G 650 X CHALLENGE

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Εχει δίκιο ο απο πάν Γιάνν.
Κάπου σου'χα γράψει τι να κάνεις-μετρήσεις ,χθες...νομίζω...δε θυμάμαι που...αφού...γράφεις παντού τον πόνο σου....βρες τα κ φερταπεδώ.
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Αυτο δειχνει οτι κατι δεν παει καλα φιλε. Κανενα απο τα δυο καλωδια του διακοπτη δεν θα επρεπε να εχει ρευμα.
Γιατί δεν πρέπει να έχει ρεύμα το καλώδιο του διακόπτη; Πως δίνει σήμα;
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Εχει δίκιο ο απο πάν Γιάνν.
Κάπου σου'χα γράψει τι να κάνεις-μετρήσεις ,χθες...νομίζω...δε θυμάμαι που...αφού...γράφεις παντού τον πόνο σου....βρες τα κ φερταπεδώ.
ΟΚ. Τότε
-τσέκαρε για βραχυκύκλωμα το αρχικό 2πλό καλώδιο έως την φύσα
-τσέκαρε πολικότητα στα δύο πίν της φύσας που χάνεται στην πλεξούδα
-τσέκαρε για βραχυκύκλωμα τα δύο πίν της φύσας που χάνεται στην πλεξούδα
Το αρχικό καλώδιο το ξεχνάμε γιατί είναι σκισμένο γενικότερα. Πάμε και συνδεόμαστε στην φύσα απ' ευθείας λοιπόν.

Δοκιμάζω "γερό" καλώδιο μαμά. Το ότι είναι γερό το καταλαβαίνουμε με τζιτζίκι, όπου πατώντας το κουμπί δίνει/δεν δίνει ρεύμα. Λογικά αν ήταν βραχυκυκλωμένο θα έδινε ρεύμα σε κάθε περίπτωση.

Η πολικότητα σε ένα απλό κύκλωμα με έναν διακόπτη 0-1 κανονικά δεν πρέπει να παίζει ρόλο. Αλλά λογικά το πράσινο-μαύρο του νέου καλωδίου είναι το μαύρο του παλιού.

Αυτό με το βραχυκύκλωμα στην φύσα, πως φαίνεται; Λογικά πάλι, το "ουδέτερο" έπρεπε να έχει τάση αν είχε κάπου επαφή με το ζευγάρι του.



Στρατηγικό σφάλμα αυτό με το "τι έκανες σήμερα", έπρεπε να γραφτούν εδώ όλα εξ' αρχής.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Γιατί δεν πρέπει να έχει ρεύμα το καλώδιο του διακόπτη; Πως δίνει σήμα;
Oι λαμπες του στοπ παιρνουν ταση στον θετικο πολο μονιμα ας πουμε, με τον κεντρικο διακοπτη (γι'αυτο πολλοι χρησιμοποιουν το θετικο του φρενου για να ενεργοποιησουν ρελε να δουλευουν με το ανοιγμα του διακοπτη). Αυτο που τις κανει να αναβουν ειναι οτι πατωντας φρενο ενεργοποιειται η βαλβιδα του φρενου και κλεινει το κυκλωμα της γειωσης ωστε να περασει ρευμα. Το φισακι λοιπον που συνδεεται στον διακοπτη του φρενου ειναι ας πουμε ενα κομμενο καλωδιο γειωσης, και ο διακοπτης του φρενου κλεινει αυτο το καλωδιο ωστε να δημιουργηθει κυκλωμα.
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Oι λαμπες του στοπ παιρνουν ταση στον θετικο πολο μονιμα ας πουμε, με τον κεντρικο διακοπτη (γι'αυτο πολλοι χρησιμοποιουν το θετικο του φρενου για να ενεργοποιησουν ρελε να δουλευουν με το ανοιγμα του διακοπτη). Αυτο που τις κανει να αναβουν ειναι οτι πατωντας φρενο ενεργοποιειται η βαλβιδα του φρενου και κλεινει το κυκλωμα της γειωσης ωστε να περασει ρευμα. Το φισακι λοιπον που συνδεεται στον διακοπτη του φρενου ειναι ας πουμε ενα κομμενο καλωδιο γειωσης, και ο διακοπτης του φρενου κλεινει αυτο το καλωδιο ωστε να δημιουργηθει κυκλωμα.
Φίσα με δύο καλώδια μηδέν τάση... Κάτι δεν καταλαβαίνω αλλά τώρα νυστάζω κιόλας οπότε ακόμα πιο δύσκολα τα βλέπω.

Έχω τα ηλεκτρικά διαγράμματα, αύριο το πρωί πριν ξυπνήσει το τερατίνι θα κάτσω να μελετήσω.

Από ξένο φόρουμ είπαν να δω και την γείωση πίσω από τον ανορθωτή.

Εν τω μεταξύ, άλλο περίεργο. Η εκτόνωση λαδιού στο φιλτροκούτι, δεν έχει αρκετό μήκος για να την συνδέσεις πάλι. Την άλλαξα διαδρομή λίγο για να δίνει χέρι.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Γιάννη ,καλά τα λέει ο k0k0s
H βαλβίδα είναι διακόπτης.
Ανοίγει(κοβει) κ Κλείνει(ενεργοποιεί) ένα κύκλωμα (του στοπ εδώ) ώστε να διαρρέεται ή όχι από ρεύμα.

Αφού έχει καινούργια βαλβίδα (μικροδιακόπτη) ,πάμε αλλιώς.
Ξέχνα τη βαλβίδα ,κ πήγαινε στην φίσα που αυτή κουμπώνει στην πλεξούδα.
Οχι στη φίσα της βαλβίδας ,στη φίσα της πλεξούδας.

Αν έχει 2 πινς ,μετρα με ανοιχτό διακόπτη τι δίνουν αυτά ,κ γράψε ποιό χρώμα δίνει τι (+ - )
Πήγαινε μετά κ βρες την φίσα του στόπ του πίσω φρένου ,το οποίο οπως λες δουλεύει κανονικά.
Μέτρα εκεί κ βρες ποιό χρώμα σου δίνει τι. (+ -)
Λογικά ,η πολικότητα (+-)των καλωδίων του στόπ ,θα ορίζεται με ίδιο χρώμα για εμπρός κ πίσω.
Αν διαπιστώσεις χρωματική αντιστροφή πολικότητας (μεταξύ ίδιων χρωμάτων καλωδίων) ψαξε να βρείς που εχει γίνει η πατάτα.
(κομμενο καλώδιο (-) με ανάποδη σύνδεση(σε +) / φθαρμένο καλώδιο (+) που ακουμπάει σασί ή σε ξυσμένο καλώδιο(-) )
 
Τελευταία επεξεργασία:

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Στο διάγραμμα φαίνεται ότι ξεκινάει το πράσινο/σκούρα ρίγα από την ασφάλεια 7.5Α, φτάνει στην φίσα Χ9051 με +12V, περνάει από διακόπτη S9051 του εμπρός φρένου. Άρα όταν βγάλω καλώδιο/διακόπτη S9501 και μετράω 12V στην φίσα Χ9501 που έρχεται από την πλεξούδα στο ένα καλώδιο και μηδέν στο άλλο, είναι σωστή η μέτρηση και δείχνει ότι δεν είναι βραχυκυκλωμένα μεταξύ τους αυτά τα δύο, αν ήταν θα είχε ρεύμα και στα δύο και λογικά θα άναβε μόνιμα το πίσω φως φρένου.

Το καλώδιο που δίνει το σήμα του φρένου στο πίσω φανάρι δεν έχει μόνιμο +12. Ουσιαστικά το ρεύμα που το ανάβει είναι η "επιστροφή" από τους διακόπτες (από ότι καταλαβαίνω, αυτό είναι ακριβώς το ανάποδο από αυτό που λέει ο k0k0s).

Το πράσινο/κόκκινη ρίγα (γείωση/ουδέτερο) είναι κοινό για εμπρός και πίσω φρένο (S9052/X9052) και βλέπουμε ότι ξεκινάει από τον πίσω διακόπτη, συνδέεται με τον εμπρός και καταλήγει στο πίσω φανάρι όπου το κύκλωμα φωτός θέσης (Ε9013 μόνιμο +12) και φρένου (Η9050 επιστροφή από φρένα, 0V κανονικά) έχουν κοινή γείωση.

Το σήμα του πίσω φρένου δουλεύει κανονικά. Θεωρητικά η γραμμή αυτή (πράσινο/κόκκινη ρίγα) είναι ΟΚ. Ένα σημείο προς έλεγχο είναι στο κομμάτι μέχρι να ενωθεί η γραμμή του εμπρός με το πίσω πράσινο/κόκκινη ρίγα, στο διάγραμμα το δείχνει να γίνεται στην εμπρός φίσα, δεν θυμάμαι να είχε τρία εισερχόμενα και δύο εξερχόμενα προς τον διακόπτη S9501 του φρένου αλλά θα το ξαναδώ σήμερα.



Το άλλο αστείο είναι ότι ο διακόπτης εμπρός και πίσω φρένου δουλεύουν ανάποδα σαν λογική σύνδεσης.
 
Τελευταία επεξεργασία:

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Στο διάγραμμα φαίνεται ότι ξεκινάει το πράσινο/σκούρα ρίγα από την ασφάλεια 7.5Α, φτάνει στην φίσα Χ9051 με +12V, περνάει από διακόπτη S9051 του εμπρός φρένου. Άρα όταν βγάλω καλώδιο/διακόπτη S9501 και μετράω 12V στην φίσα Χ9501 που έρχεται από την πλεξούδα στο ένα καλώδιο και μηδέν στο άλλο, είναι σωστή η μέτρηση και δείχνει ότι δεν είναι βραχυκυκλωμένα μεταξύ τους αυτά τα δύο, αν ήταν θα είχε ρεύμα και στα δύο και λογικά θα άναβε μόνιμα το πίσω φως φρένου.

Το καλώδιο που δίνει το σήμα του φρένου στο πίσω φανάρι δεν έχει μόνιμο +12. Ουσιαστικά το ρεύμα που το ανάβει είναι η "επιστροφή" από τους διακόπτες (από ότι καταλαβαίνω, αυτό είναι ακριβώς το ανάποδο από αυτό που λέει ο k0k0s).

Το πράσινο/κόκκινη ρίγα (γείωση/ουδέτερο) είναι κοινό για εμπρός και πίσω φρένο (S9052/X9052) και βλέπουμε ότι ξεκινάει από τον πίσω διακόπτη, συνδέεται με τον εμπρός και καταλήγει στο πίσω φανάρι όπου το κύκλωμα φρένου (μόνιμο +12) και φωτός θέσης (επιστροφή από φρένα, 0V κανονικά) έχουν κοινή γείωση.

Το σήμα του πίσω φρένου δουλεύει κανονικά. Θεωρητικά η γραμμή αυτή (πράσινο/κόκκινη ρίγα) είναι ΟΚ. Ένα σημείο προς έλεγχο είναι στο κομμάτι μέχρι να ενωθεί η γραμμή του εμπρός με το πίσω πράσινο/κόκκινη ρίγα, στο διάγραμμα το δείχνει να γίνεται στην εμπρός φίσα, δεν θυμάμαι να είχε τρία εισερχόμενα και δύο εξερχόμενα προς τον διακόπτη S9501 του φρένου αλλά θα το ξαναδώ σήμερα.

Eγω ειχα καταλαβει οτι στη φισα που κουμπωνει στον διακοπτη του φρενου ειχες 12ν στο ενα καλωδιο...

Αρα στη φισα αυτη που κουμπωνει ο διακοπτης δεν εχεις ρευμα, αρα εκει εισαι οκ.

Επισης λες οτι το στοπ με το αλλο φρενο δουλευει κανονικα και δεν καιει τιποτα.

Σωστα?
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Eγω ειχα καταλαβει οτι στη φισα που κουμπωνει στον διακοπτη του φρενου ειχες 12ν στο ενα καλωδιο...

Αρα στη φισα αυτη που κουμπωνει ο διακοπτης δεν εχεις ρευμα, αρα εκει εισαι οκ.

Επισης λες οτι το στοπ με το αλλο φρενο δουλευει κανονικα και δεν καιει τιποτα.

Σωστα?
Πίσω από το ψυγείο έρχεται από την πλεξούδα η X9051 φίσα. Σε αυτήν (κατά το διάγραμμα) το ένα καλώδιο έχει +12, το άλλο 0. Και έτσι είναι μετρώντας με το βολτόμετρο. Εκεί κουμπώνει ο S9051 διακόπτης του εμπρός φρένου με το καλώδιό του. Καλά το κατάλαβες, έτσι λειτουργεί αυτό το κύκλωμα, ίσως στα Ιαπωνικά να είναι αλλιώς.

Το στοπ με το πίσω φρένο λειτουργεί χωρίς να καίει ασφάλεια, ναι.
 
Τελευταία επεξεργασία:

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Ξεκουμπωσε φισα πισω φρενου που δουλευει σωστα πριν τον διακοπτη του, και μετρα και εκει τα 2 καλωδια, γιατι κατι δε μου καθεται καλα.
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Η εμπρός φίσα.


Η πίσω φίσα


Το κύκλωμα είναι "αντίθετο" από ότι δείχνουν τα διαγράμματα. Μικρή σημασία.

Η εμπρός φίσα μου και αυτή που πήρα είναι άλλες. Μικρή σημασία.

Το πράσινο/σκούρο χρώμα είναι +12.

Κουλαμάρα. Βγάζω την πίσω φίσα και λέω να μετρήσω, εις μάτην γιατί είναι πολύ βαθιά οι ακροδέκτες και είναι πλακέ, οι εμπρός είναι στρογγυλοί, αγαπάμε Γερμανία.

Πάω πάλι στην εμπρός. Φεύγει από αριστερά από το πλαίσιο, πάει ενώνεται μαζί με άλλες δύο καλωδιώσεις και πλεξούδα. Sugamiso.

Ουφ. Τώρα που είναι έξω η πίσω φίσα, τι χάνω να κάψω μια ασφάλεια ακόμα; Τίποτα. Γέφυρα στην εμπρός φίσα και έχω όργανα ακόμα. Γιατί;

Κοιτάζω πίσω ανάβει το φρένο. Γιατί;

Εντάξει φταίει το πίσω φρένο λοιπόν. Να συνδέσω. Έχω όργανα ακόμα. Πατάω. Δεν καίγεται τίποτα. Εκτός από το μυαλό μου.

Η μπαταρία μπήκε φόρτιση, θα πάω να πάρω θερμοσυστελλόμενα και θα δούμε αν απλά ήθελε χάδια. Η πίσω φίσα πεντακάθαρη, περίεργο γιατί δεν είναι στεγανή.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Eμενα ομως μου εχει μεινει η απορια και με το OCD μου θα σκασω, εχουν και οι δυο φισες τελικα ταση στον ενα ακροδεκτη? Μηπως τωρα που εφτιαξε το συστημα δεν βλεπεις ουτε στην μπροστα φισα 12ν?
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Εν τω μεταξύ τώρα που είδα το LCD στον ήλιο, φαίνεται ότι στο ίδιο υπομενού με την μπαταρία πρέπει να έχει και ψηφιακές rpm με τα μικρά ψηφία του χιλιομετρητή, μάλλον πρέπει να λειτουργεί ο κινητήρας για να το επιλέξεις, θα το δω και αυτό.


Κατά το διάγραμμα ΠΡΕΠΕΙ να έχουν, το πράσινο με την σκούρα ρίγα φεύγει από την ασφαλειοθήκη 7.5Α και πάει στα δύο φρένα. Δεν πάει ρεύμα στο φανάρι πίσω για το κύκλωμα φρένου.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Εν τω μεταξύ τώρα που είδα το LCD στον ήλιο, φαίνεται ότι στο ίδιο υπομενού με την μπαταρία πρέπει να έχει και ψηφιακές rpm με τα μικρά ψηφία του χιλιομετρητή, μάλλον πρέπει να λειτουργεί ο κινητήρας για να το επιλέξεις, θα το δω και αυτό.


Κατά το διάγραμμα ΠΡΕΠΕΙ να έχουν, το πράσινο με την σκούρα ρίγα φεύγει από την ασφαλειοθήκη 7.5Α και πάει στα δύο φρένα. Δεν πάει ρεύμα στο φανάρι πίσω για το κύκλωμα φρένου.
Δεν θα ειναι η 1η φορα που διαγραμμα ρευματων/σερβις μανιουαλ εχει λαθος. Μου κανει τρομερη εντυπωση γιατι επελεξαν να το κανουν ετσι, δεν το εχω ξαναδει, μονο σε can-bus.
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Τώρα έχω λίγη σκέψη στο πως θα συνδέσω χωρίς να αλλάξω master τρόμπες εμπρός γιατί προφανώς θα θέλει και εξαέρωση, αλλά πρέπει να αλλάξω και το ένα μαρκούτσι του φρένου οπότε πάλι θα θέλει εξαέρωση και μάντεψε ποιός βαριέμαι να κάνω πολλές φορές την ίδια δουλειά, οπότε θα περιμένουν να γίνουν μαζί, μόνο και μόνο γιατί δεν ξέρω τι σκ@τ@ μανέτα πρέπει να αγοράσω τώρα αν σπάσει αυτή. Η πενφέ εν τω μεταξύ αυτό το μαρκούτσι το δίνει 180 ευρώ.

Εννοείται πως βάση Μέρφι θα πάω να το δέσω και πριν τα βιδώσω όλα πάλι θα κάνω δοκιμή και θα κάψει ασφάλεια, εγώ θα κλάψω λίγο σιωπηλά και θα μπω σπίτι ήρεμος.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Tα χεις μπλέξει Γιάννη.
Απο κοντά (αμα κατέβεις τον Κηφισσό) ή από τηλ με δοκιμαστικό κ πολύμετρο στο χέρι.
Απο δω κ με κατεβατά ,δεν.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
...
Ουφ. Τώρα που είναι έξω η πίσω φίσα, τι χάνω να κάψω μια ασφάλεια ακόμα; Τίποτα. Γέφυρα στην εμπρός φίσα και έχω όργανα ακόμα. Γιατί;

Κοιτάζω πίσω ανάβει το φρένο. Γιατί;
Γιατί προφανώς ,η συγκεκριμένη φίσα ,είναι μια ανοιχτή γεφυρα ,η οποία κλείνει με τον μικροδιακόπτη της μανέτας.
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Γιατί προφανώς ,η συγκεκριμένη φίσα ,είναι μια ανοιχτή γεφυρα ,η οποία κλείνει με τον μικροδιακόπτη της μανέτας.
Ναι είναι, αυτό το βλέπω και στο διάγραμμα (σκεφτόμουν μήπως είχαν κάνει καμιά εξυπνάδα με αντίσταση για να μην παρακάμπτεται με απλό τρόπο ο διακόπτης και χωρίς αυτήν περνούσε πολύ ρεύμα ή κάτι τέτοιο).

Το μηχανάκι και τα ηλεκτρολογικά δεν είχα σκοπό να τα σφάξω, για να το πω σωστά δεν είχα κανέναν σκοπό να πειράξω το παραμικρό στην κεντρική πλεξούδα αλλά μόνο από τις φίσες και μετά και με αναστρέψιμο τρόπο γιατί δεν είμεθα κανίβαλοι όπως ο ηλεκτρολόγος που το έπιασε παλιά και γιατί το μηχανάκι μου αρέσει τραγικά πολύ και στεναχωριέμαι ήδη στην σκέψη ότι είναι χαμένη μάχη μακροπρόθεσμα, αν πάθει κάτι σοβαρό, μακριά από όλους τους κατόχους δηλαδή το κακό. Ευχαριστούμε την Husqvarna και την Aurora που μας έχουν έτοιμο διάδοχο, βέβαια κλαίμε λίγο για το κόστος.

Αυτό το οποίο θα κάνω το απόγευμα μόλις δροσίσει λίγο είναι να δοκιμάσω πάλι απλά καλώδια μέχρι την εμπρός μανέτα να δω αν είναι επαναλήψιμο το πείραμα με την γέφυρα.
Να επιβεβαιώσω ότι το πίσω και το μπροστά δουλεύουν μαζί σωστά (έστω και αν οφείλεται σε ξεμάτιασμα, καθαρή τύχη και μαύρη μαγεία ξέρω 'γω).


(αν αποτύχω παταγωδώς, θα πάρω τηλέφωνο για ραντεβού, ευχαριστώ πολύ για την πρόταση και την πρόθεση)
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
και γιατί το μηχανάκι μου αρέσει τραγικά πολύ και στεναχωριέμαι ήδη στην σκέψη ότι είναι χαμένη μάχη μακροπρόθεσμα, αν πάθει κάτι σοβαρό, μακριά από όλους τους κατόχους δηλαδή το κακό
Eυγε, εισαι πλεον αξιος κατοχος μηχανης των Ουννων!
 
Top Bottom