DIY .... αλλαγή τακάκια φρένων μπροστά τροχού σε R1200GS '04

IoannisPanagiotidis

Μέλος
Περιοχή
Solingen - Thessaloniki
Όνομα
Ιωαννης
Μοτό
R1200GS
(...απο παλιοτερο ποστακι 04/11/2011)

:)... για χαρα φιλαρακια , ενα πραγμα που με εχει εκπλήξει σε αυτη τη μοτοσυκλετα ειναι τα μπροστα μαμα τακάκια! ...η μοτοσυκλετα ειναι ηδη σχεδον 6 χρονια στη κατοχή μου ... και ενω εχω διανύσει σχεδον 55 χιλ. χιλιομετρα σε Κυριακατικες βολτες...και εχω αλλαξει τα πισω ηδη 4 φορες, τα μπροστα , εμφανισιακά τουλασχιστον ακομα, δειχνουν ενταξει!


Εν πασει περιπτώση ομως ... λογο του οτι μου εχει σφηνώσει η ιδεα οτι τα φρενα μου τελευταια δειχνουν να μην αποδίδουν οπως παλιότερα ... αγορασα 2 ζευγαρια τακακια και κατέβηκα στο γκαραζ με το κλασικό καφεδακι και 5 εργαλεια να τα αλλαξω!..η ολη εργασια ειναι εντελως απλη και αν πρεπει να γινει γρηγορα ...δεν παίρνει παραπανω απο 15 λεπτα ...εγω ομως θα το αναλύσω λιγο πιο αργα σε περιπτωση που ισως βοηθηθει καποιος φιλος σε μια τετοια εργασια!


Το λοιπον ...εκτος απ τα φρεσκα τακακια, θα χρειαστουμε...

... μια καστάνια με καρυδάκι Torx T45 για να ξεσφυξουμε τις βίδες στις δαγκανες
... ενα αλενακι Torx Τ30 για να ξεβιδωσουμε τους πίρους
... ενα μυτοτσίμπιδο για να βγαλουμε τις ασφαλειες,
... σπρει καθαρισμου φρένων
... ενα κουβα νερο με ενα σφουγγαρι να καθαρισουμε τις δαγκανες
... λιγη πάστα/γρασσο χαλκου για να αλληψουμε τα τακακια απο πισω
... ενα κομματι καλωδιο/λαστιχο οτιδηποτε τελως παντων για να δεσουμε τις δαγκανες οταν τις ξεβιδωσουμε πανω απ τα καλάμια

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ξεκιναμε λοιπον τοποθετοντας τη μοτοσυκλετα στον ορθοστατη... ο διακοπτης της μοτοσυκλετας ειναι στο OFF …




…σκυβουμε κατα αρχην στην αριστερη μερια του μπροστα τροχου και ελευθερωνουμε με το χερι μας τα 1 ή 2 κλιπσακια που κρατανε το καλωδιο του ABS σένσορα μαζι με το σωληνα των υγρων φρενων πανω στη δαγκανα ...
.















...πιανουμε την καστάνια και με το καρυδακι Torx T45 και ξεβιδωνουμε τις 2 βιδες που κρατανε τη μια δαγκάνα πανω στο καλαμι ....

















...μετα την δένουμε με ενα λαστιχο προσεχτικα καπου πανω στο τιμονι για να μην διπλωσει το σωληνακι των φρενων ή κρεμαστει ζοριζοντας τις συνδεσεις ....συνεχιζουμε με τον ιδιο τροπο και απ την αλλη πλευρα στο αλλο δαγκάνα των φρενων ...








... πιανουμε στο χερι την μια δαγκανα και με ενα μυτοτσίμπιδο τραβαμε την ασφαλια που κραταει τον πίρο ....










... με ενα αλενακι Torx T30 ξεβιδωνουμε τον πίρο....









... το ελατηριο , που κραταει τα τακακια στη θεση τους, εναι πλεον ελευθερο και με το χερι μας βγαζουμε τα φαγωμενα τακακια απ τη δαγκάνα.








[URL='http://1.bp.blogspot.com/-qNKA436iHr8/UPCmN9pj2_I/AAAAAAAAA7M/VaPtIy_8lTE/s1600/DSC02876.JPG'][/URL]






Περναμε λοιπον στο θεμα καθαριοτητα ...ξεκιναμε ψεκαζοντας στο εσωτερικο με σπρει καθαρισμου φρενων ...και αφου δουλεψει λιγο ....με νερακι και ενα σφουγγαρακι καθαριζουμε με λεπτομερια τη μπάκα ποιυ εχει πιασει σε ολες τις γωνιες και γυρω απ τα 4 πιστονια που πιεζουν τα τακακια!










[URL='http://3.bp.blogspot.com/-V8vIV8IQIpg/UPCodTP6dGI/AAAAAAAAA8w/iWDI-NDlzvs/s1600/DSC02882.JPG'][/URL]






...αφου εχουμε καθαρισει τα παντα απο ασφαλειες , ελατηρια , πίροι κτλ ...πιεζουμε με τα δαχτυλα μας τα πιστονια μεσα στις δαγκανες να υποχωρησουν προς τα πισω για να χωρεσουν τα φρεσκα τακακια που εχουν πολυ περισσοτερο πελμα (βασικα υπαρχει ειδικο εργαλειο που σπρωχνει τα πιστονια προς τα μεσα αλλα πιστεψτε με ειναι τοσο ευκολο και με τα δάχτυλα που βρισκω την χρηση του εργαλείου υπερβολική)...





.





...και αφου πασαλιψουμε με λιγη παστα χαλκου την πισω μερος απ τα τακακια (... βοηθαει στο να μην ταλαντευονται κατα το φρεναρισμα και τριζουν τα φρενα ) .. περνάμε τα νεα τακακια στη δαγκανα ....






[URL='http://3.bp.blogspot.com/-lnHCQ2FUE1w/UPCp5XiUADI/AAAAAAAAA9Q/mB4DO5E3sx8/s1600/DSC02887.JPG'][/URL]






...κρατωντας τα τακακια με τα δαχτυλα μας στη θεση τους ...περνάμε τη δαγκανα πανω στο δισκοφρενο και βιδωνουμε ,χωρις να σφίξουμε εντελως, τις 2 βιδες του δισκοφρενου στη θεση τους









...πιανουμε το ελατηριο στο χερι ...που αφου το χουμε καθαρισει.....παρατηρουμε στην μια ακρη του ενα χαραγμενο βελάκι ....










...το τοποθετουμε λοιπον μεσα στη δαγκανα , σφίγγοντας τα τακακια , με το βελακι να δειχνει προς τα πανω .....










...πατώντας ελαφρα το ελατηριο με το δαχτυλο μας , βιδωνουμε και τον πίρο...








...και με το χερι μας σφηνώνουμε και την ασφαλεια στη θεση της ....











... την ιδια εργασια και στην αριστερη πλευρα που θελει λιγο περισσοτερη προσοχη μην τσαλακώσουμε βιδωνοντας τη δαγκανα στη θεση της , το καλωδιο του αισθητηρα του ABS…τα κλιπσακια στη θεση τους ....




το λοιπον αφου κανουμε ενα τελευταιο οπτικο ελεγχο ...... με την βοηθεια μια καστανιας με δυναμομετρο σφίγγουμε παλι τις 2 βιδες της δαγκανας με 30 Nm .










...και εχουμε τελειωσει!














.... λιγο προσοχη τωρα στα πρωτα φρεναρισματα ...μεχρι να κατσουνε σωστα τα τακακια !






...καλα μας χιλιομετρα φιλαρακια!!!!!!!

;)
 
Top Bottom