Ίσως δεν έγινα κατανοητός. Όταν είμαι στην Κίνα, και φτιάχνω τσιπ για την Apple, ξέρω ΠΟΛΥ καλά τι είναι ποιότητα και τι όχι. Αν συναρμολογώ και το τηλέφωνο, ε, δεν θέλει και πολύ...
Κάτι που δεν μπορεί να γίνει με τις μοτοτυκλέτες ή τα αυτοκίνητα γιατί είναι απίστευτα πολύπλοκα μηχανολογικά να κάνεις ενα αυτοκίνητο να στρίβει σωστά, να φρενάρει σωστά και να έχει ασφάλεια. Αυτό εννοώ, στα οχήματα θες χρόνο, εμπειρία και φαίνεται. To 2017 ηταν που η Zongshen Cyclone πήγε και δεν είναι μικρή εταιρία και αυτή. Και όταν βλέπω Κινέζο να λέει ''πάμε για top10'' λες και πάνε για πάρτυ με σοκολατάκια τζοκόντα, εγώ δεν μπορώ να ξεχάσω ότι έσκασε η Τογιότα F1 και η Honda HRC στο Dakar και έλεγαν λόγια πριν μπουν στον χορό, και μετά απο αρκετά χρόνια η πρώτη έφυγε απο F1, η δε άλλη κατάφερε να κερδίσει όταν είδε πως παίζεται το παιχνίδι (πήρε προσωπικό απο ΚΤΜ).
Δυστυχώς η αντιγραφή έχει πολλά προβλήματα, αλλά εμεις εδώ δεν έχουμε την γνώση να το καταλάβουμε και νομίζουμε ότι αφορά σκονάκι Ιστορίας 4ης δέσμης. Όταν κοπιάρεις, (1) δεν ξέρεις τον λόγο που είναι έτσι τα εξαρτήματα. Και μιας συνήθως εργάζονται όλα μαζί (πχ. κάτω πλάκα με πύρο - ''σταυρός'' δηλαδή) δεν έχεις και καλή εικόνα αν, τι και πως. (2) Προφανώς μπορείς να βρεις απο τι υλικό έγινε και να το κάνεις 100% κόπυ, όμως συνήθως (κι εκεί είναι η μαγεία που βλέπεις και γίνεται) αυτός που κοπιάρει, νομίζει ότι μπορεί να το κάνει καλύτερο. Και βάζει και την πινελιά του, η οποία συνήθως γ@μάει το σύμπαν. Οι Κινέζοι ξέρουν πολύ καλά να κάνουν και ηλεκτρονικά να πετάνε και εξαρτήματα διαστημικά. Όμως κι εκεί το κόστος ανεβαίνει. Και μετά ο Κινέζος έχει> μεταφορικά απο Κίνα, Τελωνεία κλπ και δεν έχει πολύ διαφορά. Ξέρεις ότι παίζει εντούρο στην Κίνα με 2500 δολλάρια χονδρική? Αυτό πόσο τους κοστίζει? Ας πω 1500 δολλάρια. Πόσο καλή ποιότητα πιστεύεις ότι μπορεί να έχει ενα τέτοιο? Το 500 το Adventure μπορείς να το βρεις Κίνα χονδρική 5000 δολλάρια και λέω ότι στα 5 είναι και τσιμπιμένο γιατί αν κάνεις κουμάντο και το παίξεις αντιπρόσωπος κλπ αυτό το 5 θα γίνει 4000, μπορεί και 3500.
Υπάρχουν παραδείγματα και στον χώρο μας, με Πολωνική εταιρία που αντέγραψε 1:1 τον πύργο της ΚΤΜ. Eταιρεία με ακριβά προϊόντα (τα πιο ακριβά ίσως της αγοράς, με το νόμισμά τους να είναι 1 προς 4 κάποια στιγμή). Έγινε αυτό...
Γενικά όπου βλέπουμε αντιγραφή, θα πρέπει να αλλάξουμε πεζοδρόμιο και όπου βλέπεις εξάρτημα απο ανθρακόνημα ίδιο με το αλουμινένιο (ή το ανάποδο) θα πρέπει να αλλάζεις κανάλι. Μπορείς να κάνεις κόπυ το σύμπαν το ίδιο. Αλλά δεν θα δουλέψει ποτέ όπως το original. Το παραπάνω δεν έγινε πριν καμια δεκαετία. Μιλάμε για περσινό Hellas Rally. Ξέρεις, πολλοί πάνε μόνο στην εκκίνηση, βλέπουν καθαρά μηχανάκια, πελάτες, κιτ, βλέπουν ποιά κιτ είναι πολλά κλπ. Το θέμα είναι να πηγαίνεις στο
τέλος του αγώνα να δεις ποιοί την έβγαλαν. Το ότι το Κινέζικο εννοώ θα πάει Dakar, να δουμε πως θα τερματίσει (και αν). Και για να μην ευλογάω τα γένια μας, ακόμα και οι Ευρωπαϊκοί κατασκευαστές, είναι πίσω σε τεχνογωνσία (για μοτοσυκλέτα μιλάω) όσον αφορά τα ανθρακονήματα. Να δεις Vestas, Honda, Specialized κλπ, να σου φύγουν τα σφραγίσματα για λεπτομέρειες, θερμοκρασιακές ανοχές κλπ. Ούτε η F1 δεν έχει τέτοιο κομμάτι (και δεν υπερβάλλω).
Και εν τέλει επειδή το σκέφτηκα διαφορετικά, σκέψου ποιός εργάζεται για ποιόν. Οι Κινέζοι για εμάς? Ή μήπως εμείς για τους Κινέζους? Εμείς το προϊόν, το μάρκετινγκ , την διαφήμηση, τους αγώνες , τους πελάτες, τις εκθέσεις τα πάντα και η μερίδα του λέοντος να πηγαίνει στην Κίνα και ο Κινέζος να έχει μόνο κατασκευή.
Παρένθεση () .
tc-drift - Η μάζωξη θα κανονιστεί κάποια στιγμή στον χώρο μας που θα γίνουν αλλαγές μέσα στο 23, αλλά σίγουρα όχι Γενάρη γιατί έχουμε το σύμπαν (απογραφές, πλάνο 23, χρονοδιαγράμματα κλπ). Εγώ έχω σκοπό μέσα στο 23 να γίνουν πολλά για τον (μικρό) Ελληνικό χώρο, απλά θέλει οργάνωση και ο χώρος μας αν και μεγάλος σχετικά, θα ήθελα να το κρατήσουμε σε 10 (15 το πολύ) άτομα την φορά για να είμαστε οκ σε χώρο, γνώμες , απόψεις κλπ. Προτιμώ ποιότητα απο ποσότητα