Πολλα εχουν ακουστει για τον συγκεκριμενο κινητηρα του οποιου ο ηχος ειναι ιδιος με του boxer της ιδιας εταιριας.
Οι δυο κινητηρες ειναι διαφορετικοι μεταξυ τους με τον εναν να ειναι δικυλινδρος σε σειρα και τον αλλο
boxer παρολα αυτα ομως ο ηχος τους ειναι ομοιος.
Ειδα επισης ενα ποστ καποιου ο οποιος ειναι και γνωστης που ελεγε οτι ο κινητηρας του f800 συμπεριφερεται σαν μονοκυλινδρος λογω του οτι τα δυο εμβολα παλινδρομουν διπλα διπλα.
Μελετησα λοιπον τους δυο κινητηρες γιατι απλα ξερω οτι ο ηχος ενος κινητηρα δεν εχει καμια σχεση με την διαταξη του αλλα με τον χρονισμο του και τις διαδοχες καυσης οταν συγκρινουμε δυο κινητηρες με ιδιο αριθμο εμβολων.
Ειναι σιγουρο λοιπον οτι θα μπορουσαμε σε τρεις διαφορετικους δικυλινδρους πχ εναν boxer εναν σε σειρα και εναν V να τους κανουμε να ακουγονται το ιδιο αν το firing order ειναι ιδιο μεταξυ τους.
Ο κινητηρας του f800 λοιπον εχει οντως δυο εμβολα που παλινδρομουν πλαι πλαι αλλα δεν ειναι σε καμια περιπτωση ενας μεγαλος μονοκυλινδρος. Τα δυο εμβολα λοιπον ανεβαινουν μαζι προς το ανς αλλα το ενα βρισκεται στην φαση συμπιεσης και το αλλο στην εξαγωγη.
Με τον ιδιο ακριβως τροπο παλινδρομουν και τα εμβολα του 1200gs του οποιου τα εμβολα δεν ειναι διπλα διπλα αλλα ανεβαινουν μαζι προς το ανς και το ενα συμπιεζει οταν το αλλο εξαγει τα καυσαερια. Η διαδοχη των καυσεων η οποια ειναι ιδια ομως στους δυο κινητηρες παρα την διαφορα στην διαταξη κανει τους δυο κινητηρες να παραγουν ιδιο ηχο λοιπον!
Για οσουν παλιους γνωριζουν και θυμουνται τον ηχο του xtz750 super tenere ο οποιος ηταν δικυλινδρος σε σειρα με ιδια διαδοχη καυσης με το f800gs και ακουγοταν το ιδιο ακριβως.
Αργοτερα ο κινητηρας του xtz750 χρησιμοποιησε τις ιδιες κασες αλλα με εναν διαφορετικο στροφαλο 270 μοιρων τοποθετηθηκε στα tdm850 με εντελως διαφορετικο ηχο λογω της αλλαγης αυτης.
O ηχος που παραγει λοιπον ενας κινητηρας εξαρταται μονο απο την συχνοτητα του ηχητικου κυματος οταν παντα τον συγκρινουμε με εναν αλλον με ιδιο αριθμο εμβολων.
Οι δυο κινητηρες ειναι διαφορετικοι μεταξυ τους με τον εναν να ειναι δικυλινδρος σε σειρα και τον αλλο
boxer παρολα αυτα ομως ο ηχος τους ειναι ομοιος.
Ειδα επισης ενα ποστ καποιου ο οποιος ειναι και γνωστης που ελεγε οτι ο κινητηρας του f800 συμπεριφερεται σαν μονοκυλινδρος λογω του οτι τα δυο εμβολα παλινδρομουν διπλα διπλα.
Μελετησα λοιπον τους δυο κινητηρες γιατι απλα ξερω οτι ο ηχος ενος κινητηρα δεν εχει καμια σχεση με την διαταξη του αλλα με τον χρονισμο του και τις διαδοχες καυσης οταν συγκρινουμε δυο κινητηρες με ιδιο αριθμο εμβολων.
Ειναι σιγουρο λοιπον οτι θα μπορουσαμε σε τρεις διαφορετικους δικυλινδρους πχ εναν boxer εναν σε σειρα και εναν V να τους κανουμε να ακουγονται το ιδιο αν το firing order ειναι ιδιο μεταξυ τους.
Ο κινητηρας του f800 λοιπον εχει οντως δυο εμβολα που παλινδρομουν πλαι πλαι αλλα δεν ειναι σε καμια περιπτωση ενας μεγαλος μονοκυλινδρος. Τα δυο εμβολα λοιπον ανεβαινουν μαζι προς το ανς αλλα το ενα βρισκεται στην φαση συμπιεσης και το αλλο στην εξαγωγη.
Με τον ιδιο ακριβως τροπο παλινδρομουν και τα εμβολα του 1200gs του οποιου τα εμβολα δεν ειναι διπλα διπλα αλλα ανεβαινουν μαζι προς το ανς και το ενα συμπιεζει οταν το αλλο εξαγει τα καυσαερια. Η διαδοχη των καυσεων η οποια ειναι ιδια ομως στους δυο κινητηρες παρα την διαφορα στην διαταξη κανει τους δυο κινητηρες να παραγουν ιδιο ηχο λοιπον!
Για οσουν παλιους γνωριζουν και θυμουνται τον ηχο του xtz750 super tenere ο οποιος ηταν δικυλινδρος σε σειρα με ιδια διαδοχη καυσης με το f800gs και ακουγοταν το ιδιο ακριβως.
Αργοτερα ο κινητηρας του xtz750 χρησιμοποιησε τις ιδιες κασες αλλα με εναν διαφορετικο στροφαλο 270 μοιρων τοποθετηθηκε στα tdm850 με εντελως διαφορετικο ηχο λογω της αλλαγης αυτης.
O ηχος που παραγει λοιπον ενας κινητηρας εξαρταται μονο απο την συχνοτητα του ηχητικου κυματος οταν παντα τον συγκρινουμε με εναν αλλον με ιδιο αριθμο εμβολων.
Τελευταία επεξεργασία: