Καλα ναι δεν θα πηγαινα σε γνησιο γιαμαχα.αφτερμαρκετ θα επαιρνα και μαλλον εχω βρει να ταιριαζει.αλλα θα παω στη λυση του Σπυρου που καναν και πολλοι στο advrider και ισως παρω ενα αφτερμαρκετ για να εχω καβατζα.για τα καγκελα μια κατασκευη τετοιου τυπου σκεφτομουν για να πιανει και χαμηλα το υποπλαισιο.βεβαια μαλλον στην ουρα θα παει πιο πισω.Νομίζω κάγκελα για σαμάρια δεν βγάζουν πλέον. Τα σωστά έπιαναν και χαμηλά για να μην φορτίζεται το υποπλαίσιο μόνο στην άκρη του.
Αυτό με τον λεβιέ ταχυτήτων το ρώτησα στην Yamaha όταν πήγα να ψωνίσω για το fazer. Μου είπαν ότι ακόμα και αν μπαίνει, το κάθε μοντέλο διαφέρει σε μήκος, οπότε πρέπει να ξέρεις ποιό είναι το κοντό και ποιό το μακρύ για να ψωνίσεις το σωστό για το πόδι σου. Δεν είχαν και κανένα σε στοκ στην Ευρώπη, οπότε δεν είχε νόημα να το ψάξω παραπάνω. Δεν ξέρω αν μαγαζιά με αφτερμάρκετ πράγματα έχουν τέτοια αναλώσιμα, πχ Καρέρ.
Σπύρο έχεις δίκιο σε αυτό, αλλά πάλι γιατί να το ρισκάρεις αν και εφ' όσον μπεις χώμα. Τα αφτερμάρκετ που είδα ψάχνοντας τώρα που το θυμήθηκα δεν έχουν διαφορά σε τιμή με τα ορίτζιναλ Yamaha (33 έναντι περίπου 40 ευρώ) αλλά λογικά είναι διαθέσιμα αντί για παραγγελία από Ιαπωνία και έναν μήνα αναμονή. Το δικό μου λεβιεδάκι ταχυτήτων είναι στραβό. Νομίζω έχω και το μομά στην κούτα με τα "προικιά", να δω αν είναι ίσιο ή όχι. γιατί κάποιες φορές με ενοχλεί στην αλλαγή αυτό που φοράει. Θεωρητική συζήτηση βέβαια αφού με την απαγόρευση και τον καιρό που είχε, με το ζόρι πάμε βόλτα 2 χιλιόμετρα εδώ γύρω για να κινείται.Αυτό με την αλλαγή του λεβιέ ταχυτήτων μοιάζει με εμμονή...
Δεν είναι δα και τόσο άμεση η ανάγκη για αντικατάσταση. Σε καμιά περίπτωση πάντως δεν είναι το πρώτο που θα πρέπει να αλλάξει κάποιος σε ένα XC όταν μάλιστα πρόκειται να χρησιμοποιηθεί σε φυσιολογικές συνθήκες. Το "πρόβλημα" λύνεται ανέξοδα και σωστά κάνοντας κάποιες τρύπες στο υπάρχον λεβιεδάκι, όπως σχετικά αναφέρεται και στο διαδίκτυο.
Ειναι αεραναρτηση γιαυτο ειπα να ασχοληθω...ειναι πιο ευκολο στη ρυθμιση...θεωρητικα τουλαχιστον.Το δυναμικο sag (racing sag η με αναβατη επανω sag) πρεπει να ειναι περιπου στο 30-35% της συνολικης διαδρομης του αμορτισερ σου. Για να βρεις ακριβως ποιο σαγκ σου ταιριαζει, παιζεις με την προφορτιση, ουσιαστικα αλλαζοντας τη γεωμετρια της μοτο(για περισσοτερες πληροφοριες αναζητησε στο γουγλη trail, rake, weight distribution), σηκώνοντας η κατεβαζοντας το πισω μερος της μηχανης αναλογα με το οδηγικο σου στυλ.
Μολις σεταρεις το δυναμικο sag, τοτε τσεκαρεις το στατικο sag (sag χωρις τον αναβατη) και βλεπεις περιπου ποσο ειναι. Συνηθως πρεπει να ειναι περιπου στο 10% της συνολικης διαδρομης της αναρτησης. Λιγοτερο απο αυτο σημαινει πως εχεις πολυ μαλακο ελατηριο για το βαρος σου που το εχεις προφορτισει αρκετα (θα κοπαναει η αναρτηση). Περισσοτερο απο αυτο σημαινει οτι εχεις πολυ σκληρο ελατηριο με λιγη προφορτιση, και η αναρτηση δε θα λειτουργει σωστα, δε θα εκμεταλευεται ολη τη διαδρομη της κλπ...
Για ρυθμισεις, ξεκινας απ οτι σου λεει το μανουαλ, και μετα παλι παιζεις αναλογα με το οδηγικο σου στυλ. Αλλη ρυθμιση θελει ενας μου κανει αλματα στο χωμα, αλλη ενας που οδηγαει δρομο. Πριν ξεκινησεις με τις ρυθμισεις, σεταρε το ελατηριο σου ωστε να ξερεις οτι εισαι οκ εκει μιας και ειναι η μιση δουλεια, και κανε ενα σερβις στην αναρτηση. Χωρις φρεσκα λαδια (η χωρις λαδια μεσα, κατι πολυ συνηθισμενο) δεν εχει νοημα καν να ασχοληθεις
8 ειναι το πισω μαμα;;;νομιζω το μανιουαλ που κοιταξα για 85 κιλα ειναι 6,7..θα το ξανακοιταξω βεβαια..Όσον αφορά στη διαμόρφωση της μοτό... έχει τοποθετηθεί κάγκελο προστασίας κινητήρα μπροστά (+2,8κ),
έχει μπει μια ελαφρύτερη εξάτμιση (-5,2κ), βάλε κάτι εργαλεία, κάτι κάγκελα σαμαριών, ήρθε στα ίσα με το
εργοστασιακό βάρος... οπότε αυτό και εγώ στα 110κ, είναι η βάση για ρύθμιση αναρτήσεων...
Έτσι μετά από ψάξιμο, διάβασμα, παρατήρηση (με σημειώσεις), σχετικές μετρήσεις (από 58) και το ενσωματωμένο
κλισίμετρο στα αριστερά... έχουμε :
Πίσω : άσφαλτο (ταξίδι) 10+ / Η και χώμα 8,5-9 / L. (από Full Hard)
Μπροστά : ταξίδι(άσφαλτο) L8/R8 και χώμα L14/R12. (από Full Hard)
Εκτιμώ ότι για μένα δουλεύει πάρα πολύ καλά.
Υπόψη λίγο πίεση παραπάνω θέλει όταν έχει και τίποτα πραγματάκια, όχι πολύ όμως (+0,5)...
Βέβαια ένας παράγοντας ρύθμισης, από μοτό σε μοτό, είναι η κατάσταση των αναρτήσεων, ιδιαίτερα για
τη φούσκα πίσω (όπως λένε στο advrider).
Τέλος, με εύρος L21 (Compression) και R18 (Rebound), έχε κατά νου ότι από μαμά ήταν L11/R11 και πίσω 8, για αναβάτη 85κ
Αυτά..καλές ρυθμίσεις.
Ναι...και γω τωρα κοιταω να φτιαξω ενα σετ βασεις...βεβαια πιο ελαφρια κατασκευη απο κατι τετοιο.Ένα τέτοιο σετάκι βάσεις "πρέπει" να μπουν γιατί σαμάρια χωρίς αυτά δεν, η εξάτμιση θα τα κάψει λογικά.
![]()
Έχεις δίκιο, η εδώ αντιπροσωπεία το σετάριζε στα 8, γιατί το προσανατόλιζαν για δρόμο...8 ειναι το πισω μαμα;;;νομιζω το μανιουαλ που κοιταξα για 85 κιλα ειναι 6,7..θα το ξανακοιταξω βεβαια..
Στάλθηκε από το Mi A3 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Ναι από ότι λένε τα αυτοκόλλητα είναι της Tusk. Αυτό που δεν μου αρέσει και πολύ οπτικά είναι ότι μια αντιρίδα κατεβαίνει πολύ χαμηλά. Έχει νόημα αν το φόρτωναν με κρεμαστές αλουμινένιες βάσεις αλλά για σαμάρια δε θεωρώ ότι είναι απαραίτητο, θα μπορούσε με παρόμοιο τρόπο να πιάσει πιο ψηλά στο ίδιο υποπλαίσιο, ένα πόντο πάνω από το δοχείο των υγρών φρένων (εκτός αν υπάρχει κάποιο άλλο πρακτικό πρόβλημα που δε βλέπω). Η Tusk βέβαια έχει και αλουμινένιες βαλίτσες οπότε γιαυτό το κάνει.Τρομερές βάσεις, όχι μόνο για σαμάρια. Τα φοράει ο STF στο wrr αν δεν κάνω λάθος
Στάλθηκε από το SM-T825 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Ναι λογω βαλιτσων και υπηρχαν και περιπτωσεις να σπαει το υποπλαισιο απο φορτωμα..οποτε μαλλον θελει να μοιρασει το βαρος σε ολο το μηκος του υποπλαισιου.Ναι από ότι λένε τα αυτοκόλλητα είναι της Tusk. Αυτό που δεν μου αρέσει και πολύ οπτικά είναι ότι μια αντιρίδα κατεβαίνει πολύ χαμηλά. Έχει νόημα αν το φόρτωναν με κρεμαστές αλουμινένιες βάσεις αλλά για σαμάρια δε θεωρώ ότι είναι απαραίτητο, θα μπορούσε με παρόμοιο τρόπο να πιάσει πιο ψηλά στο ίδιο υποπλαίσιο, ένα πόντο πάνω από το δοχείο των υγρών φρένων (εκτός αν υπάρχει κάποιο άλλο πρακτικό πρόβλημα που δε βλέπω). Η Tusk βέβαια έχει και αλουμινένιες βαλίτσες οπότε γιαυτό το κάνει.