Γιατί δεν πρέπει να έχει ρεύμα το καλώδιο του διακόπτη; Πως δίνει σήμα;Αυτο δειχνει οτι κατι δεν παει καλα φιλε. Κανενα απο τα δυο καλωδια του διακοπτη δεν θα επρεπε να εχει ρευμα.
Εχει δίκιο ο απο πάν Γιάνν.
Κάπου σου'χα γράψει τι να κάνεις-μετρήσεις ,χθες...νομίζω...δε θυμάμαι που...αφού...γράφεις παντού τον πόνο σου....βρες τα κ φερταπεδώ.
Το αρχικό καλώδιο το ξεχνάμε γιατί είναι σκισμένο γενικότερα. Πάμε και συνδεόμαστε στην φύσα απ' ευθείας λοιπόν.ΟΚ. Τότε
-τσέκαρε για βραχυκύκλωμα το αρχικό 2πλό καλώδιο έως την φύσα
-τσέκαρε πολικότητα στα δύο πίν της φύσας που χάνεται στην πλεξούδα
-τσέκαρε για βραχυκύκλωμα τα δύο πίν της φύσας που χάνεται στην πλεξούδα
Oι λαμπες του στοπ παιρνουν ταση στον θετικο πολο μονιμα ας πουμε, με τον κεντρικο διακοπτη (γι'αυτο πολλοι χρησιμοποιουν το θετικο του φρενου για να ενεργοποιησουν ρελε να δουλευουν με το ανοιγμα του διακοπτη). Αυτο που τις κανει να αναβουν ειναι οτι πατωντας φρενο ενεργοποιειται η βαλβιδα του φρενου και κλεινει το κυκλωμα της γειωσης ωστε να περασει ρευμα. Το φισακι λοιπον που συνδεεται στον διακοπτη του φρενου ειναι ας πουμε ενα κομμενο καλωδιο γειωσης, και ο διακοπτης του φρενου κλεινει αυτο το καλωδιο ωστε να δημιουργηθει κυκλωμα.Γιατί δεν πρέπει να έχει ρεύμα το καλώδιο του διακόπτη; Πως δίνει σήμα;
Φίσα με δύο καλώδια μηδέν τάση... Κάτι δεν καταλαβαίνω αλλά τώρα νυστάζω κιόλας οπότε ακόμα πιο δύσκολα τα βλέπω.Oι λαμπες του στοπ παιρνουν ταση στον θετικο πολο μονιμα ας πουμε, με τον κεντρικο διακοπτη (γι'αυτο πολλοι χρησιμοποιουν το θετικο του φρενου για να ενεργοποιησουν ρελε να δουλευουν με το ανοιγμα του διακοπτη). Αυτο που τις κανει να αναβουν ειναι οτι πατωντας φρενο ενεργοποιειται η βαλβιδα του φρενου και κλεινει το κυκλωμα της γειωσης ωστε να περασει ρευμα. Το φισακι λοιπον που συνδεεται στον διακοπτη του φρενου ειναι ας πουμε ενα κομμενο καλωδιο γειωσης, και ο διακοπτης του φρενου κλεινει αυτο το καλωδιο ωστε να δημιουργηθει κυκλωμα.
Eγω ειχα καταλαβει οτι στη φισα που κουμπωνει στον διακοπτη του φρενου ειχες 12ν στο ενα καλωδιο...Στο διάγραμμα φαίνεται ότι ξεκινάει το πράσινο/σκούρα ρίγα από την ασφάλεια 7.5Α, φτάνει στην φίσα Χ9051 με +12V, περνάει από διακόπτη S9051 του εμπρός φρένου. Άρα όταν βγάλω καλώδιο/διακόπτη S9501 και μετράω 12V στην φίσα Χ9501 που έρχεται από την πλεξούδα στο ένα καλώδιο και μηδέν στο άλλο, είναι σωστή η μέτρηση και δείχνει ότι δεν είναι βραχυκυκλωμένα μεταξύ τους αυτά τα δύο, αν ήταν θα είχε ρεύμα και στα δύο και λογικά θα άναβε μόνιμα το πίσω φως φρένου.
Το καλώδιο που δίνει το σήμα του φρένου στο πίσω φανάρι δεν έχει μόνιμο +12. Ουσιαστικά το ρεύμα που το ανάβει είναι η "επιστροφή" από τους διακόπτες (από ότι καταλαβαίνω, αυτό είναι ακριβώς το ανάποδο από αυτό που λέει ο k0k0s).
Το πράσινο/κόκκινη ρίγα (γείωση/ουδέτερο) είναι κοινό για εμπρός και πίσω φρένο (S9052/X9052) και βλέπουμε ότι ξεκινάει από τον πίσω διακόπτη, συνδέεται με τον εμπρός και καταλήγει στο πίσω φανάρι όπου το κύκλωμα φρένου (μόνιμο +12) και φωτός θέσης (επιστροφή από φρένα, 0V κανονικά) έχουν κοινή γείωση.
Το σήμα του πίσω φρένου δουλεύει κανονικά. Θεωρητικά η γραμμή αυτή (πράσινο/κόκκινη ρίγα) είναι ΟΚ. Ένα σημείο προς έλεγχο είναι στο κομμάτι μέχρι να ενωθεί η γραμμή του εμπρός με το πίσω πράσινο/κόκκινη ρίγα, στο διάγραμμα το δείχνει να γίνεται στην εμπρός φίσα, δεν θυμάμαι να είχε τρία εισερχόμενα και δύο εξερχόμενα προς τον διακόπτη S9501 του φρένου αλλά θα το ξαναδώ σήμερα.
![]()
Πίσω από το ψυγείο έρχεται από την πλεξούδα η X9051 φίσα. Σε αυτήν (κατά το διάγραμμα) το ένα καλώδιο έχει +12, το άλλο 0. Και έτσι είναι μετρώντας με το βολτόμετρο. Εκεί κουμπώνει ο S9051 διακόπτης του εμπρός φρένου με το καλώδιό του. Καλά το κατάλαβες, έτσι λειτουργεί αυτό το κύκλωμα, ίσως στα Ιαπωνικά να είναι αλλιώς.Eγω ειχα καταλαβει οτι στη φισα που κουμπωνει στον διακοπτη του φρενου ειχες 12ν στο ενα καλωδιο...
Αρα στη φισα αυτη που κουμπωνει ο διακοπτης δεν εχεις ρευμα, αρα εκει εισαι οκ.
Επισης λες οτι το στοπ με το αλλο φρενο δουλευει κανονικα και δεν καιει τιποτα.
Σωστα?
Δεν θα ειναι η 1η φορα που διαγραμμα ρευματων/σερβις μανιουαλ εχει λαθος. Μου κανει τρομερη εντυπωση γιατι επελεξαν να το κανουν ετσι, δεν το εχω ξαναδει, μονο σε can-bus.Εν τω μεταξύ τώρα που είδα το LCD στον ήλιο, φαίνεται ότι στο ίδιο υπομενού με την μπαταρία πρέπει να έχει και ψηφιακές rpm με τα μικρά ψηφία του χιλιομετρητή, μάλλον πρέπει να λειτουργεί ο κινητήρας για να το επιλέξεις, θα το δω και αυτό.
Κατά το διάγραμμα ΠΡΕΠΕΙ να έχουν, το πράσινο με την σκούρα ρίγα φεύγει από την ασφαλειοθήκη 7.5Α και πάει στα δύο φρένα. Δεν πάει ρεύμα στο φανάρι πίσω για το κύκλωμα φρένου.
Γιατί προφανώς ,η συγκεκριμένη φίσα ,είναι μια ανοιχτή γεφυρα ,η οποία κλείνει με τον μικροδιακόπτη της μανέτας....
Ουφ. Τώρα που είναι έξω η πίσω φίσα, τι χάνω να κάψω μια ασφάλεια ακόμα; Τίποτα. Γέφυρα στην εμπρός φίσα και έχω όργανα ακόμα. Γιατί;
Κοιτάζω πίσω ανάβει το φρένο. Γιατί;
Ναι είναι, αυτό το βλέπω και στο διάγραμμα (σκεφτόμουν μήπως είχαν κάνει καμιά εξυπνάδα με αντίσταση για να μην παρακάμπτεται με απλό τρόπο ο διακόπτης και χωρίς αυτήν περνούσε πολύ ρεύμα ή κάτι τέτοιο).Γιατί προφανώς ,η συγκεκριμένη φίσα ,είναι μια ανοιχτή γεφυρα ,η οποία κλείνει με τον μικροδιακόπτη της μανέτας.
Eυγε, εισαι πλεον αξιος κατοχος μηχανης των Ουννων!και γιατί το μηχανάκι μου αρέσει τραγικά πολύ και στεναχωριέμαι ήδη στην σκέψη ότι είναι χαμένη μάχη μακροπρόθεσμα, αν πάθει κάτι σοβαρό, μακριά από όλους τους κατόχους δηλαδή το κακό