Joy of Road
Μέλος
.
Κάποια στιγμή κι ενώ κινούμασταν στον αυτοκινητόδρομο, έχοντας διανύσει γύρω στα 70 χλμ από την ώρα που ξεκινήσαμε, έριξα μια ματιά στα όργανα της μηχανής. Παρατήρησα ότι η θερμοκρασία του λαδιού ήταν σε πρωτόγνωρα επίπεδα για το αερόψυκτο Ducati. 50°C!!! Λες και είχα βάλει μπροστά τη μηχανή 5 λεπτά νωρίτερα...
GAME OF ROADS 2024
ΑΥΣΤΡΟΟΥΓΓΑΡΙΑ: πότε γλυκειά, πότε σκληρή…
Μετά το ανεπανάληπτο περσινό ταξίδι μας στα ορεινά περάσματα των Πυρηναίων, στα γαλλικά φαράγγια και στην Τοσκάνη, αποφασίσαμε φέτος να αφήσουμε τα πολλά ορεινά περάσματα κατά μέρος. Θα οδηγούσαμε κάποια περάσματα αλλά ως επί το πλείστον θα ρίχναμε το βάρος του ταξιδιού μας σε πόλεις και περιοχές που για αρκετά χρόνια τις γυρόφερνα στο μυαλό μου. Πόλεις που κάποτε αποτελούσαν μέλη μιας κραταιάς αυτοκρατορίας, της Αυστροουγγαρίας, η οποία διαλύθηκε στο τέλος του Α’ Παγκόσμιου πολέμου.
Προετοιμασία
Πέντε μήνες σχεδόν πριν το ταξίδι, είχαμε αρχίσει να ψάχνουμε για πληροφορίες. Εστιάσαμε περισσότερο στα αξιοθέατα των πόλεων που θα επισκεπτόμασταν και όχι τόσο από ποιους δρόμους θα γίνει αυτό, πράγμα πρωτόγνωρο για εμάς. Προσωπικά όμως, έχοντας χρόνο μέχρι την έναρξη του ταξιδιού, δεν μπορούσα να μην μπω στο πειρασμό και να ψάξω όλες τις πιθανές εκδοχές, του πως θα πάμε από το ένα μέρος στο άλλο, ειδικά από μέρη που στο χάρτη φαίνονταν καταπράσινα. Δεν γίνεται εγώ προσωπικά να πάω από τη μια κουκίδα έως την άλλη, από την πιο σύντομη διαδρομή και δη από αυτοκινητόδρομο. Αυτό θα γίνει μόνο, αν στη διαδρομή που ακολουθούμε δεν υπάρχει κάτι το ενδιαφέρον ( πράγμα σπάνιο ) ή ο καιρός και ο χρόνος είναι εχθρικοί απέναντί μας.
Οπότε αφιέρωσα λίγο χρόνο, ψάχνοντας για κάποιο ωραίο πέρασμα να το χωρέσω στη διαδρομή του ταξιδιού μας, αλλά δυστυχώς η ευρύτερη περιοχή δεν ενδείκνυται για τέτοια. Όσα βρήκα τελικά, μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού. Τουλάχιστον είχαμε βρει άλλα πανέμορφα μέρη και συνδυάζοντας τα αυτά, με τα λίγα οδηγικά περάσματα και με τις πόλεις που θα επισκεπτόμασταν, είχαμε φτιάξει ένα αρκετά όμορφο και ενδιαφέρον ταξίδι.
Όπως λέει όμως και ο σοφός λαός “ η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται ”, αλλά από την ανάποδη. Ένα μήνα λοιπόν πριν πραγματοποιηθεί το ταξίδι, οι 2 από τους 5 της παρέας, μας ανακοίνωσαν ότι για προσωπικούς λόγους δεν θα μπορούσαν να ακολουθήσουν στο ταξίδι. Κι όχι τίποτα άλλο, αλλά ο ένας, ο Tasos, παρόλο που είχε κάνει ένα παρόμοιο ταξίδι σε κάποια από τα μέρη εκείνα το μακρινό 2007, είχε ρίξει αρκετό ψάξιμο και είχε βρει δυο-τρία ωραία μέρη, που ήταν κρίμα να μην τα έβλεπε.
Τελικά το ταξίδι θα γινόταν από 3 άτομα και 2 μοτοσυκλέτες ( ένα ζευγάρι και εμένα ). Με τα καινούρια δεδομένα λοιπόν, εγώ θα διανυκτέρευα σε μονόκλινο δωμάτιο, επομένως αναγκάστηκα να μειώσω τις μέρες και τις περιοχές του ταξιδιού, κρατώντας το κόστος χαμηλά για να μη μου έβγαινε ο κούκος αηδόνι. Εξάλλου δε μας πήραν και τα χρόνια, οπότε ότι κόπηκε φέτος θα είναι κομμάτι ενός άλλου μελλοντικού ταξιδιού.
Κόντευαν οι μέρες που θα ξεκίναγε το ταξίδι και διαβάζοντας ο συνταξιδιώτης μου ο Panos μια ανάρτηση σε μια μοτοομάδα στο Facebook, μου μετέφερε κάτι που μας έβαλε σε σκέψεις. Με πληροφόρησε ότι από 1η Σεπτέμβρη του 2024 οι Έλληνες ταξιδιώτες που θα έμπαιναν στην επικράτεια της Σερβίας, θα έπρεπε να επιδείξουν σαν έγγραφο ταυτοποίησης το διαβατήριο τους και όχι την ταυτότητα. Μμμμμ με ζώσαν τα φίδια, σκεπτόμενος ότι αν ισχύει κάτι τέτοιο, ίσως θα έπρεπε να τροποποιήσουμε το ταξίδι και να ακυρώσουμε ένα κομμάτι του, γιατί δε προλαβαίναμε να βγάλουμε διαβατήρια.
Δεν αργώ λοιπόν και μπαίνω στην επίσημη ιστοσελίδα της πρεσβείας της Σερβίας για να βρω πληροφορίες. Δεν βρήκα καμία τέτοια ανακοίνωση. Αλλά για να ήμαστε σίγουροι αναγκάστηκα να πάρω τηλέφωνο την επόμενη μέρα την πρεσβεία της σέρβικης δημοκρατίας στην Ελλάδα. Τα παρακάτω λόγια από την υπάλληλο της πρεσβείας: “ Δεν ισχύει κάτι τέτοιο, αν ίσχυε θα το ξέραμε. Και με την ταυτότητα σας μπορείτε να μπείτε στη Σερβία”.
Άρα συμβουλή προς όλους όταν ακούς το κλασικό “ μου είπαν, άκουσα αυτό, διαδίδεται αυτό κι αυτό ” πριν απ’ όλα μιλήστε με κάποιον αρμόδιο γιατί έχουμε γεμίσει με άσχετους. Άρα ράδιο αρβύλα η πληροφορία, οπότε δε χρειάστηκε να αλλάξουμε τη διαδρομή του ταξιδιού μας.
Βέβαια ποτέ μη λες ποτέ. Θα αναγκαζόμαστε να αλλάζαμε τη ρότα του ταξιδιού για άλλο λόγο… Ο νόμος του Μέρφυ βλέπεις…
Αλλά θα τα δούμε όλα παρακάτω.
Οι κλασσικές οδηγίες προς ναυτιλλομένους…
ΕΓΓΡΑΦΑ
Ταυτότητα νέου τύπου σε στυλ πιστωτικής κάρτας.
Δίπλωμα: Το χάρτινο χρώματος ΡΟΖ είχαμε (δεν μας ζητήθηκε ποτέ).
Άδεια μοτοσυκλέτας
Διεθνής ασφάλεια (πράσινη κάρτα): Βγαίνει αυθημερόν από την ασφαλιστική εταιρία της μοτοσυκλέτας.
Οδική βοήθεια: Αν είσαι σε χώρα της Ε.Ε. ισχύει ότι και στην Ελλάδα. Καλύτερα όμως επικοινωνία με την ασφαλιστική σου.
Ευρωπαϊκή κάρτα ασφάλισης: Βγαίνει με αίτηση στον ασφαλιστικό φορέα του καθενός.
Καλό θα ήταν να υπάρχουν όλα και σε φωτοτυπίες σε άλλη μεριά για να μη χαθούν.
Τηλέφωνα πρεσβειών της Ελλάδος σε όλες τις χώρες.
Πανευρωπαϊκός αριθμός άμεσης βοήθειας: 112
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ - ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
ΠΕΡΙΟΔΟΣ
5 έως και 15 Σεπτεμβρίου 2024.
ΧΩΡΕΣ ΠΟΥ ΤΑΞΙΔΕΨΑΜΕ:
Βουλγαρία – Ρουμανία – Ουγγαρία – Σλοβακία – Πολωνία – Γερμανία ( μικρό κομμάτι ) – Τσεχία – Σερβία – Β. Μακεδονία και διάσχιση της Ελλάδας.
ΒΕΝΖΙΝΗ:
Τιμές: https://gr.globalpetrolprices.com/gasol ... es/Europe/.
ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ: ~ 1,30€ (09/2024).
ΡΟΥΜΑΝΙΑ: ~ 1,30€ (09/2024).
ΟΥΓΓΑΡΙΑ: ~ 1,50€ (09/2024).
ΣΛΟΒΑΚΙΑ: ~ 1,50€ (09/2024).
ΠΟΛΩΝΙΑ: ~ 1,50€ (09/2024).
ΓΕΡΜΑΝΙΑ: ~ 1,80€ (09/2024).
ΤΣΕΧΙΑ: ~ 1,55€ (09/2024).
ΣΕΡΒΙΑ: ~ 1,45€ (09/2024).
ΣΚΟΠΙΑ: ~ 1,25€ (09/2024)
Τα παρακάτω ισχύουν λίγο-πολύ σε όσες χώρες ταξιδέψαμε.
Φώτα: Υποχρεωτικά όλο το 24ωρο.
Όρια ταχύτητας: 130 σε αυτοκινητόδρομους, 90 – 70 χιλ. σε επαρχιακούς και 50 – 30 χιλ. σε κατοικημένες περιοχές.
Προτεραιότητες: Σε κόμβους, προτεραιότητα έχουν αυτοί που κινούνται μέσα στον κόμβο.
Διαβάσεις: Σταματάμε οπωσδήποτε.
Επιτρεπόμενο αλκοόλ: Σε όλες τις χώρες σχεδόν το όριο είναι 0,5 και χαμηλότερο.
Ραντάρ & μπλόκα: Σε αυτοκινητόδρομους και μεγάλους επαρχιακούς που κινηθήκαμε δεν είδαμε σχεδόν τίποτα. Μπλόκα δύσκολα θα βρείτε πλέον, γιατί η τεχνολογία έχει προχωρήσει. Γιατί εκεί που άλλοτε υπήρχαν μπλόκα, τώρα υπάρχει ο Μεγάλος Αδελφός, κοινώς κάμερες.
ΔΙΟΔΙΑ
Τιμές: https://www.tolls.eu/
Στους αυτοκινητόδρομους των χωρών που ταξιδέψαμε τα οχήματα είτε πληρώνουν διόδια, είτε βινιέτα ( ένα είδος τελών κυκλοφορίας αυτοκινητόδρομου ). Ευτυχώς οι μοτοσυκλέτες σε αρκετές χώρες κυκλοφορούν δωρεάν.
Έτσι για να έχετε μια ιδέα…
Βουλγαρία – Ρουμανία – Σλοβακία – Τσεχία: υπάρχει το σύστημα της βινιέτας αλλά οι μοτοσυκλέτες δεν πληρώνουν.
Γερμανία: δεν υπάρχουν ούτε διόδια, ούτε βινιέτα για τις μοτοσυκλέτες.
Πολωνία: Υπάρχουν διόδια μόνο σε τρία κομμάτια αυτοκινητόδρομου σε όλη τη χώρα. Από Κρακοβία για Κατοβίτσε, από Βαρσοβία για Βερολίνο και από Βαρσοβία για Γκντάνσκ.
Ουγγαρία: οι μοτοσυκλέτες πληρώνουν βινιέτα, η οποία είναι μια απόδειξη από ταμειακή μηχανή σε βενζινάδικο, που κοστίζει σχεδόν 8€ για 10 μέρες ( 2024 ). Το 2022 κόστιζε 4,5€!!!
Σερβία: Στην αρχή του αυτοκινητόδρομου πατάς κουμπί και παίρνεις χαρτί και πληρώνεις στο τέλος της διαδρομής σου.
Σκόπια: Κάθε 25 χλμ διόδια.
Σε όλες τις χώρες έπαιρναν και κάρτες.
Επικοινωνία: Εντός Ε.Ε. ( Βουλγαρία – Ρουμανία – Ουγγαρία - Σλοβακία – Πολωνία – Γερμανία – Τσεχία ) δωρεάν ομιλία και MB.
Εκτός Ε.Ε. Σερβία και Σκόπια ΜΒ και €.
Τιμές ξενοδοχείων: Booking
Πρόγνωση καιρού: windy
Χάρτες –GPS: το ρόλο του πλοηγού φέτος τον μοιραστήκαμε και οι 2. Είχαμε στη διάθεσή μας και Sygic και Googlemaps. Μιλάω πάντα για εφαρμογή στο κινητό και όχι συσκευή GPS.
Μετρητά-Κάρτες: Revolut!!! Έπειτα από χρόνια κατάλαβα ότι οι άλλες κάρτες είναι απλά οδοντόκρεμες…
Ασφάλεια: Πρώτη μας προτεραιότητα να βρίσκουμε ξενοδοχείο με ασφαλές parking για να κοιμόμαστε ήσυχοι τα βράδια. Σε στάση για καφέ ή βόλτα σε μια πόλη, παρκάρουμε τις μοτοσυκλέτες σε κεντρικά σημεία που να τις βλέπει αρκετός κόσμος. Ένας συναγερμός ή μια απλή κλειδωνιά δισκόφρενου με συναγερμό αρκεί. Καλή κλειδωνιά ποδηλάτου για τα κράνη. Αν είστε από τους τύπους που φοβούνται και τη σκιά τους, μη πάτε πουθενά γιατί δε θα περάσετε καλά και θα χαλάσετε την παρέα. Δεν αφήνουμε εκτεθειμένα πράγματα πάνω στη μηχανή. Αν δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς ή τα “καμουφλάρουμε” καλά ώστε να είναι δύσκολο να βάλει κάποιος χέρι. Το καλύτερο απ’ όλα είναι να βρούμε ένα πληρωτέο parking και να τα αφήσουμε εκεί μαζί με κράνη και τα ρέστα, έχοντας το κεφάλι μας ήσυχο και μη κουβαλώντας όλα τα πράγματα μαζί μας. Από θέμα ελέγχου τώρα αν είστε φρόνιμοι, οι περισσότεροι αστυνομικοί δεν θα σας ενοχλήσουν.
Ανεφοδιασμός: Οι χάρτες που είχα φτιάξει είχαν ενδιάμεση στάση ανά σχεδόν 200χλμ σε βενζινάδικα για ξεκούραση και ανεφοδιασμό. Σε όσες χώρες κινηθήκαμε διάλεγες αντλία, έβαζες βενζίνη και μετά πήγαινες ταμείο για πληρωμή.
Και για το τέλος δυο συμβουλές:
Νο1: για να περνάς καλά όπου πηγαίνεις σε ξένο τόπο, πρέπει να περνάς ¨απαρατήρητος¨. Μην προκαλείς κανέναν γιατί ο ¨απέναντι¨ που μάλλον βρίσκεται στη χώρα του δεν ξέρεις ποιος είναι και τι ρόλο βαράει. Μπορεί να βρεθείς μπλεγμένος από το πουθενά.
Νο2: αν δεν είναι ανάγκη να καλύψετε χλμ, μην πάτε από αυτοκινητόδρομους. Πάρτε τους επαρχιακούς δρόμους και η καταπληκτική τους ομορφιά θα σας ανταμείψει.
Όπως προείπα το ταξίδι θα γινόταν από 2 μοτοσυκλέτες και 3 ταξιδιώτες.
Ο Panos και η Georgia με KTM 1290 Super Adventure
Και ο γράφων αυτές τις γραμμές Joy of Road με Ducati Multistrada 620
Αχάραγο πρωινό ξύπνημα για το ξεκίνημα. Όλη νύχτα στριφογύριζα και μόνο 3 ώρες κατάφερα να κοιμηθώ. Το ραντεβού μας είχε δοθεί στις 05:30 σε καφέ έξω από το κέντρο της Πάτρας, στην αρχή του αυτοκινητόδρομου προς τη γέφυρα του Ρίου. 06:02 νύχτα ακόμα και περνάγαμε τη γέφυρα στο Ρίο. Αρκετή δροσιά σε όλη την Ιόνια οδό μέχρι που βγήκε ο ήλιος και άρχισε να ανεβαίνει η θερμοκρασία.
Πρώτη στάση για αναπλήρωση υγρών των μοτοσυκλετών στο ΣΕΑ Επισκοπικού κοντά στα Ιωάννινα. Λίγο πιο πάνω μπήκαμε στην Εγνατία οδό. Σε ένα τούνελ λίγο μετά το Μέτσοβο μπήκαμε με 21°C και βγήκαμε σε 17°C! Δεύτερη στάση και καλή για βενζίνη και καφέ στη Βέροια. Η επόμενη θα γινόταν σε βουλγαρικό έδαφος. Συνέχεια από α/κ Θεσσαλονίκης-Σερρών που μας έβγαλε από τη μονοτονία της Εγνατίας.
Φτάσαμε στον Προμαχώνα και περάσαμε τα σύνορα με ένα απλό ναι, στην ερώτηση των Ελλήνων συνοριοφυλάκων αν είμαστε Έλληνες. Από τη μεριά της Βουλγαρίας απλά οπτικός έλεγχος και νόημα να περάσουμε προς την ενδοχώρα. Ούτε ταυτότητες, ούτε τίποτα. Παράξενο.
Έπειτα από καμιά δεκαπενταριά χλμ κάναμε μια στάση για βενζίνη με τιμή στα 1,30€ ( ποτέ δε βάζεις βενζίνη αμέσως μετά τα σύνορα, γιατί κατά 99% είναι πιο ακριβή σε σχέση με παραπέρα ).
Καθυστέρηση λίγο πιο πέρα από υπερβολική κίνηση που οφειλόταν σε ένα συγκεκριμένο κομμάτι του βουλγάρικου αυτοκινητόδρομου. Σε εκείνο το σημείο ο δρόμος στενεύει υπερβολικά, με μια λωρίδα για κάθε κατεύθυνση. Τουλάχιστον παρ’ όλη τη κίνηση, είχαμε τη δυνατότητα να χαζέψουμε την ιδιαίτερη ομορφιά του δρόμου, μια διαδρομή πνιγμένη μέσα στο πράσινο.
Ξαναβγήκαμε σε κανονικό αυτοκινητόδρομο και συνεχίσαμε τη πορεία προς τη Σόφια.
Φτάσαμε στη βουλγάρικη πρωτεύουσα και στο ξενοδοχείο λίγο πριν τις 16:00.
Το συγκεκριμένο ξενοδοχείο στη Σόφια ήταν 3χλμ από το κέντρο και είχε κλειστεί 2 μέρες πριν. Στην προετοιμασία του ταξιδιού είχαμε κλείσει δύο-τρία ξενοδοχεία, για πρώτη φορά στα ταξίδια μας, βασικά στις περιοχές που βλέπαμε και θεωρούσαμε ότι οι τιμές θα πήγαιναν στο Θεό ( μιλάμε για κράτηση χωρίς πληρωμή ). Οπότε μπάνιο, λίγο ύπνο να χαλαρώσουμε από το πολύωρο ταξίδι και το απογευματάκι θα βγαίναμε βόλτα στη βουλγαρική πρωτεύουσα.
18:00 ώρα ξεκινήσαμε τη βόλτα στη πόλη. Θα πηγαίναμε περπατώντας στο κέντρο της Σόφιας να δούμε λίγο και τις γύρω γειτονιές, όχι μόνο τα τουριστικά μέρη. Ήταν λίγο μακριά, γύρω στα 3 χλμ αλλά συμφωνήσαμε μετά ότι θα γυρνάγαμε με ταξί. Πριν από κάθε ταξίδι, έχω σαν τακτική, να μαζεύω όλα τα σημαντικά αξιοθέατα της εκάστοτε πόλης και παράλληλα βάζοντας τα σε μια σειρά να φτιάχνω μια διαδρομή, ώστε ακολουθώντας τη, να μη χάνουμε χρόνο για να τα ψάχνουμε αλλά και να μη γυρνάμε από δω και από κει χωρίς λόγο και αιτία.
Λίγα λόγια από το Ιnternet για…
τη Σόφια, τη πρωτεύουσα και μεγαλύτερη πόλη της Βουλγαρίας. Είναι η 14η μεγαλύτερη πόλη στην Ευρωπαϊκή Ένωση με πληθυσμό πάνω από 1,3 εκατομμύρια κατοίκους. Βρίσκεται στο κέντρο της Βαλκανικής Χερσονήσου. Βρίσκεται στο μέσο μεταξύ Μαύρης Θάλασσας και Αδριατικής Θάλασσας, ενώ η πλησιέστερη σε αυτή θάλασσα είναι το Αιγαίο. Η Σόφια είναι από τις αρχαιότερες πόλεις της Ευρώπης, τόπος ανθρώπινης κατοίκησης τουλάχιστον από το 7.000π.Χ.. Ήταν η οικονομικά πιο προσιτή για επίσκεψη πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2013.
Προσεγγίσαμε το ιστορικό κέντρο, κάνοντας πρώτη στάση στο καθεδρικό ναό του Αγίου Αλεξάνδρου Νιέφσκι, έναν από τους τρεις μεγαλύτερους ορθόδοξους ναούς των Βαλκανίων.
Εν τω μεταξύ ήμασταν και άτυχοι, γιατί την ώρα που πήγαμε να μπούμε να δούμε λίγο την εκκλησία, ο υπεύθυνος την κλειδαμπάρωνε. Οπότε συνέχεια παρακάτω με άλλα αξιοθέατα,
όπως το πρώην αστρονομικό παρατηρητήριο και σημείο μηδέν της Σόφιας,
τη ρώσικη εκκλησία του Αγίου Νικολάου
και τέλος το μέρος που βρίσκεται το προεδρικό Μέγαρο και το κτίριο του κοινοβουλίου ( πρώην κομουνιστικό αρχηγείο ).
Στο βάθος και το άγαλμα της Αγίας Σοφίας.
Εντύπωση μου έκανε η φρουρά του προεδρικού μεγάρου, που στις φωτογραφίες που έβγαζαν οι τουρίστες, αυτοί κρυφογελούσαν.
Διαφορετική φιλοσοφία από τη δικιά μας προεδρική φρουρά στο μνημείο του αγνώστου Στρατιώτη. Στο πλάι του Μεγάρου υπάρχει μια είσοδος που μπαίνοντας μέσα βρίσκεται ένας μικρός ναός του 4ου αιώνα, η ροτόντα του Αγίου Γεωργίου όπως λέγεται, το πιο παλιό κτίσμα στη Βουλγαρία.
Είδαμε δύο-τρία αξιοθέατα ακόμα και τραβήξαμε για τη λεωφόρο ( boulevard ) Vitosha, τον εμπορικό πεζόδρομο της Σόφιας.
Ο πεζόδρομος ξεκινάει από το δικαστικό μέγαρο με τα λιοντάρια στην είσοδό του.
Κάναμε μια μικρή βόλτα για να ρίξουμε μια ματιά, αλλά και να βρούμε κάπου να κάτσουμε για φαγητό. Επειδή ήμασταν από το πρωί νηστικοί, χωρίς να το πολυσκεφτούμε, βρήκαμε ένα κεμπαμπτζίδικο με καλές κριτικές, να φάμε κάτι γνώριμο. Συνέχεια της βόλτας στο πεζόδρομο για λίγο, βγάζοντας δυο τρεις φωτογραφίες από ωραία μέρη.
Μπήκαμε σε ένα μίνι μάρκετ να προμηθευτούμε νερό και κάτι για να τσιμπήσουμε το πρωί, αφού το δωμάτιο δεν είχε πρωινό. Σιγά-σιγά γυρίσαμε προς την αρχή του πεζόδρομου προς αναζήτηση ταξί για να επιστρέψουμε προς το ξενοδοχείο, μιας και η επόμενη μέρα θα είχε και αυτή πολλά χλμ.
Στην αναζήτηση μας για ταξί, πέσαμε σε απατεωνάκο ταξιτζή. Στην ερώτηση μου πόσο θα μας πάρει για να γυρίσουμε στο ξενοδοχείο μας, ήθελε κοντά στα 10€ για 4χλμ. Λίγο πιο κάτω σε μια πιάτσα ταξί ρωτάω έναν άλλο ταξιτζή και μου λέει το ανώτερο 10 λέβα, δηλαδή 5€. Λογική τιμή. Φτάσαμε στο ξενοδοχείο και παρόλη τη φασαρία λόγω ενός γλεντιού γάμου που γινόταν εκεί, πέσαμε για ύπνο γιατί και την άλλη μέρα όπως είπα είχαμε πολλά χλμ.
леканощ … Καληνύχτα στα βουλγάρικα.
Χάρτης ημέρας 760 χλμ
Διαδρομή:
Συνεχίζεται...
.
Κάποια στιγμή κι ενώ κινούμασταν στον αυτοκινητόδρομο, έχοντας διανύσει γύρω στα 70 χλμ από την ώρα που ξεκινήσαμε, έριξα μια ματιά στα όργανα της μηχανής. Παρατήρησα ότι η θερμοκρασία του λαδιού ήταν σε πρωτόγνωρα επίπεδα για το αερόψυκτο Ducati. 50°C!!! Λες και είχα βάλει μπροστά τη μηχανή 5 λεπτά νωρίτερα...
GAME OF ROADS 2024

ΑΥΣΤΡΟΟΥΓΓΑΡΙΑ: πότε γλυκειά, πότε σκληρή…
Μετά το ανεπανάληπτο περσινό ταξίδι μας στα ορεινά περάσματα των Πυρηναίων, στα γαλλικά φαράγγια και στην Τοσκάνη, αποφασίσαμε φέτος να αφήσουμε τα πολλά ορεινά περάσματα κατά μέρος. Θα οδηγούσαμε κάποια περάσματα αλλά ως επί το πλείστον θα ρίχναμε το βάρος του ταξιδιού μας σε πόλεις και περιοχές που για αρκετά χρόνια τις γυρόφερνα στο μυαλό μου. Πόλεις που κάποτε αποτελούσαν μέλη μιας κραταιάς αυτοκρατορίας, της Αυστροουγγαρίας, η οποία διαλύθηκε στο τέλος του Α’ Παγκόσμιου πολέμου.
Προετοιμασία
Πέντε μήνες σχεδόν πριν το ταξίδι, είχαμε αρχίσει να ψάχνουμε για πληροφορίες. Εστιάσαμε περισσότερο στα αξιοθέατα των πόλεων που θα επισκεπτόμασταν και όχι τόσο από ποιους δρόμους θα γίνει αυτό, πράγμα πρωτόγνωρο για εμάς. Προσωπικά όμως, έχοντας χρόνο μέχρι την έναρξη του ταξιδιού, δεν μπορούσα να μην μπω στο πειρασμό και να ψάξω όλες τις πιθανές εκδοχές, του πως θα πάμε από το ένα μέρος στο άλλο, ειδικά από μέρη που στο χάρτη φαίνονταν καταπράσινα. Δεν γίνεται εγώ προσωπικά να πάω από τη μια κουκίδα έως την άλλη, από την πιο σύντομη διαδρομή και δη από αυτοκινητόδρομο. Αυτό θα γίνει μόνο, αν στη διαδρομή που ακολουθούμε δεν υπάρχει κάτι το ενδιαφέρον ( πράγμα σπάνιο ) ή ο καιρός και ο χρόνος είναι εχθρικοί απέναντί μας.
Οπότε αφιέρωσα λίγο χρόνο, ψάχνοντας για κάποιο ωραίο πέρασμα να το χωρέσω στη διαδρομή του ταξιδιού μας, αλλά δυστυχώς η ευρύτερη περιοχή δεν ενδείκνυται για τέτοια. Όσα βρήκα τελικά, μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού. Τουλάχιστον είχαμε βρει άλλα πανέμορφα μέρη και συνδυάζοντας τα αυτά, με τα λίγα οδηγικά περάσματα και με τις πόλεις που θα επισκεπτόμασταν, είχαμε φτιάξει ένα αρκετά όμορφο και ενδιαφέρον ταξίδι.
Όπως λέει όμως και ο σοφός λαός “ η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται ”, αλλά από την ανάποδη. Ένα μήνα λοιπόν πριν πραγματοποιηθεί το ταξίδι, οι 2 από τους 5 της παρέας, μας ανακοίνωσαν ότι για προσωπικούς λόγους δεν θα μπορούσαν να ακολουθήσουν στο ταξίδι. Κι όχι τίποτα άλλο, αλλά ο ένας, ο Tasos, παρόλο που είχε κάνει ένα παρόμοιο ταξίδι σε κάποια από τα μέρη εκείνα το μακρινό 2007, είχε ρίξει αρκετό ψάξιμο και είχε βρει δυο-τρία ωραία μέρη, που ήταν κρίμα να μην τα έβλεπε.
Τελικά το ταξίδι θα γινόταν από 3 άτομα και 2 μοτοσυκλέτες ( ένα ζευγάρι και εμένα ). Με τα καινούρια δεδομένα λοιπόν, εγώ θα διανυκτέρευα σε μονόκλινο δωμάτιο, επομένως αναγκάστηκα να μειώσω τις μέρες και τις περιοχές του ταξιδιού, κρατώντας το κόστος χαμηλά για να μη μου έβγαινε ο κούκος αηδόνι. Εξάλλου δε μας πήραν και τα χρόνια, οπότε ότι κόπηκε φέτος θα είναι κομμάτι ενός άλλου μελλοντικού ταξιδιού.
Κόντευαν οι μέρες που θα ξεκίναγε το ταξίδι και διαβάζοντας ο συνταξιδιώτης μου ο Panos μια ανάρτηση σε μια μοτοομάδα στο Facebook, μου μετέφερε κάτι που μας έβαλε σε σκέψεις. Με πληροφόρησε ότι από 1η Σεπτέμβρη του 2024 οι Έλληνες ταξιδιώτες που θα έμπαιναν στην επικράτεια της Σερβίας, θα έπρεπε να επιδείξουν σαν έγγραφο ταυτοποίησης το διαβατήριο τους και όχι την ταυτότητα. Μμμμμ με ζώσαν τα φίδια, σκεπτόμενος ότι αν ισχύει κάτι τέτοιο, ίσως θα έπρεπε να τροποποιήσουμε το ταξίδι και να ακυρώσουμε ένα κομμάτι του, γιατί δε προλαβαίναμε να βγάλουμε διαβατήρια.
Δεν αργώ λοιπόν και μπαίνω στην επίσημη ιστοσελίδα της πρεσβείας της Σερβίας για να βρω πληροφορίες. Δεν βρήκα καμία τέτοια ανακοίνωση. Αλλά για να ήμαστε σίγουροι αναγκάστηκα να πάρω τηλέφωνο την επόμενη μέρα την πρεσβεία της σέρβικης δημοκρατίας στην Ελλάδα. Τα παρακάτω λόγια από την υπάλληλο της πρεσβείας: “ Δεν ισχύει κάτι τέτοιο, αν ίσχυε θα το ξέραμε. Και με την ταυτότητα σας μπορείτε να μπείτε στη Σερβία”.
Άρα συμβουλή προς όλους όταν ακούς το κλασικό “ μου είπαν, άκουσα αυτό, διαδίδεται αυτό κι αυτό ” πριν απ’ όλα μιλήστε με κάποιον αρμόδιο γιατί έχουμε γεμίσει με άσχετους. Άρα ράδιο αρβύλα η πληροφορία, οπότε δε χρειάστηκε να αλλάξουμε τη διαδρομή του ταξιδιού μας.
Βέβαια ποτέ μη λες ποτέ. Θα αναγκαζόμαστε να αλλάζαμε τη ρότα του ταξιδιού για άλλο λόγο… Ο νόμος του Μέρφυ βλέπεις…
Αλλά θα τα δούμε όλα παρακάτω.
Οι κλασσικές οδηγίες προς ναυτιλλομένους…
ΕΓΓΡΑΦΑ
Ταυτότητα νέου τύπου σε στυλ πιστωτικής κάρτας.
Δίπλωμα: Το χάρτινο χρώματος ΡΟΖ είχαμε (δεν μας ζητήθηκε ποτέ).
Άδεια μοτοσυκλέτας
Διεθνής ασφάλεια (πράσινη κάρτα): Βγαίνει αυθημερόν από την ασφαλιστική εταιρία της μοτοσυκλέτας.
Οδική βοήθεια: Αν είσαι σε χώρα της Ε.Ε. ισχύει ότι και στην Ελλάδα. Καλύτερα όμως επικοινωνία με την ασφαλιστική σου.
Ευρωπαϊκή κάρτα ασφάλισης: Βγαίνει με αίτηση στον ασφαλιστικό φορέα του καθενός.
Καλό θα ήταν να υπάρχουν όλα και σε φωτοτυπίες σε άλλη μεριά για να μη χαθούν.
Τηλέφωνα πρεσβειών της Ελλάδος σε όλες τις χώρες.
Πανευρωπαϊκός αριθμός άμεσης βοήθειας: 112
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ - ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
ΠΕΡΙΟΔΟΣ
5 έως και 15 Σεπτεμβρίου 2024.
ΧΩΡΕΣ ΠΟΥ ΤΑΞΙΔΕΨΑΜΕ:
Βουλγαρία – Ρουμανία – Ουγγαρία – Σλοβακία – Πολωνία – Γερμανία ( μικρό κομμάτι ) – Τσεχία – Σερβία – Β. Μακεδονία και διάσχιση της Ελλάδας.
ΒΕΝΖΙΝΗ:
Τιμές: https://gr.globalpetrolprices.com/gasol ... es/Europe/.
ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ: ~ 1,30€ (09/2024).
ΡΟΥΜΑΝΙΑ: ~ 1,30€ (09/2024).
ΟΥΓΓΑΡΙΑ: ~ 1,50€ (09/2024).
ΣΛΟΒΑΚΙΑ: ~ 1,50€ (09/2024).
ΠΟΛΩΝΙΑ: ~ 1,50€ (09/2024).
ΓΕΡΜΑΝΙΑ: ~ 1,80€ (09/2024).
ΤΣΕΧΙΑ: ~ 1,55€ (09/2024).
ΣΕΡΒΙΑ: ~ 1,45€ (09/2024).
ΣΚΟΠΙΑ: ~ 1,25€ (09/2024)
Τα παρακάτω ισχύουν λίγο-πολύ σε όσες χώρες ταξιδέψαμε.
Φώτα: Υποχρεωτικά όλο το 24ωρο.
Όρια ταχύτητας: 130 σε αυτοκινητόδρομους, 90 – 70 χιλ. σε επαρχιακούς και 50 – 30 χιλ. σε κατοικημένες περιοχές.
Προτεραιότητες: Σε κόμβους, προτεραιότητα έχουν αυτοί που κινούνται μέσα στον κόμβο.
Διαβάσεις: Σταματάμε οπωσδήποτε.
Επιτρεπόμενο αλκοόλ: Σε όλες τις χώρες σχεδόν το όριο είναι 0,5 και χαμηλότερο.
Ραντάρ & μπλόκα: Σε αυτοκινητόδρομους και μεγάλους επαρχιακούς που κινηθήκαμε δεν είδαμε σχεδόν τίποτα. Μπλόκα δύσκολα θα βρείτε πλέον, γιατί η τεχνολογία έχει προχωρήσει. Γιατί εκεί που άλλοτε υπήρχαν μπλόκα, τώρα υπάρχει ο Μεγάλος Αδελφός, κοινώς κάμερες.
ΔΙΟΔΙΑ
Τιμές: https://www.tolls.eu/
Στους αυτοκινητόδρομους των χωρών που ταξιδέψαμε τα οχήματα είτε πληρώνουν διόδια, είτε βινιέτα ( ένα είδος τελών κυκλοφορίας αυτοκινητόδρομου ). Ευτυχώς οι μοτοσυκλέτες σε αρκετές χώρες κυκλοφορούν δωρεάν.
Έτσι για να έχετε μια ιδέα…
Βουλγαρία – Ρουμανία – Σλοβακία – Τσεχία: υπάρχει το σύστημα της βινιέτας αλλά οι μοτοσυκλέτες δεν πληρώνουν.
Γερμανία: δεν υπάρχουν ούτε διόδια, ούτε βινιέτα για τις μοτοσυκλέτες.
Πολωνία: Υπάρχουν διόδια μόνο σε τρία κομμάτια αυτοκινητόδρομου σε όλη τη χώρα. Από Κρακοβία για Κατοβίτσε, από Βαρσοβία για Βερολίνο και από Βαρσοβία για Γκντάνσκ.
Ουγγαρία: οι μοτοσυκλέτες πληρώνουν βινιέτα, η οποία είναι μια απόδειξη από ταμειακή μηχανή σε βενζινάδικο, που κοστίζει σχεδόν 8€ για 10 μέρες ( 2024 ). Το 2022 κόστιζε 4,5€!!!
Σερβία: Στην αρχή του αυτοκινητόδρομου πατάς κουμπί και παίρνεις χαρτί και πληρώνεις στο τέλος της διαδρομής σου.
Σκόπια: Κάθε 25 χλμ διόδια.
Σε όλες τις χώρες έπαιρναν και κάρτες.
Επικοινωνία: Εντός Ε.Ε. ( Βουλγαρία – Ρουμανία – Ουγγαρία - Σλοβακία – Πολωνία – Γερμανία – Τσεχία ) δωρεάν ομιλία και MB.
Εκτός Ε.Ε. Σερβία και Σκόπια ΜΒ και €.
Τιμές ξενοδοχείων: Booking
Πρόγνωση καιρού: windy
Χάρτες –GPS: το ρόλο του πλοηγού φέτος τον μοιραστήκαμε και οι 2. Είχαμε στη διάθεσή μας και Sygic και Googlemaps. Μιλάω πάντα για εφαρμογή στο κινητό και όχι συσκευή GPS.
Μετρητά-Κάρτες: Revolut!!! Έπειτα από χρόνια κατάλαβα ότι οι άλλες κάρτες είναι απλά οδοντόκρεμες…
Ασφάλεια: Πρώτη μας προτεραιότητα να βρίσκουμε ξενοδοχείο με ασφαλές parking για να κοιμόμαστε ήσυχοι τα βράδια. Σε στάση για καφέ ή βόλτα σε μια πόλη, παρκάρουμε τις μοτοσυκλέτες σε κεντρικά σημεία που να τις βλέπει αρκετός κόσμος. Ένας συναγερμός ή μια απλή κλειδωνιά δισκόφρενου με συναγερμό αρκεί. Καλή κλειδωνιά ποδηλάτου για τα κράνη. Αν είστε από τους τύπους που φοβούνται και τη σκιά τους, μη πάτε πουθενά γιατί δε θα περάσετε καλά και θα χαλάσετε την παρέα. Δεν αφήνουμε εκτεθειμένα πράγματα πάνω στη μηχανή. Αν δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς ή τα “καμουφλάρουμε” καλά ώστε να είναι δύσκολο να βάλει κάποιος χέρι. Το καλύτερο απ’ όλα είναι να βρούμε ένα πληρωτέο parking και να τα αφήσουμε εκεί μαζί με κράνη και τα ρέστα, έχοντας το κεφάλι μας ήσυχο και μη κουβαλώντας όλα τα πράγματα μαζί μας. Από θέμα ελέγχου τώρα αν είστε φρόνιμοι, οι περισσότεροι αστυνομικοί δεν θα σας ενοχλήσουν.
Ανεφοδιασμός: Οι χάρτες που είχα φτιάξει είχαν ενδιάμεση στάση ανά σχεδόν 200χλμ σε βενζινάδικα για ξεκούραση και ανεφοδιασμό. Σε όσες χώρες κινηθήκαμε διάλεγες αντλία, έβαζες βενζίνη και μετά πήγαινες ταμείο για πληρωμή.
Και για το τέλος δυο συμβουλές:
Νο1: για να περνάς καλά όπου πηγαίνεις σε ξένο τόπο, πρέπει να περνάς ¨απαρατήρητος¨. Μην προκαλείς κανέναν γιατί ο ¨απέναντι¨ που μάλλον βρίσκεται στη χώρα του δεν ξέρεις ποιος είναι και τι ρόλο βαράει. Μπορεί να βρεθείς μπλεγμένος από το πουθενά.
Νο2: αν δεν είναι ανάγκη να καλύψετε χλμ, μην πάτε από αυτοκινητόδρομους. Πάρτε τους επαρχιακούς δρόμους και η καταπληκτική τους ομορφιά θα σας ανταμείψει.
Όπως προείπα το ταξίδι θα γινόταν από 2 μοτοσυκλέτες και 3 ταξιδιώτες.
Ο Panos και η Georgia με KTM 1290 Super Adventure


Και ο γράφων αυτές τις γραμμές Joy of Road με Ducati Multistrada 620

1η ΜΕΡΑ ΠΕΜΠΤΗ 05/09/2024
Πάτρα – Σόφια
Μια μονότονη μέρα
Πάτρα – Σόφια
Μια μονότονη μέρα
Αχάραγο πρωινό ξύπνημα για το ξεκίνημα. Όλη νύχτα στριφογύριζα και μόνο 3 ώρες κατάφερα να κοιμηθώ. Το ραντεβού μας είχε δοθεί στις 05:30 σε καφέ έξω από το κέντρο της Πάτρας, στην αρχή του αυτοκινητόδρομου προς τη γέφυρα του Ρίου. 06:02 νύχτα ακόμα και περνάγαμε τη γέφυρα στο Ρίο. Αρκετή δροσιά σε όλη την Ιόνια οδό μέχρι που βγήκε ο ήλιος και άρχισε να ανεβαίνει η θερμοκρασία.
Πρώτη στάση για αναπλήρωση υγρών των μοτοσυκλετών στο ΣΕΑ Επισκοπικού κοντά στα Ιωάννινα. Λίγο πιο πάνω μπήκαμε στην Εγνατία οδό. Σε ένα τούνελ λίγο μετά το Μέτσοβο μπήκαμε με 21°C και βγήκαμε σε 17°C! Δεύτερη στάση και καλή για βενζίνη και καφέ στη Βέροια. Η επόμενη θα γινόταν σε βουλγαρικό έδαφος. Συνέχεια από α/κ Θεσσαλονίκης-Σερρών που μας έβγαλε από τη μονοτονία της Εγνατίας.
Φτάσαμε στον Προμαχώνα και περάσαμε τα σύνορα με ένα απλό ναι, στην ερώτηση των Ελλήνων συνοριοφυλάκων αν είμαστε Έλληνες. Από τη μεριά της Βουλγαρίας απλά οπτικός έλεγχος και νόημα να περάσουμε προς την ενδοχώρα. Ούτε ταυτότητες, ούτε τίποτα. Παράξενο.


Έπειτα από καμιά δεκαπενταριά χλμ κάναμε μια στάση για βενζίνη με τιμή στα 1,30€ ( ποτέ δε βάζεις βενζίνη αμέσως μετά τα σύνορα, γιατί κατά 99% είναι πιο ακριβή σε σχέση με παραπέρα ).


Καθυστέρηση λίγο πιο πέρα από υπερβολική κίνηση που οφειλόταν σε ένα συγκεκριμένο κομμάτι του βουλγάρικου αυτοκινητόδρομου. Σε εκείνο το σημείο ο δρόμος στενεύει υπερβολικά, με μια λωρίδα για κάθε κατεύθυνση. Τουλάχιστον παρ’ όλη τη κίνηση, είχαμε τη δυνατότητα να χαζέψουμε την ιδιαίτερη ομορφιά του δρόμου, μια διαδρομή πνιγμένη μέσα στο πράσινο.





Ξαναβγήκαμε σε κανονικό αυτοκινητόδρομο και συνεχίσαμε τη πορεία προς τη Σόφια.



Φτάσαμε στη βουλγάρικη πρωτεύουσα και στο ξενοδοχείο λίγο πριν τις 16:00.


Το συγκεκριμένο ξενοδοχείο στη Σόφια ήταν 3χλμ από το κέντρο και είχε κλειστεί 2 μέρες πριν. Στην προετοιμασία του ταξιδιού είχαμε κλείσει δύο-τρία ξενοδοχεία, για πρώτη φορά στα ταξίδια μας, βασικά στις περιοχές που βλέπαμε και θεωρούσαμε ότι οι τιμές θα πήγαιναν στο Θεό ( μιλάμε για κράτηση χωρίς πληρωμή ). Οπότε μπάνιο, λίγο ύπνο να χαλαρώσουμε από το πολύωρο ταξίδι και το απογευματάκι θα βγαίναμε βόλτα στη βουλγαρική πρωτεύουσα.

18:00 ώρα ξεκινήσαμε τη βόλτα στη πόλη. Θα πηγαίναμε περπατώντας στο κέντρο της Σόφιας να δούμε λίγο και τις γύρω γειτονιές, όχι μόνο τα τουριστικά μέρη. Ήταν λίγο μακριά, γύρω στα 3 χλμ αλλά συμφωνήσαμε μετά ότι θα γυρνάγαμε με ταξί. Πριν από κάθε ταξίδι, έχω σαν τακτική, να μαζεύω όλα τα σημαντικά αξιοθέατα της εκάστοτε πόλης και παράλληλα βάζοντας τα σε μια σειρά να φτιάχνω μια διαδρομή, ώστε ακολουθώντας τη, να μη χάνουμε χρόνο για να τα ψάχνουμε αλλά και να μη γυρνάμε από δω και από κει χωρίς λόγο και αιτία.



Λίγα λόγια από το Ιnternet για…
τη Σόφια, τη πρωτεύουσα και μεγαλύτερη πόλη της Βουλγαρίας. Είναι η 14η μεγαλύτερη πόλη στην Ευρωπαϊκή Ένωση με πληθυσμό πάνω από 1,3 εκατομμύρια κατοίκους. Βρίσκεται στο κέντρο της Βαλκανικής Χερσονήσου. Βρίσκεται στο μέσο μεταξύ Μαύρης Θάλασσας και Αδριατικής Θάλασσας, ενώ η πλησιέστερη σε αυτή θάλασσα είναι το Αιγαίο. Η Σόφια είναι από τις αρχαιότερες πόλεις της Ευρώπης, τόπος ανθρώπινης κατοίκησης τουλάχιστον από το 7.000π.Χ.. Ήταν η οικονομικά πιο προσιτή για επίσκεψη πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2013.

Προσεγγίσαμε το ιστορικό κέντρο, κάνοντας πρώτη στάση στο καθεδρικό ναό του Αγίου Αλεξάνδρου Νιέφσκι, έναν από τους τρεις μεγαλύτερους ορθόδοξους ναούς των Βαλκανίων.



Εν τω μεταξύ ήμασταν και άτυχοι, γιατί την ώρα που πήγαμε να μπούμε να δούμε λίγο την εκκλησία, ο υπεύθυνος την κλειδαμπάρωνε. Οπότε συνέχεια παρακάτω με άλλα αξιοθέατα,

όπως το πρώην αστρονομικό παρατηρητήριο και σημείο μηδέν της Σόφιας,


τη ρώσικη εκκλησία του Αγίου Νικολάου


και τέλος το μέρος που βρίσκεται το προεδρικό Μέγαρο και το κτίριο του κοινοβουλίου ( πρώην κομουνιστικό αρχηγείο ).


Στο βάθος και το άγαλμα της Αγίας Σοφίας.

Εντύπωση μου έκανε η φρουρά του προεδρικού μεγάρου, που στις φωτογραφίες που έβγαζαν οι τουρίστες, αυτοί κρυφογελούσαν.

Διαφορετική φιλοσοφία από τη δικιά μας προεδρική φρουρά στο μνημείο του αγνώστου Στρατιώτη. Στο πλάι του Μεγάρου υπάρχει μια είσοδος που μπαίνοντας μέσα βρίσκεται ένας μικρός ναός του 4ου αιώνα, η ροτόντα του Αγίου Γεωργίου όπως λέγεται, το πιο παλιό κτίσμα στη Βουλγαρία.

Είδαμε δύο-τρία αξιοθέατα ακόμα και τραβήξαμε για τη λεωφόρο ( boulevard ) Vitosha, τον εμπορικό πεζόδρομο της Σόφιας.

Ο πεζόδρομος ξεκινάει από το δικαστικό μέγαρο με τα λιοντάρια στην είσοδό του.


Κάναμε μια μικρή βόλτα για να ρίξουμε μια ματιά, αλλά και να βρούμε κάπου να κάτσουμε για φαγητό. Επειδή ήμασταν από το πρωί νηστικοί, χωρίς να το πολυσκεφτούμε, βρήκαμε ένα κεμπαμπτζίδικο με καλές κριτικές, να φάμε κάτι γνώριμο. Συνέχεια της βόλτας στο πεζόδρομο για λίγο, βγάζοντας δυο τρεις φωτογραφίες από ωραία μέρη.



Μπήκαμε σε ένα μίνι μάρκετ να προμηθευτούμε νερό και κάτι για να τσιμπήσουμε το πρωί, αφού το δωμάτιο δεν είχε πρωινό. Σιγά-σιγά γυρίσαμε προς την αρχή του πεζόδρομου προς αναζήτηση ταξί για να επιστρέψουμε προς το ξενοδοχείο, μιας και η επόμενη μέρα θα είχε και αυτή πολλά χλμ.

Στην αναζήτηση μας για ταξί, πέσαμε σε απατεωνάκο ταξιτζή. Στην ερώτηση μου πόσο θα μας πάρει για να γυρίσουμε στο ξενοδοχείο μας, ήθελε κοντά στα 10€ για 4χλμ. Λίγο πιο κάτω σε μια πιάτσα ταξί ρωτάω έναν άλλο ταξιτζή και μου λέει το ανώτερο 10 λέβα, δηλαδή 5€. Λογική τιμή. Φτάσαμε στο ξενοδοχείο και παρόλη τη φασαρία λόγω ενός γλεντιού γάμου που γινόταν εκεί, πέσαμε για ύπνο γιατί και την άλλη μέρα όπως είπα είχαμε πολλά χλμ.
леканощ … Καληνύχτα στα βουλγάρικα.
Χάρτης ημέρας 760 χλμ
Διαδρομή:
Συνεχίζεται...
.
Τελευταία επεξεργασία: