HyperPro ελατήριο σε 1200gsa 2011 - esa

kavadias

Μέλος
Περιοχή
there and back again
Όνομα
Τάσος
Μοτό
KTM 1290 SA '15
KTM 690 Enduro '08
KTM EXC 250 '06
Έχει δοκιμάσει κανείς αυτό το setup? Μόνο πίσω προοδευτικό ελατήριο HyperPro σε R1200GS-A '11 ESA (wp ανάρτηση μαμά) και μαμά τα υπόλοιπα;

Είμαι 130 kg και ταξιδεύω αρκετά δικάβαλος και φορτωμένος, και ενώ όταν ειμαι μονός δεν έχω θέμα γιατί απλά βάζω την προφόρτιση στο "1 άτομο+φορτίο" όταν είμαστε δικάβαλο 3βάλιτσο όσο και να το τερματίσω το σεττινγκ, το μηχανάκι ειναι λιγο σουμιές και "τσοπεριάζει" οπότε υποψιάζομαι αν ειχε ενα λιιιγο πιο σκληρό ελατήριο θαταν καλύτερο.

ΟΚ, προφανώς αν βάλω wilbers/ohlins κλπ. φουλ σετ μπρος-πίσω θα ξετρελαθώ αλλά δεν έχω τα 1200€+ που θέλουν και ντάξει ειναι λιγο μαλακή η μαμά ανάρτηση αλλά δεν ειναι τελείως χάλια.

Οπότε θεωρητικά το προοδευτικό της HyperPro όντας (ίσως) πιο σκληρό απ' το μαμά σφίγγοντας το preload θα την παλεύει καλύτερα με περισσότερο βάρος, αλλά τοχει δοκιμάσει κανεις ή έχει κανείς καμιά ιδέα αν η υπόθεση μου έχει σχέση με την πραγματικότητα;

ευχαριστώ!
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
Σιγουρα θες κατι αλλο σε ελατηριο
Νομιζω οτι αυτο που σκεφτηκες ειναι πολυ καλη επιλογη
Ας μιλησουν και οι αλλοι
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Άλλο πράγμα είναι το σφίξιμο του preload, άλλο πράγμα το πιο σκληρό ελατήριο. Μπορεί και να καταφέρεις να πιάσεις το ίδιο δυναμικό sag με μαλακό ελατήριο συν προφόρτιση, αλλά σε κίνηση θα φαίνεται η διαφορά πάλι.

Προσωπικά σε μοτοσικλέτα που θα κουβαλάει μεγάλο φορτίο δεν θα έβαζα προοδευτικό. Το φορτίο θα "τερματίσει" τις μαλακές σπείρες, η ανάρτηση θα έχει μεγάλο sag και θα λειτουργεί το σκληρό κομμάτι μόνο έτσι και αλλιώς.

Στο advrider έχω δει νήματα στα οποία έχει γίνει αυτή η αλλαγή σε GS επιτυχημένα, οπότε η σκέψη σου είναι ρεαλιστική και τα ηλεκτρονικά συνεργάζονται. Το ελατήριο πρέπει να διαλέξεις σωστά μόνο, πράγμα ούτε εύκολο, ούτε αυτονόητο. Πχ, στο fazer η Yam βάζει 75Ν ελατήριο πίσω, τώρα φοράει 170Ν στο στοκ αμορτισέρ (με revalving) και πάλι δεν είναι σκληρό.
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Aν αλλάξεις ελατήριο μόνο κι βάλεις πιο σκληρό για να αντιμετωπίσει το βάρος, τότε το αμορτισέρ (εφόσον παραμείνει όπως είναι) θα είναι αδύνατον να αποσβέσει τις ταλαντώσεις. Έτσι μπορεί να έχεις καλύτερο αποτέλεσμα όσο αφορά στη βύθιση του πίσω μέρους, αλλά δε θα έχεις ποτέ σωστή απόσβεση. Σε μια διαδρομή με υψηλές ταχύτητες (στα 100-120 χαω και πάνω) δε θα συμπεριφέρεται καθόλου σωστά. Το ιδιο βέβαια και σε μικρές ταχύτητες , αλλά μεγάλες ανωμαλίες.

Είναι σίγουρο ότι οι μαμά αναρτήσεις σεταρίστηκαν για άλλα κιλά φορτίου. Ο τρόπος αντιμετώπισης πρέπει να είναι συνολικός. Αλλαγή σετ ελατηρίου/αμορτισέρ, με προσεκτική επιλογή ελατηρίου για τα κιλά σου και αντίστοιχο αμορτισέρ.
Τώρα οι λύσεις ohlins, wilbers κλπ μπορεί να είναι ακριβές, όμως θα έχεις αυτό που πρέπει χωρίς να χάσεις και την ευκολία του ESA στις ρυθμίσεις.
Αν δε θες κάτι τόσο ακριβό, μπορείς στα μισά λεφτα περίπου να έχεις κάποιο σετ χωρίς ESA (να το καταργήσεις δηλαδή) από τις ίδιες ή από άλλες μάρκες. Το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο σε απόδοση, αλλά θα πρέπει να κάνεις χειροκίνητα τις ρυθμίσεις (όπως το 95% των αναβατών χωρίς ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις). Επίσης να ξέρεις ότι με μια ποιοτική ανάρτηση, δε θα απαιτούνται συνεχείς αλλαγές ρύθμισης απόσβεσης (όπως στις μαμα WP που έχεις) και θα ασχολείσαι μόνο με την προφόρτιση όταν αλλάζεις δραματικά φορτίο (συνεπιβάτης, ή/και αποσκευές).


Επίσης αυτό που λέει ο Γιάννης για το προοδευτικό ελατήριο , είναι σωστό. Κανονικό ελατήριο , γραμμικό να επιλέξεις.
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Θοδωρή μία ένσταση σε αυτό, αν δεν κάνει τεράστια αλλαγή, όπως έκανα εγώ και στα δύο μου μηχανάκια, πιθανώς το αμορτισέρ να μην είναι άχρηστο.

Αν περάσει (λέω τυχαία νούμερα τώρα) από 80Ν σε 100Ν ελατήριο, παλεύεται. Συν το ότι με το πιο σκληρό οι μετακινήσεις της ανάρτησης γίνονται σαφώς μικρότερες για το ίδιο φορτίο και την ίδια διέγερση.
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Θοδωρή μία ένσταση σε αυτό, αν δεν κάνει τεράστια αλλαγή, όπως έκανα εγώ και στα δύο μου μηχανάκια, πιθανώς το αμορτισέρ να μην είναι άχρηστο.

Αν περάσει (λέω τυχαία νούμερα τώρα) από 80Ν σε 100Ν ελατήριο, παλεύεται. Συν το ότι με το πιο σκληρό οι μετακινήσεις της ανάρτησης γίνονται σαφώς μικρότερες για το ίδιο φορτίο και την ίδια διέγερση.
Γιάννη 20% δεν τη βλέπω για μικρή την αλλαγή. Αν είναι όντως μικρή, τότε είναι αμφίβολο ότι θα του κάνει τη δουλειά που ζητάει. Για να γίνω πιο σαφής, η ανάρτηση σεταρίστικε για αναβάτη 80-90 κιλά. Εδώ έχουμε 130.... Σχεδόν +50%! Θα του φτάσει αλλαγή σκληρότητας 20% ;;;
Για να δώσω μια εικόνα, μιας κι έχω ανάλογο μηχανάκι, ίδιο μοντέλο χρονολογικά και με ίδιες αναρτήσεις (WP / ESA). Είμαι 82 κιλά κι η γυναίκα μου 57. Δικάβαλος έχω τη ρύθμιση που έχει ο φίλος μόνος του (προφόρτιση στο "1 άτομο+φορτίο" ). Ενώ όταν ανεβαίνει κάποιος άλλος, στα κιλά μου ή παραπάνω ως συνεπιβάτης, βάζω τη ρύθμιση "δικάβαλος". Και λειτουργεί άψογα σε κάθε περίπτωση. Εδώ έχουμε μόνο τον αναβάτη στα 130 κιλά!

Το άλλο με τις μικρότερες μετακινήσεις της ανάρτησης που λες, ναι έχεις δίκιο. Αλλά ταυτόχρονα θα είναι και πιο γρήγορες!
To revalving στα αμορτισέρ, ή η αλλαγή τους, επιβάλλεται εφόσον αλλάξεις ελατήρια. Όλα αυτά βέβαια έχουν να κάνουν και με τις απαιτήσεις του αναβάτη.
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Νομίζω ότι τα wilbers δεν κοστίζει ακριβά το πισω.
Μπρος πίσω σε lc 1300 ευρω, την προηγούμενη εβδομάδα.
Οπότε το πισω θα είναι αρκετά πιο οικονομικό.
Συμφωνω με Θοδωρή... Μην αλλάξεις μόνο ελατηριο
 

jmar

''Κουζουλό κοπέλι''
Περιοχή
ΧΑΝΙΑ
Όνομα
ΓΙΑΝΝΗΣ
Μοτό
BMW R 1200 GS '09
Νομίζω ότι τα wilbers δεν κοστίζει ακριβά το πισω.
Μπρος πίσω σε lc 1300 ευρω, την προηγούμενη εβδομάδα.
Οπότε το πισω θα είναι αρκετά πιο οικονομικό.
Συμφωνω με Θοδωρή... Μην αλλάξεις μόνο ελατηριο
Δεν μπορείς να αλλάξεις μόνο το πίσω αμορτισέρ , θα έχει τεράστια διαφορά με το μπροστά και θα υπάρχει θέμα! Θεωρώ πως ένα ελατήριο αφού δεν μπορεί να βάλει σετ μπρος πίσω θα καλύτερεψει κάπως την κατάσταση με οικονομικό τρόπο , μην περιμένεις όμως θαύματα!
 

bros400pgm

Μέλος
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
Όνομα
Kosmas
Μοτό
Aprilia
Eiναι ενας τυπος στο FB που κανει επισκευες σε αμορτισερ. Ρεμουνδος νομιζω λεγεται (τον ψαχνεις στο FB ως "Επισκευή αμορτισέρ μότο"). Mιλα λιγο και μαζι του.
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Δεν μπορείς να αλλάξεις μόνο το πίσω αμορτισέρ , θα έχει τεράστια διαφορά με το μπροστά και θα υπάρχει θέμα! Θεωρώ πως ένα ελατήριο αφού δεν μπορεί να βάλει σετ μπρος πίσω θα καλύτερεψει κάπως την κατάσταση με οικονομικό τρόπο , μην περιμένεις όμως θαύματα!
Εγώ το έχω κάνει 2 φορές και λόγω της κατασκευής της ανάρτησης του gs δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.
Δεν συνεργάζεται η εμπρός με την πίσω ούτε στην άσφαλτο αλλά ούτε και στο χώμα.
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Eiναι ενας τυπος στο FB που κανει επισκευες σε αμορτισερ. Ρεμουνδος νομιζω λεγεται (τον ψαχνεις στο FB ως "Επισκευή αμορτισέρ μότο"). Mιλα λιγο και μαζι του.
Αυτός πρέπει να αλλάξει όνομα σε "εχθρός της αλλαγής ελατηρίου". Η δουλειά του, παρά τα περίεργα που γράφει, είναι καλή. Στο θέμα ελατήριο όμως δεν είναι να τον ακούσεις, απλά δεν ξέρει τι λέει.
 

bros400pgm

Μέλος
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
Όνομα
Kosmas
Μοτό
Aprilia
Αυτός πρέπει να αλλάξει όνομα σε "εχθρός της αλλαγής ελατηρίου". Η δουλειά του, παρά τα περίεργα που γράφει, είναι καλή. Στο θέμα ελατήριο όμως δεν είναι να τον ακούσεις, απλά δεν ξέρει τι λέει.
Εαν θυμαμαι καλα εχεις προσωπικη εμπερια, σωστα;
Δεν ξερω τι να σου πω πανω σε αυτο μιας και δεν εχω συνεργαστει ποτε μαζι του. Εαν θυμαμαι καλα, σιχτιριζει τα προοδευτικα ελατηρια (κατι που κανετε και εσεις) και αφηνω μια πισινη για τα υπολοιπα ελατηρια, διοτι και εγω εχω δει ατομα με βαρος στα 70-80 κιλα να αλλαζουν ελατηριο στο απλο caponord γιατι δεν επαρκει, αλλα αυτο που εχει προβλημα ειναι η λειτουργια του αμορτισερ (νταξ, δεν ειναι κακο σαν του βαρκαντερο, αλλα μπορουσε και καλυτερα η aprilia).
 

jmar

''Κουζουλό κοπέλι''
Περιοχή
ΧΑΝΙΑ
Όνομα
ΓΙΑΝΝΗΣ
Μοτό
BMW R 1200 GS '09
Εγώ το έχω κάνει 2 φορές και λόγω της κατασκευής της ανάρτησης του gs δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.
Δεν συνεργάζεται η εμπρός με την πίσω ούτε στην άσφαλτο αλλά ούτε και στο χώμα.
Εγώ πάντως έχω κάνει σκέτο σέρβις στο μαμά πίσω κι έχω δει διαφορά στο φόρτωμα στο μπροστινό σε σχέση με το πίσω. Παρόλο που συμφωνώ ότι αν δεν ήταν το τελελεβερ θα υπήρχε μεγαλύτερη.
Γι αυτό το είπα ότι αν μπει καινούργιο καλό αμορτισέρ θα είχε αρκετά μεγαλύτερη διαφορά.
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Εαν θυμαμαι καλα εχεις προσωπικη εμπερια, σωστα;
Δεν ξερω τι να σου πω πανω σε αυτο μιας και δεν εχω συνεργαστει ποτε μαζι του. Εαν θυμαμαι καλα, σιχτιριζει τα προοδευτικα ελατηρια (κατι που κανετε και εσεις) και αφηνω μια πισινη για τα υπολοιπα ελατηρια, διοτι και εγω εχω δει ατομα με βαρος στα 70-80 κιλα να αλλαζουν ελατηριο στο απλο caponord γιατι δεν επαρκει, αλλα αυτο που εχει προβλημα ειναι η λειτουργια του αμορτισερ (νταξ, δεν ειναι κακο σαν του βαρκαντερο, αλλα μπορουσε και καλυτερα η aprilia).
Ξεφεύγουμε λίγο, αλλά θεωρεί ότι η αλλαγή του ελατηρίου είναι περιττή. Στο δικό μου μηχανάκι άκουσα φοβερές θεωρίες, με την καλύτερη ότι αλλάζω ελατήριο για να το παίζω ιστορία με το κίτρινο της εταιρείας. Στην πράξη, ένα μηχανάκι που τερματιζε διαρκώς σε αστικό περιβάλλον δικαβαλο, έγινε όπως πρέπει, παρά το ότι ακόμα ένας πίστευε ότι θα το καταστρέψω.


και ένα edit για να μην γίνει (πάλι) καμιά παρεξήγηση γιατί το ίντερνετ είναι μεγάλη να-μην-πω-τι μερικές φορές. Η δουλειά του ανθρώπου ήταν πραγματικά καλή. Δεν έχω κανέναν ενδοιασμό στο να προτείνω σε κάποιον να κάνει επισκευή εκεί. Έχω δει φωτογραφίες από αμορτισέρ BMW που επισκεύασε και ήταν ελαφρώς σιχαμένα στο πριν και σαν καινούρια στο μετά και ο κάτοχος είπε τα καλύτερα για την λειτουργία τους. Με χαλάνε δύο πράγματα τα οποία όμως δεν θέλω να συζητήσω δημοσίως γιατί μικρή σημασία έχουν γενικώς.

Ειδικώς, ο μόνος απίθανα σωστός τεχνίτης αναρτήσεων που έχω συνεργαστεί μαζί του, γιατί περί συνεργασίας επρόκειτο και όχι πελατειακής σχέσης, ήταν η TRAXXION Dynamics στην Αμερική που μου έφτιαξε την ανάρτηση του Fazer. Ο άνθρωπος που ανέλαβε να κάνει την συνεννόηση έστειλε κείμενα αναλυτικά σε βαθμό "όχι άλλη πληροφορία δεν αντέχω" για το τι θα κάνει, τι προτείνει, γιατί το προτείνει, ποιά είναι η φιλοσοφία/στόχος ρύθμισης και με το μαγικό ποσόν των 250 ευρώ με τα μεταφορικά έλαβον: Ελατήρια εμπρός γραμμικά 1kg/mm, κιτ πλαστικού κώνου που αποτρέπει τον λυγισμό του ελατηρίου κατά την συμπίεση και την τριβή του με τα τοιχώματα του καλαμιού, νέα εμπρός κουζινέτα, αμορτισέρ μαμά Soqi-Yamaha αγορασμένο από ebay (του έδειξα και μου έδειξε αγγελίες, ποιός μάστορας το κάνει αυτό εδώ...) παραδοτέο στην έδρα τους, επισκευή και revalving στο αμορτισέρ και ελατήριο γραμμικό Hyperco 600lbs που μεταφράζεται σε 11 κιλά/χιλιοστό περίπου ΚΑΙ, αυτό και αν δεν ήταν έκπληξη, μέτρηση σε μηχάνημα της ταλάντωσης του αμορτισέρ και γράφημα προς απόδειξη ότι δουλεύει σωστά όπως και ένα δισέλιδο του πως θα κάνω σέρβις στα μπροστινά και στα πόσα κλικ να βάλω τα ρυθμιστικά αναλόγως το λάδι που θα χρησιμοποιήσω. Στο ΙΔΙΟ αμορτισέρ, χωρίς περαιτέρω αλλαγές στις βαλβίδες του, μπήκε 17kg/mm γραμμικό ελατήριο μετά και το αμορτισέρ λειτουργεί κανονικά. Οπότε, έχοντας κάνει το δικό μου πείραμα, ρισκάροντας τα δικά μου λεφτά, το δικό μου μηχανάκι και προφανώς με δική μου ευθύνη, πείραμα το οποίο για οποιονδήποτε τεχνίτη αναρτήσεων είναι απαράδεκτο και εσφαλμένο αλλά δούλεψε/δουλεύει κανονικά, μου αποδεικνύει ότι τα πράγματα δεν είναι ακριβώς όπως νομίζουμε.

Τώρα έχω προβληματιστεί με το σύστημα γιατί το 17kg ελατήριο που είχα έσπασε μιά σπείρα, είχε ατέλεια στην κατασκευή και φάνηκε στο σπάσιμο, το παλιό 600lbs ξαναμπήκε ως λύση ανάγκης και ήταν αστεία μαλακό, οπότε του έβαλα το παλιό ελατήριο του πήγασου που έτυχε να είναι κοντά σε αυτό που θέλω σε σκληρότητα και δεν το έχω φέρει ακόμα εκεί που πρέπει. Πιθανώς να είναι προοδευτικό και να παιδεύομαι τζάμπα, αλλά τζάμπα το έβαλα κιόλας αφού υπήρχε και τέλος πάντων στο τζάμπα πολλά παράπονα δεν χωράνε, λέω και ευχαριστώ που δεν περίμενα μερικούς μήνες να βρεθεί αυτό που θέλω.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom