DIY .... συγχρονισμός των κυλίνδρων σε R1200GS '04 .. με βοήθεια του Twinmax!

IoannisPanagiotidis

Μέλος
Περιοχή
Solingen - Thessaloniki
Όνομα
Ιωαννης
Μοτό
R1200GS
(...παλιοτερο τεχνικο ποστακι 11/09/2008) :)


:)...ενας ακομα έλεγχος (...και αναλογος ρυθμισμα) που ο κατασκευαστης προτεινει καθε 10.000 χιλιομετρα (...αλλα εγω περασα τα 20) ειναι αυτος του συγχρονισμού του κινητηρα! Μαζεύοντας πληροφορίες και φυσικα διαβαζοντας .... κατεληξα οτι ειναι αρκετα ωφέλιμο να γινεται αυτος ο ελεγχος μετα απο ρυθμισμα στις βαλβιδες !

....επι της ουσιας παντα με μπερδευε ο όρος "συγχρονισμος των κυλινδρων" οταν το ακουγα και με παρεπεμπτε καπου αλλου αλλα τελικα διαβαζοντας και βαζωντας ολα στο μυαλο μου με την σειρα καταλαβα οτι η ολη εργασια δεν ειναι τιποτα παραπανω απ το να συχρονισεις τις ντιζες του γκαζιου να ανοιγουν απολυτως ταυτοχρονα τις πεταλουδες στους δυο κυλινδρους !...με απλα λογια (...για να το καταλαβει και καποιος που δεν εχει και πολλες γνωσεις για την λειτουργια αυτη)..θα το περιγραψω ως εξης:...γυριζοντας το χερουλι του γκαζιου τραβιεται μια ντιζα που κατεβαινει περιπου μεχρι κατω απ τη σελα ... εκει διακλαδώνεται μεσα σε ενα κουτακι απ το οποιο βγαινουν πλεον 2 ντιζες που καταληγουν στο τροφοδοτικο συστημα του καθε κυλίνδρου ανοιγοντας τον αερα και επιτρεποντας να αρχισει η διαδικασια του ψεκασμου!!!

...για να τελειώνω με τα θεωριτικα θα αναφερω ακομα οτι σε περιπτωση που δεν ειναι απολυτα ταυτοχρονη αυτη η κινηση των 2 ντιζων τοτε συμβαινει ο ενας κύλινδρος να τροφοδοτείτε γρηγοροτερα τραβοντας τον αλλον......χανει ο κινητηρας σε αποδοση και εχουμε γενικως μια σχετικα δυσαρμονική λειτουργια!...για να μπορεσουμε να κανουμε τον ελεγχο αυτο χρειαζομαστε καποιο οργανο για να μετρήσουμε την αναλογη αναρρόφηση του καθε κυλίνδρου!


....υπαρχουν διαφορετικα οργανα/μανομετρα σε μορφη ρολογιων ή ακομα και αυτοσχέδιοι μηχανισμοι που με την βοηθεια τους μπορουμε να κανουμε αυτες τις μετρήσεις! Εγω προμηθεύτηκα απο καιρο τωρα ενα αντίστοιχο οργανο το Twinmax που ενδεικνετε για τον συχρονισμο σε Boxer κινητήρες με ευκολια και αρκετη ακρίβεια!

...

....κινητρας σβηστός και ξεκιναω βγαζοντας τις λαστιχενιες μικρες μαυρες ταπες που κλείνουν τις ειδικες βαλβιδες (...που βρισκονται πανω στο ψεκασμο για αυτη τη δουλια











Τοποθετώ με τους λαστιχενιους ανταπτορες τις δυο ακρες απ τους σωληνες του Twinmax και το συτημα μετρησης ειναι κιολας τοποθετημενο!







1}...αναβω το Twinmax! 2}...γυριζω τον δεξι ποτενσιόμετρο της "ευαισθησίας"(sensitivity) στο "max"! 3}...και με το αριστερο ποτενσιομετρο "zero" μηδενίζω τον δεικτη του οργανου! 4}....και αφου μηδενισω ,επαναφερω την ευαισθησία στο "min"!
Σε αυτο το σημειο εχω ρυθμισει και το οργανο προς μετρηση!
1}......2}...........


3}......4}...........






1}....αναβω τον κινητηρα ! 2}...και αν δεν εχω καποιον να με βοηθησει ρυθμιζω το γκαζι με την βοηθεια του Tempomat Cruise Control ! 3}...γυρω στις 4 χιλιαδες στροφες! 4}...και γυρναω σιγα-σιγα το δεξι της ευαισθησίας προς το max για να μεγαλωσω την ενδειξη του οργάνου!

1}...........2}...........




3}........... 4}...........





....και ιδού το αποτελεσμα !!...ο δεξής κυλινδρος (...οπως κάθομαι πανω στη μηχανη)τραβαει περισσοτερο αερα , τραβώντας τον δεικτη του Twinmax κατα 1,8 μοναδες της κλιμακας του προς τα δεξια!







...τωρα αρχιζει η φαση της ρυθμισης που απαιτει και καποια προσοχη !!!...λοιπον προσοχη η μονη ρυθμιση που μπορει να γινει στο R1200GS λογο της ιδιαιτερότητας του οτι το ρελαντι ρυθμιζεται με ενα servo-μηχανισμο αυτοματα ειναι μονο η ρυθμιση της ντιζας!....δηλαδη αυτη που δειχνω με το δαχτυλο!









...απαγορευεται αυστηρα να πειράξεις τις ρυθμισεις του ψεκασμου !!!....αυτες ειναι ρυθμισμενες απ τη μαμα και δεν ειναι για τα χερια μας!

....το λοιπον 2 δεκαρακια γερμανικα κλειδια στο χερι και "βουρ στο ψητο!" ...επεμβαίνουμε μονο στο δεξι κυλινδρο και αφου προσεχτικα λασκάρουμε την κατω 10αρα που κραταει κοντρα και βαλουμε το Twinmax μπροστα μας για να μπορουμε να ελέγχουμε, ..... διορθώνουμε!....... γυριζουμε το πανω 10αρι παξιμάδι παρακολουθοντας την βελονα του Τwinmax μεχρι να μηδενισει!!!!

..



....μηδενισε !!!...εδω ειμαστε!!!!






....κρατωντας την πανω 10αρακι σταθερα προσεχτικα σφιγγουμε την κοντρα !....ΞΑΝΑΕΛΕΓΧΟΥΜΕ!!!....ΞΑΝΑΕΛΕΓΧΟΥΜΕ!!!!!...ΤΕΛΕ ΙΩΣΑΜΕ!!!!!!!







...........








ΦΙΛΑΡΑΚΙΑ !............ΑΝΤΕ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!!!!



.........;)






PS. ...εδω θελω να τονισω οτι η ολη διαδικασια δεν νομιζω οτι ειναι πολυεξοδη να την κανεις με ακομα πιο αξιοπιστα ηλεκτρονικα μεσα στη μαμα BMW ... η διαδικασια που παραθετω παραπανω εχει τον ρολο μονο ισως να βοηθησει καποιον που θα ηθελε να το κανει μονος του!...και απλα μου αρεσει να μοιραζομαι μαζι με τη παρεα οτι μαθαινω και ανακαλύπτω πανω στη μηχανή μου!


PS2. ...καθοτι πολυ ορεξατος αλλα εντελως ερασιτεχνης και οσο ζω μαθαινω ...δεκτη πολυ ευχαριστως καθε υπόδειξη / διορθωση σε οτι εχω γραψει παραπανω..
PS3...ολη η διαδικασια καθοτι την ειχα οργανωσει στο μυαλο μου πολυ καλα πριν ξεκινησω, διαρκισε κατι λιγοτερο απο 5 λεπτα απ τη στιγμη που εβαλα μπρος την μηχανη!...γενικως θελει προσοχη καθοτι αεροελαιοψυκτος ο boxer, να μην ανεβει η θερμοκρασια πολυ ψηλα και κανουμε ζημια!!!...προσοχη!
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
ωραιοι και οι δυο!!!!
 

kostas r1150gs

Μέλος
Περιοχή
Ν ΜΟΥΔΑΝΙΆ
Όνομα
konstantinos
Μοτό
Bmw r1150gs
Kosta δεχεσαι παραγγελιες;;;;
Δεν έκανα και τίποτα σπουδαίο. Το μόνο που χρειάζεται είναι να βρεις ένα μαγαζί που πουλάει τέτοιου είδους ανταλλακτικά. Εγώ τα είχα πάρει από μαγαζί που πουλάει ανταλλακτικά γερανών.τα ρολόγια λέγονται βακουμομετρα και μετρούν την αναροφηση του αέρα. Θα χρειαστείς και δύο ρυθιστες για να μην παίζουν οι βελόνες πλαστικά σωληνάκια και είσαι έτοιμος. 50 ευρώ κόστος.
 

kostas r1150gs

Μέλος
Περιοχή
Ν ΜΟΥΔΑΝΙΆ
Όνομα
konstantinos
Μοτό
Bmw r1150gs
Σου βάζω και πιο αναλυτικές φωτογραφίες γιατί θα σου ζητήσουν συγκεκριμένα πράγματα.
ρολόγια γλυκερίνης με τα νούμερα που έχει.
βαλβίδες συνδετήρες σωληνάκια.
 

asotosios

Μέλος
Όνομα
Ευγενιος
Μοτό
Moto Guzzi Breva 1100 2007 ABS
Να και η δική μου δημιουργία επι του θέματος...
Ποιο κόμπακτ και με στραγγαλιστες ενσωματωμένους στους συνδέσμους...
Οποίος επιχείρηση αντίστοιχη διάταξη να προτιμήσεις υποπιεσομετρα/κενομετρα γλυκερινης μειώνει την ευαισθησία άρα μπορείς ποιο εύκολα να διαβάσεις...

Το λάστιχο που θα έρχεται σε επαφή με το μοτέρ πρέπει να ειναι Λάστιχα συλληκονης για να αντέχουν στην θερμοκρασία...10ποντοι πριν μπορούν να ειναι κανονικά αλφαδολαστιχα...

Η πιο φθηνή λύση αλφαδολαστιχο με λαδακι...







Send from my Moto Guzzi Breva :D πηγαίνοντας Tapa Tapa Tapa Talk...!!!
 

jmar

''Κουζουλό κοπέλι''
Περιοχή
ΧΑΝΙΑ
Όνομα
ΓΙΑΝΝΗΣ
Μοτό
BMW R 1200 GS '09
Καλό φαίνεται.
Ευχαριστω Κωστα, βασικα επειδη το να το φτιαξεις θελει παλι 50 ευρω περιπου ελεγα αυτο στα 60 αξιζει , να μην ψαχνω κι εδω στην επαρχια και να κοβω ραβω λαμακια
 
Top Bottom