F800GS. 85hp, 80nm, 230mm front, 215mm rear, clearance 220mm, 207kg wet (2008)
TENERE 700, 74hp, 68nm, 210mm front, 200mm rear, clearance 240mm , 205kg wet (2019)
TUAREG 660, 79hp, 70nm, 240mm front, 240mm rear, clearance 240mm, 204kg wet (2021)
TRANSALP 750, 90hp, 75nm, 200mm front, 190mm rear, clearance 215mm, 206kg wet (2022)
vstrom 800, 83hp, 78nm, 220mm front, 220mm rear, clearance (?), 230kg wet (2022)
Σαν Specs το 800 στέκεται στα ίσια και καλύτερα και σήμερα στον ανταγωνισμο.
Όσο αφορά το μοτέρ του 800 είναι χρονισμού 360 με πεντακάθαρο ψεκασμό που σημαίνει για χρήση χώματος πώς είναι το τέλειο σκαρφαλωτήρι και έχει ροπή απο το μηδέν. Δεν σκροτσάρει πουθενά και καταναλώνει 5 λίτρα παντού. Δεν γουστάρει ιδιαιτερα τις ψηλές στροφές λόγω χαρακτήρα. Αν κάποιον τον ενδιαφέρει το ΄΄μπάμ΄΄ δεν του κάνει, έχει άλλες χάρες αυτό το μοτέρ.
Το 990 δεν είναι ίδια κατηγορία με το 800. Και σε κυβικά και τιμολογιακά. Η σύγκριση είναι άδικη.
Το Africa 1000 που έχω οδηγήσει κι εγώ δεν είδα πουθενά αυτό που περιγράφεις τη τόση διαφορά. Θα το χαρακτήριζα ένα πιο φουσκωμένο και ταξιδιάρικο 800 με παρόμοια λειτουργία μοτέρ. Αν βρήκες δηλαδή βαρετό το 800 το africa πρέπει να σου φάνηκε επίσης βαρετό. Επίσης άλλη κατηγορία 4-5 χιλιάρικα πιο ακριβό σίγουρα οφείλει να είναι καλύτερο.
Σε θέμα αναρτήσεων δεν μπορώ να σχολιάσω κάτι γιατί δεν ξέρω τί μοτοσυκλέτα οδήγησες. Είχε αναρτήσεις συντηρημένες, ήταν στα κιλά σου, τί λάστιχα φόραγε σε τί πιέσεις κλπ. Αν οδήγησες ένα 800 με 50.000χλμ ασυντήρητες αναρτήσεις και άσχετες πιέσεις μέσα τί εικόνα να σχηματίσεις? Έλα να οδηγήσεις το δικό μου με 28/32 μπροστά και μέτά με 32/36 να μου πεις είναι άλλο μηχανάκι.
Εν κατακλείδι απο τους άμεσους ανταγωνιστές του 800 δεν έχεις εικόνα πλην του μοτέρ CP2 της yamaha που είναι ένα πολύ καλό μοτέρ και εύστροφο με διαφορετικό χαρακτήρα απο το 800 και πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.
Συγκρίσεις με Africa 1000 και 990 θα αδικούσαν και τους σύγχρονους ανταγωνιστές του 800 όπως αν σύγκρινες το 890 με αυτούς που έχει μ.ο. 4 χιλιάρικα παραπάνω. Με 4 χιλιάρικα σου κάνω το 800 έτοιμο για αγώνα. Andreani cartridge Μπροστά 600€, ohlins ρυθμιζόμενη πίσω 1000€, ολόσωμη εξάτμιση ελευθερο φίλτρο προγραμματισμός δυναμομετρο +10 άλογα +1 κιλό ροπής 1000€, θες να ρίξεις και 4-5 κατοστάρικα στα φρένα έτσι για την αλητεία και άλλα 500€ ένα Stabilizer Scott και ενα σετ στεφάνια Excel μπρος πίσω 5 κατοστάρικα και κατουράς και 990 μετά. 4 χιλιάρικα και φερε Africa 1000 και όποιο θες να κάνουμε σύγκριση.
Σε αυτό που θα συμφωνήσω είναι το ABS όπως είπα. Είναι κακό, εγώ το έχω συνηθίσει βέβαια και δεν με ξαφνιάζει.
Σίγουρα τα καινούργια έιναι καλυτερα στους περισσότερους τομείς ιδίως ηλεκτρονικά αλλά δεν έχει γίνει καμία επανάσταση. Σε πολλά μάλιστα (ειδικά απτή ποιότητα, βαφες, πλαστικά, μέταλλα ζούμε μονίμως πισωγύρισμα)