Domi's corner

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Διακρίνω άλλη μια κλασσική περίπτωση κατακραυγής ,χωρίς οι κριτές να έχουν δεδομένα.
Μόνον ο @onroad αναρωτήθηκε οτι ,πιθανόν ,να μην είναι fault ο μάστορας.

Τα μόνα δεδομένα που Εχουμε ,είναι τα εξής:
Ασχετος από μηχανολογικά ,κ αδιάφορος ιδιοκτήτης μοτό ,ο οποίος το'χει αφήσει να γίνει χρέπι ,κ που πάει στον μάστορα ,μόνον όταν αυτό χαλάσει τελείως.

Ποιός μπορεί να ξέρει με σιγουριά ,ΤΙ ακριβώς καλέστηκε να αποκαταστήσει ο μάστορης ,όταν το άνοιξε ;

Το Κόμπλερ ,είναι ένα ειδικό ρουλμάν μίας φοράς.(μπιλιοφόρος με μεταλικά ελάσματα στόπ)
Αν το αποκαταστήσουμε εγκαίρως ,τότε (συνήθως) χρειάζεται μόνον αλλαγή του μπιλιοφόρου.
Διαδικασία που ,έτσι κι αλλιώς ,θέλει αρκετό λύσιμο-μοντάρισμα.

Αν το κόμπλερ ,έφτασε σε κατάσταση να γυρνάει "τρελλά" κατά την διαδικασία εκκίνησης ,αυτό σημαίνει οτι (σχεδόν σίγουρα) είχε αλέσει κ κάποια άλλα εξαρτήματα εκεί μέσα.

Αν το αφήσεις να φτάσει εκεί ,δεν φτάνει μόνο η αλλαγή μπιλιοφόρου ,αλλά θα πρέπει να αλλάξεις κ ότι άλλο ΔΕΙΣ ,οτι έχει φθαρεί.
Οπότε το κόστος μεγαλώνει.

@Μητσάρας
Ενδεικτικά ,θυμάμαι ότι ,η ίδια ζημιά στον Πήγασο ,έφτανε τα 550€ μόνο για ανταλλακτικά.

Eπίσης ,όταν ένα μηχανάκι είναι πλέον τόσο χρέπι ,που με το ζόρι πουλιέται 400 € ,αυτό δεν έχει καμία σχέση με το κόστος της όποιας επισκευής χρειάζεται..
Εναλλακτικά λοιπόν ,αν θεωρήσει κάποιος ασύμφορη οικονομικά την επισκευή ,σηκώνει μανίκια κ το επισκευάζει μόνος του ,ώστε να μειώσει το κόστος ,ή ,το δίνει για σκράπ ,κ παίρνει άλλο.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Και ,επειδή μ'αρέσει να μιλάω συγκεκριμένα ,παραθέτω φωτο από το service manual του NX650.
Κατ'αρχήν ,δείτε τι πρέπει να λυθεί-δεθεί για την επισκευή αυτού που συνοπτικά ονομάζουμε "κόμπλερ" ,κ αναλογιστείτε κόστος εργασίας.



Το "Κόμπλερ" ,είναι το 1.
To σύστημα εκκίνησης όμως ,μέσω του οποίου γυρνάει η μίζα τον κινητήρα ,αποτελείται από τα 1-1α-2-3-4-5-6-7.
Οταν το κόμπλερ(μπιλιοφόρος)γυρνάει τρελά ,αλέθει-γραμμώνει το σημείο έδρασης του ,οπότε θέλει πέταμα κ αλλαγή άλλο ένα εξάρτημα.
Πριν γυρίσει τρελλά ,έχει αρχίσει κ κάνει κρακ στο σβήσιμο ,από αντιστροφή ανάδρασης ,οπότε φθείρει κι άλλα εξαρτήματα.
Μπορεί λοιπόν να εχουν ορατή φθορά κ τα υπόλοιπα εξαρτήματα του συστήματος.
Αρα τι κάνεις ,αλλάζεις μόνο το κόμπλερ ,ή αλλάζεις ότι χρειάζεται ;
Ε ,αν χρειαστεί να αλλαχτούν περισσότερα εξαρτήματα ,αυτά κοστίζουν αρκετά ,ακόμα κ μεταχειρισμένα.
 

