KOVE 450 RALLY

lospsi

Μέλος
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
KTM 1290 SUPER ADVENTURE S
... τουλάχιστον στα πρώτα 2.5 χρόνια συμβίωσης μαζί του... Εγω αλλα 2 χρόνια θα το κρατήσω κ μετα βλέπουμε
4,5 χρόνια με το ΙΔΙΟ μηχανάκι??? Ω μον ντιέ, με έπιασε ταχυκαρδία μόνο που το σκέφτηκα...

:ha
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
640 Armageddon

Δημήτρη χαρά στο κουράγιο σου να γράψεις όλη αυτή την ανάλυση! Μας έκανες να φαινόμαστε γατάκια.. :roflmao:

Πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά που είπες,έχουμε ανάγκη να είμαστε σε επικοινωνία ειδικά με επαγγελματίες και ειδικά κατασκευαστές και με όνομα που λείπουν τόσο από Ελλάδα να είχαμε περισσότερους.

Προσωπικά δηλώνω ενδιαφέρον για τον καφέ που προτείνεις,να προτείνω εγώ την βδομάδα μετά τα Φώτα τις γιορτές αν έχεις ευχέρεια ένα απόγευμα να βρούμε ένα μέρος να βρεθούμε να πιούμε τον καφέ μας και να πάρεις τον λόγο να μας ενημερώσεις όσο μπορείς σε θέματα που σίγουρα πολλούς μας ενδιαφέρουν. Και γιατί όχι να το κάνουμε και streaming για τα φιλαράκια επαρχία. Νομίζω υπάρχει σεβασμός,καλή διάθεση και αγάπη βασικά για την μοτοσυκλέτα μεγάλη.

Αν δεις το πρόγραμμα σου και μπορείς να βρούμε ένα χώρο που να σε εξυπηρετεί κι εσένα να το κάνουμε.

Προς το παρόν καλή πρωτοχρονιά να έχουμε!
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
το 790 ειναι αξιοπιστο και ΟΝ κ ΟFF, σε ΠΟΛΥ ΣΚΛΗΡΗ ΧΡΗΣΗ
Καλά τα λες και χαίρομαι για εσένα, άσχετο με την συζήτηση που είναι γενικότερη, θα μπορούσαμε να πούμε για την Άφρικα 1000 με τα θεματάκια της που έγινε 1100 στην διετία και να πεταχτούν να κάνουν την δική τους i am offended συζήτηση για το ότι θίγεται το ιερό τους σύμβολο. Για την ιστορία, "ρινίσματα" δεν είχαν μόνο τα πρώτα. Αυτός ο ινφλουένζας που πήρε φέτος 890R είχε το ίδιο πρόβλημα και το έκανε μαραθώνια εκπομπή στο γιουτιουμπ γιατί έμεινε στην πρώτη βόλτα που πήγε. Υγρασία που εμφανίζεται ξανά και ξανά δεν "στεγνώνει". Ξανά, άσχετη συζήτηση, από την γκάμα των onoff γενικότερης χρήσης και εγώ το ΚΤΜ γλυκοκοιτάζω ενώ ξέρω τα χαζά του αλλά δεν το θέλω τόσο πολύ που να το πάρω, ακόμα.

Έχω να κάνω και καλύτερη συζήτηση, με πανάκριβα μηχανάκια που έχουν συναρμογή σε διακόπτες κακή και κουμπιά που κουνάνε όλο τον εσωτερικό μηχανισμό μαζί, κουμπιά που ξεβάφουν ή γυαλίζουν χάνοντας την σαγρέ/ματ υφή μόνο από τα πατήματα στην έκθεση κλπ. Με πόσους i am offended να ασχοληθείς, δεν πάει στο καλό, τι σου αρέσει ιντερνετικέ συνομιλητή, αυτό είναι το πιο καλό και ουδέν άλλο πλην αυτού.
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Δεν ξέρω αν είναι σχετικό με το θέμα τώρα πιάσαμε τέτοια συζήτηση αλλά και το Norden το καινούργιο έχει θεματακια. Γνωστός youtuber που το πήρε για long term κάπου στα 5000χλμ αποχαιρέτησε η πίσω ανάρτηση μεταξύ άλλων. Αν η κουβέντα είναι πως η KTM είναι απροβληματιστη εδώ δεν θα συμφωνήσω κι εγώ.

Προσωπικά μεταξύ άλλων πέρασε σποτ α χέρια μου ένα exc 450 του 2008 που με βασάνισε όσο το είχα με το τεράστιο σχεδιαστικό λάθος που είχε προσπαθώντας να χρησιμοποιήσει την ίδια σχεδίαση κινητήρα με τα crf 450 και να χωρίσει τα Κάρτερ σασμάν και μοτέρ και όλο πέρναγαν λάδια από το σασμάν στο μοτέρ. Μήνες πάλευα. Ποτέ επίσημα η ktm δε βρήκε λύση και οι ιδιοκτήτες πλήρωσαν την εξέλιξη με την τσεπουλα τους έχοντας ένα προβληματικό μοτέρ.

Άλλη όμως συζήτηση τελείως αυτή...
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Οι ίδιοι οι Κινέζοι πάντως υποστηρίζουν πως στόχος τους είναι να ανταγωνιστούν στα ίσια τους Ευρωπαίους και Ιάπωνες και σε ποιότητα και σε τεχνολογία. Αυτό τουλάχιστον δηλώνουν

 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Εγώ ξέρω ότι ζηλεύετε γιατί δεν είστε Τομ Κρουζ έστω σε Κινεζική έκδοση και όλα σας φταίνε! :p

Τον βλέπω στο Θιβέτ μετά το Dakar....να βοσκαει κανένα τραγι
 

πυξιδας990

Μέλος
Περιοχή
Λεωνιδιο Τσακωνιας
Όνομα
μανωλης
Μοτό
aprilia DORSODURO RED
Εμείς θελουμε να ανατιναχθουν να πέσει η τιμή.. :dnl:
γιατι τα γιαμαχα που καναν μπαμ,επεσαν? :p
 

640 Armageddon

Μέλος
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
640 Adventure, Angry Berg 450
Το παραπάνω δεν ισχύει. Η κατασκευή των ηλεκτρονικών εξαρτάται από πάρα πολλά διαφορετικά πράγματα καί η αγορά υλικών (τσιπ κλπ) από γνωστούς κατασκευαστές δεν εγγυάται από μόνη της την ποιότητα.
Ίσως δεν έγινα κατανοητός. Όταν είμαι στην Κίνα, και φτιάχνω τσιπ για την Apple, ξέρω ΠΟΛΥ καλά τι είναι ποιότητα και τι όχι. Αν συναρμολογώ και το τηλέφωνο, ε, δεν θέλει και πολύ...
Κάτι που δεν μπορεί να γίνει με τις μοτοτυκλέτες ή τα αυτοκίνητα γιατί είναι απίστευτα πολύπλοκα μηχανολογικά να κάνεις ενα αυτοκίνητο να στρίβει σωστά, να φρενάρει σωστά και να έχει ασφάλεια. Αυτό εννοώ, στα οχήματα θες χρόνο, εμπειρία και φαίνεται. To 2017 ηταν που η Zongshen Cyclone πήγε και δεν είναι μικρή εταιρία και αυτή. Και όταν βλέπω Κινέζο να λέει ''πάμε για top10'' λες και πάνε για πάρτυ με σοκολατάκια τζοκόντα, εγώ δεν μπορώ να ξεχάσω ότι έσκασε η Τογιότα F1 και η Honda HRC στο Dakar και έλεγαν λόγια πριν μπουν στον χορό, και μετά απο αρκετά χρόνια η πρώτη έφυγε απο F1, η δε άλλη κατάφερε να κερδίσει όταν είδε πως παίζεται το παιχνίδι (πήρε προσωπικό απο ΚΤΜ).

Δυστυχώς η αντιγραφή έχει πολλά προβλήματα, αλλά εμεις εδώ δεν έχουμε την γνώση να το καταλάβουμε και νομίζουμε ότι αφορά σκονάκι Ιστορίας 4ης δέσμης. Όταν κοπιάρεις, (1) δεν ξέρεις τον λόγο που είναι έτσι τα εξαρτήματα. Και μιας συνήθως εργάζονται όλα μαζί (πχ. κάτω πλάκα με πύρο - ''σταυρός'' δηλαδή) δεν έχεις και καλή εικόνα αν, τι και πως. (2) Προφανώς μπορείς να βρεις απο τι υλικό έγινε και να το κάνεις 100% κόπυ, όμως συνήθως (κι εκεί είναι η μαγεία που βλέπεις και γίνεται) αυτός που κοπιάρει, νομίζει ότι μπορεί να το κάνει καλύτερο. Και βάζει και την πινελιά του, η οποία συνήθως γ@μάει το σύμπαν. Οι Κινέζοι ξέρουν πολύ καλά να κάνουν και ηλεκτρονικά να πετάνε και εξαρτήματα διαστημικά. Όμως κι εκεί το κόστος ανεβαίνει. Και μετά ο Κινέζος έχει> μεταφορικά απο Κίνα, Τελωνεία κλπ και δεν έχει πολύ διαφορά. Ξέρεις ότι παίζει εντούρο στην Κίνα με 2500 δολλάρια χονδρική? Αυτό πόσο τους κοστίζει? Ας πω 1500 δολλάρια. Πόσο καλή ποιότητα πιστεύεις ότι μπορεί να έχει ενα τέτοιο? Το 500 το Adventure μπορείς να το βρεις Κίνα χονδρική 5000 δολλάρια και λέω ότι στα 5 είναι και τσιμπιμένο γιατί αν κάνεις κουμάντο και το παίξεις αντιπρόσωπος κλπ αυτό το 5 θα γίνει 4000, μπορεί και 3500.

Υπάρχουν παραδείγματα και στον χώρο μας, με Πολωνική εταιρία που αντέγραψε 1:1 τον πύργο της ΚΤΜ. Eταιρεία με ακριβά προϊόντα (τα πιο ακριβά ίσως της αγοράς, με το νόμισμά τους να είναι 1 προς 4 κάποια στιγμή). Έγινε αυτό...


Γενικά όπου βλέπουμε αντιγραφή, θα πρέπει να αλλάξουμε πεζοδρόμιο και όπου βλέπεις εξάρτημα απο ανθρακόνημα ίδιο με το αλουμινένιο (ή το ανάποδο) θα πρέπει να αλλάζεις κανάλι. Μπορείς να κάνεις κόπυ το σύμπαν το ίδιο. Αλλά δεν θα δουλέψει ποτέ όπως το original. Το παραπάνω δεν έγινε πριν καμια δεκαετία. Μιλάμε για περσινό Hellas Rally. Ξέρεις, πολλοί πάνε μόνο στην εκκίνηση, βλέπουν καθαρά μηχανάκια, πελάτες, κιτ, βλέπουν ποιά κιτ είναι πολλά κλπ. Το θέμα είναι να πηγαίνεις στο τέλος του αγώνα να δεις ποιοί την έβγαλαν. Το ότι το Κινέζικο εννοώ θα πάει Dakar, να δουμε πως θα τερματίσει (και αν). Και για να μην ευλογάω τα γένια μας, ακόμα και οι Ευρωπαϊκοί κατασκευαστές, είναι πίσω σε τεχνογωνσία (για μοτοσυκλέτα μιλάω) όσον αφορά τα ανθρακονήματα. Να δεις Vestas, Honda, Specialized κλπ, να σου φύγουν τα σφραγίσματα για λεπτομέρειες, θερμοκρασιακές ανοχές κλπ. Ούτε η F1 δεν έχει τέτοιο κομμάτι (και δεν υπερβάλλω).

Και εν τέλει επειδή το σκέφτηκα διαφορετικά, σκέψου ποιός εργάζεται για ποιόν. Οι Κινέζοι για εμάς? Ή μήπως εμείς για τους Κινέζους? Εμείς το προϊόν, το μάρκετινγκ , την διαφήμηση, τους αγώνες , τους πελάτες, τις εκθέσεις τα πάντα και η μερίδα του λέοντος να πηγαίνει στην Κίνα και ο Κινέζος να έχει μόνο κατασκευή.

Παρένθεση () .
tc-drift - Η μάζωξη θα κανονιστεί κάποια στιγμή στον χώρο μας που θα γίνουν αλλαγές μέσα στο 23, αλλά σίγουρα όχι Γενάρη γιατί έχουμε το σύμπαν (απογραφές, πλάνο 23, χρονοδιαγράμματα κλπ). Εγώ έχω σκοπό μέσα στο 23 να γίνουν πολλά για τον (μικρό) Ελληνικό χώρο, απλά θέλει οργάνωση και ο χώρος μας αν και μεγάλος σχετικά, θα ήθελα να το κρατήσουμε σε 10 (15 το πολύ) άτομα την φορά για να είμαστε οκ σε χώρο, γνώμες , απόψεις κλπ. Προτιμώ ποιότητα απο ποσότητα :)
 

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
Ίσως δεν έγινα κατανοητός. Όταν είμαι στην Κίνα, και φτιάχνω τσιπ για την Apple, ξέρω ΠΟΛΥ καλά τι είναι ποιότητα και τι όχι. Αν συναρμολογώ και το τηλέφωνο, ε, δεν θέλει και πολύ...
Κάτι που δεν μπορεί να γίνει με τις μοτοτυκλέτες ή τα αυτοκίνητα γιατί είναι απίστευτα πολύπλοκα μηχανολογικά να κάνεις ενα αυτοκίνητο να στρίβει σωστά, να φρενάρει σωστά και να έχει ασφάλεια.
Καταλαβαίνω το πνεύμα της απάντησης.
Αλλά και πάλι δεν ισχύει. Η κατασκευή ηλεκτρονικών εμπλέκει κλάδους βιομηχανίας πολύ διαφορετικους μεταξύ τους. Η εξειδίκευση σε κάθε κλάδο είναι τέτοια που καμία εταιρία δεν έχει την τεχνογνωσία να εμπλακεί σε άλλο κλάδο.
Πχ η apple που αναφέρθηκε, συναρμολογεί τηλέφωνα στην Foxconn. Η Foxconn όμως δέν έχει σχέσει με την TSMC που τυπώνει τους επεξεργαστές για iphone με σχέδια της apple. Επίσης παρότι στην Foxconn συναρμολογείται το 30% των ηλεκτρονικών συσκευών ευρίας κατανάλωσης (κινητά, κονσόλες, τηλεωράσεις κλπ) η Foxconn δεν έχει κλάδο που να ασχολείται με συναρμολόγηση ηλεκτρονικών συσκευών σε άλλους τομείς όπως για αυτοκίνηση κλπ, παρότι έχει τεχνογνωσία 30 χρόνων. Ο λόγος είναι γιατί οι απαιτήσεις και η τεχνογνωσία είναι διαφορετικές.
 

tc-drift

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Πειραια και πέριξ
Όνομα
Βαγγέλης
Μοτό
BMW F800GS - VOGE 300 RALLY
Ίσως δεν έγινα κατανοητός. Όταν είμαι στην Κίνα, και φτιάχνω τσιπ για την Apple, ξέρω ΠΟΛΥ καλά τι είναι ποιότητα και τι όχι. Αν συναρμολογώ και το τηλέφωνο, ε, δεν θέλει και πολύ...
Κάτι που δεν μπορεί να γίνει με τις μοτοτυκλέτες ή τα αυτοκίνητα γιατί είναι απίστευτα πολύπλοκα μηχανολογικά να κάνεις ενα αυτοκίνητο να στρίβει σωστά, να φρενάρει σωστά και να έχει ασφάλεια. Αυτό εννοώ, στα οχήματα θες χρόνο, εμπειρία και φαίνεται. To 2017 ηταν που η Zongshen Cyclone πήγε και δεν είναι μικρή εταιρία και αυτή. Και όταν βλέπω Κινέζο να λέει ''πάμε για top10'' λες και πάνε για πάρτυ με σοκολατάκια τζοκόντα, εγώ δεν μπορώ να ξεχάσω ότι έσκασε η Τογιότα F1 και η Honda HRC στο Dakar και έλεγαν λόγια πριν μπουν στον χορό, και μετά απο αρκετά χρόνια η πρώτη έφυγε απο F1, η δε άλλη κατάφερε να κερδίσει όταν είδε πως παίζεται το παιχνίδι (πήρε προσωπικό απο ΚΤΜ).

Δυστυχώς η αντιγραφή έχει πολλά προβλήματα, αλλά εμεις εδώ δεν έχουμε την γνώση να το καταλάβουμε και νομίζουμε ότι αφορά σκονάκι Ιστορίας 4ης δέσμης. Όταν κοπιάρεις, (1) δεν ξέρεις τον λόγο που είναι έτσι τα εξαρτήματα. Και μιας συνήθως εργάζονται όλα μαζί (πχ. κάτω πλάκα με πύρο - ''σταυρός'' δηλαδή) δεν έχεις και καλή εικόνα αν, τι και πως. (2) Προφανώς μπορείς να βρεις απο τι υλικό έγινε και να το κάνεις 100% κόπυ, όμως συνήθως (κι εκεί είναι η μαγεία που βλέπεις και γίνεται) αυτός που κοπιάρει, νομίζει ότι μπορεί να το κάνει καλύτερο. Και βάζει και την πινελιά του, η οποία συνήθως γ@μάει το σύμπαν. Οι Κινέζοι ξέρουν πολύ καλά να κάνουν και ηλεκτρονικά να πετάνε και εξαρτήματα διαστημικά. Όμως κι εκεί το κόστος ανεβαίνει. Και μετά ο Κινέζος έχει> μεταφορικά απο Κίνα, Τελωνεία κλπ και δεν έχει πολύ διαφορά. Ξέρεις ότι παίζει εντούρο στην Κίνα με 2500 δολλάρια χονδρική? Αυτό πόσο τους κοστίζει? Ας πω 1500 δολλάρια. Πόσο καλή ποιότητα πιστεύεις ότι μπορεί να έχει ενα τέτοιο? Το 500 το Adventure μπορείς να το βρεις Κίνα χονδρική 5000 δολλάρια και λέω ότι στα 5 είναι και τσιμπιμένο γιατί αν κάνεις κουμάντο και το παίξεις αντιπρόσωπος κλπ αυτό το 5 θα γίνει 4000, μπορεί και 3500.

Υπάρχουν παραδείγματα και στον χώρο μας, με Πολωνική εταιρία που αντέγραψε 1:1 τον πύργο της ΚΤΜ. Eταιρεία με ακριβά προϊόντα (τα πιο ακριβά ίσως της αγοράς, με το νόμισμά τους να είναι 1 προς 4 κάποια στιγμή). Έγινε αυτό...


Γενικά όπου βλέπουμε αντιγραφή, θα πρέπει να αλλάξουμε πεζοδρόμιο και όπου βλέπεις εξάρτημα απο ανθρακόνημα ίδιο με το αλουμινένιο (ή το ανάποδο) θα πρέπει να αλλάζεις κανάλι. Μπορείς να κάνεις κόπυ το σύμπαν το ίδιο. Αλλά δεν θα δουλέψει ποτέ όπως το original. Το παραπάνω δεν έγινε πριν καμια δεκαετία. Μιλάμε για περσινό Hellas Rally. Ξέρεις, πολλοί πάνε μόνο στην εκκίνηση, βλέπουν καθαρά μηχανάκια, πελάτες, κιτ, βλέπουν ποιά κιτ είναι πολλά κλπ. Το θέμα είναι να πηγαίνεις στο τέλος του αγώνα να δεις ποιοί την έβγαλαν. Το ότι το Κινέζικο εννοώ θα πάει Dakar, να δουμε πως θα τερματίσει (και αν). Και για να μην ευλογάω τα γένια μας, ακόμα και οι Ευρωπαϊκοί κατασκευαστές, είναι πίσω σε τεχνογωνσία (για μοτοσυκλέτα μιλάω) όσον αφορά τα ανθρακονήματα. Να δεις Vestas, Honda, Specialized κλπ, να σου φύγουν τα σφραγίσματα για λεπτομέρειες, θερμοκρασιακές ανοχές κλπ. Ούτε η F1 δεν έχει τέτοιο κομμάτι (και δεν υπερβάλλω).

Και εν τέλει επειδή το σκέφτηκα διαφορετικά, σκέψου ποιός εργάζεται για ποιόν. Οι Κινέζοι για εμάς? Ή μήπως εμείς για τους Κινέζους? Εμείς το προϊόν, το μάρκετινγκ , την διαφήμηση, τους αγώνες , τους πελάτες, τις εκθέσεις τα πάντα και η μερίδα του λέοντος να πηγαίνει στην Κίνα και ο Κινέζος να έχει μόνο κατασκευή.

Παρένθεση () .
tc-drift - Η μάζωξη θα κανονιστεί κάποια στιγμή στον χώρο μας που θα γίνουν αλλαγές μέσα στο 23, αλλά σίγουρα όχι Γενάρη γιατί έχουμε το σύμπαν (απογραφές, πλάνο 23, χρονοδιαγράμματα κλπ). Εγώ έχω σκοπό μέσα στο 23 να γίνουν πολλά για τον (μικρό) Ελληνικό χώρο, απλά θέλει οργάνωση και ο χώρος μας αν και μεγάλος σχετικά, θα ήθελα να το κρατήσουμε σε 10 (15 το πολύ) άτομα την φορά για να είμαστε οκ σε χώρο, γνώμες , απόψεις κλπ. Προτιμώ ποιότητα απο ποσότητα :)
Θα περιμένουμε πρόσκληση! Με το καλό να κάνετε τον χώρο σας όπως επιθυμείτε και να αναπτυχθούν κι άλλο οι δουλειές σας!
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
κοιτατε μην τερματισει σε καμια δεκαδα και εχουμε πλακες...
Aν συμβεί κάτι τέτοιο οι μόνοι που θα πάθουν πλάκα είναι οι μαρκετίστες. Καλό τερματισμό να έχουν οι άνθρωποι.
 

640 Armageddon

Μέλος
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
640 Adventure, Angry Berg 450
Καταλαβαίνω το πνεύμα της απάντησης.
Αλλά και πάλι δεν ισχύει. Η κατασκευή ηλεκτρονικών εμπλέκει κλάδους βιομηχανίας πολύ διαφορετικους μεταξύ τους. Η εξειδίκευση σε κάθε κλάδο είναι τέτοια που καμία εταιρία δεν έχει την τεχνογνωσία να εμπλακεί σε άλλο κλάδο.
Πχ η apple που αναφέρθηκε, συναρμολογεί τηλέφωνα στην Foxconn. Η Foxconn όμως δέν έχει σχέσει με την TSMC που τυπώνει τους επεξεργαστές για iphone με σχέδια της apple. Επίσης παρότι στην Foxconn συναρμολογείται το 30% των ηλεκτρονικών συσκευών ευρίας κατανάλωσης (κινητά, κονσόλες, τηλεωράσεις κλπ) η Foxconn δεν έχει κλάδο που να ασχολείται με συναρμολόγηση ηλεκτρονικών συσκευών σε άλλους τομείς όπως για αυτοκίνηση κλπ, παρότι έχει τεχνογνωσία 30 χρόνων. Ο λόγος είναι γιατί οι απαιτήσεις και η τεχνογνωσία είναι διαφορετικές.
Όπως τα λες είναι. Αλλά αυτό που δεν λαμβάνεις υπ 'οψιν είναι ότι (1) εγώ ούτε για μια στιγμή δεν πιστεύω ότι άνθρωποι της Foxconn αν ήθελαν δεν επικοινωνούσαν με την TSMC να πάρουν πράγματα. και (2) έχω και παράδειγμα πραγματικό με τεπόζιτα της ΚΤΜ που ΠΡΙΝ βγει το μηχανάκι της σε παραγωγή, Τσέχος βελτιωτής κιτ, είχε βάλει το πίσω τεπόζιτο τηε ΚΤΜ σε EXC και ''δεν ξέρουμε'' που το βρήκε απο τον Τσέχο προμηθευτή της ΚΤΜ *έχει φύγει απο την Acerbis, τουλάχιστον για το μοντέλο των πελατών (εννοώ το περσινό, όχι τα RedBull Που βλέπουμε τώρα). Η ΚΤΜ επίσης έχει φύγει απο την Acrapovic και έχει πάει σε άλλο προμηθευτή για Carbon, με αποτέλεσμα να υπάρχει ενα πέπλο το που ακριβώς βρίσκονται πράγματα σε μηχανάκια ιδιωτών μεν, πλούσιων δε.

Για τα ηλεκτρονικά θα σου πω το εξής παράδειγμα. Έστω ότι εγώ κάνω μόνο επεξεργαστές τα τελευταία 10 χρόνια. Όχι καλούς, του κιλού. Μετά αποφασίζω σιγά σιγά να μπω και στις μνήμες. Με το κιλό πάλι και σιγά σιγά, αφου έχω μαζέψει κάποιο άλφα κεφάλαιο, ξεκινάω R&D για να κάνω δικά μου πράγματα με την τεχνογνωσία που έχω αποκτήσει. Δες για παράδειγμα ακόμα και εταιρίες του χώρου μας. Εμείς πχ. Στην αρχή κάναμε μόνο roadbook. Θα μου έλεγε κάποιος τότε ''ε, σιγά που έχεις την τεχνογνωσία να κάνεις καλούς πύργους''. Προφανώς και είχα μαύρα μεσάνυχτα. Έμαθα όμως.
Και έχω παραδείγματα απο μας, που πάει πχ. ανταγωνιστής σε προμηθευτή μας και βλέπει πάχος αλουμνινίου και χρησιμοποιεί το ίδιο. Σιγά σιγά μαθαίνει κι αυτός. Εμείς , ακόμα και αν δεν βγάζουμε μοτοσυκλέτα, έχουμε (πιστεύω) αρκετά καλή γνώση για να καταλάβουμε τι δουλεύει σωστά και τι όχι σε εναν αγώνα, σε μοτοσυκλέτες adventure και ραλλύ και έχουμε μαύρα μεσάνυχτα πλέον στις ασφάλτινες γιατί έχω να ασχοληθώ απο το ... 2009? Κάπου εκεί. Οπότε ναι, προφανώς και δεν έχω βγάλει ποτέ τεπόζιτο, όμως έχω απίστευτα καλή γνώση του τι πρέπει να κάνω για να βγει ενα καλό τεπόζιτο, αξιόπιστο, ασφαλές και ωραίο. Λεφτά δεν έχω να το βγάλω.
Εγω μιλάω με πλάνα 10ετίας, όχι απο την μια μέρα στην άλλη, και πιστεύω ακράδαντα ότι μια εταιρία που είναι μέσα στον χώρο (ας πω για τον μηχανοκίνητο) μπορεί σιγά σιγά να βρει τα πατήματά της και να κάνει τα πάντα αν έχει $$$$. Και οι Κινέζοι έχουν δύο τεράστια πλεονεκτήματα. 1. Τεράστιο κοινό Beta Tester που δεν γκρινιάζει στο ιντερνετ, αρα τεραστιο feedback για εξέλιξη προϊόντων, και (2) έχουν χρήμα να φάνε και οι νυχτερίδες. Να θυμόμαστε ότι στην Κίνα είναι πολύ δύσκολο να κυνηγήσεις νομικά κάποιον καθώς δεν υπάρχουν πατέντες εκεί. Γι αυτό και οι Ευρωπαίοι 99% έχουν δικά τους άτομα στην Κίνα, οι εταιρίες που είναι 99% αποκλ. προμηθευτές τους.

Όπως το λες είναι ''Ο λόγος είναι γιατί οι απαιτήσεις και η τεχνογνωσία είναι διαφορετικές.'' . Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι και το πρώτο μαθαίνεται με μελέτη, προσοχή και R&D, επιστήμη κλπ και το δεύτερο αγοράζεται. Να θυμήσω ότι για πρώτη φορά στα χρονικά οι Κινέζοι ήταν μπροστά σε επιστημονικά Paper (ή κάπως έτσι) σε σχέση με την Αμερική. Αλλάζει η ζυγαριά παιδια σιγά σιγά...
Όλα γίνονται, αρκεί να έχεις χρήματα και χρόνο. Ο Musk δεν σέταρε την Τεσλα σε μια νύχτα. Πήρε τον χρόνο του, σέταρε τα ρομποτικά κλπ. Τι εννοώ. Δώσε χρόνο και χρήμα και άτομα και όλα γίνονται. Και οι Κινέζοι, την στιγμή που μιλάμε, έχουν και τα δύο. Άπλετα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

snpl

Μέλος
Περιοχή
Βιβ λα Φρανς
Όνομα
Σπύρος
Μοτό
Teneke II
Όπως τα λες είναι. Αλλά αυτό που δεν λαμβάνεις υπ 'οψιν είναι ότι (1) εγώ ούτε για μια στιγμή δεν πιστεύω ότι άνθρωποι της Foxconn αν ήθελαν δεν επικοινωνούσαν με την TSMC να πάρουν πράγματα.
Δεν είναι έτσι τα πράγματα για διάφορους λόγους. Μεταξύ των οποίων είναι ότι ακόμα και αν η tsmc ή οποιοδήποτε foundry δώσει ολοκληρωμένα σε άλλον προμηθευτή, είναι σχεδόν άχρηστα γιατί του λείπουν βασικές πληροφορίες για το πως δουλεύει (firmware, documentation κλπ κλπ)[/QUOTE]

Για τα ηλεκτρονικά θα σου πω το εξής παράδειγμα. Έστω ότι εγώ κάνω μόνο επεξεργαστές τα τελευταία 10 χρόνια. Όχι καλούς, του κιλού. Μετά αποφασίζω σιγά σιγά να μπω και στις μνήμες. Με το κιλό πάλι και σιγά σιγά, αφου έχω μαζέψει κάποιο άλφα κεφάλαιο, ξεκινάω R&D για να κάνω δικά μου πράγματα με την τεχνογνωσία που έχω αποκτήσει.
Αυτό που λείπει από τον κόσμο, όπως λές για τα μηχανολογικά και τις διαδικασίες κατασκευής, είναι βασικές γνώσεις για τα ηλεκτρονικά και την κατασκευή τους. Διάφορες κατηγορίες λοιπόν ηλεκτρονικών όπως πχ οι επεξεργαστές, και οι μνήμες αν και υπάγονται στην γενική κατηγορία "ηλεκτρονικά" διαφέρουν τόσο πολύ μεταξύ τους. Ενα παράδειγμα ίσως και άστοχο ειναι το εξής: τα ρουλεμάν και ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης υπάγονται στα "μηχανολογικά. Είναι δυο κατηγορίες που μπορεί να αλληλοσυνδέονται σε ένα προιόν αλλά οι κατασκευαστές και οι τεχνογνωσία κατασκευής είναι τελείως διαφορετικα. Το ίδιο συμβαίνει και με τα ηλεκτρονικά.

Οι διαδικασία που περιγράφεις με τις αλλαγές στο R&D υπάρχει. Κινείται όμως πολύ αργά. Η Foxconn πχ μόλις το 2020, μετά από 48 χρόνια από την ίδρυσή της, αποφάσισε να ασχοληθεί
με τον automotive τομέα και συγκεκριμένα με ηλεκτρικά οχήματα. Και αυτό σε σύμπραξη με άλλες δέκα εταιρίες. Όχι μόνοι τους. Γιατί μόνοι τους θα χρειαζόντουσαν άλλα 48 χρόνια.. Μέχρι λοιπόν το consortium που ίδρυσε να παράξει αποτελέσματα, ένα προιόν για κυκλοφορία, θα χρειαστούν περίπου 10 γιατί δεν θα προσπαθήσουν να δημιουργήσουν νέα τεχνολογία.

Επειδή προερχόμαστε από εντελώς διαφορετικούς τομείς τεχνολογίας , κατασκευής και R&D, μπορεί να μην καταλαβαινόμαστε γιατί δεν υπάρχει συνάφια στα αντικείμενα και όποια αλληλοεπικάλυψη υπάρχει στους τομείς μας δεν αρκεί για να δικαιολογήσει περαιτέρω εμβάθυνση της γνώσης στο άλλο πεδίο.

Μην παρεξηγείς τα λεγόμενά μου. Δεν γράφω για να κάνω επίθεση. Δουλεύω σχεδόν 15 χρόνια στον τομέα των ηλεκτρονικών και αυτό που βλέπω είναι ότι ίσως και λόγο της αλματώδους αύξησης της ανάπτυξης των ηλεκτρονικών υπάρχει χάσμα γνώσης που πρέπει να καλυφθεί. Και επειδή ασχολούμαι με την εκλαίκευση της γνώσης, γράφω όταν βλέπω πράγματα που αφορούν τον τομέα μου και δεν είναι κατανοητά.
 

640 Armageddon

Μέλος
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
640 Adventure, Angry Berg 450
Μα δεν παρεξηγώ, προς θεού.
Αυτήν την άποψη για τους χρόνους κτήσης γνώσης θα πρέπει να την ξαναδούμε με λεπτομέρεια. Τι εννοώ. Όταν ο Μασκ ασχολήθηκε, η Ford γελούσε. Όταν δούμε που πάμε με πολύ ραγδαία άλματα (AI στα μισά επαγγέλματα) συν του ότι αλλάζει ο τρόπος που οι εταιρίες ασχολούνται με κάτι. Τι εννοώ.
Και δεν θέλω να μπω στον τομέα σου, ούτε να το παίξω έξυπνος. Παρακολουθω με μεγάλο ενδιαφέρον τα δρώμενα. Απο τον Τέσλα, που μέσα σε 5-6 χρόνια έβγαλε αυτοκίνητο. 2004-2009. Αυτοκίνητο ολόκληρο που τον κορϊδευε η μισή αυτοκινητοβιομηχανία και τώρα τρέχουν. Rimac που ήταν το αλάνι με το ''πλυντήριο''στα Drift και τώρα άστα να πάνε και τρανό (για μένα) παράδειγμα η Xiaomi η οποία ιδρύθηκε το 2010 και το 2011 έβγαλε το πρώτο smartPhone και τώρα έχει απο σκούπα, πλυντήριο και δεν ξέρω γω τι. Δεν εννοώ εγω η Aurora να βγάλω κιβώτιο και κάρτερ (αν και ο Κορρές το έκανε -και το έκανε εδώ...). Εννοώ να βγάλω μοτοσυκλέτα. Δεν είναι ανάγκη να φτιάξω τον εγκέφαλο εγω. Αν βέβαια έφτιαχνα εγκέφαλους (hardware) για την ΚΤΜ, κάτι θα ξέρω απο εγκέφαλους. Αυτό εννοώ.
Μην με παρεξηγείς, ίσως τα παραδείγματά μου να μην είναι ανάλογα στον συγκεκριμένο τομέα σου, όμως όταν βλέπω μια εταιρία 12 ετών (Xiaomi) απο πού ξεκίνησε και που είναι, δεν έχω παρα να παραξενευτώ και να σκεφτώ γενικά. Η xiaomi που ξεπέρασε την Apple το 21... Το ίδιο με την Τέσλα στον τομέα μου πχ. , τόσες άλλες ''βιοτεχνίες'', τον Rimac, όλους. Η τεχνολογία τρέχει με απίστευτους ρυθμους, αν ασχοληθεί κανείς εντατικά με generative design και AI τέχνη (φωτό, art κλπ) είναι απίστευτο το τι θα δούμε απο καθημερινούς ανθρώπους που κάνουν άσχετες εργασίες. Σίγουρα έχει ενδιαφέρον, όχι ότι τα παραπάνω είναι πανάκεια... Απλά, σήμερα τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά απο τότε που βγήκα απο το Πανεπιστήμιο το 2002 και δεν πρέπει να είμαστε με (έστω και μικρές) παρωπίδες αλλά να βλέπουμε τα τεράστια άλματα που μπορούμε να κάνουμε ακόμα και εμείς απο την γειτονιά μας. Ο Rimac θα διδάσκεται στα σχολεία για αυτό που έχει καταφέρει και πως το κατάφερε και μακάρι να ξεκολλήσουμε πολλοί απο την Ελλάδα και να σταματήσουμε το ''έλα μωρέ, αυτά είναι δύσκολα'' , ''αυτό δεν γίνεται'' , ''θέλει έρευνα'' κλπ. Βάζεις στόχο και το κάνεις. Εγώ τουλάχιστον αυτό πιστεύω απ'όταν βγήκα απο το Πανεπιστήμιο, και αν εξαιρέσεις ένα ελεϊνό break απο το 2007 μέχρι το 2013, μετά απλά βάζω στόχους. Έτσι πιστεύω κάνουν και ΄τωρα στην Kove. Σήμερα Dakar, αύριο Ευρώπη πωλήσεις, μεθαύριο δεν ξέρω γω τι. Εγώ δεν είμαι εναντίον τους. Σημαντικό αυτό που λέω. Είμαι εναντίων αυτών που κοιμούνται... << επίσης σημαντικό. Αν είσαι πρώτος (1) δεν κοιτάς ποτέ πίσω σου και (2) δεν σταματάς μέχρι να τελειώσει ο αγώΝ !!!

Να συμφωνήσουμε ότι διαφωνούμε (ίσως!), πιθανότατα να λέμε και το ίδιο και να έχω χάσει την μπάλα!
Παρακολουθω Ντακάρ με ενδιαφέρον τον Κινέζο που ήδη κάτι απ'ότι είδα σκόρπισε (χμ....)

Καλή χρονιά να έχουμε όλοι, με υγεία προ πάντων!
Πάω μέσα γιατί θα αλλάξω χρονιά στο PC!

Δ.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom