Kawasaki Versys 1000

Taksidiotis

Μέλος
Περιοχή
Crete
Όνομα
Γιάννης


Αισθητική/ Ποιότητα: Ο μεγάλος αδερφός
Δύσκολα θα μπερδέψεις το Versys 1000 με κάποια άλλη μοτοσικλέτα στο δρόμο, εκτός ίσως από το μικρότερο 650. Στην ίδια σχεδιαστική λογική με το τελευταίο, αλλά, πιο μεγάλο και φουσκωμένο διαχωρίζει και οπτικά τη θέση του ως το κορυφαίο μοντέλο της οικογένειας. Το πιο χαρακτηριστικό και αμφιλεγόμενο σημείο του είναι το εμπρός φωτιστικό σώμα και η σχεδίαση των πλαστικών που το περιβάλλουν. Δίνουν στο Kawasaki μία σχεδόν ρομποτική όψη που τραβάει τα βλέμματα και γίνεται αντικείμενο συζήτησης. Η ποιότητα κατασκευής πάντως δεν σηκώνει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης και κυμαίνεται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα. Τα πάντα εφαρμόζουν στην εντέλεια, η βαφή σε πλαστικά και μεταλλικά μέρη είναι ποιοτικότατη και δεν νομίζω ότι θα βρεθεί άνθρωπος που θα παραπονεθεί σε αυτό τον τομέα.

Εργονομία: Ό,τι πρέπει!
Η θέση οδήγησης βρίσκεται-αν όχι ακριβώς - πάντως πολύ κοντά στη χρυσή τομή καθώς συνδυάζει ιδανικά την άνεση με τον έλεγχο της μοτοσικλέτας. Η μεγάλη σε διαστάσεις σέλα φέρει πλούσιο αφρώδες που μοιράζει σωστά το βάρος. Σε συνδυασμό με τη σχεδίασή της θα σας κρατήσει ξεκούραστους για πάρα πολλά χιλιόμετρα τόσο στο ταξίδι όσο και μέσα στην πόλη και θα επιτρέψει στα πόδια να πατήσουν κάτω με ασφάλεια αν και η απόσταση από το έδαφος είναι σχετικά μεγάλη. Το μεγάλο σε πλάτος τιμόνι αφήνει τα χέρια να πέσουν φυσικά πάνω του και δημιουργεί μία ξεκούραστη θέση οδήγησης με επιθετικές προεκτάσεις και αίσθηση κυριαρχίας. Η ζελατίνα ρυθμίζεται πολύ εύκολα και γρήγορα (χειροκίνητα) σε ύψος και στην ψηλότερη θέση της προσφέρει καλή προστασία ακόμη και σε ταχύτητες κοντά στα 180 χλμ./ώρα. Τα πλαστικά του φέρινγκ αλλά και τα πλαϊνά χαμηλότερα πλαστικά σχεδιάστηκαν επίσης για να προστατεύουν από τον αέρα και σαν σύνολο δημιουργούν μία αξιόλογη ασπίδα ενάντια του. Ιδιαίτερα άνετα θα καθίσει και ο συνεπιβάτης στο δικό του ξεχωριστό μερίδιο της σέλας. Η μικρή «καμπούρα» στο εμπρός μέρος της σέλας εξασφαλίζει ότι θα παραμείνει στη θέση του ακόμη και σε δυνατό φρενάρισμα με τη βοήθεια φυσικά και των πολύ πρακτικών χειρολαβών της σχάρας. Η τελευταία αν και κοντή σε μήκος, έχει ικανοποιητικό πλάτος και αρκετά «καρφιά» για να δέσετε με ασφάλεια έναν μικρό σάκο με χταπόδια. Η Kawasaki ισχυρίζεται πως η σέλα του συνεπιβάτη είναι η πιο άνετη που έχει δημιουργήσει μέχρι στιγμής. Αν κρίνω από την προσωπική μου επαφή μαζί της αλλά και από τα σχόλια όσων κάθισαν πάνω της δεν βρίσκω λόγο να το αμφισβητήσω.

Πλαίσιο: Ίδια βάση, άλλο αποτέλεσμα
Το αλουμινένιο πλαίσιο των δύο δοκών προέρχεται επίσης από το streetfighter της ιαπωνικής εταιρίας. Έχει δεχτεί, όμως, αρκετές, τροποποιήσεις για να ανταποκρίνεται καλύτερα στο νέο του ρόλο, αφού στο μενού σαφώς και περιλαμβάνονται ταξίδια με δύο άτομα στη σέλα και αποσκευές. Για να αντεπεξέλθει στα νέα δεδομένα έχει δεχτεί αλλαγές στην περιοχή του λαιμού (μεγαλύτερο ίχνος και κάστερ), έχει ενισχυθεί στο πίσω μέρος του, ενώ φέρει και εξωτερικές περιφερειακές ενισχύσεις στα σημεία που εφάπτεται με τον κινητήρα. Νέο και σαφώς μεγαλύτερο είναι το ατσάλινο υποπλαίσιο για να αντιμετωπίσει με επιτυχία το αυξημένο φορτίο αναβάτη και αποσκευών και να μπορέσει να τοποθετηθεί φυσικά η μεγάλη σέλα του χωρίς προβλήματα.

Κινητήρας: Στην κορυφή της οικονομίας
Η Kawasaki μετέτρεψε τον εκρηκτικό 4κύλινδρο κινητήρα του Z 1000 σε ένα μοτέρ κατάλληλο για όλες τις χρήσεις χωρίς να χαθεί ο παράγοντας διασκέδαση. Μικρότερα σώματα ψεκασμού, «ηπιότερου» προφίλ εκκεντροφόροι, χαμηλότερη συμπίεση, νέα εξάτμιση και χαρτογράφηση για τον ψεκασμό είναι οι κυριότερες αλλαγές. Αυτές είχαν θετικές επιπτώσεις και στην κατανάλωση, η οποία, σύμφωνα με την Kawasaki, είναι 16% χαμηλότερη έναντι του Z1000. Υπάρχουν επίσης δύο χαρτογραφήσεις με τη δεύτερη να περιορίζει τη ισχύ περίπου στο 75%. Διαφορετική είναι και η κλιμάκωση των σχέσεων του κιβωτίου με την πρώτη και τη δεύτερη σχέση να έχουν κοντύνει, ενώ οι υπόλοιπες είναι μακρύτερες. Όλα αυτά μπορεί να μοιάζουν βαρετά στα χαρτιά αλλά, όπως θα ανακαλύψετε παρακάτω, το αποτέλεσμα στο δρόμο είναι ακριβώς το αντίθετο!

Φρένα: Δύναμη και αίσθηση
Η επιλογή των φρένων θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ακόμη και τυπική για μια μοτοσικλέτα σαν το Versys και αυτό μόνο καλό μπορεί να είναι. Δαγκάνες τετραπίστονες συνδυάζονται με κυματιστούς δίσκους 300 χλστ. μπροστά, ενώ πίσω έχει τοποθετηθεί μία μονοπίστονη και δίσκος 250 χλστ. Η δύναμη έρχεται σε μεγάλες δόσεις και άμεσα χωρίς να υπάρχει αρχικό δάγκωμα και τα χιλιόμετρα πέφτουν γρήγορα ακόμη και αν κινείστε κοντά στην τελική του Versys που ξεπερνά τα 240 χλμ./ώρα. Σε δρόμο με καθόλου ή μικρές ανωμαλίες, ακόμη και στο βρεγμένο το νέας γενιάς ABS λειτουργεί εξαιρετικά και εκμεταλλεύεται στο έπακρο τα φρένα. Σε μεγαλύτερες και συνεχόμενες ανωμαλίες δείχνει να αργείι λίγο και να διανύει περισσότερα μέτρα από όσο θα έπρεπε.

Αναρτήσεις: Ποιοτικές λύσεις
Οι αναρτήσεις του Kawasaki προέρχονται από την Kayaba. Το σχεδόν οριζόντια τοποθετημένο αμορτισέρ συνδέεται με το ψαλίδι μέσω μοχλικού τοποθετημένου πάνω από αυτό. Η χωροταξική διευθέτηση της Kawasaki οδήγησε το καζανάκι της εξάτμισης κάτω από το τελευταίο, εκεί που θα ήταν κανονικά το μοχλικό. Έτσι το Versys βγήκε κερδισμένο σε δύο σημεία. Η εξάτμιση βρίσκεται μακριά από το αμορτισέρ με αποτέλεσμα να μην επηρεάζεται από τη θερμότητα που εκλύει. Το δεύτερο κέρδος αφορά το αυξημένο μέγεθος που έχει το καζανάκι, κάτι που περιόρισε το μέγεθος του τελικού άρα και το βάρος του. Το 43άρι ανεστραμμένο πιρούνι αποτελεί τη νέα γενιά αναρτήσεων της Kayaba. Χάρη σε νέα στοιχεία που χρησιμοποιεί, η απόκρισή του, καθώς περνά από το στάδιο της συμπίεσης σε αυτό της επαναφοράς είναι ταχύτερη σε σχέση με ένα συμβατικό, ενώ παράλληλα είναι και πιο ελαφρύ.

Στο δρόμο:Ταρζάν στην πόλη, άρχοντας στο ταξίδι
Η ανάλαφρη αίσθηση που λαμβάνεις από το Versys δεν συνάδει με τα 239 «πλήρη» κιλά του. Αλλάζει κατεύθυνση πανεύκολα ακόμη και με πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ του, ενώ με την ίδια ευκολία ελίσσεται στην πόλη χάρη και στο μεγάλο κόψιμο του τιμονιού αλλά και το σωστό ζύγισμά του. Οι αναρτήσεις φιλτράρουν άψογα τις ανωμαλίες και σε συνδυασμό με την υψηλή ποιότητα κύλισης που προσφέρουν, ενισχύουν ακόμη περισσότερο το αίσθημα της άνεσης που λαμβάνει ο αναβάτης. Μερίδιο ευθύνης σε αυτό φέρει και ο 4κύλινδρος κινητήρας με τη βελούδινη λειτουργία που μπορεί να αλλάξει πρόσωπα ανάλογα με τη διάθεσή σας. Μπορείτε να κινείστε όλη μέρα νωχελικά με 6η σχέση στο θετικό κιβώτιο και να έχετε παράλληλα αρκετή ροπή για μία σβέλτη προσπέραση. Κανένα πρόβλημα για το μοτέρ που δείχνει να αδιαφορεί για το φορτίο που βρίσκεται πάνω στη μοτοσικλέτα. Καθόλου αδιάφορο δεν μένει όμως αν κατεβάσετε δυο-τρεις σχέσεις και χουφτώσετε το γκάζι δείχνοντας αμέσως ότι σφύζει από ζωντάνια. Ο μπάσος ήχος του αγριεύει και πορώνει, οι στροφές ανεβαίνουν γρήγορα και το τράβηγμα είναι απολαυστικό σε όλη την κλίμακα λειτουργίας. Δεν είναι τόσο δυνατό όσο στο Ζ1000 αλλά δεν έχει σημασία, ειδικά όταν «βλέπεις» 240 χλμ./ώρα για πλάκα και έχεις τόσο καλή απόδοση χαμηλά. Από στάση, η μοτοσικλέτα πετάγεται δυνατά μπροστά και με πρώτη ή δεύτερη σχέση και οι σούζες ισχύος κάνουν την εμφάνισή τους απόλυτα φυσικά παρά την ύπαρξη του KTRC. Το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης που φέρει το Versys επιτρέπει τα παιχνίδια παρεμβαίνοντας μόνο όταν πραγματικά χρειάζεται, στις δύο πρώτες θέσεις λειτουργίας του. Η τρίτη επιλογή αποτρέπει τις σούζες και δεν αφήνει τον πίσω τροχό να πλαγιολισθήσει. Ό,τι χρειάζεστε δηλαδή για να κινηθείτε με ασφάλεια στο βρεγμένο. Στην εθνική το Versys θα τα καταφέρει εξαιρετικά καταπίνοντας χιλιόμετρα με βουλιμία. Κινούμενοι κοντά στα 170 χλμ./ώρα θα κάνετε στάσεις μόνο για ανεφοδιασμό, αφού ούτε εσείς ούτε ο συνεπιβάτης θα παραπονεθείτε για έλλειψη άνεσης. Μάχιμο και στις στροφές αποδεικνύεται το Versys και τα γονίδια που κληρονόμησε από το Ζ1000 δεν κρύβονται. Αν το πιάσεις από το σβέρκο δεν θα παραπονεθεί αλλά το μουδιασμένο σε αίσθηση πιρούνι θα σου δείξει πως δεν έχει φτιαχτεί για οριακή οδήγηση. Με έναν πολύ γρήγορο ρυθμό, όμως, είναι απολαυστικό και θα πλαγιάσει με προθυμία που θυμίζει μονοκύλινδρο on-off και όχι πολυκύλινδρο χιλιάρι.

Συμπέρασμα: Πας παντού και κάθε μέρα
Οι Ιάπωνες χαρακτηρίζουν τη νέα τους μοτοσικλέτα ως Adventure bike αποφεύγοντας τον όρο on-off. Πολύ καλά κάνουν θα πούμε εμείς αφού οι ικανότητες του Versys εκτός δρόμου περιορίζονται στο πέρασμα από έναν βατό χωματόδρομο με μεγαλύτερη ασφάλεια από ό,τι με ένα street και περίπου την ίδια ταχύτητα. Ωστόσο, σε όλες τις άλλες περιπτώσεις το Kawasaki παρουσιάζεται ικανότατο επιδεικνύοντας έναν ώριμο και ολοκληρωμένο χαρακτήρα. Πόλη, ταξίδι και επαρχιακός αποτελούν τα πεδία δράσης του, όπου θα τα καταφέρει εξίσου καλά και στις τρεις περιπτώσεις με τον απολαυστικό κινητήρα να κλέβει παντού τις εντυπώσεις. Αν ψάχνετε για μία μεγάλη μοτοσικλέτα μπαλαντέρ για να τη χρησιμοποιείτε και καθημερινά το νέο μοντέλο της Kawasaki μπορεί να σας δώσει τη λύση.

+Κινητήρας, άνεση, πολυπρόσωπο
-: Πληροφόρηση πιρουνιού

Τιμή: 13.490 ευρώ
Πηγή
Mototriti

Στάλθηκε από το Nexus 5 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 
Last edited by a moderator:

vaslyk

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Vasilis
Μοτό
Triumph Tiger 800 XCx
Καλώς σας βρήκα!

Αν και το γουρούνι μου ασχημαίνει κάπως τις φωτογραφίες, είναι εξαιρετικά διασκεδαστικό, άνετο και αποτελεσματικό στο ταξίδι. Λοιπόν, έχουμεκαιλέμε:

Οι πρώτες τέσσερις φωτογραφίες είναι από το 2014. Η διαδρομή ήταν Ολλανδία (σπίτι για την ώρα), LeMans, Νότια Γαλλία, Μονακό, Βόρεια Ιταλία, Ελβετία, Λουξεμβούργο, Βέλγιο και Ολλανδία.
1η φώτο: Χωριό Orcival, στη βόρεια άκρη της περιοχής Auvergneστη Γαλλία, παρέα με τον αδερφό και τη σύζυγό του. Όμορφο και περιποιημένο χωριό, με εντυπωσιακή εκκλησία.
2η φώτο: Κάποιος δρόμος στην Auvergne.
3η φώτο: Ανεφοδιασμός καθ’ οδόν προς το ClassicLeMansτου 2014. Πολύ βροχή...
4η φώτο: Αγροτόσπιτο στο LeMans, το οποίο φιλοξένησε 20 μαντράχαλους για το ΣΚ του αγώνα.

Οι υπόλοιπες φωτογραφίες (συγνώμη για το μέγεθος...) είναι από το 2013. Η διαδρομή ήταν Ολλανδία, Γερμανία, Δανία, Νορβηγία, Γερμανία και Ολλανδία.
5η φώτο: Κατεβαίνοντας το Trollstigenτης Νορβηγίας. Σπάνια φωτογραφία, αφού δεν περιλαμβάνει ούτε λεωφορεία, ούτε τροχόσπιτα!
6η φώτο: Πέρασμα FV243 στη Νορβηγία. Χιόνι ακόμα και τον Ιούλιο, αλλά απείρως πιο όμορφη διαδρομή από το τούνελ που περνά κάτω από το βουνό.
7η φώτο: Παρκάρισμα για περπάτημα στο βράχο Preikestolen. Το πάχος του Versys βολεύει όταν πρέπει να κλειδώσεις πάνω τη μισή πραμάτεια σου.

Παρότι με τα ταξίδια αυτά έχουμε δει πολύ όμορφα μέρη, συνέχεια πιάνω τον εαυτό μου να χαζεύει στην ενότητα «Δρόμοι εντός Ελλάδας»...
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Καλώς ήρθες λοιπόν.
Ωραία είσοδος. ...:)

Σταλθηκε απο advφον!!!
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
Λοιπόν ΕΣΥ θα γράφεις για τα ταξίδια σου στα εξωτερικά !!!!
Και εμείς θα σε γεμίζουμε με ταξίδια από τα εσωτερικά
Καλώς όρισες
 

tsak8

Μέλος
Περιοχή
Ζωγραφου
Όνομα
Χρηστος
Μοτό
R 1200 GS
Είναι ενα άσχημο μηχάνημα, και σε αυτά τα λεφτά οι υποψήφιοι θα πάνε σε πιο "status" επιλογές..
Εννοείται δεν αποτελεί μομφή για τις δυνατότητες του

Στάλθηκε από το LG-H930 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Το πρώτο versys 1000 ηταν αρκετά άσχημο.
Το επόμενο και το τελευταίο είναι αρκετά καλύτερα πιστεύω.

Στην Ελλάδα σίγουρα δεν θα πουλήσει σχεδόν τίποτα πρώτον γιατί οι μοτοσυκλέτες αυτής της κατηγορίας τιμής πουλιόνται πολύ λίγα κομμάτια και όσοι τα σκάνε θα πάνε σε GS, κάνα Multistrada, Tracer φυσικά και κάποια λίγα ακόμα.

Σαν ταξιδιωτική ασφάλτινη ομως είναι φοβερή μηχανή και με φανταστικό μοτέρ.
 

lospsi

Μέλος
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
KTM 1290 SUPER ADVENTURE S
Είναι ενα άσχημο μηχάνημα, και σε αυτά τα λεφτά οι υποψήφιοι θα πάνε σε πιο "status" επιλογές..
Εννοείται δεν αποτελεί μομφή για τις δυνατότητες του
+1000
 
Top Bottom