Domi's corner

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
Χόνδα XR400AdvR
BMW R1200GSA
Διακρίνω άλλη μια κλασσική περίπτωση κατακραυγής ,χωρίς οι κριτές να έχουν δεδομένα.
Μόνον ο @onroad αναρωτήθηκε οτι ,πιθανόν ,να μην είναι fault ο μάστορας.

Τα μόνα δεδομένα που Εχουμε ,είναι τα εξής:
Ασχετος από μηχανολογικά ,κ αδιάφορος ιδιοκτήτης μοτό ,ο οποίος το'χει αφήσει να γίνει χρέπι ,κ που πάει στον μάστορα ,μόνον όταν αυτό χαλάσει τελείως.

Ποιός μπορεί να ξέρει με σιγουριά ,ΤΙ ακριβώς καλέστηκε να αποκαταστήσει ο μάστορης ,όταν το άνοιξε ;

Το Κόμπλερ ,είναι ένα ειδικό ρουλμάν μίας φοράς.(μπιλιοφόρος με μεταλικά ελάσματα στόπ)
Αν το αποκαταστήσουμε εγκαίρως ,τότε (συνήθως) χρειάζεται μόνον αλλαγή του μπιλιοφόρου.
Διαδικασία που ,έτσι κι αλλιώς ,θέλει αρκετό λύσιμο-μοντάρισμα.

Αν το κόμπλερ ,έφτασε σε κατάσταση να γυρνάει "τρελλά" κατά την διαδικασία εκκίνησης ,αυτό σημαίνει οτι (σχεδόν σίγουρα) είχε αλέσει κ κάποια άλλα εξαρτήματα εκεί μέσα.

Αν το αφήσεις να φτάσει εκεί ,δεν φτάνει μόνο η αλλαγή μπιλιοφόρου ,αλλά θα πρέπει να αλλάξεις κ ότι άλλο ΔΕΙΣ ,οτι έχει φθαρεί.
Οπότε το κόστος μεγαλώνει.

@Μητσάρας
Ενδεικτικά ,θυμάμαι ότι ,η ίδια ζημιά στον Πήγασο ,έφτανε τα 550€ μόνο για ανταλλακτικά.

Eπίσης ,όταν ένα μηχανάκι είναι πλέον τόσο χρέπι ,που με το ζόρι πουλιέται 400 € ,αυτό δεν έχει καμία σχέση με το κόστος της όποιας επισκευής χρειάζεται..
Εναλλακτικά λοιπόν ,αν θεωρήσει κάποιος ασύμφορη οικονομικά την επισκευή ,σηκώνει μανίκια κ το επισκευάζει μόνος του ,ώστε να μειώσει το κόστος ,ή ,το δίνει για σκράπ ,κ παίρνει άλλο.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
Χόνδα XR400AdvR
BMW R1200GSA
Και ,επειδή μ'αρέσει να μιλάω συγκεκριμένα ,παραθέτω φωτο από το service manual του NX650.
Κατ'αρχήν ,δείτε τι πρέπει να λυθεί-δεθεί για την επισκευή αυτού που συνοπτικά ονομάζουμε "κόμπλερ" ,κ αναλογιστείτε κόστος εργασίας.



Το "Κόμπλερ" ,είναι το 1.
To σύστημα εκκίνησης όμως ,μέσω του οποίου γυρνάει η μίζα τον κινητήρα ,αποτελείται από τα 1-1α-2-3-4-5-6-7.
Οταν το κόμπλερ(μπιλιοφόρος)γυρνάει τρελά ,αλέθει-γραμμώνει το σημείο έδρασης του ,οπότε θέλει πέταμα κ αλλαγή άλλο ένα εξάρτημα.
Πριν γυρίσει τρελλά ,έχει αρχίσει κ κάνει κρακ στο σβήσιμο ,από αντιστροφή ανάδρασης ,οπότε φθείρει κι άλλα εξαρτήματα.
Μπορεί λοιπόν να εχουν ορατή φθορά κ τα υπόλοιπα εξαρτήματα του συστήματος.
Αρα τι κάνεις ,αλλάζεις μόνο το κόμπλερ ,ή αλλάζεις ότι χρειάζεται ;
Ε ,αν χρειαστεί να αλλαχτούν περισσότερα εξαρτήματα ,αυτά κοστίζουν αρκετά ,ακόμα κ μεταχειρισμένα.
 

RIGGER

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονικη
Όνομα
ΗΛΙΑΣ
Μοτό
Dominator 650
XLV 650 Transalp
Κωστα αλλαχτηκε κομπλερ (μονο αυτο γιατι δεν υπηρξε λογος για αλλαγη γραναζων ειδικα του διπλου) με καινουργιο και κοστος με εκπτωση 72 ευρω. Εργασια αλλα 70 ευρω. Χρονος μαζι με λαδια και φιλτρο περιπου 2 ωρες. (συμβουλη μεταχειρισμενο κομπλερ μην τοποθετησετε για κανενα λογο)
Τα 400 ευρω δεν ξερω αν ηταν για να μαζευτει το χρεπι αλλα αν ηταν μονο για το θεμα αυτο ειναι πολλα δεδομενου οτι δεν θα υπαρξει αποδειξη.
Αντιλαμβανομαι το πως θετεις αλλα δυστυχως τα λαμογια υπερτερουν των επαγγελματιων. Αυτο το γνωριζω απο το 1982 οταν "μου πηραν" το πρωτο παπι δεν ηξερα την τυφλα μου και επεσα σε αρκετους τετοιους μεχρι που εβγαλε σοβαρη ζημια υπαιτιοτητας του "μαστορα".
Απο τοτε ειμαι παντα υποψιασμενος και σχολαστικα επιφυλακτικος. Εσυ και 2 ακομα που γραφουν εδω μεσα αποτελειτε εξαιρεση γιατι ειναι τελειως διαφορετικη η γωνια που βλεπετε το θεμα επισκευη,ανακατασκευη,συντηρηση μοτο κ.ο.κ.
Υγ. δυστυχως δεν κρατησα φωτογραφιες καθολου ετσι ωστε να φανει η δουλεια που εκανε το συνεργειο αλλα και ο χρονος που αποτυπωνεται σε αυτες.
 

Μητσάρας

Μέλος
Περιοχή
Αιτωλικό
Όνομα
Μητσος
Μοτό
Ténéré XT660z

piaggio PX200
ευχαριστω για τις απαντησεις.
κατατοπιστικες.ιδιαιτερως του Γατου.
και πηρα μια ιδεα του τι παιζει.
απο τη στιγμη που δε τα πληρωσα εγω αλλα και δε με ακουσε να περιμενει λιγο να δουμε τι και πως,δε με πειραζει.
επισης "θετικο" το γεγονος οτι οντως παιζει αυτη η ζημια στη χειροτερη της μορφη να φτασει τοσο.
οποτε ισως και να ηταν τετοια περιπτωση.

αν ξαναμιλησω και εχω καμια παραπανω πληροφορια θα επανελθω ετσι για την ιστορια.
 

Μητσάρας

Μέλος
Περιοχή
Αιτωλικό
Όνομα
Μητσος
Μοτό
Ténéré XT660z

piaggio PX200
ετσι για την ιστορια,ενημερωση...

το εφτιαξε,το δουλεψε καμια βδομαδα και τελικα ειχε γεννητουρια παλι.
σμπαραλια ολα μεσα στην κεφαλη,δεν αξιζει ν ασχοληθει αλλο.το παρατησε και πηρε ενα fmx
δε ξερω ακομα τι θα το κανει το domi.

να συνδεονται αυτες οι δυο ζημιες δεν παιζει ετσι?
 

onroad

Superhero
Περιοχή
RTW
Όνομα
Konstantinos
Μοτό
KTM790R
ετσι για την ιστορια,ενημερωση...

το εφτιαξε,το δουλεψε καμια βδομαδα και τελικα ειχε γεννητουρια παλι.
σμπαραλια ολα μεσα στην κεφαλη,δεν αξιζει ν ασχοληθει αλλο.το παρατησε και πηρε ενα fmx
δε ξερω ακομα τι θα το κανει το domi.

να συνδεονται αυτες οι δυο ζημιες δεν παιζει ετσι?
Δεν μας ειπες ποτε πια ηταν η ζημια και πως να ξερουμε αν σχετιζονται ?
 

RIGGER

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονικη
Όνομα
ΗΛΙΑΣ
Μοτό
Dominator 650
XLV 650 Transalp
Κατοπιν 3 μετρήσεων απο ρεζερβα σε ρεζερβα παραθέτω την τελευταία. Με λειτουργία του μοτερ εως 5500 σαλ και ταχυτητες απο 90 εως 120 χλμ σε επαρχιακο αλλα και ελαχιστη κινηση σε ΕΟ περιπου 20 χλμ στην πολη και με στιγμιαίες ενδειξεις εως 150 χλμ. σε προσπερασεις στην ΕΟ. Αυτονομια 274 χλμ,τα οποια εφταναν ανετα τα 300 (κατι που εχω δει με καυσιμο απο Βουλγαρια-Ρουμανια στους ιδιους παντα ρυθμους) αφου ειχα περιπου 3 λιτρα ακομα. Μονοκαβαλος με εναν σακο μονο πισω. Παρομοιες και οι 2 προηγουμενες μετρησεις στα 276 χλμ και 278 αντιστοιχα.
Συγκεκριμενα φουλαρα απο Βολο και γυρισα ρεζερβα στα Βασιλικα στην διαδρομη προς Χαλκιδικη βαζοντας 12,21 λιτρα.

Καρμπυρατερ καθαρο και ρυθμισμενο με βελονες,φλοτερ κτλ εργοστασιακά. Βαλβίδες δεν εχουν ρυθμιστει αλλα δεν ακουγονται ουτε και η καδενα φυσικα.Επισης ρεζερβουαρ καθαρο και πλαστικοποιημενο.
Καταναλωση υπερ του δέοντος καλη υπο αυτες τις συνθηκες βεβαια.


 

thenos

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Κατοπιν 3 μετρήσεων απο ρεζερβα σε ρεζερβα παραθέτω την τελευταία. Με λειτουργία του μοτερ εως 5500 σαλ και ταχυτητες απο 90 εως 120 χλμ σε επαρχιακο αλλα και ελαχιστη κινηση σε ΕΟ περιπου 20 χλμ στην πολη και με στιγμιαίες ενδειξεις εως 150 χλμ. σε προσπερασεις στην ΕΟ. Αυτονομια 274 χλμ,τα οποια εφταναν ανετα τα 300 (κατι που εχω δει με καυσιμο απο Βουλγαρια-Ρουμανια στους ιδιους παντα ρυθμους) αφου ειχα περιπου 3 λιτρα ακομα. Μονοκαβαλος με εναν σακο μονο πισω. Παρομοιες και οι 2 προηγουμενες μετρησεις στα 276 χλμ και 278 αντιστοιχα.
Συγκεκριμενα φουλαρα απο Βολο και γυρισα ρεζερβα στα Βασιλικα στην διαδρομη προς Χαλκιδικη βαζοντας 12,21 λιτρα.

Καρμπυρατερ καθαρο και ρυθμισμενο με βελονες,φλοτερ κτλ εργοστασιακά. Βαλβίδες δεν εχουν ρυθμιστει αλλα δεν ακουγονται ουτε και η καδενα φυσικα.Επισης ρεζερβουαρ καθαρο και πλαστικοποιημενο.
Καταναλωση υπερ του δέοντος καλη υπο αυτες τις συνθηκες βεβαια.


Χωρητικότητα ρεζερβουάρ μαζί με ρεζέρβα δηλαδή γύρω στα 15lit...?
 

Ioannis G.

Μέλος
Όνομα
Ιωάννης
Μοτό
Honda Nx 650 dominator 98
Σύντομα θα ταξιδέψω και εγώ. Έχω απορία να δω κατανάλωση αν και έχω βαρύ χέρι..
 

RIGGER

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονικη
Όνομα
ΗΛΙΑΣ
Μοτό
Dominator 650
XLV 650 Transalp
Πατημα μπουτον μιζας με νεκρο σηκωμενο σταντ και πατημένο συμπλεκτη καμια απόκριση παρα μονον ενα τακ τακ. Αφηνω συμπλεκτη μιζα τακ τακ παλι .Τριτη προσπαθεια παιρνει κανονικα. Σβηνω ξανα μιζα ειτε με πατημενο συμπλεκτη ειτε οχι παιρνει με την μια. Τσεκ μπαταρια οκ ,αναορθωτης οκ,καλωδια μιζας οκ,οπως επισης και του σταντ. Μου το κανει 1-2 φορες την ημερα. Καμια ιδεα τι μπορει να ειναι;
 

gsmaniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
R1200adv-NX 650-HRC Gandhi!!
Τι έγινε φιλαράκι...Πήρες Χόνδα κι έμαθες να κάνεις τηλεδιάγνωση...? :ha
Όχι... Αλλα το έχει πάθει το δικό μου αξιόπιστο χονδα.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
Χόνδα XR400AdvR
BMW R1200GSA
Όχι... Αλλα το έχει πάθει το δικό μου αξιόπιστο χονδα.
Mα...έτσι μαθαίνουμε όλοι ,τι νόμιζες.
Οταν σου βγάλει όλες τις πιθανές ζημιές ,θα μπορείς να κάνεις τηλεδιάγνωση για τα πάνταόλα. :sneaky:
 

George_M.

..ο Βαρθολομαίος..!
Περιοχή
Ανατολικα της Αττικης...
Όνομα
George.
Μοτό
XL650V
Πατημα μπουτον μιζας με νεκρο σηκωμενο σταντ και πατημένο συμπλεκτη καμια απόκριση παρα μονον ενα τακ τακ. Αφηνω συμπλεκτη μιζα τακ τακ παλι .Τριτη προσπαθεια παιρνει κανονικα. Σβηνω ξανα μιζα ειτε με πατημενο συμπλεκτη ειτε οχι παιρνει με την μια. Τσεκ μπαταρια οκ ,αναορθωτης οκ,καλωδια μιζας οκ,οπως επισης και του σταντ. Μου το κανει 1-2 φορες την ημερα. Καμια ιδεα τι μπορει να ειναι;
ριξε λιγο σπρευ επαφων στην βαλβιδα νεκρας....η γεφυρωσε την προχειρα
αν παιρνει με καθε μιζια τοτε αλλαξε την,αν συνεχισει να κανει το ιδιο ειναι αλλου το προβλημα
 

RIGGER

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονικη
Όνομα
ΗΛΙΑΣ
Μοτό
Dominator 650
XLV 650 Transalp
μετα απο καιρο καθοτι ξεχασα να ενημερωσω. Καθαρισμος και και συντηρηση μιζας. Αλλαγη σετ καρβουνακια που δεν εβλεπες παρα μονο ενα μαυρισμενο μέταλλο. 23 χρονια περασαν βεβαια. Αχ βρε Shoichiro παλι μας κοροιδεψες σκαρτα ανταλλακτικα εβαλες πανω. :D:yup:
 
Top Bottom