Το klr και το dr επειδή ήταν/είναι μοντέλα με πολλά χρόνια παραγωγής είναι μια καλή πρόταση για ανακατασκευές/πρότζεκτ κλπ. Ένας λόγος είναι η ύπαρξη καινούργιων ανταλλακτικών και πάρα πολλά αφτερμάρκετ. Τα ανταλλακτικά όμως έχουν ένα x κόστος και ανάλογα το βάθος ανακατασκευής το κόστος αυξάνει. Μπορείς να ρίξεις το κόστος με επιλογή ή μη αντικατάσταση κάποιον εξαρτημάτων. Υπάρχουν όμως κρυμμένα κόστη που δεν φαίνονται και τα ανακαλύπτεις στην πορεία καθώς αρχίζεις την ανακατασκευή.
Να παραθέσω ένα παράδειγμα και ένα ενδεικτικό κόστος για ανακατασκευή μοτέρ για το δικό μου DR :
Πιστόνι, ελατήρια, φλάτζες σετ, τσιμούχες σετ, Γρανάζια 3ης 4ης, 1 βαλβίδα, περιοριστής μίζας, όλα τα ρουλεμάν, καδένα, γλίστρες, κάτι oring, κάτι ασφάλειες, κάποια άλλα ψιλολόγια, κάτι βίδες σύνολο 1000e.
Το κοστολόγιο αφορά μοτέρ 2ο χέρι μή λειτουργικό και προσωπική εργασία. Η αρχική εκτίμηση κόστους έγινε με βάση τα χλμ από το μηχανάκι που προήλθε (περίπου 70 χιλιάδες) και το προφανές
πρόβλημα στο μοτέρ με σπασμένο γρανάζι 3ης. Ενδεικτικά το κόστος αυτό υπολογίστηκε γύρω στα 400e. Στην συνέχεια όταν λύθηκε το μοτέρ εμφανιστήκαν διάφορα κρυφά προβλήματα όπως παλιότερες επεμβάσεις στο μοτερ με αμφίβολα ανταλλακτικά κλπ κλπ.
Η επιλογή για τις επισκευές είναι προσωπικό θέμα και εξαρτάται και από την τσέπη. Αλλά στατιστικά ( 3 ανακατασκευές για συγκεκριμένο μοντέλο) δεν είναι ποτέ μια οικονομική υπόθεση.
Στο τελευταίο μου DR έχει φτάσει 4k έξτρα από την αρχική τιμή αγοράς 2.2k με τις διάφορες μετατροπές. Κανονική μαύρη τρύπα