RIGGER

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονικη
Όνομα
ΗΛΙΑΣ
Μοτό
Tiger 955i
Κωστα αλλαχτηκε κομπλερ (μονο αυτο γιατι δεν υπηρξε λογος για αλλαγη γραναζων ειδικα του διπλου) με καινουργιο και κοστος με εκπτωση 72 ευρω. Εργασια αλλα 70 ευρω. Χρονος μαζι με λαδια και φιλτρο περιπου 2 ωρες. (συμβουλη μεταχειρισμενο κομπλερ μην τοποθετησετε για κανενα λογο)
Τα 400 ευρω δεν ξερω αν ηταν για να μαζευτει το χρεπι αλλα αν ηταν μονο για το θεμα αυτο ειναι πολλα δεδομενου οτι δεν θα υπαρξει αποδειξη.
Αντιλαμβανομαι το πως θετεις αλλα δυστυχως τα λαμογια υπερτερουν των επαγγελματιων. Αυτο το γνωριζω απο το 1982 οταν "μου πηραν" το πρωτο παπι δεν ηξερα την τυφλα μου και επεσα σε αρκετους τετοιους μεχρι που εβγαλε σοβαρη ζημια υπαιτιοτητας του "μαστορα".
Απο τοτε ειμαι παντα υποψιασμενος και σχολαστικα επιφυλακτικος. Εσυ και 2 ακομα που γραφουν εδω μεσα αποτελειτε εξαιρεση γιατι ειναι τελειως διαφορετικη η γωνια που βλεπετε το θεμα επισκευη,ανακατασκευη,συντηρηση μοτο κ.ο.κ.
Υγ. δυστυχως δεν κρατησα φωτογραφιες καθολου ετσι ωστε να φανει η δουλεια που εκανε το συνεργειο αλλα και ο χρονος που αποτυπωνεται σε αυτες.
 

Μητσάρας

Μέλος
Περιοχή
Αιτωλικό
Όνομα
Μητσος
Μοτό
Ténéré XT660z

piaggio PX200
ευχαριστω για τις απαντησεις.
κατατοπιστικες.ιδιαιτερως του Γατου.
και πηρα μια ιδεα του τι παιζει.
απο τη στιγμη που δε τα πληρωσα εγω αλλα και δε με ακουσε να περιμενει λιγο να δουμε τι και πως,δε με πειραζει.
επισης "θετικο" το γεγονος οτι οντως παιζει αυτη η ζημια στη χειροτερη της μορφη να φτασει τοσο.
οποτε ισως και να ηταν τετοια περιπτωση.

αν ξαναμιλησω και εχω καμια παραπανω πληροφορια θα επανελθω ετσι για την ιστορια.
 

Μητσάρας

Μέλος
Περιοχή
Αιτωλικό
Όνομα
Μητσος
Μοτό
Ténéré XT660z

piaggio PX200
ετσι για την ιστορια,ενημερωση...

το εφτιαξε,το δουλεψε καμια βδομαδα και τελικα ειχε γεννητουρια παλι.
σμπαραλια ολα μεσα στην κεφαλη,δεν αξιζει ν ασχοληθει αλλο.το παρατησε και πηρε ενα fmx
δε ξερω ακομα τι θα το κανει το domi.

να συνδεονται αυτες οι δυο ζημιες δεν παιζει ετσι?
 

onroad

Superhero
Περιοχή
7th continent traveler
Όνομα
κωνσταντινος δε γκρειτ
Μοτό
1200 / 2012
ετσι για την ιστορια,ενημερωση...

το εφτιαξε,το δουλεψε καμια βδομαδα και τελικα ειχε γεννητουρια παλι.
σμπαραλια ολα μεσα στην κεφαλη,δεν αξιζει ν ασχοληθει αλλο.το παρατησε και πηρε ενα fmx
δε ξερω ακομα τι θα το κανει το domi.

να συνδεονται αυτες οι δυο ζημιες δεν παιζει ετσι?
Δεν μας ειπες ποτε πια ηταν η ζημια και πως να ξερουμε αν σχετιζονται ?
 

RIGGER

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονικη
Όνομα
ΗΛΙΑΣ
Μοτό
Tiger 955i
Κατοπιν 3 μετρήσεων απο ρεζερβα σε ρεζερβα παραθέτω την τελευταία. Με λειτουργία του μοτερ εως 5500 σαλ και ταχυτητες απο 90 εως 120 χλμ σε επαρχιακο αλλα και ελαχιστη κινηση σε ΕΟ περιπου 20 χλμ στην πολη και με στιγμιαίες ενδειξεις εως 150 χλμ. σε προσπερασεις στην ΕΟ. Αυτονομια 274 χλμ,τα οποια εφταναν ανετα τα 300 (κατι που εχω δει με καυσιμο απο Βουλγαρια-Ρουμανια στους ιδιους παντα ρυθμους) αφου ειχα περιπου 3 λιτρα ακομα. Μονοκαβαλος με εναν σακο μονο πισω. Παρομοιες και οι 2 προηγουμενες μετρησεις στα 276 χλμ και 278 αντιστοιχα.
Συγκεκριμενα φουλαρα απο Βολο και γυρισα ρεζερβα στα Βασιλικα στην διαδρομη προς Χαλκιδικη βαζοντας 12,21 λιτρα.

Καρμπυρατερ καθαρο και ρυθμισμενο με βελονες,φλοτερ κτλ εργοστασιακά. Βαλβίδες δεν εχουν ρυθμιστει αλλα δεν ακουγονται ουτε και η καδενα φυσικα.Επισης ρεζερβουαρ καθαρο και πλαστικοποιημενο.
Καταναλωση υπερ του δέοντος καλη υπο αυτες τις συνθηκες βεβαια.


 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Κατοπιν 3 μετρήσεων απο ρεζερβα σε ρεζερβα παραθέτω την τελευταία. Με λειτουργία του μοτερ εως 5500 σαλ και ταχυτητες απο 90 εως 120 χλμ σε επαρχιακο αλλα και ελαχιστη κινηση σε ΕΟ περιπου 20 χλμ στην πολη και με στιγμιαίες ενδειξεις εως 150 χλμ. σε προσπερασεις στην ΕΟ. Αυτονομια 274 χλμ,τα οποια εφταναν ανετα τα 300 (κατι που εχω δει με καυσιμο απο Βουλγαρια-Ρουμανια στους ιδιους παντα ρυθμους) αφου ειχα περιπου 3 λιτρα ακομα. Μονοκαβαλος με εναν σακο μονο πισω. Παρομοιες και οι 2 προηγουμενες μετρησεις στα 276 χλμ και 278 αντιστοιχα.
Συγκεκριμενα φουλαρα απο Βολο και γυρισα ρεζερβα στα Βασιλικα στην διαδρομη προς Χαλκιδικη βαζοντας 12,21 λιτρα.

Καρμπυρατερ καθαρο και ρυθμισμενο με βελονες,φλοτερ κτλ εργοστασιακά. Βαλβίδες δεν εχουν ρυθμιστει αλλα δεν ακουγονται ουτε και η καδενα φυσικα.Επισης ρεζερβουαρ καθαρο και πλαστικοποιημενο.
Καταναλωση υπερ του δέοντος καλη υπο αυτες τις συνθηκες βεβαια.


Χωρητικότητα ρεζερβουάρ μαζί με ρεζέρβα δηλαδή γύρω στα 15lit...?
 

Ioannis G.

Μέλος
Όνομα
Ιωάννης
Μοτό
Honda Nx 650 dominator 98
Σύντομα θα ταξιδέψω και εγώ. Έχω απορία να δω κατανάλωση αν και έχω βαρύ χέρι..
 

RIGGER

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονικη
Όνομα
ΗΛΙΑΣ
Μοτό
Tiger 955i
Πατημα μπουτον μιζας με νεκρο σηκωμενο σταντ και πατημένο συμπλεκτη καμια απόκριση παρα μονον ενα τακ τακ. Αφηνω συμπλεκτη μιζα τακ τακ παλι .Τριτη προσπαθεια παιρνει κανονικα. Σβηνω ξανα μιζα ειτε με πατημενο συμπλεκτη ειτε οχι παιρνει με την μια. Τσεκ μπαταρια οκ ,αναορθωτης οκ,καλωδια μιζας οκ,οπως επισης και του σταντ. Μου το κανει 1-2 φορες την ημερα. Καμια ιδεα τι μπορει να ειναι;
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Τι έγινε φιλαράκι...Πήρες Χόνδα κι έμαθες να κάνεις τηλεδιάγνωση...? :ha
Όχι... Αλλα το έχει πάθει το δικό μου αξιόπιστο χονδα.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Όχι... Αλλα το έχει πάθει το δικό μου αξιόπιστο χονδα.
Mα...έτσι μαθαίνουμε όλοι ,τι νόμιζες.
Οταν σου βγάλει όλες τις πιθανές ζημιές ,θα μπορείς να κάνεις τηλεδιάγνωση για τα πάνταόλα. :sneaky:
 

George_M.

..ο Βαρθολομαίος..!
Περιοχή
Ανατολικα της Αττικης...
Όνομα
George.
Μοτό
R1100GS 75th Aniversary Edition.
Πατημα μπουτον μιζας με νεκρο σηκωμενο σταντ και πατημένο συμπλεκτη καμια απόκριση παρα μονον ενα τακ τακ. Αφηνω συμπλεκτη μιζα τακ τακ παλι .Τριτη προσπαθεια παιρνει κανονικα. Σβηνω ξανα μιζα ειτε με πατημενο συμπλεκτη ειτε οχι παιρνει με την μια. Τσεκ μπαταρια οκ ,αναορθωτης οκ,καλωδια μιζας οκ,οπως επισης και του σταντ. Μου το κανει 1-2 φορες την ημερα. Καμια ιδεα τι μπορει να ειναι;
ριξε λιγο σπρευ επαφων στην βαλβιδα νεκρας....η γεφυρωσε την προχειρα
αν παιρνει με καθε μιζια τοτε αλλαξε την,αν συνεχισει να κανει το ιδιο ειναι αλλου το προβλημα
 

RIGGER

Μέλος
Περιοχή
Θεσσαλονικη
Όνομα
ΗΛΙΑΣ
Μοτό
Tiger 955i
μετα απο καιρο καθοτι ξεχασα να ενημερωσω. Καθαρισμος και και συντηρηση μιζας. Αλλαγη σετ καρβουνακια που δεν εβλεπες παρα μονο ενα μαυρισμενο μέταλλο. 23 χρονια περασαν βεβαια. Αχ βρε Shoichiro παλι μας κοροιδεψες σκαρτα ανταλλακτικα εβαλες πανω. :D:yup:
 

Siou

Μέλος
Περιοχή
Περιστερι
Όνομα
XΡΗΣΤΟΣ
Μοτό
ΝΧ 650
Kαλησπέρα έχω το ίδιο πρόβλημα με την μίζα και δεν ανάβει η ένδειξη του νεκρού , η βαλβίδα του που βρίσκεται ? Με εκτίμηση.
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Με αφορμή το παρακάτω:

Δεν έχω προς το παρόν... Αλλά αυτό δεν αναιρεί την αστοχία στον συγκεκριμένο κινητήρα.
Όταν έψαχνα για το συγκεκριμένο κοκορακι, δεν υπήρχε μεταχειρισμένο που δεν είχε φαγωθεί έντονα.
Και στον σαρακακη μου είπε ο πωλητής, ότι δεν προλαβαίνουν να φέρνουν κοκορακια για τον rfvc
Τα πρώτα Dominator του 1988 φορούσαν την ίδια αντλία με αυτήν που φόραγε το XL600R... η οποία για τεχνικούς λόγους δεν είχε τσιμούχες στεγανοποίησης στον άξονα της αντλία λαδιού. Φοβάμαι πως το μοντέλο που είχες πάρει ήταν τέτοιο. Αργότερα και μέχρι το 1992 είχαν αλλάξει αυτό το σημείο το οποίο μάλιστα διδόταν και ως κιτάκι για τα μοντέλα του 1988 (κωδ. ανταλλακτικού: 15100-MN1-771). Με άλλα λόγια, το κοκκοράκι δεν λιπαινόταν επαρκώς λόγω διαρροής από τον άξονα της αντλίας λαδιού. Αυτή η διαρροή ήταν απαραίτητη για τον σχεδιασμό του παλιού XL600R αλλά όχι για τον κινητήρα του Domi.
Το 1993 ο κινητήρας φόρεσε την εξελιγμένη αντλία από το νέο τότε XR650L (κωδ. ανταλλακτικού: 15100-MY6-670, όλα τα ανταλλακτικά για το XR650L φέρουν μέσα τους τη συντομογραφία MY6). Αυτή η αντλία είναι εγκατεστημένη σε όλα τα XR650L (μέχρι σήμερα), στα Domi RD02 μέχρι το 1994 και στο 1ο έτος παραγωγής των Domi RD08. Για τα Domi RD08 από το 1996 και μετά ο κωδικός ανταλλακτικού ήταν 15100-ΜΑΝ-690 (η συντομογραφία MAN αφορά τα μοντέλα RD08, ωστόσο προσοχή στην αντλία για το μοντέλο 1995). Προσοχή λοιπόν γιατί πολλές φορές δημιουργείται σύγχυση μεταξύ των κωδικών. Η νέα αντλία ΜΑΝ είναι μεγαλύτερη σε όγκο και δεν χωράει στα παλιότερα μοντέλα συν το γεγονός ότι επαναφέρει τη τεχνική της ΜΗ ύπαρξης τσιμούχας. Τι σημαίνει στη πράξη αυτό; Ότι όταν ο κινητήρας σβήνει η αντλία μετά από μερικές ώρες αδειάζει και στην επανεκκίνηση για κάποιο μικρό διάστημα ο κινητήρας λειτουργεί σε κάποια σημεία στεγνός με σύνηθες αντίκτυπο στα κοκκοράκια. Στον κινητήρα του FMX αυτό το πρόβλημα αποκαταστάθηκε μια και καλή.




Όπως καταλαβαίνει κανείς, η καλύτερη βελτίωση που έχει να κάνει κάποιος κάτοχος με κινητήρα RD02 είναι να αλλάξει την αντλία του με αυτήν που έχει τον κωδικό πράσινου χρώματος που έχω βάλει παραπάνω (ΜΥ6).

Όμως εδώ χρειάζεται μια άλλη προσοχή. Οι αντλίες που είχαν τσιμούχες δεν είναι αυτό-εξαεριζόμενες, έτσι εύκολα μπορεί να εγκλωβιστεί αέρας μέσα (π.χ. σε μια πτώση ή κατά την αλλαγή λαδιού) και μετά σταματούν να παρέχουν λάδι. Επίσης είναι πολύ σημαντικό για αυτές τις αντλίες να έχουν τη σωστή αναλογία λαδιού στο κινητήρα και σε καμία περίπτωση στάθμη κάτω του minimum level. Δεν ξεχνάμε ΠΟΤΕ να κάνουμε τη διαδικασία που είναι γνωστή ως "εξαέρωση".

Άσχετα από όλα τα παραπάνω η οικονομικότερη λύση για αποφυγή προβλημάτων, είτε έχει τη παλιά αντλία, είτε τη πολύ νέα αντλία -αυτές δηλαδή που δεν έχουν τσιμούχες- είναι να αλλάζουν συχνά λάδια, ιδανικά στα 2 με 2,5 χιλιάδες χλμ. Ώστε το λάδι να μη προλαβαίνει να λεπταίνει από τη χρήση και να συγκρατείται εντός του θαλάμου της αντλίας..... (γνωτό ως Langer's Syndrome). A, ναι.... και να γίνεται σωστά ο έλεγχος στη στάθμη του λαδιού πράγμα που θέλει μια κάποια εξοικείωση λόγω του ξηρού κάρτερ.

Τα κοκκοράκια δεν έχουν κανένα πρόβλημα Κώστα, είναι τα θύματα αυτής της ιστορίας και οι περισσότεροι στα Honda λειτουργούν με τη λογική: "γιαπωνέζικο είναι δεν παθαίνει τίποτα", αμελώντας ή ακόμη χειρότερα αγνοώντας να κάνουν έναν απλό αλλά ΣΩΣΤΟ έλεγχο της στάθμης των λαδιών.

Όλες οι παραπάνω πληροφορίες προέρχονται από συζήτηση που έχω κάνει και στο παρελθόν με τον Λευκάδιος και με έβαλες (για καλό το λέω) στη διαδικασία να τα σκαλίσω πάλι.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom