Είχα περάσει πριν κάποιες μέρες από την κεντρική αντιπροσωπεία του Γκοργκολης στη Θησέως και κανόνισα ένα test ride με το maverick.
Ο λόγος πιο πολύ περιέργεια για το δημιούργημα του ZF-KY group από Κίνα το οποίο σύντομα θα μας φέρει κι άλλες μηχανές με αυτή που περιμένω με αυξημένη περιέργεια να είναι το 800x με την ονομασία της μάρκας colove όπως υπάρχει στην Κίνα αυτή τη στιγμή.
Μία βόλτα 20 λεπτά έκανα και θα μοιραστώ αυτά που αποκόμισα ειδικά αν κάποιος νέος αναβατης ψάχνει ένα οικονομικό εργαλείο.
Καταρχήν σε επίπεδο ποιότητας-φινιρίσματος να πω πως είναι αποδεκτό. Φαίνεται πως είναι mass production μοτοσυκλέτα με budget φιλοσοφία. Ένα απλό πλαίσιο με ενιαίο πλαίσιο υποπλαισιο και μάλλον όχι τέλειες κολλήσεις και βαφή αλλά σε αποδεκτό επίπεδο όπως και το ψαλίδι.
Το μπροστινό με ρυθμίσεις της kayaba και τα φρένα της nissin αναβαθμίζουν την εικόνα ειδικά μπροστά το καντράν συμπαθητικό και αρκετά πλήρες. Αν κάτι έχουν κερδίσει οι μοτοσυκλέτες τα τελευταία χρόνια είναι η πολυτέλεια να έχουν σχεδόν όλες πλέον ένδειξη ταχύτητας, πλήρεις ενδείξεις θερμοκρασίας, καυσίμου όπως και ενδείξεις κατανάλωσης και υπολειπομενης αυτονομίας. Στη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα μπορείς να απ ενεργοποιήσεις και το abs μόνο πίσω η μπρος πίσω. Η μονάδα της Bosch δουλεύει πολυ καλά στο φρενάρισμα με τα φρένα να υπολείπονται από αρχικό δάγκωμα και πολύ καλης αίσθησης αλλά στο δυνατό άρπαγμα της μανετας να έχουν παραπάνω από αρκετή δύναμη. Ασφάλεια καλή από τα φρένα.
Σε αυτό το σημείο να πω πως η μοτοσυκλέτα είχε 10.000χλμ και μαλλο πολύ σκληρά χιλιόμετρα που φαίνονταν γιατί έβλεπες γρατζουνιές αρκετές παντού αλλά τουλάχιστον το μοτέρ ήταν στρωμένο φυσικά και ότι είχε να δώσει το έδινε.
Η θέση οδήγησης είναι φτιαγμένη για χαμηλά ανάστηματα. Εγώ με ύψος κάπου 1.75 πατάω καλά κάτω και με τα 2 πόδια. Ένας πάνω από. 1.80 μάλλον δε θα βολευτεί και θα θέλει σίγουρα ψηλωμα στη σέλα. Το τιμόνι σε ψηλή θέση και ευνοεί και την οδήγηση όρθιος αν χρειαστεί και σε αυτό θα βοηθήσουν και τα ιδιαίτερα φαρδιά μαρσπιε με αφαιρούμενο λάστιχο.
Η σελα άνετη και οι διακόπτες απλοί. Οι διαφορές ρυθμίσεις στην χαρτογράφηση (ελάχιστη διαφορά στα 2 modes), abs, χιλιομετρητες κλπ απαιτούν να πάρεις χέρι από το τιμόνι και να παίξεις με τα κουμπιά στο όργανο καθώς δεν υπάρχει διακόπτης για τη χρήση του οργάνου στο τιμόνι.
Στην ουσία τώρα, οδήγηση. Ξεκινώντας από το μοτέρ. Ίδια γεύση όπως όταν είχα οδηγήσει το voge 500ds με το ίδιο μοτερ της Loncin. Δεν συμβαίνουν πολλά πράγματα χαμηλά αλλά σε αφήνει σε χρήση πόλης να κινείσαι άνετα και σβέλτα αν χρειαστεί. Ψηλά θα βρει λίγο τσαγανό παραπάνω αλλά καμία ιδιαιτερη συγκίνηση. Ειδικά όμως πάνω από τις 6.000rpm αρχίζει να γίνεται απίστευτα θορυβώδης να νιώθεις να φωνάζει "leave the China motor alone bastard!!". Στα θετικά έχει ελάχιστο κραδασμό, αμελητέο θα λεγα και το σασμάν δούλευε εξαιρετικά σε αντίθεση με το σασμάν του voge που είχα οδηγήσει. Ίσως βελτίωσαν το σασμάν από τότε ίσως εκείνη η μηχανή είχε κάποιο θέμα η πολύ ταλαιπωρημενα λάδια.
Από μοτέρ λοιπόν αναμενόμενη γεύση για 500cc κινητήρα, θορυβώδης αρκετά βέβαια, χωρίς πολυ τράβηγμα, σε σχέση με τον 500cc της benelli ξεκολλάει καλύτερα στην εκκίνηση και έχει λιγότερο κραδασμό αλλά χάνει στη φασαρία!
Κατανάλωση το όργανο έγραφε 4.3 και με αρκετό κυνήγι υποθέτω από όποιον το καβαλάει συνεπώς τα 4 λίτρα είναι σίγουρα καλά.
Αναρτήσεις τώρα. Τις περίμεναν λίγο πιο μαλακές και ενδοτικες για σχεδόν 200mm διαδρομή. Δεν ξέρω αν έφταιγαν τα αγνώστου πατρός λάδια στη μπροστά ανάρτηση η οι ρυθμίσεις αλλά επειδή έχει ρυθμίσεις το πηρουνι υποθέτω με ένα καλό λάδι και ψάξιμο τις ρυθμίσεις θα φτιάχνει η κατάσταση. Δεν έδιναν πάντως οι αναρτήσεις αυτή τη ποιοτική, χορταστική λειτουργία που ίσως περίμενες από ένα επώνυμο σύνολο της kayaba. Η ίσως απλά είναι ρυθμισμένο πιο ασφαλτινο γιατί όντως η μοτοσυκλέτα είναι σταθερή και στα χιλιόμετρα όσο την άνοιξα στα 120-130 στη παραλία. Το τιμόνι έχει σωστό φάρδος και γωνίες πάντως και η ανεμοκαλυψη τουλάχιστον για το ύψος μου είναι καλήε την εργοστασιακή ζελατίνα λαό φόραγα και adventure κράνοςε γείσο.
Τι γεύση αφήνει.. Για 6.5 χιλιάρικα μηχανάκι εξοπλισμένο από αρχής με κεντρικό σταντ, σχάρα, κάγκελα προστασίας, χούφτες, skid plate, tubeless ζαντες, απενεργοποιουμενο abs το λες τίμιο. Και μάλιστα έχει και 4 χρόνια εγγύηση αντιπροσωπείας. Σημαντικό.
Τι μου άρεσε..
-Ελαφριά αίσθηση, καλό πάτημα σταματημενος
-τίμιο πακέτο, καλός εξοπλισμός, σωστή τιμή, καλή εγγυηση
-καλή ανεμοκαλυψη και πολυ καλός ψεκασμός κινητήρα (Bosch να θυμίσω) χωρίς λοξυγγες, χωρίς περίεργα.
-όχι περίεργες θερμοκρασίες από το μοτέρ προς τον αναβατη όσο το πίεσα και το ζέστανα έστω και σε μια μέρα δροσερή φαίνεται αυτό. Σίγουρα και σε χρήση πόλης λ και ζεστές μέρες δεν θα προβληματίσει
-Σταθερο με καλή οδική συμπεριφορά και δυνατά φρένα.
-καλό και θετικό σασμάν με εύκολη εύρεση νεκρας
Τι δεν μου αρεσε
-κινητήρας που δεν θα καλύψει τον πιο έμπειρο και ακόμα και ο νέος θα τον βαρεθεί σύντομα. Και λόγω φασαρία δεν σε ψηνει να τον δουλεύεις ψηλά.
-καποιοι τριγμοί που παρουσιάζονταν σε πιο ψηλές στροφές από το φερινγκ. Η μοτοσυκλέτα βεβαια φαινόταν βιασμενη αλλά οκ είναι και Κινεζικής προέλευσης και ίσως η ποιότητα των πλαστικων και συναρμολογησης εκεί που δε βλέπει το μάτι να μην είναι εξαιρετική!
-ξερες αποσβέσεις στις αναρτήσεις και μέτρια λειτουργία. Οι ρυθμίσεις και η επώνυμη καταγωγή τους αφήνει περιθώρια για βελτίωση ειδικά μπροστά. Το πίσω δεν περιμένεις έτσι κι αλλιώς κάτι καλύτερο τη στιγμή που και μηχανές στα 10 χιλιάρικα έχουν μέτρια αμορτισέρ.
-μετρια ποιότητα βαφής πλαισίου ψαλιδιου και ποιότητα κόλλησεων. Εκεί δείχνει τη τιμή του.
Είναι μια τίμια πρόταση? Είναι.
Φαίνεται ένα ασφαλές και εύκολο εργαλείο για ένα νέο ειδικά αναβατη να πάρει ένα on off. Σίγουρα πάντως δεν θα τρομάξει απ το γκάζι! Επίσης αντί για παπί η σκούτερ για κάθε μέρα και με 4 χρόνια εγγύησης να αξίζει.
Δεν θα το αγόραζα εγώ όμως για το θορυβώδες και αδύναμο μοτέρ αν ήθελα μια μοτοσυκλέτα για όλα. Θα έψαχνα συνέχεια τη ροπή που λείπει.