DIY .... τοποθέτηση προβολακια χωρις εξωτερικο διακοπτη σε R1200GS '04

IoannisPanagiotidis

Μέλος
Περιοχή
Solingen - Thessaloniki
Όνομα
Ιωαννης
Μοτό
R1200GS
(...απο παλιοτερο ποστακι 05/11/2008)

:)... πριν απο κανα 2 χρονια οταν μου ειχε μπει η μύγα για παραπανω φως στις νυχτερινες εξορμήσεις (...που ειμαι αναγκασμένος να κανω και λογο ολοήμερου ωραρίου εργασιας) ειχα ψαχτει και ειχα καταληξει τοτε σε ενα σετακι προβολακια ομιχλης και ενα εξωτερικο προβολεα Ξενον προσαρμοσμενο μονο στη δεξια πλευρα!...αφου ειχα νικήσει τις επιφυλαξεις μου ως προς το λειτουργικο και αισθητικο κομματι της ολης εγκαταστασης (...ακομα περισσοτερο ανομοιομορφία σε ενα ηδη ανομοιόμορφο μπροστινο προβολεα)...ειχα κολλησει λιγο στο θεμα της τοποθετησης των διακοπτων σε ενα τιμονι που απ τη μαμα δειχνει ηδη φορτωμένο και πληθωρικό!

...ψαχνοντας και ρωτώντας λοιπον ....ανακάλυψα οτι υπηρχε ενας τροπος να συνδέσεις τους καταναλωτές ελέγχοντας και κατευθύνοντας τους ηλεκρονικα απο καποιον ηδη υπάρχων διακοπτη της μηχανης που προοριζεται για μια εντελως διαφορετικη χρηση!...τον τροπο αυτο λοιπον θα προσπαθησω να εξηγησω παρακατω ...

τα υλικα που θα χρειαστούμε υπαρχουν παντου στο εμποριο και ειναι ...

...2 ηλεκτρονικοι διακοπτες (autoswitch) που λειτουργουν σε περιβάλλον κυκλώματος που υποστηρίζεται απο σύστημα canbus αντι της παραδοσιακής πλεξούδας!..οι κωδικοι τους ητανε 5P2 και 5P ... 2 απλα ρελεδακια με 4 αποδεκτες!...και 2 "κλεφτες" για να παρουμε τον θετικο παλμο απ το καλωδιο της μεγαλης σκαλας (σινιάλο) των φωτων!

...απλα πραγματα και μου κόστισαν ολα γυρω στο 50αρικο , τοτε, μαζι με κατι κομματια καλωδιο και κατι απλα ηλεκτρολογικα βισματακια που ειχα αγορασει!


setακι autoswitch με ¨κλεφτες" και δεματικά.............................απλο ρελεδακι αυτοκινήτου

....................................




το βασικο σχεδιο της συναρμολογησης και σύνδεσης ειναι το παρακατω!




φυσικα δεν ειμαι ηλεκτρονικος και γω δυσκολευτικα να το καταλαβω οταν το πρωτοειδα αλλα αν το μελετησεις με ησυχία ειναι εντελως απλο και κατανοητο!

πρωτα απο ολα θα πω οπως ειναι εμφανες οτι θα χρειαστουμε 2 τετοιες συνδεσμολογίες οπως η παραπανω μια για τα ομιχλης και μια για το ξενον.

....θα εξηγήσω πρωτα την συδεσμολογια του ηλεκτρονικου διακοπτη και μετα θα περασω στη τροπο λειτουργιας!


...η συνδεσμολογια εχει ως εξης...εχει 6 αποδεκτες/καλωδια ετοιμους και προσαρμοσμενους με διαφορετικα χρωματα για να μην μπερδευομαστε !


---στο κοκκινο καλωδιο δινουμε ρευμα 12 Volt που κλέβουμε απο οποιοδήποτε καλωδιο που εχει θετικο φορτίο μετα το ανοιγμα του διακοπτη με το κλειδι!...εγω εψαξα και εκλεψα παροχή απ την ψείρα (....λαμπα πορείας) του μπροστα προβολεα !..με ενα απλο ανιχνευτή τσιμπησα τα καλωδια, βρηκα την παροχη και προσαρμοσα ενα "κλεφτη" που κατεληγε στο κοκκινο καλωδιο !
---το μωβ καλωδιο το προσαρμοζουμε απλα στην εισοδο του θετικου στο ρελε...και ειναι αυτο που οταν παρει ρευμα απ το ηλ.διακοπτη θα βαλει σε λειτουργια ON το ρελε και θα επιτρεψει να περασει απο μεσα του το ρευμα για να αναψει το προβολεα!
---το μαυρο ειναι η μειον παροχη του ηλ.διακοπτη και απλα το συνδέουμε πανω στο σασι της μηχανης!
---το μαυρο/γκρι ειναι η παροχη του μειον στο ρελε και το συνδεουμε απλα με το δευτερο ποδαρακι της εισοδου του ρελε!
---το 5το καλώδιο καταληγει σε ενα ενσωματωμενο ledακι που δειχνει τη κατασταση του προβολεα στο οδηγο! εχει μακρυ καλωδιο και το προσαρμοζεις καπου μπροστα στο ταμπλο των οργανων !....σε ΟΝ κατασταση εχει χρωμα πρασινο και οταν κλεισεις τον διακοπτη αναβοσβηνει για λιγα δευτερολεπτα κοκκινο και μετα σταματαει να φωτιζει!
---και τελος το 6 καλώδιο χρωματος κιτρινου ειναι αυτο που παιρνει τον θετικο παλμο απ το διακοπτη της μεγαλης σκαλας και αναλογος θετει σε λειτουργια μεσω το Ηλ.διακοπτη το αναλογο ρελε για να παρει ρευμα το αναλογο κυκλωμα!







...ετσι λοιπον και για να περασω στο τροπο λειτουργιας του...


...οταν δεχθει στη εισοδο (κιτρινο καλωδιο) του καποιο συνδυασμό θετικων παλμών ρευματος τοτε δίνει ταση στο καλωδιο της εξοδου του(...μωβ καλωδιο) που αυτο με την σειρα του ανοιγει το ηλεκρομαγνητικο ρελε και επιτρεπει την διέλευση του ρευματος στο κύκλωμα του προβολεα!


για να μπορουμε να χειριστούμε τα δυο διαφορετικα κυκλωματα ξεχωριστα και να ανοιγουμε τις ομιχλης και τον ξενον οταν εμεις το επιλεγουμε τοτε θα χρειαστουμε 2 διαφορετικους ηλ.διακοπτες !!!...ο ενας με κωδικο 5P2...βγαζει ταση στη εξοδο του οταν δεχτει 2 θετικους παλμους στην εισοδο του με χρονικη αποσταση ο ενας απ τον αλλο μικροτερη του ενος δευτερολεπτου!...και ο δευτερος με κωδικο ονομα 5P βγαζει την ταση οταν δεχτει στη εισοδο του ενα παλμο μεγαλυτερο του ενος δευτερολεπτου και μικροτερο των 2 ...με απλα λογια με το που πατησουμε τον διακοπτη του σινιαλου 2 φορες συνεχουμενα τοτε βαζουμε σε λειτουργια το κυκλωμα με τα προβολακια ομιχλης !..και οταν πατησουμε το σινιαλο και το κρατησουμε πατημενο για λιγοτερο απο 2 δευτερολεπτα τοτε αυτοματα παίρνει ρευμα μεσο του ρελε το κυκλωμα του Ξενον!




....ελπιζω να μη σας μπερδεψα! :confused:


...ειναι πολυ πιο απλό απο οτι ακούγεται και γλυτώνεις τους 2 διαφορετικούς διακόπτες πάνω στο τιμόνι και τις αντιστοιχες καλωδιωσεις που μονο οποιος δοκιμασει να τις βαλει θα καταλαβει τι μανικι ειναι! Η τοποθέτηση αυτη στη δικια μου GS μετράει ηδη 2 χρονια λειτουργιας εντελως απροβληματιστη και με απιστευτη ακρίβεια!.. δεν επηρεάζει καθολου την λειτουργια του canbus και φυσικα ο εγκεφαλος του GS δεν αντιλαμβανεται καν την υπαρξη τους καθοτι τα 2 κυκλωματα ειναι εντελως ανεξάρτητα με 2 εξωτερικες γραμμες κατευθείαν απ τη μπαταρια με τις αναλογες ασφάλειες ! ... τα εχω τοποθετήσει εντελως διακριτικά κατω απ το ρύγχος του μπροστινού φτερου ολα τα καλωδια ειναι δεμένα με δεματικά παράλληλα με τους σωλήνες του σασι και ειναι εντελως αόρατοι για καποιον που δεν το ξερει!..λιγο προσοχη θελει η τοποθέτηση των 2 ρελε που πρεπει να τα πιασεις σε μια θεση σταθερη με τους αποδεκτες προς τα κατω για να μην μαζεψει υγρασία και φυσικα χαλασουν!


...μια όψη της τελικης συνδεσμολογιας πριν την τοποθετηση!











..αν οντως καποιος φιλος θελει οντως να το προσπαθησει στη GS του τοτε θα προσπαθησω να παραθεσω και πιο συγκεκριμενες φωτογραφιες απ την τοποθετηση πανω στην δικια μου GS!




...φυσικα για να προλαβω μερικες ερωτησεις ...θα πω απο τωρα οτι ναι!...φανταζομαι αν παρουσιαστει καποιο προβλημα οπουδήποτε στα ηλεκτρονικα θα μπορει να χρησιμοποιηθει η παρων τοποθετηση απ την αντιπροσωπια σαν λογος για να μην ισχύσει η εγγύηση!...παντως για καποιον που κατεχει τα βασικα θελει λιγη δουλια αλλα ειναι εντελως απλη συνδεσμολογια και ακίνδυνη για την GS!




....αυτα προς το παρων !...καλη τυχη!

;)
 
Top Bottom