Homemade Quick shifter by Carooly

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Το quick shifter για οσους δεν ξερουν ειναι ενα συστημα που σου επιτρεπει να αλλαζεις ταχυτητες χωρις την χρηση συμπλεκτη και χωρις κλεισιμο του γκαζιου.
Αυτο γινεται με την χρηση ενος αισθητηρα ο οποιος τοποθετηται στον λεβιε ταχυτητων και οταν ο
αναβατης σηκωσει τον λεβιε για να κανει την αλλαγη αυτος κλεινει και δινει εντολη σε ενα module
το οποιο για καθε αλλαγη ταχυτητας κανει μια διακοπη της ταξης 45-65 milliseconds στην αναφλεξη.

Η στιγμιαια αυτη διακοπη της αναφλεξης σε συνδυασμο με την ακριβεια σε milliseconds κανει την
αλλαγη στο κιβωτιο να μοιαζει μαγικη χωρις να εχουμε πατησει τον συμπλεκτη η να εχουμε κλεισει το γκαζι οπως εγραψα και πιο πανω.

Το συστημα κυκλοφορει πολυ σε μοτοσυκλετες δρομου οπου η χρηση συμπλεκτη δεν βοηθαει τα χρονομετρα.

Στο εμποριο υπαρχουν τετοια aftermarker modules τα οποια κοστιζουν αρκετα χρηματα (250-350) ευρω
και μπορουν να τοποθετηθουν σχεδον σε ολες τις μοτοσυκλετες.

Εχοντας ασχοληθει με το θεμα εδω και χρονια εφτιαξα ενα τετοιο module κατασκευαζοντας το με
πυκνωτη και τρανζιστορ οπου η χωρητικοτητα του πυκνωτη οριζε τον χρονο που το ρελε θα εμενε
ανοιχτο. Το τοποθετησα σε διαφορα μηχανακια οπως cbr1000 ,gsxr1000 αλλα και σε f650gs, klr 650,250
οπου δουλεψε αψογα σε ολα. Το προβλημα με τον πυκνωτη ηταν οτι δεν μπορουσα ευκολα να
ρυθμισω τον χρονο διακοπης με ρυμιστη γιατι χρειαζοταν αλλαγη του πυκνωτη.

Προσφατα εφτιαξα ενα quick shifter χρησιμοποιωντας microcontroller και συγκεκριμενα Arduino.
Tωρα πια τοποθετησα ποτενσιομετρο με το οποιο μπορει κανεις να ρυθμιζει το ευρος του χρονου διακοπης απο 45-65 milliseconds με ακριβεια. Το microcontroller ειναι τοσο μικρο που μπορει να χωρεσει μεσα σε ενα κουτακι σπιρτα.
Για καποιον που εχει λιγες γνωσεις θελει να ασχοληθει με την κατασκευη ενος quick shifter μπορω να τον βοηθησω δινοντας του λεπτομερειες συνδεσης οπως και το αρχειο για τον κωδικα προγραμματισμου του.
 

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
Ti διακοπτη χρησιμοποιησες που δινει το σημα ενεργοποιησης στον ελεκτη απο το λεβιε ταχυτητων;
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Μπράβο....για μένα όλα αυτά είναι εξωγήινα και θαυμαζω πραγματικά εσας που ασχολειστε!
Βάλε και καμμία λεπτομέρεια κατασκευής, γιατί έχουμε και αλλα "μαμουνια " σαν και σενα
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Μπράβο....για μένα όλα αυτά είναι εξωγήινα και θαυμαζω πραγματικά εσας που ασχολειστε!
Βάλε και καμμία λεπτομέρεια κατασκευής, γιατί έχουμε και αλλα "μαμουνια " σαν και σενα
Μια από τα ίδια:(:(:(:(

Κατανοώ το σύστημα και πώς δουλεύει, αλλά από ηλεκτρονικά, σκράπας!
Ενδιαφέρον πάντως και πολύ χρήσιμο (σε όσους πραγματικά χρειάζεται).
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Απόστολε...:hlb::clp:για τη κατασκευή...Φωτό δεν έχει?:cool:
Έχω την εντύπωση οτι αυτό χρησιμοποιείται συνήθως μόνο στο τέρμα γκάζι για να κερδίσεις αυτά τα δέκατα του δευτερολέπτου...
Κάνω λάθος...???
 

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Για την κατασκευη θα χρειαστουμε εναν αισθητηρα proximity ο οποιος ειναι αδιαβροχος και αντεχει σε ολες τις συνθηκες χωρις να
δημιουργει προβληματα απο υγρασια κτλ.

Ενα microcontroller arduino mini.

Ενα ρελε με low input signal για την συνδεση στους πολλαπλασιαστες/η.






http://uk.rs-online.com/web/p/reed-switches/2900615/ O αισθητηρας που χρησιμοποιω ειναι αυτος. Ειναι ενας proximity sensor ο οποιος ενεργοποιειται οταν πλησιασει σε αυτον μεταλλικο αντικειμενο.



Το microcontroller ειναι αυτοhttps://www.google.gr/search?q=arduino+mini&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi0icf-tPfWAhWMKVAKHSgsBrkQ_AUICigB&biw=1280&bih=662#imgrc=mmstmmOXIy32SM:[/IMG] [/URL]




Και αυτο ειναι το ρελε που θα συνδεθει σε σειρα με την τροφοδοσια τασης των πολλαπλασιαστων.https://www.google.gr/search?q=ΡΕΛΕ+ARDUINO+12CV&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiy-6yetffWAhVPLFAKHbQBA5kQ_AUICigB&biw=1280&bih=662#imgrc=e0rxniHs1Td_DM:
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Πράγματι εντυπωσιακό το πόσο απλό είναι (όταν ξέρεις)!!!
Μπράβο και πάλι Απόστολε!

Καποιοι με ανυσηχίες , θα μπορούσαν να γλιτώσουν ένα 200αρι-300αρι ;) :yew: :friendship:
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Και σε τι μηχανη το εχεις τοποθετήσει Αποστόλη?
Τα λέει Κωστή στο 1ο ποστ.
Για φιλαράκια το έχει φτιάξει, από "τζι-ξι" μέχρι F650 ;)

Edit: και σε "κουλούρια".... βλέπω Δημητρο-Κόρακα @KORAX να πιάνει κατσαβίδια/κολλητήρια:yew:
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Ενωνοντας τα καλωδια αντι για τον διακοπτη του shifter θα δειτε την διακοπη σε milliseconds απο το led.
αυτό προφανώς αντιστοιχεί στη διάρκεια διακοπής της ανάφλεξης?
 

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Και σε τι μηχανη το εχεις τοποθετήσει Αποστόλη?
Aρχικα το ειχα τοποθετησει σε ενα fx που ειχα βελτιωσει πιο παλια και μετα το εβαλα σε gsxr1000,cbr 1000, klr 650,klr250, f650gs

Το βιντεο του fx ειναι το μονο που εχω.
 

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Απόστολε...:hlb::clp:για τη κατασκευή...Φωτό δεν έχει?:cool:
Έχω την εντύπωση οτι αυτό χρησιμοποιείται συνήθως μόνο στο τέρμα γκάζι για να κερδίσεις αυτά τα δέκατα του δευτερολέπτου...
Κάνω λάθος...???
Οχι απαραιτητα! Μπορεις να αλλαζεις ταχυτητες με οσο γκαζι πατας. Ειναι μεγαλη ευκολια και δεν ταλαιπωρουνται καθολου οι δισκοι απο το συμπλεκταρισμα που μεσολαβει στις κανονικες αλλαγες.
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Στα κατεβάσματα τι παίζει? Γιατί τότε θα απαιτείται κι ανέβασμα στροφών.
Τα εργοστασιακά shifters πώς δουλεύουν? Σε ανέβασμα και κατέβασμα?
 

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Στα κατεβάσματα τι παίζει? Γιατί τότε θα απαιτείται κι ανέβασμα στροφών.
Τα εργοστασιακά shifters πώς δουλεύουν? Σε ανέβασμα και κατέβασμα?
Δεν υπαρχει σε κατεβασμα ουτε σε εργοστασιακο. Για να κατεβασεις ταχυτητα με διακοπη πρεπει να δωσεις με καποιο τροπο συγκεκριμενο γκαζι πραγμα πολυ δυσκολο!
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Δεν υπαρχει σε κατεβασμα ουτε σε εργοστασιακο. Για να κατεβασεις ταχυτητα με διακοπη πρεπει να δωσεις με καποιο τροπο συγκεκριμενο γκαζι πραγμα πολυ δυσκολο!
Οκ γι αυτο παιζει σε καποια που εχουν by wire γκαζι ;)
Τοτε γινεται, αν και πολυπλοκο.
 
Top Bottom