Honda CrossTourer 1200

Taksidiotis

Μέλος
Περιοχή
Crete
Όνομα
Γιάννης



Ασφάλτινη καταγωγή

Το ακούς και σου θυμίζει “κάτι άλλο”. Ανοίγεις το γκάζι και ο V4 σου ψιθυρίζει στ' αυτιά “είμαι το VFR που έχεις οδηγήσει ξανά, με άλλο κοστούμι, άλλα περιφερειακά, άλλη μορφή.” Επιταχύνεις και μπροστά σου ανοίγεται ο δρόμος για νέες εξερευνήσεις, σε μορφή ασφάλτινη. Και εκεί που το κοιτάς, συνειδητοποιείς ότι είναι πιο μαζεμένο από αυτό που φανταζόσουν και -συνάμα- πιο όμορφο. Όταν το οδηγείς βέβαια δεν το βλέπεις, αλλά το βλέπουν όλοι οι υπόλοιποι και είναι ωραίο να κοιτούν αυτό που καβαλάς, ενίοτε και σένα.. Με κάτι σαν ράμφος στο μπροστινό του τμήμα να σχηματίζει ένα αεροδυναμικό φέριγκ και να είναι έτοιμο να σκίσει τον αέρα, σε βάζει σε σκέψεις. Έχει και πολύ γκάζι, έχει και φρενούκλες, αν δεν το φοβηθείς στρίβεις όπως έρχεσαι, σε βάζει σε πειρασμό. Αλλά είπαμε, είναι φτιαγμένο για μεγάλες αποστάσεις και όχι για να ξύνει τα μαρσπιέ του στην άσφαλτο. Το κάνει κι αυτό, με χαρακτηριστική σιγουριά είναι αλήθεια, περισσότερο όμως σε κερδίζει με την αέρα πατέρα μετακίνηση που προσφέρει σε δύο αναβάτες και πολλή πραμάτεια. Μπορεί ο άξονας μετάδοσης να φαίνεται θηριώδης, αλλά η εξάτμιση είναι λεπτοκαμωμένη και όμορφα σχεδιασμένη. Τo Crosstourer δείχνει μικρό, με τον όγκο του συγκεντρωμένο στο κέντρο μάζας, όπου βρίσκεται ο κινητήρας και έχει και τον βασικό λόγο οπτικά. Κινητήρας, πλαίσιο και ρεζερβουάρ δείχνουν ογκώδη, και είναι αυτά τα μοναδικά τμήματα που προδίδουν τον κυβισμό του, ο οποίος, παρεμπιπτόντως, δεν αναγράφεται πουθενά. Ο όγκος της μοτοσυκλέτας κάνει το μπροστινό σύστημα να δείχνει ασθενικό μπροστά του, αν και είναι ανεστραμμένο με διάμετρο καλαμιών 43mm, ενώ το πλάτος της μοτοσυκλέτας σε αυτή την περιοχή είναι συγκριτικά μειωμένο σε σχέση με το VFR 1200F, από το οποίο και προήλθε η μοτοσυκλέτα. Τα ψυγεία του VFR που βρίσκονταν τοποθετημένα στο πλάι έγιναν ένα μονό, το οποίο μπήκε στη θέση του, μπροστά από τον κινητήρα. Το πλάτος μίκρυνε, οι διαστάσεις του πλαισίου άλλαξαν, το μεταξόνιο αυξήθηκε, η απόδοση του κινητήρα μειώθηκε και το νέο Crosstourer κύλισε τους τροχούς του από τη γραμμή παραγωγής μόλις πριν ένα χρόνο.

Βασιλικές ανέσεις για όλους

Η θέση οδήγησης του Crosstourer είναι πολύ άνετη τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνεπιβάτη. Ένας αναβάτης με ανάστημα 1.80 θα νιώσει το ύψος ανεβαίνοντας και θα πατήσει κάτω εύκολα μόνο το ένα του πόδι. Η θέση του λοιπόν είναι “on/off”, δηλαδή ψηλή που σε τοποθετεί πάνω και όχι μέσα στη μοτοσυκλέτα. Έχεις πλήρη έλεγχο από εκεί, το τιμόνι βρίσκεται κοντά σου, δίνει πολύ καλές λαβές για να οδηγήσεις άμεσα και άνετα, δημιουργώντας φυσική στάση σώματος. Η σέλα, αν και δεν είναι διαιρούμενη όπως στις BMW R 1200 GS, Triumph Tiger Explorer 1200 και Yamaha Super Tenere 1200, έτσι ώστε να αφαιρείται το πίσω τμήμα για φόρτωση όταν είσαι μόνος, ακολουθεί το στυλ των προαναφερθέντων στη σχεδίαση του πίσω μέρους. Το αλουμίνιο του πανέμορφου υποπλαίσιου είναι εμφανές και διαθέτει ήδη τις βάσεις στις οποίες θα κρεμαστούν οι πλαϊνές βαλίτσες. Μια μεγάλη σχάρα περιμένει πίσω από τον συνεπιβάτη για δέσιμο πραγμάτων ή τοποθέτηση βαλίτσας top case. Είναι πολύ θετικό ότι με δύο “ευτραφείς” αναβάτες στη σέλα η μετακίνηση είναι άνετη και κανείς δεν ενοχλεί κανένα. Το ρεζερβουάρ οπτικά είναι μεγάλο, μιας και ο περισσότερος όγκος του βρίσκεται πάνω από το πλαίσιο. Όμως στην οδήγηση δεν το αισθάνεσαι καθόλου, νιώθεις ότι δεν υπάρχει κάτι μπροστά σου που να σε ενοχλεί με την παρουσία του. Η χωρητικότητά του ξεπερνά κατά μισό τα 21 λίτρα και για πολλούς αναβάτες, που το περίμεναν πως και πως, αυτό είναι ένα θέμα συζήτησης. Είχε ακουστεί από τις πρώτες παρουσιάσεις ότι η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα καίει αρκετό καύσιμο.

Ανάλαφρη αίσθηση

Ακόμα και με ελάχιστα χιλιόμετρα να κινείσαι, το σωστό ζύγισμα λειτουργεί θετικά. Σε καμία περίπτωση δεν καταλαβαίνεις πως πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα που ζυγίζει 275 κιλά

Ταξιδεύει αγόγγυστα

Τα κιλά δεν είναι αρνητικά στην ταξιδιωτική χρήση. Μια μοτοσυκλέτα τουρισμού “χρειάζεται το βάρος για να κάθεται” άνετα κάτω, να στέκεται αξιοπρεπώς στις “σφαλιάρες” που θα φάει από τον αέρα στην εθνική. Ο συνδυασμός λοιπόν των κιλών, με την ελαφριά αίσθηση, λειτουργεί θετικά στην οδήγηση. Το Crosstourer στην εθνική οδό είναι ευχάριστο, σταθερό, καταπίνει τα χιλιόμετρα με άνεση και ευκολία. Ακλόνητο στον αέρα, στρίβει άνετα σε ανοιχτές παρατεταμένες στροφές, λόγω και της street καταγωγής του, ενώ αν ο σχετικά έμπειρος αναβάτης θελήσει να το παρακάνει, μπορεί να το κάνει άνετα. Το τετρακύλινδρο V σύνολο έχει σχεδιαστεί για να αποδίδει πολύ περισσότερους ίππους (170 στην περίπτωση του VFR), οπότε για τον χαρακτήρα του Crosstourer οι 127 είναι ότι πρέπει. Βέβαια, η αίσθηση στην επιτάχυνση προδίδει πιο δυνατό κινητήρα, κάτι που σημαίνει ότι οι μηχανικοί της Honda ρύθμισαν τη λειτουργία του στις χαμηλές και στις μεσαίες στροφές (νέος χάρτης ηλεκτρονικής ανάφλεξης, μικρότερο βύθισμα βαλβίδων, αλλαγές στους αυλούς εισαγωγής κ.λ.π.). Το αποτέλεσμα στην πράξη είναι πως οδηγείς μια μοτοσυκλέτα με τον κινητήρα της να δέχεται υπερβολικά άνετα τις σχέσεις, αποδεικνύοντας ότι ο μεγάλος κυβισμός δεν έχει αντίπαλο. Ο τετρακύλινδρος V δέχεται άνετα την 4η, την 5η και 6η ακόμη και σε ανηφόρα, μετά τα 150 χ.α.ω. και ανεξαρτήτως κλίσης του οδοστρώματος. Ανεβάζεις ταχύτητες ξεκούραστα, ανοίγεις το γκάζι και ο κινητήρα του Crosstourer δεν διστάζει πουθενά. Οι σχέσεις του κιβωτίου έχουν αλλάξει σε σχέση με το VFR, όπου εκτός της 1ης που παρέμεινε ίδια οι υπόλοιπες πέντε είναι πιο “κοντές”. Η πρωτεύουσα και τελική μετάδοση πάντως, παρέμειναν αναλοίωτες. Το Crosstourer πάει 101 χιλιόμετρα με 1η, 155 με 2η, 195 με 3η, 229 με 4η. Εκεί επεμβαίνει ο ηλεκτρονικός κόφτης και βάζοντας 5η και 6η έχεις ακριβώς τα ίδια χιλιόμετρα τελικής. Ανεξάρτητα αν κινείσαι σε ανηφόρα, ευθεία ή γκρεμό, ο κόφτης δεν σε αφήνει να πας παραπάνω. Αν δεν τον είχε αυτόν τον ρουφιανοκόφτη, εύκολα θα πέρναγε τα 250 κοντερίσια. Το ερώτημά μας είναι το εξής: -Γιατί άφησαν τις τελευταίες σχέσεις τόσο μακριές, μιας και δεν βγάζει παραπάνω τελική; Και η απάντηση απλή και αφοπλιστική: -Γιατί με τέτοια ροπή που διαθέτει, αν είχε πιο κοντό κιβώτιο θα “έπαιζες” συνέχεια με το λεβιέ των ταχυτήτων και θα τερμάτιζαν οι σχέσεις αμέσως. Ούτως ή άλλως, στο Crosstourer ότι και να έχεις στο κιβώτιο ανοίγεις το γκάζι και φεύγει σαν να έχεις δύο σχέσεις κάτω. Επιταχύνεις με 3η, φεύγει σφεντόνα, με 4η το ίδιο, με 5η επίσης, ακόμη και με 6η, τινάσσεται μπροστά χωρίς να ζορίζεται.

Ο κινητήρας λίρα εκατό

Το Crosstourer διαθέτει και σύστημα για έλεγχο της πρόσφυσης, ευρέως γνωστό ως Traction Control. Αυτό είναι ρυθμισμένο έτσι ώστε να επεμβαίνει στο απότομο άνοιγμα του γκαζιού, αλλά το νιώθεις κατευθείαν μόλις γλιστρήσει ο τροχός και σκέφτεσαι ότι: α) η άσφαλτος είναι παντού και πάντα γλιστερή, β) το λάστιχο δεν είναι καλό και γλιστράει, γ) το Crosstourer έχει πολύ γκάζι στις χαμηλές στροφές. Ισχύει προφανώς το τελευταίο, σε συνδυασμό βέβαια με το α, αφού η άσφαλτος στην Ελλάδα δεν παίρνει δάφνες για την ποιότητά της. Τα ελαστικά της Pirelii (Scorpion), είναι κορυφαία και έχουν ταιριάξει άριστα με τη χρήση και το χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας, αλλά και με την ελληνική πραγματικότητα. Όταν πάει να γλιστρήσει ο τροχός, το traction control κόβει πολύ την απόδοση, σε σημείο που πιστεύεις πως κάποιος έβγαλε τα τρία μπουζοκαλώδια από τον κινητήρα και έμεινε το Crosstourer με είκοσι άλογα. Αυτό είναι σωτήριο βεβαίως τόσο σε γλιστερό οδόστρωμα όσο και σε βρεγμένο, μιας και δίχως το σύστημα θα δυσκολευτείς να το οδηγήσεις. Είπαμε, από τις χαμηλές στροφές ο κινητήρας δείχνει τα δόντια του. Κλείνοντας ελαφρώς το γκάζι, το σύστημα επανέρχεται ξανά στο 100% της απόδοσης και μπορείς να επιταχύνεις άνετα. Αν πάντως θέλεις να παίξεις και να οδηγήσεις γρήγορα χωρίς περικοπές

Ω! Τι φρένα! Φρενούκλες!

Τα φρένα του Crostourer είναι εκπληκτικά. Χρησιμοποιούν δίσκους 310 mm μπροστά και 276 mm πίσω, με συνδυασμένο σύστημα πέδησης και ABS. Έτσι, όποιο φρένο και αν πατήσει ο αναβάτης, η μοτοσυκλέτα θα σταματήσει αμέσως, θα βιδωθεί στο έδαφος. Το C-ABS το νιώθεις ακόμη και με το πάτημα του πίσω φρένου, μιας και αναγκάζει και το μπροστινό να φρενάρει και μπροστά.

Ταξιδεύοντας

Είναι αλήθεια ότι σε βάζει στη διαδικασία να πας σε σβέλτο ρυθμό, μιας και ο κινητήρας δεν έχει κανένα πρόβλημα και η μοτοσυκλέτα είναι ιδανική για να καταπίνει χιλιόμετρα. . Μέσα σε δύο λεπτά ρυθμίσαμε την απόσβεση επαναφοράς στο πιο αργό σημείο και προφορτίσαμε και τα ελατήρια του μπροστινού συστήματος κατά δύο γραμμές. Η αίσθηση άλλαξε, το μπροστινό δούλεψε πολύ καλύτερα και απορροφούσε πλέον τις ανωμαλίες εξαιρετικά. Για τουριστική χρήση με λίγο ψάξιμο θα έρθει εύκολα στις απαιτήσεις του χρήστη. Λίγο σκληρό είναι και το αμορτισέρ, το οποίο μαλακώσαμε για να δουλεύει πιο άνετα ρυθμίζοντας και πιο “αργή” την την επαναφορά του. Βελτιώθηκε σημαντικά και “έδεσε” με το μπροστινό σύστημα τόσο στη γρήγορη όσο και στην καθημερινή χρήση. Ταξιδεύοντας, διαπιστώνεις ότι η προστασία από τον αέρα θα μπορουσε να είναι καλύτερη. Τα πόδια βρίσκονται καλά κρυμμένα πίσω από το ρεζερβουάρ αλλά το στενό φέρινγκ με τη σχετικά μικρή ζελατίνα αφήνουν τον αέρα να περνά. Τον νιώθεις στους ώμους και στο κράνος αλλά στην πράξη δεν σε μετακινεί ούτε σε κουράζει στο ταξίδι. Θα προτιμούσαμε όμως να ρυθμίζεται και άλλο ψηλότερα η ζελατίνα (έχει δύο θέσεις) ή να ήταν από κατασκευής 1-2 εκατοστά πιο ψηλή. Ο πίνακας οργάνων είναι μικρός, μαζεμένος, αλλά διαθέτει ότι θα χρειαστεί ο αναβάτης. Ηλεκτρονικό στροφόμετρο, ενδείξεις για τις σχέσεις, εξωτερική θερμοκρασία, μερικούς και ολικό χιλιομετρητή, μέτρηση κατανάλωσης. .Το νέο Crostourer είναι ένα όχημα διάσχισης, γρήγορης βόλτας, τουρισμού αλλά και καθημερινής χρήσης, με εξαίρετη ποιότητα κατασκευής και κύλισης.
Διαθέτει τροχούς για χρήση off road, αλλά και άξονα για αξιοπιστία, αλλά εκτός δρόμου δεν θα τα βάλει με καθαρά adventure αντιπάλους όπως είναι το BMW R 1200 GS ή το KTM 990 Adventure. Θα κοιτάξει πιο εύκολα στα μάτια ένα Triumph Tiger Explorer 1200 ή ένα Kawasaki Versys 1000, αλλά και το σαφώς πιο ασφάλτινο –και πιο δυνατό βέβαια - Ducati Multistrada. Ο ιδιοκτήτης του Varadero που έψαχνε κάτι πιο ασφάλτινο και με καλύτερες επιδόσεις θα γλυκοκοιτάξει σίγουρα το Crosstourer, η τιμή του οποίου στα 15.830 € βρίσκεται στα πλαίσια του ανταγωνισμού και δεν θα τον “τρομάξει”.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Μοντέλο: Honda Crosstourer 1200 C-ABSΚινητήρας: 4κύλινδρος σε σχήμα V, 4χρονος, υγρόψυκτος, 16βάλβιδος, 2 ΕΕΚ, ηλεκτρονικός ψεκασμός PGM-F1Κυβικά: 1.237Ίπποι: 127 στις 7.750 σ.α.λ.Κιβώτιο ταχυτήτων: Μηχανικό 6αριΒάρος: 275 Kg (πλήρης υγρών)Ύψος σέλας: 850 mmΧωρητικότητα ρεζερβουάρ: 21,5 ltΤιμή: 15.830 €
Πηγή
http://caranddriver.e-go.gr

Αμφιλεγόμενο μηχάνημα σίγουρα...
Δεν ακολουθεί πιστεύω το καλό παρελθόν της honda στις μοτοσυκλέτες της κατηγορίας αυτής.
Παρόλο που έχει διαμάντι κινητήρα και αξιοπιστία.δεν έκανε τόσο εντύπωσή.

Στάλθηκε από το Nexus 5 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 
Top Bottom