G 650 X CHALLENGE

akis92

Μέλος
Περιοχή
Αγια Χωματα(Ηλεια)
Όνομα
Aκης
Μοτό
R1200GS
Ως νεος κατοχος εχω και γω καποιες αποριες.αποτι καταλαβα θελει αμεσα αλλαγη ο λεβιες ταχυτητων με aftermarket αλουμινιου η σιδερενιο.αποτι βρηκα ταιριαζουν απο καποια μοντελα yz250f καθως και yz450 wr450 κτλ.ταιριαζει και απο το απλο f650 gs?
Εχετε δοκιμασει καποιο?
Για καγκελα σαμαριων υπαρχει καποια λυση η παμε σε κατασκευη;αυτα που ζητανε για hepco και touratech δεν νομιζω να τα παρουν.
Ανεμοκαλυψη...αν και δεν με ενοχλει ιδιαιερα γιατι οι ταχυτητες που γινεται να κινηθεις ειναι μεχρι 120-130 υπαρχει καποια δοκιμασμενη ζελατινα;εχω βρει καποιες αλλα δεν ξερω αν κανουν δουλεια.
Και γενικα αν εχετε να προτεινετε βελτιωσεις καλοδεχουμενες.



Στάλθηκε από το Mi A3 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Νομίζω κάγκελα για σαμάρια δεν βγάζουν πλέον. Τα σωστά έπιαναν και χαμηλά για να μην φορτίζεται το υποπλαίσιο μόνο στην άκρη του.


Αυτό με τον λεβιέ ταχυτήτων το ρώτησα στην Yamaha όταν πήγα να ψωνίσω για το fazer. Μου είπαν ότι ακόμα και αν μπαίνει, το κάθε μοντέλο διαφέρει σε μήκος, οπότε πρέπει να ξέρεις ποιό είναι το κοντό και ποιό το μακρύ για να ψωνίσεις το σωστό για το πόδι σου. Δεν είχαν και κανένα σε στοκ στην Ευρώπη, οπότε δεν είχε νόημα να το ψάξω παραπάνω. Δεν ξέρω αν μαγαζιά με αφτερμάρκετ πράγματα έχουν τέτοια αναλώσιμα, πχ Καρέρ.
 

endtourista

'' ... ''
Όνομα
ΣΠΥΡΟΣ
Αυτό με την αλλαγή του λεβιέ ταχυτήτων μοιάζει με εμμονή...
Δεν είναι δα και τόσο άμεση η ανάγκη για αντικατάσταση. Σε καμιά περίπτωση πάντως δεν είναι το πρώτο που θα πρέπει να αλλάξει κάποιος σε ένα XC όταν μάλιστα πρόκειται να χρησιμοποιηθεί σε φυσιολογικές συνθήκες. Το "πρόβλημα" λύνεται ανέξοδα και σωστά κάνοντας κάποιες τρύπες στο υπάρχον λεβιεδάκι, όπως σχετικά αναφέρεται και στο διαδίκτυο.
 

akis92

Μέλος
Περιοχή
Αγια Χωματα(Ηλεια)
Όνομα
Aκης
Μοτό
R1200GS
Νομίζω κάγκελα για σαμάρια δεν βγάζουν πλέον. Τα σωστά έπιαναν και χαμηλά για να μην φορτίζεται το υποπλαίσιο μόνο στην άκρη του.


Αυτό με τον λεβιέ ταχυτήτων το ρώτησα στην Yamaha όταν πήγα να ψωνίσω για το fazer. Μου είπαν ότι ακόμα και αν μπαίνει, το κάθε μοντέλο διαφέρει σε μήκος, οπότε πρέπει να ξέρεις ποιό είναι το κοντό και ποιό το μακρύ για να ψωνίσεις το σωστό για το πόδι σου. Δεν είχαν και κανένα σε στοκ στην Ευρώπη, οπότε δεν είχε νόημα να το ψάξω παραπάνω. Δεν ξέρω αν μαγαζιά με αφτερμάρκετ πράγματα έχουν τέτοια αναλώσιμα, πχ Καρέρ.
Καλα ναι δεν θα πηγαινα σε γνησιο γιαμαχα.αφτερμαρκετ θα επαιρνα και μαλλον εχω βρει να ταιριαζει.αλλα θα παω στη λυση του Σπυρου που καναν και πολλοι στο advrider και ισως παρω ενα αφτερμαρκετ για να εχω καβατζα.για τα καγκελα μια κατασκευη τετοιου τυπου σκεφτομουν για να πιανει και χαμηλα το υποπλαισιο.βεβαια μαλλον στην ουρα θα παει πιο πισω.


Στάλθηκε από το Mi A3 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Σπ
Αυτό με την αλλαγή του λεβιέ ταχυτήτων μοιάζει με εμμονή...
Δεν είναι δα και τόσο άμεση η ανάγκη για αντικατάσταση. Σε καμιά περίπτωση πάντως δεν είναι το πρώτο που θα πρέπει να αλλάξει κάποιος σε ένα XC όταν μάλιστα πρόκειται να χρησιμοποιηθεί σε φυσιολογικές συνθήκες. Το "πρόβλημα" λύνεται ανέξοδα και σωστά κάνοντας κάποιες τρύπες στο υπάρχον λεβιεδάκι, όπως σχετικά αναφέρεται και στο διαδίκτυο.
Σπύρο έχεις δίκιο σε αυτό, αλλά πάλι γιατί να το ρισκάρεις αν και εφ' όσον μπεις χώμα. Τα αφτερμάρκετ που είδα ψάχνοντας τώρα που το θυμήθηκα δεν έχουν διαφορά σε τιμή με τα ορίτζιναλ Yamaha (33 έναντι περίπου 40 ευρώ) αλλά λογικά είναι διαθέσιμα αντί για παραγγελία από Ιαπωνία και έναν μήνα αναμονή. Το δικό μου λεβιεδάκι ταχυτήτων είναι στραβό. Νομίζω έχω και το μομά στην κούτα με τα "προικιά", να δω αν είναι ίσιο ή όχι. γιατί κάποιες φορές με ενοχλεί στην αλλαγή αυτό που φοράει. Θεωρητική συζήτηση βέβαια αφού με την απαγόρευση και τον καιρό που είχε, με το ζόρι πάμε βόλτα 2 χιλιόμετρα εδώ γύρω για να κινείται.
 

alfa7

for Life
Περιοχή
Χανιά,Κρήτης / Μαρούσι
Όνομα
Στέλιος
Μοτό
R1250GS F800GS X-ADV 690enduro XTX660 CRF450 CB50
Λίγα πράγματα για το πάρα πολύ καλό Xchallenge...

Λεβιές ταχυτήτων... αρχικά του έκανα τρύπες, αλλά διαβάζοντας και ρωτώντας τον άλλαξα με μεταχειρισμένο λεβιέ
από F650 95-99 (κάπου στα 15€). Τον μαμά τον έχω στα εργαλεία μαζί μου...
Επίσης ταιριάζει από Apilia : RS 125 98-04 / RS 250 95-03 // Husky : TE610-E 02-09, TE630 10 // Yamaha YZ250 99-06

Να πω εδώ ότι μια φορά που ξάπλωσα ( Trophy 19) απλά στράβωσε, μιας και είναι από σίδερο και απλά τον έφερα στη θέση
του με ένα σωληνωτό για μοχλό.... δεν ξέρω τι θα γινόταν αν είχα τον μαμά αλλά υπολογίζω ότι θα έσπαγε...αν δεν μου έκανε
και καμιά άλλη ζημιά...

Κάγκελα έφτιαξα μόνος μου με μασίφ οχταράκι, ίσα για να δένω τα μαλακά σαμάρια. Έστριψα δύο τετράγωνα πλαίσια, τα
έπιασα στις επάνω δυο βίδες του υποπλαισίου και κάτω, στη βάση του μαρσπιέ συνεπιβάτη για κατανομή του βάρους.

Για τον αέρα έβαλα μια μικρή Universal ζελατίνα Givi που τη στήριξα στις βάσεις των φλας με αυτοσχέδιες μεταλλικές λάμες...
...κάνει ψιλοδουλίτσα αλλά μη φανταστείτε ότι έγινε και ταξιδιάρικο...πάντως έχει αρκετή διαφορά από πριν.

Έβαλα ένα βολτόμετρο για να δω έγκαιρα, αν και πότε θα με χαιρετήσουν τα πηνία...και μια μπρίζα για ρεύμα με τις γνωστές χρήσεις...

Πρέπει κάποια στιγμή να αλλαχτεί η πλαστική φτερωτή στην αντλία νερού (γνωστό θέμα του κινητήρα αυτού, αντέχει κάπου 30-40.000χλμ).
Επίσης δεν τη παλεύει για κάποιο λόγο η φίσα της τρόμπας βενζίνης και καίγεται, με λύση την αλλαγή της από F800.

Για βενζίνη έφτιαξα μια βάση πίσω δεξιά και έχω μόνιμα ένα μπετόνι 2,7lt (τη γνωστή μολότωφ, που λέει πολύ εύστοχα ο Σπύρος).

Τέλος στη δεξιά μεριά (πάνω από τον μαρσπιέ συνεπιβάτη ) προσάρμοσα τη γνωστή κυλινδρική θήκη εργαλείων για τα βασικά.


Να κλείσω λέγοντας ότι το Χ δεν φοβάται τίποτα και παίζει στα ίσα όλους τους χωμάτινους παίχτες...!

Καλές βόλτες σε όλους...όταν με το καλό...
 

akis92

Μέλος
Περιοχή
Αγια Χωματα(Ηλεια)
Όνομα
Aκης
Μοτό
R1200GS
Ερωτηση για ρυθμιση αναρτησεων.το μανιουαλ εχει καποιες ρυθμισεις για συγκεκριμενα κιλα.χρησιμοποιωντας τα νουμερα προφανως μπορεις να φτιαξεις και για σενα σου πως την θες.το χετε δοκιμασει(για την πισω αναφερομαι)?επισης ψαχνοντας βρηκα οτι τα 58 cm (καποιοι λενε 55-56 cm) μεταξυ αξoνα τροχου και τελευταιας βιδας υποπλαισιου ειναι ιδανικο για σωστη ρυθμιση sag.ειμαι ασχετος με ρυθμισεις αναρτησεων γενικα.το μπροστινο πως το χετε ρυθμισει για τη χρηση που κανετε?
Σκεπτομενος οτι ειναι ρυθμισμενες(compression +11,rebound+9)για μεσο αναβατη 75 κιλων(υποθεση κανω εδω) φανταζομαι παλι αναλογα με το βαρος σου μπορεις να τις ρυθμισεις με την ιδια λογικη;
υ.γ. Εννοειται οτι βρισκω παρα πολλα στα φορουμ του εξωτερικου απλα ρωταω και εδω για να υπαρχει σαν feedback για οποιον το χρειαστει στο μελλον αλλα και λογω χρησης την οποια κανετε ολοι και ειναι παρομοια.




Στάλθηκε από το Mi A3 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 
Τελευταία επεξεργασία:

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
Το δυναμικο sag (racing sag η με αναβατη επανω sag) πρεπει να ειναι περιπου στο 30-35% της συνολικης διαδρομης του αμορτισερ σου. Για να βρεις ακριβως ποιο σαγκ σου ταιριαζει, παιζεις με την προφορτιση, ουσιαστικα αλλαζοντας τη γεωμετρια της μοτο(για περισσοτερες πληροφοριες αναζητησε στο γουγλη trail, rake, weight distribution), σηκώνοντας η κατεβαζοντας το πισω μερος της μηχανης αναλογα με το οδηγικο σου στυλ.

Μολις σεταρεις το δυναμικο sag, τοτε τσεκαρεις το στατικο sag (sag χωρις τον αναβατη) και βλεπεις περιπου ποσο ειναι. Συνηθως πρεπει να ειναι περιπου στο 10% της συνολικης διαδρομης της αναρτησης. Λιγοτερο απο αυτο σημαινει πως εχεις πολυ μαλακο ελατηριο για το βαρος σου που το εχεις προφορτισει αρκετα (θα κοπαναει η αναρτηση). Περισσοτερο απο αυτο σημαινει οτι εχεις πολυ σκληρο ελατηριο με λιγη προφορτιση, και η αναρτηση δε θα λειτουργει σωστα, δε θα εκμεταλευεται ολη τη διαδρομη της κλπ...

Για ρυθμισεις, ξεκινας απ οτι σου λεει το μανουαλ, και μετα παλι παιζεις αναλογα με το οδηγικο σου στυλ. Αλλη ρυθμιση θελει ενας μου κανει αλματα στο χωμα, αλλη ενας που οδηγαει δρομο. Πριν ξεκινησεις με τις ρυθμισεις, σεταρε το ελατηριο σου ωστε να ξερεις οτι εισαι οκ εκει μιας και ειναι η μιση δουλεια, και κανε ενα σερβις στην αναρτηση. Χωρις φρεσκα λαδια (η χωρις λαδια μεσα, κατι πολυ συνηθισμενο) δεν εχει νοημα καν να ασχοληθεις
 

akis92

Μέλος
Περιοχή
Αγια Χωματα(Ηλεια)
Όνομα
Aκης
Μοτό
R1200GS
Το δυναμικο sag (racing sag η με αναβατη επανω sag) πρεπει να ειναι περιπου στο 30-35% της συνολικης διαδρομης του αμορτισερ σου. Για να βρεις ακριβως ποιο σαγκ σου ταιριαζει, παιζεις με την προφορτιση, ουσιαστικα αλλαζοντας τη γεωμετρια της μοτο(για περισσοτερες πληροφοριες αναζητησε στο γουγλη trail, rake, weight distribution), σηκώνοντας η κατεβαζοντας το πισω μερος της μηχανης αναλογα με το οδηγικο σου στυλ.

Μολις σεταρεις το δυναμικο sag, τοτε τσεκαρεις το στατικο sag (sag χωρις τον αναβατη) και βλεπεις περιπου ποσο ειναι. Συνηθως πρεπει να ειναι περιπου στο 10% της συνολικης διαδρομης της αναρτησης. Λιγοτερο απο αυτο σημαινει πως εχεις πολυ μαλακο ελατηριο για το βαρος σου που το εχεις προφορτισει αρκετα (θα κοπαναει η αναρτηση). Περισσοτερο απο αυτο σημαινει οτι εχεις πολυ σκληρο ελατηριο με λιγη προφορτιση, και η αναρτηση δε θα λειτουργει σωστα, δε θα εκμεταλευεται ολη τη διαδρομη της κλπ...

Για ρυθμισεις, ξεκινας απ οτι σου λεει το μανουαλ, και μετα παλι παιζεις αναλογα με το οδηγικο σου στυλ. Αλλη ρυθμιση θελει ενας μου κανει αλματα στο χωμα, αλλη ενας που οδηγαει δρομο. Πριν ξεκινησεις με τις ρυθμισεις, σεταρε το ελατηριο σου ωστε να ξερεις οτι εισαι οκ εκει μιας και ειναι η μιση δουλεια, και κανε ενα σερβις στην αναρτηση. Χωρις φρεσκα λαδια (η χωρις λαδια μεσα, κατι πολυ συνηθισμενο) δεν εχει νοημα καν να ασχοληθεις
Ειναι αεραναρτηση γιαυτο ειπα να ασχοληθω...ειναι πιο ευκολο στη ρυθμιση...θεωρητικα τουλαχιστον.

Στάλθηκε από το Mi A3 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
α, σωστα, ηταν αυτο το καλο αμοετισερ που ολοι το αλλαζαν με κανονικο :p

ρυθμισε πρωτα το sag, και μετα ξεκινα με τις ρυθμισεις του μανουαλ. Απ οσο θυμαμαι και αυτα δουλευουν με λαδια οποτε καλο ειναι να κανεις ενα φρεσκαρισμα
 

alfa7

for Life
Περιοχή
Χανιά,Κρήτης / Μαρούσι
Όνομα
Στέλιος
Μοτό
R1250GS F800GS X-ADV 690enduro XTX660 CRF450 CB50
Όσον αφορά στη διαμόρφωση της μοτό... έχει τοποθετηθεί κάγκελο προστασίας κινητήρα μπροστά (+2,8κ),
έχει μπει μια ελαφρύτερη εξάτμιση (-5,2κ), βάλε κάτι εργαλεία, κάτι κάγκελα σαμαριών, ήρθε στα ίσα με το
εργοστασιακό βάρος... οπότε αυτό και εγώ στα 110κ, είναι η βάση για ρύθμιση αναρτήσεων...

Έτσι μετά από ψάξιμο, διάβασμα, παρατήρηση (με σημειώσεις), σχετικές μετρήσεις (από 58) και το ενσωματωμένο
κλισίμετρο στα αριστερά... έχουμε :

Πίσω : άσφαλτο (ταξίδι) 10+ / Η και χώμα 8,5-9 / L. (από Full Hard)
Μπροστά : ταξίδι(άσφαλτο) L8/R8 και χώμα L14/R12. (από Full Hard)

Εκτιμώ ότι για μένα δουλεύει πάρα πολύ καλά.

Υπόψη λίγο πίεση παραπάνω θέλει όταν έχει και τίποτα πραγματάκια, όχι πολύ όμως (+0,5)...

Βέβαια ένας παράγοντας ρύθμισης, από μοτό σε μοτό, είναι η κατάσταση των αναρτήσεων, ιδιαίτερα για
τη φούσκα πίσω (όπως λένε στο advrider).

Τέλος, με εύρος L21 (Compression) και R18 (Rebound), έχε κατά νου ότι από μαμά ήταν L11/R11 και πίσω 8, για αναβάτη 85κ

Αυτά..καλές ρυθμίσεις.
 

akis92

Μέλος
Περιοχή
Αγια Χωματα(Ηλεια)
Όνομα
Aκης
Μοτό
R1200GS
Όσον αφορά στη διαμόρφωση της μοτό... έχει τοποθετηθεί κάγκελο προστασίας κινητήρα μπροστά (+2,8κ),
έχει μπει μια ελαφρύτερη εξάτμιση (-5,2κ), βάλε κάτι εργαλεία, κάτι κάγκελα σαμαριών, ήρθε στα ίσα με το
εργοστασιακό βάρος... οπότε αυτό και εγώ στα 110κ, είναι η βάση για ρύθμιση αναρτήσεων...

Έτσι μετά από ψάξιμο, διάβασμα, παρατήρηση (με σημειώσεις), σχετικές μετρήσεις (από 58) και το ενσωματωμένο
κλισίμετρο στα αριστερά... έχουμε :

Πίσω : άσφαλτο (ταξίδι) 10+ / Η και χώμα 8,5-9 / L. (από Full Hard)
Μπροστά : ταξίδι(άσφαλτο) L8/R8 και χώμα L14/R12. (από Full Hard)

Εκτιμώ ότι για μένα δουλεύει πάρα πολύ καλά.

Υπόψη λίγο πίεση παραπάνω θέλει όταν έχει και τίποτα πραγματάκια, όχι πολύ όμως (+0,5)...

Βέβαια ένας παράγοντας ρύθμισης, από μοτό σε μοτό, είναι η κατάσταση των αναρτήσεων, ιδιαίτερα για
τη φούσκα πίσω (όπως λένε στο advrider).

Τέλος, με εύρος L21 (Compression) και R18 (Rebound), έχε κατά νου ότι από μαμά ήταν L11/R11 και πίσω 8, για αναβάτη 85κ

Αυτά..καλές ρυθμίσεις.
8 ειναι το πισω μαμα;;;νομιζω το μανιουαλ που κοιταξα για 85 κιλα ειναι 6,7..θα το ξανακοιταξω βεβαια..

Στάλθηκε από το Mi A3 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 
Τελευταία επεξεργασία:

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Ένα τέτοιο σετάκι βάσεις "πρέπει" να μπουν γιατί σαμάρια χωρίς αυτά δεν, η εξάτμιση θα τα κάψει λογικά.


 

akis92

Μέλος
Περιοχή
Αγια Χωματα(Ηλεια)
Όνομα
Aκης
Μοτό
R1200GS
Ένα τέτοιο σετάκι βάσεις "πρέπει" να μπουν γιατί σαμάρια χωρίς αυτά δεν, η εξάτμιση θα τα κάψει λογικά.


Ναι...και γω τωρα κοιταω να φτιαξω ενα σετ βασεις...βεβαια πιο ελαφρια κατασκευη απο κατι τετοιο.

Στάλθηκε από το Mi A3 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

alfa7

for Life
Περιοχή
Χανιά,Κρήτης / Μαρούσι
Όνομα
Στέλιος
Μοτό
R1250GS F800GS X-ADV 690enduro XTX660 CRF450 CB50
8 ειναι το πισω μαμα;;;νομιζω το μανιουαλ που κοιταξα για 85 κιλα ειναι 6,7..θα το ξανακοιταξω βεβαια..

Στάλθηκε από το Mi A3 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Έχεις δίκιο, η εδώ αντιπροσωπεία το σετάριζε στα 8, γιατί το προσανατόλιζαν για δρόμο...
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Τρομερές βάσεις, όχι μόνο για σαμάρια. Τα φοράει ο STF στο wrr αν δεν κάνω λάθος

Στάλθηκε από το SM-T825 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Ναι από ότι λένε τα αυτοκόλλητα είναι της Tusk. Αυτό που δεν μου αρέσει και πολύ οπτικά είναι ότι μια αντιρίδα κατεβαίνει πολύ χαμηλά. Έχει νόημα αν το φόρτωναν με κρεμαστές αλουμινένιες βάσεις αλλά για σαμάρια δε θεωρώ ότι είναι απαραίτητο, θα μπορούσε με παρόμοιο τρόπο να πιάσει πιο ψηλά στο ίδιο υποπλαίσιο, ένα πόντο πάνω από το δοχείο των υγρών φρένων (εκτός αν υπάρχει κάποιο άλλο πρακτικό πρόβλημα που δε βλέπω). Η Tusk βέβαια έχει και αλουμινένιες βαλίτσες οπότε γιαυτό το κάνει.
 
Τελευταία επεξεργασία:

akis92

Μέλος
Περιοχή
Αγια Χωματα(Ηλεια)
Όνομα
Aκης
Μοτό
R1200GS
Ναι από ότι λένε τα αυτοκόλλητα είναι της Tusk. Αυτό που δεν μου αρέσει και πολύ οπτικά είναι ότι μια αντιρίδα κατεβαίνει πολύ χαμηλά. Έχει νόημα αν το φόρτωναν με κρεμαστές αλουμινένιες βάσεις αλλά για σαμάρια δε θεωρώ ότι είναι απαραίτητο, θα μπορούσε με παρόμοιο τρόπο να πιάσει πιο ψηλά στο ίδιο υποπλαίσιο, ένα πόντο πάνω από το δοχείο των υγρών φρένων (εκτός αν υπάρχει κάποιο άλλο πρακτικό πρόβλημα που δε βλέπω). Η Tusk βέβαια έχει και αλουμινένιες βαλίτσες οπότε γιαυτό το κάνει.
Ναι λογω βαλιτσων και υπηρχαν και περιπτωσεις να σπαει το υποπλαισιο απο φορτωμα..οποτε μαλλον θελει να μοιρασει το βαρος σε ολο το μηκος του υποπλαισιου.

Στάλθηκε από το Mi A3 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 
Reactions: STF
Top Bottom