KTM 640 LC4 ADVENTURE

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Καποιοι ανορθωτες θελουν να κανουν καλη γειωση/σωμα με το πλαίσιο εαν δεν εχουν ξεχωριστο καλωδιο γειωσης. Ποσα καλωδια εχει ο ανορθωτης σου? Εαν εχει μονο 4 τοτε φροντισε να τον βιδωσεις καπου που να κανει καλη γειωση με μεταλικο τμημα του πλαισιου. Εαν εχει 5 τοτε τσεκαρε οτι το μαυρο καλωδιο της γειωσης ειναι οκ και επισης κανει σωμα με το πλαισιο. Ισως η βαση που κανονικα επρεπε να ειχε να το εξασφάλιζε αυτο.

Εαν βραχυκυκλωνε το στοπ τοτε θα ειχε θεμα καθε φορα που θα πατουσε φρενο. Μου εχει τυχει λιωμενο ντουι (κλασσικο σε 1150GS) που δεν δουλευε το στοπ της διπολικής αλλα το θεσεως ηταν μια χαρα. Μου εχει τυχει χαλασμενο ντουι επισης, να μην δινει ρευμα στον ακροδεκτη του στοπ, και φυσικα παιζει και το κομμενο καλωδιο.

Επιμενω για ελεγχο μπαταριας πρωτα. Μια μαμα exide στο 1150 ειχε καψει ενα στοιχειο. Υπερφορτιζε τα αλλα 5 και εδιχνε ταση 12.5 αλλα οταν της ζητούσες ρευμα εκλανε πανω της. Ειχα φαει τη ζωη μου να τσεκαρω το δυναμο του BMW και να μη βγαζω ακρη, μεχρι που ενα απλο load test στο συνεργείο του εργοταξίου εδειξε οτι η μπαταρια ηταν για πεταμα. Πεταξου λοιπον σε ενα ηλεκτρολογιο και ζητα να τεσταρουν υπο φορτιο τη μπαταρια σου, παιρνει κυριολεκτικά 30" μαζι με την αφαιρεση της σελας , για να μαθεις εαν αυτη ειναι ο υπαιτιος ή οχι.
 

todor

在中國,我們信任
Περιοχή
ΒΟΛΟΣ
Όνομα
ΘΟΔΩΡΗΣ
Μοτό
Τίμιος Κινέζος
δεν πήγα σε ηλεκτρολόγο (κλείνουν τα μανάρια μου όταν σχολάω...) πήγα σε έναν μπαταριά και σε ένα συνεργείο μηχανών.
και οι 2 απλά μου είπαν ότι η μπαταρία με τα φώτα δεν φορτίζει και ότι ο ανορθωτής τους φάνηκε και στους 2 ότι ζεματούσε!!
αυτά και τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο...
(άσχετο, αλλά το πρωί ελαφρώς ζορίστηκε να πάρει μπροστά, αλλά πήρε με την πρώτη)

κι έχουμε συνέχεια... άντε να δούμε μπας και βγάλω καμιά άκρη... :(:(
 

kostas_366

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
Πόρκα κρίση :)
δεν πήγα σε ηλεκτρολόγο (κλείνουν τα μανάρια μου όταν σχολάω...) πήγα σε έναν μπαταριά και σε ένα συνεργείο μηχανών.
και οι 2 απλά μου είπαν ότι η μπαταρία με τα φώτα δεν φορτίζει και ότι ο ανορθωτής τους φάνηκε και στους 2 ότι ζεματούσε!!
αυτά και τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο...
(άσχετο, αλλά το πρωί ελαφρώς ζορίστηκε να πάρει μπροστά, αλλά πήρε με την πρώτη)

κι έχουμε συνέχεια... άντε να δούμε μπας και βγάλω καμιά άκρη... :(:(
Πούλατο να πάει στα κομμάτια .... να ανοίξεις και κανένα θέμα .......με το επόμενο
 

todor

在中國,我們信任
Περιοχή
ΒΟΛΟΣ
Όνομα
ΘΟΔΩΡΗΣ
Μοτό
Τίμιος Κινέζος
δεν το πουλάω λέμε... δεν αξίζει τέτοιο μηχανάκι να το δώσεις για 1000-1500€!!! στην χειρότερη θα το λύσω όλο και θα του φτιάξω τα ηλεκτρονικά όλα από την αρχή (λέμε και καμιά μαλακία να περάσει η ώρα). θα πάω να πάρω ένα παπί κινέζικο να κάνω τη δουλειά μου και το πορτοκαλί χρεπαγρίμι θα γίνει μανάρι τρελό!!!
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
δεν πήγα σε ηλεκτρολόγο (κλείνουν τα μανάρια μου όταν σχολάω...) πήγα σε έναν μπαταριά και σε ένα συνεργείο μηχανών.
και οι 2 απλά μου είπαν ότι η μπαταρία με τα φώτα δεν φορτίζει και ότι ο ανορθωτής τους φάνηκε και στους 2 ότι ζεματούσε!!
αυτά και τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο...
(άσχετο, αλλά το πρωί ελαφρώς ζορίστηκε να πάρει μπροστά, αλλά πήρε με την πρώτη)

κι έχουμε συνέχεια... άντε να δούμε μπας και βγάλω καμιά άκρη... :(:(
Kανενας δεν τεσταρε τη μπαταρια??? Ειναι το πιο ευκολο να αποκλειστει απο την ολη εξισωση.

Ανορθωτης που ζεματαει σημαινει ανορθωτης για πεταμα. Και ανορθωτης για πεταμα σημαινει ειτε οτι θα δινει χαμηλοτερη ταση απ'οσο χρειαζεται οποτε θα σου καψει τα πηνια, ή μεγαλυτερη ταση απ'οσο χρειαζεται οποτε θα σου καψει τη μπαταρια.
 

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
Οι περισσοτεροι παλιοι ανορθωτες απλα μετεβαλαν την αντισταση σε τρανζιστορ μεσα και ετσι ρυθμιζαν την ταση, γι αυτο και ζεσταινονταν...

Σε καθε περιπτωση ενας γρηγορος οπτικος ελεγχος στα πηνια θα ελυνε πιθανοτατα και το ερωτημα στο τι φταιει...
 

todor

在中國,我們信任
Περιοχή
ΒΟΛΟΣ
Όνομα
ΘΟΔΩΡΗΣ
Μοτό
Τίμιος Κινέζος
Kανενας δεν τεσταρε τη μπαταρια??? Ειναι το πιο ευκολο να αποκλειστει απο την ολη εξισωση.

Ανορθωτης που ζεματαει σημαινει ανορθωτης για πεταμα. Και ανορθωτης για πεταμα σημαινει ειτε οτι θα δινει χαμηλοτερη ταση απ'οσο χρειαζεται οποτε θα σου καψει τα πηνια, ή μεγαλυτερη ταση απ'οσο χρειαζεται οποτε θα σου καψει τη μπαταρια.
τι να σου πω ρε συ Κώστα... το πιο "εύκολο" είναι να πάρω μια καινούρια μπαταρία και να την αποκλείσω αυτόματα από την εξίσωση
ο άλλος (ο ηλεκτρολόγος) μου είπε ότι δεν μπορεί να το κάνει έτσι πρόχειρα και να κλείσω ραντεβού να του την παω να την ψάξει εξ ολοκλήρου...
εγώ αυτή την μέτρηση με φορτίο δεν μπορώ να την κάνω μόνος η με φίλους ή ακόμα όλη η παρέα???

Οι περισσοτεροι παλιοι ανορθωτες απλα μετεβαλαν την αντισταση σε τρανζιστορ μεσα και ετσι ρυθμιζαν την ταση, γι αυτο και ζεσταινονταν...

Σε καθε περιπτωση ενας γρηγορος οπτικος ελεγχος στα πηνια θα ελυνε πιθανοτατα και το ερωτημα στο τι φταιει...
όταν λέμε ζεματούσε, εννοούμε ότι τον άγγιζες οριακά και καιγόσουν, όχι απλά ζεστός...
"γρήγορος" οπτικός έλεγχος που πρέπει να λυθεί σχεδόν όλη η μηχανή....??
ωστόσο, μπαίνει στο πρόγραμμα για το Σάββατο, αλλά μέτρηση με το πολύμετρο (αν καταφέρω να βρω τις φίσες) και όχι να ανοίξω καπάκι για οπτικό έλεγχο (άσχετο-κι εγώ πιο πολύ άσχετος-, αλλά δεν θα είναι γεμάτος στα λάδια για να το ανοίξω?)
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Το ηλεκτρικό σύστημα φόρτισης στις μοτοσυκλέτες αποτελείται από την γεννήτρια και τον ανορθωτή. Η γεννήτρια που μπορεί να είναι, τριφασική ή μονοφασική, παίρνει κίνηση από τον στρόφαλο και παράγει εναλλασσόμενη τάση. Ο ανορθωτής μετατρέπει την εναλλασσόμενη τάση σε συνεχή και συγχρόνως την σταθεροποιεί περίπου στα 14,4ν που χρειάζονται για να φορτώνει η μπαταρία, σε όλες τις στροφές του κινητήρα.


Έλεγχος φόρτισης
διάγραμμα σύνδεσης ανορθωτή μοτοσυκλέτας

Για να ελέγξουμε την φόρτιση της μοτοσυκλέτας μας χρειαζόμαστε ένα ψηφιακό πολύμετρο. Επιλέγουμε την κλίμακα 0-20νDC και το συνδέουμε στους πόλους της μπαταρίας. Θα πρέπει η ένδειξη με τα φώτα αναμμένα στις 2500 στροφές να είναι 13,5-14,5v. Αν η τάση ξεπερνά τα 15,2v τότε ο ανορθωτής κάνει υπερφόρτωση και χρειάζεται αντικατάσταση.
Αν η τάση είναι λιγότερη από 13,5ν μπορεί να συμβαίνουν τα εξής:


  • α) κακές ή χαλαρές συνδέσεις καλωδίων και βυσμάτων
  • β) η γεννήτρια είναι χαλασμένη
  • γ) ο ανορθωτής είναι χαλασμένος

Στην α) περίπτωση ελέγχουμε όλα τα βύσματα και τα καλώδια από τον ανορθωτή προς την μπαταρία και από τον ανορθωτή προς την γεννήτρια. Αν κάποιο έχει καεί το αντικαθιστούμε. Επίσης ελέγχουμε τους πόλους της μπαταρίας μήπως είναι βρώμικοι ή χαλαροί.



Στην β) περίπτωση για να κάνουμε έλεγχο στην γεννήτρια, συνδέουμε το πολύμετρο μεταξύ των φάσεων της. Στην κλίμακα Χ200 Ohms πρέπει να δείχνει αντίσταση 0,5-2 Ohms. Ακολούθως συνδέουμε το ωμόμετρο μεταξύ ανά κάθε μιας φάσεως και της γείωσης. Στην κλίμακα Χ2Μhms θα πρέπει να δείχνει άπειρη αντίσταση. Αν οι παραπάνω μετρήσεις ξεφεύγουν από τα όρια που αναφέρουμε, τότε η γεννήτρια είναι κατεστραμμένη και χρειάζεται αντικατάσταση.



Στην γ) περίπτωση αντικαθιστούμε τον ανορθωτή.
 

todor

在中國,我們信任
Περιοχή
ΒΟΛΟΣ
Όνομα
ΘΟΔΩΡΗΣ
Μοτό
Τίμιος Κινέζος
η γεννήτρια είναι αυτό που λέμε πηνία ε?
άρα εκ των πραγμάτων, ΠΡΕΠΕΙ να τα τσεκάρω και τα 2 και πηνία και ανορθωτή!!
πολύ ξεκάθαρο όλο αυτό! ευχαριστώ Κώστα el-Gatto

μήπως πρέπει να βρω κανέναν ανορθωτή να τον έχω καβάτζα μη ξανα λύνω όλο το μηχανάκι?? και να χτυπήσω και μια καινούρια μπαταρία να είμαστε ακόμα πιο σίγουροι?
 
Τελευταία επεξεργασία:

todor

在中國,我們信任
Περιοχή
ΒΟΛΟΣ
Όνομα
ΘΟΔΩΡΗΣ
Μοτό
Τίμιος Κινέζος
καλά κι εσύ νομίζεις ότι το Σάββατο θα το φτιάξω?? έχουμε ακόμα μήνες μπροστά μας, KTM είναι αυτά ;)
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
η γεννήτρια είναι αυτό που λέμε πηνία ε?
άρα εκ των πραγμάτων, ΠΡΕΠΕΙ να τα τσεκάρω και τα 2 και πηνία και ανορθωτή!!
πολύ ξεκάθαρο όλο αυτό! ευχαριστώ Κώστα el-Gatto

μήπως πρέπει να βρω κανέναν ανορθωτή να τον έχω καβάτζα μη ξανα λύνω όλο το μηχανάκι?? και να χτυπήσω και μια καινούρια μπαταρία να είμαστε ακόμα πιο σίγουροι?
Aν δεν έχει κόψει στοιχείο η μπαταρία σου ,κάτι που ελέγχεται εύκολα ,κ απορώ γιατί οι εκεί ηλεκτρομαστόροι δεν...
τότε έχουν καβουρΔιστεί τα πηνία(γεννήτρια)
Ο ανορθωτής μπορεί κ να'ναι ΟΚ.

Πάρε δανεική μια οποιαδήποτε μπαταρία ,έστω κ από παπί.
Βάλτη πάνω κ μέτρα ταση.
Αν είναι ίδια με αυτή που έχεις τώρα ,ξήλωσε πηνία.

Ο έλεγχος πηνίων πάντως ,όπως περιγράφεται παραπάν',δεν είναι κάτι δύσκολο να γίνει.
 

tasosdr

Μέλος
Περιοχή
νεα μακρη
Όνομα
tasos
Μοτό
Husqvarna te630
Honda forza 350
Honda vision 110
επειδή δεν την πήγες να δούνε αν έχει πυρετό,ένα βολτόμετρο δεν είχαν, ιδίως ο μπαταρίας,αλλά και οι μηχανικοί το πηγαίναν μάλλον στο..άστο να το ανοίξω και βλέπουμε.
βρες ενα βολτόμετρο και μέτρα στα βολτ-dc- πρώτα την μπαταρία να βρεις γύρω στα 12,2-12,7.....βάλε μπροστά, με + και - στους πόλους, και ανοίγωντας γκάζι, μέχρι ψηλά, να μην περνάς πάνω από 15ν αν δεν ανεβαίνουν τα νοlt θες μάλλον έλεγχο στο πηνίο γιατί δεν φορτίζει,
αν ξεπερνάς τα 15ν θες ανορθωτή
απλά κι ωραία με ενα βολτόμετρο.....


δώσε και κανένα depon για τον πυρετό
 

todor

在中國,我們信任
Περιοχή
ΒΟΛΟΣ
Όνομα
ΘΟΔΩΡΗΣ
Μοτό
Τίμιος Κινέζος
επειδή δεν την πήγες να δούνε αν έχει πυρετό,ένα βολτόμετρο δεν είχαν, ιδίως ο μπαταρίας,αλλά και οι μηχανικοί το πηγαίναν μάλλον στο..άστο να το ανοίξω και βλέπουμε.
βρες ενα βολτόμετρο και μέτρα στα βολτ-dc- πρώτα την μπαταρία να βρεις γύρω στα 12,2-12,7.....βάλε μπροστά, με + και - στους πόλους, και ανοίγωντας γκάζι, μέχρι ψηλά, να μην περνάς πάνω από 15ν αν δεν ανεβαίνουν τα νοlt θες μάλλον έλεγχο στο πηνίο γιατί δεν φορτίζει,
αν ξεπερνάς τα 15ν θες ανορθωτή
απλά κι ωραία με ενα βολτόμετρο.....
μα με βολτόμετρο το είδαν. απλά από ρελαντί άναψα τα φώτα, έδωσα γκάζι (κοντά στις 3000 ) και είδαν αμέσως ότι δεν φόρτιζε! από 12,4-12,5 έπεφτε στο 12,15... αυτό είδαν και οι 2 σήμερα...
ή δεν τα λέω καλά και καθαρά ή δεν έχουν όρεξη...
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
μα με βολτόμετρο το είδαν. απλά από ρελαντί άναψα τα φώτα, έδωσα γκάζι (κοντά στις 3000 ) και είδαν αμέσως ότι δεν φόρτιζε! από 12,4-12,5 έπεφτε στο 12,15... αυτό είδαν και οι 2 σήμερα...
ή δεν τα λέω καλά και καθαρά ή δεν έχουν όρεξη...
To 2o. To load tester ειναι ενα κουτακι που εχει μεσα διαφορα ηλεκτρονικα μπλιμπλικια οπως πυκνωτες και αντιστασεις και προσωμειωνει την αυξημενη ζητηση ρευματος απο μια μπαταρια σε φαση γυριζω μιζα κτλ, χωρις ομως να ειναι στιγμιαια οπως στο πραγματικο μιζαρισμα, αρα να μπορεις να βγαλεις ακρη τι ενδειξη δειχνει.

Καθε ηλεκτρολογιο που σεβεται τον εαυτο του πρεπει να εχει ενα, για να μην πω καθε συνεργειο..
 

todor

在中國,我們信任
Περιοχή
ΒΟΛΟΣ
Όνομα
ΘΟΔΩΡΗΣ
Μοτό
Τίμιος Κινέζος
Πήγα στο συνεργείο που μου κοιτάει το αυτοκίνητο. Είχαν μετρητή φορτίου για τη μπαταρία, αλλά επειδή δεν ήξεραν τα αμπερ εκκίνησης, δεν το δοκίμασαν μη μου κάνουν ζημιά στη μπαταρία.
Μου είπαν ότι:
  1. η μπαταρία δεν φορτίζει σχεδόν καθόλου, ακόμα και χωρίς τα φώτα
  2. αν είχε καεί στοιχείο της μπαταρίας, αυτή δεν θα δούλευε καθόλου
  3. ο ανορθωτής έπιασε 85 βαθμούς με 2-3 λεπτά λειτουργίας (και τους έκανε εντύπωση) και μάλιστα μου προτείναν αν μπορώ να τον αλλάξω θέση για καλύτερο αερισμό
  4. ο ένας ο τυπας, μηχανάκιας κι αυτός, του έκανε εντύπωση ο ανορθωτής, μάλιστα με είπε (3η φορά που το ακούω αυτές τις μέρες) ότι δεν του κάθεται για ανορθωτή από ΚΤΜ αυτός... χωρίς να εξηγεί το γιατί... απλά δεν του κάθεται
  5. όπως τους εξήγησα τι και πως, θεωρούν ότι φταίει ο ανορθωτής! μάλιστα είδαν και λίγο μάυρο στο ένα του καλώδιο edit: μπίχλα το λένε....
αυτά με είπαν, αυτά σας λέω.....
 
Τελευταία επεξεργασία:

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Αμα πιανει μακα το καλωδιο του ανορθωτη εκει δημιουργειται εξτρα αντισταση, και οπου εχεις αντισταση εχεις και θερμοτητα.

Αφου λενε δεν ειναι μπαταρια, ψαξε τον ανορθωτη. Ανεβασε μια φωτο κοντινη να σου πουν οι εχοντες εαν ειναι σωστος ή οχι.
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Kαι να μην είναι "από ΚΤΜ" ο ανορθωτής ,τι έγινε;
Η ΚΤΜ δεν φτιάχνει ανορθωτές.
Το θέμα είναι να είναι συμβατός ,να είναι συνδεδεμένος σωστά ,κ να δουλεύει σωστά.

Απορίας άξιον ,που οι μαστόροι της εκεί περιοχής ,δεν κάνουν τις (πολύ απλές) μετρήσεις που χρειάζονται ,ώστε να βγάλουν ασφαλή κ συγκεκριμένη διάγνωση.
Δεν θέλουν να τις κάνουν ? -ή- Δεν ξέρουν να τις κάνουν ?

Σαφώς και ,καμμένα/κοκκαλο-μένα καλώδια ,κακές επαφές με μάκα από αρκ ,κ λοιπές παρόμοιες ομορφιές ,δημιουργούν από δυσλειτουργίες έως κ βλάβες στο ηλεκτρικό κύκλωμα μιας μοτοσυκλέτας ,ανεξαρτήτως μάρκας.

Ομως...Με ανάκατες κ θολές πληροφορίες ,τηλε-διάγνωση δεν γίνεται.
Πόσο δε μάλλον ...τηλε-επισκευή.

Αντί να τρως τις ώρες σου τριγυρνώντας στους "μαστόρους" της γειτονιάς σου ,κάτσε διάβασε στο νετ 5 πραγματάκια ,κ ασχολήσου μόνος σου.
Μόνον έτσι θα φτιάξεις το μηχανάκι σου ,αλλά θα φτιάξεις κ την ψυχολογία σου ταυτόχρονα.
 
Top Bottom