DAKAR 2018

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Αφρική ή Ν. Αμερική; 7 πράγματα που έχουν αλλάξει το Dakar


Ο αγωνιστικός διευθυντής του Dakar Rally, Marc Coma, εξηγεί τις διαφορές του θρυλικού αγώνα της Νότιας Αμερικής σε σχέση με τα χρόνια διεξαγωγής του στην Αφρική.

Πριν από μία δεκαετία, φαινόταν πως το Dakar Rally είχε φτάσει στο τέλος του δρόμου. Η 30η έκδοση του πιο σκληρού αλλά και πιο δημοφιλούς ράλι στον κόσμο, ματαιώθηκε για λόγους ασφαλείας. Με το πέρασμα των χρόνων, ο αφρικανικός αγώνας είχε δεχθεί κάθε λογής απειλές και είχε αντιμετωπίσει κάθε λογής προκλήσεις. Τελικά, είχε πατήσει φρένο λόγω τρομοκρατικών απειλών.

Όμως τώρα πια, στο νέο σπίτι του αγώνα στη Λατινική Αμερική, το φημισμένο για τις απαιτήσεις του Dakar συνεχίζει ακάθεκτο και έφτασε στην 40η διεξαγωγή του!

Όλοι οι εμπλεκόμενοι έχουν παραδεχθεί πως τα τελευταία χρόνια οι διαδρομές είναι όσο σκληρές ήταν και εκείνες στην αφρικανική ήπειρο. Ειδικά φέτος, με τους αμμόλοφους του Περού, το υψηλό υψόμετρο της Βολιβίας και την αφόρητη ζέστη της Αργεντινής, αναμένουμε έναν επικό αγώνα τον Ιανουάριο του 2018.

Μιλήσαμε με τον Marc Coma, πέντε φορές νικητή του Dakar στις μοτοσυκλέτες και πλέον αγωνιστικό διευθυντή του αγώνα, για να μάθουμε τις βασικές διαφορές ανάμεσα στον πρωτότυπο αγώνα της Αφρικής και εκείνον στον γενναίο, νέο κόσμο της Νότιας Αμερικής.


Το Dakar Rally έλαβε χώρα στην Αφρική 29 φορές!
© DPPI/KTM
1. Εγκαταστάσεις
Οι δρόμοι, οι πόλεις, τα service είναι όλα πολύ πιο ανεπτυγμένα στη Νότια Αμερική, άρα από πλευράς logistics όλα είναι ευκολότερα. Για παράδειγμα, αν θες να πας από τη μία ειδική διαδρομή στην άλλη, στην Αφρική η έρημος είναι… έρημος. Είναι πολύ δύσκολες οι μετακινήσεις.




Το bivouac της ημέρας ανάπαυσης του Dakar 2017 στη La Paz
© Flavien Duhamel/Red Bull Content Pool
2. Άνεση
Το οδικό δίκτυο στη Νότια Αμερική είναι τόσο καλό που οι εργοστασιακές ομάδες, ακόμα και κάποιες ιδιωτικές, μπορούν να χρησιμοποιήσουν motor homes. Το να κάνεις κάτι αντίστοιχο στην Αφρική ήταν εξαιρετικά δύσκολο και συνήθως, απλά έπρεπε να κοιμηθείς σε μία σκηνή.



Στη Νότια Αμερική υπάρχει η πολυτέλεια των motor homes
© Flavien Duhamel/Red Bull Content Pool
3. Δημοτικότητα
Αρκεί να δείς τα video από τους αγώνες. Υπάρχουν πολύ περισσότεροι θεατές στη Νότια Αμερική. Υπάρχουν περισσότερες πόλεις κατά μήκος της αγωνιστικής διαδρομής και έτσι το κοινό μας ενθαρρύνει περισσότερο. Στην Αφρική οι άνθρωποι είναι εξίσου υπέροχοι αλλά η έρημος Σαχάρα είναι πολύ διαφορετική από τις διαδρομές που κάνουμε τώρα.




Κάθε ειδική διαδρομή έχει πλέον και… κοινό!
© Flavien Duhamel/Red Bull Content Pool
4. Περιπέτεια
Η Αφρική ήταν πραγματικά επική. Σήμερα η ασφάλεια αποτελεί προτεραιότητα αλλά ακόμα και με αυτό δεδομένο, δεν υπάρχει άλλη περιπέτεια σαν το Dakar.

[URL='https://image.redbull.com/rbcom/010/2014-05-09/1331650250565_2/0012/0/0/0/2480/3720/1600/1/dakar-rally-afrikh-2018.jpg']

Η Αφρική θα είναι πάντα στην καρδιά του Marc Coma
© DPPI/KTM

5. Αυθεντικότητα
Ότι και να γίνει, η Αφρική θα είναι πάντα στην καρδιά μου. Όμως πρέπει να είμαστε ρεαλιστές. Το να έμενε εκεί ο αγώνας θα απαιτούσε πολλές αλλαγές. Ο αφρικανικός αγώνας θα μεταλλασσόταν, θα γινόταν πολύ πιο ελεγχόμενος αν και πάλι, αρκετά σκληρός.


Το τρόπαιο που πήρε πέρυσι στις μοτοσυκλέτες ο Matthias Walkner
© Philipp Schuster/Red Bull Content Pool
6. Ταχύτητα εναντίον πλοήγησης
Στις πρώτες χρονιές διεξαγωγής του αγώνα στη Νότια Αμερική, η ταχύτητα ήταν κάποιες φορές πιο σημαντική από την ικανότητα να βρεις τη σωστή κατεύθυνση. Ευτυχώς τα τελευταία χρόνια απολαμβάνουμε ένα Dakar όπως παλιά, όσο πιο απαιτητικό γίνεται.


Το Dakar Rally δεν γίνεται πιο σκληρό
© Flavien Duhamel/Red Bull Content Pool
7. Υψοφοβία
Η έρημος Σαχάρα είναι ξεχωριστή, όμως στη Νότια Αμερική προστέθηκε ένας νέος και επικίνδυνος παράγοντας – το μεγάλο υψόμετρο. Το 2018, πέντε ημέρες αφορούν διαδρομές σε υψόμετρο άνω των 3000 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας. Και δεν υπάρχει συγκεκριμένος τρόπος να προετοιμαστείς για κάτι τέτοιο.


Οι ειδικές διαδρομές στη Βολιβία, ανεβάζουν κατά πολύ το μέσο όρο υψομέτρου
© Marcelo Maragni/Red Bull Content Pool
https://www.redbull.com/gr-el/notia-amerikh-7-pragmata-pou-alaksan-to-dakar?linkId=45810346[/URL]
Ο Μαρκ Κομά μιλάει, έτσι; ;)
Μπορεί το αυθεντικό να ήταν αλλιώς κι η Αφρική άλλο πράγμα, αλλά όσο αφορά το αγωνιστικό κομμάτι η δυσκολία παραμένει τεράστια κι η πρόκληση απίστευτη!!!
Περνάνε βέβαια καλύτερα οι ομάδες υποστήριξης κι η διοργάνωση! :)
 

KORAX

Γερολυκος
Περιοχή
Μεσσηνια
Όνομα
Δημητρης
Μοτό
Κουλουρι 650 ,2004
KTM exc300 '06
Ελαφινα 700 '23
Αφρική ή Ν. Αμερική; 7 πράγματα που έχουν αλλάξει το Dakar


Ο αγωνιστικός διευθυντής του Dakar Rally, Marc Coma, εξηγεί τις διαφορές του θρυλικού αγώνα της Νότιας Αμερικής σε σχέση με τα χρόνια διεξαγωγής του στην Αφρική.

Πριν από μία δεκαετία, φαινόταν πως το Dakar Rally είχε φτάσει στο τέλος του δρόμου. Η 30η έκδοση του πιο σκληρού αλλά και πιο δημοφιλούς ράλι στον κόσμο, ματαιώθηκε για λόγους ασφαλείας. Με το πέρασμα των χρόνων, ο αφρικανικός αγώνας είχε δεχθεί κάθε λογής απειλές και είχε αντιμετωπίσει κάθε λογής προκλήσεις. Τελικά, είχε πατήσει φρένο λόγω τρομοκρατικών απειλών.

Όμως τώρα πια, στο νέο σπίτι του αγώνα στη Λατινική Αμερική, το φημισμένο για τις απαιτήσεις του Dakar συνεχίζει ακάθεκτο και έφτασε στην 40η διεξαγωγή του!

Όλοι οι εμπλεκόμενοι έχουν παραδεχθεί πως τα τελευταία χρόνια οι διαδρομές είναι όσο σκληρές ήταν και εκείνες στην αφρικανική ήπειρο. Ειδικά φέτος, με τους αμμόλοφους του Περού, το υψηλό υψόμετρο της Βολιβίας και την αφόρητη ζέστη της Αργεντινής, αναμένουμε έναν επικό αγώνα τον Ιανουάριο του 2018.

Μιλήσαμε με τον Marc Coma, πέντε φορές νικητή του Dakar στις μοτοσυκλέτες και πλέον αγωνιστικό διευθυντή του αγώνα, για να μάθουμε τις βασικές διαφορές ανάμεσα στον πρωτότυπο αγώνα της Αφρικής και εκείνον στον γενναίο, νέο κόσμο της Νότιας Αμερικής.


Το Dakar Rally έλαβε χώρα στην Αφρική 29 φορές!
© DPPI/KTM
1. Εγκαταστάσεις
Οι δρόμοι, οι πόλεις, τα service είναι όλα πολύ πιο ανεπτυγμένα στη Νότια Αμερική, άρα από πλευράς logistics όλα είναι ευκολότερα. Για παράδειγμα, αν θες να πας από τη μία ειδική διαδρομή στην άλλη, στην Αφρική η έρημος είναι… έρημος. Είναι πολύ δύσκολες οι μετακινήσεις.




Το bivouac της ημέρας ανάπαυσης του Dakar 2017 στη La Paz
© Flavien Duhamel/Red Bull Content Pool
2. Άνεση
Το οδικό δίκτυο στη Νότια Αμερική είναι τόσο καλό που οι εργοστασιακές ομάδες, ακόμα και κάποιες ιδιωτικές, μπορούν να χρησιμοποιήσουν motor homes. Το να κάνεις κάτι αντίστοιχο στην Αφρική ήταν εξαιρετικά δύσκολο και συνήθως, απλά έπρεπε να κοιμηθείς σε μία σκηνή.



Στη Νότια Αμερική υπάρχει η πολυτέλεια των motor homes
© Flavien Duhamel/Red Bull Content Pool
3. Δημοτικότητα
Αρκεί να δείς τα video από τους αγώνες. Υπάρχουν πολύ περισσότεροι θεατές στη Νότια Αμερική. Υπάρχουν περισσότερες πόλεις κατά μήκος της αγωνιστικής διαδρομής και έτσι το κοινό μας ενθαρρύνει περισσότερο. Στην Αφρική οι άνθρωποι είναι εξίσου υπέροχοι αλλά η έρημος Σαχάρα είναι πολύ διαφορετική από τις διαδρομές που κάνουμε τώρα.



Κάθε ειδική διαδρομή έχει πλέον και… κοινό!
© Flavien Duhamel/Red Bull Content Pool
4. Περιπέτεια
Η Αφρική ήταν πραγματικά επική. Σήμερα η ασφάλεια αποτελεί προτεραιότητα αλλά ακόμα και με αυτό δεδομένο, δεν υπάρχει άλλη περιπέτεια σαν το Dakar.


Η Αφρική θα είναι πάντα στην καρδιά του Marc Coma
© DPPI/KTM

5. Αυθεντικότητα
Ότι και να γίνει, η Αφρική θα είναι πάντα στην καρδιά μου. Όμως πρέπει να είμαστε ρεαλιστές. Το να έμενε εκεί ο αγώνας θα απαιτούσε πολλές αλλαγές. Ο αφρικανικός αγώνας θα μεταλλασσόταν, θα γινόταν πολύ πιο ελεγχόμενος αν και πάλι, αρκετά σκληρός.


Το τρόπαιο που πήρε πέρυσι στις μοτοσυκλέτες ο Matthias Walkner
© Philipp Schuster/Red Bull Content Pool
6. Ταχύτητα εναντίον πλοήγησης
Στις πρώτες χρονιές διεξαγωγής του αγώνα στη Νότια Αμερική, η ταχύτητα ήταν κάποιες φορές πιο σημαντική από την ικανότητα να βρεις τη σωστή κατεύθυνση. Ευτυχώς τα τελευταία χρόνια απολαμβάνουμε ένα Dakar όπως παλιά, όσο πιο απαιτητικό γίνεται.


Το Dakar Rally δεν γίνεται πιο σκληρό
© Flavien Duhamel/Red Bull Content Pool
7. Υψοφοβία
Η έρημος Σαχάρα είναι ξεχωριστή, όμως στη Νότια Αμερική προστέθηκε ένας νέος και επικίνδυνος παράγοντας – το μεγάλο υψόμετρο. Το 2018, πέντε ημέρες αφορούν διαδρομές σε υψόμετρο άνω των 3000 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας. Και δεν υπάρχει συγκεκριμένος τρόπος να προετοιμαστείς για κάτι τέτοιο.


Οι ειδικές διαδρομές στη Βολιβία, ανεβάζουν κατά πολύ το μέσο όρο υψομέτρου
© Marcelo Maragni/Red Bull Content Pool
https://www.redbull.com/gr-el/notia-amerikh-7-pragmata-pou-alaksan-to-dakar?linkId=45810346

Ο Μαρκ Κομά μιλάει, έτσι; ;)
Μπορεί το αυθεντικό να ήταν αλλιώς κι η Αφρική άλλο πράγμα, αλλά όσο αφορά το αγωνιστικό κομμάτι η δυσκολία παραμένει τεράστια κι η πρόκληση απίστευτη!!!
Περνάνε βέβαια καλύτερα οι ομάδες υποστήριξης κι η διοργάνωση! :)
Ο Μαρκ Κομά μιλάει, έτσι; ;)
O Μαρκ Κομα ειναι πια διευθυντης;););););)

Δεν υποτιμω την δυσκολια του ,αλλα το Ραλλυ δεν ειναι πια το ιδιο,δεν ξερω αν με πιανεις.
 

thn

Μέλος
Περιοχή
Καστοριά
Όνομα
Θανάσης
Μοτό
06' TE610
Καλά το το Dakar μπορεί να έφυγε, στην Αφρική όμως γίνονται ακόμα μεγάλες διοργανώσεις όπως το Africa Eco αλλα μιας και πέφτει την ίδια περίοδο δεν το ακολουθεί/ξέρει πολύς κόσμος.
 

thn

Μέλος
Περιοχή
Καστοριά
Όνομα
Θανάσης
Μοτό
06' TE610
Τέλος κάθε μέρας έχει recap από Γαλλικά κανάλια και eurosport, φέτος θα δούμε πολύ υλικό από τον Poskitt σίγουρα. Γενικά το rallying είναι δύσκολο άθλημα για να καλυφθεί τηλεοπτικά, ότι βρίσκω θα το βάζω και εδώ.
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Καλά το το Dakar μπορεί να έφυγε, στην Αφρική όμως γίνονται ακόμα μεγάλες διοργανώσεις όπως το Africa Eco αλλα μιας και πέφτει την ίδια περίοδο δεν το ακολουθεί/ξέρει πολύς κόσμος.



Αυτό - όπως βλέπουμε στο χάρτη- δεν έχει και πολύ σχέση με το κλασσικό Dakar! Πάει παραλία, καμιά σχέση με έρημο.... (όπως τότε τουλάχιστον).
Έτσι θα γινόταν και το Dakar, αν έμενε Αφρική, για λόγους ασφάλειας. Αυτό λέει κι ο Κομά (@KORAX Δημήτρη).
Δεν ήταν θέμα επιλογής, επιβλήθηκε να σταματήσει εκεί ο αγώνας. Το 2007 δεν έγινε λόγω τρομοκρατικής απειλής. Δεν είναι αστεία τα πράγματα εκεί ;)
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Ο Μαρκ Κομά μιλάει, έτσι; ;)
O Μαρκ Κομα ειναι πια διευθυντης;););););)

Δεν υποτιμω την δυσκολια του ,αλλα το Ραλλυ δεν ειναι πια το ιδιο,δεν ξερω αν με πιανεις.
Σε συνέχεια του χάρτη του Άφρικα-eco κι όσων είπα πιο πάνω, σαφως δεν είναι το ίδιο. Κατά περίπτωση όμως, γίνεται και πιο σκληρό στη Ν. Αμερική! Σίγουρα είναι διαφορετικό, όχι όμως πιο εύκολο. Κάποια χρόνια είχαν εστιάσει στην ταχύτητα (το λέει κι ο Μαρκ) αλλά διόρθωσαν! Παίζει πλέον πολύς προσανατολισμός, όπως πάντα, και φυσικά αντοχή!!! (ανθρώπων και μηχανών).
Θυμίζω ότι ο ταχύτερος ex-rally man (Σεμπ Λεμπ) έχει προηγηθεί όλα τα χρόνια που συμμετείχε, αλλά πάντα υποχώρησε (με λάθη στην πλοήγηση και με ζημιές ;) ).
Στα μηχανάκια τα ίδια. Όσοι παλιοί έτρεξαν (έχουν σταματήσειι ςπλέον τα μεγάλα ονόματα του παρελθόντος, ή τρέχουν αυτοκίνητα - Πετερανσέλ πχ), πάντα νίκησαν και στην Ν. Αμερική. Τώρα υπάρχει νέο αίμα, πάντα τηνς ίδιας "κοπής" όμως! ;)

Σε κάθε περίπτωση είναι ευκολότερο στην παρακολούθηση (όσων είναι κοντά, όχι για μας εδώ στην Ευρώπη), είναι πιο εύκολη η υποστήρξη, οι μεταφορές, η διαβίωση όλων. Αλλά τα πληρώματα κι οι αναβάτες, μια χαρά ΖΟΡΙΑ έχουν ;)
 

640 Armageddon

Μέλος
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
640 Adventure, Angry Berg 450
Αυτό - όπως βλέπουμε στο χάρτη- δεν έχει και πολύ σχέση με το κλασσικό Dakar! Πάει παραλία, καμιά σχέση με έρημο.... (όπως τότε τουλάχιστον).
Έτσι θα γινόταν και το Dakar, αν έμενε Αφρική, για λόγους ασφάλειας. Αυτό λέει κι ο Κομά (@KORAX Δημήτρη).
Δεν ήταν θέμα επιλογής, επιβλήθηκε να σταματήσει εκεί ο αγώνας. Το 2007 δεν έγινε λόγω τρομοκρατικής απειλής. Δεν είναι αστεία τα πράγματα εκεί ;)
Λίγο να διαφωνήσω μιας και ήμουν εκεί περισυ. Το Eco Race περνάει και έχει ειδικές από παλιά Ντακάρ. Παραλία? Μα δεν έχουν σχέση τα παραλιακά μέρη στην Μαυριτανία με τα παραλιακά μέρη στην Κρήτη. Δεξιά μας ήταν γκρεμός και θάλασσα και αριστερά βουνά από άμμο.
Περιλαμβάνει δε κάποιες ειδικές όντως από παλιά Ντακάρ. Άσχετα αν έχει μειωθεί η πολύ άμμος γιατί κανείς δεν θα το έβγαζε αλλιώς.
Ήταν καθαρά θέμα στρατηγικής και θέμα επιλογής. Αν έμενε στην Αφρική δεν θα το έβλεπε, δυστυχώς, άνθρωπος. Η Αμερική είναι τεράστια αγορά ενώ η Ευρώπη είναι στην δύση της. Μόνο τα logistics των μεταφορών και θα το κρατούσαν στην Αφρική. Άπλα μιας και είναι το Eco Race εκεί πλέον, δεν θα γυρίσει ποτέ πίσω.
Να θυμήσω δε, ότι στην Αφρική, ιδίως την εποχή που δεν είχε ίντερνετ αν ήθελες έλεγες '' ακυρώνεται το stage γιατί έχει αμμοθυελλα '', αν πιάσεις κουβέντα με τον διοργανωτή του Eco αλλά και παλιές καραβάνες του Dakar τα politics δεν υπάρχουν. κανείς δεν μπορούσε να τσεκάρει τι γινόταν στην Σαχάρα τότε. Οι δε βασιλιάδες πλέον έχουν στρατό όπου θέλει κανείς, η Σενεγάλη φυλάσσεται γενικά πολύ καλά, σε κανένα επίπεδο δεν αισθάνεσαι φόβο πλέον. Απλά θα γίνει ένα Rally wrc για να μπορεί να το δει ο κόσμος, να έρθουν χορηγοί κλπ. Και θα μου άρεσε να συνεχίσει στην Αφρική και να δω και χρήματα στην Σενεγάλη όπου η κατάσταση είναι τρα γι κή. Πολύ στενοχωρη...
Edit :να πούμε εδώ τα εκατομμύρια που δίνουν οι χώρες της Αμερική για να περάσει ο αγώνας από κει. Στην Αφρική δεν παίζει να δούνε ούτε φράγκο.

Όσο πιο πολύ παρακολουθώ το Dakar, τόσο πιο πολύ μου αρέσει η Αφρική...

Κατά τα άλλα να πάνε όλα καλά και στους δύο αγώνες και θα πάρει πάλι φωτιά το πληκτρολόγιο...
 
Τελευταία επεξεργασία:

640 Armageddon

Μέλος
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
640 Adventure, Angry Berg 450
Επίσης να τονίσω κάτι εδώ. Αυτό που λέει ο Coma και το παρουσιάζει σαν θετικό. Οδικό δίκτυο και motor homes.
Dakar. Δεν είναι διακοπές κύριέ μου. Ούτε σε θέρετρο με μασαζοκαλσον. ΚΑΝΕΊΣ αναβάτης στις μοτοσυκλέτες στο Eco Race δεν είχε motor home. ΟΛΟΙ σε σκηνή. Αυτά που λέει για την διαδρομή δε, απλά δεν παίζουν. Έχουν οδικό δίκτυο παντού, και με ένα citroen jumper με αναρτήσεις και λάστιχα δεν κολλήσαμε ποτέ πουθενά σε κανένα Bivouac.
Όπως είπε κάποιος παραπάνω, ο Coma δεν περιμένεις να πει κάτι άλλο. Για μένα από εκεί αξίζουν μόνο οι ιδιώτες και οι μη εργοστασιακοι. Αν δεις πως και τι γίνεται στην ΚΤΜ και στην χοντα, είναι ένας άλλος αγώνας, και όχι με την καλή έννοια.
 
Τελευταία επεξεργασία:

stamktm

Περιηγητής
Περιοχή
Παράκοιλα / Λέσβος - Αθήνα
Όνομα
Σταμάτης
Μοτό
ktm 950 adv
Λίγο να διαφωνήσω μιας και ήμουν εκεί περισυ. Το Eco Race περνάει και έχει ειδικές από παλιά Ντακάρ. Παραλία? Μα δεν έχουν σχέση τα παραλιακά μέρη στην Μαυριτανία με τα παραλιακά μέρη στην Κρήτη. Δεξιά μας ήταν γκρεμός και θάλασσα και αριστερά βουνά από άμμο.
Περιλαμβάνει δε κάποιες ειδικές όντως από παλιά Ντακάρ. Άσχετα αν έχει μειωθεί η πολύ άμμος γιατί κανείς δεν θα το έβγαζε αλλιώς.
Ήταν καθαρά θέμα στρατηγικής και θέμα επιλογής. Αν έμενε στην Αφρική δεν θα το έβλεπε, δυστυχώς, άνθρωπος. Η Αμερική είναι τεράστια αγορά ενώ η Ευρώπη είναι στην δύση της. Μόνο τα logistics των μεταφορών και θα το κρατούσαν στην Αφρική. Άπλα μιας και είναι το Eco Race εκεί πλέον, δεν θα γυρίσει ποτέ πίσω.
Να θυμήσω δε, ότι στην Αφρική, ιδίως την εποχή που δεν είχε ίντερνετ αν ήθελες έλεγες '' ακυρώνεται το stage γιατί έχει αμμοθυελλα '', αν πιάσεις κουβέντα με τον διοργανωτή του Eco αλλά και παλιές καραβάνες του Dakar τα politics δεν υπάρχουν. κανείς δεν μπορούσε να τσεκάρει τι γινόταν στην Σαχάρα τότε. Οι δε βασιλιάδες πλέον έχουν στρατό όπου θέλει κανείς, η Σενεγάλη φυλάσσεται γενικά πολύ καλά, σε κανένα επίπεδο δεν αισθάνεσαι φόβο πλέον. Απλά θα γίνει ένα Rally wrc για να μπορεί να το δει ο κόσμος, να έρθουν χορηγοί κλπ. Και θα μου άρεσε να συνεχίσει στην Αφρική και να δω και χρήματα στην Σενεγάλη όπου η κατάσταση είναι τρα γι κή. Πολύ στενοχωρη...
Edit :να πούμε εδώ τα εκατομμύρια που δίνουν οι χώρες της Αμερική για να περάσει ο αγώνας από κει. Στην Αφρική δεν παίζει να δούνε ούτε φράγκο.

Όσο πιο πολύ παρακολουθώ το Dakar, τόσο πιο πολύ μου αρέσει η Αφρική...

Κατά τα άλλα να πάνε όλα καλά και στους δύο αγώνες και θα πάρει πάλι φωτιά το πληκτρολόγιο...
Σωστος σε ολα :friendship:
 
Top Bottom