Thanpen: Θανο και λοιποι, σχετικα με το CRF DCT εχω τη γνωμη που μπορει να εχει καποιος που εχει οδηγησει ενα CRF1000 DCT μονο για 2 ωρες, και θα μπορουσε φυσικα να ειναι διαφορετικη αν ειχα ζησει με το μηχανακι για ενα σοβαρο διαστημα, γι'αυτο και σεβομαι τη γνωμη των κατοχων που το εκθειαζουν.
Απο την αλλη, σκεφτομαι οτι εκει που πραγματικα το DCT αναδεικνυεται ειναι σε commuting σε μεγαλη πολη καθως ο αναβατης ξεχναει τις αλλαγες και αφηνει το καταλληλο προγραμμα να τις κανει, αναλογα με το ποσο βιαζεται / ποσο οικονομια θελει να κανει. Και προσοχη, μιλαω για χρηση DCT με τα προγραμματα μονο, οχι το manual mode. Αντε πιθανα και σε μια στριφτερη ορεινη διαδρομη. Γιατι πχ σε ταξιδι σε ανοιχτους δρομους, βαζεις μια 6η και πας, ή σε στριφτερους επαρχιακους μια 5η και πας. Μια αλλη πιθανη χρησιμοτητα ειναι για σχετικα αρχαριους αναβατες στο χωμα, καθως εκει δεν αφηνει/επιτρεπει τον κινητηρα να σβησει. Αυτες ομως οι χρησεις, απο το λιγο που τοχω δοκιμασει το DCT, εμενα δε μου λενε κατι σημαντικο ωστε να "γειρω" προς τα κει.
Η χρηση του DCT ομως που μου λεει πολλα ειναι το manual mode, οπου αλλαζεις ταχυτητες χωρις συμπλεξαρισμα, κλεισιμο γκαζιου κλπ. Αλλα αυτη η χρηση ειναι ουσιαστικα το ιδιο που κανει ενα καλο συστημα quickshifter, οπου απλα αλλαζεις ταχυτητες με το ποδι αντι για το χερι. Και πληροφοριακα, η Χονδα δινει και σαν οπτιον λεβιε ταχυτητων στα DCT για καλυτερη αισθηση και "συμβατοτητα" με τα παλια κιβωτια. Οποτε το quickshifter ειναι ακριβως ιδιο μ'αυτη τη χρηση του DCT. Και καθως ενα quickshifter μπαινει με λογικο κοστος στα CRF απο το 2018 και μετα (δηλ σε ολα με ηλεκτρογκαζο), μπορει καποιος ετσι να εχει ουσιαστικα τη manual λειτουργια του DCT με πολυ μικροτερο κοστος (1/3 ή και 1/4) και χωρις το επιπλεον βαρος και την πολυπλοκοτητα του τελευταιου. Βεβαια τα γραφω αυτα χωρις να εχω δοκιμασει προσωπικα CRF με quickshifter, απλα εχω διαβασει οτι δουλευει πολυ καλα.
Ειμαι παντως σιγουρος οτι σε βαθος χρονου, τα αυτοματα προγραμματα του DCT θα εξελιχτουν κι'αλλο με πιο "εξυπνα" λογισμικα ωστε να μαθαινουν απο τη χρηση του αναβατη σε βαθος χρονου (δηλ τις συνηθειες του για το πως οδηγει) και να συμπεραινουν την οδηγικη του διαθεση απο τις προσφατες manual αλλαγες του και τα ανοιγματα του γκαζιου δηλ. "τωρα αυτος το κυνηγαει, οποτε ας προσαρμοσω καταλληλα το S3 με βαση το τι εχει μολις κανει".