο εχει σημαδια στους δισκους, αλλα εχει σημαδια ευθυγραμμισης καμπανας με πλακα πιεσης και τη μανα/εσωτερικο τυμπανο.

Και λεω, μηπως, μηπως ρε παιδι μου, διαολου καλτσα που λενε, αυτα τα σημαδια στους δισκους δειχνουν το πιο βαρυ σημειο του (οπως πχ σε ενα λαστιχο) και θελουν να μπουν σε καθε θεση διαφορετικα, ωστε στο συνολο τους να συμπληρωνουν ενα κυκλο? Δηλαδη, 1ος δισκος σημαδι 12 η ωρα, 2ος ωρα μια, 3ος ωρα 2 κτλ, μεχρι να συμπληρωθει ενας κυκλος και το τελευταιο δισκακι να μπει παλι ωρα 12. Δεν ξερω τι αλλο να πω. Μπορει να μην εχει να κανει καθολου με τους δισκους, απλα μετα την αλλαγη τους να εγινε αισθητο.
 
Τελευταία επεξεργασία:

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Εάν θυμάμαι καλά, στο virago που είχα φοιτητής, του είχα αλλάξει δισκάκια και είχαν όλα σημάδι για το που έπρεπε να μπουν. Ένα αντίστοιχο σημάδι "οδηγό" είχε και η καμπάνα!
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Φωτο δεν εβγαλα δυστυχως, διοτι φορούσα ελαστικά γαντια εργασιας, τα οποια επρεπε να βαζω βγαζω καθε φορα και δεν ειχα καποιον για βοηθεια μαζι μου.
Γιάννη την έχεις ανοιχτή τη μηχανή;
Και αν θέλεις πες μου στα πόσα Nm έχεις σφίξει το κεντρικό παξιμάδι στη καμπάνα;
Δεύτερο ερώτημα: Την αλυσίδα της αντλίας λαδιού που είναι πίσω από τη καμπάνα τη τσέκαρες αν έχει χαλαρώσει και χρειάζεται αντικατάσταση;
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom