KTM 790 Adventure vs Yamaha Tenere 700 vs KTM 790 Adventure R...

al800

Μέλος
Περιοχή
Νέα Πέραμος Καβάλας
Όνομα
Al
Μοτό
?
Δικύλινδρα μεσαία και παρότι adventure φτιαγμένα με περισσότερο off προσανατολισμό από ό,τι τα υπόλοιπα adventure της κατηγορίας. Υπάρχει και το F850gs αλλά νομίζω ότι παρά τον 21αρη τροχό η στόχευση των Βαυαρών δεν ήταν το πιο off road κοινό. Πιστεύω ότι τα μέλη του advride.gr και όσοι απλά το διαβάζουν που θα τους ενδιέφερε ένα adventure μηχανάκι μεσαίου κυβισμού με off road προσανατολισμό θα είχαν να επιλέξουν ανάμεσα στα συγκεκριμένα και μόνο. Έχοντας οδηγήσει τα δύο πρώτα, μπορώ να πω ότι το τρίλημμα εύκολα και γρήγορα γίνεται δίλημμα. Δηλαδή το πραγματικό δίλημμα είναι Tenere 700 ή Adventure R.
Στο δίωρο test ride που έκανα του KTM 790 Adventure με πολύ λίγο χώμα σε βατό χωματόδρομο μπορώ να πω ότι εντυπωσιάστηκα από το γεγονός ότι το μηχανάκι έστριβε σαν να έχει 19,5αρη τροχό...Πρώτη φορά οδηγούσα 21-18 και συγκρίνοντας το με το 19-17 Ducati Scrambler Desert Sled δεν περίμενα ότι θα στρίβει τόσο καλά. Η λειτουργία της ανάρτησης υποδειγματική και πάνω από ανωμαλίες σε ασφαλτο. To πήγα σε στενά με πλακόστρωτο που μετα βίας χωρούσε αυτοκίνητο, σε αυτοκινητόδρομο, επαρχιακούς, περιφερειακούς, μέσα στην πόλη και σε λίγο χώμα. Το μηχανάκι σε όγκο σου δίνει εντύπωση ότι οδηγας street μηχανάκι ή απλά ένα φουσκωμένο εντούρο. Παρότι το βάρος είναι χαμηλά το αισθάνθηκα πιο βαρύ από το Tenere 700 και πρέπει να είναι γιατί το Tenere 700 γεμάτο είναι 205 κιλά ενώ το 790 Adventure γύρω στα 2013. Παρόλα αυτά το έχωσα σε μια πυλωτή και σε διαφορα σημεία στενά για να δω πόσο κόβει το τιμόνι και πόσο μανιτζεβελο είναι στατικά και σε λίγα χλμ. Αρνητικό σημείο μαλλον τα φαγωμένα ελαστικά, σε πολύ κλειστά κομμάτια σε πλακόστρωτο το πίσω μέρος δεν ήθελε να ακολουθήσει. Στον αυτοκινητόδρομο μέχρι τα 170 βράχος...με το που πάω να μπω σε έναν κάθετο χωματόδρομο αρχίζει να ντριφτάρει ο πίσω τροχός...είπα μέσα μου "μια ώρα με ready to race και γίνεσαι Chris Birch;" Γενικά τα λάστιχα δεν ήταν για πολλά...Πολύ καλή οικονομία και εργονομία παρότι τα μαρσπιε είχαν θεση για επιθετική οδήγηση...θυμιζαν ducati...Ο ηχος του κινητήρα να σε βάζει και λίγο στην μπρίζα. Το μόνο μεγάλο φάουλ η ζελατίνα. Νόμισαν οι Αυστριακοί ότι θα πάρουν ένα μηχανάκι με σουλούπι από φουσκωμένο εντουρο, θα του βάλουν ενα ορθογωνιο σχεδόν πλαστικό και θα φτιαξουν adventure μηχανάκι. Επίσης πολλή ωρα καταλήγεις να παίζεις με τις ρυθμίσεις τα rally mode κτλ...Και μετά έρχεται η τιμή...κοντά στα 4.500 χιλιάρικα πιο ακριβό από το Tenere 700...κι ένα χιλιάρικο πιο φτηνό από το 790 Adventure R...και σκέφτεσαι ότι αν ρίξεις αυτά τα λεφτά στο TEnere 700...τότε δεν υπάρχει 790 Adventure απλό. Το KTM σε βάζει στην μπρίζα, λίγο ο πιο δυνατός ήχος του κινητήρα το στήσιμο κτλ αν εισαι κοντός και κατά βάση για άσφαλτο πας στο 790 το απλό...Αλλιώς δεν έχει νόημα η πραγματική μάχη είναι ανάμεσα στο Tenere 700 και το KTM 790 Adventure R...το 2ο δεν κατάφερα να το οδηγήσω. Εχω την εντύπωση όμως ότι αν ρίξει κανείς τα 5.000 χιλιαρικα που έχουν διαφορά στο Tenere 700 θα έχει ένα ισάξιο σύνολο...με πολύ διαφορετικό όμως χαρακτήρα στον κινητήρα. Μέχρι να κάνω ένα εκτεταμένο test ride και στο R θα παραθέσω τη γνώμη και τα βίντεο από αντίστοιχα συγκριτικά αυτών που τα οδήγησαν και τα 2...

O Καναδός Camel adv τα έχει συνοψίσει ωραία. Το βάζω στα αγγλικά...Το ρεζουμέ του είναι ότι το KTM έχει πιο αγριο κινητήρα και με πολύ καλύτερη ανάρτηση όπου η διαφορά της φαίνεται στα ανοιχτά κομμάτια ενώ στα κλειστά κομμάτια το Tenere 700 φαίνεται καλύτερο ίσως και λογω βάρους αλλά και του CP2 κινητήρα...

Hey guys, I'm new to the forum and thought I should start posting. I imported a T7 into Canada in Sept. I believe it is the only T7 in North America other than the units that Yamaha themselves have. The bike is here on a 12 month temporary import permit. I also have a 790ADV R and have been able to put a bunch of time on them back to back.
I can't do a well-rounded comparison. I don't do nearly as much "ADV" riding as I'd like to. It's been almost 2 years since I loaded up with camping gear and was out on a backcountry overnighter or even rode on the highway for more than an hour. I'll tell you what I can though. They're different tools for different jobs. Riders need to be honest about what their needs really are.



Hard Fast Riding:
The 790R excels at going fast. It destroys the T7 in rough, open terrain. The 790R suspension is simply better. It's not very plush but when you really start pushing the bike, it starts to work really well. The T7 suspension can't compete and honestly, how could it? You have 790R with 240mm travel and 48mm forks with 25mm cartridges vs the T7 with 200mm travel and 43mm forks with 20mm cartridges. Even with a respring/revalve, the shorter stroke and smaller cartridges/pistons in the T7 forks will be the limiting factor. Even with a respring/revalve from a great tuner, I doubt you'd be able to get the T7 suspension even close to the level of the stock 790R. The T7 will work well for spirited rides for most people as long as you're not too heavy and the terrain isn't too rough. Riders who usually just buy a bike and ride it with totally stock suspension will be happy with the suspension of the stock T7 too. If you're the kind of rider that gets all or most of their bikes revalved/resprung, this one will be no different.

Slow Technical Riding:
For slow technical riding, I'll jump on the T7 over the 790R every time. The T7 is an f'n tractor, it's a gorilla, it just chugs along. The low-end torque this thing has is incredible. It is very confidence-inspiring off-road. This CP2 motor is perfect for this bike and the gearing is on point. The 790 has good mid-range and top-end power but the bottom end is lacking and it's geared tall. It requires a lot more clutching to ride the same technical terrain. I went down one tooth on the front and up 3 on the back of my 790 and now it's slightly more stall resistant than the T7... that's a huge gearing change. If you don't spend much time on the highway, then gearing the 790 will make a huge difference in its usability for technical. The T7 just works out of the crate.

Ergonomics:
790: I feel really cramped on the 790. The footpegs are quite far back so my feet are under my ass, feels sportbike like. The peg location is great once you're standing as you're a bit more stretched out and stable but for sitting, they are too far back. The sitting to standing transition is less than ideal. Even with the KTM PowerParts tall seat, moving up and down wrecks my knees over the course of a couple hours. The bars will feel low for most people. Over the past few years, my preferred bar height has come down a lot. I started with 4" bar risers on my first ADV bike and as I get better offroad, my bars have started coming down. The 790 bar position feels pretty good for me as is. The stock standing position works well for hard and fast offroad.
T7: The sitting position is excellent and comfortable for long days. The pegs are a few inches forward so I'm not nearly as cramped sitting. The bars are very tall, most people that have sat on my bike have assumed I've added risers. This creates a bit of an issue for me when standing as I don't have the same "base" as I do on the 790. I need to lower the bars a bit to find the sweet spot. The sitting standing transition is much better than the 790 for me YMMV. The forward location of the footpegs and tall bars means I'm standing taller and having to hold on to the bars harder which puts more strain on my shoulders, back and forearms. This bike is begging for Stegz Pegz. If you don't know what they are, Google them. They've been a game-changer for me offroad (on Japanese bikes anyway).

Electronics:
The T7 doesn't have traction control but I don't think it needs it... it makes good tractable power and doesn't seem to want to spin wildly. I do wish it had Offroad ABS though. I thought it was gimmicky when it came out a few years ago but I have grown to like it, a lot. I also wish the T7 would retain the ABS setting when you turn the key off and back on. It's annoying (and dangerous) when the ABS defaults back to ON when you're doing sketchy offroad riding, grab the brakes and get basically nothing as you are headed toward <insert something you don't want to hit, or ride off of>.

Misc:
The TFT display on the 790 beats the T7's Gameboy looking unit. That been said, my TFT was replaced under warranty for condensation in it after 1000km... and is leaking again so perhaps a waterproof Game Boy beats a leaking state-of-the-art TFT...
Wheels: I run tubes in everything I own so the 790R's tubeless isn't an asset to me. YMMV.
Wind protection: A draw, they are both m'eh for me @6'3"

Fuel Range:
The 790 carries 25% fuel more and the range seems to reflect that too.

The gas gauges suck on both of them. The 790 doesn't start to read until a 1/2 tank. That's not an issue with mine, literally, the gauge starts at 1/2 and goes from there. I assume this is because of the tank's very weird shape. It would be very difficult to get a float/sending unit to work with the shape. Even though you know the gauge starts at half (meaning the gauge showing 1/2 tank is actually 1/4), I'm, still adjusting to it... have run out of fuel twice.
The T7 has a full gauge but it's not very accurate. When it reads empty, mine still has 3/8 of a tank left, not helpful.... and, I don't want it to read full longer, you're not conning me into thinking the bike is way more efficient than it actually is! I wish someone would just build a gauge/float that was accurate. Full means full, half means half and empty means you're pushing. At least that way I can plan accordingly.
You'd think the T7 would feel much more top-heavy with the fuel all up top compared to the 790 being very low... somehow, it isn't that noticeable. I have a few ideas about how to actually measure it... that will be interesting to see that actual results.

Conclusion:
For BDR type rides, either will work but I'd be more comfortable on the T7... it's just an easier bike to ride. The 790R is a more race-type bike and needs to be ridden hard and fast to be truly appreciated. If I am going riding in the desert in Southern California or Nevada, I'll take the 790R. However, after I swap to top-shelf suspension on the T7, this will be closer to a draw.
If I'm riding nasty technical trails at home (that I really should be using my actual dirt bike for), the T7 would be my pick. But... after really gearing the 790R down and this gets closer too.

Yamaha will sell a PILE of T7s. I think it's the new KLR... I don't mean that in a negative way. It's an inexpensive bike that should be reliable (I haven't had any issues and I'm not seeing many online yet). It's a great beginner bike (my noob girlfriend has a deposit on one) but it appeals to experienced riders too. There's no new tech in it, just tried, tested and true parts. I have seen rumors of a T7 Rally.... if Yamaha adds 48mm KYB SSS forks with 250mm travel and a matching shock, I think this will be THE bike to beat.

Κι ένα βίντεο που ανάμεσα στα 2 βγάζει νικητή με κριτήρια καθαρά adventure το Tenere 700...ίσως συνυπολογίζοντας και την τιμή η οποία κάνει το Tenere 700 να φαίνεται μια πολύ καλή πλατφόρμα για να φτιάξεις ένα πολύ δυνατό δικύλινδρο σύνολο...
 

clear

Μέλος
Περιοχή
Παλλήνη
Όνομα
Κλέαρχος
Μοτό
YAMAHA TENERE 700
Η μεγάλη διαφορά τιμής και η φήμη του κινητήρα του ΚΤΜ (αν και υποτίθεται ότι γίνεται αξιόπιστος) γέρνει την πλάστιγγα προς το Yamaha.
 

al800

Μέλος
Περιοχή
Νέα Πέραμος Καβάλας
Όνομα
Al
Μοτό
?
Έτσι αρχίζουν τα επικά νήματα. Βρήκες και ΣΚ που όλοι είναι στον δρόμο ρε άτιμε...

Παρακολουθώ.
Δε φταίω εγώ...το youtube που μου στέλνει ειδοποιήσεις 60 δευτερόλεπτα αφότου ανέβει το βίντεο...
πέρα από την κόντρα Ευρώπη εναντίον τζαπαν το δίλημμα Τ700 ή 790 είναι υπαρξιακό για κάθε αναβάτη αυτής της κατηγορίας... όποιος ψάχνει δικυλινδρο με 21 μπροστά ανάμεσα σε αυτά θα παίξει. Οι ομοιότητες όμως σταματάνε εκεί...δύο διαφορετικές σχολές σκέψης προσέγγισης κτλ που καταλήγουν σε ένα καλό αποτέλεσμα και οι δύο αλλά διαφορετικό εν πολλοίς...
 

Kardabix

Μέλος
Περιοχή
Αγρίνιο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Yamaha XTZ 690
Φανταστείτε το τενερε με ένα ohlins πίσω ...και ένα σετ ελατήρια και revolving μπροστά.και είναι και πιο όμορφη μοτό, αλλά αυτό είναι υποκειμενικό...
 

clear

Μέλος
Περιοχή
Παλλήνη
Όνομα
Κλέαρχος
Μοτό
YAMAHA TENERE 700
Δεν χρειάζεται ohlins ποτέ δεν θα καταφέρεις να το τερματίσεις. (Τις δυνατότητές του εννοώ).
Αρκεί ένα καλύτερο ελατήριο.
 

Kardabix

Μέλος
Περιοχή
Αγρίνιο
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
Yamaha XTZ 690
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.Εγω που είμαι και 75 κιλά ίσως να μου κάνει καί τό ελατήριο της αρχικής τοποθέτησης. ...
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Θα ήταν πιο δίκαιη η σύγκριση αν είχε και το τενερε μια έκδοση πιο R ας πούμε...
Ή αντιστοιχα αν ειχε και το 790 μια εκδοση "αναλογικη", χωρις ηλεκτρονικα και ταμπλετες, για να πεφτει το κοστος.
 

onroad

Superhero
Περιοχή
7th continent traveler
Όνομα
κωνσταντινος δε γκρειτ
Μοτό
1200 / 2012
Είναι άδικη αυτή η σύγκριση για το τενερε ,λιγότερα κυβικά και λιγότερα άλογα με παρόμοια κιλά .

Είναι πάντως πιο όμορφο , αν και το κτμ εμένα δεν με χαλάει καθόλου αλλά όχι στην έκδοση S

Στάλθηκε από το SM-G980F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

al800

Μέλος
Περιοχή
Νέα Πέραμος Καβάλας
Όνομα
Al
Μοτό
?
Αμα δεν το στησανε το σκηνικο ειναι περίεργο το KTM με 20 απλά κιλά παραπάνω αναβάτη και και 20 άλογα παραπάνω να μην ξεφευγει απο το Tenere...στη 2η δοκιμασία δεν τα πηγαν μεχρι τον κόφτη αλλά και πάλι θα περίμενε κανεις να υπερέχει ξεκάθαρα το KTM.
 

Gus

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
Sutzouki
Εγώ δεν μπορώ να βγάλω ασφαλές συμπέρασμα από αυτό το βίντεο... όπως ειπώθηκαν και παραπάνω πολλοί οι παράγοντες που επηρεάζουν.

Όμως από φίλους στο εξωτερικό μαθαίνω ότι το Τ700 έχει αναδειχθεί σε φονέα γιγάντων, παρότι υπερκοστολογημένο και του ότι το πρώτο πράγμα που πρέπει να ασχοληθείς και να φτιάξεις ειδικά για Αμερικάνους και Ευρωπαίους που δεν είναι 60 κιλά, είναι η ανάρτηση του. Ήδη πολλοί κατασκευαστές έχουν βγάλει εξαιρετικά προϊόντα αναβάθμισης στο εξωτερικό.
 

blast

Μέλος
Περιοχή
Βολος
Όνομα
Άκης
Μοτό
Ténéré 700
Drz 400
Μου κάνει τρομερή εντύπωση ότι όλοι λένε ότι το 790 είναι πιο βαρύ ενώ η διαφορά τους είναι μόλις 8 κιλά όπου τα μισά εάν δεν κάνω λάθος από αυτά είναι η εχτρα βενζίνη στο τεπόζιτο ! Θεωρητικά επειδή το 790 έχει πιο χαμηλό κέντρο βάρος θα έπρεπε να φαίνεται πιο ελαφρή η τουλάχιστον να φαίνονται ίδια ;!; Τελικά τι ισχύει ; Είναι τόσο αισθητή η διαφορά ώστε να λες το κτμ πιο βαρύ ; Αριθμητικά σίγουρα είναι πρακτικά όμως ;
 
Τελευταία επεξεργασία:

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Μου κάνει τρομερή εντύπωση ότι όλοι λένε ότι το 790 είναι πιο βαρύ ενώ η διαφορά τους είναι μόλις 8 κιλά όπου τα μισά εάν δεν κάνω λάθος από αυτά είναι η εχτρα βενζίνη στο τεπόζιτο ! Θεωρητικά επειδή το 790 έχει πιο χαμηλό κέντρο βάρος θα έπρεπε να φαίνεται πιο ελαφρή η τουλάχιστον να φαίνονται ίδια ;!; Τελικά τι ισχύει ; Είναι τόσο αισθητή η διαφορά ώστε να λες το κτμ πιο βαρύ ; Αριθμητικά σίγουρα είναι πρακτικά όμως ;
H διαφορα αυτη ειναι οντως κυριως η διαφορα σε ποσοτητα βενζινης, ειναι μαλλον και οι tubeless τροχοι, ειναι ισως οι προστασιες στο ντεποζιτο/ποδια, και σιγουρα συμβαλει και η σχαρα που εχει το ΚΤΜ ενω απουσιαζει απο το Τενερε.

Εμενα παντως δεν μου κανει εντυπωση που λενε οτι το 790 ειναι πιο βαρυ, πολυ απλα γιατι ειναι ΚΤΜ ενω το αλλο ειναι Yamaha...


(περα απο την πλακα ομως, ισως ευθυνεται το σταμπιλιζατερ που εχει το 790 στο τιμονι για την πιο "βαρια" αισθηση)
 
Top Bottom