Expert και φίλοι των αναρτήσεων παρακαλώ την συμβουλή σας για αγορά ή επισκευή :D

Tol

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Απόστολος
Μοτό
VFR
Καλησπέρα σε όλους.

Η πίσω ανάρτηση μου άρχισε να "κλωτσάει". Βυθίζεται πλέον και με το πάτημα χεριού και αν περάσω από λακούβα ανεβοκατεβαίνει λες και υπάρχει μόνο το ελατήριο.
Μου είπαν ότι θέλει επισκευή και είναι περίπου στα 120€ μαζί με το βάλε - βγάλε. Προς το παρόν έχω σφίξει (αυξήσει) το preload και νομίζω είναι καλύτερα. Αν έκανα βλακεία πείτε μου παρακαλώ. Επίσης ρυθμίζεται και το rebound αλλά δεν το έχω πειράξει και δεν γνωρίζω αν πρέπει.

Η κύρια ερώτηση μου είναι:
Να αλλάξω και ελατήριο ή μόνο επισκευή θα με καλύψει;

Ένα πιο σκληρό λογικά θα ήθελα. Έχω βρεί ένα πακέτο της Hyperpro με προοδευτικά ελατήρια μπρος πίσω + λάδι (SAE 15). Παρεμπιπτόντως δεν μπορώ να δω την σκληρότητα στο site της Hyperpro (θα έπρεπε να αναγράφεται κατ'εμε με 2 τιμές κατά προσέγγιση μιας και είναι προοδευτικό) αλλά σίγουρα θα είναι πιο σκληρό από το μανίσιο (Kayaba είναι που πλέον το brand έγινε ΚΥΒ). Προφανώς και υπάρχουν και άλλα brands αλλά αν έχει κάποιος εμπειρία γιατί να προτιμήσω το ένα από το άλλο θα με βοηθήσει πολύ. Επίσης έχω ακούσει ότι ο συνδυασμός προοδευτικών μπροστά πχ Hyperpro με κανονικό πίσω πχ Ohlins, αξίζει σε βαριές μηχανές.

Για την περίπτωση της ριζικής αλλαγής της ανάρτησης δεν το σκέφτομαι προς το παρόν λόγο κόστους αλλά αν υπάρχουν αδιάσειστα επιχειρήματα :p μπορεί να το ψήσω. Πάλι κάτι σε Hyperpro λογικά αλλά την ακριβή (744€) με το ρεζερβουάρ αζώτου/λαδιού. Για Ohlins/Wilburs (~900 - 1000€+) δεν τρελαίνομαι και Hagon (~550€) δεν έχω ακούσει καλές κριτικές. (Μιλάω για πλήρη αλλαγή εδώ και όχι μόνο ελατηρίου όπως πριν.)

Η οδήγηση μου 80% είναι μόνος (112 κιλά) και σχετικά επιθετική (ψιλοτάπα, στρίβω στο όριο, πλακώνω φρένα κτλ αυστηρά σε λογικά πλαίσια). Εννοείται κομμένα αυτά έτσι όπως είναι τώρα η ανάρτηση. Το υπόλοιπο 20% χώμα αλλά όχι κάτι τρελό, που και που συνεπιβάτης και ενίοτε κάνα ταξιδάκι (άντε να τελειώνει η καραντίνα!)

Η συμβουλή σας θα είναι πολύτιμη, ευχαριστώ εκ των προτέρων!
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Αν ήσουν ευχαριστημένος με την υπάρχουσα (προ προβλήματος), τότε επισκευή και σέρβις με ένα ελατήριο στα κιλά σου και είσαι μια χαρά.

Η Hyperpro συνήθως δε δίνει ελατήριο ανάλογο του βάρους του αναβάτη γιατί και πίσω δίνει προοδευτικά. Έχω δει όμως κάποιες περιπτώσεις που τις κρατάει για εντός Ολλανδίας όπου δίνει συγκεκριμένα ελατήρια.
 

dtz

Μίζα-μανιβέλα (Ευτραφής Περτικαλής Κυριούλης)
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
BMW R 1200 GS
KTM 690 Enduro
Καλησπέρα Αποστόλη, θα συμφωνήσω με τον Στέφανο, αν πριν τη "ζημιά" δεν είχες πρόβλημα,
τότε με κάποια συνταγή, επισκευή - ελατήρια + λάδια κτλ θα είσαι οκ.
Αφού όμως όπως αναφέρεις, το μαστιγώνεις το μελομακάρονο, και συνεπώς θεωρώ, ότι μπορείς να ξεχωρίσεις,
τι σημαίνει μέτριο, καλό κτλ γιατί δεν σκέφτεσαι να το τελειώσεις το θέμα, με την προϋπόθεση ότι υπάρχει το budget ... ?
Τι εννοώ, πριν μερικά χρόνια, που χρειάστηκε κι εγώ να ασχοληθώ με τις αναρτήσεις, της χονδρής κυρίας (GS1200)
και επειδή την εποχή εκείνη, πήγαινε και βουνό το GS, έβαλα ένα ζευγάρι OHLINS, και απλά εδώ και 10 χρόνια περίπου,
απλά δεν με ξαναπασχόλησε το θέμα αναρτήσεις.
Και μούτζωνα τον εαυτό μου, με χέρια και με πόδια, που δεν το έκανα νωρίτερα ... καθώς οι αναρτήσεις των πρώτων GS,
κατά τη γνώμη μου, ήταν απλά για τα σκουπίδια, για μικτή χρήση.
Θα μου επιτρέψεις να προτείνω, να εξαντλήσεις τη πιθανότητα, να βάλεις ένα OHLINS πίσω, ακόμη και να ξεπερνά
τα οικονομικά σου, μόλις το βάλεις απλά θα ξεχάσεις τα λεφτά που έδωσες ...
 

sothrhs

Ο demek
Περιοχή
Λάρισα
Όνομα
Σωτήρης
Μοτό
ΤΡΑΚΤΕΡ 06
Καλησπέρα Αποστόλη, θα συμφωνήσω με τον Στέφανο, αν πριν τη "ζημιά" δεν είχες πρόβλημα,
τότε με κάποια συνταγή, επισκευή - ελατήρια + λάδια κτλ θα είσαι οκ.
Αφού όμως όπως αναφέρεις, το μαστιγώνεις το μελομακάρονο, και συνεπώς θεωρώ, ότι μπορείς να ξεχωρίσεις,
τι σημαίνει μέτριο, καλό κτλ γιατί δεν σκέφτεσαι να το τελειώσεις το θέμα, με την προϋπόθεση ότι υπάρχει το budget ... ?
Τι εννοώ, πριν μερικά χρόνια, που χρειάστηκε κι εγώ να ασχοληθώ με τις αναρτήσεις, της χονδρής κυρίας (GS1200)
και επειδή την εποχή εκείνη, πήγαινε και βουνό το GS, έβαλα ένα ζευγάρι OHLINS, και απλά εδώ και 10 χρόνια περίπου,
απλά δεν με ξαναπασχόλησε το θέμα αναρτήσεις.
Και μούτζωνα τον εαυτό μου, με χέρια και με πόδια, που δεν το έκανα νωρίτερα ... καθώς οι αναρτήσεις των πρώτων GS,
κατά τη γνώμη μου, ήταν απλά για τα σκουπίδια, για μικτή χρήση.
Θα μου επιτρέψεις να προτείνω, να εξαντλήσεις τη πιθανότητα, να βάλεις ένα OHLINS πίσω, ακόμη και να ξεπερνά
τα οικονομικά σου, μόλις το βάλεις απλά θα ξεχάσεις τα λεφτά που έδωσες ...
Συμφωνω απόλυτα συντροχε, επίτρεψέ μου μονο μια διόρθωση ,καθότι ευαίσθητο αγορι σε τέτοια θέματα..
Το μελομακάρονο, δε το μαστιγωνουμε, αλλα το μελωνουμε και του ρίχνουμε από πάνω καρυδακι η ξηροκαρπι επιλογής, μην τυχόν και δε πάρουμε τις απαραίτητες θερμίδες..:p
Μερσι:D
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Καλησπέρα Αποστόλη, θα συμφωνήσω με τον Στέφανο, αν πριν τη "ζημιά" δεν είχες πρόβλημα,
τότε με κάποια συνταγή, επισκευή - ελατήρια + λάδια κτλ θα είσαι οκ.
Αφού όμως όπως αναφέρεις, το μαστιγώνεις το μελομακάρονο, και συνεπώς θεωρώ, ότι μπορείς να ξεχωρίσεις,
τι σημαίνει μέτριο, καλό κτλ γιατί δεν σκέφτεσαι να το τελειώσεις το θέμα, με την προϋπόθεση ότι υπάρχει το budget ... ?
Τι εννοώ, πριν μερικά χρόνια, που χρειάστηκε κι εγώ να ασχοληθώ με τις αναρτήσεις, της χονδρής κυρίας (GS1200)
και επειδή την εποχή εκείνη, πήγαινε και βουνό το GS, έβαλα ένα ζευγάρι OHLINS, και απλά εδώ και 10 χρόνια περίπου,
απλά δεν με ξαναπασχόλησε το θέμα αναρτήσεις.
Και μούτζωνα τον εαυτό μου, με χέρια και με πόδια, που δεν το έκανα νωρίτερα ... καθώς οι αναρτήσεις των πρώτων GS,
κατά τη γνώμη μου, ήταν απλά για τα σκουπίδια, για μικτή χρήση.
Θα μου επιτρέψεις να προτείνω, να εξαντλήσεις τη πιθανότητα, να βάλεις ένα OHLINS πίσω, ακόμη και να ξεπερνά
τα οικονομικά σου, μόλις το βάλεις απλά θα ξεχάσεις τα λεφτά που έδωσες ...
ΣΥΝ 1200...και με την ευκαρία που μου δίνετε, θα διαφωνήσω με τον αδερφό Στέφανο που κάπου έγραψε ότι οι αναρτήσεις για το μεγαλύτερο ποσοστό αναβατών είναι υπεραρκετες και δεν χρειάζεται να ψαχνόμαστε πολύ.
Ίσα ίσα που στις δυνατότητες του μέσου αναβάτη η ανάρτηση κάνει την διαφορά.
Είναι η μόνη "επένδυση" που κάνει καλύτερο το μηχανάκι και τον αναβατη

Ολινς και τα μυαλά στο μπλέντερ
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Η πίσω ανάρτηση μου άρχισε να "κλωτσάει". Βυθίζεται πλέον και με το πάτημα χεριού και αν περάσω από λακούβα ανεβοκατεβαίνει λες και υπάρχει μόνο το ελατήριο.
Μου είπαν ότι θέλει επισκευή και είναι περίπου στα 120€ μαζί με το βάλε - βγάλε. Προς το παρόν έχω σφίξει (αυξήσει) το preload και νομίζω είναι καλύτερα. Αν έκανα βλακεία πείτε μου παρακαλώ. Επίσης ρυθμίζεται και το rebound αλλά δεν το έχω πειράξει και δεν γνωρίζω αν πρέπει.
Εχεις παρατηρησει πουθενα λαδια εκει που παρκαρεις ή στο σημειο γύρω απο το αμορτισερ? Αν εχει χάσει τα λαδια του ωστε να δουλευει μονο το ελατηριο θα το ειχες καταλαβει βασικα, θα χοροπηδουσε ανεξελεγκτα παντου και παντα το αμορτισερ. Ο ευκολος τροπος ειναι να το συμπιεσεις με το χερι σου και το βαρος σου και να το κανεις να χοροπηδηξει, αν δεν σταματησει αμεσα αλλα συνεχισει να μπισταει ελευθερα παει να πει οτι πεταξε τσιμουχα και αδειασε τα λαδια.

Τι εννοεις ομως "κλωτσαει"? Μηπως οτι εχει μαλακωσει απλα το ελατηριο? Μηπως δεν εχει χασει λαδια το ιδιο το αμορτισερ αλλα ο ρυθμιστης της προφορτισης? Αν ειναι αυτο μπορεις να το φτιαξεις και μονος σου σχετικα ευκολα.
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
ΣΥΝ 1200...και με την ευκαρία που μου δίνετε, θα διαφωνήσω με τον αδερφό Στέφανο που κάπου έγραψε ότι οι αναρτήσεις για το μεγαλύτερο ποσοστό αναβατών είναι υπεραρκετες και δεν χρειάζεται να ψαχνόμαστε πολύ.
Ίσα ίσα που στις δυνατότητες του μέσου αναβάτη η ανάρτηση κάνει την διαφορά.
Είναι η μόνη "επένδυση" που κάνει καλύτερο το μηχανάκι και τον αναβατη

Ολινς και τα μυαλά στο μπλέντερ
Αν θυμάμαι σωστά για ποια συζήτηση αναφέρεσαι, δεν το έγραψα ακριβώς έτσι... σκέτα. Κάτι για δουλειά με το σώμα χρειάζεται πρωτίστως είχα γράψει. Δε σε κάνει τιμόνι μια ανάρτηση από μόνη της, ειδικά αν δε ξέρεις πως να τη ρυθμίσεις. Ενίοτε μπορεί να σου κάνει και κακό.
Κατά τα λοιπά είμαι από αυτούς που φωνάζουν ότι η καλύτερη βελτίωση που μπορείς να κάνεις είναι να αγοράσεις μια καλή ανάρτηση. Περισσότερο αό αύξηση δύναμης, ακόμη περισσότερο από τη κλασική αλλαγή εξάτμισης κτλ.
Αυτό που είχα υποτιμήσει -σε άλλη συζήτηση- ήταν η αξία ενός revalving συγκριτικά με ένα σωστά ρυθμισμένο sag, το οποίο και πράγματι αναθεώρησα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Tol

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Απόστολος
Μοτό
VFR
Εχεις παρατηρησει πουθενα λαδια εκει που παρκαρεις ή στο σημειο γύρω απο το αμορτισερ? Αν εχει χάσει τα λαδια του ωστε να δουλευει μονο το ελατηριο θα το ειχες καταλαβει βασικα, θα χοροπηδουσε ανεξελεγκτα παντου και παντα το αμορτισερ. Ο ευκολος τροπος ειναι να το συμπιεσεις με το χερι σου και το βαρος σου και να το κανεις να χοροπηδηξει, αν δεν σταματησει αμεσα αλλα συνεχισει να μπισταει ελευθερα παει να πει οτι πεταξε τσιμουχα και αδειασε τα λαδια.

Τι εννοεις ομως "κλωτσαει"? Μηπως οτι εχει μαλακωσει απλα το ελατηριο? Μηπως δεν εχει χασει λαδια το ιδιο το αμορτισερ αλλα ο ρυθμιστης της προφορτισης? Αν ειναι αυτο μπορεις να το φτιαξεις και μονος σου σχετικα ευκολα.
Λάδια δεν παρατήρησα κάτω αλλά μια ελαφρά υγρασία (σαν υπόνοια διαρροής; ) στο πιρούνι αριστερά. Την έχω αφήσει ήδη στον μάστορα οπότε δε παίζει το σενάριο πλέον να κάνω μόνος μου εργασία. Θα με ενδιέφερε όμως να μάθω για το μέλλον.

Οπότε πάω για Ohlins μπρος και πίσω. Με υποχρεώσατε! :ha:ha:ha
Extra products Τασσούλης, Kαλλιρρόης 55 να φανταστώ;

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις!
 

mousitsas

Μέλος
Όνομα
Αγις
Μοτό
KTM 950SE
2005 HAYABUSA
XR400R
CRF1100
Αν ο Τασουλης σε συνεργασια με την ohlins σου φερνει σεταρισμενο αμορτισερ για τα κιλα και στυλ οδηγησης σου τοτε παρε ohlins.
Αν ομως φερνει αμορτισερ φασον τοτε μη το παρεις. Σε αυτη την περιπτωση παρε nitron, οπου στην παραγγελια συμπληρωνεις ολα τα παραπανω στοιχεια και αλλα πολλα και σου ερχεται κατι κομμενο και ραμενο στα μετρα σου.
 

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
Αν ο Τασουλης σε συνεργασια με την ohlins σου φερνει σεταρισμενο αμορτισερ για τα κιλα και στυλ οδηγησης σου τοτε παρε ohlins.
Αν ομως φερνει αμορτισερ φασον τοτε μη το παρεις. Σε αυτη την περιπτωση παρε nitron, οπου στην παραγγελια συμπληρωνεις ολα τα παραπανω στοιχεια και αλλα πολλα και σου ερχεται κατι κομμενο και ραμενο στα μετρα σου.

Αλλαζει και βαλβινγκ η νιτρον;
 

mousitsas

Μέλος
Όνομα
Αγις
Μοτό
KTM 950SE
2005 HAYABUSA
XR400R
CRF1100
Αλλαζει και βαλβινγκ η νιτρον;
Δε μπορω να ειμαι σιγουρος για το τι ακριβως κανει, παντως συμπληρωνεις μερικες σελιδες με πληροφοριες πριν παραγγειλεις. Οποτε υποθετω πως ναι.
 

barbadinos

Μέλος
Περιοχή
Αγ.Ανάργυροι
Όνομα
Κώστας
Μοτό
Vstrom χίλια
Σε αυτη την περιπτωση παρε nitron, οπου στην παραγγελια συμπληρωνεις ολα τα παραπανω στοιχεια και αλλα πολλα και σου ερχεται κατι κομμενο και ραμενο στα μετρα σου.
Το ίδιο έκανα κάποτε στην wilbers για το tiger 1050 και το φχαριστήθηκα όσο τίποτε άλλο
 

xaotikos

Μέλος
Όνομα
ΚΙΜΩΝ
Μοτό
KTM 1290SAS
Aprilia Tuareg 660
KTM LC4 640E
Το ίδιο έκανα κάποτε στην wilbers για το tiger 1050 και το φχαριστήθηκα όσο τίποτε άλλο
Έτσι είχα πάρει και εγώ το tiger από Θεσσαλονίκη με wilbers...είμασταν και στα ίδια κιλά με το παλικάρι. Ταμαμ

Το ιδανικό είναι να έχουμε σωστά ελατήρια για τα κιλά που φορτώνουμε αλλά και το αντίστοιχο valving για τα κιλά και τη χρήση.
Οπότε και εγώ θα πήγαινα σε μια λύση custom σε αυτό που ζητάω.
 
Top Bottom