Enduro Ταξιδιωτικό - Δίλημα επιλογής μηχανης

GogosLux

Μέλος
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Tuono APRC V4 1000 / KTM 1290 SAE
Καλή Χρονιά σε όλους με Υγεία και πάντα όρθιοι!!!

Θελω γνώμες για την "καλύτερη" επιλογή σε μηχανάκι για Ταξιδιωτικό enduro στο οποίο, αν δεν ξεχνάω κάτι, έχουμε τις παρακάτω ανάγκες:
  • φόρτωμα με κάποια ελάχιστα για 2-3 ημέρες max
  • μέχρι 1000 χιλ mix
  • ταξίδι εθνική με ταχύτητα 120-140 χιλ
  • δυνατότητα να κάνει χώμα που ειναι και ο σκοπός του θέματος
Η επιλογή υπόκειται σε περιορισμούς μιας και δεν σκοπεύω να πάρω και άλλο μηχανάκι οπότε θα χρησιμοποιηθεί ένα απο τα υπάρχοντα.

Σκοπός είναι το ενα να μπορεί να μείνει σε κατάσταση για καθημερινή χρήση και το άλλο να μπορεί να συνεχίσει να εκτελεί χρέη διασκέδασης τα ΣΚ στα πέριξ βουνα.

Φυσικά και τα 2 έχουν τα + και τα - και μέσα μου τείνω προς την 1 απο τις 3 επιλογές αλλά θα ήθελα την γνώμη σας για θέματα που ίσως παραβλέπω.

ΠΧ
  • το ένα αυξάνει το κόστος συντήρησης και ειναι άβολο στην εθνική ενώ το άλλο το κόστος επισκευής σε πτώση που θα έρθει σίγουρα ενω δεν βοηθάει τόσο την κατάσταση στο χώμα
  • το ενα κανει ευκολη την ζωή σε κλατάρισμα ενώ το άλλο εχει σαμπρέλα
  • κλπ κλπ
Εχουμε και λέμε τις παρακάτω επιλογές:

Επιλογή 1: ΚΤΜ 1290 S με 17' ζαντες και ανάλογα λάστιχα για χώμα (θα ξεκινήσουμε με τα ΜΙΤΑS E7 που τα έχουμε)
- αλλαγή η akrapo με την μαμα για να μην κλαίμε

Επιλογή 2: ΚΤΜ 1290 S με αγορά ζάντες απο R και αγορά λάστιχα στην αντίστοιχη διάσταση (κόστος +/- €1000
- οτι και στην 1

Επιλογή 3: Husqvarna 501 με τις παρακάτω προσθήκες/μετατροπές (κόστος +/- €1000)
- πισω γρανάζι 47 ή 45 απο 50 και αναλογο κόψιμο αλυσίδας (€26 το γρανάζι) - με 47 που εχω δοκιμάσει κάνει άνετα και enduro με πορεία στην ασφαλτο 110-120 km χωρίς να πιέζεται
- 15l ντεπόζιτο για αυτονομια, το 9l μαμα βγαζει 170km €315
- mini πυργος φώτα απο Puig €367
- σέλα μαζί με σάκους για mini φόρτωμα €297
- ίσως μεγαλύτερο καπάκι συμπλέκτη για +300ml λαδι αν δω τι κανουν οι φίλοι Αυστραλοί και Αμερικάνοι
- λάστιχα 50/50 καθώς τώρα φοράει enduro (μάλλον - ίσως )
 

tsp

Μέλος
Όνομα
Θωμάς
Μοτό
701
Οι επιλογές σου είναι λίγο στα άκρα του εύρους των on-off ,τόσο σε θέμα βάρους όσο και ικανοτήτων on και off,
πρέπει να ωριμάσει η επιλογή,να γίνεις πιό συγκεκριμένος στο τι θέλεις από τη μηχανή σου να κάνει,
κάπου στη μέση υπάρχουν τα 690/701 και Τ700
 

Padis

ven pasa ...
Περιοχή
Άγ.Στέφανος Αττικής
Όνομα
Παντελής
Μοτό
®1200 adv
Drz400E
Θελω γνώμες ....
Η άποψη μου είναι πως για Ταξιδιωτικό enduro χρειάζεσαι ένα ελαφρύ μηχανάκι που το ktm δεν είναι.
Εφόσον δεν θέλεις να αλλάξεις ή να προσθέσεις μηχανάκι στον στάβλο, εγώ θα κοίταζα την περίπτωση του 501.
Δεν θα άλλαζα πίσω γρανάζι, θα έβαζα 1 δόντι μεγαλύτερο εμπρός. Η αντιστοιχία είναι 1 προς 3.
Ντεπόζιτο σίγουρα θα άλλαζα και θα έπαιρνα και σάκους τύπου πέταλο για σέλα και πλαϊνά καπάκια.
Λάστιχα θα άφηνα τα enduro μιας και οι ταχύτητες της ασφάλτου θα είναι μικρές.

Έτσι θα άρχιζα για να δω αν μου αρέσει πρώτα απ'όλα...
Μετά θα έρθει το 990...
 

HAWK_46

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Λευτέρης
Μοτό
Μηλοκλέφτη
Οι επιλογές σου είναι λίγο στα άκρα του εύρους των on-off ,τόσο σε θέμα βάρους όσο και ικανοτήτων on και off,
πρέπει να ωριμάσει η επιλογή,να γίνεις πιό συγκεκριμένος στο τι θέλεις από τη μηχανή σου να κάνει,
κάπου στη μέση υπάρχουν τα 690/701 και Τ700
Δεν θα αγορασει μηχανη.
Θελει να διαλεξει πιο να κρατησει.
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Το χασκυ
Αν κατα κυριο λογο τα χλμ θα ειναι χωματινα και σε επαρχιακους και αυτα της εθνικης οδου ( εκει που κυριως καταστρεφονται τα τακουνατα λαστιχα) θα ειναι διεκπεραιωτικα τοτε το χασκυ θα το ευχαριστηθεις περισσοτερο και μονο στις εθνικες οδους θα εχεις περισσοτερους περιορισμους με αυτο
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Αν δεν κάνεις δύσκολο χώμα το 1290 πάει παντού.
Αν είσαι λεβέντης και προπονημενος στο χώμα πάει και στα δύσκολα το εργαλείο..
Έχουμε πολλές φορές στις βόλτες μας 1290 και πέρασε παντού.
 

GogosLux

Μέλος
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Tuono APRC V4 1000 / KTM 1290 SAE
ευχαριστώ για τις απαντήσεις :)

Οι επιλογές σου είναι λίγο στα άκρα του εύρους των on-off ,τόσο σε θέμα βάρους όσο και ικανοτήτων on και off,
πρέπει να ωριμάσει η επιλογή,να γίνεις πιό συγκεκριμένος στο τι θέλεις από τη μηχανή σου να κάνει,
κάπου στη μέση υπάρχουν τα 690/701 και Τ700
Δεν δικαολογώ να βαλω λεφτά στην κατηγορία αυτή μιας και κάνει overlap με το 1290 και το 501.
Επίσης θα βάλω λεφτά σε άλλη κατηγορία που δεν έχω :ha

Δεν θα άλλαζα πίσω γρανάζι, θα έβαζα 1 δόντι μεγαλύτερο εμπρός. Η αντιστοιχία είναι 1 προς 3.
Μπροστά έχει το 14 και δεν χωράει μεγαλύτερο.
Πίσω έχουμε βγει βόλτα με το 47 και απο στάση με 2ερα ανεβαίνει άνετα με τον δικό μου αργό πιστονάτο τρόπο μια χαρά, για αυτό σκεφτούμουν να δοκιμάσω και το ακόμα μικρότερο για να μακρύνει περισσότερο για την εθνική.

Έτσι θα άρχιζα για να δω αν μου αρέσει πρώτα απ'όλα...
Μετά θα έρθει το 990...
Εχω δοκιμάσει το 990 και ηταν ωραίο αλλά δεν θα πάω εκει ...................

-------------------

Βασικά, το 1290 με τις 17αρες δεν ξερω αν όντως και πόσο θα με περιορίσουν σε σχέση με το να ειχα τις χωμάτινες διαστάσεις που θα κοστίσει.
Επίσης, μια πτώση θα τσούξει σε κόστος και θα μειώσει πολύ την αξία του.

Προσωπικά τύνω στην επιλογή του 501 που ήταν και ενας απο τους λόγους που το επελεξα αρχικα σε σχέση με το 350 που ειναι πιο καθαρό enduro.

Φοβάμαι ότι η πλέον οικονομική λύση του 1290 με μαμα διαστάσεις ζάντες θα βγει πιο ακριβή λόγο πτώσης.
 

Srider

Βόρειο Μέλος
Περιοχή
Gothenburg - Sweden
Όνομα
Giorgos
Μοτό
Ténéré 700 World Raid | 2022
GogosLux δυστυχώς το 501 δεν κάνει για τη χρήση που αναφέρεις.
Όσα άτομα ξέρω που τα έσκασαν για παρόμοιες και ακόμη περισσότερες μετατροπές που αναφέρεις, στο τέλος κατέληξαν να το πουλήσουν και να πάνε σε 701.

Εξαρτάται πόσο σκληροπυρηνικό είναι το off road που θές να κάνεις.
Νομίζω για νορμαλ καταστάσεις το 1290 θα είναι καλύτερο από το 501.
 

est

Μέλος
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
Σουζούκι ΔρΖ
Από τη στιγμή που θα ξεκινήσεις να κάνεις κάτι για το οποίο δεν είναι φτιαγμένο το μηχανάκι, αρχίζουν οι συμβιβασμοί. Θεωρώ πως μόνο εσύ -και με τη χρήση που θες να κάνεις- μπορείς να δώσεις απάντηση στο δίλημμα.
Προσωπικά θυσιάζω ασφάλτινη άνεση με κέρδος την ευχαρίστηση στο χώμα και αν είχα αυτό το ερώτημα, δεν θα το είχα και θα ήμουν ήδη καβάλα στο 501. :D
 

GogosLux

Μέλος
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Tuono APRC V4 1000 / KTM 1290 SAE
GogosLux δυστυχώς το 501 δεν κάνει για τη χρήση που αναφέρεις.
Όσα άτομα ξέρω που τα έσκασαν για παρόμοιες και ακόμη περισσότερες μετατροπές που αναφέρεις, στο τέλος κατέληξαν να το πουλήσουν και να πάνε σε 701.

Εξαρτάται πόσο σκληροπυρηνικό είναι το off road που θές να κάνεις.
Νομίζω για νορμαλ καταστάσεις το 1290 θα είναι καλύτερο από το 501.
Για το 1290 το ερώτημα είναι αν κάνει με 17αρα ζάντα ??

Εχω κάνει ταξιδιωτικό με 990 και ήταν άνετο

Για το 501, αν κοιτάξεις κατά Αυστραλία και Αμερική μεριά το 501 το θεωρούν dual sport και όχι enduro !
Άρα αφού με καλύπτει στο γυαλατζι enduro που κάνω γιατί να μην με καλύπτει σε εκδρομικό?

Το μηχανάκι γράφει για πλάκα 80-90 χιλ σε φλαταδουρες άρα που υστερεί σε σχέση 690/701 και Τ700 ΕΚΤΟΣ άνεσης και ασφάλτου ???
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Για το 1290 το ερώτημα είναι αν κάνει με 17αρα ζάντα ??

Εχω κάνει ταξιδιωτικό με 990 και ήταν άνετο

Για το 501, αν κοιτάξεις κατά Αυστραλία και Αμερική μεριά το 501 το θεωρούν dual sport και όχι enduro !
Άρα αφού με καλύπτει στο γυαλατζι enduro που κάνω γιατί να μην με καλύπτει σε εκδρομικό?

Το μηχανάκι γράφει για πλάκα 80-90 χιλ σε φλαταδουρες άρα που υστερεί σε σχέση 690/701 και Τ700 ΕΚΤΟΣ άνεσης και ασφάλτου ???
Θα σε δυσκολέψει αρκετά στο χώμα το 1290 με τις 17"αρες...
Σίγουρα θα περάσεις χωματόδρομους αλλά με πολύ αργό ρυθμό και θα σε έχει συνέχεια στην πρίζα λόγω νευρικότητας.
Θα κοιτούσα την λύση του 501 με τους όποιους περιορισμούς.
Επίσης τον πύργο τον θεωρώ περιττό έξοδο για μένα...
Προσάρμοσε ενα πλέξιγκλας στο υπάρχον φεριγκ και θα έχεις περίπου το ίδιο αποτέλεσμα.
Ακόμα και σε περίπτωση πτώσης το 501 είναι παιχνιδάκι.
Σκέψου μόνο να βρίσκεσαι κάπου μέσα σε δάσος, να σου πέσει το 1290 - χωρίς απαραίτητα ζημιά - και να μην μπορείς να το σηκώσεις...
Όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω προτίμησε το 1290 μόνο εάν δεν ταξιδέψεις μόνος.:)
 
Top Bottom