KTM 1290 super adv R...2017

jmar

''Κουζουλό κοπέλι''
Περιοχή
ΧΑΝΙΑ
Όνομα
ΓΙΑΝΝΗΣ
Μοτό
BMW R 1200 GS '09
Τον κ@λο του πάει :D


Η KTM κηρύσσει γενικό πόλεμο ανοίγοντας ταυτόχρονα μέτωπα με το 1290 Super Adventure S που δηλώνει ταυτόχρονα άγρια σπορ, μοτοσυκλέτα για μακρινά ταξίδια, ικανή για μία εξερεύνηση στο χώμα αλλά και φιλική για κάθε μέρα. Βάλε δηλαδή καμιά δεκαριά κατηγορίες όλες μαζί και το 1290, μοιάζει με τον ήρωα στις ταινίες με πολεμικές τέχνες, που θέλει να ρίξει ξύλο σε κάθε κατεύθυνση…

Για το τεύχος 573 που κυκλοφόρησε την 1η Αυγούστου 2017, δοκιμάσαμε την έκδοση S του 1290 σε κάθε συνθήκη, το ζυγίσαμε, το δυναμομετρήσαμε, και μετρήσαμε επιδόσεις. Ας κάνουμε για όλα αυτά μία περίληψη, αλλά πρώτα δείτε το video της δοκιμής:





Το πρώτο που θέλαμε να δοκιμάσουμε, είναι η σταθερότητά του στις υψηλές ταχύτητες, μία δοκιμή που το 1290 πέρασε κάθε φορά με επιτυχία. Χρειάζεται να συνηθίσει κανείς την καταιγιστική επιτάχυνση που αναταράσσει την ισορροπία της μοτοσυκλέτας, όμως τα διαφορετικά στάδια ρυθμίσεων των αναρτήσεων θα βοηθήσουν τον αναβάτη να τις προσαρμόσει στα δικά του δεδομένα, μέσα από το εύκολο μενού της τεράστιας οθόνης.



Η αντικατάσταση των παραδοσιακών οργάνων με μία έγχρωμη οθόνη, δεν πρόκειται να έχει καθολική αποδοχή, από την στιγμή που το κοινό της μοτοσυκλέτας είναι κατά βάθος συντηρητικό και απαιτεί μικρές αλλαγές.



Αν το συνηθίσεις όμως, το εύρος των πληροφοριών που μπορείς να έχεις με μία μικρή ματιά είναι τεράστιο και μάλιστα καθορίζεται από εσένα, αφού μπορείς να το προσαρμόσεις. Είναι πάντως μία ξεχωριστή εικόνα, όταν βλέπεις την μοτοσυκλέτα μπροστά σου το βράδυ, να φωτίζει το πρόσωπο του αναβάτη της, ή ακόμα καλύτερα όταν το 1290 κάνει προσπέραση στον κόφτη, γεμίζοντας με κόκκινα pixel που αναβοσβήνουν τραβώντας την προσοχή.



Το 1290 συνδέεται με κινητό και ακουστικά μέσω Bluetooth, κι ενώ δεν το νοιάζουν οι μάρκες των τηλεφώνων, έχει ένα θέμα με τα ακουστικά που δείχνει προτιμήσεις. Μπροστά υπάρχει θήκη για smartphone που οριακά θα φτάσει λίγο πάνω από τις 5 ίντσες..



Εξαιρετική σέλα για μακρινές αποστάσεις, τόσο για τον αναβάτη, όσο και για τον συνεπιβάτη, χωρίς να υποφέρεις από ζέση ή κραδασμούς. Αυξημένη θερμοκρασία θα νιώσεις χαμηλά στο δεξί πόδι οδηγώντας μέσα στην πόλη, ωστόσο στο ταξίδι, ιδιαίτερα αν είσαι σωστά εξοπλισμένος με παντελόνι μοτοσυκλέτας και μπότες, δεν θα νιώσεις καμία ενόχληση. Απουσία εκνευριστικών κραδασμών και άψογη προστασία από τον αέρα, τόσο στα πόδια από το έξυπνα μελετημένο φαίρινγκ, όσο και στο σώμα από την ψηλή ζελατίνα, σημαίνει ότι ταξιδεύεις με πολύ άνεση. Η ζελατίνα δεν είναι μελετημένη για να την ρυθμίζεις ενώ ταξιδεύεις, αλλά μόλις την τοποθετήσεις στο ύψος που σε βολεύει, προστατεύει ικανοποιητικά και δεν δημιουργεί στροβιλισμούς στο κράνος.



Στο τεύχος αναλύουμε την λειτουργία των αναρτήσεων στην γρήγορη οδήγηση και στο ταξίδι, ωστόσο μία γενική εικόνα είναι πως το 1290 έχει φροντίσει να έχει σωστές αποστάσεις στα ηλεκτρονικά του, για τις διαφορετικές καταστάσεις λειτουργίας. Η Sport ρύθμιση είναι αρκετά σκληρή, απαιτεί καλή άσφαλτο και γρήγορες ταχύτητες για να αποκτήσει νόημα η επιλογή της. Στην τουριστική όμως επιλογή, το 1290 S, παρουσιάζει μία πολύ καλή προοδευτικότητα στην απόσβεση, με μέτρια επαναφορά, χωρίς να είναι πολύ γρήγορη ή πολύ αργή, με μεγάλο έτσι εύρος χρήσης. Την στιγμή που στην πιο «μαλακή» το 1290 χρειάζεται να χαμηλώσεις το γκάζι για να συντονιστείς με την λειτουργία των αναρτήσεων και ως αντάλλαγμα θα σου προσφέρει ξέγνοιαστη βόλτα όπου το τοπίο θα έχει μεγαλύτερη σημασία από τον ίδιο τον δρόμο…







Στην απόκριση του κινητήρα, η διαφορετικές χαρτογραφήσεις έχουν εξίσου μεγάλη απόσταση, με την μεγαλύτερη διαφορά να υπάρχει μεταξύ της τρίτης και της δεύτερης. Είναι βέβαια δύσκολο να επιλέξεις να «τρως λιγότερο» από το γλυκό του κουταλιού που κερνάει το 1290 σε κάθε επιτάχυνση, κι έτσι είναι πολύ πιθανό να έχεις την χαρτογράφηση μόνιμα στο Sport, ζητώντας το γλυκό αυτό γκάζι με την παραμικρή ευκαιρία. Είναι εθιστικό στην πράξη και δύσκολα να απεξαρτηθείς όταν το δοκιμάσεις…



Στο φρενάρισμα το 1290 με την ανανεωμένη μονάδα συνδυασμένων φρένων της Bosch, δεν θα μπορούσε να είναι κάτι λιγότερο από εξαιρετικό. Παρουσιάζει μικρή ανάδραση ακόμα και σε φρενάρισμα πανικού, χωρίς μάλιστα να αμολά απότομα. Μέσα στην στροφή μπορείς να κρατήσεις τα φρένα με τρόπο διαφορετικό από αυτό που θα έκανες σε μία μοτοσυκλέτα χωρίς συνδυασμένα φρένα.

Θα πρέπει να αλλάξεις τελείως το σημείο φρεναρίσματος που εντυπώνεται στο μυαλό σου όταν πλησιάζεις μία στροφή και να το μεταθέσεις αρκετά μέτρα πιο κοντά της, καθώς πλέον φρενάρεις και πλαγιάζεις ταυτόχρονα. Αυτό στο 1190 συνοδευόταν από καθόλου, έως ελάχιστη αντίδραση στο γυροσκοπικό φαινόμενο.

Το 1290 σου γρυλλίζει λίγο, ωστόσο μπορείς με ασφάλεια να συνεχίζεις να το πιέζεις χωρίς να προσπαθείς να λύσεις πολύπλοκες εξισώσεις όπως θα έκανες χωρίς αυτό το ABS. Απλά το πιέζεις να πλαγιάζει ενώ ταυτόχρονα φρενάρεις με όση δύναμη θέλεις, και το 1290 θα στρίψει όπως του πεις!



Το traction control έχει δύσκολη δουλειά, δυσκολεύεται να κρατήσει τον εμπρός τροχό κάτω, όταν χουφτώνεις απότομα το γκάζι και μπορεί να επέμβει άγαρμπα. Εκτός κι αν το ρυθμίσεις στο λιγότερο παρεμβατικό στάδιο και τότε θα χαρίσει και μικρές σούζες ή και μεγάλες, αναλόγως την ποιότητα του οδοστρώματος…



Σταθερό στα πολλά χιλιόμετρα, αν και με ατίθαση επιτάχυνση, όπως δείχνουμε στο video και αναλύουμε στο τεύχος, με εξαιρετικό στο ταξίδι, εύκολο μέσα στην πόλη και σπορ πέρα από τα όρια της κατηγορίας των μεγάλων μοτοσυκλετών παντός δρόμου.. το 1290 πράγματι τα βάζει με όλους και ανοίγει τα μέτωπα του πολέμου…





ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ KTM 1290 Super Adventure S
Μεταξόνιο
1.560mm
Απόσταση από το έδαφος
220
Ύψος σέλας
860 / 870
Ίχνος
120
Γωνία κάστερ
26


Απόσταση σέλας - τιμονιού (mm):
740
Απόσταση σέλας - μαρσπιέ (mm):
530
Απόσταση μαρσπιέ - τιμονιού (mm):
920
Απόσταση πίσω σέλας - πίσω μαρσπιέ (mm):
520


ΜΕΤΡΗΣΗ ΒΑΡΟΥΣ
246,5kg
(χωρίς καύσιμο: 228,5g )
Πίσω
50%
Εμπρός
50%
Σφάλμα στοιχείων κατασκευαστή:
3,4%


ΠΛΑΙΣΙΟ
Τύπος:
Χωροδικτύωμα από χρωμιομολυβδαινιούχο ατσάλι και ατσάλινο σωληνωτό υποπλαίσιο
Πλάτος (mm):
-
Βάρος κατασκευαστή, κενή / γεμάτη(kg):
222/ 238

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος:
Υγρόψυκτος, δικύλινδρος "V" 75ο με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και 2 ΕΕΚ
Διάμετρος επί διαδρομή (mm):
108x71
Χωρητικότητα (cc):
1.301
Σχέση συμπίεσης:
13,1:1
Ισχύς (ΗΡ/rpm):
160/8.750
Ροπή (kg.m/rpm):
14,2 / 6750
Ειδική ισχύς (ΗΡ/l):
123
Τροφοδοσία:
Ηλεκτρονικός ψεκασμός Keihin (52mm)
Σύστημα εξαγωγής:
2 σε 1
Σύστημα λίπανσης:
Υγρό κάρτερ
Σύστημα εκκίνησης:
Μίζα

ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Συμπλέκτης:
Υγρός, πολύδισκος, μονόδρομος με υδραυλική οδήγηση
Πρωτεύουσα μετάδοση / σχέση:
Γρανάζια / 1,9
Τελική μετάδοση / σχέση:
Αλυσίδα / 2,470
Σχέσεις / km/h ανά 1.000 rpm

2,916/12

2,133/15

1,666/18

1,350/20

1,125/24

0,962/27

ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΠΙΣΩ
ΤΥΠΟΣ
Ημι-ενεργητικές της WP
Διαδρομή (mm):
200
Ρυθμίσεις:
ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη σε τέσσερις καταστάσεις
ΤΡΟΧΟΣ
Ζάντα:
Χυτή αλουμινίου 5.00x17
Ελαστικό:
170/60 x 17
ΦΡΕΝΟ
Δίσκος 267mm της Brembo με δαγκάνα δύο εμβόλων και ρυθμιζόμενο / απενεργοποιήσιμο ABS

ΟΡΓΑΝΑ / ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Έγχρωμη TFT οθόνη με πλήρεις ενδείξεις, ρυθμιζόμενο shiftlight, σύνδεση Bluetooth, θήκη smartphone, LED φώτα με αισθητήρα κλίσης, MSC, MTC, ημι-ενεργητικές αναρτήσεις

ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ
ΤΥΠΟΣ
Ημι-ενεργητικό ανεστραμμένο πιρούνι της WP
Διαδρομή / Διάμετρος (mm):
200/48
Ρυθμίσεις:
ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο σε τέσσερις καταστάσεις
ΤΡΟΧΟΣ
Ζάντα:
Χυτή αλουμινίου 3.50x19
Ελαστικό:
120/70
ΦΡΕΝΟ
Δύο δίσκοι 320mm με ακτινικές δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων της Brembo και ρυθμιζόμενο ABS
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση
6.9
Ελάχιστη
5.6
Μέγιστη
8.9
Αυτονομία:
333.3
Αυτονομία ρεζέρβας:
50.7
Ρεζερβουάρ / ρεζέρβα (lt):
23/3.5




ΚΙΛΑ ΑΝΑ ΙΠΠΟ

Κενή
Γεμάτη
Θεωρητικά
1,38
1,48
Πραγματικά
1,84
1,7









Εξοπλισμός φωτογράφισης:
Κράνος: Shoei GT Air
Μπουφάν: IXS
Μπότες: Vester

















Πηγή: http://www.motomag.gr/news/dokimes-moto/ktm-1290-super-adventure-s-dokimi-video
 
Τελευταία επεξεργασία:

zorro

Μέλος
Περιοχή
Πειραιας
Όνομα
Κυριάκος
Μοτό
YAMAHA TENERE 700
μονο εμενα παραξενευει το γεγονος οτι το δινει 134 αλογα οταν τα gs δυναμομετρημενα ειναι στα 118 με 123?
 

πυξιδας990

Μέλος
Περιοχή
Λεωνιδιο Τσακωνιας
Όνομα
μανωλης
Μοτό
aprilia DORSODURO RED
μονο εμενα παραξενευει το γεγονος οτι το δινει 134 αλογα οταν τα gs δυναμομετρημενα ειναι στα 118 με 123?
εννοεις οτι ειναι κοντα?ή κατι αλλο?
 

zorro

Μέλος
Περιοχή
Πειραιας
Όνομα
Κυριάκος
Μοτό
YAMAHA TENERE 700
Ότι είναι πολύ κοντά σε σχέση με αυτό που ανακοινώνει

Στάλθηκε από το SM-G920F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

chaosm

Μέλος
μονο εμενα παραξενευει το γεγονος οτι το δινει 134 αλογα οταν τα gs δυναμομετρημενα ειναι στα 118 με 123?
Που είναι το παράξενο; πάντως αυτό το πράγμα που στα 260 παίζει το τιμόνι με το ένα χέρι πέρα δώθε μου σήκωσε τη τρίχα..
 

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
@chaosm Εκεινο το σημειο το ειδα πολλες φορες. Το γυρνουσα πισω ξανα και ξανα. Κρυος υδρωτας με επιασε..
Βεβαια ειναι πολλα τα χιλιομετρα για on/off moto.
 

chaosm

Μέλος
@chaosm Εκεινο το σημειο το ειδα πολλες φορες. Το γυρνουσα πισω ξανα και ξανα. Κρυος υδρωτας με επιασε..
Βεβαια ειναι πολλα τα χιλιομετρα για on/off moto.
Κωνσταντίνε άστα αυτά κ κανόνισε καμία βόλτα. Και αυτά που έχουμε καλά είναι.
 

πυξιδας990

Μέλος
Περιοχή
Λεωνιδιο Τσακωνιας
Όνομα
μανωλης
Μοτό
aprilia DORSODURO RED
επιτηδες το κανει για να δειξει οτι δεν μασαει το μηχανακι,αν και αν διαβασετε το τεστ,θελει καλα λαστιχα αυτο..
οσο για τη συγκριση...113 δυναμομετρηση το μοτο το gs rally...
το θεμα δεν ειναι μονο τα αλογα αλλα και η ευστροφια του μοτερ(δεν παιζεται το 1290).....εκει γινεται χαμος....θα μπορουσα να παραθεσω μετρησεις,αλλα και αυτοι θελουν να πουλησουν κανα τευχος...
επισης το 1290 εχει κοντες τις 4 πρωτες σχεσεις και μακριες τις αλλες 2,κατι που το βοηθαει να εκτοξευεται...
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
τι να πω !!
Πραγματικα ειναι ενα απίθανο εργαλείο σε ολα του
Σταθερο με διαστημικά φρενα πολυ δύναμη και πολυ καλη τιμη ( αν ειχε ενα χρηματοδοτικό οπως η Bmw σιγουρα θα βλεπσμε παντου πορτοκαλί )
Μπραβο στην Ktm και ειδικα για τα φρενα !!!!
 

πυξιδας990

Μέλος
Περιοχή
Λεωνιδιο Τσακωνιας
Όνομα
μανωλης
Μοτό
aprilia DORSODURO RED
νομιζω οτι η κινηση της ktm ειναι ξεκαθαρη...
θελεις γκαζια και σου κουνιουνται τα κοκκινα και τα μπλε-παρε 1290...
σου κουνιουνται τα hrc παρε 1090....
σηκωσαν αναστημα τα μεσαια.....παρε 790 προσεχως......
θεωρω οτι ειναι επιστροφη στη φιλοσοφια της το 1290 σε αυτη την εκδοση...
δηλ λυκος με κουστουμι λυκου..
ενω το Τ λυκος σε κουστουμι <προβατου>.
η πλακα ειναι οτι το T το Μοτο το εχει δυναμομετρησει στα 140 αλογα,αλλα οι επιδοσεις ειναι υποδιεστερες!!!!!
ΡΕ μιλαμε εχω απλωσει ολα τα τευχη και συγκρινω επιδοδεις..
990-990r-smt-1050-1190-1090-1290t-1290s------ κολημα λεμε...
 

chaosm

Μέλος
νομιζω οτι η κινηση της ktm ειναι ξεκαθαρη...
θελεις γκαζια και σου κουνιουνται τα κοκκινα και τα μπλε-παρε 1290...
σου κουνιουνται τα hrc παρε 1090....
σηκωσαν αναστημα τα μεσαια.....παρε 790 προσεχως......
θεωρω οτι ειναι επιστροφη στη φιλοσοφια της το 1290 σε αυτη την εκδοση...
δηλ λυκος με κουστουμι λυκου..
ενω το Τ λυκος σε κουστουμι <προβατου>.
η πλακα ειναι οτι το T το Μοτο το εχει δυναμομετρησει στα 140 αλογα,αλλα οι επιδοσεις ειναι υποδιεστερες!!!!!
ΡΕ μιλαμε εχω απλωσει ολα τα τευχη και συγκρινω επιδοδεις..
990-990r-smt-1050-1190-1090-1290t-1290s------ κολημα λεμε...
Είσαι για αγορά;
 

πυξιδας990

Μέλος
Περιοχή
Λεωνιδιο Τσακωνιας
Όνομα
μανωλης
Μοτό
aprilia DORSODURO RED
Είσαι για αγορά;
Το adv το εχω βαλει για πουλημα...αλλα το 1290 απεχει ακομα... ισως σε καμια 2ετια...
 

kostasdirt

Μέλος
Όνομα
Κώστας
Μοτό
KTM Adventure 1290R
νομιζω οτι η κινηση της ktm ειναι ξεκαθαρη...
θελεις γκαζια και σου κουνιουνται τα κοκκινα και τα μπλε-παρε 1290...
σου κουνιουνται τα hrc παρε 1090....
σηκωσαν αναστημα τα μεσαια.....παρε 790 προσεχως......
θεωρω οτι ειναι επιστροφη στη φιλοσοφια της το 1290 σε αυτη την εκδοση...
δηλ λυκος με κουστουμι λυκου..
ενω το Τ λυκος σε κουστουμι <προβατου>.
η πλακα ειναι οτι το T το Μοτο το εχει δυναμομετρησει στα 140 αλογα,αλλα οι επιδοσεις ειναι υποδιεστερες!!!!!
ΡΕ μιλαμε εχω απλωσει ολα τα τευχη και συγκρινω επιδοδεις..
990-990r-smt-1050-1190-1090-1290t-1290s------ κολημα λεμε...
Αυτά με τις επιδόσεις δε βρίσκεις άκρη με τα χαρτιά, παίζουν πολλά ρόλο πχ. έχω ακούσει ότι όσα 1190 έχουν ανοίξει σε ορισμένες ταχύτητες με 1290 τα έχουν πατήσει...πιστεύω πως κάποιες σχέσεις 1η, 2η είναι κομμένες ηλεκτρονικά.
 

Phoenix

Gender fluid
ADVRIDE Team
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Στεργιος
Μοτό
bmw r1250gs adve Θα σε σκισω maniac
χουσβαρνα 510 πιστολ
Η πραγματικότητα ειναι οτι η πολυ δύναμη ειναι δέλεαρ μεγαλο για τυχαίο χρηστη μηχανής και οχι μονο
Αναρωτιέμαι ομως το εξεις ποια ειναι η ανάγκη τοσο μεγάλης δυνάμης και πιστεύω οτι πολυς κοζμος θα αναρωτιέται το ίδιο
Εμπασει περίπτωση αυτη ειναι η πραγματικότητα που ζούμε και θα ζήσουμε μιας και η Bmw μπαίνει στο κόλπο του υπέρ κυβισμού και των παραπανω αλόγων στην ναυαρχίδα της (gs) και σιγουρα θα ακολουθήσουν και αλλοι !
 
Top Bottom